abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 18 november 2011 @ 13:13:03 #1
137949 Disana
pi_104510096

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wie is Laura?
Laura is een bijzonder meisje. Ze had een droom: Als jongste wil zij rondom de wereld zeilen. Is zij een stoere heldin die haar hoofd boven het maaiveld uitsteekt? Is deze recordpoging een verkapte vakantie? Is Laura slachtoffer van de dromen van haar vader? :? Is zij een stampvoetende puber? Wil zij haar toch wel zwakke sociale achtergrond (scheiding, eigenaardige ouders, moeder die zelf uit de ouderlijke macht ontzet wil worden omdat zij de emotionele chantage van haar dochter vreest, eerdere aanvaringen van de vader met autoriteiten, enz.) ontvluchten? En wat te denken van fietspaden in de oceaan en piraten waar je omheen kan zeilen? Was de bemoeienis van Jeugdzorg terecht?
En who de fok is mister Mercer?! :?

En zo zijn er veel vragen, waar iedereen vanuit zijn eigen beperkte inzicht antwoord op probeert te geven. Reden genoeg dus voor deze geanimeerde discussie! :Y

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De harde kern van posters:

avatar.png BabeWatcher ("Laura is fantasties! *O* ")

xc0ysg.jpg spuitje ("Laura is net Pinokkio" en tevens de enige echte ontdekker van de Guppy-tas),

noiconn.png Enneacanthus_Obesus ("Hoe zeer kan Laura zichzelf tegenspreken?!")

alien.gif moussie (brengt de discussie altijd weer op gang)

disana2.jpg Disana ("Van die blog klopt niets! Slapen en tegelijkertijd in de storm varen?, ja hoor! :P ")

wereldbol1.JPG livelink ("Ik hoop dat Laura de positieve flow weer snel te pakken krijgt")

noiconn.png svetan (Troll, Dick Dekker of gewoon Mr. Badguy?)

Mexklein.jpg RobertoCarlos ("Ik vertrouw die Henk niet helemaal")

banjer.jpg Banjerkanjer ("Laura is toch niet zo doortrapt dat ze dit allemaal zelf bedacht heeft?")

noiconn.png wich ("Laura heeft het gewoon goed geregeld")

noiconn.png Hammondorgel ("ER IS GEEN VOLGBOOT!!!!!! :N ")

Topicreeks: Laura Dekker
pi_104511243
Op de Hyves van Laura wel een verslag van gisteravond. Papa was namens Laura aanwezig.
quote:
Laser radial zeilster Marit Bouwmeester heeft opnieuw de Conny van Rietschoten Trofee 2011 gewonnen. Vorig jaar was zij ook al winnares.

De Friezin versloeg tijdens de Pre-Olympics volgens de jury van de zeilprijs op ongeëvenaarde wijze haar concurrentes en won de Sailing World Cup 2011. Met haar sportieve prestaties heeft zij bijgedragen aan de top 3 positie op de internationale ranglijst voor zeilende naties. Aldus de motivatie van de jury.

Het aantal nominaties lag dit keer boven de verwachting. De inzet van nieuwe media zoals Twitter en Facebook hebben daar volgens het bestuur van de Conny van Rietschoten Trofee zeker toe bijgedragen.

In de categorie zeezeilen werd Wouter Verbraak tot winnaar gekozen. Zonder enige voorbereiding stapte hij als invalschipper aan boord tijdens de Barcelona World Race en werd hij schipper voor de hele race. Wouter ging als eerste Nederlander non-stop rond de wereld.

In de categorie jeugdzeilen/surfen ging de zeilprijs naar Maxime Jonker. Ze werd Europees kampioen Laser 4.7 en wereldkampioen Laser radial voor meisjes onder de 17 in La Rochelle.

Thijs Kort, tienvoudig kampioen in de Schakel, maakte dit jaar zijn officiële debuut in de 16m2. Hij werd direct Nederlands kampioen. Het leverde hem de overwinning op in de categorie nationale klassen. Bij het internationaal en Olympisch zeilen/surfen versloeg Marit Bouwmeester 2.4 wereldkampioen Thierry Schmitter en surfer Dorian van Rijsselberge. De tweevoudige winnares van de Van Rietschoten Trofee was niet aanwezig tijdens de prijsuitreiking in verband met het wereldkampioenschap in Australië. Tijdens de voorafgaande Worldcup, Sail Melbourne staakte Marit voortijdig de strijd, omdat ze zich niet lekker voelde.

De Maas trofee, een onderscheiding voor personen met bijzondere verdiensten in de wedstrijdzeilsport ging naar Margriet Pannevis. Zij heeft in nagenoeg elke commissie van het Watersportverbond gezeten en is een Internationaal erkende dopingautoriteit.

De feestelijke uitreiking van de zeilprijzen vond plaats in Rotterdam, in de sociëteit van de Koninklijke
In het midden papa Dekker.
pi_104512313
Nee..... niet direct van Afrika naar Nieuw Zeeland! Ze moet eerst deze droom waarmaken en haar rondje, waar dan ook, afsluiten.

In Capetown heeft ze gelegenheid alvast verder te "netwerken" onder de vele Nieuw Zeelandse deelnemers aan de Volvo Ocean die waarschijnlijk meer van de wereldzeeen hebben gezien als ene meneer Schöder en beter weten tewaarderen wat Laura tot nu toe al heeft volbracht.
pi_104512462
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 14:20 schreef svetan het volgende:
Nee..... niet direct van Afrika naar Nieuw Zeeland! Ze moet eerst deze droom waarmaken en haar rondje, waar dan ook, afsluiten.
Er staat nergens "direct" in de TT.

quote:
In Capetown heeft ze gelegenheid alvast verder te "netwerken" onder de vele Nieuw Zeelandse deelnemers aan de Volvo Ocean die waarschijnlijk meer van de wereldzeeen hebben gezien als ene meneer Schöder en beter weten tewaarderen wat Laura tot nu toe al heeft volbracht.
Dat Schröder zegt wat ie vindt zit je hoog he?
Vooral geen kiritiek op Laura hebben, want Laura is goed en "if you're not with her, you're against her".
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  † In Memoriam † vrijdag 18 november 2011 @ 14:33:50 #5
137949 Disana
pi_104512856
quote:
Nee..... niet direct van Afrika naar Nieuw Zeeland!
Neem een pilletje, je windt je teveel op. Het is maar een titel en er staat niets onwaars in.
pi_104513327
Nee... dat ik de pest gekregen heb aan Schröder heeft helemaal niets met Laura te doen! Het is gewoon zijn arrogantie en onsportiviteit van deze persoon die dan daaruit ook nog mee naar de media loopt. Zulke figuren zijn een schande voor de sportwereld in het algemeen en hier in het bijzonder de zeilwereld. Laten we even wel wezen..... ook tegen Verbraak had deze zielige figuur met zijn prestaties geen enkele kans.
Zoals ik al in de vorige aflevering heb geschreven was ik er ook tegen dat Laura die trofee zou krijgen. Ze heeft immers nog niet afgelevert.

Volgend jaar zou dit wel eens anders kunnen liggen: Dan heeft ze werkelijk iets buitengewoons gepresteerd en in binnen en buitenland de nederlandse zeilwereld meer bekendheid gegeven.
pi_104513572
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 14:46 schreef svetan het volgende:
Volgend jaar zou dit wel eens anders kunnen liggen: Dan heeft ze werkelijk iets buitengewoons gepresteerd en in binnen en buitenland de nederlandse zeilwereld meer bekendheid gegeven.
Meer bekendheid? Misschien, maar niet onverdeeld positief.
Is het "OMG dat was ZO fantastisch, ik ga ook zeilen!" of "Laura Dekker? Oh het zeilmeisje. Ja, knap gedaan van haar." of zelfs "Ohja, dat verwende nest dat zo nodig alle regels aan haar laars moest lappen."?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_104513722
@spijkerbroek

Lees maar eens de commentaren van mensen die Laura werkelijk hebben ontmoet: http://segelreporter.com/(...)ien-nach-suedafrika/
pi_104514029
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 14:57 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek

Lees maar eens de commentaren van mensen die Laura werkelijk hebben ontmoet: http://segelreporter.com/(...)ien-nach-suedafrika/
Ja fijn. Maar bekendheid stopt niet bij de mensen die haar hebben ontmoet en de zeilwereld.
pi_104514658
@spijkerbroek

Als het Laura te doen was geweest om algemene bekendheid dan had ze aan een castingshow deelgenomen of zich laten uitnodigen op een party van Berlusconi. Het is niet voor niets dat ze de hele "Yellow Press" op een afstand houd.
pi_104515011
Je haalt nu 2 dingen door elkaar.:
1. de van Rietschotentrofee, die uitgereikt wordt aan iemand die veel heeft betekend voor de zeilsport;
2. of Laura al dan geen bekendheid wil.
Je zei dat ze een grotere kans heeft om de van Rietschotentrofee volgend jaar te winnen, omdat ze dan meer bekendheid heeft in binnen- en buitenland wegens het afronden van haar reis.
Bekendheid is niet het enige criterium voor de trofee. Een belangrijker criterium is wat de verdienste is van de winnaar voor de zeilsport, dus door de ogen van de niet-zeilwereld. En Laura heeft nu niet bepaald een positieve indruk achtergelaten in de niet-zeilwereld.
pi_104515438
quote:
Nee... dat ik de pest gekregen heb aan Schröder heeft helemaal niets met Laura te doen! Het is gewoon zijn arrogantie en onsportiviteit van deze persoon die dan daaruit ook nog mee naar de media loopt. Zulke figuren zijn een schande voor de sportwereld in het algemeen en hier in het bijzonder de zeilwereld. Laten we even wel wezen..... ook tegen Verbraak had deze zielige figuur met zijn prestaties geen enkele kans.
Zoals ik al in de vorige aflevering heb geschreven was ik er ook tegen dat Laura die trofee zou krijgen. Ze heeft immers nog niet afgelevert.

Natuurlijk heeft het wel te maken met Laura. Jij kunt het gewoon niet uitstaan dat niet iedereen dat kind op een enorm voetstuk zet. Maar de prestatie van Laura kan niet in de schaduw van de prestaties van deze man staan en ik vind het nog steeds ongelooflijk dat ze zelfs maar is genomineerd! Een goed voorbeeld voor de jeugd? Laat me niet lachen zeg!
  vrijdag 18 november 2011 @ 15:45:53 #13
8369 speknek
Another day another slay
pi_104515703
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 15:40 schreef spuitje het volgende:
Jij kunt het gewoon niet uitstaan dat
:').
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 18 november 2011 @ 17:05:54 #14
340258 MrFoureyes
Through the looking glass
pi_104518695
Ik krijg toch steeds meer de indruk dat Svetan een alter-ego van Dick Dekker is.

Wel grappig dat vader Dekker alvast aanwezig was bij de uitreiking. Zou hij werkelijk verwacht hebben dat hij met een prijs naar huis zou gaan? Nou ja, hij heeft in ieder geval een bos bloemen. Of mocht hij die alleen even vasthouden om daarna te overhandigen aan de winnaar?
pi_104518796
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 17:05 schreef MrFoureyes het volgende:
Ik krijg toch steeds meer de indruk dat Svetan een alter-ego van Dick Dekker is.
svetan heeft gisteravond hier niet gepost.. kan maar zo ;)
pi_104518859
scheert ze eigenlijk d'r oksels in die boot?
  vrijdag 18 november 2011 @ 18:26:30 #17
340258 MrFoureyes
pi_104521296
Een Nieuw-Zeelandse fan meldt net in het gastenboek dat het kopen van een woning op een berg met uitzicht op zee in Nieuw Zeeland financieel heel goed te doen is. En heel Nieuw Zeeland staat achter haar. Ik zeg: DOEN!
pi_104522441
Deel van die post waar MrFourEyes had over had:
quote:
Let us know if we can do anything to help you settle in
"Nou, als u even wilt betalen? Dank u!"
pi_104523940
@spijkerbroek

..... het zijn geen Nederlanders die altijd met de hand op de knip zitten. Het zou zo maar kunnen zijn dat in zulke landen met een "settlers mentaliteit" iemand werkelijk meent wat hij zegd.
In dat zulk lander kiest men zijn eigen "goede doel" om aan te geven en stort geen geld op een anomyme girorekening van een of andere stichting.
pi_104524522
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 19:31 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek

..... het zijn geen Nederlanders die altijd met de hand op de knip zitten. Het zou zo maar kunnen zijn dat in zulke landen met een "settlers mentaliteit" iemand werkelijk meent wat hij zegd.
In dat zulk lander kiest men zijn eigen "goede doel" om aan te geven en stort geen geld op een anomyme girorekening van een of andere stichting.
Het gaat me er niet om of zij betalen of niet. Dat is hun keuze, en dat boeit me totaal niet.
Mijn insteek was dat Laura wellicht het handje op gaat houden. Lekker makkelijk.
pi_104524733
En dan kom je onderweg een walvis tegen :o
pi_104524853
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 19:43 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Het gaat me er niet om of zij betalen of niet. Dat is hun keuze, en dat boeit me totaal niet.
Mijn insteek was dat Laura wellicht het handje op gaat houden. Lekker makkelijk.
Ze zal waarschijnlijk niet eens anders kunnen. Maar of mensen echt een huis voor haar zullen kopen betwijfel ik ten zeerste!
pi_104524946
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 19:50 schreef spuitje het volgende:
Ze zal waarschijnlijk niet eens anders kunnen. Maar of mensen echt een huis voor haar zullen kopen betwijfel ik ten zeerste!
Ze heeft ervaring met het inzamelen van geld, dus een beetje hier, beetje daar. Misschien komt ze er wel. Zo doen bedelaars dat ook.
pi_104528611
Die hele Laura-Lucas-affaire is een twee honden en een been verhaal geworden.

Uit Laura's blog maak ik op dat ze nog voor dit weekend voorbij is alweer verder zeilt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 14:57 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek

Duidelijk, voor ons natuurlijk geen verrassing. Wij weten dat Laura een vrolijk, lief, spontaan en actief meisje is. Alleen die zure rechtse pers zit haar doorlopend te demoniseren.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_104533335
quote:

"top 3 positie op de internationale ranglijst voor zeilende naties. "
Ik dacht dat je zei dat voor Laura Nederland geen bekendheid meer had in de zeilwereld. Dat valt wel mee. Ik zie ook niet in wat haar bijdrage is, met haar zelfgemaakte regeltjes en haar pleziertocht van haven naar haven. Ja ze heeft een groter stuk gevaren omdat de marine HKH niet wilde begeleiden, anders had ze dat ook niet gedaan.
Grappig dat ze nu opeens wel naar Nieuw Zeeland gaat. Daar had ze eerder geen tijd voor. En daar deden ze toch ook al stom tegen haar?
  vrijdag 18 november 2011 @ 23:22:05 #26
340258 MrFoureyes
pi_104535787
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 19:31 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek

En dan? Iemand besluit een huis met uitzicht kado te geven aan zeilmeisje. En dan zit ze daar, als zestienjarige, alleen op een berg aan het andere eind van de wereld. Als ze uit haar raam kijkt, ziet ze haar boot.

Hoe gaat het dan verder, zo alleen op die berg?

Het lijkt een beetje een sprookje, zo''n prinses alleen in haar kasteel, turend vanuit de toren. Wanneer komt de prins?
pi_104539160
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 23:22 schreef MrFoureyes het volgende:
Wanneer komt de prins?
En wat als de prins niet komt?
  zaterdag 19 november 2011 @ 10:25:55 #28
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_104544291
quote:
Nee... dat ik de pest gekregen heb aan Schröder heeft helemaal niets met Laura te doen! Het is gewoon zijn arrogantie en onsportiviteit van deze persoon die dan daaruit ook nog mee naar de media loopt. Zulke figuren zijn een schande voor de sportwereld in het algemeen en hier in het bijzonder de zeilwereld.
En wie ben jij dan eigenlijk, Dick ? Wat heb jij op zeilgebied nou eigenlijk gepresteerd dat je kunt oordelen over Schroder?? :{w
Tú estás dura y yo me veo cabrķn en el espejo
  zaterdag 19 november 2011 @ 10:28:24 #29
124676 RobertoCarlos
pi_104544329
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 17:05 schreef MrFoureyes het volgende:
Eindelijk iemand die mijn conclusie van 30 draadjes terug op zijn juiste waarde inschat.
  zaterdag 19 november 2011 @ 10:29:49 #30
124676 RobertoCarlos
pi_104544358
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 21:06 schreef BabeWatcher het volgende:
Duidelijk, voor ons natuurlijk geen verrassing. Wij weten dat Laura een vrolijk, lief, spontaan en actief meisje is.
Wat bedoel je met 'lief' en met 'actief'? In welke zin zie jij dat zo voor je?
pi_104544900
@RobertoCarlos

Ik heb zelf helemaal niets op sportief gebied gepresteert..... en dat beetje zeilen wat ik doe heeft geen enkel sportief karakter maar is gewoon ontspanning en vrijetijdsbesteding. Voor mij is het dagelijkse professionele gevecht voldoende sport maar ook daar gelden voor mij ook de regels dat ik altijd op de bal speel en nooit op de man.

Het gaat hier juist niet om de sportieve prestatie maar gewoon om de regels van menselijk en sociaal gedrag die in een competitie of bij een nominatie gewenst zijn. Het aanvallen van een mededinger op gronden van nationaliteit, ras, politieke, geloofs of levensinstelling alsmede leeftijd behoren tot dingen die absoluut niet in welke sport dan ook thuishoren.
Schröders gedrag is arrogant en in hoge mate onsportief. Bovendien een motie van wantrouwen tegen de mensen die de winnaars van deze trofee verkiezen.
  zaterdag 19 november 2011 @ 11:25:08 #32
354322 Tide
Dream explore and discover
pi_104545494
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 november 2011 10:28 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Eindelijk iemand die mijn conclusie van 30 draadjes terug op zijn juiste waarde inschat.
Ik denk dat jullie de plank totaal mis slaan. De vader van Laura heeft een totaal andere manier van schrijven. Ook worden er berichten geplaatst op tijden dat Dick niet in de buurt van een computer was... Lees de geplaatste berichten maar eens terug.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didnt do than by the ones you did do
  zaterdag 19 november 2011 @ 11:28:28 #33
124676 RobertoCarlos
pi_104545582
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 10:56 schreef svetan het volgende:
@RobertoCarlos

Ik heb zelf helemaal niets op sportief gebied gepresteert..... en dat beetje zeilen wat ik doe heeft geen enkel sportief karakter maar is gewoon ontspanning en vrijetijdsbesteding. Voor mij is het dagelijkse professionele gevecht voldoende sport maar ook daar gelden voor mij ook de regels dat ik altijd op de bal speel en nooit op de man.

Het gaat hier juist niet om de sportieve prestatie maar gewoon om de regels van menselijk en sociaal gedrag die in een competitie of bij een nominatie gewenst zijn. Het aanvallen van een mededinger op gronden van nationaliteit, ras, politieke, geloofs of levensinstelling alsmede leeftijd behoren tot dingen die absoluut niet in welke sport dan ook thuishoren.
Schröders gedrag is arrogant en in hoge mate onsportief. Bovendien een motie van wantrouwen tegen de mensen die de winnaars van deze trofee verkiezen.
Idd, de mensenrechten zijn zwaar geschonden, Abu Graib is er niets bij. En hij 'valt' niemand 'aan', hij geeft zijn mening, net zoals jij nu Schroder aanvalt. En net zoals LD zeer regelmatig de levensinstelling van de pers, het NL volk, etc. aanvalt.
Waarom let je alleen op de manier waarop Schroder dat zegt, en niet op de argumenten die hij gebruikt?
Sowieso heeft Schroder veel meer recht van spreken dan jij, hij weet toch wel iets beter hoe het werkt in de zeilwereld. En Schroder heeft tot nu toe ook wel veel meer bereikt als LD.
Je zou juist zijn opmerkingen kunnen oppakken als mogelijkheid om er iets van te leren.

Waarom zie je alles als een bedreiging in plaats van als een kans om iets te leren? :?
pi_104545692
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 11:25 schreef Tide het volgende:

[..]

Ik denk dat jullie de plank totaal mis slaan. De vader van Laura heeft een totaal andere manier van schrijven. Ook worden er berichten geplaatst op tijden dat Dick niet in de buurt van een computer was... Lees de geplaatste berichten maar eens terug.
Tegenwoordig hoef je niet meer in de buurt van een pc te zijn om te kunnen internetten. Maar nog afgezien daarvan geloof ik ook niet dat Svetan de vader van Laura is.
  zaterdag 19 november 2011 @ 11:40:19 #35
124676 RobertoCarlos
pi_104545853
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 11:33 schreef spuitje het volgende:

[..]

Tegenwoordig hoef je niet meer in de buurt van een pc te zijn om te kunnen internetten. Maar nog afgezien daarvan geloof ik ook niet dat Svetan de vader van Laura is.
Babs is vreemd gegaan??? :D
  zaterdag 19 november 2011 @ 11:42:31 #37
124676 RobertoCarlos
pi_104545928
quote:
Laffe drol, arrogant en onsportief hoor, de discussie vermijden :r
pi_104546063
beweert Svetan daar keihard dat hij altijd op de bal speelt en nooit op de man? :D
pi_104546102
quote:
@RobertoCarlos

De manier waarop jij over Lucas Schroder hebt geschreven is ronduit beledigend. Deze man heeft zijn mening over Laura gegeven en heeft dat in nette bewoordingen gedaan. Dat is zijn goed recht en het is ook wel duidelijk dat er mensen zijn, ook in het zeilwereldje, die zijn mening delen.
Schroder staat in de zeilwereld bekend als een zeer gerespecteerd iemand maar dat wil jij niet zien.
pi_104546150
In de Zuidafrikaanse kranten, die haar blijkbaar geintervieuwd hebben, staat duidelijk dat het eindpunt van de reis niet in europa maar op de cariben zal liggen. Laten we maar vermoeden St. Maarten.
pi_104546227
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 november 2011 11:42 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Laffe drol, arrogant en onsportief hoor, de discussie vermijden :r
Dat doet Svetan altijd.
pi_104546567

zaterdag 19 november 2011 @ 12:06:08 #43
124676 RobertoCarlos
pi_104546610
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 11:52 schreef spuitje het volgende:

[..]

Dat doet Svetan altijd.
quote:
Svetans gedrag is arrogant en in hoge mate onsportief. Bovendien een motie van wantrouwen tegen de mensen die in dit topic posten.
pi_104546654
quote:
@RobertoCarlos

Zelfs in dezelfde post _O-
  zaterdag 19 november 2011 @ 12:09:09 #45
124676 RobertoCarlos
pi_104546703
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 12:04 schreef spuitje het volgende:
(column van LD)
Ze springt wel erg makkelijk bij alles en iedereen in de auto....nu huppakee in de auto bij een willekeurige familie....
  zaterdag 19 november 2011 @ 12:10:31 #46
124676 RobertoCarlos
pi_104546745
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 12:07 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Inderdaad, ik zie het nu ook (pas)! Wat een lachertje die Svetan!_O- _O- _O- _O- _O- _O-
pi_104546772
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 november 2011 12:09 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Ze springt wel erg makkelijk bij alles en iedereen in de auto....nu huppakee in de auto bij een willekeurige familie....
Maar ze hebben twee kindjes en zagen er vast aardig uit, dus dan heb je niets te vrezen toch?
  zaterdag 19 november 2011 @ 12:13:27 #48
124676 RobertoCarlos
pi_104546851
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 12:11 schreef spuitje het volgende:

[..]

Maar ze hebben twee kindjes en zagen er vast aardig uit, dus dan heb je niets te vrezen toch?
Zou je denken en dat kan best zijn, maar nog steeds kent LD die mensen niet. Het gaat me ook een beetje om het gemak waarmee dat (steeds) gebeurt en ze het opschrijft. Het lijkt voor haar wel normaal, maar dat is het niet.
pi_104547002
en dan hebben we het nog niet eens over alle opmerkingen over Nederland, spruitjes en azijnpissers.
quote:

[..]

pi_104547536
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2011 12:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
en dan hebben we het nog niet eens over alle opmerkingen over Nederland, spruitjes en azijnpissers.

[..]

Opmerkingen die heel vaak ook niet eens blijken te kloppen. Echt hoor, ik begrijp die enorme haat van Svetan tegen Nederland absoluut niet.
  † In Memoriam † zaterdag 19 november 2011 @ 12:35:55 #51
137949 Disana
pi_104547623
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 11:50 schreef svetan het volgende:
In de Zuidafrikaanse kranten, die haar blijkbaar geintervieuwd hebben, staat duidelijk dat het eindpunt van de reis niet in europa maar op de cariben zal liggen. Laten we maar vermoeden St. Maarten.
Maar dagen geleden citeerde ik al het volgende:

“From the Caribbean I will make my way back to Whangarei in New Zealand where I hope to settle and maybe call home.”

http://www.ecr.co.za/kagi(...)or-arrives-in-Durban
pi_104547901
quote:
Laten we eerst maar eens afwachten tot ze haar rondje heeft gezeild gevaren. Het is inmiddels wel duidelijk dat Laura in een droom leeft. Maar er komt een dag dat ze wakker zal moeten worden. Nu nog zorgen sponsors en fans ervoor dat ze kan blijven dromen maar daar zal een einde aan komen. En het is nog maar de vraag of het boek en de documentaire veel op zullen leveren.
  zaterdag 19 november 2011 @ 12:45:49 #53
124676 RobertoCarlos
pi_104547978
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 12:35 schreef Disana het volgende:

[..]

Maar dagen geleden citeerde ik al het volgende:

“From the Caribbean I will make my way back to Whangarei in New Zealand where I hope to settle and maybe call home.”

Ach, Svetan is nou eenmaal niet geīnteresseerd in de opmerking van anderen :P
  † In Memoriam † zaterdag 19 november 2011 @ 12:46:50 #54
137949 Disana
pi_104548013
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 november 2011 12:45 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Ach, Svetan is nou eenmaal niet geīnteresseerd in de opmerking van anderen :P
Ik weet het, daarom reageer ik ook zelden op hem. Maar er lezen mensen mee die hem misschien wel geloven.
pi_104548015
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 12:43 schreef spuitje het volgende:
Laten we eerst maar eens afwachten tot ze haar rondje heeft gezeild gevaren. Het is inmiddels wel duidelijk dat Laura in een droom leeft. Maar er komt een dag dat ze wakker zal moeten worden. Nu nog zorgen sponsors en fans ervoor dat ze kan blijven dromen maar daar zal een einde aan komen. En het is nog maar de vraag of het boek en de documentaire veel op zullen leveren.
Vergeet de honderdduizenden euros/dollars niet die ze binnen zal harken met lezingen! ;)
  zaterdag 19 november 2011 @ 12:49:52 #56
124676 RobertoCarlos
pi_104548105
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 12:46 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik weet het, daarom reageer ik ook zelden op hem. Maar er lezen mensen mee die hem misschien wel geloven.
Inderdaad het beste is dat we allemaal gewoon negeren :Y :Y ^O^
  † In Memoriam † zaterdag 19 november 2011 @ 12:55:19 #57
137949 Disana
pi_104548273
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 november 2011 12:49 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Inderdaad het beste is dat we allemaal gewoon negeren :Y :Y ^O^
Het topic draait bijna helemaal rondom svetan de laatste tijd. En dat terwijl er met hem geen zinnig gesprek valt te voeren.
  zaterdag 19 november 2011 @ 13:25:13 #58
124676 RobertoCarlos
pi_104549083
Nou ja, dan geen gesprek toch? :s)

Wat is nou het plan voor LD verder nog? Blijft ze nou nog een tijd in Durban of gaat ze gelijk door naar Kaapstad, waar de feesten zijn? ;)
In Durban is namelijk helemaal niets te doen en het is bovendien niet zo'n veilige stad.
pi_104549166
Ze is al in Port Elizabeth waar ze een paar dagen wil wachten to het weer beter wordt, dacht ik ergens gelezen te hebben.
pi_104549622
@spijkerbroek

Ze is in Port Elizabeth en heeft daaral een intervieuw aan de pers gegeven: http://www.dieburger.com/(...)le-vir-Kaap-20111119

Pas dinsdag heeft ze gunstige wind om naar Kaapstad door te varen: http://www.weathersa.co.za/web/
pi_104549659
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 13:46 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek

Ze is in Port Elizabeth en heeft daaral een intervieuw aan de pers gegeven: http://www.dieburger.com/(...)le-vir-Kaap-20111119

Pas dinsdag heeft ze gunstige wind om naar Kaapstad door te varen: http://www.weathersa.co.za/web/
Meer @RobertoCarlos dus.
  † In Memoriam † zaterdag 19 november 2011 @ 13:51:46 #62
137949 Disana
pi_104549766
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 november 2011 13:25 schreef RobertoCarlos het volgende:
Nou ja, dan geen gesprek toch? :s)

Wat is nou het plan voor LD verder nog? Blijft ze nou nog een tijd in Durban of gaat ze gelijk door naar Kaapstad, waar de feesten zijn? ;)
In Durban is namelijk helemaal niets te doen en het is bovendien niet zo'n veilige stad.
Ik vind het altijd weer een bron van vermaak te constateren welke mensen ze nu weer heeft weten te strikken voor gratis eten en onderdak, en vooral feesten. Die mensen deugen wel, maar Dekker is gaan denken dat de wereld zo in elkaar steekt dat alles je toekomt als je een beetje vakantie op een bootje viert. En oké, eigenlijk is dat ook wel weer sneu.
pi_104549911
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 13:51 schreef Disana het volgende:
Ik vind het altijd weer een bron van vermaak te constateren welke mensen ze nu weer heeft weten te strikken voor gratis eten en onderdak, en vooral feesten. Die mensen deugen wel, maar Dekker is gaan denken dat de wereld zo in elkaar steekt dat alles je toekomt als je een beetje vakantie op een bootje viert. En oké, eigenlijk is dat ook wel weer sneu.
Tja, die mensen hebben een leuk verhaal te vertellen aan vrienden/familie: "Laura Dekker heeft in mijn huis geslapen/is met mij de bergen in geweest/is op mijn feest geweest." en Laura maakt daar handig gebruik van. Als een echte Nederlander: niets betalen, maar wel de leuke dingen eruit proberen te halen. En idd, dat is best sneu.
pi_104550057
hoeveel van die vrienden blijven er eigenlijk over?
pi_104550573
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 14:01 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
hoeveel van die vrienden blijven er eigenlijk over?
Ach, weinig denk ik. Zelf ontmoet je tijdens vakanties toch ook leuke mensen? Je eet samen een hapje, maakt een uitstapje en belooft elkaar contact te houden. Dat is het eerste jaar een kaartje met de kerst, misschien een bezoekje en dat was het dan wel.
pi_104550719
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 13:51 schreef Disana het volgende:

[..]

Niet alleen etentjes en feestjes en uitstapjes. Ook byvoorbeeld geld voor he repareren van zeilen weet ze binnen te slepen. Zij vertelt een verhaaltje over haar tocht op een jachtclub en er wordt een "spontane" collecte gehouden. Ze is best geslepen volgens mij. Maar of ze door heeft dat dat een keer stopt betwijfel ik.
pi_104550779
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 14:22 schreef spuitje het volgende:
Niet alleen etentjes en feestjes en uitstapjes. Ook byvoorbeeld geld voor he repareren van zeilen weet ze binnen te slepen. Zij vertelt een verhaaltje over haar tocht op een jachtclub en er wordt een "spontane" collecte gehouden. Ze is best geslepen volgens mij. Maar of ze door heeft dat dat een keer stopt betwijfel ik.
Ach, dan vindt ze wel iemand die ze daarvan de schuld kan geven, of kiest ze willekeurig iemand uit om de schuld aan te geven.
  zaterdag 19 november 2011 @ 17:48:27 #68
37150 livelink
keek op mijn week ( Š DJ11)
pi_104557134
Misschien een beetje OT, maar is er wat meer nieuws van Henk of moeten we ons serieus zorgen gaan maken?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_104558774
quote:

[..]

Hoezeer kan Svetan zichzelf tegenspreken? :D

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 14:17 schreef spuitje het volgende:

[..]

Ach, weinig denk ik. Zelf ontmoet je tijdens vakanties toch ook leuke mensen? Je eet samen een hapje, maakt een uitstapje en belooft elkaar contact te houden. Dat is het eerste jaar een kaartje met de kerst, misschien een bezoekje en dat was het dan wel.
Opvallend is alleen dat iedereen die zich laat gebruiken of waar ze zakelijk mee te maken heeft, ineens 'vriend' of 'beste vriend(in)' wordt genoemd.
Terwijl ze er even later niet meer naar om lijkt te kijken. Dat verbaasde me al eerder. Verlangt ze niet naar huis? Naar haar vrienden, klasgenoten, ect.? Haar hond laat ze ook 2 jaar alleen.
Is dit meisje te narcistisch om duurzame banden aan te gaan?
  † In Memoriam † zaterdag 19 november 2011 @ 18:43:07 #70
137949 Disana
pi_104559019
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 17:48 schreef livelink het volgende:
Misschien een beetje OT, maar is er wat meer nieuws van Henk of moeten we ons serieus zorgen gaan maken?
Tja, zijn laatste verslag schreef hij alweer een tijdje geleden. Ik hoop ook dat alles goed is.

Hij schreef onder andere

Tijdens het contact op dinsdag met Laura bleek dat zij de motor had gestart toen bij haar de wind minder werd. Zij beschikt op de Guppy over voldoende brandstof om 1000 zeemijlen op de motor te varen. Met al mijn 20 liter jerrycans kom ik hooguit op 350 zeemijlen. Ik doe dan ook pas de motor aan als de windvaan of de elektronische stuurautomaat de boot niet meer besturen wegens zoveel gebrek aan wind dat er nauwelijks voortgang is. En op een toch van 2400 zeemijlen kan het zelfs zijn dat ik me laat dobberen en de wind afwacht.

http://www.wvdeamer.nl/links/reisverslagen.htm

Hij is dus niet alleen een stuk sportiever, hij is ook noodgedwongen een stuk langzamer.
pi_104559274
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 18:43 schreef Disana het volgende:

[..]

Tja, zijn laatste verslag schreef hij alweer een tijdje geleden. Ik hoop ook dat alles goed is.

Hij schreef onder andere

Tijdens het contact op dinsdag met Laura bleek dat zij de motor had gestart toen bij haar de wind minder werd. Zij beschikt op de Guppy over voldoende brandstof om 1000 zeemijlen op de motor te varen. Met al mijn 20 liter jerrycans kom ik hooguit op 350 zeemijlen. Ik doe dan ook pas de motor aan als de windvaan of de elektronische stuurautomaat de boot niet meer besturen wegens zoveel gebrek aan wind dat er nauwelijks voortgang is. En op een toch van 2400 zeemijlen kan het zelfs zijn dat ik me laat dobberen en de wind afwacht.

http://www.wvdeamer.nl/links/reisverslagen.htm

Hij is dus niet alleen een stuk sportiever, hij is ook noodgedwongen een stuk langzamer.
Hij kan ook zich ook veroorloven te treuzelen onderweg. Hij is immers niet met een recordpoging bezig.
  † In Memoriam † zaterdag 19 november 2011 @ 18:53:46 #72
137949 Disana
pi_104559356
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 18:50 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Hij kan ook zich ook veroorloven te treuzelen onderweg. Hij is immers niet met een recordpoging bezig.
Daarom mag hij ook op de motor varen - terwijl hij dat nou juist weer vrijwel niet doet.
  zaterdag 19 november 2011 @ 19:12:51 #73
124676 RobertoCarlos
pi_104559996
quote:
Helemaal niet OT! En idd, ik maak me nu toch ook een beetje zorgen.. Wanneer is Henk afgehaakt? Na Panama of na N-Zeeland?
  zaterdag 19 november 2011 @ 19:48:35 #74
340258 MrFoureyes
pi_104561352
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 11:25 schreef Tide het volgende:

[..]

Nou, een alter-ego zou nog steeds kunnen, althans in de betekenis van meervoudige persoonlijkheid. We hebben dan Dick Dekker, opleidingsniveau LBO, aandachtspunt in de Nederlandse taal de werkwoordspelling en de stijl.

Dan hebben we Svetan, van wie een manifestatie de Nederlandse taal perfect beheerst (zie posting 19 november 10.56 uur), terwijl de andere manifestatie zich presenteert met "Duitse" taalfouten. Die laatste manifestatie moet nog wat worden verbeterd: de getoonde fouten zijn niet consistent en ook niet typerend voor Duitstaligen.

Vermakelijk blijft het wel allemaal.
pi_104565342
quote:
Dan heeft Laura nog steeds aan de voorwaarden voldaan. Terug op haar vertrekpunt (St.-Maarten heeft zij eerder bezocht), alle lengtegraden en de evenaar doorkruist. Op St.-Maarten heeft Laura vrienden, hier in Nederland alleen maar jaloursche mensen die het zogenaamd goed met haar voorhebben.
pi_104565697
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 21:17 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Dan heeft Laura nog steeds aan de voorwaarden voldaan. Terug op haar vertrekpunt (St.-Maarten heeft zij eerder bezocht), alle lengtegraden en de evenaar doorkruist. Op St.-Maarten heeft Laura vrienden, hier in Nederland alleen maar jaloursche mensen die het zogenaamd goed met haar voorhebben.
Bovendien maakt ze zelf de voorwaarden en de regels. Ze vestigt een record dat geen record is. Dat kan ze, omdat ze het uiteindelijk voor zichzelf doet.
Totaal overgelijkbaar met wat anderen doen, omdat het onvergelijkbaar is.
pi_104565850
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 21:24 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Bovendien maakt ze zelf de voorwaarden en de regels. Ze vestigt een record dat geen record is. Dat kan ze, omdat ze het uiteindelijk voor zichzelf doet.
Totaal overgelijkbaar met wat anderen doen, omdat het onvergelijkbaar is.
Ik weet het: het is én geen non-stop én niet geheel gezeild, maar dan nog is het enorme prestatie voor een 15/16-jarige. De meeste meisjes van haar leeftijd spelen nog met poppen.
pi_104566040
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 21:28 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Ik weet het: het is én geen non-stop én niet geheel gezeild, maar dan nog is het enorme prestatie voor een 15/16-jarige. De meeste meisjes van haar leeftijd spelen nog met poppen.
Als de hele onderneming niet was omgeven met recalcitrant gedrag van zowel vader als dochter en valse voorstellingen van zaken, zou ik er zeker meer sympathie voor gehad hebben.
  zaterdag 19 november 2011 @ 22:21:42 #79
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_104568148
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 21:34 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Als de hele onderneming niet was omgeven met recalcitrant gedrag van zowel vader als dochter en valse voorstellingen van zaken, zou ik er zeker meer sympathie voor gehad hebben.
Ja dat is jammer, hoofdzaak-, bijzaak-verwarring.
pi_104569850
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 14:24 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ach, dan vindt ze wel iemand die ze daarvan de schuld kan geven, of kiest ze willekeurig iemand uit om de schuld aan te geven.
Dat zullen dan waarschijnlijk "de instanties" zijn. Want volgens papa lijdt Laura nog steeds onder wat die haar hebben aangedaan. Gemakshalve vergeet hij daarbij te vermelden dat het toch echt zijn eigen gedrag is geweest wat er voor heeft gezorgd dat instanties als jeugdzorg in actie kwamen.

En nog iets: waarom wilde papa Dekker niet dat de politie bekend maakte dat zijn oogappeltje werd vermist? Sterker nog: hij heeft geen aangifte gedaan, dat heeft haar moeder gedaan! Papa heeft de politie verzocht niets bekend te maken en was boos toen ze dat wel deden!
Maar he, als je kind word vermist wil je toch maar 1 ding? Dat de politie alles, maar dan ook echt alles en liever nog veel meer dan dat doet om je kind te vinden? Dan wil je oproepen in de pers, amber-alerts, aanplakbiljetten en noem maar op.
pi_104570480
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 23:01 schreef spuitje het volgende:
Dat zullen dan waarschijnlijk "de instanties" zijn.
Uiteraard doelde ik daarop :)
pi_104571680
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 23:01 schreef spuitje het volgende:

[..]

En nog iets: waarom wilde papa Dekker niet dat de politie bekend maakte dat zijn oogappeltje werd vermist?
Zie Mijn verhaal (Laura's boek) vanaf site 72.
pi_104573045
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 23:52 schreef Hammondorgel het volgende:
Leg even uit, wil je.
Niet iedereen heeft zin dat boek te kopen.
pi_104575566
Het blog van gisteren van de buren van Laura uit Durban die nu ook weer in Port Elizabeth zijn: http://momo-express.posterous.com/
pi_104576735
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 21:17 schreef BabeWatcher het volgende:

Op St.-Maarten heeft Laura vrienden, hier in Nederland alleen maar jaloursche mensen die het zogenaamd goed met haar voorhebben.
Heeft Laura geen vrienden in Nederland die niet jaloers zijn dan? c_/
pi_104577559
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 23:52 schreef Hammondorgel het volgende:

[..]

Dat boek staat hier niet in de boekenkast en zal er ook nooit komen te staan.
pi_104579207
Hmmm spuitje..... dus je schreeuwt hier ongeinformeerd over verschillende zaken?

Ik heb tenminste dat boek tijdens mijn vakantie in Croatia van een buur- zeiler geleend en op een avond "diagonaal" doorgelezen. :P
pi_104579434
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 11:35 schreef svetan het volgende:
Hmmm spuitje..... dus je schreeuwt hier ongeinformeerd over verschillende zaken?

Ik heb tenminste dat boek tijdens mijn vakantie in Croatia van een buur- zeiler geleend en op een avond "diagonaal" doorgelezen. :P
Nee, het stond in een interview met pa Dekker, het waren zijn eigen woorden. Alleen stond er niet bij waarom hij niet wilde dat bekend werd dat zijn dochter vermist werd.
pi_104579473
quote:

Dan kun jij ons dus vertellen waarom pa niet wilde dat de vermissing bekend werd.
pi_104579646
quote:
Door de buurboot werd ik gevraagd of ik zin had om mee te gaan naar het Addo Elephant National Park
En alweer..
  zondag 20 november 2011 @ 11:57:00 #91
37150 livelink
pi_104579986
Mensen bieden het Laura aan en zou knettergek zijn als ze het niet aan zou nemen natuurlijk.
Maar wat een geld zit er in die zeilwereld, zeg :o
Al dat soort uitstapjes kosten handen vol met geld. En ik hoop dat Laura zich wel blijft beseffen hoe bijzonder dit allemaal is wat ze mag meemaken en dat ze het niet als iets vanzelfsprekends gaat beschouwen.
pi_104580486
@livelink

Ik hoop dat Laura dit als iets vanzelfsprekends gaat beschouwen en in de toekomst hetzelfde doet! Zelf probeer ik in de vakantie ook altijd de auto vol te krijgen met mensen die ter plekke geen eigen vervoer hebben als ik een uitstapje maak en ontmoet daardoor veel interessante figuren. Niet vergeten..... in die havens zijn allemaal active mensen die zoveel mogelijk willen zien tijdens hun reis.
pi_104580893
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 12:09 schreef svetan het volgende:
@livelink

Ik hoop dat Laura dit als iets vanzelfsprekends gaat beschouwen
Meeliften op het geld van anderen?

En wil je nog even uitleggen waarom pa niet wilde dat er bekendheid aan de vermissing van zijn dochter kwam?
pi_104581201
@spijkerbroek

Typisch Nederlander...... als eerste aan geld denken :(
Gelukkig ben ik van die kwaal in de afgelopen decennia genezen.

Waarom zou ik dat moeten uitleggen..... en waarom überhaupt moet dat uitgelegd worden? Zoeiets hoort hier niet thuis maar is een privézaak van de Dekkers.
pi_104581491
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 12:28 schreef svetan het volgende:
Waarom zou ik dat moeten uitleggen..... en waarom überhaupt moet dat uitgelegd worden? Zoeiets hoort hier niet thuis maar is een privézaak van de Dekkers.
Waarom? Omdat wij graag geinformeerd willen worden.
Als dat een privezaak is van de Dekkers, waarom staat het dan openlijk in een boek? Zo prive vinden zij dat kennelijk niet. Dus graag uitleg. Dank.
pi_104581760
@spijkerbroek

Doorzeiken op iets waarop je toch geen antwoord krijgt is ook typisch nederlands.
pi_104581788
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 12:44 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek

Doorzeiken op iets waarop je toch geen antwoord krijgt is ook typisch nederlands.
Vragen ontwijken waar je geen antwoord op weet is typisch kansloos.
Gelukkig speel je het niet op de man. </sarcasme>

Als je het ons uitlegt, kan het misverstanden uit de weg ruimen, maar dat wil je kennelijk niet?

[ Bericht 12% gewijzigd door spijkerbroek op 20-11-2011 12:52:49 ]
pi_104582539
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 12:28 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek

Typisch Nederlander...... als eerste aan geld denken :(
Gelukkig ben ik van die kwaal in de afgelopen decennia genezen.

Prive? Hoezo prive, het staat toch in dat boek, zelfs de paginanummer wordt door Hammondorgel vermeld!
Lijkt een beetje op reclame. "Koop het boek en u krijgt antwoord op al uw vragen!"
pi_104582828
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 11:57 schreef livelink het volgende:
Mensen bieden het Laura aan en zou knettergek zijn als ze het niet aan zou nemen natuurlijk.
Maar wat een geld zit er in die zeilwereld, zeg :o
Al dat soort uitstapjes kosten handen vol met geld. En ik hoop dat Laura zich wel blijft beseffen hoe bijzonder dit allemaal is wat ze mag meemaken en dat ze het niet als iets vanzelfsprekends gaat beschouwen.
Een meisje alleen op een boot is ook iets byzonders natuurlijk. En als mij een dergelijk uitstapje werd aangeboden zou ik het waarschijnlijk ook aannemen. Maar ik heb bij Laura al heel lang het gevoel dat het altijd halen maar nooit brengen is!
pi_104582932
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 12:44 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek

Denk eerder dat jij het antwoord niet weet. Wat is trouwens diagonaal lezen?
  Moderator zondag 20 november 2011 @ 13:18:40 #101
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_104583070
dure term voor doorbladeren
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 20 november 2011 @ 13:20:29 #102
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_104583161
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 13:18 schreef sp3c het volgende:
dure term voor doorbladeren
Neuh, ik denk dat svetan er op wil duiden dat hij ouderwetse speedreading technieken beheerst.
http://en.wikipedia.org/wiki/Speed_reading
  Moderator zondag 20 november 2011 @ 13:22:15 #103
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_104583231
hij heeft het gewoon doorgebladerd _O-
pi_104583262
diagonaal lezen = snel iets doorlezen en minder interessante passages overslaan. Dat leer je in iedere goede management cursus. Het is dus net iets meer als "koppensnellen".
  Moderator zondag 20 november 2011 @ 13:26:01 #105
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_104583381
was diagonaal lezen niet een tekst afspeuren naar bepaalde trefwoorden om daar te gaan lezen?

dus in Laura dr boek zou je bv zoeken naar woorden als storm, guppy, slecht weer en alcoholfeestfestijn en dan kom je (in theorie) vanzelf op de interessante stukken uit
  zondag 20 november 2011 @ 13:27:36 #106
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_104583448
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 13:23 schreef svetan het volgende:
diagonaal lezen = snel iets doorlezen en minder interessante passages overslaan. Dat leer je in iedere goede management cursus. Het is dus net iets meer als "koppensnellen".
Niet in mijn management cursussen. Daar leer je dat het goed management is om de project secretaresse een highlight document te laten maken :D.
pi_104583468
Gelul in de marge, svetan.
Ik geef je hier de kans om ons de mond te snoeren over het niet bekend willen maken van de vermissing van Laura door paps. Grijp die kans nou. Leg het uit.
Als je het niet uitlegt, kunnen wij dat feit uitleggen als: "hij weet het niet" en/of "pa had geen legitieme reden om het onder de pet te houden". Dus: prove us wrong!
  Moderator zondag 20 november 2011 @ 13:31:57 #108
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_104583600
hij heeft het boek zelf niet en hij heeft het ook maar diagonaal gelezen (wel in 1 avond!) dus val hem niet lastig met dat soort details want die heeft hij waarschijnlijk overgeslagen
pi_104583685
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 13:31 schreef sp3c het volgende:
hij heeft het boek zelf niet en hij heeft het ook maar diagonaal gelezen (wel in 1 avond!) dus val hem niet lastig met dat soort details want die heeft hij waarschijnlijk overgeslagen
Dan kan ie dat ook gewoon zeggen. Iets niet weten is geen schande, en dat zou ik prima vinden. Geen probleem. Maar ook DAT vertikt ie.
  † In Memoriam † zondag 20 november 2011 @ 13:34:17 #110
137949 Disana
pi_104583696
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 13:27 schreef spijkerbroek het volgende:
Gelul in de marge, svetan.
Kom je er ook achter? :) Svetan trekt zijn eigen spoor, hij gaat geen dialoog aan en laat zich niets aan feiten gelegen liggen. Een 'discussie' met svetan is als water opvangen in een vergiet.
pi_104583968
@Daniel1976

Projectsecretaresses zijn er in de high-tech wereld al lang niet meer..... voor evaluatie en documentatie nemen we ervaren ingenieurs die in de toekomst zelf in de management richting willen.
  Moderator zondag 20 november 2011 @ 13:47:09 #112
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_104584231
whehehehehehe ... 'high-tech wereld' ... :s)
pi_104584433
quote:
:Y

"...meine Meinung steht fest, bitte verwirren sie mich nicht mit Tatsachen!"
pi_104584736
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 13:40 schreef svetan het volgende:
@Daniel1976

Projectsecretaresses zijn er in de high-tech wereld al lang niet meer..... voor evaluatie en documentatie nemen we ervaren ingenieurs die in de toekomst zelf in de management richting willen.
Wel over bijzaken praten, maar niet over zaken waar het hier in dit topic om gaat. Interessant dat je dat doet. Ik vraag me af waarom je dat doet.
pi_104585520
quote:
Dat hij het boek zelf niet heeft als trouwe fan van Laura valt me dan weer vies tegen van hem. Had verwacht dat hij er minstens 4 zou hebben besteld, 1 voor zich zelf, de andere voor zijn kinderen.

En Svetan, geef nu gewoon eens antwoord man.
pi_104585672
quote:
Heb ooit ergens gelezen dat iemand het boekje na twee uur uit had. Uit een recensie:
quote:
Een simpel, in een nogal houterige, schoolopstellenstijl geschreven boekje
pi_104586857
Niet dat ik het beter kan... maar wat ik van dat boek gezien heb is idd geen hoogstaand literair werk. Maar dat is het doel ook niet.
pi_104587388
Zeg dan gewoon dat je het niet weet. Dat was ook prima geweest.
Gewoon legitieme vragen negeren, doe je dat ook in bedrijf?
pi_104592612
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 11:47 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

En alweer..
Leuk toch?
Ik zou Laura ook meevragen. Dat staat toch leuk in het fotoalbum? De wereldberoemde Laura Dekker die meegaat op een uitje?
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 13:13 schreef spuitje het volgende:

[..]

Een meisje alleen op een boot is ook iets byzonders natuurlijk. En als mij een dergelijk uitstapje werd aangeboden zou ik het waarschijnlijk ook aannemen. Maar ik heb bij Laura al heel lang het gevoel dat het altijd halen maar nooit brengen is!
tja... een klein arm meisje zonder rijbewijs... ik zou niet eens een rondje van haar accepteren, ik kan het geld veel beter missen dan zij.
pi_104593734
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 17:07 schreef BabeWatcher het volgende:
Leuk toch?
Ik zou Laura ook meevragen. Dat staat toch leuk in het fotoalbum? De wereldberoemde Laura Dekker die meegaat op een uitje?

[..]

tja... een klein arm meisje zonder rijbewijs... ik zou niet eens een rondje van haar accepteren, ik kan het geld veel beter missen dan zij.
Waar Laura dus ook meer dan graag ge(mis?)bruik van maakt.
pi_104594295
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 17:33 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Waar Laura dus ook meer dan graag ge(mis?)bruik van maakt.
Moet ze dan al die uitnodigingen afwijzen? Laura is niet alleen voor dat record op wereldreis gegaan, want dan was ze allang terug geweest. Ze heeft er nooit een geheim van gemaakt het rustig aan te doen.
pi_104594644
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 17:46 schreef BabeWatcher het volgende:
Moet ze dan al die uitnodigingen afwijzen? Laura is niet alleen voor dat record op wereldreis gegaan, want dan was ze allang terug geweest. Ze heeft er nooit een geheim van gemaakt het rustig aan te doen.
Zoals al eerder opgemerkt is, het lijkt erop dat ze dingen verwacht van anderen: dat anderen haar meenemen op uitjes, haar geld geven, dingen voor haar betalen. Dat gaat nu prima; ze is immers dat wereldberoemde meisje. En wellicht gaat dat nog een tijdje prima. Maar op een gegeven moment zal dat niet meer gebeuren. Vraag is, wat gaat ze dan doen? Wordt ze weer recalcitrant en vindt het allemaal maar gemeen?
  zondag 20 november 2011 @ 18:20:06 #123
340258 MrFoureyes
pi_104595469
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 17:55 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Zoals al eerder opgemerkt is, het lijkt erop dat ze dingen verwacht van anderen: dat anderen haar meenemen op uitjes, haar geld geven, dingen voor haar betalen. Dat gaat nu prima; ze is immers dat wereldberoemde meisje. En wellicht gaat dat nog een tijdje prima. Maar op een gegeven moment zal dat niet meer gebeuren. Vraag is, wat gaat ze dan doen? Wordt ze weer recalcitrant en vindt het allemaal maar gemeen?
Dan slaat ze een profvoetballer aan de haak en verdeelt ze haar tijd tussen winkelen in de PC Hooftstraat en liggen naast haar zwembad.

Hoewel - die voetballers hebben meestal knappere vrouwen...
  † In Memoriam † zondag 20 november 2011 @ 18:23:41 #124
137949 Disana
pi_104595593
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 17:46 schreef BabeWatcher het volgende:

Moet ze dan al die uitnodigingen afwijzen?
Ik weet nog dat ze in de buurt van het Panamakanaal door de lokale bevolking onthaald werd, en dat ze het desondanks presteerde verontwaardigd melding te maken van het feit dat bepaalde vruchten niet door buitenlanders geplukt en geraapt mochten worden.

Wat mij betreft spreekt dat boekdelen over haar mentaliteit.
pi_104597208
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 18:20 schreef MrFoureyes het volgende:

[..]

Dan slaat ze een profvoetballer aan de haak en verdeelt ze haar tijd tussen winkelen in de PC Hooftstraat en liggen naast haar zwembad.

Hoewel - die voetballers hebben meestal knappere vrouwen...
Ik zie Laura eerder met een rockster trouwen. ^)
pi_104601756
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 13:23 schreef svetan het volgende:
Dus, de reden waarom pa haar niet als vermist wilde opgeven en geen ruchtbaarheid aan haar vermissing wilde geven, zodat haar moeder dat uiteindelijk moest doen zodra ze lucht kreeg van haar verdwijning, is een oninteressante passage?
  zondag 20 november 2011 @ 20:51:14 #127
37150 livelink
pi_104602558
Voor Svetan is diagonaal lezen meer snel iets doorlezen en scannen of hij er vervolgens een triviaal feitje over zichzelf of over zijn kinderen op kan loslaten. De rest is niet interessant en kan worden overgeslagen. Dat heeft hij zichzelf goed eigen gemaakt. Voor ons is het de uitdaging vervolgens om hem niet te voeden hierin.
  zondag 20 november 2011 @ 22:22:04 #128
354322 Tide
pi_104608820
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 20:39 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dus, de reden waarom pa haar niet als vermist wilde opgeven en geen ruchtbaarheid aan haar vermissing wilde geven, zodat haar moeder dat uiteindelijk moest doen zodra ze lucht kreeg van haar verdwijning, is een oninteressante passage?
Babs haar moeder is wel door Dick ingelicht
Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didnt do than by the ones you did do
pi_104619658
Albert20-11-2011dank je wel Desiree voor de dagelijkse samenvatting van Laura's weblog, dan is iedereen in drie zinnen weer bij als ze jou berichtje lezen. groetjes Albert
bron
pi_104619685
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 22:22 schreef Tide het volgende:

[..]

Babs haar moeder is wel door Dick ingelicht
Maar dat is geen antwoord op de vraag waarom hij niet wilde dat bekend werd dat Laura werd vermist!
  maandag 21 november 2011 @ 09:39:20 #131
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_104619860
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 19:06 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Ik zie Laura eerder met een rockster trouwen. ^)
of met een zeemeermin
  † In Memoriam † maandag 21 november 2011 @ 10:20:52 #132
137949 Disana
pi_104620750
quote:
7s.gif Op maandag 21 november 2011 09:29 schreef spuitje het volgende:
Albert20-11-2011dank je wel Desiree voor de dagelijkse samenvatting van Laura's weblog, dan is iedereen in drie zinnen weer bij als ze jou berichtje lezen. groetjes Albert
bron
Hij heeft wel gelijk:

Desiree 20-11-2011
Hallo Laura, lees dat je de bestemming Porth Elisabeth hebtt bereikt.De nacht ervoor ziek bent geweest. En je hebt veel olifanten gezien,wat een belevenis en in een dierenpark bent geweest,spannend zeg. Even uitrusten en lekker eten en drinken en slapen.Groetjes van Desiree

Wel grappig dat ze zo'n sneer hebben laten staan :D
pi_104620919
Maar ondertussen heeft Svetan nog steeds niet gezegd waarom Pappie geen aangifte deed en boos werd toen de politie de vermissing alsnog bekendmaakte..
Als hij het niet wil zeggen geloof ik helemaal niet dat hij heeft leren 'koppensnellen' op een managementcursus en ook niet dat hij dat boek heeft doorgelezen.
pi_104623573
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 10:29 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Maar ondertussen heeft Svetan nog steeds niet gezegd waarom Pappie geen aangifte deed...
Omdat Bureau Jeugdzorg dan het recht zou hebben gehad om Laura uithuis te plaatsen.
pi_104624103
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 11:56 schreef Hammondorgel het volgende:

[..]

Omdat Bureau Jeugdzorg dan het recht zou hebben gehad om Laura uithuis te plaatsen.
hehe, eindelijk een duidelijk antwoord..
Maar dan blijft het nog raar. Het feit dat dochter zoek is, is minder belangrijk dan een eventuele uithuisplaatsing, voor vader.
En dan nog het feit dat ze in haar eentje als minderjarige een vlucht kon boeken.. Het is weer een raar en verdacht verhaal.
  maandag 21 november 2011 @ 12:16:59 #136
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_104624237
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 12:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

hehe, eindelijk een duidelijk antwoord..
Maar dan blijft het nog raar. Het feit dat dochter zoek is, is minder belangrijk dan een eventuele uithuisplaatsing, voor vader.
En dan nog het feit dat ze in haar eentje als minderjarige een vlucht kon boeken.. Het is weer een raar en verdacht verhaal.
Kind ouder dan 12. Zal vervolgens met hulp van een advocaat aangeven dat ze elke kans zal benutten om bij een opvangadres nog veel harder weg te lopen en de rechter is redelijk mild.
pi_104625082
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 11:56 schreef Hammondorgel het volgende:

[..]

Ik heb altijd gedacht dat vader donders goed wist waar Laura mee bezig was, ook gezien het grote geldbedrag wat ze bij zich had.
  maandag 21 november 2011 @ 13:03:15 #138
354322 Tide
pi_104625646
Blz. 76 Dick: Donderdagavond, 17 december, komt Laura niet thuis. Ik ben niet direct ongerust omdat ze wel eens meer bij een vriendje blijft. Ook breng ik niets naar buiten, want ik weet deksels goed, dat als ik de politie waarschuw, Bureau Jeugdzorg Laura direct uit huis plaatst. Ik wacht dus nog een dagje. Vrijdagavond, 18 december, heb ik haar moeder gebeld om te vertellen dat Laura weg is. En haar verteld over mijn zorg dat, als Bureau Jeugdzorg dit te weten komt, Laura uit huis geplaatst gaat worden. Dat we Laura dan kwijt zijn en als ouders niets meer over haar te zeggen zullen hebben.
  maandag 21 november 2011 @ 13:06:03 #139
354322 Tide
pi_104625763
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 12:45 schreef spuitje het volgende:

[..]

Ik heb altijd gedacht dat vader donders goed wist waar Laura mee bezig was, ook gezien het grote geldbedrag wat ze bij zich had.
Blz 76 Laura: Gelukkig kan ik zelfstandig geld opnemen. Dat was geregeld omdat ik op wereldreis geld moet kunnen opnemen en dat komt nu mooi uit.
pi_104626413
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 13:06 schreef Tide het volgende:

[..]

Blz 76 Laura: Gelukkig kan ik zelfstandig geld opnemen. Dat was geregeld omdat ik op wereldreis geld moet kunnen opnemen en dat komt nu mooi uit.
Dus dan is ze er eigenlijk vandoor gegaan met het geld van de sponsors en donateurs?
pi_104626973
quote:
Henk heeft iets van 300 mijl te gaan tot Durban, en is nog een weekje onderweg. Komende week draait de wind regelmatig, dus mogelijk komt hij uiteindelijk in een andere haven aan land.
pi_104627606
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 13:03 schreef Tide het volgende:
Blz. 76 Dick: Donderdagavond, 17 december, komt Laura niet thuis. Ik ben niet direct ongerust omdat ze wel eens meer bij een vriendje blijft. Ook breng ik niets naar buiten, want ik weet deksels goed, dat als ik de politie waarschuw, Bureau Jeugdzorg Laura direct uit huis plaatst. Ik wacht dus nog een dagje. Vrijdagavond, 18 december, heb ik haar moeder gebeld om te vertellen dat Laura weg is. En haar verteld over mijn zorg dat, als Bureau Jeugdzorg dit te weten komt, Laura uit huis geplaatst gaat worden. Dat we Laura dan kwijt zijn en als ouders niets meer over haar te zeggen zullen hebben.
En dat hadden onze kinderen ons dus niet hoeven te flikken. Als je ergens blijft pleeg je even een telefoontje naar huis.
En moeder vond het dus wel nodig de politie in te schakelen, iets wat ik me als moeder zijnde volledig voor kan stellen trouwens! Herinner me nog de uitspraak van moeder in een interview: "Ik heb liever een levende dochter die ik nooit meer zie, dan een dode dochter!"

[ Bericht 10% gewijzigd door spuitje op 21-11-2011 14:08:48 ]
pi_104628775
het is ook een eigenaardige uitspraak.. Maakte hij zich nou niet ongerust of bracht hij niks naar buiten uit angst voor de consequenties?
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 13:58 schreef spuitje het volgende:

[..]

En dat hadden onze kinderen ons dus niet hoeven te flikken. Als je ergens blijft pleeg je even een telefoontje naar huis.
En moeder vond het dus wel nodig de politie in te schakelen, iets wat ik me als moeder zijnde volledig voor kan stellen trouwens! Herinner me nog de uitspraak van moeder in een interview: "Ik heb liever een levende dochter die ik nooit meer zie, dan een dode dochter!"
  † In Memoriam † maandag 21 november 2011 @ 14:29:36 #144
137949 Disana
pi_104629959
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2011 14:25 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
het is ook een eigenaardige uitspraak.. Maakte hij zich nou niet ongerust of bracht hij niks naar buiten uit angst voor de consequenties?
Ik denk allereerst dat hij zich niet ongerust maakte (als Laura toch wel eens ergens anders sliep), maar dat er de vrijdag toch wel steeds meer de angst naar boven kwam: "Wat als ze nou niet opduikt? Dan moet ik toch iemand informeren, maar dat zou betekenen dat ze uit huis geplaatst wordt..". Maar wel raar dat hij de moeder belt, waarna ZIJ dus de politie belt. Hij was kennelijk niet van plan.
  maandag 21 november 2011 @ 15:46:29 #146
340258 MrFoureyes
pi_104632045
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 13:03 schreef Tide het volgende:
Ik vind het een manipulatief stukje tekst. Als ouder vindt hij het normaal dat zijn kind zonder bericht wegblijft en hij niet weet waar ze is. Dat doet ze wel vaker en dat vindt hij goed. Er is dus, wat DD betreft, geen reden tot ongerustheid.

Vanuit mijn Hollandse beperktheid vind ik dit een bijzonder "hands-off" manier van opvoeden, zeker als we ons de uitspraken van DD herinneren dat rondlopen in Nederland veel gevaarlijker zou zijn dan rondzeilen op de oceanen en dat Laura regelmatig bedreigd werd. Laura stelt ook met een groep om te gaan die veel drinkt en vandalisme pleegt. Ze is veertien en slaapt dan "wel eens bij een vriendje?" Toch is dat allemaal geen reden om tenminste te willen weten waar je kind uithangt en bij wie ze dan slaapt.

Maar dan maakt DD een draai: hij is eigenlijk wel ongerust, maar hij kan zijn verantwoordelijkheid als ouder niet nemen, want Jeugdzorg belet hem dat. Zonder verdere onderbouwing stelt hij dat Laura, als hij de vermissing meldt, meteen uit huis wordt geplaatst. En daar gaat vervolgens het verhaal over - die akelige Jeugdzorg waardoor hij zijn rol als opvoeder niet kan vervullen.

Dat wijzen naar anderen is wel de rode draad in het redeneren van de Dekkers. En wat is het boek houterig geschreven: als oma heeft geprobeerd de stijl van een 12-jarige met een taalachterstand na te bootsen, is ze daar wonderwel in geslaagd!
  maandag 21 november 2011 @ 16:02:17 #147
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_104632718
quote:
Ik vind het een manipulatief stukje tekst. Als ouder vindt hij het normaal dat zijn kind zonder bericht wegblijft en hij niet weet waar ze is. Dat doet ze wel vaker en dat vindt hij goed. Er is dus, wat DD betreft, geen reden tot ongerustheid.
Mwah het is kiezen uit 2 kwaden he. Van een pleegzorg gezin was ze waarschijnlijk nog slechter geworden.
En ja tuurlijk zou je ongerust zijn. Ik wel tenminste maar ik heb dan ook kinderen.
En ja om dan de "vijand" in te schakelen. Die haar zo ver heeft gedreven dat ze weg is gelopen.
Dat is logischerwijs een lastige stap.
pi_104632998
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 16:02 schreef Daniel1976 het volgende:
Mwah het is kiezen uit 2 kwaden he. Van een pleegzorg gezin was ze waarschijnlijk nog slechter geworden.
En ja tuurlijk zou je ongerust zijn. Ik wel tenminste maar ik heb dan ook kinderen.
En ja om dan de "vijand" in te schakelen. Die haar zo ver heeft gedreven dat ze weg is gelopen.
Dat is logischerwijs een lastige stap.
Het is toch meer aan zijn acties en uitspraken te wijten dat de instanties hebben gereageerd zoals ze hebben gereageerd. Nu snap ik wel dat die angst bij hem hoogtij viert, maar angst is een slechte raadgever en daardoor heeft hij weer een vreemde beslissing genomen.

En van een pleeggezin wordt ze slechter dan dood? Want dat was voor mams een reeele mogelijkheid.
pi_104637119
Bericht over Laura in de meestgelezen dagelijkse boulevartkrant in Duitsland: http://www.bild.de/news/a(...)n-21129998.bild.html
pi_104639918
Ook in Nederland beginnen een paar mensen het licht te zien: http://www.nauticlink.com(...)iging-maar-een-kans/
pi_104640197
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 18:31 schreef svetan het volgende:
Ook in Nederland beginnen een paar mensen het licht te zien:
Doe niet zo huillie. Dat siert je niet.
  maandag 21 november 2011 @ 18:40:14 #152
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_104640411
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 18:35 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Doe niet zo huillie. Dat siert je niet.
Ja je kunt het in hoofdzaak-bijzaak verwarring over de woordkeuze van Svetan gaan hebben.
Maar het artikel is een waarheid als een koe.
pi_104641778
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 18:40 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Ja je kunt het in hoofdzaak-bijzaak verwarring over de woordkeuze van Svetan gaan hebben.
Nee, dat is het niet. Er staat o.a. dat Laura moederziel alleen zeilde terwijl haar vader in een interview zegt dat er altijd een aantal andere zeilers in haar buurt zijn. Zo heeft Henk zelfs een stuk met haar opgevaren en toen ze de evenaar overstak lag er ook een andere boot naast die van haar. Met de bemanning daarvan heeft ze een feestje gevierd.
Dat ze kan zeilen staat buiten kijf, maar dat moederziel alleen zijn is onzin.
  maandag 21 november 2011 @ 19:12:57 #154
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_104642176
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 19:06 schreef spuitje het volgende:

[..]

Nee, dat is het niet. Er staat o.a. dat Laura moederziel alleen zeilde terwijl haar vader in een interview zegt dat er altijd een aantal andere zeilers in haar buurt zijn. Zo heeft Henk zelfs een stuk met haar opgevaren en toen ze de evenaar overstak lag er ook een andere boot naast die van haar. Met de bemanning daarvan heeft ze een feestje gevierd.
Dat ze kan zeilen staat buiten kijf, maar dat moederziel alleen zijn is onzin.
We zijn met 8 miljard mensen op de aarde, wil je moederziel alleen zijn, dan zul je naar de maan moeten. En een boot in de buurt is een zeer ruim begrip op zee. En trouwens ik dacht dat jij geen bal geloofd van wat haar pa allemaal zegt, vanwaar deze keer wel dat selectieve vertrouwen in de pa dekker?
Oja self serving bias. Basis principe van de psychologie. Stom dat ik het even vergeten was.
pi_104642719
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 18:40 schreef Daniel1976 het volgende:
Dat artikel is de waarheid van Bert Kuijpers. Het is zijn mening (en da's zijn goed recht uiteraard).
Ik denk niet dat het hele gedoe rond LD een positieve impuls heeft gegeven aan de zeilsport bij het algemene publiek. Het is meer: "Laura Dekker? Ohja dat meisje dat alleen de wereld rond vaart met dat hele gedoe met rechtzaken enzo.". Zit de zeilsport op iemand te wachten die middels rechtzaken de sport bekender maakt? Da's nog maar de vraag natuurlijk.
pi_104643090
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 19:12 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

We zijn met 8 miljard mensen op de aarde, wil je moederziel alleen zijn, dan zul je naar de maan moeten. En een boot in de buurt is een zeer ruim begrip op zee. En trouwens ik dacht dat jij geen bal geloofd van wat haar pa allemaal zegt, vanwaar deze keer wel dat selectieve vertrouwen in de pa dekker?
Oja self serving bias. Basis principe van de psychologie. Stom dat ik het even vergeten was.
In het artikel wordt gezegd dat Schroder is omgeven door andere schepen en dat er hulpschepen in de buurt zijn. Maar het zeilen doet hij wel alleen. Ook op zijn boot zijn geen andere personen aanwezig.
  maandag 21 november 2011 @ 19:40:18 #157
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_104643735
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 19:29 schreef spuitje het volgende:

[..]

In het artikel wordt gezegd dat Schroder is omgeven door andere schepen en dat er hulpschepen in de buurt zijn. Maar het zeilen doet hij wel alleen. Ook op zijn boot zijn geen andere personen aanwezig.
Ja ik zeg al, je gelooft pa dekker nooit behalve als het je uitkomt.
Namen en rugnummers graag van de zeilschepen de de 10.000 KM nonstop met haar meegevaren hebben. En graag afstand specificeren. Anders blijft gewoon een zuur spruitjes onderbuikgevoel.

Wat ik zeg, self serving bias.
pi_104643920
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 19:40 schreef Daniel1976 het volgende:
Wat ik zeg, self serving bias.
En dat doe jij dus ook, alleen dan met een 180 graden andere mening dan spuitje.
pi_104644330
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 15:46 schreef MrFoureyes het volgende:

[..]

Vanuit mijn Hollandse beperktheid vind ik dit een bijzonder "hands-off" manier van opvoeden, zeker als we ons de uitspraken van DD herinneren dat rondlopen in Nederland veel gevaarlijker zou zijn dan rondzeilen op de oceanen en dat Laura regelmatig bedreigd werd. Laura stelt ook met een groep om te gaan die veel drinkt en vandalisme pleegt. Ze is veertien en slaapt dan "wel eens bij een vriendje?" Toch is dat allemaal geen reden om tenminste te willen weten waar je kind uithangt en bij wie ze dan slaapt.

Maar dan maakt DD een draai: hij is eigenlijk wel ongerust, maar hij kan zijn verantwoordelijkheid als ouder niet nemen, want Jeugdzorg belet hem dat. Zonder verdere onderbouwing stelt hij dat Laura, als hij de vermissing meldt, meteen uit huis wordt geplaatst. En daar gaat vervolgens het verhaal over - die akelige Jeugdzorg waardoor hij zijn rol als opvoeder niet kan vervullen.

Dat wijzen naar anderen is wel de rode draad in het redeneren van de Dekkers. En wat is het boek houterig geschreven: als oma heeft geprobeerd de stijl van een 12-jarige met een taalachterstand na te bootsen, is ze daar wonderwel in geslaagd!
Hier zien we dat Dick zichzelf ook tegenspreekt: was hij nou wel of niet ongerust?
Dat is ook precies wat ik bedoelde, als hij wel ongerust was dan wogen andere belangen kennelijk zwaarder dan de vermissing van zijn dochter.
Als hij het niet was dan is zijn onverschilligheid tav. de gevaren voor zijn dochter en de bedreigingen en haar wangedrag en 's nachts wegblijven zonder bericht zķ groot dat het uitgelegd kan worden als verwaarlozing.
maw. Ik denk dat hij lult en zelf achter die zg. vermissing zit. Hij heeft al laten zien dat hij er geen moeite mee heeft te liegen to. de rechtbank om zijn zin te krijgen.
  maandag 21 november 2011 @ 19:50:38 #160
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_104644360
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 19:43 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

En dat doe jij dus ook, alleen dan met een 180 graden andere mening dan spuitje.
Nah ze doet lang niet alles perfect ofzo, daar ben ik wel realistisch in zie eerdere delen.
Alleen al dat onderbuikgevoel is het bestrijden wel waard, dat verdient een anti-reactie.
Er wordt druk gespeculeerd en bij alles wordt van het aller slechtste uit gegaan.
pi_104644457
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 19:50 schreef Daniel1976 het volgende:
Er wordt druk gespeculeerd en bij alles wordt van het aller slechtste uit gegaan.
Daar heeft ze het zelf wel naar gemaakt natuurlijk.
pi_104645661
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 19:50 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Nah ze doet lang niet alles perfect ofzo, daar ben ik wel realistisch in zie eerdere delen.
Alleen al dat onderbuikgevoel is het bestrijden wel waard, dat verdient een anti-reactie.
Dat komt omdat de bijzaken de hoofdzaak hebben vertroebeld. De hoofdzaak, een solozeiltocht rond de wereld door de jongste ooit, werd anders voorgespiegeld dan deze in werkelijkheid zou zijn.
De bezorgdheid daarover werd nog eens versterkt door het totale gebrek aan voorbereiding en ondeugdelijke afspraken over onderwijs en het feit dat Dick en Laura al door een eerdere stunt in beeld waren bij Jeugdzorg.
Daarmee is het vrijwel onmogelijk om het over de hoofdzaak te spreken zonder de bijzaken daarbij te betrekken.

Nu pas wordt duidelijk waarom deze mensen een grondige voorbereiding onnodig vonden; De reis van Laura zou vooral een plezierreis worden, maar daar konden ze niet mee bij de sponsors mee aankomen, dus moest er uiteindelijk gebluft worden om de rechter te overtuigen en de sponsors aan het lijntje te houden, zolang als de mogelijk was.
Nou ja, dit laatste is gespeculeer van de kouwe grond, moet ik toegeven. Maar niet slecht bedacht, toch? Toch? :P
  maandag 21 november 2011 @ 20:16:25 #163
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_104645975
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 20:11 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dat komt omdat de bijzaken de hoofdzaak hebben vertroebeld. De hoofdzaak, een solozeiltocht rond de wereld door de jongste ooit, werd anders voorgespiegeld dan deze in werkelijkheid zou zijn.
De bezorgdheid daarover werd nog eens versterkt door het totale gebrek aan voorbereiding en ondeugdelijke afspraken over onderwijs en het feit dat Dick en Laura al door een eerdere stunt in beeld waren bij Jeugdzorg.
Daarmee is het vrijwel onmogelijk om het over de hoofdzaak te spreken zonder de bijzaken daarbij te betrekken.

Nu pas wordt duidelijk waarom deze mensen een grondige voorbereiding onnodig vonden; De reis van Laura zou vooral een plezierreis worden, maar daar konden ze niet mee bij de sponsors mee aankomen, dus moest er uiteindelijk gebluft worden om de rechter te overtuigen en de sponsors aan het lijntje te houden, zolang als de mogelijk was.
Nou ja, dit laatste is gespeculeer van de kouwe grond, moet ik toegeven. Maar niet slecht bedacht, toch? Toch? :P
Is plezier verboden?
Ze doet het niet veel anders dan Tania Aebi.
pi_104646073
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 20:16 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Is plezier verboden?
Ze doet het niet veel anders dan Tania Aebi.
Het ging erom dat het eea. heel anders werd voorgespiegeld..
pi_104650518
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 19:50 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Hier zien we dat Dick zichzelf ook tegenspreekt: was hij nou wel of niet ongerust?
Dat is ook precies wat ik bedoelde, als hij wel ongerust was dan wogen andere belangen kennelijk zwaarder dan de vermissing van zijn dochter.
Als hij het niet was dan is zijn onverschilligheid tav. de gevaren voor zijn dochter en de bedreigingen en haar wangedrag en 's nachts wegblijven zonder bericht zķ groot dat het uitgelegd kan worden als verwaarlozing.
maw. Ik denk dat hij lult en zelf achter die zg. vermissing zit. Hij heeft al laten zien dat hij er geen moeite mee heeft te liegen to. de rechtbank om zijn zin te krijgen.
Toen ik destijds op 101 in hoofdletters las dat Laura vermist was dacht ik (en velen met mij): "die is gewoon stiekem vertrokken." Laura is (en was toen al) veel te slim en volwassen om interessant te zijn voor een pedofiel.
Laura is via Parijs naar het Franse deel van Sint-Maarten gereisd en kon zodoende eenvoudig ons land ontvluchten zonder dat officiële instanties hierdoor gealarmeerd werden.
pi_104650843
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 21:13 schreef BabeWatcher het volgende:
Toen ik destijds op 101 in hoofdletters las dat Laura vermist was dacht ik (en velen met mij): "die is gewoon stiekem vertrokken." Laura is (en was toen al) veel te slim en volwassen om interessant te zijn voor een pedofiel.
Aangezien niemand wist waar ze was, had ze ook wel aangereden kunnen zijn op een achterafweggetje door een dronken iemand die daarna doorreed waarna zij doodbloedde op straat.
Vermissing betekent niet meteen dat een kind meegenomen wordt door een pedofiel.
pi_104651233
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 20:11 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik denk dat er zeker een kern van waarheid in je verhaal zit. Wanneer een 12/13 jarige bij een een bedrijf komt met het verhaal dat ze een wereldreis wil gaan maken en of ze haar willen sponsoren zal ze waarschijnlijk een aai over haar bolletje krijgen en het advies goed haar best te doen op school en hard te sparen. Dan kan ze als ze groot is die wereldreis gaan maken.
Maar komt het kind met het verhaal dat ze het record van Jessica Watson wil gaan verbreken dan zullen bedrijven zeker geinteresseerd raken. Want als het goed gaat levert hen dat een hoop reclame op.
pi_104651310
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 21:17 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Aangezien niemand wist waar ze was, had ze ook wel aangereden kunnen zijn op een achterafweggetje door een dronken iemand die daarna doorreed waarna zij doodbloedde op straat.
Vermissing betekent niet meteen dat een kind meegenomen wordt door een pedofiel.
Of ze was zelf met een zatte kop de sloot ingefietst.
pi_104652344
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 21:23 schreef spuitje het volgende:
Ik denk dat er zeker een kern van waarheid in je verhaal zit. Wanneer een 12/13 jarige bij een een bedrijf komt met het verhaal dat ze een wereldreis wil gaan maken en of ze haar willen sponsoren zal ze waarschijnlijk een aai over haar bolletje krijgen en het advies goed haar best te doen op school en hard te sparen. Dan kan ze als ze groot is die wereldreis gaan maken.
Maar komt het kind met het verhaal dat ze het record van Jessica Watson wil gaan verbreken dan zullen bedrijven zeker geinteresseerd raken. Want als het goed gaat levert hen dat een hoop reclame op.
Klinkt heel plausibel. Elk bedrijf zal de kosten tegen de baten afwegen, en, zoals svetan zal kunnen beamen, een recordpoging is qua opbrengst interessanter dan een pleziertochtje.
  dinsdag 22 november 2011 @ 01:43:16 #170
354322 Tide
pi_104663359
pi_104663833
Het probleem is dat Nederland geen zeilster rijker zal worden...... ze is al weggepest voordat ze haar record voltooid. Over een paar jaar weet men niet beter dan dat Laura een Nieuwzeelandse is die een paar jaar (ja - niet meer dan een jaar of tien!) in Nederland gewoont heeft.
  Moderator dinsdag 22 november 2011 @ 02:47:09 #172
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_104663838
boeiuh
pi_104663948
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 02:45 schreef svetan het volgende:
Het probleem is dat Nederland geen zeilster rijker zal worden...... ze is al weggepest voordat ze haar record voltooid. Over een paar jaar weet men niet beter dan dat Laura een Nieuwzeelandse is die een paar jaar (ja - niet meer dan een jaar of tien!) in Nederland gewoont heeft.
Welk record?
pi_104664216
quote:
Over een paar jaar weet men niet beter dan dat Laura een Nieuwzeelandse is die een paar jaar (ja - niet meer dan een jaar of tien!) in Nederland gewoont heeft.
Is haar boek al in het Engels vertaald?
pi_104664967
maar ze was toch eerst helemaal boos op NZ omdat ze haar zinnetje niet kreeg? En toen had ze opeens geen tijd om NZ aan te doen ivm haar recordpoging. Nederland wordt idd geen zeilster rijker. Wel een raar kind armer. Hopelijk gaat pa mee.
Gezien de profiteursmentaliteit van dat stel zal het een paar uitkeringen schelen.

Laura heeft overigens nooit in NZ gewoond. Volgens eigen zeggen werd ze niet eens aan wal geboren, maar dat was een leugen.
Gelukkig vindt ze nu dat ze meer met dat land heeft dan met NL.
quote:

[ Bericht 2% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 22-11-2011 08:55:24 ]
pi_104666698
De buren uit Durban zijn ook weer in Port Elizabeth.... en geven een leuke beschrijving over het weer in de haven daar: http://momo-express.posterous.com/
pi_104668528
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2011 08:39 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
maar ze was toch eerst helemaal boos op NZ omdat ze haar zinnetje niet kreeg? En toen had ze opeens geen tijd om NZ aan te doen ivm haar recordpoging. Nederland wordt idd geen zeilster rijker. Wel een raar kind armer. Hopelijk gaat pa mee.
Gezien de profiteursmentaliteit van dat stel zal het een paar uitkeringen schelen.

Laura heeft overigens nooit in NZ gewoond. Volgens eigen zeggen werd ze niet eens aan wal geboren, maar dat was een leugen.
Gelukkig vindt ze nu dat ze meer met dat land heeft dan met NL.

[..]

Pa kan nog niet mee, die moet eerst nog een boot afbouwen. En de kans is groot dat ze hem in NZ niet willen.
pi_104668594
Het moet toch ook niet veel gekker worden.

quote:
Georg Graf22-11-2011Dear Laura, I´m honored to be instructed to wish You the very best from a German, not sure about Your safety and some other aspects of Your journey. If happens a disaster with You and his name is found in Your guest book, he would get serious problems. – But he knows people having had in young days no good adult friends protecting their psyche; and having problems by this during their whole life. – Because of this he wishes You all the best; the happiness of true friendship; the fortune to appreciate good education; and the serendipity to appreciate a life without spectacle. He is worrying about You. *** (somewhere in Germany)
bron
pi_104669044
Meneer Graf is knettergek. Het cabarethoekje in Laura's gastenboek.
pi_104671113
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 11:21 schreef spuitje het volgende:
Het moet toch ook niet veel gekker worden.

[..]

Ik kan er geen touw aan vastknopen..
  dinsdag 22 november 2011 @ 12:57:10 #181
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104671718
Volgens mij is dat een Chinees ofzo die Google translate heeft gebruikt
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_104672198
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 november 2011 12:57 schreef SeLang het volgende:
Volgens mij is dat een Chinees ofzo die Google translate heeft gebruikt
Een Duitser. En dan nog in brak Duits, als ik het een beetje kan 'reverse engineer'-en.
Ik denk dat hij Google Translate niet heeft gebruikt. Google vertaalt 'Sie' namelijk niet naar 'You', maar naar 'you'.
pi_104672328
Maar wie zou er in godsnaam in de problemen komen als ie wat op een gastenboek schrijft en die persoon krijgt een ongeluk?
En waarom is iemand anders instrueren om een berichtje te plaatsen een beter idee dan een schermnaam gebruiken?
Absurd is het :P
pi_104672425
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 13:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Maar wie zou er in godsnaam in de problemen komen als ie wat op een gastenboek schrijft en die persoon krijgt een ongeluk?
En waarom is iemand anders instrueren om een berichtje te plaatsen een beter idee dan een schermnaam gebruiken?
Ja, dat is mij ook een groot raadsel :D
pi_104672818
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 13:12 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Een Duitser. En dan nog in brak Duits, als ik het een beetje kan 'reverse engineer'-en.
Ik denk dat hij Google Translate niet heeft gebruikt. Google vertaalt 'Sie' namelijk niet naar 'You', maar naar 'you'.
Georg schrijft "you" altijd met een hoofdletter. Ik vind die man eigenlijk wel lachen. In vorige berichten gaf hij altijd coordinaten door, nu zegt hij "ergens in Duitsland". Misschien is er op het adres van die coordinaten een psychiatrische inrichting of zoiets. :P
  dinsdag 22 november 2011 @ 14:11:03 #186
354322 Tide
pi_104674198
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 13:31 schreef spuitje het volgende:

[..]

Georg schrijft "you" altijd met een hoofdletter. Ik vind die man eigenlijk wel lachen. In vorige berichten gaf hij altijd coordinaten door, nu zegt hij "ergens in Duitsland". Misschien is er op het adres van die coordinaten een psychiatrische inrichting of zoiets. :P
Zou mij niks verbazen...
  dinsdag 22 november 2011 @ 14:31:49 #187
354322 Tide
pi_104675069
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 06:52 schreef idefixo het volgende:

[..]

Nee er is alleen een Nederlandse versie
pi_104676973
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 06:52 schreef idefixo het volgende:

[..]

Dat zou een zeer goede zet zijn. In NL wordt ze alleen maar weggepest door alle azijnpissers en spruitjeseters en in NZ zitten ze echt op haar te wachten. Haar boekje zou daar zeker wel verkopen.
Al was het alleen maar vanwege de intrigrerende stijl: geschreven door oma, het gaat over Laura maar het is wel in de ik-vorm.
pi_104677074
Als je de coordinaten invult op Google maps kom je hier uit:

...

[ Bericht 23% gewijzigd door sp3c op 22-11-2011 16:19:09 ]
pi_104677118
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 15:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dat zou een zeer goede zet zijn. In NL wordt ze alleen maar weggepest door alle azijnpissers en spruitjeseters en in NZ zitten ze echt op haar te wachten. Haar boekje zou daar zeker wel verkopen.
Al was het alleen maar vanwege de intrigrerende stijl: geschreven door oma, het gaat over Laura maar het is wel in de ik-vorm.
En ook een vertaling in het duits zal zeker veel opleveren!
pi_104677444
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 15:29 schreef spuitje het volgende:
Als je de coordinaten invult op Google maps kom je hier uit:

...
...
en als je dan weer op dat adres googlet:
Traditionelle Chinesische Medizin Naturheipraxis Graf-Shen
:D

[ Bericht 7% gewijzigd door sp3c op 22-11-2011 16:18:46 ]
  dinsdag 22 november 2011 @ 15:44:07 #192
354322 Tide
pi_104677626
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 15:39 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

...
Lang leve internet

[ Bericht 4% gewijzigd door sp3c op 22-11-2011 16:18:04 ]
pi_104677705
Bellen!
  dinsdag 22 november 2011 @ 15:46:26 #194
354322 Tide
pi_104677718
pi_104677720
De opmerking van SeLang dat het een Chinees ofzo is, is dus nog niet eens zo heel ver van de waarheid ;)
pi_104678194
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 15:39 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

...
Hahaha, dus toch iets met chinees, lig inmiddels gestrekt van het lachen.

[ Bericht 4% gewijzigd door sp3c op 22-11-2011 16:19:46 ]
pi_104678272
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 15:30 schreef spuitje het volgende:

[..]

En ook een vertaling in het duits zal zeker veel opleveren!
Eigenlijk wel in iedere taal.. want NL is zo bekrompen.
Frappant dat NL, een dictatuur die kinderen naar school stuurt, zodat Laura moest onderduiken, net als Anne Frank, een boekje met zo'n vernietigende aanklacht wel vrij in de handel laat zijn.
pi_104678397
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 13:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Onze kinderen zouden zeggen "die man is echt geen 100 punten!" Heb zijn bericht ook 3 keer gelezen, kon niet geloven wat er stond. Maar misschien komt er morgen of later deze week een vervolg.
pi_104678572
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 16:03 schreef spuitje het volgende:
Onze kinderen zouden zeggen "die man is echt geen 100 punten!" Heb zijn bericht ook 3 keer gelezen, kon niet geloven wat er stond. Maar misschien komt er morgen of later deze week een vervolg.
Wij zeiden vroeger: "Die heeft ze alle 7 niet op een rijtje."
Maargoed, een subsoap in de soap rond Laura :D
  Moderator dinsdag 22 november 2011 @ 16:17:18 #200
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_104678903
lol!

ahum!

het is niet de bedoeling dat we op fok! adresgegevens van derden plaatsen en/of bespreken enzovoorts
  † In Memoriam † dinsdag 22 november 2011 @ 16:22:29 #201
137949 Disana
pi_104679124
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 16:17 schreef sp3c het volgende:
lol!

ahum!

het is niet de bedoeling dat we op fok! adresgegevens van derden plaatsen en/of bespreken enzovoorts
Maar misschien levert het Georg wel klanten op :P
pi_104679350
quote:
lol!

ahum!

Sorry baas ;)
Ik zal er ook niet verder op ingaan, maar het was wel grappig in de context ;)
  Moderator dinsdag 22 november 2011 @ 16:28:24 #203
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_104679380
Georg kan gewoon contact opnemen met fok! daarvoor

van een traditionele Chineze natuurpraxis moet je een mooie banner kunnen maken _O-
  Moderator dinsdag 22 november 2011 @ 16:29:34 #204
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_104679431
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 16:27 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Sorry baas ;)
Ik zal er ook niet verder op ingaan, maar het was wel grappig in de context ;)
het was wel grappig idd :Y

maar regeltjes, regeltjes
pi_104679728
quote:
lol!

ahum!

Oeps................... :@ Maar eh, onze Georg had ze in feite natuurlijk al zelf bekend gemaakt, min of meer. En wij hebben nu gratis en voor niets reclame gemaakt voor zijn praktijk.
  Moderator dinsdag 22 november 2011 @ 16:41:57 #206
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_104679943
voor reclame op fok! moet je kei- en keihard betalen!!!
pi_104679958
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 16:36 schreef spuitje het volgende:
Oeps................... :@ Maar eh, onze Georg had ze in feite natuurlijk al zelf bekend gemaakt, min of meer. En wij hebben nu gratis en voor niets reclame gemaakt voor zijn praktijk.
Nou, die praktijk is van zijn vrouw (achternaam Chen), of iig dat vermoed ik.
Is een klein, doch subtiel verschil ;)
En ik snap FOK! wel in dat er moeilijk kan worden bepaald of iemand wil dat zijn/haar NAW-gegevens op FOK! komen te staan. En daarom snap ik het beleid om het helemaal neit te doen wel.
pi_104680088
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 16:41 schreef sp3c het volgende:
Stuur 'm de rekening maar. Je hebt z'n adres ;)
Zijn reactie: "Was der FOK!?!" :D
  Moderator dinsdag 22 november 2011 @ 16:49:32 #209
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_104680239
'Ich habbe das nicht gewusst!!!!'
pi_104681114
Begrijp ik nou goed dat wij Laura's grootste sponsor zijn?
Door ons raakt ze niet in de vergetelheid, tenslotte. Op landelijk niveau althans. De rest regelt Mercer.
quote:
  † In Memoriam † dinsdag 22 november 2011 @ 17:16:52 #211
137949 Disana
pi_104681403
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2011 17:10 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Begrijp ik nou goed dat wij Laura's grootste sponsor zijn?
Door ons raakt ze niet in de vergetelheid, tenslotte. Op landelijk niveau althans. De rest regelt Mercer.

[..]

Als je haar googlet komen onze topics al gauw boven drijven :Y

Maar of dat reclame is :N
  Moderator dinsdag 22 november 2011 @ 17:17:11 #212
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_104681418
misschien wel!?

ik weet het allemaal niet meer joh na 41 delen list en bedrog
  † In Memoriam † dinsdag 22 november 2011 @ 17:18:46 #213
137949 Disana
pi_104681484
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 17:17 schreef sp3c het volgende:
misschien wel!?

ik weet het allemaal niet meer joh na 41 delen list en bedrog
Ja wie weet krijgt ze door ons wel een baan als bankier.
  Moderator dinsdag 22 november 2011 @ 17:20:12 #214
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_104681531
of als forum Admin ... die luisteren namelijk ook nooit naar het gepeupel!

* sp3c runs away hard!
  † In Memoriam † dinsdag 22 november 2011 @ 17:20:54 #215
137949 Disana
pi_104681551
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 17:20 schreef sp3c het volgende:
of als forum Admin ... die luisteren namelijk ook nooit naar het gepeupel!

* sp3c runs away hard!
Nee joh, je bent in de war met onze svetan.
  Moderator dinsdag 22 november 2011 @ 17:21:53 #216
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_104681582
ik raak in de war van onze Svetan ... das niet helemaal hetzelfde
pi_104681732
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 17:18 schreef Disana het volgende:
Ja wie weet krijgt ze door ons wel een baan als bankier.
Ze kan iig op haar CV zetten:
41 topics op FOK! over mij.
  Moderator dinsdag 22 november 2011 @ 17:26:16 #218
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_104681760
haast een grotere prestatie dan de hele wereldreis _O-
  dinsdag 22 november 2011 @ 17:33:41 #219
354322 Tide
pi_104682035
Als ze voor iedere post geld zou krijgen dan heeft ze een mooi startkapitaal
pi_104682116
Ik zie het al voor me.. een eventuele toekomstige werkgever krijgt haar cv en googlet haar naam.
Dan ziet hij (tegen die tijd) 150 topics a 300 posts over haar op FOK! en denkt "shit, die moet ik allemaal gaan doorlezen?!" :D
pi_104682224
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 17:25 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ze kan iig op haar CV zetten:
41 topics op FOK! over mij.
En er komen er nog wel een paar bij want ze is natuurlijk nog niet aan het einde van haar recordpoging!
Er worden nu trouwens in het gastenboek vragen gesteld over de NZ vlag. Dat mensen na al die tijd nog niet door hebben dat Laura zelden of nooit vragen beantwoord.
pi_104682260
quote:
Fok! is nog inhaliger dan Laura! :o
pi_104682310
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 17:39 schreef spuitje het volgende:
Fok! is nog inhaliger dan Laura! :o
Maar Fok! is wel consequenter :)
pi_104682418
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 17:40 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Maar Fok! is wel consequenter :)
Punt voor jou! w/ (heb geen smiley met NZ-vlaggetje)
pi_104682503
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 17:43 schreef spuitje het volgende:
(heb geen smiley met NZ-vlaggetje)
  † In Memoriam † dinsdag 22 november 2011 @ 17:56:22 #226
137949 Disana
pi_104682845
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 17:21 schreef sp3c het volgende:
ik raak in de war van onze Svetan ... das niet helemaal hetzelfde
Haha, wie niet.

Ik vraag me nog wel eens af wie van de Dekkers hier meeleest (tenzij je svetan voor familie aanziet, wat niet raar is) en hoe ze het vinden dat hun oogappeltje hier niet onverdeeld positief wordt besproken. Dat lijkt mij best naar - ook al heb je het er zelf naar gemaakt.
  Moderator dinsdag 22 november 2011 @ 18:04:58 #227
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_104683155
als het hier onverdeeld positief was zouden er denk ik wel linkjes in dat gastenboek verschijnen ...

ik kan me voorstellen dat het niet leuk is voor ze om te lezen, als ze het al lezen, maar de kritiek is niet helemaal onterecht en het hoort er simpelweg bij

voor (matige) topvoetballers zal VBL ook niet altijd een even leuke plek zijn :D
  dinsdag 22 november 2011 @ 18:22:58 #228
354322 Tide
pi_104683874
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 17:56 schreef Disana het volgende:

[..]

Haha, wie niet.

Ik vraag me nog wel eens af wie van de Dekkers hier meeleest (tenzij je svetan voor familie aanziet, wat niet raar is) en hoe ze het vinden dat hun oogappeltje hier niet onverdeeld positief wordt besproken. Dat lijkt mij best naar - ook al heb je het er zelf naar gemaakt.
Op iedere puber, behalve van de posters hier als ze al kinderen hebben, valt wel iets aan te merken. Helemaal als je in het nieuws bent valt alles extra op. Ik zelf zou het heel naar vinden als er zo over één van onze (6) kinderen of kleinkinderen geschreven zou worden. Natuurlijk hoort Laura's familie dat van anderen of lezen het soms. Reageren kunnen ze niet want dan krijgen ze gelijk iedereen over zich heen dat het wel niet zal kloppen dus dat is onbegonnen werk.
  † In Memoriam † dinsdag 22 november 2011 @ 18:23:32 #229
137949 Disana
pi_104683899
Zelf lezen lijkt me al niet leuk, maar het idee dat deze topics hoog staan in Google en door iedereen gelezen kunnen worden, lijkt me nog veel minder leuk. Anderzijds is het voor de argeloze passant wel veel leuker leesvoer dan haar gastenboek :Y)
  † In Memoriam † dinsdag 22 november 2011 @ 18:24:55 #230
137949 Disana
pi_104683962
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 18:22 schreef Tide het volgende:

[..]

Op iedere puber, behalve van de posters hier als ze al kinderen hebben, valt wel iets aan te merken. Helemaal als je in het nieuws bent valt alles extra op. Ik zelf zou het heel naar vinden als er zo over één van onze (6) kinderen of kleinkinderen geschreven zou worden. Natuurlijk hoort Laura's familie dat van anderen of lezen het soms. Reageren kunnen ze niet want dan krijgen ze gelijk iedereen over zich heen dat het wel niet zal kloppen dus dat is onbegonnen werk.
Kortom, het moet dus best frustrerend zijn.

Maar ik blijf erbij dat ze het er zelf naar maken.
pi_104683997
Daarom wil Laura zo graag weg! :D
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 18:23 schreef Disana het volgende:
Zelf lezen lijkt me al niet leuk, maar het idee dat deze topics hoog staan in Google en door iedereen gelezen kunnen worden, lijkt me nog veel minder leuk. Anderzijds is het voor de argeloze passant wel veel leuker leesvoer dan haar gastenboek :Y)
  dinsdag 22 november 2011 @ 18:26:30 #232
354322 Tide
pi_104684028
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 18:24 schreef Disana het volgende:

[..]

Kortom, het moet dus best frustrerend zijn.

Maar ik blijf erbij dat ze het er zelf naar maken.
Ach je moet altijd alles van twee kanten bekijken
  † In Memoriam † dinsdag 22 november 2011 @ 18:28:06 #233
137949 Disana
pi_104684103
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2011 18:25 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Daarom wil Laura zo graag weg! :D

[..]

Het zou zomaar kunnen dat onze topics daar mede een rol in spelen. Het totaalplaatje is toch dat Nederland haar niet op handen draagt - om het zacht uit te drukken.
pi_104685088
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 18:22 schreef Tide het volgende:

[..]

Wat een onzin. Mijn man en ik heb 4 kinderen die inmiddels alle 4 door de pubertijd heen zijn. Maar hier hebben ramen en deuren ook wel eens stevig geknald. Wij waren ook niet altijd even blij met wat ze soms uitvraten. Om nog maar even terug te komen op dat wegloop verhaal van Laura: dat hadden die van ons echt niet hoeven te flikken! Zolang ze thuis woonden hadden ze zich aan de huisregels te houden. Klaar.
En dat onderwijs verhaal van Laura? Komop zeg, de Wereldschool heeft al in het voorjaar bekend gemaakt dat Laura "een andere weg heeft gekozen", vervolgens maakt ze zelf middels een intervew bekend dat de boot even belangrijker is dan school en als er dan in de pers berichten verschijnen dat ze is gestopt met school wordt ze boos. Maar ze legt niet uit op welke manier ze dan wel onderwijs volgt. Vind je het echt heel gek dat mensen gaan denken dat Laura afspraken aan haar laars lapt?
pi_104685696
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 18:28 schreef Disana het volgende:

[..]

Het zou zomaar kunnen dat onze topics daar mede een rol in spelen. Het totaalplaatje is toch dat Nederland haar niet op handen draagt - om het zacht uit te drukken.
Dat bleek ook wel toen vorige week het bericht in de pers verscheen dat Laura de trofee niet had gewonnen. De reacties op dat bericht in de diverse dagbladen waren niet bepaald onverdeeld positief voor Laura.
  dinsdag 22 november 2011 @ 19:12:52 #236
354322 Tide
pi_104686016
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 18:51 schreef spuitje het volgende:

[..]

Wat een onzin. Mijn man en ik heb 4 kinderen die inmiddels alle 4 door de pubertijd heen zijn. Maar hier hebben ramen en deuren ook wel eens stevig geknald. Wij waren ook niet altijd even blij met wat ze soms uitvraten. Om nog maar even terug te komen op dat wegloop verhaal van Laura: dat hadden die van ons echt niet hoeven te flikken! Zolang ze thuis woonden hadden ze zich aan de huisregels te houden. Klaar.
En dat onderwijs verhaal van Laura? Komop zeg, de Wereldschool heeft al in het voorjaar bekend gemaakt dat Laura "een andere weg heeft gekozen", vervolgens maakt ze zelf middels een intervew bekend dat de boot even belangrijker is dan school en als er dan in de pers berichten verschijnen dat ze is gestopt met school wordt ze boos. Maar ze legt niet uit op welke manier ze dan wel onderwijs volgt. Vind je het echt heel gek dat mensen gaan denken dat Laura afspraken aan haar laars lapt?
Nee echt geen onzin en je moet het ook niet persoonlijk opvatten. Onze kinderen moesten zich ook aan de huisregels houden wat niet altijd soepel verliep maar gelukkig zijn ze allemaal op hun (pootjes) eigen benen terecht gekomen. Laura is niet echt gestopt met school alleen met een paar vakken die nu onderweg moeilijk te doen zijn. Tegen de tijd dat ze terug is is/was er al eindexamen dus dat zal ze niet gaan redden denk ik...
  Moderator dinsdag 22 november 2011 @ 19:19:19 #237
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_104686305
ja zo werkt het natuurlijk niet want dan ben ik ook niet echt gestopt met mijn school

ik doe nog steeds aan Engels, Duits en Frans want ik lees af en toe namelijk nog wel eens een boek, blader nog wel eens in een lesboek en films kijk in die talen zonder ondertitels!

maar de laatste keer dat iemand me vroeg of mijn huiswerk af was is toch echt ruim 10 jaar geleden :D
pi_104686813
hmmmm..... als je zo dat intervieuw met "de Węreld" zijn er ondertussen meer dan dat halve metertje boeken van de wereldschool aan boord. Het zou me echt niet verbazen als ze plotseling een buitenlands high school examen gaat doen.
Engels zal op dit ogenblik wel haar hoofdvak zijn omdat ze dit in de komende tijd dagelijks nodig zal hebben.
  dinsdag 22 november 2011 @ 19:36:01 #239
37150 livelink
pi_104687073
Jij verbaast je nergens meer over, he Svetan :D
Je hebt echt volledig je eigen realiteit gecreeerd en op Laura geprojecteerd.
  dinsdag 22 november 2011 @ 19:41:09 #240
37150 livelink
pi_104687319
Als ik Laura was zou ik trouwens naar Duitsland emigreren. Die nationaliteit heeft ze ook en haar grootste fans komen volgens mij allemaal uit Duitsland.
pi_104687367
@livelink

Ik probeer me alleen maar in haar gedachtengang in te denken...... en als je zo de afleveringen terugleest dan had ik daarmee vaak succes hoewel ik eerst voor gek verklaard werd.
  dinsdag 22 november 2011 @ 19:44:03 #242
37150 livelink
pi_104687442
Ik kan me geen enkele keer herinneren dat je succes had. En kom niet aan met de NZ-vlag want dat was een cadeau van Mercer voor haar 16e verjaardag en dat is uitgebreid verteld.

Ik kan me ook nog uitgebreide posts van jou herinneren waarin je zeker wist dat ze de piratenroute zou nemen.
  dinsdag 22 november 2011 @ 19:52:25 #243
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_104687821
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 19:44 schreef livelink het volgende:
Ik kan me geen enkele keer herinneren dat je succes had. En kom niet aan met de NZ-vlag want dat was een cadeau van Mercer voor haar 16e verjaardag en dat is uitgebreid verteld.

Ik kan me ook nog uitgebreide posts van jou herinneren waarin je zeker wist dat ze de piratenroute zou nemen.
Dat was een tijd terug en maar heel even. Ik heb dat langer volgehouden.
pi_104688265
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 19:42 schreef svetan het volgende:
@livelink

Ik probeer me alleen maar in haar gedachtengang in te denken...... en als je zo de afleveringen terugleest dan had ik daarmee vaak succes hoewel ik eerst voor gek verklaard werd.
Als troll ben je zeer succesvol, dat moet ik je nageven. En ook verdienstelijk, trouwens. Zonder jou was het hier maar een saaie boel :P
pi_104690404
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 19:42 schreef svetan het volgende:
@livelink

Je wist ook zo zeker welke eilanden ze aan zou doen om te fourageren en waar vandaan ze dan een weblogje zou sturen. :P
  † In Memoriam † dinsdag 22 november 2011 @ 20:33:02 #246
137949 Disana
pi_104690411
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 19:41 schreef livelink het volgende:
Als ik Laura was zou ik trouwens naar Duitsland emigreren. Die nationaliteit heeft ze ook en haar grootste fans komen volgens mij allemaal uit Duitsland.
LOL
pi_104690628
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 19:44 schreef livelink het volgende:

Die vlag is ook eigenlijk best een giller. NZ wilde geen tickets voor haar betalen voor een bezoek aan dat land, ze wilden haar zelfs geen vlag schenken. Meneer Mercer sprak er schande van! En nu wappert die vlag op haar boot.
Met dank aan alle Nederlandse bedrijven en particulieren die haar zo trouw van geld en goederen hebben voorzien. Ik neem aan dat meneer Mercer momenteel druk doende is sponsors te werven in het land wat Laura zo dierbaar is.
  † In Memoriam † dinsdag 22 november 2011 @ 20:38:26 #248
137949 Disana
pi_104690688
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 20:37 schreef spuitje het volgende:

[..]

Die vlag is ook eigenlijk best een giller. NZ wilde geen tickets voor haar betalen voor een bezoek aan dat land, ze wilden haar zelfs geen vlag schenken. Meneer Mercer sprak er schande van! En nu wappert die vlag op haar boot.
Met dank aan alle Nederlandse bedrijven en particulieren die haar zo trouw van geld en goederen hebben voorzien. Ik neem aan dat meneer Mercer momenteel druk doende is sponsors te werven in het land wat Laura zo dierbaar is.
Die vlag, en wat ze ermee wil zeggen, is een regelrechte schoffering van al haar Nederlandse sponsoren. Ook van haar Nederlandse fans, maar die zijn te dom om dat te zien.
pi_104698288
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 19:41 schreef livelink het volgende:
En Svetan wil haar vast en zeker wel geheel belangeloos een poosje onderdak en voeding geven. En hij is ook vast niet te beroerd om wat toegangskaartjes etc. voor haar te betalen. Ik zou zeggen Laura: DOEN!
  dinsdag 22 november 2011 @ 22:46:15 #250
37150 livelink
pi_104700142
Die opmerking over Duitsland was echt niet lullig bedoeld :@
Het viel me gewoon op dat hier en ook in haar gastenboek zoveel Duitsers reageren.

Sowieso mag Laura natuurlijk gaan wonen waar ze maar welkom is. Wat Svetan zei was eigenlijk wel terecht, feitelijk heeft ze slechts 10 jaar in Nederland gewoond. Haar moeder is geen Nederlandse, haar vader heeft denk ik ook niet zo veel met dit land, dus dat zij ook niet zo'n enorme band met ons land heeft snap ik wel.
pi_104702177
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 19:12 schreef Tide het volgende:

[..]

Nee echt geen onzin en je moet het ook niet persoonlijk opvatten. Onze kinderen moesten zich ook aan de huisregels houden wat niet altijd soepel verliep maar gelukkig zijn ze allemaal op hun (pootjes) eigen benen terecht gekomen. Laura is niet echt gestopt met school alleen met een paar vakken die nu onderweg moeilijk te doen zijn. Tegen de tijd dat ze terug is is/was er al eindexamen dus dat zal ze niet gaan redden denk ik...
Kom op Tide, wel eerlijk blijven. Er was een heel plan afgesproken met Laura en dat hield in dat ze per dag maar ongeveer 2 uur aan schoolwerk hoefde te besteden. Ik begrijp best dat wanneer ze op zee is dat dat niet altijd lukt, maar er waren ook dagen zat dat het wel kon! Ook wanneer ze weer eens ergens in een haven lag of voor anker (soms weken of langer) had ze die twee uurtjes wel vrij kunnen maken. Ze is gewoon gestopt met de Wereldschool, klaar. De dame lapt gewoon alle gemaakte afspraken aan haar laars.
pi_104702368
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 22:46 schreef livelink het volgende:
Het viel me gewoon op dat hier en ook in haar gastenboek zoveel Duitsers reageren.

Sowieso mag Laura natuurlijk gaan wonen waar ze maar welkom is. Wat Svetan zei was eigenlijk wel terecht, feitelijk heeft ze slechts 10 jaar in Nederland gewoond. Haar moeder is geen Nederlandse, haar vader heeft denk ik ook niet zo veel met dit land, dus dat zij ook niet zo'n enorme band met ons land heeft snap ik wel.
Tja, ze is dan ook nog maar 16 he :) In NZ noch in Duitsland heeft ze volgens mij ooit gewoond, en haar enige trouwe "duitse" fan hier is Svetan volgens mij. Een geboren nederlander met een bloedhekel aan nederland. En Laura heeft nu dus ook besloten zich ergens anders te gaan vestigen.
pi_104706368
idd heeft Laura hier in de zeilclubs, en met name in de jeugdverenigingen daarvan, erg veel fans. Over dat hele verhaal van de jeugdzorg en school schud men hier alleen maar medelijdend het hoofd. Men kan niet begrijpen dat ze niet meer door de nederlandse zeilwereld en media ondersteund wordt. Hier ziet men hoofdzakelijk de prestatie.
  Moderator woensdag 23 november 2011 @ 01:57:30 #254
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_104706392
nu zit je gewoon dingen te verzinnen of niet?
pi_104706480
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 01:55 schreef svetan het volgende:
idd heeft Laura hier in de zeilclubs, en met name in de jeugdverenigingen daarvan, erg veel fans. Over dat hele verhaal van de jeugdzorg en school schud men hier alleen maar medelijdend het hoofd. Men kan niet begrijpen dat ze niet meer door de nederlandse zeilwereld en media ondersteund wordt. Hier ziet men hoofdzakelijk de prestatie.
Wij zien de prestatie ook. Er is alleen behoorlijk wat aan die prestatie vooraf gegaan dat op z'n minst merkwaardig is. En dat geheel speelt nog steeds; niet in het minst omdat Laura het steeds weer presteert mensen kritisch naar haar te laten kijken. Kritisch. Dus niet per definitie negatief, om je maar even voor te zijn.
Je alleen maar richten op het zeilen is een duidelijk geval van oogkleppen op hebben.
  Moderator woensdag 23 november 2011 @ 02:23:06 #256
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_104706670
nou ik heb een heel erg groot zwak voor mensen die tegen de stroom in zwemmen maar ik vind dit geen hele grote prestatie eerlijk gezegd, ik volg dit hele draadje al vanaf het begin en ik zie of lees nergens iets waarvan ik denk dat ik het zelf niet zou kunnen doen na een minimale opleiding

het is een plezierreis geworden en met een half jaar of een jaar zeilervaring en een beetje de feiten verdraaien kun jij het ook ... mits je jong genoeg bent

misschien zou ik een paar lessen moeten nemen en sponsoren gaan werven voor het al dan niet bestaande record 'meest onervaren zeiler die de wereld rondzeil ... evt zonder te zeilent'
  woensdag 23 november 2011 @ 07:10:02 #257
37150 livelink
pi_104707566
Dat record is al vergeven, sp3c. Ik heb laatst een artikel gelezen over een Nederlander die volkomen onervaren even de oceaan over was gestoken. Ik ga kijken of ik het nog kan vinden.
pi_104708704
eerder leidde ze een zwervend bestaan, totdat ze naar school moest.
Het enige land waar ze echt verknocht aan kan zijn is NL, omdat alleen hier voor langere tijd gewoond heeft.
Overigens blijkt ook wel dat ze iets met haar omgeving heeft uit een voorval van zo'n 6 jaar geleden.. Madam wilde niet verhuizen omdat ze dan naar een andere school moest. Dat was zielig want ze had haar vriendjes daar.. Dus startte ze geheel op eigen initiatief *kuch* een handtekeningenactie zodat pa op zijn boot in de jachthaven kon blijven wonen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 22:46 schreef livelink het volgende:

pi_104710157
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 01:55 schreef svetan het volgende:
Niet door de zeilwereld wordt ondersteund? Kijk eens naar de lijst van sponsoren Svetan, bijna allemaal nederlandse aan de zeilwereld gerelateerde bedrijven. Zelfs een deel van haar kleding wordt gesponsord! Voor zover ik weet zit er geen enkel duits bedrijf bij!
Bovendien: hoe goed ben jij op de hoogte van het reilen en zeilen van de jeugdverenigingen van zeilverenigingen in nederland? Of van de zeilverenigingen in het algemeen? Denk dat je zoals gewoonlijk maar weer wat roeptoetert om op nederland af te kunnen geven.

[ Bericht 11% gewijzigd door spuitje op 23-11-2011 10:49:42 ]
  Moderator woensdag 23 november 2011 @ 10:47:45 #260
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_104710946
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 07:10 schreef livelink het volgende:
Dat record is al vergeven, sp3c. Ik heb laatst een artikel gelezen over een Nederlander die volkomen onervaren even de oceaan over was gestoken. Ik ga kijken of ik het nog kan vinden.
verd*****!
pi_104711068
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 10:47 schreef sp3c het volgende:

[..]

verd*****!
Maar als het nu eens niet als record is aangemeld kun jij dat alsnog doen. Of je kunt het record proberen te verbreken. Niet direct de moed opgeven he, nu we Laura gaan verliezen vestig ik mijn hoop op jou!
  Moderator woensdag 23 november 2011 @ 10:56:00 #262
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_104711185
wisten jullie dat ik op de boot ben geboren?

in Voorburg ... en niet echt op de boot maar er kwamen boten vlak langs het ziekenhuis ... je kon het in 10 minuten fietsen iig

maar het varen zit me dus in het bloed!
pi_104711473
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 10:56 schreef sp3c het volgende:

in Voorburg ... en niet echt op de boot maar er kwamen boten vlak langs het ziekenhuis ... je kon het in 10 minuten fietsen iig

Is er niet toevallig een Fokker in het vliegtuig geboren? Die kan dan automatisch vliegen..
Nou ja, een geboortekliniek vlakbij een vliegveld is ook goed..
  woensdag 23 november 2011 @ 11:31:15 #264
354322 Tide
pi_104712256
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 10:56 schreef sp3c het volgende:

Je weet het toch "de beste stuurlui staan aan wal " dus je maakt een hele grote kans!
  † In Memoriam † woensdag 23 november 2011 @ 16:03:32 #265
137949 Disana
pi_104722294
Dekkers andere grote fan heeft ook een fantastisch idee:

william newton LEE 22-11-2011
just been looking at pictures. after your trip is over. maybe we can go play in a mud hole like the big ones'

Ja gezellig, samen met je fans in een modderbad :Y
  † In Memoriam † woensdag 23 november 2011 @ 16:04:19 #266
137949 Disana
pi_104722331
Uh oh:

hugo van der Molen 22-11-2011
hela, daar zie ik de Engelse vlag aan je hekstoel. Varen we niet onder de Nederlandse vlag? Daar heb je vast een goede reden voor. Wil je het ons uitleggen? Xh

Ja, leg maar eens uit :D
  Moderator woensdag 23 november 2011 @ 16:14:36 #267
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_104722721
hoe kun je nu ineens onder een andere vlag varen trouwens .. zijn daar geen regels voor dan?

althans, ik weet dat er regels voor zijn maar ik ken ze niet dus wie kent ze wel?
je moet volgens mij meer doen dan een cadeau gekregen vlag aan de mast hangen iig!
pi_104722990
http://www.un.org/depts/l(...)xts/unclos/part7.htm

Article92

Status of ships

1. Ships shall sail under the flag of one State only and, save in exceptional cases expressly provided for in international treaties or in this Convention, shall be subject to its exclusive jurisdiction on the high seas. A ship may not change its flag during a voyage or while in a port of call, save in the case of a real transfer of ownership or change of registry.

Verbeter het als ik het fout heb uiteraard :)

[ Bericht 11% gewijzigd door spijkerbroek op 23-11-2011 16:28:49 ]
  woensdag 23 november 2011 @ 16:35:42 #269
37150 livelink
pi_104723565
Voor Laura gelden natuurlijk andere geen regels :{w

Ze vaart onder Nederlandse sponsors, dat is bijna net zo goed.
  woensdag 23 november 2011 @ 16:40:21 #270
37150 livelink
pi_104723741
Volgens mij is het niet zo spannend allemaal met die vlag. Voor Laura is het kennelijk meer een statement en ik vind het opvallend dat mensen er zo geprikkeld op reageren.
Vooral omdat dat waarschijnlijk ook precies haar bedoeling is.
pi_104723821
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 16:14 schreef sp3c het volgende:
hoe kun je nu ineens onder een andere vlag varen trouwens .. zijn daar geen regels voor dan?

althans, ik weet dat er regels voor zijn maar ik ken ze niet dus wie kent ze wel?
je moet volgens mij meer doen dan een cadeau gekregen vlag aan de mast hangen iig!
Ik heb altijd gedacht dat een boot vaart onder de vlag van het land waar het geregistreerd staat, maar ik kan het natuurlijk mis hebben.
  woensdag 23 november 2011 @ 16:43:04 #272
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_104723849
Begrijp ik nou goed dat als er wat gebeurd ze dan nergens aanspraak op kan maken? Want nederlands staatsburger, maar niet varend onder die vlag, en varend onder NZ vlag zonder staatsburger te zijn? Of zie ik het nu te zwartgallig?

Of ze moet toegelaten zijn ineens, dat die vlag een kadootje was daarvoor?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_104723900
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 16:40 schreef livelink het volgende:
Volgens mij is het niet zo spannend allemaal met die vlag. Voor Laura is het kennelijk meer een statement en ik vind het opvallend dat mensen er zo geprikkeld op reageren.
Vooral omdat dat waarschijnlijk ook precies haar bedoeling is.
Maar waarom zou ze dat willen? De meeste sponsors en donateurs komen uit Nederland, die wil je toch te vriend houden? Die heeft ze toch keihard nodig om haar reis af te kunnen maken en er liefst nog een leuk bedragje aan over te houden ook?
pi_104724480
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 16:43 schreef debuurvrouw het volgende:
Begrijp ik nou goed dat als er wat gebeurd ze dan nergens aanspraak op kan maken? Want nederlands staatsburger, maar niet varend onder die vlag, en varend onder NZ vlag zonder staatsburger te zijn? Of zie ik het nu te zwartgallig?

Volgens mij heeft het te maken met waar een boot geregistreerd is. Veel handelsschepen varen byvoorbeeld onder de vlag van een zuid-amerikaans land. En aan boord gelden dan de wetten van dat land wat o.a. betekent dat de loonkosten lager zijn, maar ook de arbeidsvoorwaarden voor de eigenaar van een dergelijk schip gunstiger zijn.
Maar welke regels en wetten er van toepassing zijn op plezierjachten: geen idee!
  Moderator woensdag 23 november 2011 @ 17:02:02 #275
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_104724549
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 16:43 schreef debuurvrouw het volgende:

nee ze is nog steeds Nederlands staatsburger dus wat dat betreft veranderd er niets.

ze moet zich nu alleen OOK aan de Nieuw Zeelandse regeltjes houden geloof ik, meestal doen mensen dit om bv in een goedkoper belastingklimaat terecht te komen oid (flag of convenience) daarom hebben ministaatjes als Trinidad & Tobago (meen ik) van die grote onbetaalbare koopvaardijvloten :D
al is dit natuurlijk pleziervaart en daar zullen ook wel weer andere regels voor gelden

ik zou ermee oppassen iig want niet elk land is er even blij mee als je met hun vlag aan de haal gaat voor je eigen vermaak

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 23-11-2011 17:26:22 ]
  woensdag 23 november 2011 @ 17:16:56 #276
37150 livelink
pi_104725051
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 16:44 schreef spuitje het volgende:

[..]

Maar waarom zou ze dat willen? De meeste sponsors en donateurs komen uit Nederland, die wil je toch te vriend houden? Die heeft ze toch keihard nodig om haar reis af te kunnen maken en er liefst nog een leuk bedragje aan over te houden ook?
Tja, pubergedrag dat niet wordt gecorrigeerd door de volwassenen om haar heen? Iets anders kan ik er niet van maken. Ik vermoed dat Dick Dekker de puberteit ook nooit ontgroeid is overigens.
En zo'n Mercer gaat alleen voor eigen gewin.
  woensdag 23 november 2011 @ 17:22:09 #277
354322 Tide
pi_104725209
Voor Europa: U dient op uw boot altijd de Nederlandse vlag te voeren. Daarnaast hebben schippers de goede gewoonte over de grens de vlag van het gastland te voeren. Deze kleinere vlag wordt in het algemeen gehesen aan de mast. De etiquette vereist dat u uw Nederlandse vlag 's nachts binnenhaalt. http://www.vaarbewijzen.nl/varen-in-europa.html
pi_104725391
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 17:22 schreef Tide het volgende:
Voor Europa: U dient op uw boot altijd de Nederlandse vlag te voeren. Daarnaast hebben schippers de goede gewoonte over de grens de vlag van het gastland te voeren. Deze kleinere vlag wordt in het algemeen gehesen aan de mast. De etiquette vereist dat u uw Nederlandse vlag 's nachts binnenhaalt. http://www.vaarbewijzen.nl/varen-in-europa.html
Dat is voor europa, maar welke regels gelden er wanneer je buiten europa vaart? Of in internationale wateren?
pi_104725445
We weten niet of Guppy nog in het Nederlandse register is. Toen ze er zeker van was dat ze niet naar Nederland terug wilde, zou het best kunnen dat ook Guppy nu ook uitgeschreven is.

Waarom zou dit negatief zijn tegenover de sponsors.... die krijgen toch waar voor hun geld! Ze mogen blij zijn voor een naar verhouding erg klein bedrag publiciteit in de (internationale) zeilwereld te krijgen.
  woensdag 23 november 2011 @ 17:30:40 #280
354322 Tide
pi_104725464
Natievlag wordt bepaald door de nationaliteit van de eigenaar van het jacht volgens mijn vader. Even op Google kijken...
  Moderator woensdag 23 november 2011 @ 17:36:21 #281
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_104725657
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 17:30 schreef svetan het volgende:
We weten niet of Guppy nog in het Nederlandse register is. Toen ze er zeker van was dat ze niet naar Nederland terug wilde, zou het best kunnen dat ook Guppy nu ook uitgeschreven is.
maar ze heeft toch wel altijd onder een Nederlandse vlag gevaren :?

quote:
Waarom zou dit negatief zijn tegenover de sponsors.... die krijgen toch waar voor hun geld! Ze mogen blij zijn voor een naar verhouding erg klein bedrag publiciteit in de (internationale) zeilwereld te krijgen.
gevaarlijke uitspraak

Laura en Co. moeten blij zijn dat die mensen een naar verhouding erg klein bedrag in die onderneming willen steken en niet andersom!!

dat zou wat zijn zeg, strax moeten ze nog dankjewel zeggen als ze hun geld overmaken!
pi_104725946
Als je even de sponsorlijst van Laura bekijkt dan moet je vaststellen dat er niet met geld maar met goederen en diensten eenmalig gesponsord is. Waarschijnlijk zijn daartussen ook bedrijven die een grote korting op hun product gegeven hebben.
Dit is een ander soort sponsoring als van andere sportevenementen waar banken, verzekeringen en grote internationale ondernemingen met geld strooien en daarvoor mens en materiaal volkalken met hun logo's
pi_104726042
Betekent de nieuwe vlag dan dat Guppy verkocht is?

Oh ja, eerst deed Svetal alsof bekendheid in de zeilwereld iets minderwaardigs was toen het over Schröder ging.. Nu is het ineens een pré?
  Moderator woensdag 23 november 2011 @ 17:47:41 #284
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_104726072
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 17:43 schreef svetan het volgende:
Als je even de sponsorlijst van Laura bekijkt dan moet je vaststellen dat er niet met geld maar met goederen en diensten eenmalig gesponsord is. Waarschijnlijk zijn daartussen ook bedrijven die een grote korting op hun product gegeven hebben.
Dit is een ander soort sponsoring als van andere sportevenementen waar banken, verzekeringen en grote internationale ondernemingen met geld strooien en daarvoor mens en materiaal volkalken met hun logo's
the point remains the same dude ...
pi_104726211
Het grootste risico voor de sponsors was de Nederlandse overheid...... indien men Laura niet had laten gaan hadden deze bedrijven geen enkel voordeel van het gesponsorde materiaal gehad.
  woensdag 23 november 2011 @ 17:55:15 #286
37150 livelink
pi_104726325
Indien men Laura niet had laten gaan hoefden ze ook niks te sponsoren :D
Nul en generlei risico. Of dacht je dat ze allemaal al hun spullen hadden beloofd voordat ze wisten dat Laura uit ging varen?

Mensen die geld en spullen aan Laura hebben gegeven voordat ze wisten dat ze mocht varen zijn geen sponsors maar idealisten.
  Moderator woensdag 23 november 2011 @ 18:01:29 #287
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_104726534
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 17:51 schreef svetan het volgende:
Het grootste risico voor de sponsors was de Nederlandse overheid...... indien men Laura niet had laten gaan hadden deze bedrijven geen enkel voordeel van het gesponsorde materiaal gehad.
ja lul er maar overheen

het gaat mij erom dat die sponsoren blij moeten zijn dat ze die spulletjes mogen leveren en dat is de omgekeerde wereld, je moet blij zijn dat ze die spullen wilde leveren want anders hadden jij en je clubje anonieme high tech wereldbazen veel dieper in de buidel moeten tasten!

die deden dat echt niet om de publiciteit die deze reis ze op zou leveren want het resultaat is nihil
pi_104726597
@livelink

Op het ogenblik van de laatste gerechtelijke uitspraak was Guppy volledig uitgerust door de sponsors en vaarklaar. Het kan zijn dat er een paar idealisten tussen deze sponsors zitten maar het is natuurlijk ook keihard reclame maken van hun producten en bedrijven op de Nederlandse markt. Nogmaals.... ik kan nergens vinden dat door een van deze bedrijven geld gesponsord is!
  Moderator woensdag 23 november 2011 @ 18:11:03 #289
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_104726860
dat doet er dan ook helemaal niet toe
pi_104727044
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 18:03 schreef svetan het volgende:
Nogmaals.... ik kan nergens vinden dat door een van deze bedrijven geld gesponsord is!
http://www.volkskrant.nl/(...)nieuwe-sponsor.dhtml
Scheepswerf Jongert gaf eenmalig een flink bedrag
pi_104727048
@sp3c

...... dan moet je niet zulke dingen de wereld inschreeuwen.... die gedeeltelijk onzin zijn!
  Moderator woensdag 23 november 2011 @ 18:18:33 #292
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_104727124
ik schreeuw niet en niets wat ik zeg is onzin ... niet geheel of gedeeltelijk
pi_104727179
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 18:16 schreef svetan het volgende:
@sp3c

...... dan moet je niet zulke dingen de wereld inschreeuwen.... die gedeeltelijk onzin zijn!
Maar gelukkig speel je nog steeds niet op de man.
  Moderator woensdag 23 november 2011 @ 18:21:05 #294
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_104727215
niet dat ik heel vies ben van het uitkramen van onzin trouwens maar in die gevallen druipt het er meestal wel vanaf :Y
  woensdag 23 november 2011 @ 18:21:49 #295
354322 Tide
pi_104727235
Reˇflagged / reˇflags To give a new registered nationality to a ship... Zal ze dat gedaan hebben?
pi_104727282
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 18:03 schreef svetan het volgende:
@livelink

Op het ogenblik van de laatste gerechtelijke uitspraak was Guppy volledig uitgerust door de sponsors en vaarklaar. Het kan zijn dat er een paar idealisten tussen deze sponsors zitten maar het is natuurlijk ook keihard reclame maken van hun producten en bedrijven op de Nederlandse markt. Nogmaals.... ik kan nergens vinden dat door een van deze bedrijven geld gesponsord is!
Jongert heeft een bedrag van ¤ 25.000,-- beschikbaar gesteld, daarom staat de naam van dit bedrijf ook zo prominent op de romp van Guppy! Iets wat Laura liever niet had, maar in dit geval was het kiezen of delen!
  Moderator woensdag 23 november 2011 @ 18:25:59 #297
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_104727370
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 18:21 schreef Tide het volgende:
Reˇflagged / reˇflags To give a new registered nationality to a ship... Zal ze dat gedaan hebben?
zal toch wel :?

heel de (internationale) zeil- en high tech wereld volgt haar op de voet!
dan zou dat wel een heel knullig foutje zijn maar aan de andere kant leer je wel weer iets wat je niet op school te horen krijgt :D

of je moet naar een vaarschool gaan ofzo
pi_104727818
In ieder geval waait op Guppy de vlag van een van de nationaliteiten van de eigenaar/ schipper.
  Moderator woensdag 23 november 2011 @ 18:43:34 #299
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_104728028
ja maar welke vlag het is hangt schijnbaar van de bui van diezelfde eigenaar/schipper af

ik ben hier wat skeptisch over hoor
  woensdag 23 november 2011 @ 18:46:46 #300
354322 Tide
pi_104728172
Wij hebben de Nederlandse vlag achterop en een grieks vlaggetje voor :)
  Moderator woensdag 23 november 2011 @ 19:22:04 #301
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_104729667
het recht om een Grieks vlaggetje te laten wapperen hebben we allemaal al wel verdiend geloof ik :D

maar de grote vlag achterop lijkt me van belang in dit geval ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')