abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104958211
Al die pers erbovenop, walgelijk.
pi_104958298
quote:
13s.gif Op dinsdag 29 november 2011 00:24 schreef S1nn3rz het volgende:
Lenie 't hart was vanavond op de radio te horen, die vertelde dat Morgan makkelijk 10 miljoen euro kon opbrengen bij een verkoop aan het buitenland. :{
Als ze het maar naar haar zin krijgt. :) Veel geld betekent grote bassins en meer mogelijkheden om orka's op te vangen.

Dit is het park waar ze naartoe gaat.

Niet slecht toch? *O*
pi_104958362
Zou je willen ruilen? Je hele leven opgesloten zitten en achterlijke kunstjes doen voor publiek?
  dinsdag 29 november 2011 @ 10:14:48 #54
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_104958431
Ik denk dat mensen soms wel een beetje doorslaan in het toedichten van menselijke emoties aan dieren.
The love you take is equal to the love you make.
pi_104958551
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 10:11 schreef Mercer het volgende:
Zou je willen ruilen? Je hele leven opgesloten zitten en achterlijke kunstjes doen voor publiek?
Tja, dan ben je zeker ook een tegenstander van dierentuinen. Ik niet. Sommige ruimtes vind ik wel te klein en dan hoop ik maar dat zo'n dierentuin veel geld binnenhaalt om de ruimtes te verbeteren.
Ik ben wel een tegenstander van dieren bij het circus. ;(

Veel dieren vinden fijn om met mensen te "werken". Denk aan politiehonden en paarden bijvoorbeeld. Overigens heb ik twee katten die altijd binnen blijven. Ze weten niet anders, ik heb ze opgehaald toen ze zes weken oud waren en als ik ze zo bekijk hebben ze het prima naar hun zin. ;)
pi_104958576
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 10:19 schreef idefixo het volgende:
[..]
Tja, dan ben je zeker ook een tegenstander van dierentuinen. Ik niet. Sommige ruimtes vind ik wel te klein en dan hoop ik maar dat zo'n dierentuin veel geld binnenhaalt om de ruimtes te verbeteren.
Ik ben wel een tegenstander van dieren bij het circus. ;(
En dat is nou juist het punt, Morgan gaat niet naar een dierentuin, maar naar een circus.
pi_104958657
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 10:21 schreef Mercer het volgende:

[..]

En dat is nou juist het punt, Morgan gaat niet naar een dierentuin, maar naar een circus.
Dat zie ik anders. Als je zo begint kun je de creche van Lenie 't Hart ook wel een circus noemen.
  dinsdag 29 november 2011 @ 10:26:28 #58
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_104958682
Nou, bij Lenie hoeven de zeehondjes geen kunstjes te vertonen.
pi_104958697
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 10:26 schreef Lienekien het volgende:
Nou, bij Lenie hoeven de zeehondjes geen kunstjes te vertonen.
Nee das waar, maar de mensen moeten wel betalen. ;(
  dinsdag 29 november 2011 @ 10:29:40 #60
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_104958755
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 10:27 schreef idefixo het volgende:

[..]

Nee das waar, maar de mensen moeten wel betalen. ;(
Ja, en?
pi_104958879
Laten we hopen dat alles goed gaat onderweg, dat is denk ik waar we het allemaal over eens zijn.
pi_104958904
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 10:29 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, en?
Ik heb niets tegen de creche, begrijp me niet verkeerd. Maar als we beginnen over het uitbuiten van dieren en met de vinger naar elkaar gaan wijzen, denk ik dat Lenie 't Hart niet beter of slechter is dan die organisatie in Tenerife. Het gaat om Morgan en niet om het ego van Lenie 't Hart.
pi_104958907
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 10:34 schreef Mercer het volgende:
Laten we hopen dat alles goed gaat onderweg, dat is denk ik waar we het allemaal over eens zijn.
^O^
pi_104961310
Ik ben het zooooooooo met je eens...

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 10:21 schreef Mercer het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 10:34 schreef Mercer het volgende:
Yep, en toch zit er ergens in mijn achterhoofd, hopenlijk gaat de volgende Wallvis of Orka
die aanspoelt of half dood wordt gevangen gewoon dood, zodat ze al die ellende niet
mee hoeven maken.

Klinkt wat tegenstrijdig :@ maar ik bedoel het goed...
pi_104961487
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 10:34 schreef idefixo het volgende:

[..]

Ik heb niets tegen de creche, begrijp me niet verkeerd. Maar als we beginnen over het uitbuiten van dieren en met de vinger naar elkaar gaan wijzen, denk ik dat Lenie 't Hart niet beter of slechter is dan die organisatie in Tenerife. Het gaat om Morgan en niet om het ego van Lenie 't Hart.
Wat blaat jij allemaal? Lenie haar doel is om de beesten terug te brengen in de natuur en wil ze niet opsluiten.

Het totale omgekeerde van tenerife.
  dinsdag 29 november 2011 @ 11:55:10 #66
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_104961586
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 11:48 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ik ben het zooooooooo met je eens...

[..]

[..]

Yep, en toch zit er ergens in mijn achterhoofd, hopenlijk gaat de volgende Wallvis of Orka
die aanspoelt of half dood wordt gevangen gewoon dood, zodat ze al die ellende niet
mee hoeven maken.

Klinkt wat tegenstrijdig :@ maar ik bedoel het goed...
Ik snap wat je bedoelt. Maar we willen ook niet lijdzaam toekijken hoe zo'n beest voor onze ogen sterft. Ook weer te begrijpen. Maar dan krijg je dus op den duur onmogelijke situaties als deze. Hartstikke mooi dat ze in Harderwijk dat dier weer helemaal gezond hebben gekregen. Maar nu?
pi_104961627
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 11:55 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoelt. Maar we willen ook niet lijdzaam toekijken hoe zo'n beest voor onze ogen sterft. Ook weer te begrijpen. Maar dan krijg je dus op den duur onmogelijke situaties als deze. Hartstikke mooi dat ze in Harderwijk dat dier weer helemaal gezond hebben gekregen. Maar nu?
Jawel en nee.
Ze hadden dat beest niet moeten redden.
  dinsdag 29 november 2011 @ 11:57:42 #68
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_104961672
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 11:56 schreef Godtje het volgende:

[..]

Jawel en nee.
En wie was er dan massaal over wie heengevallen?
pi_104961747
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 11:55 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Maar nu?
Tja... kunstjes vertonen?

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 11:56 schreef Godtje het volgende:

[..]

Jawel en nee.
Dit dus eigenlijk, als je niet in de eerste plaats van plan bent om zo'n beest zo snel mogelijk
zijn vrijheid weer terug te geven en ik denk niet dat dat het uitgangspunt is geweest, hoe hard
ze ook zullen beweren van wel...
pi_104961883
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 11:52 schreef Godtje het volgende:

[..]

Wat blaat jij allemaal? Lenie haar doel is om de beesten terug te brengen in de natuur en wil ze niet opsluiten.

Lenie heeft een zeehondenopvang, geen orkaopvang en Lenie is geen bioloog. De rechter zal zich wel hebben laten adviseren door mensen die er verstand van hebben, denk je niet?

quote:
Vrolijk en kalm
Volgens zeebioloog Brad Andreuws, president-directeur van SeaWorld Parks, ondergaat Morgan de verhuizing 'vrolijk, rustig en kalm. Wij mensen maken ons meer zorgen dan zij. Ze ligt heerlijk in haar hangmat', aldus Andrews.
http://www.parool.nl/paro(...)-naar-Schiphol.dhtml
pi_104961925
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 11:57 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En wie was er dan massaal over wie heengevallen?
Ik hoop niemand. Of maak je je ook druk om elke zebra die dood gaat door een gebroken been in Afrika?

Hadden we ook wel in Artis kunnen stoppen. Was nog goedkoper geweest en een paard achtige laat zich nog beter houden in gevangenschap ook.

Of zullen we ons druk gaan maken om alle paarden die we vrijwillig afmaken in dit land omdat ze een keer een botje breken? Dat is het beste voor het beest is de meerderheid het mee eens.

Nee maar een orka die niet voor zich zelf kan zorgen moeten we oplappen om het levenslang te geven. Want die beesten kunnen niet tegen opsluiting! Ik ben verre van een dierenactivist en hou van dierentuinen die verantwoord met beesten en ruimtes omgaan. En daarom moeten alle dolfijnen en Orka's in gevangenschap verboden worden. Tenzij je een terrein hebt ter grote van neeltje jans maar dan kan jij niks meer zin. Kan je ze net zo goed vrijlaten.
pi_104961939
quote:
geloof je het zelf ? :')

Volgens zeebioloog Brad Andreuws, president-directeur van SeaWorld Parks
pi_104962006
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 12:03 schreef idefixo het volgende:

[..]

Lenie heeft een zeehondenopvang, geen orkaopvang en Lenie is geen bioloog. De rechter zal zich wel hebben laten adviseren door mensen die er verstand van hebben, denk je niet?

[..]

http://www.parool.nl/paro(...)-naar-Schiphol.dhtml
Je sprint van a naar x naar y.
Als je een samenhangend verhaal hebt dan hoor ik het wel weer ja.
Jij noemde de creche een circus of wilde het daarmee vergelijken. Het is totaal het omgekeerde dus je vergelijkingen lopen volledig mank.
  dinsdag 29 november 2011 @ 12:07:46 #74
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_104962020
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 12:05 schreef Godtje het volgende:

[..]

Ik hoop niemand. Of maak je je ook druk om elke zebra die dood gaat door een gebroken been in Afrika?

Hadden we ook wel in Artis kunnen stoppen. Was nog goedkoper geweest en een paard achtige laat zich nog beter houden in gevangenschap ook.

Of zullen we ons druk gaan maken om alle paarden die we vrijwillig afmaken in dit land omdat ze een keer een botje breken? Dat is het beste voor het beest is de meerderheid het mee eens.

Nee maar een orka die niet voor zich zelf kan zorgen moeten we oplappen om het levenslang te geven. Want die beesten kunnen niet tegen opsluiting! Ik ben verre van een dierenactivist en hou van dierentuinen die verantwoord met beesten en ruimtes omgaan. En daarom moeten alle dolfijnen en Orka's in gevangenschap verboden worden. Tenzij je een terrein hebt ter grote van neeltje jans maar dan kan jij niks meer zin. Kan je ze net zo goed vrijlaten.
Heb je het nou tegen mij? Het gaat toch niet over mij? Maar kun jij je dan niet voorstellen dat er kamervragen zouden komen (om maar eens wat te noemen) als een verzwakte orka in de waddenzee aan zijn lot overgelaten zou worden?

Sowieso is Lenie ook niet cruciaal voor het instandhouden van de zeehondenpopulatie. Pieterburen kan ook wel dicht.
pi_104962131
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 12:05 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

geloof je het zelf ? :')

Volgens zeebioloog Brad Andreuws, president-directeur van SeaWorld Parks
Begrijp ik nu dat jij van mening bent dat de president-directeur van SeaWorld Parks omdat hij president directeur van die organisatie is geen dierenvriend kan zijn en niet het beste met Orka's voor kan hebben?

In zee was het dier misschien wel door stropers gevangen. Nu krijgt ie misschien wel gezellige vriendjes en vriendinnetjes. *;
De betweters zeggen wel dat zijn familieleden ergens in zee zwemmen maar wat als het dier niet geaccepteerd wordt en niet voor zichzelf kan zorgen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')