Dit is nu nog maar wat bekvechten. Maar het laat een duidelijk scheurtje in de coalitie zien.quote:DEN HAAG - PVV-leider Geert Wilders heeft zondag in een twitter-bericht uitgehaald naar CDA-staatssecretaris Henk Bleker (Economische Zaken).
Foto: AFP Wilders schrijft: ''Laat Bleker 'zijn streep maar trekken' dan blijven er van de tien zetels nog een stuk of vier over. Voor iedere miljard ontwikkelingshulp eentje.''
Bleker zei zaterdag nooit akkoord te kunnen gaan met 4 miljard extra bezuinigingen op ontwikkelingssamenwerking. Wilders stelt dit als voorwaarde voordat hij akkoord kan gaan met aanvullende bezuinigingen.
Wilders reageert er ook mee op een nieuwe peiling zondag van Maurice de Hond, waarin het CDA nog maar 10 zetels behaalt.
Ordinair allemaal weer.quote:Op zondag 20 november 2011 18:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dit is nu nog maar wat bekvechten. Maar het laat een duidelijk scheurtje in de coalitie zien.
Hangt er natuurlijk ook vanaf of Geert en het CDA hun rug recht houden. Maar ik ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen.
Voor het CDA is dit weer een duidelijke verlies-verlies situatie. Het is niet hip om voor ontwikkelingssamenwerking te staan maar het CDA heeft veel achterban in die hoek.
quote:Op zondag 20 november 2011 18:54 schreef Boze_Appel het volgende:
Waar zijn de aftellers begonnen eigenlijk, want de meesten begonnen al op 14 oktober 2010.
Ik heb lang gedacht dat ze de rit wel uit zouden zitten maar de laatste weken zijn er zoveel brandjes dat ik eraan begin te twijfelen.quote:Op zondag 20 november 2011 18:54 schreef Boze_Appel het volgende:
Waar zijn de aftellers begonnen eigenlijk, want de meesten begonnen al op 14 oktober 2010.
Volgens mij is het gewoon rellen van de PVV zodat ze bij het nieuwe babbeltje dit voorjaar meer voor elkaar kunnen krijgen.quote:Op zondag 20 november 2011 18:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik heb lang gedacht dat ze de rit wel uit zouden zitten maar de laatste weken zijn er zoveel brandjes dat ik eraan begin te twijfelen.
Bleker is idd wel iemand die erg afgegaan is wmb, met die jongen Mauro bij P&W... was om te huilen...quote:Op zondag 20 november 2011 19:09 schreef BasEnAad het volgende:
Bleker doet het CDA geen goed, beter hoepelt hij op.
Geldt dat niet voor elke CDA'er die zich in of rond de Kamer begeeft?quote:Op zondag 20 november 2011 19:09 schreef BasEnAad het volgende:
Bleker doet het CDA geen goed, beter hoepelt hij op.
quote:Op zondag 20 november 2011 19:52 schreef betyar het volgende:
[..]
Geldt dat niet voor elke CDA'er die zich in of rond de Kamer begeeft?
Het grote verschil is dat rechts toen dacht dat de crisis over zou zijn. Zij zaten fout. Het Kabinet probeert wel de crisis in de schoen te schuiven van de PvdA, de Grieken, Zuid-Europa in zijn algemeenheid, en misschien heeft rechts daarin gelijk, maar feit blijft dat ze moeten opereren in hele slechte economische omstandigheden.quote:Op zondag 20 november 2011 18:54 schreef Boze_Appel het volgende:
Voorlopig zit het CDA (hoe treurig ook) in dit kabinet en de PVV niet.quote:
De PVV heeft al zo'n 200 (!) verkiezingsbeloften gebroken.quote:Op zondag 20 november 2011 22:51 schreef Elfletterig het volgende:
De druk op het CDA groeit met de dag. Alweer een zetel minder (dat het nog kon!) in de peiling: nog 10 stuks over. En Wilders die graag wat olie op het vuur gooit, met een compleet irreëel voorstel, waarvan hij 100 procent zeker weet dat het veel kwaad bloed zet bij het CDA.
Ik zeg niet dat het gebeurt, maar ik zie vóór de jaarwisseling de bom nog wel barsten.
Ik vraag me trouwens af waarom mensen nog steeds op de PVV stemmen. Ze breken de ene na de andere belofte. Zouden mensen wel eens nagaan wat partijen precies doen met hun stemmen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |