abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104564884
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_104564978
Mijn liefste is thuis, ik trek 'm zo wel mee het bed in.
Met kerst hebben we 18 jaar verkering O+ (deo volente, insh'allah, ijs&weder dienende).

'truste!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_104564991
_O-
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_104565041
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 november 2011 20:58 schreef Xennia het volgende:

[..]

Ik heb me bij B. nooit onzeker gevoeld over of de gevoelens wederzijds zijn. Na onze eerste date was hij nog niet de straat uit of ik kreeg een sms met ''ik mis je nu al''.
Bij andere mannen had ik dat een afknapper gevonden, maar bij hem wist ik gewoon verstandelijk en emotioneel hij is het
Maar dat had ik dus ook bij de voorlaatste. Die relatie duurde ook echt lang hoor en veel wás er ook prima. Ik heb nooit aan zijn gevoelens voor mij getwijfeld, hij was daar ook heel duidelijk in. Ik voelde me daar ook wel heel zeker van en dus bij hem had ik een ander soort verliefdheid als wat ik hiervoor beschreef. Het was ook meer een soort 'weten' dat je bij elkaar hoort gevoel, wat er vrijwel direct was.

Máár het was niet gebaseerd op de echte personen in het spel. Heel moeilijk uit te leggen: maar dat wat ik voelde was dus eigenlijk voor de kant die hij in eerste instantie liet zien. En er is ook helemaal niks mis met de lagen eronder, maar die lagen waren niet compatible met mijn onderliggende lagen. Zoiets. En dat besef kwam maar uitermate langzaam, juist omdát ik er in het begin zo van overtuigd was, dat dit het was.

En ik wil trouwens helemaal niet zeggen dat het in jouw geval ook zo is. Want ik denk eigenlijk dat geen situatie echt met elkaar te vergelijken is.
  zaterdag 19 november 2011 @ 21:35:52 #5
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_104566111
Wow, zoveel gegeten maar het was heerlijk, daarna nog even in de kroeg gezeten :D

Vaak denk ik aan mijn ex-man, had ik hem wel moeten verlaten? maar als ik dan dieper denk dan is het antwoord: ja. Het was makkelijker geweest als hij mij had verlaten dat had iedereen geaccepteerd, nu ben ik nog steeds 'degene" die het huwelijk heeft kapot gemaakt.

Nu met mijn alles klopt het gewoon en voor het eerst ben ik 'bang' dat hij weg gaat :P
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_104566199
Net een uurtje terug van een verjaardag, er ligt vis in de oven met groentes :9

Wbt exen: ik heb er een, het was een goede keuze om te gaan. Ben ook niet bang dat mn vriend nu me verlaat eigenlijk, het gaat goed :)
  zaterdag 19 november 2011 @ 21:46:17 #7
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_104566485
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 21:35 schreef uniekhoorn het volgende:
Wow, zoveel gegeten maar het was heerlijk, daarna nog even in de kroeg gezeten :D

Vaak denk ik aan mijn ex-man, had ik hem wel moeten verlaten? maar als ik dan dieper denk dan is het antwoord: ja. Het was makkelijker geweest als hij mij had verlaten dat had iedereen geaccepteerd, nu ben ik nog steeds 'degene" die het huwelijk heeft kapot gemaakt.

Vind ik vreemd. Je hebt toch al lang een nieuwe relatie? En er zijn toch geen kinderen bij betrokken? Waarom neemt men jou nog kwalijk dat je een eerdere relatie hebt verbroken?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_104566890
Mijn schouders doen enorm zeer. Nu mis ik dus wel iemand die dat even kan loskneden oO<

Ik moet echt kleine gewichtjes gaan kopen en schouders/armen trainen. Zo stom dat ik wel kleding koop, maar niet het geld wil uitgeven aan een paar lullige haltertjes.

Oh man, ik hoor een geluid en denk: Jezusmina, de buurman gaapt wel heel lang en luidruchtig.
Geluid houdt aan, ik luister eens goed, volgens mij is het een mixer _O-
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  zaterdag 19 november 2011 @ 22:24:18 #9
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_104568253
Bij de realverkopen ze prima haltertjesvoor een paar euro.
  zaterdag 19 november 2011 @ 22:35:14 #10
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_104568771
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2011 21:46 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Vind ik vreemd. Je hebt toch al lang een nieuwe relatie? En er zijn toch geen kinderen bij betrokken? Waarom neemt men jou nog kwalijk dat je een eerdere relatie hebt verbroken?
Omdat mijn ex een hele lieve man is... zonder mening maar dat weet men niet.

Puff, vis en groente, lekker!

Gaat het een beetje Tink?
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zaterdag 19 november 2011 @ 22:39:56 #11
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_104568973
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 22:35 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Omdat mijn ex een hele lieve man is... zonder mening maar dat weet men niet.

Puff, vis en groente, lekker!

Gaat het een beetje Tink?
Jup. bij jou ook? Je eet hele grote porties de laatste tijd valt me op.

En mensen zonder mening zijn inderdaad erg lief ja. Maar vooral heel saai. Niets voor jou uniek.
  zaterdag 19 november 2011 @ 23:03:47 #12
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_104569945
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2011 22:39 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Jup. bij jou ook? Je eet hele grote porties de laatste tijd valt me op.

En mensen zonder mening zijn inderdaad erg lief ja. Maar vooral heel saai. Niets voor jou uniek.
Ja gaat wel. Persoonlijk goed, rest eromheen echt zwaar kut.
Heb steeds honger en ik eet veel van 'goed' dat moet ik afleren maar weet nog niet hoe.
Sport de laatste tijd ook vrij veel, mijn benen bestaan nu alleen nog maar uit spier en mijn gewicht? Mag wel iets bij :')

Jeager, voel je nu weer wat beter? Trouwens goed dat je weer hebt hardgelopen!!

Syrena, even winkelen op internet, bestellen en betalen...
  Vis een optie? zondag 20 november 2011 @ 00:36:07 #13
70532 loveli
N
pi_104573081
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 21:54 schreef Syrena het volgende:
Mijn schouders doen enorm zeer. Nu mis ik dus wel iemand die dat even kan loskneden oO<
^^
Of iemand die boodschappen heeft gedaan als ik stomme uren werk. Maar dat probleem is opgelost sinds de nieuwe Mac hier open is.
crap in = crap out
pi_104574633
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 20:45 schreef Syrena het volgende:
Ik kruip straks lekker in mijn eentje MIJN bank op, in MIJN huis en kijk op TV alles wat ik maar wil zien c_/ en 's nachts lekker breed liggen in MIJN bed zonder dekenjatter/snurker/schetenlater.
Hmm.. Zelfs zonder Martijn naast me ligt ik nog steeds met nummer 2 & 3 in bed..
:')
pi_104574745
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 20:51 schreef conleche het volgende:

Ik vind dit dus een lastig punt. Want ik wil in ieder geval sexuele aantrekkingskracht voelen en iemand interessant vinden en er van houden en samen dingen ondernemen en hoewel ik graag alleen ben, wil ik diegene dus om me heen hebben. Maar is dat dan verliefd?

Ik associeer verliefdheid ook met niet kunnen krijgen, onbereikbaar, spanning over of het wel of niet wederzijds is. Iets wat van voorbijgaande aard is. Dat wil zeggen, het spannings- en onzekere gedeelte. Die eerste alinea wil ik wél altijd blijven voelen!
Ik vind dat dus heel typerend voor mijn relatie :) Vind het heerlijk om alleen te zijn, maar Martijn kan ik 24/7 om me heen hebben. Het is leuker met hem erbij, zeg maar. En toch kunnen we volledig onze eigen dingen doen.

Het is al eerder gezegd: een relatie is absoluut niet zaligmakend. Maar de maatschappij lijkt dat soms zo te zien. Nou, ik zie relaties om me heen... Hij 'mag' op zaterdagavond iets doen omdat zij op vrijdagavond al iets heeft gedaan. Waarbij de een zich volledig moet voegen naar de ander om maar geen ruzie/gezeik te krijgen. Dan zou ik veel liever vrijgezel zijn en lekker mijn leven leiden :Y
pi_104574781
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 20:54 schreef Jagärtrut het volgende:
Had ik al gezegd dat ik graag m'n dekenstelende, stomme grappen makende en altijd pratende Duutser mis?
O+ :*

Oh, en nu zie ik dat het al richting twee uur gaat :D :P Dan ga ik zo eens mijn bed opzoeken. Met Judith samen de film Edward Scissorhands nog eens gekeken :s) O+
pi_104576981
"Gelukkig" ging mijn ontbijtafspaak niet door (iets met rescheduled flights), maar ik word toch wel wat te oud voor die korte nachten hoor!
Planning voor vandaag : kraamvisite, bij een.vriendin langs, eerste verjaardag van mijn naamgenote. En ik zou ook nog moeten schoonmaken en opruimen thuis.
Ik voorzie logistieke problemen. :D

Nu eerst ontbijt met brood, gebakken eieren, spek en baked beans. :P
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_104577525
:W mogge!

Deeg voor appeltaartje ligt in de koelkast op te stijven.
Ik ga de keuken nu maar eens uitbaggeren :')

Kreeg net 2 kaartjes voor Must@van Nelle fabriek toegemaild O+ vrijdag een leuk feestje dus *O*
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_104578603
Leuk ml!
Gaan zo een stukje rennen samen, dat is al een hele tijd terug, dus ik hoop dat het goed gaat conditioneel én qua blessure :)
pi_104578669
Wij delen een hoofdkussen, en nog slapen we heerlijk. O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_104578924
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 01:36 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik vind dat dus heel typerend voor mijn relatie :) Vind het heerlijk om alleen te zijn, maar Martijn kan ik 24/7 om me heen hebben. Het is leuker met hem erbij, zeg maar. En toch kunnen we volledig onze eigen dingen doen.

Het is al eerder gezegd: een relatie is absoluut niet zaligmakend. Maar de maatschappij lijkt dat soms zo te zien. Nou, ik zie relaties om me heen... Hij 'mag' op zaterdagavond iets doen omdat zij op vrijdagavond al iets heeft gedaan. Waarbij de een zich volledig moet voegen naar de ander om maar geen ruzie/gezeik te krijgen. Dan zou ik veel liever vrijgezel zijn en lekker mijn leven leiden :Y
oh, vreselijk. Dat je dingen 'mag' in een relatie.

@DaD, dat lijkt me echt vreselijk. Hoe groter het bed, hoe beter!

Goeiemorgen! Ik ga zo volkorenwafels met warme vruchten eten, en lekker een volkskrant magazine lezen. Vandaag de eerste zondag in tijden dat ik niets hoef, zo heerlijk!
  Vis een optie? zondag 20 november 2011 @ 11:41:25 #22
70532 loveli
N
pi_104579410
Sigme, je had al gemeld dat er Bentheimer in de vriezer lag, ik breek alleen m'n hoofd nog een beetje over de logistiek.
crap in = crap out
pi_104579908
Oh ja, Bentheimer! Als er nog een pakketje is, houd ik me aanbevolen. Maar de logistiek... zolang er geen sneeuw ligt, wil ik best een keertje aanrijden in het weekend.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_104579965
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 01:31 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Hmm.. Zelfs zonder Martijn naast me ligt ik nog steeds met nummer 2 & 3 in bed..
:')
O+

Ik ook hoor. En dan niet verspreid over mijn grote bed (waar ik dan wel altijd in mijn eentje in lig), nee, de dames liggen zo dicht mogelijk tegen me aan. :z O+
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_104580579
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 11:56 schreef Ewelina het volgende:

[..]

O+

Ik ook hoor. En dan niet verspreid over mijn grote bed (waar ik dan wel altijd in mijn eentje in lig), nee, de dames liggen zo dicht mogelijk tegen me aan. :z O+
Oh, ja de katten komen ook altijd erbij :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')