quote:Wilders twitterde toen dat als Bleker zich zo bleef opstellen, het CDA snel nog maar vier zetels zou overhouden in de peiling.
Dat hoopt een groot deel van Nederland ook, zodat ze snel het rode potlood weer kunnen gebruiken.quote:Op dinsdag 22 november 2011 16:58 schreef AgLarrr het volgende:
Ik hoop dat VVD/CDA de PVV uit die laffe gedoogconstructie bonjouren en als minderheidskabinet de kamer ingaan met hun plannen.
Niet iedere onenigheid is gelijk een brandje hoor. Of bespeur ik wishfull-thinking?quote:Op dinsdag 22 november 2011 18:13 schreef Hexagon het volgende:
Alweer een brandje
http://nos.nl/artikel/315(...)ver-omroepfusie.html
Dat zou geen slimme zet zijn , aangezien de PVV dan lekker ongelimiteerd tegen het kabinet aan kan schoppen waardoor de kans bestaat dat ze nog groter gaan worden.quote:Op dinsdag 22 november 2011 16:58 schreef AgLarrr het volgende:
Ik hoop dat VVD/CDA de PVV uit die laffe gedoogconstructie bonjouren en als minderheidskabinet de kamer ingaan met hun plannen.
Dit soort onenigheid los je onderling op buiten de openbaarheid. Dan kunnen partijen daar zonder gezichtsverlies uitkomen.quote:Op dinsdag 22 november 2011 18:33 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Niet iedere onenigheid is gelijk een brandje hoor. Of bespeur ik wishfull-thinking?
Ik denk dat intelligente mensen een systematische overschatting maken van de PVV. Bovendien is de PVV gedoogpartner en heeft dus minder te willen dan het CDA. Het CDA wil alleen niet zeggen waar het op staat, lijkt me. Vermoedelijk omdat de PVV gigantisch goed is in de hele slachtofferrol opeisen / dramaqueen spelen.quote:Op dinsdag 22 november 2011 00:32 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik denk dat het meer solide is dan jullie denken. VVD wil PVV binnenboord houden om ze wat te temperen, PVV wil ook wel binnenboord krijgen omdat ze meer macht hebben in het kabinet dan er buiten en het CDA staat historisch laag dus dat maakt verkiezingen niet echt aantrekkelijk. Ook ellende kan prima lijmen, het ziet er alleen een beetje treurig uit.
Daar maak ik me niet zo'n zorgen om. Een absolute meerderheid gaat Wilders niet krijgen, en regeren met hem zal voor alle andere partijen onmogelijk blijven. In de oppositie is dat clubje het minst schadelijk. Net zo schadelijk als alle andere clubjes in de oppositie, die hun gram willen halen bij een minderheidsregering.quote:Op dinsdag 22 november 2011 18:43 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Dat zou geen slimme zet zijn , aangezien de PVV dan lekker ongelimiteerd tegen het kabinet aan kan schoppen waardoor de kans bestaat dat ze nog groter gaan worden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |