In het midden papa Dekker.quote:Laser radial zeilster Marit Bouwmeester heeft opnieuw de Conny van Rietschoten Trofee 2011 gewonnen. Vorig jaar was zij ook al winnares.
De Friezin versloeg tijdens de Pre-Olympics volgens de jury van de zeilprijs op ongeëvenaarde wijze haar concurrentes en won de Sailing World Cup 2011. Met haar sportieve prestaties heeft zij bijgedragen aan de top 3 positie op de internationale ranglijst voor zeilende naties. Aldus de motivatie van de jury.
Het aantal nominaties lag dit keer boven de verwachting. De inzet van nieuwe media zoals Twitter en Facebook hebben daar volgens het bestuur van de Conny van Rietschoten Trofee zeker toe bijgedragen.
In de categorie zeezeilen werd Wouter Verbraak tot winnaar gekozen. Zonder enige voorbereiding stapte hij als invalschipper aan boord tijdens de Barcelona World Race en werd hij schipper voor de hele race. Wouter ging als eerste Nederlander non-stop rond de wereld.
In de categorie jeugdzeilen/surfen ging de zeilprijs naar Maxime Jonker. Ze werd Europees kampioen Laser 4.7 en wereldkampioen Laser radial voor meisjes onder de 17 in La Rochelle.
Thijs Kort, tienvoudig kampioen in de Schakel, maakte dit jaar zijn officiële debuut in de 16m2. Hij werd direct Nederlands kampioen. Het leverde hem de overwinning op in de categorie nationale klassen. Bij het internationaal en Olympisch zeilen/surfen versloeg Marit Bouwmeester 2.4 wereldkampioen Thierry Schmitter en surfer Dorian van Rijsselberge. De tweevoudige winnares van de Van Rietschoten Trofee was niet aanwezig tijdens de prijsuitreiking in verband met het wereldkampioenschap in Australië. Tijdens de voorafgaande Worldcup, Sail Melbourne staakte Marit voortijdig de strijd, omdat ze zich niet lekker voelde.
De Maas trofee, een onderscheiding voor personen met bijzondere verdiensten in de wedstrijdzeilsport ging naar Margriet Pannevis. Zij heeft in nagenoeg elke commissie van het Watersportverbond gezeten en is een Internationaal erkende dopingautoriteit.
De feestelijke uitreiking van de zeilprijzen vond plaats in Rotterdam, in de sociëteit van de Koninklijke
Er staat nergens "direct" in de TT.quote:Op vrijdag 18 november 2011 14:20 schreef svetan het volgende:
Nee..... niet direct van Afrika naar Nieuw Zeeland! Ze moet eerst deze droom waarmaken en haar rondje, waar dan ook, afsluiten.
Dat Schröder zegt wat ie vindt zit je hoog he?quote:Op vrijdag 18 november 2011 14:20 schreef svetan het volgende:
In Capetown heeft ze gelegenheid alvast verder te "netwerken" onder de vele Nieuw Zeelandse deelnemers aan de Volvo Ocean die waarschijnlijk meer van de wereldzeeen hebben gezien als ene meneer Schöder en beter weten tewaarderen wat Laura tot nu toe al heeft volbracht.
Neem een pilletje, je windt je teveel op. Het is maar een titel en er staat niets onwaars in.quote:Op vrijdag 18 november 2011 14:20 schreef svetan het volgende:
Nee..... niet direct van Afrika naar Nieuw Zeeland!
Meer bekendheid? Misschien, maar niet onverdeeld positief.quote:Op vrijdag 18 november 2011 14:46 schreef svetan het volgende:
Volgend jaar zou dit wel eens anders kunnen liggen: Dan heeft ze werkelijk iets buitengewoons gepresteerd en in binnen en buitenland de nederlandse zeilwereld meer bekendheid gegeven.
Ja fijn. Maar bekendheid stopt niet bij de mensen die haar hebben ontmoet en de zeilwereld.quote:Op vrijdag 18 november 2011 14:57 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek
Lees maar eens de commentaren van mensen die Laura werkelijk hebben ontmoet: http://segelreporter.com/(...)ien-nach-suedafrika/
Natuurlijk heeft het wel te maken met Laura. Jij kunt het gewoon niet uitstaan dat niet iedereen dat kind op een enorm voetstuk zet. Maar de prestatie van Laura kan niet in de schaduw van de prestaties van deze man staan en ik vind het nog steeds ongelooflijk dat ze zelfs maar is genomineerd! Een goed voorbeeld voor de jeugd? Laat me niet lachen zeg!quote:Op vrijdag 18 november 2011 14:46 schreef svetan het volgende:
Nee... dat ik de pest gekregen heb aan Schröder heeft helemaal niets met Laura te doen! Het is gewoon zijn arrogantie en onsportiviteit van deze persoon die dan daaruit ook nog mee naar de media loopt. Zulke figuren zijn een schande voor de sportwereld in het algemeen en hier in het bijzonder de zeilwereld. Laten we even wel wezen..... ook tegen Verbraak had deze zielige figuur met zijn prestaties geen enkele kans.
Zoals ik al in de vorige aflevering heb geschreven was ik er ook tegen dat Laura die trofee zou krijgen. Ze heeft immers nog niet afgelevert.
Volgend jaar zou dit wel eens anders kunnen liggen: Dan heeft ze werkelijk iets buitengewoons gepresteerd en in binnen en buitenland de nederlandse zeilwereld meer bekendheid gegeven.
quote:Op vrijdag 18 november 2011 15:40 schreef spuitje het volgende:
Jij kunt het gewoon niet uitstaan dat
svetan heeft gisteravond hier niet gepost.. kan maar zoquote:Op vrijdag 18 november 2011 17:05 schreef MrFoureyes het volgende:
Ik krijg toch steeds meer de indruk dat Svetan een alter-ego van Dick Dekker is.
"Nou, als u even wilt betalen? Dank u!"quote:Let us know if we can do anything to help you settle in
Het gaat me er niet om of zij betalen of niet. Dat is hun keuze, en dat boeit me totaal niet.quote:Op vrijdag 18 november 2011 19:31 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek
..... het zijn geen Nederlanders die altijd met de hand op de knip zitten. Het zou zo maar kunnen zijn dat in zulke landen met een "settlers mentaliteit" iemand werkelijk meent wat hij zegd.
In dat zulk lander kiest men zijn eigen "goede doel" om aan te geven en stort geen geld op een anomyme girorekening van een of andere stichting.
Ze zal waarschijnlijk niet eens anders kunnen. Maar of mensen echt een huis voor haar zullen kopen betwijfel ik ten zeerste!quote:Op vrijdag 18 november 2011 19:43 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Het gaat me er niet om of zij betalen of niet. Dat is hun keuze, en dat boeit me totaal niet.
Mijn insteek was dat Laura wellicht het handje op gaat houden. Lekker makkelijk.
Ze heeft ervaring met het inzamelen van geld, dus een beetje hier, beetje daar. Misschien komt ze er wel. Zo doen bedelaars dat ook.quote:Op vrijdag 18 november 2011 19:50 schreef spuitje het volgende:
Ze zal waarschijnlijk niet eens anders kunnen. Maar of mensen echt een huis voor haar zullen kopen betwijfel ik ten zeerste!
Duidelijk, voor ons natuurlijk geen verrassing. Wij weten dat Laura een vrolijk, lief, spontaan en actief meisje is. Alleen die zure rechtse pers zit haar doorlopend te demoniseren.quote:Op vrijdag 18 november 2011 14:57 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek
Lees maar eens de commentaren van mensen die Laura werkelijk hebben ontmoet: http://segelreporter.com/(...)ien-nach-suedafrika/
"top 3 positie op de internationale ranglijst voor zeilende naties. "quote:Op vrijdag 18 november 2011 14:46 schreef svetan het volgende:
Nee... dat ik de pest gekregen heb aan Schröder heeft helemaal niets met Laura te doen! Het is gewoon zijn arrogantie en onsportiviteit van deze persoon die dan daaruit ook nog mee naar de media loopt. Zulke figuren zijn een schande voor de sportwereld in het algemeen en hier in het bijzonder de zeilwereld. Laten we even wel wezen..... ook tegen Verbraak had deze zielige figuur met zijn prestaties geen enkele kans.
Zoals ik al in de vorige aflevering heb geschreven was ik er ook tegen dat Laura die trofee zou krijgen. Ze heeft immers nog niet afgelevert.
En dan? Iemand besluit een huis met uitzicht kado te geven aan zeilmeisje. En dan zit ze daar, als zestienjarige, alleen op een berg aan het andere eind van de wereld. Als ze uit haar raam kijkt, ziet ze haar boot.quote:Op vrijdag 18 november 2011 19:31 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek
..... het zijn geen Nederlanders die altijd met de hand op de knip zitten. Het zou zo maar kunnen zijn dat in zulke landen met een "settlers mentaliteit" iemand werkelijk meent wat hij zegd.
In dat zulk lander kiest men zijn eigen "goede doel" om aan te geven en stort geen geld op een anomyme girorekening van een of andere stichting.
En wat als de prins niet komt?quote:
En wie ben jij dan eigenlijk, Dick ? Wat heb jij op zeilgebied nou eigenlijk gepresteerd dat je kunt oordelen over Schroder??quote:Op vrijdag 18 november 2011 14:46 schreef svetan het volgende:
Nee... dat ik de pest gekregen heb aan Schröder heeft helemaal niets met Laura te doen! Het is gewoon zijn arrogantie en onsportiviteit van deze persoon die dan daaruit ook nog mee naar de media loopt. Zulke figuren zijn een schande voor de sportwereld in het algemeen en hier in het bijzonder de zeilwereld.
Eindelijk iemand die mijn conclusie van 30 draadjes terug op zijn juiste waarde inschat.quote:Op vrijdag 18 november 2011 17:05 schreef MrFoureyes het volgende:
Ik krijg toch steeds meer de indruk dat Svetan een alter-ego van Dick Dekker is.
Wat bedoel je met 'lief' en met 'actief'? In welke zin zie jij dat zo voor je?quote:Op vrijdag 18 november 2011 21:06 schreef BabeWatcher het volgende:
Duidelijk, voor ons natuurlijk geen verrassing. Wij weten dat Laura een vrolijk, lief, spontaan en actief meisje is.
Ik denk dat jullie de plank totaal mis slaan. De vader van Laura heeft een totaal andere manier van schrijven. Ook worden er berichten geplaatst op tijden dat Dick niet in de buurt van een computer was... Lees de geplaatste berichten maar eens terug.quote:Op zaterdag 19 november 2011 10:28 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Eindelijk iemand die mijn conclusie van 30 draadjes terug op zijn juiste waarde inschat.
Idd, de mensenrechten zijn zwaar geschonden, Abu Graib is er niets bij. En hij 'valt' niemand 'aan', hij geeft zijn mening, net zoals jij nu Schroder aanvalt. En net zoals LD zeer regelmatig de levensinstelling van de pers, het NL volk, etc. aanvalt.quote:Op zaterdag 19 november 2011 10:56 schreef svetan het volgende:
@RobertoCarlos
Ik heb zelf helemaal niets op sportief gebied gepresteert..... en dat beetje zeilen wat ik doe heeft geen enkel sportief karakter maar is gewoon ontspanning en vrijetijdsbesteding. Voor mij is het dagelijkse professionele gevecht voldoende sport maar ook daar gelden voor mij ook de regels dat ik altijd op de bal speel en nooit op de man.
Het gaat hier juist niet om de sportieve prestatie maar gewoon om de regels van menselijk en sociaal gedrag die in een competitie of bij een nominatie gewenst zijn. Het aanvallen van een mededinger op gronden van nationaliteit, ras, politieke, geloofs of levensinstelling alsmede leeftijd behoren tot dingen die absoluut niet in welke sport dan ook thuishoren.
Schröders gedrag is arrogant en in hoge mate onsportief. Bovendien een motie van wantrouwen tegen de mensen die de winnaars van deze trofee verkiezen.
Tegenwoordig hoef je niet meer in de buurt van een pc te zijn om te kunnen internetten. Maar nog afgezien daarvan geloof ik ook niet dat Svetan de vader van Laura is.quote:Op zaterdag 19 november 2011 11:25 schreef Tide het volgende:
[..]
Ik denk dat jullie de plank totaal mis slaan. De vader van Laura heeft een totaal andere manier van schrijven. Ook worden er berichten geplaatst op tijden dat Dick niet in de buurt van een computer was... Lees de geplaatste berichten maar eens terug.
Babs is vreemd gegaan???quote:Op zaterdag 19 november 2011 11:33 schreef spuitje het volgende:
[..]
Tegenwoordig hoef je niet meer in de buurt van een pc te zijn om te kunnen internetten. Maar nog afgezien daarvan geloof ik ook niet dat Svetan de vader van Laura is.
Laffe drol, arrogant en onsportief hoor, de discussie vermijdenquote:Op zaterdag 19 november 2011 11:40 schreef svetan het volgende:
http://www.mysubs.co.za/A(...)olo-w%C3%AAreldvaart
De manier waarop jij over Lucas Schroder hebt geschreven is ronduit beledigend. Deze man heeft zijn mening over Laura gegeven en heeft dat in nette bewoordingen gedaan. Dat is zijn goed recht en het is ook wel duidelijk dat er mensen zijn, ook in het zeilwereldje, die zijn mening delen.quote:Op zaterdag 19 november 2011 10:56 schreef svetan het volgende:
@RobertoCarlos
Ik heb zelf helemaal niets op sportief gebied gepresteert..... en dat beetje zeilen wat ik doe heeft geen enkel sportief karakter maar is gewoon ontspanning en vrijetijdsbesteding. Voor mij is het dagelijkse professionele gevecht voldoende sport maar ook daar gelden voor mij ook de regels dat ik altijd op de bal speel en nooit op de man.
Het gaat hier juist niet om de sportieve prestatie maar gewoon om de regels van menselijk en sociaal gedrag die in een competitie of bij een nominatie gewenst zijn. Het aanvallen van een mededinger op gronden van nationaliteit, ras, politieke, geloofs of levensinstelling alsmede leeftijd behoren tot dingen die absoluut niet in welke sport dan ook thuishoren.
Schröders gedrag is arrogant en in hoge mate onsportief. Bovendien een motie van wantrouwen tegen de mensen die de winnaars van deze trofee verkiezen.
Dat doet Svetan altijd.quote:Op zaterdag 19 november 2011 11:42 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Laffe drol, arrogant en onsportief hoor, de discussie vermijden
quote:
quote:Op zaterdag 19 november 2011 10:56 schreef svetan het volgende:
Svetans gedrag is arrogant en in hoge mate onsportief. Bovendien een motie van wantrouwen tegen de mensen die in dit topic posten.
Zelfs in dezelfde postquote:Op zaterdag 19 november 2011 10:56 schreef svetan het volgende:
@RobertoCarlos
Ze springt wel erg makkelijk bij alles en iedereen in de auto....nu huppakee in de auto bij een willekeurige familie....quote:
Inderdaad, ik zie het nu ook (pas)! Wat een lachertje die Svetan!_O-quote:
Maar ze hebben twee kindjes en zagen er vast aardig uit, dus dan heb je niets te vrezen toch?quote:Op zaterdag 19 november 2011 12:09 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ze springt wel erg makkelijk bij alles en iedereen in de auto....nu huppakee in de auto bij een willekeurige familie....
Zou je denken en dat kan best zijn, maar nog steeds kent LD die mensen niet. Het gaat me ook een beetje om het gemak waarmee dat (steeds) gebeurt en ze het opschrijft. Het lijkt voor haar wel normaal, maar dat is het niet.quote:Op zaterdag 19 november 2011 12:11 schreef spuitje het volgende:
[..]
Maar ze hebben twee kindjes en zagen er vast aardig uit, dus dan heb je niets te vrezen toch?
quote:
Opmerkingen die heel vaak ook niet eens blijken te kloppen. Echt hoor, ik begrijp die enorme haat van Svetan tegen Nederland absoluut niet.quote:Op zaterdag 19 november 2011 12:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
en dan hebben we het nog niet eens over alle opmerkingen over Nederland, spruitjes en azijnpissers.
[..]
Maar dagen geleden citeerde ik al het volgende:quote:Op zaterdag 19 november 2011 11:50 schreef svetan het volgende:
In de Zuidafrikaanse kranten, die haar blijkbaar geintervieuwd hebben, staat duidelijk dat het eindpunt van de reis niet in europa maar op de cariben zal liggen. Laten we maar vermoeden St. Maarten.
Laten we eerst maar eens afwachten tot ze haar rondje heeft gezeild gevaren. Het is inmiddels wel duidelijk dat Laura in een droom leeft. Maar er komt een dag dat ze wakker zal moeten worden. Nu nog zorgen sponsors en fans ervoor dat ze kan blijven dromen maar daar zal een einde aan komen. En het is nog maar de vraag of het boek en de documentaire veel op zullen leveren.quote:Op zaterdag 19 november 2011 11:50 schreef svetan het volgende:
In de Zuidafrikaanse kranten, die haar blijkbaar geintervieuwd hebben, staat duidelijk dat het eindpunt van de reis niet in europa maar op de cariben zal liggen. Laten we maar vermoeden St. Maarten.
Ach, Svetan is nou eenmaal niet geīnteresseerd in de opmerking van anderenquote:Op zaterdag 19 november 2011 12:35 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar dagen geleden citeerde ik al het volgende:
“From the Caribbean I will make my way back to Whangarei in New Zealand where I hope to settle and maybe call home.”
Ik weet het, daarom reageer ik ook zelden op hem. Maar er lezen mensen mee die hem misschien wel geloven.quote:Op zaterdag 19 november 2011 12:45 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ach, Svetan is nou eenmaal niet geīnteresseerd in de opmerking van anderen
Vergeet de honderdduizenden euros/dollars niet die ze binnen zal harken met lezingen!quote:Op zaterdag 19 november 2011 12:43 schreef spuitje het volgende:
Laten we eerst maar eens afwachten tot ze haar rondje heeft gezeild gevaren. Het is inmiddels wel duidelijk dat Laura in een droom leeft. Maar er komt een dag dat ze wakker zal moeten worden. Nu nog zorgen sponsors en fans ervoor dat ze kan blijven dromen maar daar zal een einde aan komen. En het is nog maar de vraag of het boek en de documentaire veel op zullen leveren.
Inderdaad het beste is dat we allemaal gewoon negerenquote:Op zaterdag 19 november 2011 12:46 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik weet het, daarom reageer ik ook zelden op hem. Maar er lezen mensen mee die hem misschien wel geloven.
Het topic draait bijna helemaal rondom svetan de laatste tijd. En dat terwijl er met hem geen zinnig gesprek valt te voeren.quote:Op zaterdag 19 november 2011 12:49 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Inderdaad het beste is dat we allemaal gewoon negeren![]()
![]()
Meer @RobertoCarlos dus.quote:Op zaterdag 19 november 2011 13:46 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek
Ze is in Port Elizabeth en heeft daaral een intervieuw aan de pers gegeven: http://www.dieburger.com/(...)le-vir-Kaap-20111119
Pas dinsdag heeft ze gunstige wind om naar Kaapstad door te varen: http://www.weathersa.co.za/web/
Ik vind het altijd weer een bron van vermaak te constateren welke mensen ze nu weer heeft weten te strikken voor gratis eten en onderdak, en vooral feesten. Die mensen deugen wel, maar Dekker is gaan denken dat de wereld zo in elkaar steekt dat alles je toekomt als je een beetje vakantie op een bootje viert. En oké, eigenlijk is dat ook wel weer sneu.quote:Op zaterdag 19 november 2011 13:25 schreef RobertoCarlos het volgende:
Nou ja, dan geen gesprek toch?![]()
Wat is nou het plan voor LD verder nog? Blijft ze nou nog een tijd in Durban of gaat ze gelijk door naar Kaapstad, waar de feesten zijn?![]()
In Durban is namelijk helemaal niets te doen en het is bovendien niet zo'n veilige stad.
Tja, die mensen hebben een leuk verhaal te vertellen aan vrienden/familie: "Laura Dekker heeft in mijn huis geslapen/is met mij de bergen in geweest/is op mijn feest geweest." en Laura maakt daar handig gebruik van. Als een echte Nederlander: niets betalen, maar wel de leuke dingen eruit proberen te halen. En idd, dat is best sneu.quote:Op zaterdag 19 november 2011 13:51 schreef Disana het volgende:
Ik vind het altijd weer een bron van vermaak te constateren welke mensen ze nu weer heeft weten te strikken voor gratis eten en onderdak, en vooral feesten. Die mensen deugen wel, maar Dekker is gaan denken dat de wereld zo in elkaar steekt dat alles je toekomt als je een beetje vakantie op een bootje viert. En oké, eigenlijk is dat ook wel weer sneu.
Ach, weinig denk ik. Zelf ontmoet je tijdens vakanties toch ook leuke mensen? Je eet samen een hapje, maakt een uitstapje en belooft elkaar contact te houden. Dat is het eerste jaar een kaartje met de kerst, misschien een bezoekje en dat was het dan wel.quote:Op zaterdag 19 november 2011 14:01 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
hoeveel van die vrienden blijven er eigenlijk over?
Niet alleen etentjes en feestjes en uitstapjes. Ook byvoorbeeld geld voor he repareren van zeilen weet ze binnen te slepen. Zij vertelt een verhaaltje over haar tocht op een jachtclub en er wordt een "spontane" collecte gehouden. Ze is best geslepen volgens mij. Maar of ze door heeft dat dat een keer stopt betwijfel ik.quote:Op zaterdag 19 november 2011 13:51 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind het altijd weer een bron van vermaak te constateren welke mensen ze nu weer heeft weten te strikken voor gratis eten en onderdak, en vooral feesten. Die mensen deugen wel, maar Dekker is gaan denken dat de wereld zo in elkaar steekt dat alles je toekomt als je een beetje vakantie op een bootje viert. En oké, eigenlijk is dat ook wel weer sneu.
Ach, dan vindt ze wel iemand die ze daarvan de schuld kan geven, of kiest ze willekeurig iemand uit om de schuld aan te geven.quote:Op zaterdag 19 november 2011 14:22 schreef spuitje het volgende:
Niet alleen etentjes en feestjes en uitstapjes. Ook byvoorbeeld geld voor he repareren van zeilen weet ze binnen te slepen. Zij vertelt een verhaaltje over haar tocht op een jachtclub en er wordt een "spontane" collecte gehouden. Ze is best geslepen volgens mij. Maar of ze door heeft dat dat een keer stopt betwijfel ik.
Hoezeer kan Svetan zichzelf tegenspreken?quote:
Opvallend is alleen dat iedereen die zich laat gebruiken of waar ze zakelijk mee te maken heeft, ineens 'vriend' of 'beste vriend(in)' wordt genoemd.quote:Op zaterdag 19 november 2011 14:17 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ach, weinig denk ik. Zelf ontmoet je tijdens vakanties toch ook leuke mensen? Je eet samen een hapje, maakt een uitstapje en belooft elkaar contact te houden. Dat is het eerste jaar een kaartje met de kerst, misschien een bezoekje en dat was het dan wel.
Tja, zijn laatste verslag schreef hij alweer een tijdje geleden. Ik hoop ook dat alles goed is.quote:Op zaterdag 19 november 2011 17:48 schreef livelink het volgende:
Misschien een beetje OT, maar is er wat meer nieuws van Henk of moeten we ons serieus zorgen gaan maken?
Hij kan ook zich ook veroorloven te treuzelen onderweg. Hij is immers niet met een recordpoging bezig.quote:Op zaterdag 19 november 2011 18:43 schreef Disana het volgende:
[..]
Tja, zijn laatste verslag schreef hij alweer een tijdje geleden. Ik hoop ook dat alles goed is.
Hij schreef onder andere
Tijdens het contact op dinsdag met Laura bleek dat zij de motor had gestart toen bij haar de wind minder werd. Zij beschikt op de Guppy over voldoende brandstof om 1000 zeemijlen op de motor te varen. Met al mijn 20 liter jerrycans kom ik hooguit op 350 zeemijlen. Ik doe dan ook pas de motor aan als de windvaan of de elektronische stuurautomaat de boot niet meer besturen wegens zoveel gebrek aan wind dat er nauwelijks voortgang is. En op een toch van 2400 zeemijlen kan het zelfs zijn dat ik me laat dobberen en de wind afwacht.
http://www.wvdeamer.nl/links/reisverslagen.htm
Hij is dus niet alleen een stuk sportiever, hij is ook noodgedwongen een stuk langzamer.
Daarom mag hij ook op de motor varen - terwijl hij dat nou juist weer vrijwel niet doet.quote:Op zaterdag 19 november 2011 18:50 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Hij kan ook zich ook veroorloven te treuzelen onderweg. Hij is immers niet met een recordpoging bezig.
Helemaal niet OT! En idd, ik maak me nu toch ook een beetje zorgen.. Wanneer is Henk afgehaakt? Na Panama of na N-Zeeland?quote:Op zaterdag 19 november 2011 17:48 schreef livelink het volgende:
Misschien een beetje OT, maar is er wat meer nieuws van Henk of moeten we ons serieus zorgen gaan maken?
Nou, een alter-ego zou nog steeds kunnen, althans in de betekenis van meervoudige persoonlijkheid. We hebben dan Dick Dekker, opleidingsniveau LBO, aandachtspunt in de Nederlandse taal de werkwoordspelling en de stijl.quote:Op zaterdag 19 november 2011 11:25 schreef Tide het volgende:
[..]
Ik denk dat jullie de plank totaal mis slaan. De vader van Laura heeft een totaal andere manier van schrijven. Ook worden er berichten geplaatst op tijden dat Dick niet in de buurt van een computer was... Lees de geplaatste berichten maar eens terug.
Dan heeft Laura nog steeds aan de voorwaarden voldaan. Terug op haar vertrekpunt (St.-Maarten heeft zij eerder bezocht), alle lengtegraden en de evenaar doorkruist. Op St.-Maarten heeft Laura vrienden, hier in Nederland alleen maar jaloursche mensen die het zogenaamd goed met haar voorhebben.quote:Op zaterdag 19 november 2011 11:50 schreef svetan het volgende:
Bovendien maakt ze zelf de voorwaarden en de regels. Ze vestigt een record dat geen record is. Dat kan ze, omdat ze het uiteindelijk voor zichzelf doet.quote:Op zaterdag 19 november 2011 21:17 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Dan heeft Laura nog steeds aan de voorwaarden voldaan. Terug op haar vertrekpunt (St.-Maarten heeft zij eerder bezocht), alle lengtegraden en de evenaar doorkruist. Op St.-Maarten heeft Laura vrienden, hier in Nederland alleen maar jaloursche mensen die het zogenaamd goed met haar voorhebben.
Ik weet het: het is én geen non-stop én niet geheel gezeild, maar dan nog is het enorme prestatie voor een 15/16-jarige. De meeste meisjes van haar leeftijd spelen nog met poppen.quote:Op zaterdag 19 november 2011 21:24 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Bovendien maakt ze zelf de voorwaarden en de regels. Ze vestigt een record dat geen record is. Dat kan ze, omdat ze het uiteindelijk voor zichzelf doet.
Totaal overgelijkbaar met wat anderen doen, omdat het onvergelijkbaar is.
Als de hele onderneming niet was omgeven met recalcitrant gedrag van zowel vader als dochter en valse voorstellingen van zaken, zou ik er zeker meer sympathie voor gehad hebben.quote:Op zaterdag 19 november 2011 21:28 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Ik weet het: het is én geen non-stop én niet geheel gezeild, maar dan nog is het enorme prestatie voor een 15/16-jarige. De meeste meisjes van haar leeftijd spelen nog met poppen.
Ja dat is jammer, hoofdzaak-, bijzaak-verwarring.quote:Op zaterdag 19 november 2011 21:34 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Als de hele onderneming niet was omgeven met recalcitrant gedrag van zowel vader als dochter en valse voorstellingen van zaken, zou ik er zeker meer sympathie voor gehad hebben.
Dat zullen dan waarschijnlijk "de instanties" zijn. Want volgens papa lijdt Laura nog steeds onder wat die haar hebben aangedaan. Gemakshalve vergeet hij daarbij te vermelden dat het toch echt zijn eigen gedrag is geweest wat er voor heeft gezorgd dat instanties als jeugdzorg in actie kwamen.quote:Op zaterdag 19 november 2011 14:24 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ach, dan vindt ze wel iemand die ze daarvan de schuld kan geven, of kiest ze willekeurig iemand uit om de schuld aan te geven.
Uiteraard doelde ik daaropquote:Op zaterdag 19 november 2011 23:01 schreef spuitje het volgende:
Dat zullen dan waarschijnlijk "de instanties" zijn.
Zie Mijn verhaal (Laura's boek) vanaf site 72.quote:Op zaterdag 19 november 2011 23:01 schreef spuitje het volgende:
[..]
En nog iets: waarom wilde papa Dekker niet dat de politie bekend maakte dat zijn oogappeltje werd vermist?
Leg even uit, wil je.quote:Op zaterdag 19 november 2011 23:52 schreef Hammondorgel het volgende:
Zie Mijn verhaal (Laura's boek) vanaf site 72.
Heeft Laura geen vrienden in Nederland die niet jaloers zijn dan?quote:Op zaterdag 19 november 2011 21:17 schreef BabeWatcher het volgende:
Op St.-Maarten heeft Laura vrienden, hier in Nederland alleen maar jaloursche mensen die het zogenaamd goed met haar voorhebben.
Dat boek staat hier niet in de boekenkast en zal er ook nooit komen te staan.quote:Op zaterdag 19 november 2011 23:52 schreef Hammondorgel het volgende:
[..]
Zie Mijn verhaal (Laura's boek) vanaf site 72.
Nee, het stond in een interview met pa Dekker, het waren zijn eigen woorden. Alleen stond er niet bij waarom hij niet wilde dat bekend werd dat zijn dochter vermist werd.quote:Op zondag 20 november 2011 11:35 schreef svetan het volgende:
Hmmm spuitje..... dus je schreeuwt hier ongeinformeerd over verschillende zaken?
Ik heb tenminste dat boek tijdens mijn vakantie in Croatia van een buur- zeiler geleend en op een avond "diagonaal" doorgelezen.
Dan kun jij ons dus vertellen waarom pa niet wilde dat de vermissing bekend werd.quote:Op zondag 20 november 2011 11:35 schreef svetan het volgende:
Hmmm spuitje..... dus je schreeuwt hier ongeinformeerd over verschillende zaken?
Ik heb tenminste dat boek tijdens mijn vakantie in Croatia van een buur- zeiler geleend en op een avond "diagonaal" doorgelezen.
En alweer..quote:Door de buurboot werd ik gevraagd of ik zin had om mee te gaan naar het Addo Elephant National Park
Meeliften op het geld van anderen?quote:Op zondag 20 november 2011 12:09 schreef svetan het volgende:
@livelink
Ik hoop dat Laura dit als iets vanzelfsprekends gaat beschouwen
Waarom? Omdat wij graag geinformeerd willen worden.quote:Op zondag 20 november 2011 12:28 schreef svetan het volgende:
Waarom zou ik dat moeten uitleggen..... en waarom überhaupt moet dat uitgelegd worden? Zoeiets hoort hier niet thuis maar is een privézaak van de Dekkers.
Vragen ontwijken waar je geen antwoord op weet is typisch kansloos.quote:Op zondag 20 november 2011 12:44 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek
Doorzeiken op iets waarop je toch geen antwoord krijgt is ook typisch nederlands.
Prive? Hoezo prive, het staat toch in dat boek, zelfs de paginanummer wordt door Hammondorgel vermeld!quote:Op zondag 20 november 2011 12:28 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek
Typisch Nederlander...... als eerste aan geld denken
Gelukkig ben ik van die kwaal in de afgelopen decennia genezen.
Waarom zou ik dat moeten uitleggen..... en waarom überhaupt moet dat uitgelegd worden? Zoeiets hoort hier niet thuis maar is een privézaak van de Dekkers.
Een meisje alleen op een boot is ook iets byzonders natuurlijk. En als mij een dergelijk uitstapje werd aangeboden zou ik het waarschijnlijk ook aannemen. Maar ik heb bij Laura al heel lang het gevoel dat het altijd halen maar nooit brengen is!quote:Op zondag 20 november 2011 11:57 schreef livelink het volgende:
Mensen bieden het Laura aan en zou knettergek zijn als ze het niet aan zou nemen natuurlijk.
Maar wat een geld zit er in die zeilwereld, zeg![]()
Al dat soort uitstapjes kosten handen vol met geld. En ik hoop dat Laura zich wel blijft beseffen hoe bijzonder dit allemaal is wat ze mag meemaken en dat ze het niet als iets vanzelfsprekends gaat beschouwen.
Denk eerder dat jij het antwoord niet weet. Wat is trouwens diagonaal lezen?quote:Op zondag 20 november 2011 12:44 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek
Doorzeiken op iets waarop je toch geen antwoord krijgt is ook typisch nederlands.
Neuh, ik denk dat svetan er op wil duiden dat hij ouderwetse speedreading technieken beheerst.quote:
Niet in mijn management cursussen. Daar leer je dat het goed management is om de project secretaresse een highlight document te laten makenquote:Op zondag 20 november 2011 13:23 schreef svetan het volgende:
diagonaal lezen = snel iets doorlezen en minder interessante passages overslaan. Dat leer je in iedere goede management cursus. Het is dus net iets meer als "koppensnellen".
Dan kan ie dat ook gewoon zeggen. Iets niet weten is geen schande, en dat zou ik prima vinden. Geen probleem. Maar ook DAT vertikt ie.quote:Op zondag 20 november 2011 13:31 schreef sp3c het volgende:
hij heeft het boek zelf niet en hij heeft het ook maar diagonaal gelezen (wel in 1 avond!) dus val hem niet lastig met dat soort details want die heeft hij waarschijnlijk overgeslagen
Kom je er ook achter?quote:
quote:Op zondag 20 november 2011 11:35 schreef svetan het volgende:
Wel over bijzaken praten, maar niet over zaken waar het hier in dit topic om gaat. Interessant dat je dat doet. Ik vraag me af waarom je dat doet.quote:Op zondag 20 november 2011 13:40 schreef svetan het volgende:
@Daniel1976
Projectsecretaresses zijn er in de high-tech wereld al lang niet meer..... voor evaluatie en documentatie nemen we ervaren ingenieurs die in de toekomst zelf in de management richting willen.
Dat hij het boek zelf niet heeft als trouwe fan van Laura valt me dan weer vies tegen van hem. Had verwacht dat hij er minstens 4 zou hebben besteld, 1 voor zich zelf, de andere voor zijn kinderen.quote:Op zondag 20 november 2011 13:31 schreef sp3c het volgende:
hij heeft het boek zelf niet en hij heeft het ook maar diagonaal gelezen (wel in 1 avond!) dus val hem niet lastig met dat soort details want die heeft hij waarschijnlijk overgeslagen
Heb ooit ergens gelezen dat iemand het boekje na twee uur uit had. Uit een recensie:quote:Op zondag 20 november 2011 13:31 schreef sp3c het volgende:
quote:Een simpel, in een nogal houterige, schoolopstellenstijl geschreven boekje
Leuk toch?quote:
tja... een klein arm meisje zonder rijbewijs... ik zou niet eens een rondje van haar accepteren, ik kan het geld veel beter missen dan zij.quote:Op zondag 20 november 2011 13:13 schreef spuitje het volgende:
[..]
Een meisje alleen op een boot is ook iets byzonders natuurlijk. En als mij een dergelijk uitstapje werd aangeboden zou ik het waarschijnlijk ook aannemen. Maar ik heb bij Laura al heel lang het gevoel dat het altijd halen maar nooit brengen is!
Waar Laura dus ook meer dan graag ge(mis?)bruik van maakt.quote:Op zondag 20 november 2011 17:07 schreef BabeWatcher het volgende:
Leuk toch?
Ik zou Laura ook meevragen. Dat staat toch leuk in het fotoalbum? De wereldberoemde Laura Dekker die meegaat op een uitje?
[..]
tja... een klein arm meisje zonder rijbewijs... ik zou niet eens een rondje van haar accepteren, ik kan het geld veel beter missen dan zij.
Moet ze dan al die uitnodigingen afwijzen? Laura is niet alleen voor dat record op wereldreis gegaan, want dan was ze allang terug geweest. Ze heeft er nooit een geheim van gemaakt het rustig aan te doen.quote:Op zondag 20 november 2011 17:33 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Waar Laura dus ook meer dan graag ge(mis?)bruik van maakt.
Zoals al eerder opgemerkt is, het lijkt erop dat ze dingen verwacht van anderen: dat anderen haar meenemen op uitjes, haar geld geven, dingen voor haar betalen. Dat gaat nu prima; ze is immers dat wereldberoemde meisje. En wellicht gaat dat nog een tijdje prima. Maar op een gegeven moment zal dat niet meer gebeuren. Vraag is, wat gaat ze dan doen? Wordt ze weer recalcitrant en vindt het allemaal maar gemeen?quote:Op zondag 20 november 2011 17:46 schreef BabeWatcher het volgende:
Moet ze dan al die uitnodigingen afwijzen? Laura is niet alleen voor dat record op wereldreis gegaan, want dan was ze allang terug geweest. Ze heeft er nooit een geheim van gemaakt het rustig aan te doen.
Dan slaat ze een profvoetballer aan de haak en verdeelt ze haar tijd tussen winkelen in de PC Hooftstraat en liggen naast haar zwembad.quote:Op zondag 20 november 2011 17:55 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Zoals al eerder opgemerkt is, het lijkt erop dat ze dingen verwacht van anderen: dat anderen haar meenemen op uitjes, haar geld geven, dingen voor haar betalen. Dat gaat nu prima; ze is immers dat wereldberoemde meisje. En wellicht gaat dat nog een tijdje prima. Maar op een gegeven moment zal dat niet meer gebeuren. Vraag is, wat gaat ze dan doen? Wordt ze weer recalcitrant en vindt het allemaal maar gemeen?
Ik weet nog dat ze in de buurt van het Panamakanaal door de lokale bevolking onthaald werd, en dat ze het desondanks presteerde verontwaardigd melding te maken van het feit dat bepaalde vruchten niet door buitenlanders geplukt en geraapt mochten worden.quote:Op zondag 20 november 2011 17:46 schreef BabeWatcher het volgende:
Moet ze dan al die uitnodigingen afwijzen?
Ik zie Laura eerder met een rockster trouwen.quote:Op zondag 20 november 2011 18:20 schreef MrFoureyes het volgende:
[..]
Dan slaat ze een profvoetballer aan de haak en verdeelt ze haar tijd tussen winkelen in de PC Hooftstraat en liggen naast haar zwembad.
Hoewel - die voetballers hebben meestal knappere vrouwen...
Dus, de reden waarom pa haar niet als vermist wilde opgeven en geen ruchtbaarheid aan haar vermissing wilde geven, zodat haar moeder dat uiteindelijk moest doen zodra ze lucht kreeg van haar verdwijning, is een oninteressante passage?quote:Op zondag 20 november 2011 13:23 schreef svetan het volgende:
diagonaal lezen = snel iets doorlezen en minder interessante passages overslaan. Dat leer je in iedere goede management cursus. Het is dus net iets meer als "koppensnellen".
Babs haar moeder is wel door Dick ingelichtquote:Op zondag 20 november 2011 20:39 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dus, de reden waarom pa haar niet als vermist wilde opgeven en geen ruchtbaarheid aan haar vermissing wilde geven, zodat haar moeder dat uiteindelijk moest doen zodra ze lucht kreeg van haar verdwijning, is een oninteressante passage?
Maar dat is geen antwoord op de vraag waarom hij niet wilde dat bekend werd dat Laura werd vermist!quote:Op zondag 20 november 2011 22:22 schreef Tide het volgende:
[..]
Babs haar moeder is wel door Dick ingelicht
of met een zeemeerminquote:Op zondag 20 november 2011 19:06 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Ik zie Laura eerder met een rockster trouwen.
Hij heeft wel gelijk:quote:Op maandag 21 november 2011 09:29 schreef spuitje het volgende:
Albert20-11-2011dank je wel Desiree voor de dagelijkse samenvatting van Laura's weblog, dan is iedereen in drie zinnen weer bij als ze jou berichtje lezen. groetjes Albert
bron
Omdat Bureau Jeugdzorg dan het recht zou hebben gehad om Laura uithuis te plaatsen.quote:Op maandag 21 november 2011 10:29 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Maar ondertussen heeft Svetan nog steeds niet gezegd waarom Pappie geen aangifte deed...
hehe, eindelijk een duidelijk antwoord..quote:Op maandag 21 november 2011 11:56 schreef Hammondorgel het volgende:
[..]
Omdat Bureau Jeugdzorg dan het recht zou hebben gehad om Laura uithuis te plaatsen.
Kind ouder dan 12. Zal vervolgens met hulp van een advocaat aangeven dat ze elke kans zal benutten om bij een opvangadres nog veel harder weg te lopen en de rechter is redelijk mild.quote:Op maandag 21 november 2011 12:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
hehe, eindelijk een duidelijk antwoord..
Maar dan blijft het nog raar. Het feit dat dochter zoek is, is minder belangrijk dan een eventuele uithuisplaatsing, voor vader.
En dan nog het feit dat ze in haar eentje als minderjarige een vlucht kon boeken.. Het is weer een raar en verdacht verhaal.
Ik heb altijd gedacht dat vader donders goed wist waar Laura mee bezig was, ook gezien het grote geldbedrag wat ze bij zich had.quote:Op maandag 21 november 2011 11:56 schreef Hammondorgel het volgende:
[..]
Omdat Bureau Jeugdzorg dan het recht zou hebben gehad om Laura uithuis te plaatsen.
Blz 76 Laura: Gelukkig kan ik zelfstandig geld opnemen. Dat was geregeld omdat ik op wereldreis geld moet kunnen opnemen en dat komt nu mooi uit.quote:Op maandag 21 november 2011 12:45 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ik heb altijd gedacht dat vader donders goed wist waar Laura mee bezig was, ook gezien het grote geldbedrag wat ze bij zich had.
Dus dan is ze er eigenlijk vandoor gegaan met het geld van de sponsors en donateurs?quote:Op maandag 21 november 2011 13:06 schreef Tide het volgende:
[..]
Blz 76 Laura: Gelukkig kan ik zelfstandig geld opnemen. Dat was geregeld omdat ik op wereldreis geld moet kunnen opnemen en dat komt nu mooi uit.
Henk heeft iets van 300 mijl te gaan tot Durban, en is nog een weekje onderweg. Komende week draait de wind regelmatig, dus mogelijk komt hij uiteindelijk in een andere haven aan land.quote:Op zaterdag 19 november 2011 17:48 schreef livelink het volgende:
En dat hadden onze kinderen ons dus niet hoeven te flikken. Als je ergens blijft pleeg je even een telefoontje naar huis.quote:Op maandag 21 november 2011 13:03 schreef Tide het volgende:
Blz. 76 Dick: Donderdagavond, 17 december, komt Laura niet thuis. Ik ben niet direct ongerust omdat ze wel eens meer bij een vriendje blijft. Ook breng ik niets naar buiten, want ik weet deksels goed, dat als ik de politie waarschuw, Bureau Jeugdzorg Laura direct uit huis plaatst. Ik wacht dus nog een dagje. Vrijdagavond, 18 december, heb ik haar moeder gebeld om te vertellen dat Laura weg is. En haar verteld over mijn zorg dat, als Bureau Jeugdzorg dit te weten komt, Laura uit huis geplaatst gaat worden. Dat we Laura dan kwijt zijn en als ouders niets meer over haar te zeggen zullen hebben.
quote:Op maandag 21 november 2011 13:58 schreef spuitje het volgende:
[..]
En dat hadden onze kinderen ons dus niet hoeven te flikken. Als je ergens blijft pleeg je even een telefoontje naar huis.
En moeder vond het dus wel nodig de politie in te schakelen, iets wat ik me als moeder zijnde volledig voor kan stellen trouwens! Herinner me nog de uitspraak van moeder in een interview: "Ik heb liever een levende dochter die ik nooit meer zie, dan een dode dochter!"
Ik denk allereerst dat hij zich niet ongerust maakte (als Laura toch wel eens ergens anders sliep), maar dat er de vrijdag toch wel steeds meer de angst naar boven kwam: "Wat als ze nou niet opduikt? Dan moet ik toch iemand informeren, maar dat zou betekenen dat ze uit huis geplaatst wordt..". Maar wel raar dat hij de moeder belt, waarna ZIJ dus de politie belt. Hij was kennelijk niet van plan.quote:Op maandag 21 november 2011 14:25 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
het is ook een eigenaardige uitspraak.. Maakte hij zich nou niet ongerust of bracht hij niks naar buiten uit angst voor de consequenties?
Ik vind het een manipulatief stukje tekst. Als ouder vindt hij het normaal dat zijn kind zonder bericht wegblijft en hij niet weet waar ze is. Dat doet ze wel vaker en dat vindt hij goed. Er is dus, wat DD betreft, geen reden tot ongerustheid.quote:Op maandag 21 november 2011 13:03 schreef Tide het volgende:
Blz. 76 Dick: Donderdagavond, 17 december, komt Laura niet thuis. Ik ben niet direct ongerust omdat ze wel eens meer bij een vriendje blijft. Ook breng ik niets naar buiten, want ik weet deksels goed, dat als ik de politie waarschuw, Bureau Jeugdzorg Laura direct uit huis plaatst. Ik wacht dus nog een dagje. Vrijdagavond, 18 december, heb ik haar moeder gebeld om te vertellen dat Laura weg is. En haar verteld over mijn zorg dat, als Bureau Jeugdzorg dit te weten komt, Laura uit huis geplaatst gaat worden. Dat we Laura dan kwijt zijn en als ouders niets meer over haar te zeggen zullen hebben.
Mwah het is kiezen uit 2 kwaden he. Van een pleegzorg gezin was ze waarschijnlijk nog slechter geworden.quote:Ik vind het een manipulatief stukje tekst. Als ouder vindt hij het normaal dat zijn kind zonder bericht wegblijft en hij niet weet waar ze is. Dat doet ze wel vaker en dat vindt hij goed. Er is dus, wat DD betreft, geen reden tot ongerustheid.
Het is toch meer aan zijn acties en uitspraken te wijten dat de instanties hebben gereageerd zoals ze hebben gereageerd. Nu snap ik wel dat die angst bij hem hoogtij viert, maar angst is een slechte raadgever en daardoor heeft hij weer een vreemde beslissing genomen.quote:Op maandag 21 november 2011 16:02 schreef Daniel1976 het volgende:
Mwah het is kiezen uit 2 kwaden he. Van een pleegzorg gezin was ze waarschijnlijk nog slechter geworden.
En ja tuurlijk zou je ongerust zijn. Ik wel tenminste maar ik heb dan ook kinderen.
En ja om dan de "vijand" in te schakelen. Die haar zo ver heeft gedreven dat ze weg is gelopen.
Dat is logischerwijs een lastige stap.
Doe niet zo huillie. Dat siert je niet.quote:Op maandag 21 november 2011 18:31 schreef svetan het volgende:
Ook in Nederland beginnen een paar mensen het licht te zien:
Ja je kunt het in hoofdzaak-bijzaak verwarring over de woordkeuze van Svetan gaan hebben.quote:Op maandag 21 november 2011 18:35 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Doe niet zo huillie. Dat siert je niet.
Nee, dat is het niet. Er staat o.a. dat Laura moederziel alleen zeilde terwijl haar vader in een interview zegt dat er altijd een aantal andere zeilers in haar buurt zijn. Zo heeft Henk zelfs een stuk met haar opgevaren en toen ze de evenaar overstak lag er ook een andere boot naast die van haar. Met de bemanning daarvan heeft ze een feestje gevierd.quote:Op maandag 21 november 2011 18:40 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ja je kunt het in hoofdzaak-bijzaak verwarring over de woordkeuze van Svetan gaan hebben.
Maar het artikel is een waarheid als een koe.
We zijn met 8 miljard mensen op de aarde, wil je moederziel alleen zijn, dan zul je naar de maan moeten. En een boot in de buurt is een zeer ruim begrip op zee. En trouwens ik dacht dat jij geen bal geloofd van wat haar pa allemaal zegt, vanwaar deze keer wel dat selectieve vertrouwen in de pa dekker?quote:Op maandag 21 november 2011 19:06 schreef spuitje het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet. Er staat o.a. dat Laura moederziel alleen zeilde terwijl haar vader in een interview zegt dat er altijd een aantal andere zeilers in haar buurt zijn. Zo heeft Henk zelfs een stuk met haar opgevaren en toen ze de evenaar overstak lag er ook een andere boot naast die van haar. Met de bemanning daarvan heeft ze een feestje gevierd.
Dat ze kan zeilen staat buiten kijf, maar dat moederziel alleen zijn is onzin.
Dat artikel is de waarheid van Bert Kuijpers. Het is zijn mening (en da's zijn goed recht uiteraard).quote:Op maandag 21 november 2011 18:40 schreef Daniel1976 het volgende:
Maar het artikel is een waarheid als een koe.
In het artikel wordt gezegd dat Schroder is omgeven door andere schepen en dat er hulpschepen in de buurt zijn. Maar het zeilen doet hij wel alleen. Ook op zijn boot zijn geen andere personen aanwezig.quote:Op maandag 21 november 2011 19:12 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
We zijn met 8 miljard mensen op de aarde, wil je moederziel alleen zijn, dan zul je naar de maan moeten. En een boot in de buurt is een zeer ruim begrip op zee. En trouwens ik dacht dat jij geen bal geloofd van wat haar pa allemaal zegt, vanwaar deze keer wel dat selectieve vertrouwen in de pa dekker?
Oja self serving bias. Basis principe van de psychologie. Stom dat ik het even vergeten was.
Ja ik zeg al, je gelooft pa dekker nooit behalve als het je uitkomt.quote:Op maandag 21 november 2011 19:29 schreef spuitje het volgende:
[..]
In het artikel wordt gezegd dat Schroder is omgeven door andere schepen en dat er hulpschepen in de buurt zijn. Maar het zeilen doet hij wel alleen. Ook op zijn boot zijn geen andere personen aanwezig.
En dat doe jij dus ook, alleen dan met een 180 graden andere mening dan spuitje.quote:
Hier zien we dat Dick zichzelf ook tegenspreekt: was hij nou wel of niet ongerust?quote:Op maandag 21 november 2011 15:46 schreef MrFoureyes het volgende:
[..]
Ik vind het een manipulatief stukje tekst. Als ouder vindt hij het normaal dat zijn kind zonder bericht wegblijft en hij niet weet waar ze is. Dat doet ze wel vaker en dat vindt hij goed. Er is dus, wat DD betreft, geen reden tot ongerustheid.
Vanuit mijn Hollandse beperktheid vind ik dit een bijzonder "hands-off" manier van opvoeden, zeker als we ons de uitspraken van DD herinneren dat rondlopen in Nederland veel gevaarlijker zou zijn dan rondzeilen op de oceanen en dat Laura regelmatig bedreigd werd. Laura stelt ook met een groep om te gaan die veel drinkt en vandalisme pleegt. Ze is veertien en slaapt dan "wel eens bij een vriendje?" Toch is dat allemaal geen reden om tenminste te willen weten waar je kind uithangt en bij wie ze dan slaapt.
Maar dan maakt DD een draai: hij is eigenlijk wel ongerust, maar hij kan zijn verantwoordelijkheid als ouder niet nemen, want Jeugdzorg belet hem dat. Zonder verdere onderbouwing stelt hij dat Laura, als hij de vermissing meldt, meteen uit huis wordt geplaatst. En daar gaat vervolgens het verhaal over - die akelige Jeugdzorg waardoor hij zijn rol als opvoeder niet kan vervullen.
Dat wijzen naar anderen is wel de rode draad in het redeneren van de Dekkers. En wat is het boek houterig geschreven: als oma heeft geprobeerd de stijl van een 12-jarige met een taalachterstand na te bootsen, is ze daar wonderwel in geslaagd!
Nah ze doet lang niet alles perfect ofzo, daar ben ik wel realistisch in zie eerdere delen.quote:Op maandag 21 november 2011 19:43 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
En dat doe jij dus ook, alleen dan met een 180 graden andere mening dan spuitje.
Daar heeft ze het zelf wel naar gemaakt natuurlijk.quote:Op maandag 21 november 2011 19:50 schreef Daniel1976 het volgende:
Er wordt druk gespeculeerd en bij alles wordt van het aller slechtste uit gegaan.
Dat komt omdat de bijzaken de hoofdzaak hebben vertroebeld. De hoofdzaak, een solozeiltocht rond de wereld door de jongste ooit, werd anders voorgespiegeld dan deze in werkelijkheid zou zijn.quote:Op maandag 21 november 2011 19:50 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Nah ze doet lang niet alles perfect ofzo, daar ben ik wel realistisch in zie eerdere delen.
Alleen al dat onderbuikgevoel is het bestrijden wel waard, dat verdient een anti-reactie.
Er wordt druk gespeculeerd en bij alles wordt van het aller slechtste uit gegaan.
Is plezier verboden?quote:Op maandag 21 november 2011 20:11 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat komt omdat de bijzaken de hoofdzaak hebben vertroebeld. De hoofdzaak, een solozeiltocht rond de wereld door de jongste ooit, werd anders voorgespiegeld dan deze in werkelijkheid zou zijn.
De bezorgdheid daarover werd nog eens versterkt door het totale gebrek aan voorbereiding en ondeugdelijke afspraken over onderwijs en het feit dat Dick en Laura al door een eerdere stunt in beeld waren bij Jeugdzorg.
Daarmee is het vrijwel onmogelijk om het over de hoofdzaak te spreken zonder de bijzaken daarbij te betrekken.
Nu pas wordt duidelijk waarom deze mensen een grondige voorbereiding onnodig vonden; De reis van Laura zou vooral een plezierreis worden, maar daar konden ze niet mee bij de sponsors mee aankomen, dus moest er uiteindelijk gebluft worden om de rechter te overtuigen en de sponsors aan het lijntje te houden, zolang als de mogelijk was.
Nou ja, dit laatste is gespeculeer van de kouwe grond, moet ik toegeven. Maar niet slecht bedacht, toch? Toch?
Het ging erom dat het eea. heel anders werd voorgespiegeld..quote:Op maandag 21 november 2011 20:16 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Is plezier verboden?
Ze doet het niet veel anders dan Tania Aebi.
Toen ik destijds op 101 in hoofdletters las dat Laura vermist was dacht ik (en velen met mij): "die is gewoon stiekem vertrokken." Laura is (en was toen al) veel te slim en volwassen om interessant te zijn voor een pedofiel.quote:Op maandag 21 november 2011 19:50 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Hier zien we dat Dick zichzelf ook tegenspreekt: was hij nou wel of niet ongerust?
Dat is ook precies wat ik bedoelde, als hij wel ongerust was dan wogen andere belangen kennelijk zwaarder dan de vermissing van zijn dochter.
Als hij het niet was dan is zijn onverschilligheid tav. de gevaren voor zijn dochter en de bedreigingen en haar wangedrag en 's nachts wegblijven zonder bericht zķ groot dat het uitgelegd kan worden als verwaarlozing.
maw. Ik denk dat hij lult en zelf achter die zg. vermissing zit. Hij heeft al laten zien dat hij er geen moeite mee heeft te liegen to. de rechtbank om zijn zin te krijgen.
Aangezien niemand wist waar ze was, had ze ook wel aangereden kunnen zijn op een achterafweggetje door een dronken iemand die daarna doorreed waarna zij doodbloedde op straat.quote:Op maandag 21 november 2011 21:13 schreef BabeWatcher het volgende:
Toen ik destijds op 101 in hoofdletters las dat Laura vermist was dacht ik (en velen met mij): "die is gewoon stiekem vertrokken." Laura is (en was toen al) veel te slim en volwassen om interessant te zijn voor een pedofiel.
Ik denk dat er zeker een kern van waarheid in je verhaal zit. Wanneer een 12/13 jarige bij een een bedrijf komt met het verhaal dat ze een wereldreis wil gaan maken en of ze haar willen sponsoren zal ze waarschijnlijk een aai over haar bolletje krijgen en het advies goed haar best te doen op school en hard te sparen. Dan kan ze als ze groot is die wereldreis gaan maken.quote:Op maandag 21 november 2011 20:11 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat komt omdat de bijzaken de hoofdzaak hebben vertroebeld. De hoofdzaak, een solozeiltocht rond de wereld door de jongste ooit, werd anders voorgespiegeld dan deze in werkelijkheid zou zijn.
De bezorgdheid daarover werd nog eens versterkt door het totale gebrek aan voorbereiding en ondeugdelijke afspraken over onderwijs en het feit dat Dick en Laura al door een eerdere stunt in beeld waren bij Jeugdzorg.
Daarmee is het vrijwel onmogelijk om het over de hoofdzaak te spreken zonder de bijzaken daarbij te betrekken.
Nu pas wordt duidelijk waarom deze mensen een grondige voorbereiding onnodig vonden; De reis van Laura zou vooral een plezierreis worden, maar daar konden ze niet mee bij de sponsors mee aankomen, dus moest er uiteindelijk gebluft worden om de rechter te overtuigen en de sponsors aan het lijntje te houden, zolang als de mogelijk was.
Nou ja, dit laatste is gespeculeer van de kouwe grond, moet ik toegeven. Maar niet slecht bedacht, toch? Toch?
Of ze was zelf met een zatte kop de sloot ingefietst.quote:Op maandag 21 november 2011 21:17 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Aangezien niemand wist waar ze was, had ze ook wel aangereden kunnen zijn op een achterafweggetje door een dronken iemand die daarna doorreed waarna zij doodbloedde op straat.
Vermissing betekent niet meteen dat een kind meegenomen wordt door een pedofiel.
Klinkt heel plausibel. Elk bedrijf zal de kosten tegen de baten afwegen, en, zoals svetan zal kunnen beamen, een recordpoging is qua opbrengst interessanter dan een pleziertochtje.quote:Op maandag 21 november 2011 21:23 schreef spuitje het volgende:
Ik denk dat er zeker een kern van waarheid in je verhaal zit. Wanneer een 12/13 jarige bij een een bedrijf komt met het verhaal dat ze een wereldreis wil gaan maken en of ze haar willen sponsoren zal ze waarschijnlijk een aai over haar bolletje krijgen en het advies goed haar best te doen op school en hard te sparen. Dan kan ze als ze groot is die wereldreis gaan maken.
Maar komt het kind met het verhaal dat ze het record van Jessica Watson wil gaan verbreken dan zullen bedrijven zeker geinteresseerd raken. Want als het goed gaat levert hen dat een hoop reclame op.
Welk record?quote:Op dinsdag 22 november 2011 02:45 schreef svetan het volgende:
Het probleem is dat Nederland geen zeilster rijker zal worden...... ze is al weggepest voordat ze haar record voltooid. Over een paar jaar weet men niet beter dan dat Laura een Nieuwzeelandse is die een paar jaar (ja - niet meer dan een jaar of tien!) in Nederland gewoont heeft.
Is haar boek al in het Engels vertaald?quote:Op dinsdag 22 november 2011 02:45 schreef svetan het volgende:
Over een paar jaar weet men niet beter dan dat Laura een Nieuwzeelandse is die een paar jaar (ja - niet meer dan een jaar of tien!) in Nederland gewoont heeft.
quote:Op dinsdag 22 november 2011 02:45 schreef svetan het volgende:
Het probleem is dat Nederland geen zeilster rijker zal worden...... ze is al weggepest voordat ze haar record voltooid. Over een paar jaar weet men niet beter dan dat Laura een Nieuwzeelandse is die een paar jaar (ja - niet meer dan een jaar of tien!) in Nederland gewoont heeft.
Pa kan nog niet mee, die moet eerst nog een boot afbouwen. En de kans is groot dat ze hem in NZ niet willen.quote:Op dinsdag 22 november 2011 08:39 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
maar ze was toch eerst helemaal boos op NZ omdat ze haar zinnetje niet kreeg? En toen had ze opeens geen tijd om NZ aan te doen ivm haar recordpoging. Nederland wordt idd geen zeilster rijker. Wel een raar kind armer. Hopelijk gaat pa mee.
Gezien de profiteursmentaliteit van dat stel zal het een paar uitkeringen schelen.
Laura heeft overigens nooit in NZ gewoond. Volgens eigen zeggen werd ze niet eens aan wal geboren, maar dat was een leugen.
Gelukkig vindt ze nu dat ze meer met dat land heeft dan met NL.
[..]
quote:Georg Graf22-11-2011Dear Laura, I´m honored to be instructed to wish You the very best from a German, not sure about Your safety and some other aspects of Your journey. If happens a disaster with You and his name is found in Your guest book, he would get serious problems. – But he knows people having had in young days no good adult friends protecting their psyche; and having problems by this during their whole life. – Because of this he wishes You all the best; the happiness of true friendship; the fortune to appreciate good education; and the serendipity to appreciate a life without spectacle. He is worrying about You. *** (somewhere in Germany)
bron
Ik kan er geen touw aan vastknopen..quote:Op dinsdag 22 november 2011 11:21 schreef spuitje het volgende:
Het moet toch ook niet veel gekker worden.
[..]
Een Duitser. En dan nog in brak Duits, als ik het een beetje kan 'reverse engineer'-en.quote:Op dinsdag 22 november 2011 12:57 schreef SeLang het volgende:
Volgens mij is dat een Chinees ofzo die Google translate heeft gebruikt
Ja, dat is mij ook een groot raadselquote:Op dinsdag 22 november 2011 13:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Maar wie zou er in godsnaam in de problemen komen als ie wat op een gastenboek schrijft en die persoon krijgt een ongeluk?
En waarom is iemand anders instrueren om een berichtje te plaatsen een beter idee dan een schermnaam gebruiken?
Absurd is het
Georg schrijft "you" altijd met een hoofdletter. Ik vind die man eigenlijk wel lachen. In vorige berichten gaf hij altijd coordinaten door, nu zegt hij "ergens in Duitsland". Misschien is er op het adres van die coordinaten een psychiatrische inrichting of zoiets.quote:Op dinsdag 22 november 2011 13:12 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Een Duitser. En dan nog in brak Duits, als ik het een beetje kan 'reverse engineer'-en.
Ik denk dat hij Google Translate niet heeft gebruikt. Google vertaalt 'Sie' namelijk niet naar 'You', maar naar 'you'.
Zou mij niks verbazen...quote:Op dinsdag 22 november 2011 13:31 schreef spuitje het volgende:
[..]
Georg schrijft "you" altijd met een hoofdletter. Ik vind die man eigenlijk wel lachen. In vorige berichten gaf hij altijd coordinaten door, nu zegt hij "ergens in Duitsland". Misschien is er op het adres van die coordinaten een psychiatrische inrichting of zoiets.
Nee er is alleen een Nederlandse versiequote:Op dinsdag 22 november 2011 06:52 schreef idefixo het volgende:
[..]
Is haar boek al in het Engels vertaald?
Dat zou een zeer goede zet zijn. In NL wordt ze alleen maar weggepest door alle azijnpissers en spruitjeseters en in NZ zitten ze echt op haar te wachten. Haar boekje zou daar zeker wel verkopen.quote:Op dinsdag 22 november 2011 06:52 schreef idefixo het volgende:
[..]
Is haar boek al in het Engels vertaald?
En ook een vertaling in het duits zal zeker veel opleveren!quote:Op dinsdag 22 november 2011 15:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat zou een zeer goede zet zijn. In NL wordt ze alleen maar weggepest door alle azijnpissers en spruitjeseters en in NZ zitten ze echt op haar te wachten. Haar boekje zou daar zeker wel verkopen.
Al was het alleen maar vanwege de intrigrerende stijl: geschreven door oma, het gaat over Laura maar het is wel in de ik-vorm.
...quote:Op dinsdag 22 november 2011 15:29 schreef spuitje het volgende:
Als je de coordinaten invult op Google maps kom je hier uit:
...
Lang leve internetquote:Op dinsdag 22 november 2011 15:39 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
...
en als je dan weer op dat adres googlet:
Traditionelle Chinesische Medizin Naturheipraxis Graf-Shen
Hahaha, dus toch iets met chinees, lig inmiddels gestrekt van het lachen.quote:Op dinsdag 22 november 2011 15:39 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
...
en als je dan weer op dat adres googlet:
Traditionelle Chinesische Medizin Naturheipraxis Graf-Shen
Eigenlijk wel in iedere taal.. want NL is zo bekrompen.quote:Op dinsdag 22 november 2011 15:30 schreef spuitje het volgende:
[..]
En ook een vertaling in het duits zal zeker veel opleveren!
Onze kinderen zouden zeggen "die man is echt geen 100 punten!" Heb zijn bericht ook 3 keer gelezen, kon niet geloven wat er stond. Maar misschien komt er morgen of later deze week een vervolg.quote:Op dinsdag 22 november 2011 13:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Maar wie zou er in godsnaam in de problemen komen als ie wat op een gastenboek schrijft en die persoon krijgt een ongeluk?
En waarom is iemand anders instrueren om een berichtje te plaatsen een beter idee dan een schermnaam gebruiken?
Absurd is het
Wij zeiden vroeger: "Die heeft ze alle 7 niet op een rijtje."quote:Op dinsdag 22 november 2011 16:03 schreef spuitje het volgende:
Onze kinderen zouden zeggen "die man is echt geen 100 punten!" Heb zijn bericht ook 3 keer gelezen, kon niet geloven wat er stond. Maar misschien komt er morgen of later deze week een vervolg.
Maar misschien levert het Georg wel klanten opquote:Op dinsdag 22 november 2011 16:17 schreef sp3c het volgende:
lol!
ahum!
het is niet de bedoeling dat we op fok! adresgegevens van derden plaatsen en/of bespreken enzovoorts
Sorry baasquote:Op dinsdag 22 november 2011 16:17 schreef sp3c het volgende:
lol!
ahum!
het is niet de bedoeling dat we op fok! adresgegevens van derden plaatsen en/of bespreken enzovoorts
het was wel grappig iddquote:Op dinsdag 22 november 2011 16:27 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Sorry baas
Ik zal er ook niet verder op ingaan, maar het was wel grappig in de context
Oeps...................quote:Op dinsdag 22 november 2011 16:17 schreef sp3c het volgende:
lol!
ahum!
Nou, die praktijk is van zijn vrouw (achternaam Chen), of iig dat vermoed ik.quote:Op dinsdag 22 november 2011 16:36 schreef spuitje het volgende:
Oeps...................Maar eh, onze Georg had ze in feite natuurlijk al zelf bekend gemaakt, min of meer. En wij hebben nu gratis en voor niets reclame gemaakt voor zijn praktijk.
Stuur 'm de rekening maar. Je hebt z'n adresquote:Op dinsdag 22 november 2011 16:41 schreef sp3c het volgende:
voor reclame op fok! moet je kei- en keihard betalen!!!
quote:Op dinsdag 22 november 2011 16:41 schreef sp3c het volgende:
Als je haar googlet komen onze topics al gauw boven drijvenquote:Op dinsdag 22 november 2011 17:10 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Begrijp ik nou goed dat wij Laura's grootste sponsor zijn?
Door ons raakt ze niet in de vergetelheid, tenslotte. Op landelijk niveau althans. De rest regelt Mercer.
[..]
Ja wie weet krijgt ze door ons wel een baan als bankier.quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:17 schreef sp3c het volgende:
misschien wel!?
ik weet het allemaal niet meer joh na 41 delen list en bedrog
Nee joh, je bent in de war met onze svetan.quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:20 schreef sp3c het volgende:
of als forum Admin ... die luisteren namelijk ook nooit naar het gepeupel!
* sp3c runs away hard!
Ze kan iig op haar CV zetten:quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:18 schreef Disana het volgende:
Ja wie weet krijgt ze door ons wel een baan als bankier.
En er komen er nog wel een paar bij want ze is natuurlijk nog niet aan het einde van haar recordpoging!quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:25 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ze kan iig op haar CV zetten:
41 topics op FOK! over mij.
Fok! is nog inhaliger dan Laura!quote:Op dinsdag 22 november 2011 16:41 schreef sp3c het volgende:
Maar Fok! is wel consequenterquote:
Punt voor jou!quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:40 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Maar Fok! is wel consequenter
quote:
Haha, wie niet.quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:21 schreef sp3c het volgende:
ik raak in de war van onze Svetan ... das niet helemaal hetzelfde
Op iedere puber, behalve van de posters hier als ze al kinderen hebben, valt wel iets aan te merken. Helemaal als je in het nieuws bent valt alles extra op. Ik zelf zou het heel naar vinden als er zo over één van onze (6) kinderen of kleinkinderen geschreven zou worden. Natuurlijk hoort Laura's familie dat van anderen of lezen het soms. Reageren kunnen ze niet want dan krijgen ze gelijk iedereen over zich heen dat het wel niet zal kloppen dus dat is onbegonnen werk.quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:56 schreef Disana het volgende:
[..]
Haha, wie niet.
Ik vraag me nog wel eens af wie van de Dekkers hier meeleest (tenzij je svetan voor familie aanziet, wat niet raar is) en hoe ze het vinden dat hun oogappeltje hier niet onverdeeld positief wordt besproken. Dat lijkt mij best naar - ook al heb je het er zelf naar gemaakt.
Kortom, het moet dus best frustrerend zijn.quote:Op dinsdag 22 november 2011 18:22 schreef Tide het volgende:
[..]
Op iedere puber, behalve van de posters hier als ze al kinderen hebben, valt wel iets aan te merken. Helemaal als je in het nieuws bent valt alles extra op. Ik zelf zou het heel naar vinden als er zo over één van onze (6) kinderen of kleinkinderen geschreven zou worden. Natuurlijk hoort Laura's familie dat van anderen of lezen het soms. Reageren kunnen ze niet want dan krijgen ze gelijk iedereen over zich heen dat het wel niet zal kloppen dus dat is onbegonnen werk.
quote:Op dinsdag 22 november 2011 18:23 schreef Disana het volgende:
Zelf lezen lijkt me al niet leuk, maar het idee dat deze topics hoog staan in Google en door iedereen gelezen kunnen worden, lijkt me nog veel minder leuk. Anderzijds is het voor de argeloze passant wel veel leuker leesvoer dan haar gastenboek
Ach je moet altijd alles van twee kanten bekijkenquote:Op dinsdag 22 november 2011 18:24 schreef Disana het volgende:
[..]
Kortom, het moet dus best frustrerend zijn.
Maar ik blijf erbij dat ze het er zelf naar maken.
Het zou zomaar kunnen dat onze topics daar mede een rol in spelen. Het totaalplaatje is toch dat Nederland haar niet op handen draagt - om het zacht uit te drukken.quote:Op dinsdag 22 november 2011 18:25 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Daarom wil Laura zo graag weg!
[..]
Wat een onzin. Mijn man en ik heb 4 kinderen die inmiddels alle 4 door de pubertijd heen zijn. Maar hier hebben ramen en deuren ook wel eens stevig geknald. Wij waren ook niet altijd even blij met wat ze soms uitvraten. Om nog maar even terug te komen op dat wegloop verhaal van Laura: dat hadden die van ons echt niet hoeven te flikken! Zolang ze thuis woonden hadden ze zich aan de huisregels te houden. Klaar.quote:Op dinsdag 22 november 2011 18:22 schreef Tide het volgende:
[..]
Op iedere puber, behalve van de posters hier als ze al kinderen hebben, valt wel iets aan te merken. Helemaal als je in het nieuws bent valt alles extra op. Ik zelf zou het heel naar vinden als er zo over één van onze (6) kinderen of kleinkinderen geschreven zou worden. Natuurlijk hoort Laura's familie dat van anderen of lezen het soms. Reageren kunnen ze niet want dan krijgen ze gelijk iedereen over zich heen dat het wel niet zal kloppen dus dat is onbegonnen werk.
Dat bleek ook wel toen vorige week het bericht in de pers verscheen dat Laura de trofee niet had gewonnen. De reacties op dat bericht in de diverse dagbladen waren niet bepaald onverdeeld positief voor Laura.quote:Op dinsdag 22 november 2011 18:28 schreef Disana het volgende:
[..]
Het zou zomaar kunnen dat onze topics daar mede een rol in spelen. Het totaalplaatje is toch dat Nederland haar niet op handen draagt - om het zacht uit te drukken.
Nee echt geen onzin en je moet het ook niet persoonlijk opvatten. Onze kinderen moesten zich ook aan de huisregels houden wat niet altijd soepel verliep maar gelukkig zijn ze allemaal op hun (pootjes) eigen benen terecht gekomen. Laura is niet echt gestopt met school alleen met een paar vakken die nu onderweg moeilijk te doen zijn. Tegen de tijd dat ze terug is is/was er al eindexamen dus dat zal ze niet gaan redden denk ik...quote:Op dinsdag 22 november 2011 18:51 schreef spuitje het volgende:
[..]
Wat een onzin. Mijn man en ik heb 4 kinderen die inmiddels alle 4 door de pubertijd heen zijn. Maar hier hebben ramen en deuren ook wel eens stevig geknald. Wij waren ook niet altijd even blij met wat ze soms uitvraten. Om nog maar even terug te komen op dat wegloop verhaal van Laura: dat hadden die van ons echt niet hoeven te flikken! Zolang ze thuis woonden hadden ze zich aan de huisregels te houden. Klaar.
En dat onderwijs verhaal van Laura? Komop zeg, de Wereldschool heeft al in het voorjaar bekend gemaakt dat Laura "een andere weg heeft gekozen", vervolgens maakt ze zelf middels een intervew bekend dat de boot even belangrijker is dan school en als er dan in de pers berichten verschijnen dat ze is gestopt met school wordt ze boos. Maar ze legt niet uit op welke manier ze dan wel onderwijs volgt. Vind je het echt heel gek dat mensen gaan denken dat Laura afspraken aan haar laars lapt?
Dat was een tijd terug en maar heel even. Ik heb dat langer volgehouden.quote:Op dinsdag 22 november 2011 19:44 schreef livelink het volgende:
Ik kan me geen enkele keer herinneren dat je succes had. En kom niet aan met de NZ-vlag want dat was een cadeau van Mercer voor haar 16e verjaardag en dat is uitgebreid verteld.
Ik kan me ook nog uitgebreide posts van jou herinneren waarin je zeker wist dat ze de piratenroute zou nemen.
Als troll ben je zeer succesvol, dat moet ik je nageven. En ook verdienstelijk, trouwens. Zonder jou was het hier maar een saaie boelquote:Op dinsdag 22 november 2011 19:42 schreef svetan het volgende:
@livelink
Ik probeer me alleen maar in haar gedachtengang in te denken...... en als je zo de afleveringen terugleest dan had ik daarmee vaak succes hoewel ik eerst voor gek verklaard werd.
Je wist ook zo zeker welke eilanden ze aan zou doen om te fourageren en waar vandaan ze dan een weblogje zou sturen.quote:Op dinsdag 22 november 2011 19:42 schreef svetan het volgende:
@livelink
Ik probeer me alleen maar in haar gedachtengang in te denken...... en als je zo de afleveringen terugleest dan had ik daarmee vaak succes hoewel ik eerst voor gek verklaard werd.
LOLquote:Op dinsdag 22 november 2011 19:41 schreef livelink het volgende:
Als ik Laura was zou ik trouwens naar Duitsland emigreren. Die nationaliteit heeft ze ook en haar grootste fans komen volgens mij allemaal uit Duitsland.
Die vlag is ook eigenlijk best een giller. NZ wilde geen tickets voor haar betalen voor een bezoek aan dat land, ze wilden haar zelfs geen vlag schenken. Meneer Mercer sprak er schande van! En nu wappert die vlag op haar boot.quote:Op dinsdag 22 november 2011 19:44 schreef livelink het volgende:
Ik kan me geen enkele keer herinneren dat je succes had. En kom niet aan met de NZ-vlag want dat was een cadeau van Mercer voor haar 16e verjaardag en dat is uitgebreid verteld.
Ik kan me ook nog uitgebreide posts van jou herinneren waarin je zeker wist dat ze de piratenroute zou nemen.
Die vlag, en wat ze ermee wil zeggen, is een regelrechte schoffering van al haar Nederlandse sponsoren. Ook van haar Nederlandse fans, maar die zijn te dom om dat te zien.quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:37 schreef spuitje het volgende:
[..]
Die vlag is ook eigenlijk best een giller. NZ wilde geen tickets voor haar betalen voor een bezoek aan dat land, ze wilden haar zelfs geen vlag schenken. Meneer Mercer sprak er schande van! En nu wappert die vlag op haar boot.
Met dank aan alle Nederlandse bedrijven en particulieren die haar zo trouw van geld en goederen hebben voorzien. Ik neem aan dat meneer Mercer momenteel druk doende is sponsors te werven in het land wat Laura zo dierbaar is.
En Svetan wil haar vast en zeker wel geheel belangeloos een poosje onderdak en voeding geven. En hij is ook vast niet te beroerd om wat toegangskaartjes etc. voor haar te betalen. Ik zou zeggen Laura: DOEN!quote:Op dinsdag 22 november 2011 19:41 schreef livelink het volgende:
Als ik Laura was zou ik trouwens naar Duitsland emigreren. Die nationaliteit heeft ze ook en haar grootste fans komen volgens mij allemaal uit Duitsland.
Kom op Tide, wel eerlijk blijven. Er was een heel plan afgesproken met Laura en dat hield in dat ze per dag maar ongeveer 2 uur aan schoolwerk hoefde te besteden. Ik begrijp best dat wanneer ze op zee is dat dat niet altijd lukt, maar er waren ook dagen zat dat het wel kon! Ook wanneer ze weer eens ergens in een haven lag of voor anker (soms weken of langer) had ze die twee uurtjes wel vrij kunnen maken. Ze is gewoon gestopt met de Wereldschool, klaar. De dame lapt gewoon alle gemaakte afspraken aan haar laars.quote:Op dinsdag 22 november 2011 19:12 schreef Tide het volgende:
[..]
Nee echt geen onzin en je moet het ook niet persoonlijk opvatten. Onze kinderen moesten zich ook aan de huisregels houden wat niet altijd soepel verliep maar gelukkig zijn ze allemaal op hun (pootjes) eigen benen terecht gekomen. Laura is niet echt gestopt met school alleen met een paar vakken die nu onderweg moeilijk te doen zijn. Tegen de tijd dat ze terug is is/was er al eindexamen dus dat zal ze niet gaan redden denk ik...
Tja, ze is dan ook nog maar 16 hequote:Op dinsdag 22 november 2011 22:46 schreef livelink het volgende:
Die opmerking over Duitsland was echt niet lullig bedoeld![]()
Het viel me gewoon op dat hier en ook in haar gastenboek zoveel Duitsers reageren.
Sowieso mag Laura natuurlijk gaan wonen waar ze maar welkom is. Wat Svetan zei was eigenlijk wel terecht, feitelijk heeft ze slechts 10 jaar in Nederland gewoond. Haar moeder is geen Nederlandse, haar vader heeft denk ik ook niet zo veel met dit land, dus dat zij ook niet zo'n enorme band met ons land heeft snap ik wel.
Wij zien de prestatie ook. Er is alleen behoorlijk wat aan die prestatie vooraf gegaan dat op z'n minst merkwaardig is. En dat geheel speelt nog steeds; niet in het minst omdat Laura het steeds weer presteert mensen kritisch naar haar te laten kijken. Kritisch. Dus niet per definitie negatief, om je maar even voor te zijn.quote:Op woensdag 23 november 2011 01:55 schreef svetan het volgende:
idd heeft Laura hier in de zeilclubs, en met name in de jeugdverenigingen daarvan, erg veel fans. Over dat hele verhaal van de jeugdzorg en school schud men hier alleen maar medelijdend het hoofd. Men kan niet begrijpen dat ze niet meer door de nederlandse zeilwereld en media ondersteund wordt. Hier ziet men hoofdzakelijk de prestatie.
quote:Op dinsdag 22 november 2011 22:46 schreef livelink het volgende:
Die opmerking over Duitsland was echt niet lullig bedoeld![]()
Het viel me gewoon op dat hier en ook in haar gastenboek zoveel Duitsers reageren.
Sowieso mag Laura natuurlijk gaan wonen waar ze maar welkom is. Wat Svetan zei was eigenlijk wel terecht, feitelijk heeft ze slechts 10 jaar in Nederland gewoond. Haar moeder is geen Nederlandse, haar vader heeft denk ik ook niet zo veel met dit land, dus dat zij ook niet zo'n enorme band met ons land heeft snap ik wel.
Niet door de zeilwereld wordt ondersteund? Kijk eens naar de lijst van sponsoren Svetan, bijna allemaal nederlandse aan de zeilwereld gerelateerde bedrijven. Zelfs een deel van haar kleding wordt gesponsord! Voor zover ik weet zit er geen enkel duits bedrijf bij!quote:Op woensdag 23 november 2011 01:55 schreef svetan het volgende:
idd heeft Laura hier in de zeilclubs, en met name in de jeugdverenigingen daarvan, erg veel fans. Over dat hele verhaal van de jeugdzorg en school schud men hier alleen maar medelijdend het hoofd. Men kan niet begrijpen dat ze niet meer door de nederlandse zeilwereld en media ondersteund wordt. Hier ziet men hoofdzakelijk de prestatie.
verd*****!quote:Op woensdag 23 november 2011 07:10 schreef livelink het volgende:
Dat record is al vergeven, sp3c. Ik heb laatst een artikel gelezen over een Nederlander die volkomen onervaren even de oceaan over was gestoken. Ik ga kijken of ik het nog kan vinden.
Maar als het nu eens niet als record is aangemeld kun jij dat alsnog doen. Of je kunt het record proberen te verbreken. Niet direct de moed opgeven he, nu we Laura gaan verliezen vestig ik mijn hoop op jou!quote:
Is er niet toevallig een Fokker in het vliegtuig geboren? Die kan dan automatisch vliegen..quote:Op woensdag 23 november 2011 10:56 schreef sp3c het volgende:
wisten jullie dat ik op de boot ben geboren?
in Voorburg ... en niet echt op de boot maar er kwamen boten vlak langs het ziekenhuis ... je kon het in 10 minuten fietsen iig
maar het varen zit me dus in het bloed!
Je weet het toch "de beste stuurlui staan aan wal " dus je maakt een hele grote kans!quote:Op woensdag 23 november 2011 10:56 schreef sp3c het volgende:
wisten jullie dat ik op de boot ben geboren?
in Voorburg ... en niet echt op de boot maar er kwamen boten vlak langs het ziekenhuis ... je kon het in 10 minuten fietsen iig
maar het varen zit me dus in het bloed!
Ik heb altijd gedacht dat een boot vaart onder de vlag van het land waar het geregistreerd staat, maar ik kan het natuurlijk mis hebben.quote:Op woensdag 23 november 2011 16:14 schreef sp3c het volgende:
hoe kun je nu ineens onder een andere vlag varen trouwens .. zijn daar geen regels voor dan?
althans, ik weet dat er regels voor zijn maar ik ken ze niet dus wie kent ze wel?
je moet volgens mij meer doen dan een cadeau gekregen vlag aan de mast hangen iig!
Maar waarom zou ze dat willen? De meeste sponsors en donateurs komen uit Nederland, die wil je toch te vriend houden? Die heeft ze toch keihard nodig om haar reis af te kunnen maken en er liefst nog een leuk bedragje aan over te houden ook?quote:Op woensdag 23 november 2011 16:40 schreef livelink het volgende:
Volgens mij is het niet zo spannend allemaal met die vlag. Voor Laura is het kennelijk meer een statement en ik vind het opvallend dat mensen er zo geprikkeld op reageren.
Vooral omdat dat waarschijnlijk ook precies haar bedoeling is.
Volgens mij heeft het te maken met waar een boot geregistreerd is. Veel handelsschepen varen byvoorbeeld onder de vlag van een zuid-amerikaans land. En aan boord gelden dan de wetten van dat land wat o.a. betekent dat de loonkosten lager zijn, maar ook de arbeidsvoorwaarden voor de eigenaar van een dergelijk schip gunstiger zijn.quote:Op woensdag 23 november 2011 16:43 schreef debuurvrouw het volgende:
Begrijp ik nou goed dat als er wat gebeurd ze dan nergens aanspraak op kan maken? Want nederlands staatsburger, maar niet varend onder die vlag, en varend onder NZ vlag zonder staatsburger te zijn? Of zie ik het nu te zwartgallig?
Of ze moet toegelaten zijn ineens, dat die vlag een kadootje was daarvoor?
nee ze is nog steeds Nederlands staatsburger dus wat dat betreft veranderd er niets.quote:Op woensdag 23 november 2011 16:43 schreef debuurvrouw het volgende:
Begrijp ik nou goed dat als er wat gebeurd ze dan nergens aanspraak op kan maken? Want nederlands staatsburger, maar niet varend onder die vlag, en varend onder NZ vlag zonder staatsburger te zijn? Of zie ik het nu te zwartgallig?
Of ze moet toegelaten zijn ineens, dat die vlag een kadootje was daarvoor?
Tja, pubergedrag dat niet wordt gecorrigeerd door de volwassenen om haar heen? Iets anders kan ik er niet van maken. Ik vermoed dat Dick Dekker de puberteit ook nooit ontgroeid is overigens.quote:Op woensdag 23 november 2011 16:44 schreef spuitje het volgende:
[..]
Maar waarom zou ze dat willen? De meeste sponsors en donateurs komen uit Nederland, die wil je toch te vriend houden? Die heeft ze toch keihard nodig om haar reis af te kunnen maken en er liefst nog een leuk bedragje aan over te houden ook?
Dat is voor europa, maar welke regels gelden er wanneer je buiten europa vaart? Of in internationale wateren?quote:Op woensdag 23 november 2011 17:22 schreef Tide het volgende:
Voor Europa: U dient op uw boot altijd de Nederlandse vlag te voeren. Daarnaast hebben schippers de goede gewoonte over de grens de vlag van het gastland te voeren. Deze kleinere vlag wordt in het algemeen gehesen aan de mast. De etiquette vereist dat u uw Nederlandse vlag 's nachts binnenhaalt. http://www.vaarbewijzen.nl/varen-in-europa.html
maar ze heeft toch wel altijd onder een Nederlandse vlag gevarenquote:Op woensdag 23 november 2011 17:30 schreef svetan het volgende:
We weten niet of Guppy nog in het Nederlandse register is. Toen ze er zeker van was dat ze niet naar Nederland terug wilde, zou het best kunnen dat ook Guppy nu ook uitgeschreven is.
gevaarlijke uitspraakquote:Waarom zou dit negatief zijn tegenover de sponsors.... die krijgen toch waar voor hun geld! Ze mogen blij zijn voor een naar verhouding erg klein bedrag publiciteit in de (internationale) zeilwereld te krijgen.
the point remains the same dude ...quote:Op woensdag 23 november 2011 17:43 schreef svetan het volgende:
Als je even de sponsorlijst van Laura bekijkt dan moet je vaststellen dat er niet met geld maar met goederen en diensten eenmalig gesponsord is. Waarschijnlijk zijn daartussen ook bedrijven die een grote korting op hun product gegeven hebben.
Dit is een ander soort sponsoring als van andere sportevenementen waar banken, verzekeringen en grote internationale ondernemingen met geld strooien en daarvoor mens en materiaal volkalken met hun logo's
ja lul er maar overheenquote:Op woensdag 23 november 2011 17:51 schreef svetan het volgende:
Het grootste risico voor de sponsors was de Nederlandse overheid...... indien men Laura niet had laten gaan hadden deze bedrijven geen enkel voordeel van het gesponsorde materiaal gehad.
http://www.volkskrant.nl/(...)nieuwe-sponsor.dhtmlquote:Op woensdag 23 november 2011 18:03 schreef svetan het volgende:
Nogmaals.... ik kan nergens vinden dat door een van deze bedrijven geld gesponsord is!
Maar gelukkig speel je nog steeds niet op de man.quote:Op woensdag 23 november 2011 18:16 schreef svetan het volgende:
@sp3c
...... dan moet je niet zulke dingen de wereld inschreeuwen.... die gedeeltelijk onzin zijn!
Jongert heeft een bedrag van ¤ 25.000,-- beschikbaar gesteld, daarom staat de naam van dit bedrijf ook zo prominent op de romp van Guppy! Iets wat Laura liever niet had, maar in dit geval was het kiezen of delen!quote:Op woensdag 23 november 2011 18:03 schreef svetan het volgende:
@livelink
Op het ogenblik van de laatste gerechtelijke uitspraak was Guppy volledig uitgerust door de sponsors en vaarklaar. Het kan zijn dat er een paar idealisten tussen deze sponsors zitten maar het is natuurlijk ook keihard reclame maken van hun producten en bedrijven op de Nederlandse markt. Nogmaals.... ik kan nergens vinden dat door een van deze bedrijven geld gesponsord is!
zal toch welquote:Op woensdag 23 november 2011 18:21 schreef Tide het volgende:
Reˇflagged / reˇflags To give a new registered nationality to a ship... Zal ze dat gedaan hebben?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |