Het systeem zoals je het noemt, zorgt voor onze hypotheken, uitkeringen, zorgverzekering, pensioenen, en wat al niet meer. En ondanks wat ze daar in hun tipi's uitkramen, is dat niet iets wat 1 op 1 te vervangen is, laat staan zomaar te vervangen is door iets beters, en al helemaal niet zonder onacceptabele risico's te nemen.quote:Op dinsdag 29 november 2011 12:50 schreef Loppe het volgende:
Wat valt er uit te leggen? Het is een systeemcrisis en vermits we in dat systeem nog steeds zitten valt er weinig aan te doen, ook al denken de occupiers van wel. Ik zie dan ook het nut niet je af te zetten tegen die mensen.
Bijv het europees steunfonds wat veranderd in het ESM en verhoogd moet worden tot 1500/2000 miljard , denk je dat alleen 10% die aan gaat vullen waar nu weinig meer te halen is of de 99% ?quote:Op dinsdag 29 november 2011 14:26 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Maar de hamvraag is..... hoe komt men aan 99%? Waarom niet gewoon eerlijk en het percentage aangeven wat dichterbij de waarheid komt..zeg maar een procent of 10 a 20?
Dat valt allemaal nog te bezien. Ik weet wel hoe het NIET gevuld gaat worden..... door te zitten op een pleintje te wachten totdat iemand je komt voorzien van eten en elektriciteit.quote:Op dinsdag 29 november 2011 15:09 schreef Summers het volgende:
[..]
Bijv het europees steunfonds wat veranderd in het ESM en verhoogd moet worden tot 1500/2000 miljard , denk je dat alleen 10% die aan gaat vullen waar nu weinig meer te halen is of de 99% ?
Aan de andere kant is thuis op de bank voetbal kijken ook niet een sterk teken dat je heel erg tegen het huidige/toekomstige beleid bent.quote:Op dinsdag 29 november 2011 15:28 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Dat valt allemaal nog te bezien. Ik weet wel hoe het NIET gevuld gaat worden..... door te zitten op een pleintje te wachten totdat iemand je komt voorzien van eten en elektriciteit.
Ach als ik de hele week hard aan het werk ben mag dat best op zondag, mits niet in het stadion natuurlijkquote:Op dinsdag 29 november 2011 16:14 schreef Gray het volgende:
[..]
Aan de andere kant is thuis op de bank voetbal kijken ook niet een sterk teken dat je heel erg tegen het huidige/toekomstige beleid bent.
Bread and games, my friend. Bread and games...quote:Op dinsdag 29 november 2011 16:15 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ach als ik de hele week hard aan het werk ben mag dat best op zondag, mits niet in het stadion natuurlijk
Dat valt allemaal inderdaad nog te bezien , het is niet zo dat er elke dag word geroepen dat de euroquote:Op dinsdag 29 november 2011 15:28 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Dat valt allemaal nog te bezien. Ik weet wel hoe het NIET gevuld gaat worden..... door te zitten op een pleintje te wachten totdat iemand je komt voorzien van eten en elektriciteit.
http://www.parool.nl/paro(...)tivisten-weren.dhtmlquote:In de tenten mag nog wel gedronken worden, maar alleen op tijden waarop dat niet voor overlast zorgt.
Wanneer ben je wel activist en wanneer niet? Hoe gaan ze dit controleren?? ?? Is iedereen zonder spandoek geen activist?? Krijg er een beetje een naar gevoel bij...zo van 'wij zijn beter dan jullie' iets waar ze juist tegen zijnquote:Op woensdag 30 november 2011 10:33 schreef idefixo het volgende:
[..]
http://www.parool.nl/paro(...)tivisten-weren.dhtml
Oh , ff in de gaten houden maar nee MSM hoef je niet op te rekenen .quote:Op woensdag 30 november 2011 11:25 schreef Bastard het volgende:
Is er vandaag niet een grote staking in Engeland, waarom is er niks in de media
Of stel ik een domme vraag?
Staat gewoon in de Britse media hoor:quote:Op woensdag 30 november 2011 11:27 schreef Summers het volgende:
[..]
Oh , ff in de gaten houden maar nee MSM hoef je niet op te rekenen .
Vandaar dat elke occupy alles in het engels zet zodat de wereld elkaar toch nog kan volgen
wegens gebrek aan verslaggeving van de MSM .
Ik geef meteen toe dat ze af en toe wel iets plaatsen maar uit af en toe kan ik geen verhaal afleidenquote:Op woensdag 30 november 2011 11:33 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Staat gewoon in de Britse media hoor:
Strikes hit services as millions heed unions' call to fight pension cuts
Nog een artikel:quote:Op woensdag 30 november 2011 11:34 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik geef meteen toe dat ze af en toe wel iets plaatsen maar uit af en toe kan ik geen verhaal afleiden
en dat is precies de bedoeling .
Maar hier is een echtelijke ruzie voorpagina nieuws...quote:Op woensdag 30 november 2011 11:38 schreef J0kkebr0k het volgende:
Dit is ook niet echt een staking die genegeerd kan worden en dat doet de media dan ook niet. Er is genoeg over te vinden. Britse kranten staan er bol van.
Toen vorige week mensen riepen dat het een camping leek en ongeorganiseerde smerige bende, werd met handen en voeten dit bestreden.quote:De Occupybeweging in Amsterdam gaat reorganiseren. De vele kleine tentjes maken plaats voor één grote, winterbestendige legertent, schrijft Het Parool.
Ook geven de bezetters een deel van het Beursplein 'terug aan de stad'. Hoe groot het deel van het plein is dat zal worden ontruimd, is nog onderwerp van onderhandeling. De Occupy'ers zijn bereid de helft af te staan, waaronder het deel voor café Beursplein, en ze willen ook wat met kerstverlichting doen.
Volgens Occupy betekent de reorganisatie het einde van de camping en het begin van een activiteitencentrum: de visie van Occupy moet worden uitgedragen in plaats van bezig te zijn met 'huishoudelijke kampeerzaken'. Volgens een woordvoerder is het zaak dat het er netter gaat uitzien, 'zodat we meer publiek bereiken'.
Mooi he.... met terugwerkende kracht krijgen we gewoon gelijk (iets wat ik overigens gewend benquote:Op woensdag 30 november 2011 14:45 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Toen vorige week mensen riepen dat het een camping leek en ongeorganiseerde smerige bende, werd met handen en voeten dit bestreden.
Nu een verandering in aantocht is zeggen ze het zelf.
Ook niet te beroerd voor hypocrisie.
Bij NU.nl staat het op de voorpagina:quote:Op woensdag 30 november 2011 11:45 schreef Bastard het volgende:
[..]
Maar hier is een echtelijke ruzie voorpagina nieuws...
Ah ok.. nee die pagina zie ik dan weer niet zo regelmatig.quote:Op woensdag 30 november 2011 16:47 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Bij NU.nl staat het op de voorpagina:
http://www.nu.nl/buitenla(...)-britten-staken.html
Is dat nog te moeilijk voor je? Of te veel inspanning?quote:Op woensdag 30 november 2011 19:01 schreef vandermar het volgende:
Heeft iemand hier het filmpje van vorige week in pownews over zo'n uitkeringtrekker die wordt geinterviewd? Ik moet namelijk morgen een betoog houden en dat doe ik over occupy en dacht een korte filmpie is wel leuk.
Iemand? Alvast bedankt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |