Geen idee. Misschien politiek24?quote:Op donderdag 5 april 2012 14:32 schreef Kentoet het volgende:
[..]
Goede zaak dat hier aandacht aan wordt besteed. Is dit ergens te volgen vanavond?
Thanks maar al gevonden, zie editquote:Op donderdag 5 april 2012 14:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Geen idee. Misschien politiek24?
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4220245,00.htmlquote:Soldiers save Palestinian baby near border crossing
Home Front Command soldiers treat 10-day old Palestinian baby suffering from respiratory distress with initial emergency care; soldiers say 'not first time this happened'
The Home Front Command's Kedem Battalion, which is currently stationed near the Halamish settlement in the West Bank, saved the life of a 10-day old Palestinian baby from one of the adjacent villages, who was suffering from acute respiratory distress.
Following the soldiers' care, a Red Crescent ambulance evacuated the infant to a nearby hospital in Ramallah.
In the early hours of Monday morning, the baby's Palestinian mother made her way to the border crossing while carrying her sick daughter in order to ask the soldiers for help.
A soldier who was on guard duty, noticing the mother's distress, immediately called the battalion's physician, Lieutenant Colonel Dr. Michael Findlar.
"The baby suffered from severe respiratory distress and was vomiting," said the military physician. "We immediately began administering first aid and stabilized her condition.
"While several of us were treating the baby, another soldier called an ambulance in order to evacuate her to the Ramallah hospital," he said.
According to Dr. Findlar, this was not the first incident of its kind. He said local Palestinians realize they are better off turning to IDF soldiers during a medical emergency.
"This was the third such incident in two weeks. They know we have a regimental infirmary and a military ambulance," Findlar noted.
"Last time, one of the paramedics on guard treated a young girl suffering from meningitis, and during the third incident, I treated a girl who had severe jaundice. In both incidents, the patients were transferred to an Israeli hospital for additional medical care," he said.
Een artikel in de Volkskrant van vandaag (gisteren) waarin door een joodse correspondente die in Israel woont gesmeekt wordt om echte vrienden van de staat Israel.quote:Op maandag 21 november 2011 01:00 schreef Joker89 het volgende:
[..]
De internationale haat jegens Israël is een veel groter dan een paar jaar geleden. Rusland en China, zoals ik al zei, ik ben benieuwd naar hun reacties na zo'n aanval die ik wel steun.
Dat was Louis Theroux geloof ik.quote:Op zondag 29 april 2012 02:51 schreef Kees22 het volgende:
Op dit moment is er een uitzending van Canvas of Ketnet.
Juist over dit probleem.
Amerikanen die niet eens normaal Hebreeuws spreken, je haalt de Amerikaanse tongval er zo uit zelfs als je de taal niet spreekt. Independence? Dit filmpje doet eerder kolonistisch aan.quote:
Verborgen racisme... gevaarlijk, want je profileert je niet als jodenhater. Ik hekel me ook aan mensenrechtenschendingen in Israel, maar wat jij nu doet is walgelijk.quote:Op zondag 29 april 2012 02:50 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Israelische/joodse houding (het verschil is niet altijd duidelijk)
Gevolg van de infrastructuur naar de klote helpen gedurende [o.a.] de 'gaza massacre', zoals Finkelstein het vaak noemt. Voor mensen die zich hier ECHT in willen verdiepen, luister maar eens naar de Joods-Amerikaanse politieke wetenschapper, Norman G. Finkelstein.quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:30 schreef YellowBlacks het volgende:
[..]
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4220245,00.html
Er zit ook een Brit tussen en ze spreken best goed hebreeuws (en met een goed accent) voor hoe kort ze daar waarschijnlijk nog maar zijn...quote:Op zondag 29 april 2012 21:12 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Amerikanen die niet eens normaal Hebreeuws spreken, je haalt de Amerikaanse tongval er zo uit zelfs als je de taal niet spreekt. Independence? Dit filmpje doet eerder kolonistisch aan.
Het verschil tussen Israelisch en joods is lang niet altijd duidelijk. Zelfs wordt niet altijd duidelijk wat er nou met joods of Joods bedoeld wordt. En het wordt al helemaal een zooitje als het gaat over de joodse staat Israel of groot-Israel of allerlei joodse claims op grondgebieden en eigendommen.quote:Op zondag 29 april 2012 21:29 schreef hanstimmermanss het volgende:
[..]
Verborgen racisme... gevaarlijk, want je profileert je niet als jodenhater. Ik hekel me ook aan mensenrechtenschendingen in Israel, maar wat jij nu doet is walgelijk.
Wat hij probeert te zeggen is dat Israël en het jodendom geen synoniemen van elkaar zijn.quote:Op maandag 30 april 2012 01:21 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Het verschil tussen Israelisch en joods is lang niet altijd duidelijk. Zelfs wordt niet altijd duidelijk wat er nou met joods of Joods bedoeld wordt. En het wordt al helemaal een zooitje als het gaat over de joodse staat Israel of groot-Israel of allerlei joodse claims op grondgebieden en eigendommen.
Dat moet je mij niet verwijten, want ik heb geen claim op wat dan ook.
Wat is er walgelijk aan wat ik doe?
Maar dat wisten we al toch?quote:Op maandag 30 april 2012 01:28 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Wat hij probeert te zeggen is dat Israël en het jodendom geen synoniemen van elkaar zijn.
Nou snap ik er niks meer van.quote:Op maandag 30 april 2012 01:28 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Wat hij probeert te zeggen is dat Israël en het jodendom geen synoniemen van elkaar zijn.
Nibb-it vat hem. Kan zijn dat ik de persoon verkeerd geinterpreteerd heb, maar ik heb vroeger meerdere discussies rond Israel gevoerd waar kritiek op de staat Israel omslaat in jodenhaat [vaak door pseudo-progressieven]. Uitspraken als "x is typisch voor joden", waar men in feite attributen als eigen aan een bevolkingsgroep gaat beschouwen. eg. stelen is typisch iets voor negers. Ter nuancering: men kan op zich wel kritiek geven op bevolkinggroepen/natiestaten/en dergelijke meer, maar deze zijn maar zelden goed gestaafd en komen vaak neer op vooroordelen.quote:Op maandag 30 april 2012 01:28 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Je leek te impliceren dat het verschil tussen beiden niet duidelijk was, iets wat oorlogsmisdaden/misdaden tegen de menselijkheid, op een iets of wat verborgen manier, associeert met joden. Ze kunnen immers hun eigen fouten niet erkennen.quote:Op maandag 30 april 2012 01:42 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nou snap ik er niks meer van.
Hij zou het walgelijk vinden als ik Israel en het jodendom synoniemen van elkaar zou vinden.
De Duitse komma / tussen de woorden zou hem kunne vertellen dat ik Israel en jodendom niet synoniem vind.
Het is de joodse staat Israel die......... tja, wat is nou eigenlijk jood zijn?
Hoe dan ook: ik ben niet degene die Israel en het jodendom aan elkaar gelijk stelt.
Een paar dingen.quote:Op maandag 30 april 2012 01:55 schreef hanstimmermanss het volgende:
[..]
Je leek te impliceren dat het verschil tussen beiden niet duidelijk was, iets wat oorlogsmisdaden/misdaden tegen de menselijkheid, op een iets of wat verborgen manier, associeert met joden. Ze kunnen immers hun eigen fouten niet erkennen.
Zoals ik in de vorige post zei, het kan zijn dat ik je verkeerd opvatte en zoals ik in de vorige post zei, kan het zijn dat voorgaande discussies mij dan weer negatief beinvloed hebben [en de zaken minder helder doet bezien]. Graag hoor ik commentaar van je [nu ga ik wel slapen, want tis 2 uur 's nachts].
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |