In het midden papa Dekker.quote:Laser radial zeilster Marit Bouwmeester heeft opnieuw de Conny van Rietschoten Trofee 2011 gewonnen. Vorig jaar was zij ook al winnares.
De Friezin versloeg tijdens de Pre-Olympics volgens de jury van de zeilprijs op ongeëvenaarde wijze haar concurrentes en won de Sailing World Cup 2011. Met haar sportieve prestaties heeft zij bijgedragen aan de top 3 positie op de internationale ranglijst voor zeilende naties. Aldus de motivatie van de jury.
Het aantal nominaties lag dit keer boven de verwachting. De inzet van nieuwe media zoals Twitter en Facebook hebben daar volgens het bestuur van de Conny van Rietschoten Trofee zeker toe bijgedragen.
In de categorie zeezeilen werd Wouter Verbraak tot winnaar gekozen. Zonder enige voorbereiding stapte hij als invalschipper aan boord tijdens de Barcelona World Race en werd hij schipper voor de hele race. Wouter ging als eerste Nederlander non-stop rond de wereld.
In de categorie jeugdzeilen/surfen ging de zeilprijs naar Maxime Jonker. Ze werd Europees kampioen Laser 4.7 en wereldkampioen Laser radial voor meisjes onder de 17 in La Rochelle.
Thijs Kort, tienvoudig kampioen in de Schakel, maakte dit jaar zijn officiële debuut in de 16m2. Hij werd direct Nederlands kampioen. Het leverde hem de overwinning op in de categorie nationale klassen. Bij het internationaal en Olympisch zeilen/surfen versloeg Marit Bouwmeester 2.4 wereldkampioen Thierry Schmitter en surfer Dorian van Rijsselberge. De tweevoudige winnares van de Van Rietschoten Trofee was niet aanwezig tijdens de prijsuitreiking in verband met het wereldkampioenschap in Australië. Tijdens de voorafgaande Worldcup, Sail Melbourne staakte Marit voortijdig de strijd, omdat ze zich niet lekker voelde.
De Maas trofee, een onderscheiding voor personen met bijzondere verdiensten in de wedstrijdzeilsport ging naar Margriet Pannevis. Zij heeft in nagenoeg elke commissie van het Watersportverbond gezeten en is een Internationaal erkende dopingautoriteit.
De feestelijke uitreiking van de zeilprijzen vond plaats in Rotterdam, in de sociëteit van de Koninklijke
Er staat nergens "direct" in de TT.quote:Op vrijdag 18 november 2011 14:20 schreef svetan het volgende:
Nee..... niet direct van Afrika naar Nieuw Zeeland! Ze moet eerst deze droom waarmaken en haar rondje, waar dan ook, afsluiten.
Dat Schröder zegt wat ie vindt zit je hoog he?quote:Op vrijdag 18 november 2011 14:20 schreef svetan het volgende:
In Capetown heeft ze gelegenheid alvast verder te "netwerken" onder de vele Nieuw Zeelandse deelnemers aan de Volvo Ocean die waarschijnlijk meer van de wereldzeeen hebben gezien als ene meneer Schöder en beter weten tewaarderen wat Laura tot nu toe al heeft volbracht.
Neem een pilletje, je windt je teveel op. Het is maar een titel en er staat niets onwaars in.quote:Op vrijdag 18 november 2011 14:20 schreef svetan het volgende:
Nee..... niet direct van Afrika naar Nieuw Zeeland!
Meer bekendheid? Misschien, maar niet onverdeeld positief.quote:Op vrijdag 18 november 2011 14:46 schreef svetan het volgende:
Volgend jaar zou dit wel eens anders kunnen liggen: Dan heeft ze werkelijk iets buitengewoons gepresteerd en in binnen en buitenland de nederlandse zeilwereld meer bekendheid gegeven.
Ja fijn. Maar bekendheid stopt niet bij de mensen die haar hebben ontmoet en de zeilwereld.quote:Op vrijdag 18 november 2011 14:57 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek
Lees maar eens de commentaren van mensen die Laura werkelijk hebben ontmoet: http://segelreporter.com/(...)ien-nach-suedafrika/
Natuurlijk heeft het wel te maken met Laura. Jij kunt het gewoon niet uitstaan dat niet iedereen dat kind op een enorm voetstuk zet. Maar de prestatie van Laura kan niet in de schaduw van de prestaties van deze man staan en ik vind het nog steeds ongelooflijk dat ze zelfs maar is genomineerd! Een goed voorbeeld voor de jeugd? Laat me niet lachen zeg!quote:Op vrijdag 18 november 2011 14:46 schreef svetan het volgende:
Nee... dat ik de pest gekregen heb aan Schröder heeft helemaal niets met Laura te doen! Het is gewoon zijn arrogantie en onsportiviteit van deze persoon die dan daaruit ook nog mee naar de media loopt. Zulke figuren zijn een schande voor de sportwereld in het algemeen en hier in het bijzonder de zeilwereld. Laten we even wel wezen..... ook tegen Verbraak had deze zielige figuur met zijn prestaties geen enkele kans.
Zoals ik al in de vorige aflevering heb geschreven was ik er ook tegen dat Laura die trofee zou krijgen. Ze heeft immers nog niet afgelevert.
Volgend jaar zou dit wel eens anders kunnen liggen: Dan heeft ze werkelijk iets buitengewoons gepresteerd en in binnen en buitenland de nederlandse zeilwereld meer bekendheid gegeven.
quote:Op vrijdag 18 november 2011 15:40 schreef spuitje het volgende:
Jij kunt het gewoon niet uitstaan dat
svetan heeft gisteravond hier niet gepost.. kan maar zoquote:Op vrijdag 18 november 2011 17:05 schreef MrFoureyes het volgende:
Ik krijg toch steeds meer de indruk dat Svetan een alter-ego van Dick Dekker is.
"Nou, als u even wilt betalen? Dank u!"quote:Let us know if we can do anything to help you settle in
Het gaat me er niet om of zij betalen of niet. Dat is hun keuze, en dat boeit me totaal niet.quote:Op vrijdag 18 november 2011 19:31 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek
..... het zijn geen Nederlanders die altijd met de hand op de knip zitten. Het zou zo maar kunnen zijn dat in zulke landen met een "settlers mentaliteit" iemand werkelijk meent wat hij zegd.
In dat zulk lander kiest men zijn eigen "goede doel" om aan te geven en stort geen geld op een anomyme girorekening van een of andere stichting.
Ze zal waarschijnlijk niet eens anders kunnen. Maar of mensen echt een huis voor haar zullen kopen betwijfel ik ten zeerste!quote:Op vrijdag 18 november 2011 19:43 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Het gaat me er niet om of zij betalen of niet. Dat is hun keuze, en dat boeit me totaal niet.
Mijn insteek was dat Laura wellicht het handje op gaat houden. Lekker makkelijk.
Ze heeft ervaring met het inzamelen van geld, dus een beetje hier, beetje daar. Misschien komt ze er wel. Zo doen bedelaars dat ook.quote:Op vrijdag 18 november 2011 19:50 schreef spuitje het volgende:
Ze zal waarschijnlijk niet eens anders kunnen. Maar of mensen echt een huis voor haar zullen kopen betwijfel ik ten zeerste!
Duidelijk, voor ons natuurlijk geen verrassing. Wij weten dat Laura een vrolijk, lief, spontaan en actief meisje is. Alleen die zure rechtse pers zit haar doorlopend te demoniseren.quote:Op vrijdag 18 november 2011 14:57 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek
Lees maar eens de commentaren van mensen die Laura werkelijk hebben ontmoet: http://segelreporter.com/(...)ien-nach-suedafrika/
"top 3 positie op de internationale ranglijst voor zeilende naties. "quote:Op vrijdag 18 november 2011 14:46 schreef svetan het volgende:
Nee... dat ik de pest gekregen heb aan Schröder heeft helemaal niets met Laura te doen! Het is gewoon zijn arrogantie en onsportiviteit van deze persoon die dan daaruit ook nog mee naar de media loopt. Zulke figuren zijn een schande voor de sportwereld in het algemeen en hier in het bijzonder de zeilwereld. Laten we even wel wezen..... ook tegen Verbraak had deze zielige figuur met zijn prestaties geen enkele kans.
Zoals ik al in de vorige aflevering heb geschreven was ik er ook tegen dat Laura die trofee zou krijgen. Ze heeft immers nog niet afgelevert.
En dan? Iemand besluit een huis met uitzicht kado te geven aan zeilmeisje. En dan zit ze daar, als zestienjarige, alleen op een berg aan het andere eind van de wereld. Als ze uit haar raam kijkt, ziet ze haar boot.quote:Op vrijdag 18 november 2011 19:31 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek
..... het zijn geen Nederlanders die altijd met de hand op de knip zitten. Het zou zo maar kunnen zijn dat in zulke landen met een "settlers mentaliteit" iemand werkelijk meent wat hij zegd.
In dat zulk lander kiest men zijn eigen "goede doel" om aan te geven en stort geen geld op een anomyme girorekening van een of andere stichting.
En wat als de prins niet komt?quote:
En wie ben jij dan eigenlijk, Dick ? Wat heb jij op zeilgebied nou eigenlijk gepresteerd dat je kunt oordelen over Schroder??quote:Op vrijdag 18 november 2011 14:46 schreef svetan het volgende:
Nee... dat ik de pest gekregen heb aan Schröder heeft helemaal niets met Laura te doen! Het is gewoon zijn arrogantie en onsportiviteit van deze persoon die dan daaruit ook nog mee naar de media loopt. Zulke figuren zijn een schande voor de sportwereld in het algemeen en hier in het bijzonder de zeilwereld.
Eindelijk iemand die mijn conclusie van 30 draadjes terug op zijn juiste waarde inschat.quote:Op vrijdag 18 november 2011 17:05 schreef MrFoureyes het volgende:
Ik krijg toch steeds meer de indruk dat Svetan een alter-ego van Dick Dekker is.
Wat bedoel je met 'lief' en met 'actief'? In welke zin zie jij dat zo voor je?quote:Op vrijdag 18 november 2011 21:06 schreef BabeWatcher het volgende:
Duidelijk, voor ons natuurlijk geen verrassing. Wij weten dat Laura een vrolijk, lief, spontaan en actief meisje is.
Ik denk dat jullie de plank totaal mis slaan. De vader van Laura heeft een totaal andere manier van schrijven. Ook worden er berichten geplaatst op tijden dat Dick niet in de buurt van een computer was... Lees de geplaatste berichten maar eens terug.quote:Op zaterdag 19 november 2011 10:28 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Eindelijk iemand die mijn conclusie van 30 draadjes terug op zijn juiste waarde inschat.
Idd, de mensenrechten zijn zwaar geschonden, Abu Graib is er niets bij. En hij 'valt' niemand 'aan', hij geeft zijn mening, net zoals jij nu Schroder aanvalt. En net zoals LD zeer regelmatig de levensinstelling van de pers, het NL volk, etc. aanvalt.quote:Op zaterdag 19 november 2011 10:56 schreef svetan het volgende:
@RobertoCarlos
Ik heb zelf helemaal niets op sportief gebied gepresteert..... en dat beetje zeilen wat ik doe heeft geen enkel sportief karakter maar is gewoon ontspanning en vrijetijdsbesteding. Voor mij is het dagelijkse professionele gevecht voldoende sport maar ook daar gelden voor mij ook de regels dat ik altijd op de bal speel en nooit op de man.
Het gaat hier juist niet om de sportieve prestatie maar gewoon om de regels van menselijk en sociaal gedrag die in een competitie of bij een nominatie gewenst zijn. Het aanvallen van een mededinger op gronden van nationaliteit, ras, politieke, geloofs of levensinstelling alsmede leeftijd behoren tot dingen die absoluut niet in welke sport dan ook thuishoren.
Schröders gedrag is arrogant en in hoge mate onsportief. Bovendien een motie van wantrouwen tegen de mensen die de winnaars van deze trofee verkiezen.
Tegenwoordig hoef je niet meer in de buurt van een pc te zijn om te kunnen internetten. Maar nog afgezien daarvan geloof ik ook niet dat Svetan de vader van Laura is.quote:Op zaterdag 19 november 2011 11:25 schreef Tide het volgende:
[..]
Ik denk dat jullie de plank totaal mis slaan. De vader van Laura heeft een totaal andere manier van schrijven. Ook worden er berichten geplaatst op tijden dat Dick niet in de buurt van een computer was... Lees de geplaatste berichten maar eens terug.
Babs is vreemd gegaan???quote:Op zaterdag 19 november 2011 11:33 schreef spuitje het volgende:
[..]
Tegenwoordig hoef je niet meer in de buurt van een pc te zijn om te kunnen internetten. Maar nog afgezien daarvan geloof ik ook niet dat Svetan de vader van Laura is.
Laffe drol, arrogant en onsportief hoor, de discussie vermijdenquote:Op zaterdag 19 november 2011 11:40 schreef svetan het volgende:
http://www.mysubs.co.za/A(...)olo-w%C3%AAreldvaart
De manier waarop jij over Lucas Schroder hebt geschreven is ronduit beledigend. Deze man heeft zijn mening over Laura gegeven en heeft dat in nette bewoordingen gedaan. Dat is zijn goed recht en het is ook wel duidelijk dat er mensen zijn, ook in het zeilwereldje, die zijn mening delen.quote:Op zaterdag 19 november 2011 10:56 schreef svetan het volgende:
@RobertoCarlos
Ik heb zelf helemaal niets op sportief gebied gepresteert..... en dat beetje zeilen wat ik doe heeft geen enkel sportief karakter maar is gewoon ontspanning en vrijetijdsbesteding. Voor mij is het dagelijkse professionele gevecht voldoende sport maar ook daar gelden voor mij ook de regels dat ik altijd op de bal speel en nooit op de man.
Het gaat hier juist niet om de sportieve prestatie maar gewoon om de regels van menselijk en sociaal gedrag die in een competitie of bij een nominatie gewenst zijn. Het aanvallen van een mededinger op gronden van nationaliteit, ras, politieke, geloofs of levensinstelling alsmede leeftijd behoren tot dingen die absoluut niet in welke sport dan ook thuishoren.
Schröders gedrag is arrogant en in hoge mate onsportief. Bovendien een motie van wantrouwen tegen de mensen die de winnaars van deze trofee verkiezen.
Dat doet Svetan altijd.quote:Op zaterdag 19 november 2011 11:42 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Laffe drol, arrogant en onsportief hoor, de discussie vermijden
quote:
quote:Op zaterdag 19 november 2011 10:56 schreef svetan het volgende:
Svetans gedrag is arrogant en in hoge mate onsportief. Bovendien een motie van wantrouwen tegen de mensen die in dit topic posten.
Zelfs in dezelfde postquote:Op zaterdag 19 november 2011 10:56 schreef svetan het volgende:
@RobertoCarlos
Ze springt wel erg makkelijk bij alles en iedereen in de auto....nu huppakee in de auto bij een willekeurige familie....quote:
Inderdaad, ik zie het nu ook (pas)! Wat een lachertje die Svetan!_O-quote:
Maar ze hebben twee kindjes en zagen er vast aardig uit, dus dan heb je niets te vrezen toch?quote:Op zaterdag 19 november 2011 12:09 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ze springt wel erg makkelijk bij alles en iedereen in de auto....nu huppakee in de auto bij een willekeurige familie....
Zou je denken en dat kan best zijn, maar nog steeds kent LD die mensen niet. Het gaat me ook een beetje om het gemak waarmee dat (steeds) gebeurt en ze het opschrijft. Het lijkt voor haar wel normaal, maar dat is het niet.quote:Op zaterdag 19 november 2011 12:11 schreef spuitje het volgende:
[..]
Maar ze hebben twee kindjes en zagen er vast aardig uit, dus dan heb je niets te vrezen toch?
quote:
Opmerkingen die heel vaak ook niet eens blijken te kloppen. Echt hoor, ik begrijp die enorme haat van Svetan tegen Nederland absoluut niet.quote:Op zaterdag 19 november 2011 12:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
en dan hebben we het nog niet eens over alle opmerkingen over Nederland, spruitjes en azijnpissers.
[..]
Maar dagen geleden citeerde ik al het volgende:quote:Op zaterdag 19 november 2011 11:50 schreef svetan het volgende:
In de Zuidafrikaanse kranten, die haar blijkbaar geintervieuwd hebben, staat duidelijk dat het eindpunt van de reis niet in europa maar op de cariben zal liggen. Laten we maar vermoeden St. Maarten.
Laten we eerst maar eens afwachten tot ze haar rondje heeft gezeild gevaren. Het is inmiddels wel duidelijk dat Laura in een droom leeft. Maar er komt een dag dat ze wakker zal moeten worden. Nu nog zorgen sponsors en fans ervoor dat ze kan blijven dromen maar daar zal een einde aan komen. En het is nog maar de vraag of het boek en de documentaire veel op zullen leveren.quote:Op zaterdag 19 november 2011 11:50 schreef svetan het volgende:
In de Zuidafrikaanse kranten, die haar blijkbaar geintervieuwd hebben, staat duidelijk dat het eindpunt van de reis niet in europa maar op de cariben zal liggen. Laten we maar vermoeden St. Maarten.
Ach, Svetan is nou eenmaal niet geïnteresseerd in de opmerking van anderenquote:Op zaterdag 19 november 2011 12:35 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar dagen geleden citeerde ik al het volgende:
“From the Caribbean I will make my way back to Whangarei in New Zealand where I hope to settle and maybe call home.”
Ik weet het, daarom reageer ik ook zelden op hem. Maar er lezen mensen mee die hem misschien wel geloven.quote:Op zaterdag 19 november 2011 12:45 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ach, Svetan is nou eenmaal niet geïnteresseerd in de opmerking van anderen
Vergeet de honderdduizenden euros/dollars niet die ze binnen zal harken met lezingen!quote:Op zaterdag 19 november 2011 12:43 schreef spuitje het volgende:
Laten we eerst maar eens afwachten tot ze haar rondje heeft gezeild gevaren. Het is inmiddels wel duidelijk dat Laura in een droom leeft. Maar er komt een dag dat ze wakker zal moeten worden. Nu nog zorgen sponsors en fans ervoor dat ze kan blijven dromen maar daar zal een einde aan komen. En het is nog maar de vraag of het boek en de documentaire veel op zullen leveren.
Inderdaad het beste is dat we allemaal gewoon negerenquote:Op zaterdag 19 november 2011 12:46 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik weet het, daarom reageer ik ook zelden op hem. Maar er lezen mensen mee die hem misschien wel geloven.
Het topic draait bijna helemaal rondom svetan de laatste tijd. En dat terwijl er met hem geen zinnig gesprek valt te voeren.quote:Op zaterdag 19 november 2011 12:49 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Inderdaad het beste is dat we allemaal gewoon negeren![]()
![]()
Meer @RobertoCarlos dus.quote:Op zaterdag 19 november 2011 13:46 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek
Ze is in Port Elizabeth en heeft daaral een intervieuw aan de pers gegeven: http://www.dieburger.com/(...)le-vir-Kaap-20111119
Pas dinsdag heeft ze gunstige wind om naar Kaapstad door te varen: http://www.weathersa.co.za/web/
Ik vind het altijd weer een bron van vermaak te constateren welke mensen ze nu weer heeft weten te strikken voor gratis eten en onderdak, en vooral feesten. Die mensen deugen wel, maar Dekker is gaan denken dat de wereld zo in elkaar steekt dat alles je toekomt als je een beetje vakantie op een bootje viert. En oké, eigenlijk is dat ook wel weer sneu.quote:Op zaterdag 19 november 2011 13:25 schreef RobertoCarlos het volgende:
Nou ja, dan geen gesprek toch?![]()
Wat is nou het plan voor LD verder nog? Blijft ze nou nog een tijd in Durban of gaat ze gelijk door naar Kaapstad, waar de feesten zijn?![]()
In Durban is namelijk helemaal niets te doen en het is bovendien niet zo'n veilige stad.
Tja, die mensen hebben een leuk verhaal te vertellen aan vrienden/familie: "Laura Dekker heeft in mijn huis geslapen/is met mij de bergen in geweest/is op mijn feest geweest." en Laura maakt daar handig gebruik van. Als een echte Nederlander: niets betalen, maar wel de leuke dingen eruit proberen te halen. En idd, dat is best sneu.quote:Op zaterdag 19 november 2011 13:51 schreef Disana het volgende:
Ik vind het altijd weer een bron van vermaak te constateren welke mensen ze nu weer heeft weten te strikken voor gratis eten en onderdak, en vooral feesten. Die mensen deugen wel, maar Dekker is gaan denken dat de wereld zo in elkaar steekt dat alles je toekomt als je een beetje vakantie op een bootje viert. En oké, eigenlijk is dat ook wel weer sneu.
Ach, weinig denk ik. Zelf ontmoet je tijdens vakanties toch ook leuke mensen? Je eet samen een hapje, maakt een uitstapje en belooft elkaar contact te houden. Dat is het eerste jaar een kaartje met de kerst, misschien een bezoekje en dat was het dan wel.quote:Op zaterdag 19 november 2011 14:01 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
hoeveel van die vrienden blijven er eigenlijk over?
Niet alleen etentjes en feestjes en uitstapjes. Ook byvoorbeeld geld voor he repareren van zeilen weet ze binnen te slepen. Zij vertelt een verhaaltje over haar tocht op een jachtclub en er wordt een "spontane" collecte gehouden. Ze is best geslepen volgens mij. Maar of ze door heeft dat dat een keer stopt betwijfel ik.quote:Op zaterdag 19 november 2011 13:51 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind het altijd weer een bron van vermaak te constateren welke mensen ze nu weer heeft weten te strikken voor gratis eten en onderdak, en vooral feesten. Die mensen deugen wel, maar Dekker is gaan denken dat de wereld zo in elkaar steekt dat alles je toekomt als je een beetje vakantie op een bootje viert. En oké, eigenlijk is dat ook wel weer sneu.
Ach, dan vindt ze wel iemand die ze daarvan de schuld kan geven, of kiest ze willekeurig iemand uit om de schuld aan te geven.quote:Op zaterdag 19 november 2011 14:22 schreef spuitje het volgende:
Niet alleen etentjes en feestjes en uitstapjes. Ook byvoorbeeld geld voor he repareren van zeilen weet ze binnen te slepen. Zij vertelt een verhaaltje over haar tocht op een jachtclub en er wordt een "spontane" collecte gehouden. Ze is best geslepen volgens mij. Maar of ze door heeft dat dat een keer stopt betwijfel ik.
Hoezeer kan Svetan zichzelf tegenspreken?quote:
Opvallend is alleen dat iedereen die zich laat gebruiken of waar ze zakelijk mee te maken heeft, ineens 'vriend' of 'beste vriend(in)' wordt genoemd.quote:Op zaterdag 19 november 2011 14:17 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ach, weinig denk ik. Zelf ontmoet je tijdens vakanties toch ook leuke mensen? Je eet samen een hapje, maakt een uitstapje en belooft elkaar contact te houden. Dat is het eerste jaar een kaartje met de kerst, misschien een bezoekje en dat was het dan wel.
Tja, zijn laatste verslag schreef hij alweer een tijdje geleden. Ik hoop ook dat alles goed is.quote:Op zaterdag 19 november 2011 17:48 schreef livelink het volgende:
Misschien een beetje OT, maar is er wat meer nieuws van Henk of moeten we ons serieus zorgen gaan maken?
Hij kan ook zich ook veroorloven te treuzelen onderweg. Hij is immers niet met een recordpoging bezig.quote:Op zaterdag 19 november 2011 18:43 schreef Disana het volgende:
[..]
Tja, zijn laatste verslag schreef hij alweer een tijdje geleden. Ik hoop ook dat alles goed is.
Hij schreef onder andere
Tijdens het contact op dinsdag met Laura bleek dat zij de motor had gestart toen bij haar de wind minder werd. Zij beschikt op de Guppy over voldoende brandstof om 1000 zeemijlen op de motor te varen. Met al mijn 20 liter jerrycans kom ik hooguit op 350 zeemijlen. Ik doe dan ook pas de motor aan als de windvaan of de elektronische stuurautomaat de boot niet meer besturen wegens zoveel gebrek aan wind dat er nauwelijks voortgang is. En op een toch van 2400 zeemijlen kan het zelfs zijn dat ik me laat dobberen en de wind afwacht.
http://www.wvdeamer.nl/links/reisverslagen.htm
Hij is dus niet alleen een stuk sportiever, hij is ook noodgedwongen een stuk langzamer.
Daarom mag hij ook op de motor varen - terwijl hij dat nou juist weer vrijwel niet doet.quote:Op zaterdag 19 november 2011 18:50 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Hij kan ook zich ook veroorloven te treuzelen onderweg. Hij is immers niet met een recordpoging bezig.
Helemaal niet OT! En idd, ik maak me nu toch ook een beetje zorgen.. Wanneer is Henk afgehaakt? Na Panama of na N-Zeeland?quote:Op zaterdag 19 november 2011 17:48 schreef livelink het volgende:
Misschien een beetje OT, maar is er wat meer nieuws van Henk of moeten we ons serieus zorgen gaan maken?
Nou, een alter-ego zou nog steeds kunnen, althans in de betekenis van meervoudige persoonlijkheid. We hebben dan Dick Dekker, opleidingsniveau LBO, aandachtspunt in de Nederlandse taal de werkwoordspelling en de stijl.quote:Op zaterdag 19 november 2011 11:25 schreef Tide het volgende:
[..]
Ik denk dat jullie de plank totaal mis slaan. De vader van Laura heeft een totaal andere manier van schrijven. Ook worden er berichten geplaatst op tijden dat Dick niet in de buurt van een computer was... Lees de geplaatste berichten maar eens terug.
Dan heeft Laura nog steeds aan de voorwaarden voldaan. Terug op haar vertrekpunt (St.-Maarten heeft zij eerder bezocht), alle lengtegraden en de evenaar doorkruist. Op St.-Maarten heeft Laura vrienden, hier in Nederland alleen maar jaloursche mensen die het zogenaamd goed met haar voorhebben.quote:Op zaterdag 19 november 2011 11:50 schreef svetan het volgende:
Bovendien maakt ze zelf de voorwaarden en de regels. Ze vestigt een record dat geen record is. Dat kan ze, omdat ze het uiteindelijk voor zichzelf doet.quote:Op zaterdag 19 november 2011 21:17 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Dan heeft Laura nog steeds aan de voorwaarden voldaan. Terug op haar vertrekpunt (St.-Maarten heeft zij eerder bezocht), alle lengtegraden en de evenaar doorkruist. Op St.-Maarten heeft Laura vrienden, hier in Nederland alleen maar jaloursche mensen die het zogenaamd goed met haar voorhebben.
Ik weet het: het is én geen non-stop én niet geheel gezeild, maar dan nog is het enorme prestatie voor een 15/16-jarige. De meeste meisjes van haar leeftijd spelen nog met poppen.quote:Op zaterdag 19 november 2011 21:24 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Bovendien maakt ze zelf de voorwaarden en de regels. Ze vestigt een record dat geen record is. Dat kan ze, omdat ze het uiteindelijk voor zichzelf doet.
Totaal overgelijkbaar met wat anderen doen, omdat het onvergelijkbaar is.
Als de hele onderneming niet was omgeven met recalcitrant gedrag van zowel vader als dochter en valse voorstellingen van zaken, zou ik er zeker meer sympathie voor gehad hebben.quote:Op zaterdag 19 november 2011 21:28 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Ik weet het: het is én geen non-stop én niet geheel gezeild, maar dan nog is het enorme prestatie voor een 15/16-jarige. De meeste meisjes van haar leeftijd spelen nog met poppen.
Ja dat is jammer, hoofdzaak-, bijzaak-verwarring.quote:Op zaterdag 19 november 2011 21:34 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Als de hele onderneming niet was omgeven met recalcitrant gedrag van zowel vader als dochter en valse voorstellingen van zaken, zou ik er zeker meer sympathie voor gehad hebben.
Dat zullen dan waarschijnlijk "de instanties" zijn. Want volgens papa lijdt Laura nog steeds onder wat die haar hebben aangedaan. Gemakshalve vergeet hij daarbij te vermelden dat het toch echt zijn eigen gedrag is geweest wat er voor heeft gezorgd dat instanties als jeugdzorg in actie kwamen.quote:Op zaterdag 19 november 2011 14:24 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ach, dan vindt ze wel iemand die ze daarvan de schuld kan geven, of kiest ze willekeurig iemand uit om de schuld aan te geven.
Uiteraard doelde ik daaropquote:Op zaterdag 19 november 2011 23:01 schreef spuitje het volgende:
Dat zullen dan waarschijnlijk "de instanties" zijn.
Zie Mijn verhaal (Laura's boek) vanaf site 72.quote:Op zaterdag 19 november 2011 23:01 schreef spuitje het volgende:
[..]
En nog iets: waarom wilde papa Dekker niet dat de politie bekend maakte dat zijn oogappeltje werd vermist?
Leg even uit, wil je.quote:Op zaterdag 19 november 2011 23:52 schreef Hammondorgel het volgende:
Zie Mijn verhaal (Laura's boek) vanaf site 72.
Heeft Laura geen vrienden in Nederland die niet jaloers zijn dan?quote:Op zaterdag 19 november 2011 21:17 schreef BabeWatcher het volgende:
Op St.-Maarten heeft Laura vrienden, hier in Nederland alleen maar jaloursche mensen die het zogenaamd goed met haar voorhebben.
Dat boek staat hier niet in de boekenkast en zal er ook nooit komen te staan.quote:Op zaterdag 19 november 2011 23:52 schreef Hammondorgel het volgende:
[..]
Zie Mijn verhaal (Laura's boek) vanaf site 72.
Nee, het stond in een interview met pa Dekker, het waren zijn eigen woorden. Alleen stond er niet bij waarom hij niet wilde dat bekend werd dat zijn dochter vermist werd.quote:Op zondag 20 november 2011 11:35 schreef svetan het volgende:
Hmmm spuitje..... dus je schreeuwt hier ongeinformeerd over verschillende zaken?
Ik heb tenminste dat boek tijdens mijn vakantie in Croatia van een buur- zeiler geleend en op een avond "diagonaal" doorgelezen.
Dan kun jij ons dus vertellen waarom pa niet wilde dat de vermissing bekend werd.quote:Op zondag 20 november 2011 11:35 schreef svetan het volgende:
Hmmm spuitje..... dus je schreeuwt hier ongeinformeerd over verschillende zaken?
Ik heb tenminste dat boek tijdens mijn vakantie in Croatia van een buur- zeiler geleend en op een avond "diagonaal" doorgelezen.
En alweer..quote:Door de buurboot werd ik gevraagd of ik zin had om mee te gaan naar het Addo Elephant National Park
Meeliften op het geld van anderen?quote:Op zondag 20 november 2011 12:09 schreef svetan het volgende:
@livelink
Ik hoop dat Laura dit als iets vanzelfsprekends gaat beschouwen
Waarom? Omdat wij graag geinformeerd willen worden.quote:Op zondag 20 november 2011 12:28 schreef svetan het volgende:
Waarom zou ik dat moeten uitleggen..... en waarom überhaupt moet dat uitgelegd worden? Zoeiets hoort hier niet thuis maar is een privézaak van de Dekkers.
Vragen ontwijken waar je geen antwoord op weet is typisch kansloos.quote:Op zondag 20 november 2011 12:44 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek
Doorzeiken op iets waarop je toch geen antwoord krijgt is ook typisch nederlands.
Prive? Hoezo prive, het staat toch in dat boek, zelfs de paginanummer wordt door Hammondorgel vermeld!quote:Op zondag 20 november 2011 12:28 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek
Typisch Nederlander...... als eerste aan geld denken
Gelukkig ben ik van die kwaal in de afgelopen decennia genezen.
Waarom zou ik dat moeten uitleggen..... en waarom überhaupt moet dat uitgelegd worden? Zoeiets hoort hier niet thuis maar is een privézaak van de Dekkers.
Een meisje alleen op een boot is ook iets byzonders natuurlijk. En als mij een dergelijk uitstapje werd aangeboden zou ik het waarschijnlijk ook aannemen. Maar ik heb bij Laura al heel lang het gevoel dat het altijd halen maar nooit brengen is!quote:Op zondag 20 november 2011 11:57 schreef livelink het volgende:
Mensen bieden het Laura aan en zou knettergek zijn als ze het niet aan zou nemen natuurlijk.
Maar wat een geld zit er in die zeilwereld, zeg![]()
Al dat soort uitstapjes kosten handen vol met geld. En ik hoop dat Laura zich wel blijft beseffen hoe bijzonder dit allemaal is wat ze mag meemaken en dat ze het niet als iets vanzelfsprekends gaat beschouwen.
Denk eerder dat jij het antwoord niet weet. Wat is trouwens diagonaal lezen?quote:Op zondag 20 november 2011 12:44 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek
Doorzeiken op iets waarop je toch geen antwoord krijgt is ook typisch nederlands.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |