abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104564884
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_104564978
Mijn liefste is thuis, ik trek 'm zo wel mee het bed in.
Met kerst hebben we 18 jaar verkering O+ (deo volente, insh'allah, ijs&weder dienende).

'truste!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_104564991
_O-
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_104565041
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 november 2011 20:58 schreef Xennia het volgende:

[..]

Ik heb me bij B. nooit onzeker gevoeld over of de gevoelens wederzijds zijn. Na onze eerste date was hij nog niet de straat uit of ik kreeg een sms met ''ik mis je nu al''.
Bij andere mannen had ik dat een afknapper gevonden, maar bij hem wist ik gewoon verstandelijk en emotioneel hij is het
Maar dat had ik dus ook bij de voorlaatste. Die relatie duurde ook echt lang hoor en veel wás er ook prima. Ik heb nooit aan zijn gevoelens voor mij getwijfeld, hij was daar ook heel duidelijk in. Ik voelde me daar ook wel heel zeker van en dus bij hem had ik een ander soort verliefdheid als wat ik hiervoor beschreef. Het was ook meer een soort 'weten' dat je bij elkaar hoort gevoel, wat er vrijwel direct was.

Máár het was niet gebaseerd op de echte personen in het spel. Heel moeilijk uit te leggen: maar dat wat ik voelde was dus eigenlijk voor de kant die hij in eerste instantie liet zien. En er is ook helemaal niks mis met de lagen eronder, maar die lagen waren niet compatible met mijn onderliggende lagen. Zoiets. En dat besef kwam maar uitermate langzaam, juist omdát ik er in het begin zo van overtuigd was, dat dit het was.

En ik wil trouwens helemaal niet zeggen dat het in jouw geval ook zo is. Want ik denk eigenlijk dat geen situatie echt met elkaar te vergelijken is.
  zaterdag 19 november 2011 @ 21:35:52 #5
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_104566111
Wow, zoveel gegeten maar het was heerlijk, daarna nog even in de kroeg gezeten :D

Vaak denk ik aan mijn ex-man, had ik hem wel moeten verlaten? maar als ik dan dieper denk dan is het antwoord: ja. Het was makkelijker geweest als hij mij had verlaten dat had iedereen geaccepteerd, nu ben ik nog steeds 'degene" die het huwelijk heeft kapot gemaakt.

Nu met mijn alles klopt het gewoon en voor het eerst ben ik 'bang' dat hij weg gaat :P
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_104566199
Net een uurtje terug van een verjaardag, er ligt vis in de oven met groentes :9

Wbt exen: ik heb er een, het was een goede keuze om te gaan. Ben ook niet bang dat mn vriend nu me verlaat eigenlijk, het gaat goed :)
  zaterdag 19 november 2011 @ 21:46:17 #7
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_104566485
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 21:35 schreef uniekhoorn het volgende:
Wow, zoveel gegeten maar het was heerlijk, daarna nog even in de kroeg gezeten :D

Vaak denk ik aan mijn ex-man, had ik hem wel moeten verlaten? maar als ik dan dieper denk dan is het antwoord: ja. Het was makkelijker geweest als hij mij had verlaten dat had iedereen geaccepteerd, nu ben ik nog steeds 'degene" die het huwelijk heeft kapot gemaakt.

Vind ik vreemd. Je hebt toch al lang een nieuwe relatie? En er zijn toch geen kinderen bij betrokken? Waarom neemt men jou nog kwalijk dat je een eerdere relatie hebt verbroken?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_104566890
Mijn schouders doen enorm zeer. Nu mis ik dus wel iemand die dat even kan loskneden oO<

Ik moet echt kleine gewichtjes gaan kopen en schouders/armen trainen. Zo stom dat ik wel kleding koop, maar niet het geld wil uitgeven aan een paar lullige haltertjes.

Oh man, ik hoor een geluid en denk: Jezusmina, de buurman gaapt wel heel lang en luidruchtig.
Geluid houdt aan, ik luister eens goed, volgens mij is het een mixer _O-
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  zaterdag 19 november 2011 @ 22:24:18 #9
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_104568253
Bij de realverkopen ze prima haltertjesvoor een paar euro.
  zaterdag 19 november 2011 @ 22:35:14 #10
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_104568771
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2011 21:46 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Vind ik vreemd. Je hebt toch al lang een nieuwe relatie? En er zijn toch geen kinderen bij betrokken? Waarom neemt men jou nog kwalijk dat je een eerdere relatie hebt verbroken?
Omdat mijn ex een hele lieve man is... zonder mening maar dat weet men niet.

Puff, vis en groente, lekker!

Gaat het een beetje Tink?
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zaterdag 19 november 2011 @ 22:39:56 #11
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_104568973
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 22:35 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Omdat mijn ex een hele lieve man is... zonder mening maar dat weet men niet.

Puff, vis en groente, lekker!

Gaat het een beetje Tink?
Jup. bij jou ook? Je eet hele grote porties de laatste tijd valt me op.

En mensen zonder mening zijn inderdaad erg lief ja. Maar vooral heel saai. Niets voor jou uniek.
  zaterdag 19 november 2011 @ 23:03:47 #12
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_104569945
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2011 22:39 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Jup. bij jou ook? Je eet hele grote porties de laatste tijd valt me op.

En mensen zonder mening zijn inderdaad erg lief ja. Maar vooral heel saai. Niets voor jou uniek.
Ja gaat wel. Persoonlijk goed, rest eromheen echt zwaar kut.
Heb steeds honger en ik eet veel van 'goed' dat moet ik afleren maar weet nog niet hoe.
Sport de laatste tijd ook vrij veel, mijn benen bestaan nu alleen nog maar uit spier en mijn gewicht? Mag wel iets bij :')

Jeager, voel je nu weer wat beter? Trouwens goed dat je weer hebt hardgelopen!!

Syrena, even winkelen op internet, bestellen en betalen...
  Vis een optie? zondag 20 november 2011 @ 00:36:07 #13
70532 loveli
N
pi_104573081
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 21:54 schreef Syrena het volgende:
Mijn schouders doen enorm zeer. Nu mis ik dus wel iemand die dat even kan loskneden oO<
^^
Of iemand die boodschappen heeft gedaan als ik stomme uren werk. Maar dat probleem is opgelost sinds de nieuwe Mac hier open is.
crap in = crap out
pi_104574633
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 20:45 schreef Syrena het volgende:
Ik kruip straks lekker in mijn eentje MIJN bank op, in MIJN huis en kijk op TV alles wat ik maar wil zien c_/ en 's nachts lekker breed liggen in MIJN bed zonder dekenjatter/snurker/schetenlater.
Hmm.. Zelfs zonder Martijn naast me ligt ik nog steeds met nummer 2 & 3 in bed..
:')
pi_104574745
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 20:51 schreef conleche het volgende:

Ik vind dit dus een lastig punt. Want ik wil in ieder geval sexuele aantrekkingskracht voelen en iemand interessant vinden en er van houden en samen dingen ondernemen en hoewel ik graag alleen ben, wil ik diegene dus om me heen hebben. Maar is dat dan verliefd?

Ik associeer verliefdheid ook met niet kunnen krijgen, onbereikbaar, spanning over of het wel of niet wederzijds is. Iets wat van voorbijgaande aard is. Dat wil zeggen, het spannings- en onzekere gedeelte. Die eerste alinea wil ik wél altijd blijven voelen!
Ik vind dat dus heel typerend voor mijn relatie :) Vind het heerlijk om alleen te zijn, maar Martijn kan ik 24/7 om me heen hebben. Het is leuker met hem erbij, zeg maar. En toch kunnen we volledig onze eigen dingen doen.

Het is al eerder gezegd: een relatie is absoluut niet zaligmakend. Maar de maatschappij lijkt dat soms zo te zien. Nou, ik zie relaties om me heen... Hij 'mag' op zaterdagavond iets doen omdat zij op vrijdagavond al iets heeft gedaan. Waarbij de een zich volledig moet voegen naar de ander om maar geen ruzie/gezeik te krijgen. Dan zou ik veel liever vrijgezel zijn en lekker mijn leven leiden :Y
pi_104574781
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 20:54 schreef Jagärtrut het volgende:
Had ik al gezegd dat ik graag m'n dekenstelende, stomme grappen makende en altijd pratende Duutser mis?
O+ :*

Oh, en nu zie ik dat het al richting twee uur gaat :D :P Dan ga ik zo eens mijn bed opzoeken. Met Judith samen de film Edward Scissorhands nog eens gekeken :s) O+
pi_104576981
"Gelukkig" ging mijn ontbijtafspaak niet door (iets met rescheduled flights), maar ik word toch wel wat te oud voor die korte nachten hoor!
Planning voor vandaag : kraamvisite, bij een.vriendin langs, eerste verjaardag van mijn naamgenote. En ik zou ook nog moeten schoonmaken en opruimen thuis.
Ik voorzie logistieke problemen. :D

Nu eerst ontbijt met brood, gebakken eieren, spek en baked beans. :P
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_104577525
:W mogge!

Deeg voor appeltaartje ligt in de koelkast op te stijven.
Ik ga de keuken nu maar eens uitbaggeren :')

Kreeg net 2 kaartjes voor Must@van Nelle fabriek toegemaild O+ vrijdag een leuk feestje dus *O*
pi_104578603
Leuk ml!
Gaan zo een stukje rennen samen, dat is al een hele tijd terug, dus ik hoop dat het goed gaat conditioneel én qua blessure :)
pi_104578669
Wij delen een hoofdkussen, en nog slapen we heerlijk. O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_104578924
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 01:36 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik vind dat dus heel typerend voor mijn relatie :) Vind het heerlijk om alleen te zijn, maar Martijn kan ik 24/7 om me heen hebben. Het is leuker met hem erbij, zeg maar. En toch kunnen we volledig onze eigen dingen doen.

Het is al eerder gezegd: een relatie is absoluut niet zaligmakend. Maar de maatschappij lijkt dat soms zo te zien. Nou, ik zie relaties om me heen... Hij 'mag' op zaterdagavond iets doen omdat zij op vrijdagavond al iets heeft gedaan. Waarbij de een zich volledig moet voegen naar de ander om maar geen ruzie/gezeik te krijgen. Dan zou ik veel liever vrijgezel zijn en lekker mijn leven leiden :Y
oh, vreselijk. Dat je dingen 'mag' in een relatie.

@DaD, dat lijkt me echt vreselijk. Hoe groter het bed, hoe beter!

Goeiemorgen! Ik ga zo volkorenwafels met warme vruchten eten, en lekker een volkskrant magazine lezen. Vandaag de eerste zondag in tijden dat ik niets hoef, zo heerlijk!
  Vis een optie? zondag 20 november 2011 @ 11:41:25 #22
70532 loveli
N
pi_104579410
Sigme, je had al gemeld dat er Bentheimer in de vriezer lag, ik breek alleen m'n hoofd nog een beetje over de logistiek.
crap in = crap out
pi_104579908
Oh ja, Bentheimer! Als er nog een pakketje is, houd ik me aanbevolen. Maar de logistiek... zolang er geen sneeuw ligt, wil ik best een keertje aanrijden in het weekend.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_104579965
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 01:31 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Hmm.. Zelfs zonder Martijn naast me ligt ik nog steeds met nummer 2 & 3 in bed..
:')
O+

Ik ook hoor. En dan niet verspreid over mijn grote bed (waar ik dan wel altijd in mijn eentje in lig), nee, de dames liggen zo dicht mogelijk tegen me aan. :z O+
pi_104580579
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 11:56 schreef Ewelina het volgende:

[..]

O+

Ik ook hoor. En dan niet verspreid over mijn grote bed (waar ik dan wel altijd in mijn eentje in lig), nee, de dames liggen zo dicht mogelijk tegen me aan. :z O+
Oh, ja de katten komen ook altijd erbij :)
  zondag 20 november 2011 @ 12:13:49 #26
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_104580655
Bij ons komen de katten niet op de slaapkamer. De enige enigszins kattenhaarvrije kamer van het huis. :P
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_104580749
:W ohai!

Vakantie O+. 3 Nachten niet slapen.... :O. Thuis zijn O+.
pi_104580751
Ik heb de ambitie maar opgegeven om ooit een kattenhaarvrij huis te hebben :')
Zelfs als ik een huis krijg met een aparte slaapkamer, betwijfel ik of het lukt om ze daarbuiten te houden.

En stiekem vind ik het wel gezellig en heel schattig. O+
pi_104580902
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 12:16 schreef Perruche het volgende:
:W ohai!

Vakantie O+. 3 Nachten niet slapen.... :O. Thuis zijn O+.
Ik wil ALLES weten!!
pi_104580962
quote:
14s.gif Op zondag 20 november 2011 12:20 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik wil ALLES weten!!
Hahaha... eerst even bijkomen, ergens de komende dagen zal ik eens een verslagje maken. Kan ik ook foto's uploaden. Het was wel intens zeg! En m'n ego heeft zeker een boost gekregen, werd me wel 50 keer per dag verteld hoe "beautiful" ik ben en wat een "lucky man" ik heb... _O-.

Hier nog wat gemist? Alles goed? Nieuws?
pi_104581033
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 12:22 schreef Perruche het volgende:

[..]
En m'n ego heeft zeker een boost gekregen, werd me wel 50 keer per dag verteld hoe "beautiful" ik ben en wat een "lucky man" ik heb... _O-.
Altijd leuk. 8-)

Welkom terug! :W

[ Bericht 7% gewijzigd door Ewelina op 20-11-2011 12:37:11 ]
pi_104581264
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 12:22 schreef Perruche het volgende:

[..]

Hahaha... eerst even bijkomen, ergens de komende dagen zal ik eens een verslagje maken. Kan ik ook foto's uploaden. Het was wel intens zeg! En m'n ego heeft zeker een boost gekregen, werd me wel 50 keer per dag verteld hoe "beautiful" ik ben en wat een "lucky man" ik heb... _O-.

Hier nog wat gemist? Alles goed? Nieuws?
Welkom terug!
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_104581396
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 11:41 schreef loveli het volgende:
Sigme, je had al gemeld dat er Bentheimer in de vriezer lag, ik breek alleen m'n hoofd nog een beetje over de logistiek.
Momenteel ben ik nog in afwachting van de ham. Conleche wil graag ham, en een idee was om als die ham er is, dan eens te kijken of we er een minimeet van kunnen maken. Mogelijk heeft dat invloed op de logistiek?
Verder is de boel stiefbevroren, dus ze lopen niet weg. En momenteel is er ook nog ruim voldoende, dus reserveren is nu ook niet nodig.

quote:
14s.gif Op zondag 20 november 2011 11:54 schreef Phaidra het volgende:
Oh ja, Bentheimer! Als er nog een pakketje is, houd ik me aanbevolen. Maar de logistiek... zolang er geen sneeuw ligt, wil ik best een keertje aanrijden in het weekend.
D'r is genoeg, ik stuur je even een PM'etje met inhoud over de inhoud.
pi_104581456
welkom terug, perruche! Fijn dat je het fijn gehad hebt! Was het ook fijn met je Spanjaard?
pi_104581553
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 12:35 schreef Jagärtrut het volgende:
welkom terug, perruche! Fijn dat je het fijn gehad hebt! Was het ook fijn met je Spanjaard?
:Y gelukkig wel :D
  Vis een optie? zondag 20 november 2011 @ 12:46:39 #36
70532 loveli
N
pi_104581815
Minimeet lijkt me leuk, mits ik m'n planning erop kan afstemmen. De feestdagen komen er weer aan, altijd drukker.
crap in = crap out
pi_104582528
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 12:46 schreef loveli het volgende:
Minimeet lijkt me leuk, mits ik m'n planning erop kan afstemmen. De feestdagen komen er weer aan, altijd drukker.
Jouw planningafstemming is onderdeel van het beleggen van de minimeet!
  zondag 20 november 2011 @ 13:09:16 #38
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_104582654
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 november 2011 20:12 schreef Xennia het volgende:

[..]

Hier herken ik mezelf erg in. Ik ben 6 jaar niet meer verliefd geweest en had mezelf bijna wijs gemaakt dat ik gewoon te kritisch en rationeel en voorzichtig ben voor grote gevoelens.

Inmiddels ben ik alweer 2 jaar verliefd. En ik voelde het bijna vanaf de eerste minuut dat ik hem aan keek. Je weet wel zo'n verliefdheid waarbij zelfs de receptioniste van mijn werk opmerkte dat ik toch zo straalde de laatste tijd. Zo'n verliefdheid waarbij als alleen zijn naam al viel, ik een grijns had van oor tot oor.
En dit is dan weer heel herkenbaar voor mij! alleen was het niet binnen een dag maar een week, dat ik het zeker wist en voelde. En zat er 4 jaar tussen ipv 6 jaar.
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
pi_104582746
WeeBee Perruche O+. Vakantie klinkt tof!!
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 20 november 2011 @ 13:15:31 #40
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_104582930
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 13:11 schreef Phaidra het volgende:
WeeBee Perruche O+. Vakantie klinkt tof!!
^^
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zondag 20 november 2011 @ 13:17:06 #41
277802 _Calimero_
pi_104582992
Ik zag dat er nogal wat reacties n.a.v mijn ' ik kom hier minder omdat het anders is' post waren.

Een beetje uitleg van mijn kant dan ook maar:
Hoewel sommigen aangeven dat het niet op bepaalde personen is gericht, maar de hele 'flow' is, is dat in mijn geval niet zo. Net als in het echte leven zijn er hier mensen met wie ik me meer en minder verbonden voel en verhalen waar ik meer of minder mee heb. Dat zegt waarschijnlijk meer over mij dan over de ander, dus ik vind het geen toegevoegde waarde om dat hier concreet neer te zetten. Wanneer bepaalde mensen minder of juist meer gaan posten, heeft dat dus gevolgen op mijn beleving van het topic.

Daarnaast is het ook op zich een goede ontwikkeling dta ik wat minder tijd achter de pc doorbreng :-) Als ik die tijd nu eens aan mijn studie zou besteden zou het helemaal mooi zijn geweest, hihi.

Ik twijfel of het eigenlijk nut heeft dit te plaatse, wil niet de hele disucssie opnieuw oprakelen, maar soit. Misschien haal ik het zo wel weer weg. Voor nu heb ik blijkbaar de behoefte om mijn kant nog eens uit te leggen.

Auto update: 3x gereden = 1 wieldop half losgereden bij het parkeren en 1x een rijdende baan geblokkeerd omdat het invoegen niet helemaal goed ging :@ :')
  zondag 20 november 2011 @ 13:17:42 #42
277802 _Calimero_
pi_104583026
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 12:38 schreef Perruche het volgende:

[..]

:Y gelukkig wel :D
Misschien heb ik ze gemist, maar komen er foto's?
Vakantie O+
  zondag 20 november 2011 @ 13:18:25 #43
277802 _Calimero_
pi_104583062
oh XM ik moet dat onderjurkje nog steeds bestellen!! :-)
Welke maar had jij 'm nou ook al weer? M?
  zondag 20 november 2011 @ 13:26:16 #44
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_104583392
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 13:18 schreef _Calimero_ het volgende:
oh XM ik moet dat onderjurkje nog steeds bestellen!! :-)
Welke maar had jij 'm nou ook al weer? M?
Jep :)
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_104583410
Lopen ging minder dan verwacht, heb 3 stukjes gelopen. Maar toch!
  zondag 20 november 2011 @ 13:29:40 #46
277802 _Calimero_
pi_104583521
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 13:26 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Jep :)
en was het zo'n jurk die onder de borst door loopt zegmaar? ga NU bestellen :)
pi_104583558
Een stukkie ham lijkt me wel wat btw :)
pi_104583562
Ik heb m'n nagelknipper kapot geknipt op m'n teennagels..

Mental note..nagels wat vaker knippen!

Zo, nu eens een weeklijstje maken. Voor vanavond zit ik aan aardappel/courgette rösti te denken. Met een stukje vlees ofzo..
pi_104583566
Ha cali nee ben pas net terug, foto's komen pas als ik ze ooit een keertje ophaal van de camera (hoe noem je dat?) over een week ofzo :P

Iemand een update? Zag dat kwak een huisje had?
pi_104583578
Dubbel!

[ Bericht 95% gewijzigd door MevrouwPuff op 20-11-2011 13:53:50 ]
  zondag 20 november 2011 @ 13:32:22 #51
277802 _Calimero_
pi_104583624
Ooo de m isuitverkocht en mijn laptop viel zojuist uit, dus jan niet bestellen nu
  zondag 20 november 2011 @ 13:32:41 #52
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_104583639
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 13:29 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

en was het zo'n jurk die onder de borst door loopt zegmaar? ga NU bestellen :)
Jep! :D Oh, uitverkocht. Jammer! Maar hij komt regelmatig wel weer binnen geloof ik :Y.
pi_104583668
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 09:57 schreef Ml-etje het volgende:

Kreeg net 2 kaartjes voor Must@van Nelle fabriek toegemaild O+ vrijdag een leuk feestje dus *O*
Ooooh tof!
pi_104583822
Ik speel een beetje vals :@

Ik heb corrigerend ondergoed gekocht ;)
Werewolf
  zondag 20 november 2011 @ 13:37:53 #55
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_104583856
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 13:30 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik heb m'n nagelknipper kapot geknipt op m'n teennagels..

Mental note..nagels wat vaker knippen!
Beter dan andersom, huuuh!

Ik heb net 15 km gedaan *O*. Heel blij :). Als het weer meezit en ik geen steken meer laat vallen, haal ik de 21 km dit jaar nog en dat is toch wel een leuk doel :). Ik zat te twijfelen of ik m'n nieuwe tight aan zou doen of een korte broek, omdat ik het vrijdagochtend maar warm vond in tight, maar ben blij dat ik voor de tight heb gekozen. Frissssssssss! En dan word je ook minder raar aangekeken op straat :P.

Gisteren moest ik ook werken (of 'moest', het werd heel erg op prijs gesteld als ik kwam) en ik vond het zálig! Lekker rustig, geen collega's die de hele tijd van alles van me wilden... Kan ik geen weekwerkdag inruilen voor een weekendwerkdag? :P.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 20 november 2011 @ 13:38:42 #56
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_104583894
Oh en wb, Perruce. Je was in Egypte toch? :@.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 20 november 2011 @ 14:09:29 #57
277802 _Calimero_
pi_104585142
wooowww 15 km, jeemig wat een eind zeg! Respect hoor!! Ik ben nooit verder dan 10 km gekomen!

Ik ga volgend jaar ws de 11 steden fietsen! En mijn recordafstand in fietsen in 200km (wel in mijn eentje, wat het een stuk zwaarder maakt). mooi doel dus, en dan heb ik ook weer iets om gericht voor te gaan trainen!
pi_104585576
Wow, Vik!! Dat is echt veel *O*

Cali, klinkt als een mooi trainingsdoel :Y
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_104585841
WB Perruche! *O* Tof dat je het leuk hebt gehad, en inderdaad: foto's!!!

En oneindig veel respect voor de 15K van Vik!

Vandaag zijn mijn schoonouders op bezoek....
En er moet voor 24 januari nog een treinkaartje op.... ^O^

[ Bericht 53% gewijzigd door anna82 op 20-11-2011 14:46:52 ]
pi_104585888
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 14:09 schreef _Calimero_ het volgende:
wooowww 15 km, jeemig wat een eind zeg! Respect hoor!! Ik ben nooit verder dan 10 km gekomen!

Ik ga volgend jaar ws de 11 steden fietsen! En mijn recordafstand in fietsen in 200km (wel in mijn eentje, wat het een stuk zwaarder maakt). mooi doel dus, en dan heb ik ook weer iets om gericht voor te gaan trainen!
Leuk! Gaat je lukken! Ik wil hem ook een keertje fietsen, maar dan in etappe's en met een tentje mee.
pi_104590446
Goed man, vik! Die 15 km.

Ik gooi er maar weer eens een lijstje in:

O: volkorenwafels (zonder suiker oid, melk, volkorenmeel, eieren en wat zout) met vruchtenprut (diepvriesvruchten met een klein beejte suiker tot moes gekookt)
T: nog zo'n wafel zonder iets
T: zelfgemaakte ovenchips
D: rosti met courgette en wortel, kipfilet
T: zelfgemaakte pepernoten?
pi_104592552
:W we kunnen hier precies het einde vd tuin zien en that's it :D

Lijstje:

O: yoghurt (7 el) met een peer erdoor
T: rijstewafel
L: pistolet ham+ ei, zuurdesemboterham 1 met geitenkaas en 2 met hazelnootpaté
T: zelfgebakken appeltaartje met zelfgemaakte slagroom :9

D: Kip al forno by the Mr
T: nog geen idee

Vik is een dag thuiswerk of vroeg beginnen geen optie?
pi_104592671
heeft er iemand een goed recept voor pepernoten?
  zondag 20 november 2011 @ 17:09:36 #64
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_104592691
Perruche, welkom terug *O*

Vik! Wow! Echt ongelooflijk goed, jij doorzetster, echt zo goed!

Kutlijst:
O/L: 2 boterhammen kaas, beschuit vrucchtenhagel, gekookt ei
T's: appel, wortels, 2 oliebollen (nom! ), 6 toastjes met fa, 4 pepernoten, milky way
D: gevulde paprika's en champignons, ijsbersalade met van alles en dressing
T: kwark en vla
pi_104592698
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 17:09 schreef Jagärtrut het volgende:
HPKW had laatst een recept gepost. Donderdag volgens mij :Y
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_104592727
quote:
Henk!
  zondag 20 november 2011 @ 17:10:36 #67
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_104592732
quote:
In de zin: hard genoeg voor een geweer? Dan ik wel :P
pi_104592749
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 17:09 schreef uniekhoorn het volgende:
Perruche, welkom terug *O*

Vik! Wow! Echt ongelooflijk goed, jij doorzetster, echt zo goed!

Kutlijst:
O/L: 2 boterhammen kaas, beschuit vrucchtenhagel, gekookt ei
T's: appel, wortels, 2 oliebollen (nom! ), 6 toastjes met fa, 4 pepernoten, milky way
D: gevulde paprika's en champignons, ijsbersalade met van alles en dressing
T: kwark en vla
Dat valt toch wel mee, qua kut?

En Vikster: trots op u! :Y
pi_104592761
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 17:10 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

In de zin: hard genoeg voor een geweer? Dan ik wel :P
Nee, in de zin lekker. En pepernoten, geen kruidnoten!
pi_104592778
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 13:37 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Beter dan andersom, huuuh!

Ik heb net 15 km gedaan *O*. Heel blij :). Als het weer meezit en ik geen steken meer laat vallen, haal ik de 21 km dit jaar nog en dat is toch wel een leuk doel :). Ik zat te twijfelen of ik m'n nieuwe tight aan zou doen of een korte broek, omdat ik het vrijdagochtend maar warm vond in tight, maar ben blij dat ik voor de tight heb gekozen. Frissssssssss! En dan word je ook minder raar aangekeken op straat :P.

Gisteren moest ik ook werken (of 'moest', het werd heel erg op prijs gesteld als ik kwam) en ik vond het zálig! Lekker rustig, geen collega's die de hele tijd van alles van me wilden... Kan ik geen weekwerkdag inruilen voor een weekendwerkdag? :P.
^O^

Echt hartstikke leuk te lezen dat het je zo goed gaat!
pi_104592810
Kruidnoten zijn echter wel veel lekkerder. Dus dan vraag ik me af waarom die niet gebakken worden.

:P
pi_104592869
quote:
6s.gif Op zondag 20 november 2011 17:12 schreef conleche het volgende:
Kruidnoten zijn echter wel veel lekkerder. Dus dan vraag ik me af waarom die niet gebakken worden.

echt niet, pepernoten zijn veel lekkerder!
pi_104592917
quote:
6s.gif Op zondag 20 november 2011 17:12 schreef conleche het volgende:

Ik denk dat ik volgende week nog wel een poging doe. Ben ineens helemaal in baksferen. Niet goed voor de lijn, maar over 9 dagen ga ik toch op vakantie! :7
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_104592960
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 17:14 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Ik denk dat ik volgende week nog wel een poging doe. Ben ineens helemaal in baksferen. Niet goed voor de lijn, maar over 9 dagen ga ik toch op vakantie! :7
Waar ga jij dan heen? Volgens mij weet ik dat heul niet? Of ben ik het vergeten?

En mijn laatst gebakken mueslidingen zijn toch wel lekker. Als je trek hebt. Niet als klein zoet dingetje na het eten.
pi_104593007
quote:
11s.gif Op zondag 20 november 2011 17:15 schreef conleche het volgende:

[..]

En mijn laatst gebakken mueslidingen zijn toch wel lekker. Als je trek hebt. Niet als klein zoet dingetje na het eten.
Als steen op de maag?

Chocoladekruidnoten zijn trouwens evil. :(
pi_104593009
quote:
11s.gif Op zondag 20 november 2011 17:15 schreef conleche het volgende:

[..]

Waar ga jij dan heen? Volgens mij weet ik dat heul niet? Of ben ik het vergeten?

Egypte, gewoon een zon- en duikvakantie. Heerlijk 10 dagen relaxen O+
  zondag 20 november 2011 @ 17:16:52 #77
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_104593012
Lijstje so far

O: 2 kleine geroosterde boterhammen met jam
L: 300 gr kwark: 200 gr fr. kwark + 100 gr volle kwark
D: vega lasagne
pi_104593039
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 17:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
Lijstje so far

Ik vind het wel erg weinig....
pi_104593081
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 17:16 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Egypte, gewoon een zon- en duikvakantie. Heerlijk 10 dagen relaxen O+
Wel lekker, maar niet direct een vakantie waar je afvalt. :P

Ik denk dat ik in Thailand wel ga afvallen. Het eten is daar natuurlijk wel heerlijk (neem ik aan). Maar niet vet en door de warmte zal je ook wel wat minder eten.
pi_104593116
Met duiken verbrand je anders best wat kcals. :P
  zondag 20 november 2011 @ 17:19:45 #81
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_104593128
En je krijgt vast nog wel een keer de poeperij :Y).
pi_104593153
quote:
14s.gif Op zondag 20 november 2011 17:18 schreef conleche het volgende:

[..]

Wel lekker, maar niet direct een vakantie waar je afvalt. :P

Ik denk dat ik in Thailand wel ga afvallen. Het eten is daar natuurlijk wel heerlijk (neem ik aan). Maar niet vet en door de warmte zal je ook wel wat minder eten.
Oh nee, dat was de bedoeling ook niet! Meer even uit het ritme van winters eten.

Moet zeggen dat ik op die Egypte vakanties nooit ergens op let, maar ook nooit aankom. Eet toch iets minder door de warmte. En minder koohydraten. :Y

Ik ben in Thailand 5 kilo afgevallen terwijl ik echt goddelijk heb gegeten :9
pi_104593170
quote:
10s.gif Op zondag 20 november 2011 17:19 schreef XcUZ_Me het volgende:
En je krijgt vast nog wel een keer de poeperij :Y).
We zitten in hetzelfde gebied als vorig jaar en toen heb ik er geen één keer last van gehad. Stuk hygiënischer dan de rest van Egypte :Y
  zondag 20 november 2011 @ 17:21:55 #84
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_104593205
Mijn lijstje
o. Croissantje jam, bakje magere appelkwark
s. 1 uur stevig doorwandelen
l. Spruitjes, gepofte kastanjes, gegrilde camembert, eetlepel spekjes, 2 eetlepels cranberriejam
t. Bakje straciatellayoghurt, mandarijn, 2 plakjes ham, 3 likeurbonbons
d. Waarschijnlijk aardappels met haring in roomsaus

Wederom te veel en te 'rijk'
  zondag 20 november 2011 @ 17:22:30 #85
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_104593239
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 17:21 schreef Goodbye het volgende:

[..]

We zitten in hetzelfde gebied als vorig jaar en toen heb ik er geen één keer last van gehad. Stuk hygiënischer dan de rest van Egypte :Y
Ik doelde op co :P
pi_104593252
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 17:21 schreef Tinkepink het volgende:
Mijn lijstje
o. Croissantje jam, bakje magere appelkwark
s. 1 uur stevig doorwandelen
l. Spruitjes, gepofte kastanjes, gegrilde camembert, eetlepel spekjes, 2 eetlepels cranberriejam
t. Bakje straciatellayoghurt, mandarijn, 2 plakjes ham, 3 likeurbonbons
d. Waarschijnlijk aardappels met haring in roomsaus

Wederom te veel en te 'rijk'
Je lunch ziet er wel goddelijk uit :9
pi_104593275
quote:
12s.gif Op zondag 20 november 2011 17:22 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ik doelde op co :P
Oh, sorry. Was ook best goed van toepassing geweest op Egypte, namelijk ;) .
pi_104593281
Skip de straciatellayoghurt en de likeurbonbons en dan kom je al een eind denk ik Tink.
pi_104593285
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 17:20 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Oh nee, dat was de bedoeling ook niet! Meer even uit het ritme van winters eten.

Moet zeggen dat ik op die Egypte vakanties nooit ergens op let, maar ook nooit aankom. Eet toch iets minder door de warmte. En minder koohydraten. :Y

Ik ben in Thailand 5 kilo afgevallen terwijl ik echt goddelijk heb gegeten :9
Ik vond het eten in Egypte niet heul bijzonder. Maar je eet daar niet snel te veel inderdaad. En dat brood zonder zout is ronduit vies. (vond ik)

Ik geloof niet dat ik 5 kilo wil afvallen! :o Nou ja, bij terugkomst zit dat er ook zo weer aan, mocht het toch gebeuren. Het is wel echt mijn lievelingskeuken, dus je weet het nooit. Misschien vreet ik me wel ongans. :D
  zondag 20 november 2011 @ 17:24:05 #90
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_104593308
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 17:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
Lijstje so far

Ik mis fruit en een lunch. Vegalasagne is erg lekker natuurlijk.
  zondag 20 november 2011 @ 17:24:25 #91
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_104593323
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 17:23 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Oh, sorry. Was ook best goed van toepassing geweest op Egypte, namelijk ;) .
Oh daar kun je vast ook heel goed de poeperij krijgen denk ik ja :').
pi_104593349
Overigens is mijn lijstje ook weinig vandaag...

O/L: 2 boterhammen gebraden gehakt
T: appel
D: enorm bord hutspot met spekjes :Y)
T: komkommer
T: nog brood denk ik
pi_104593357
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 17:23 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik vond het eten in Egypte niet heul bijzonder. Maar je eet daar niet snel te veel inderdaad. En dat brood zonder zout is ronduit vies. (vond ik)

Ik geloof niet dat ik 5 kilo wil afvallen! :o Nou ja, bij terugkomst zit dat er ook zo weer aan, mocht het toch gebeuren. Het is wel echt mijn lievelingskeuken, dus je weet het nooit. Misschien vreet ik me wel ongans. :D
Gebied waar ik zit kan je gewoon lekker uit eten gaan en daar hebben ze wel een paar goede restaurants. Zelfs een Japans restaurant, vorig jaar heerlijk gegeten! :D

De standaard Egyptische keuken is ook niet mijn ding, nee.
pi_104593412
quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2011 17:24 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ja, ik krijg ook zin in lasagne nu. Misschien deze week maar een keertje maken! :9

Ik heb laatst bolognesaus gemaakt en ingevroren, dat kan ook wel dienen als saus voor de lasagne, of niet?
  zondag 20 november 2011 @ 17:27:24 #95
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_104593453
quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2011 17:24 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ja klopt. Eigen receptje en ik vind m zo lekker! Roerbak een zakje ital.groenten + 1 courgette in stukjes, fles biologische tomatensaus + kruiden erbij, 50% in de ovenschaal, 3 lasagnebladen, dan 2 paprika's in reepjes erop, dan de andere helft van de saus, dan 1 courgette in plakken als lasagnebladen en dan stukken tomaat + 1 grote bol mozzarella eroverheen.

De helft is nu op, andere helft is voor morgen :). Dus ieder een kwart lasagne op.
  zondag 20 november 2011 @ 17:28:03 #96
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_104593485
Kan prima ja. Tenminste, mijn saus. Wel een beetje extra vocht toevoegen als je gedroogde bladen gebruikt.
pi_104593509
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 17:28 schreef Tinkepink het volgende:
Kan prima ja. Tenminste, mijn saus. Wel een beetje extra vocht toevoegen als je gedroogde bladen gebruikt.
Thanks voor de tip :Y
pi_104593616
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 17:27 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ja klopt. Eigen receptje en ik vind m zo lekker! Roerbak een zakje ital.groenten + 1 courgette in stukjes, fles biologische tomatensaus + kruiden erbij, 50% in de ovenschaal, 3 lasagnebladen, dan 2 paprika's in reepjes erop, dan de andere helft van de saus, dan 1 courgette in plakken als lasagnebladen en dan stukken tomaat + 1 grote bol mozzarella eroverheen.

De helft is nu op, andere helft is voor morgen :). Dus ieder een kwart lasagne op.
Heb je al eens geprobeerd om de courgette en de paprika te grillen? Dat is ook erg lekker.
pi_104593643
Lijstje ook maar eens:

O: gekookt eitje, beschuitje oude kaas
T: mueslikoek
L: 2x geroosterd KH-arm brood met kaas, paprika, komkommer, ui, bimi en tomaat
T: Mango :9
T: wodka, melbatoastjes met een ei erover verdeeld
D: gegrilde kipfilet met gecarameliseerde witlof.
T: blokje pure choco

En bolognesesaus kan volgens mij prima voor lasagne. Die rode saus van mij lijkt daar altijd erg op in ieder geval. Misschien nog iets dunner maken?
  zondag 20 november 2011 @ 17:31:59 #100
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_104593662
Ja, dat doe ik wel bij de vega-lasagne met ricotta van de AH. Ik vind dit al een pleuriswerk, dus dan laat ik de groenten zo voor wat ze zijn :').
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')