Waarom zouden ze? (tuurlijk je kunt altijd proberen maar verwacht niets)quote:Op maandag 21 november 2011 23:13 schreef Koeketrommel het volgende:
Ja het kan dus wel, perongeluk op internet zitten want kweet er echt helemaal niks van. Ik ga morgen bellen en minstens proberen in termijnen te betalen, want dit vind ik eigenlijk belachelijk..
Wat is er precies belachelijk? Telfort kan hier weinig aan doen (tenzij ze een verkeerde rekening sturen, maar dat lijkt me sterk).quote:Op maandag 21 november 2011 23:13 schreef Koeketrommel het volgende:
Ja het kan dus wel, perongeluk op internet zitten want kweet er echt helemaal niks van. Ik ga morgen bellen en minstens proberen in termijnen te betalen, want dit vind ik eigenlijk belachelijk..
Ik denk inderdaad niet dat telfort dat gaat accepteren. Sowieso, wordt dat bedrag niet automatisch afgeschreven?quote:Op maandag 21 november 2011 23:16 schreef XL het volgende:
60 euro in termijnen? In een kwart termijn van 250 ofzo?
Lijkt me sterk. 5GB is echt achterlijk veel, dat krijg je zelfs met normaal gebruik nog niet verbruikt in een maand. Vraag dus een specificatie.quote:Op maandag 21 november 2011 23:22 schreef Koeketrommel het volgende:
Nou voorlopig kan ik dat bedrag gewoon niet betalen dus das lekker kut allemaal.
Zou het kunnen zijn dat het mijn mobiel op roamen stond ofzo?
Bel ze maar op en vraag naar de aard van het internetverkeerquote:Op maandag 21 november 2011 23:22 schreef Koeketrommel het volgende:
Nou voorlopig kan ik dat bedrag gewoon niet betalen dus das lekker kut allemaal.
Zou het kunnen zijn dat het mijn mobiel op roamen stond ofzo?
quote:Op dinsdag 22 november 2011 08:00 schreef Worteltjestaart het volgende:
Je kan nu geen 60 euro missen?
Meid, ik zou je hele mobiele telefoon maar de deur uit doen als je al voor 60 euro in de penarie komt.
NoData installeren en klaar.quote:Op dinsdag 22 november 2011 08:57 schreef Leandra het volgende:
Het is vrijwel onmogelijk om nog een telefoon te kopen waar de mogelijkheid niet op zit.
Bij m'n moeder en schoonmoeder heb ik de startpagina leeggemaakt, en ze hebben allebei nog een vermogen aan beltegoed, dus dat werkt.
De providers sturen zodra je je simkaart in een andere telefoon doet ook weer automatisch alle instellingen op, en volgens mij zit die voor internet gekoppeld aan MMS, en de oma's moeten natuurlijk wel foto's kunnen ontvangen.
5.179 mb is volgens mij nog altijd ruim 5GB. Dan had TS 5,179 mb moeten typen. Het zou aan de andere kant wel veel verklaren, al is de prijs per mb dan wel heel erg hoog.quote:Op dinsdag 22 november 2011 09:29 schreef verplichtveldje het volgende:
Welke 5GB? TS heeft het hier over 5MB?
Gewoon betalen, en erop letten dus.
Omdat ze van de dienst gebruik heeft gemaakt, daarom moet ze betalen.quote:Op dinsdag 22 november 2011 10:32 schreef Pvoesss het volgende:
Ik vind het ook wel heel erg dat je 45 euro niet als buffer hebt.
Maar ik zie niet in waarom je dit niet zou moeten betalen ook al is het per ongeluk.
Ik zou het nog een keer lezen.quote:Op dinsdag 22 november 2011 10:44 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Omdat ze van de dienst gebruik heeft gemaakt, daarom moet ze betalen.
Ik zou het niet nog een keer lezen, ze heeft op internet gezeten op haar mobiel en dus maakt ze gebruik van de diensten die Telfort aanbied en ja die rekent daar kosten voor.quote:
Nee, de dame waar je op reageert nog eens beter lezen. Er staat twee keer 'niet' in de zin.quote:Op dinsdag 22 november 2011 10:49 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Ik zou het niet nog een keer lezen, ze heeft op internet gezeten op haar mobiel en dus maakt ze gebruik van de diensten die Telfort aanbied en ja die rekent daar kosten voor.
Dan had ze de voorwaarden maar beter moeten lezen ipv alles klakkeloos tekenen en achteraf *per ongeluk* 5mb binnenhalen. Kom op zeg je toestel 24 uur op internet laten staan kost je nog geen mb (op mijn android). 5mb is echt een ap, plaatje, site of mail van redelijk flink formaat (lees, een uur FOK!ken is bij mij net boven de 20 mb).
Om wat voor telefoon gaat het, en wat voor internet-bundel zit er standaard bij je abonnement? 5GB is wel boven gemiddeld, maar als je veel streaming dingen doet (youtube etc), of met je laptop via je gsm het internet op gaat, is het wel te verklaren.quote:Op maandag 21 november 2011 23:03 schreef Koeketrommel het volgende:
Ik heb een bescheiden abonnementje op mijn mobiel met 200 belminuten en 300 smsjes zonder internet voor maar 13,90 euro. Nu krijg ik een leuke factuur binnen voor 60 euro waarin staat dat ik even 5.179 mb heb verbruikt aan internet. Ten eerste heb ik totaal niet op internet gezeten, waardoor
ik denk dat het misschien perongeluk is aan gegaan ofzo. Dit geld kan ik op het moment echt totaal niet missen en vooral niet aan iets wat ik niet gebruikt heb.
Kan ik Telfort hierop aanspreken? En heb ik kans om het internet niet te hoeven betalen?
Kan wel janken.
Ik zou die reactie toch nog een keer lezen als ik jouw was.quote:Op dinsdag 22 november 2011 10:49 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Ik zou het niet nog een keer lezen, ze heeft op internet gezeten op haar mobiel en dus maakt ze gebruik van de diensten die Telfort aanbied en ja die rekent daar kosten voor.
Dan had ze de voorwaarden maar beter moeten lezen ipv alles klakkeloos tekenen en achteraf *per ongeluk* 5mb binnenhalen. Kom op zeg je toestel 24 uur op internet laten staan kost je nog geen mb (op mijn android). 5mb is echt een ap, plaatje, site of mail van redelijk flink formaat (lees, een uur FOK!ken is bij mij net boven de 20 mb).
Als je nou direct goed had gekeken.quote:Op dinsdag 22 november 2011 10:55 schreef muhahaha het volgende:
Ik zou nog 5 maal op mijn post reageren en niet de post aan halen waar het jullie om gaat
Ja, ik heb de 2x niet nu wel gezien.
Ja, dat had 10 zinloze correctieposts gescheeldquote:Op dinsdag 22 november 2011 10:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als je nou direct goed had gekeken.
weet je wel hoeveel MB dat wel niet zijnquote:Op dinsdag 22 november 2011 10:56 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Ja, dat had 10 zinloze correctieposts gescheeld
Misschien de eerste zin van de OP nog een lezen, het antwoord staat na de 200 belminuten en 300 SMSjes...quote:Op dinsdag 22 november 2011 10:52 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Om wat voor telefoon gaat het, en wat voor internet-bundel zit er standaard bij je abonnement? 5GB is wel boven gemiddeld, maar als je veel streaming dingen doet (youtube etc), of met je laptop via je gsm het internet op gaat, is het wel te verklaren.
Lees jij daar welk toestel ze heeft? Als ze een oude nokia heeft die niks online doet, is het vermoedelijk een fout van Telfort. Maar als ze haar oude simkaart+abbo in een nieuwe HTC/iPhone heeft gestopt en er een laptop aan heeft gehangen via tethering, is dat internetverbruik vermoedelijk haar eigen schuld.quote:Op dinsdag 22 november 2011 11:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Misschien de eerste zin van de OP nog een lezen, het antwoord staat na de 200 belminuten en 300 SMSjes...
Je vraagt voornamelijk naar haar internetbundel, plus dat ze zelf nergens aangeeft dat ze een toestel heeft dat überhaupt niet op internet kan.quote:Op dinsdag 22 november 2011 11:27 schreef fruityloop het volgende:[..]Lees jij daar welk toestel ze heeft? Als ze een oude nokia heeft die niks online doet, is het vermoedelijk een fout van Telfort. Maar als ze haar oude simkaart+abbo in een nieuwe HTC/iPhone heeft gestopt en er een laptop aan heeft gehangen via tethering, is dat internetverbruik vermoedelijk haar eigen schuld.
Er zijn ook gevallen bekend van telco's die nota's met gigabytes aan internet gebruik presenteerden aan mensen met een prepaid alcatel toestel, met alleen maar gprs oid. Daar zat de fout dus duidelijk bij de Telforts van deze wereld. Maar goed, er zijn ook mensen die hun eigen onoplettendheid daar op af proberen te wentelen, maar hoe de vork hier in de steel zit blijft speculeren.quote:Op dinsdag 22 november 2011 11:34 schreef muhahaha het volgende:
Hoezo vermoeddelijk? Ze maakt gebruik van een dienst, het IS haar schuld. Moet ze dat apparaat maar goed instellen.
Je zou even in de algemene voorwaarden moeten kijken, maar ik meen dat je wel degelijk het recht hebt een factuur te betwisten, en voor het betwiste deel (nog) niet te betalen. Er wordt dan een onderzoek ingesteld. Wat er met de kosten van het onderzoek gebeurt, zou je ff moeten nakijken in de algemene voorwaarden.quote:Op maandag 21 november 2011 23:03 schreef Koeketrommel het volgende:
Ik heb een bescheiden abonnementje op mijn mobiel met 200 belminuten en 300 smsjes zonder internet voor maar 13,90 euro. Nu krijg ik een leuke factuur binnen voor 60 euro waarin staat dat ik even 5.179 mb heb verbruikt aan internet. Ten eerste heb ik totaal niet op internet gezeten, waardoor
ik denk dat het misschien perongeluk is aan gegaan ofzo. Dit geld kan ik op het moment echt totaal niet missen en vooral niet aan iets wat ik niet gebruikt heb.
Kan ik Telfort hierop aanspreken? En heb ik kans om het internet niet te hoeven betalen?
Kan wel janken.
Ze betwist juist dat ze wel internet gebruikt heeft.quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:15 schreef Leandra het volgende:
Misschien moet TS eerst in haar telefoon kijken hoeveel datagebruik er is geweest voor ze gaat betwisten dat ze geen internet gebruikt heeft.
Nee ben niet in het buitenland geweest, maar zij claimt dat ik helemaal niet zoveel mb heb opgemaakt wat wel op mijn factuur staat maar dat het aan het aantal smsjes ligt dat ik eroverheen ben gegaan (dat maakt dan niet uit) en heb gevraagd of het via de provider uitgezet kon worden maar ze zei dat het alleen via het toestel kon..quote:Op woensdag 23 november 2011 14:05 schreef GodsSon het volgende:
Het heeft alleen geen snars met roaming te maken als het goed is, of heb je in het buitenland op internet gezeten?
Dat zou weer wel de "hoge" kosten per Mb verklaren.
Wat voor toestel heb je?
Ik zou namelijk zorgen dat het toestel niet meer op internet kan, door bijvoorbeeld de instellingen voor je provider eruit te halen.
Wutquote:Op woensdag 23 november 2011 14:06 schreef Koeketrommel het volgende:
[..]
Nee ben niet in het buitenland geweest, maar zij claimt dat ik helemaal niet zoveel mb heb opgemaakt wat wel op mijn factuur staat maar dat het aan het aantal smsjes ligt dat ik eroverheen ben gegaan (dat maakt dan niet uit) en heb gevraagd of het via de provider uitgezet kon worden maar ze zei dat het alleen via het toestel kon..
Nou dat nog steeds niet maar nu vind ik het minder onterecht want dat is gewoon me eigen schuld geweest.quote:Op woensdag 23 november 2011 20:23 schreef Leandra het volgende:
Wel bijzonder dat je het niet kon betalen toen je dacht dat het voornamelijk internetkosten waren, maar dat het niet meer uitmaakt nu het aan de overdosis SMSjes blijkt te liggen...
Thanks for clearing that upquote:Op donderdag 24 november 2011 07:58 schreef jack4ya het volgende:
Je snapt toch wel dat 45 euro voor sms-jes goedkoper is dan 45 euro voor datagebruik.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |