abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 18 november 2011 @ 13:13:03 #1
137949 Disana
pi_104510096

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wie is Laura?
Laura is een bijzonder meisje. Ze had een droom: Als jongste wil zij rondom de wereld zeilen. Is zij een stoere heldin die haar hoofd boven het maaiveld uitsteekt? Is deze recordpoging een verkapte vakantie? Is Laura slachtoffer van de dromen van haar vader? :? Is zij een stampvoetende puber? Wil zij haar toch wel zwakke sociale achtergrond (scheiding, eigenaardige ouders, moeder die zelf uit de ouderlijke macht ontzet wil worden omdat zij de emotionele chantage van haar dochter vreest, eerdere aanvaringen van de vader met autoriteiten, enz.) ontvluchten? En wat te denken van fietspaden in de oceaan en piraten waar je omheen kan zeilen? Was de bemoeienis van Jeugdzorg terecht?
En who de fok is mister Mercer?! :?

En zo zijn er veel vragen, waar iedereen vanuit zijn eigen beperkte inzicht antwoord op probeert te geven. Reden genoeg dus voor deze geanimeerde discussie! :Y

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De harde kern van posters:

avatar.png BabeWatcher ("Laura is fantasties! *O* ")

xc0ysg.jpg spuitje ("Laura is net Pinokkio" en tevens de enige echte ontdekker van de Guppy-tas),

noiconn.png Enneacanthus_Obesus ("Hoe zeer kan Laura zichzelf tegenspreken?!")

alien.gif moussie (brengt de discussie altijd weer op gang)

disana2.jpg Disana ("Van die blog klopt niets! Slapen en tegelijkertijd in de storm varen?, ja hoor! :P ")

wereldbol1.JPG livelink ("Ik hoop dat Laura de positieve flow weer snel te pakken krijgt")

noiconn.png svetan (Troll, Dick Dekker of gewoon Mr. Badguy?)

Mexklein.jpg RobertoCarlos ("Ik vertrouw die Henk niet helemaal")

banjer.jpg Banjerkanjer ("Laura is toch niet zo doortrapt dat ze dit allemaal zelf bedacht heeft?")

noiconn.png wich ("Laura heeft het gewoon goed geregeld")

noiconn.png Hammondorgel ("ER IS GEEN VOLGBOOT!!!!!! :N ")

Topicreeks: Laura Dekker
pi_104511243
Op de Hyves van Laura wel een verslag van gisteravond. Papa was namens Laura aanwezig.
quote:
Laser radial zeilster Marit Bouwmeester heeft opnieuw de Conny van Rietschoten Trofee 2011 gewonnen. Vorig jaar was zij ook al winnares.

De Friezin versloeg tijdens de Pre-Olympics volgens de jury van de zeilprijs op ongeëvenaarde wijze haar concurrentes en won de Sailing World Cup 2011. Met haar sportieve prestaties heeft zij bijgedragen aan de top 3 positie op de internationale ranglijst voor zeilende naties. Aldus de motivatie van de jury.

Het aantal nominaties lag dit keer boven de verwachting. De inzet van nieuwe media zoals Twitter en Facebook hebben daar volgens het bestuur van de Conny van Rietschoten Trofee zeker toe bijgedragen.

In de categorie zeezeilen werd Wouter Verbraak tot winnaar gekozen. Zonder enige voorbereiding stapte hij als invalschipper aan boord tijdens de Barcelona World Race en werd hij schipper voor de hele race. Wouter ging als eerste Nederlander non-stop rond de wereld.

In de categorie jeugdzeilen/surfen ging de zeilprijs naar Maxime Jonker. Ze werd Europees kampioen Laser 4.7 en wereldkampioen Laser radial voor meisjes onder de 17 in La Rochelle.

Thijs Kort, tienvoudig kampioen in de Schakel, maakte dit jaar zijn officiële debuut in de 16m2. Hij werd direct Nederlands kampioen. Het leverde hem de overwinning op in de categorie nationale klassen. Bij het internationaal en Olympisch zeilen/surfen versloeg Marit Bouwmeester 2.4 wereldkampioen Thierry Schmitter en surfer Dorian van Rijsselberge. De tweevoudige winnares van de Van Rietschoten Trofee was niet aanwezig tijdens de prijsuitreiking in verband met het wereldkampioenschap in Australië. Tijdens de voorafgaande Worldcup, Sail Melbourne staakte Marit voortijdig de strijd, omdat ze zich niet lekker voelde.

De Maas trofee, een onderscheiding voor personen met bijzondere verdiensten in de wedstrijdzeilsport ging naar Margriet Pannevis. Zij heeft in nagenoeg elke commissie van het Watersportverbond gezeten en is een Internationaal erkende dopingautoriteit.

De feestelijke uitreiking van de zeilprijzen vond plaats in Rotterdam, in de sociëteit van de Koninklijke
In het midden papa Dekker.
pi_104512313
Nee..... niet direct van Afrika naar Nieuw Zeeland! Ze moet eerst deze droom waarmaken en haar rondje, waar dan ook, afsluiten.

In Capetown heeft ze gelegenheid alvast verder te "netwerken" onder de vele Nieuw Zeelandse deelnemers aan de Volvo Ocean die waarschijnlijk meer van de wereldzeeen hebben gezien als ene meneer Schöder en beter weten tewaarderen wat Laura tot nu toe al heeft volbracht.
pi_104512462
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 14:20 schreef svetan het volgende:
Nee..... niet direct van Afrika naar Nieuw Zeeland! Ze moet eerst deze droom waarmaken en haar rondje, waar dan ook, afsluiten.
Er staat nergens "direct" in de TT.

quote:
In Capetown heeft ze gelegenheid alvast verder te "netwerken" onder de vele Nieuw Zeelandse deelnemers aan de Volvo Ocean die waarschijnlijk meer van de wereldzeeen hebben gezien als ene meneer Schöder en beter weten tewaarderen wat Laura tot nu toe al heeft volbracht.
Dat Schröder zegt wat ie vindt zit je hoog he?
Vooral geen kiritiek op Laura hebben, want Laura is goed en "if you're not with her, you're against her".
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  † In Memoriam † vrijdag 18 november 2011 @ 14:33:50 #5
137949 Disana
pi_104512856
quote:
Nee..... niet direct van Afrika naar Nieuw Zeeland!
Neem een pilletje, je windt je teveel op. Het is maar een titel en er staat niets onwaars in.
pi_104513327
Nee... dat ik de pest gekregen heb aan Schröder heeft helemaal niets met Laura te doen! Het is gewoon zijn arrogantie en onsportiviteit van deze persoon die dan daaruit ook nog mee naar de media loopt. Zulke figuren zijn een schande voor de sportwereld in het algemeen en hier in het bijzonder de zeilwereld. Laten we even wel wezen..... ook tegen Verbraak had deze zielige figuur met zijn prestaties geen enkele kans.
Zoals ik al in de vorige aflevering heb geschreven was ik er ook tegen dat Laura die trofee zou krijgen. Ze heeft immers nog niet afgelevert.

Volgend jaar zou dit wel eens anders kunnen liggen: Dan heeft ze werkelijk iets buitengewoons gepresteerd en in binnen en buitenland de nederlandse zeilwereld meer bekendheid gegeven.
pi_104513572
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 14:46 schreef svetan het volgende:
Volgend jaar zou dit wel eens anders kunnen liggen: Dan heeft ze werkelijk iets buitengewoons gepresteerd en in binnen en buitenland de nederlandse zeilwereld meer bekendheid gegeven.
Meer bekendheid? Misschien, maar niet onverdeeld positief.
Is het "OMG dat was ZO fantastisch, ik ga ook zeilen!" of "Laura Dekker? Oh het zeilmeisje. Ja, knap gedaan van haar." of zelfs "Ohja, dat verwende nest dat zo nodig alle regels aan haar laars moest lappen."?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_104513722
@spijkerbroek

Lees maar eens de commentaren van mensen die Laura werkelijk hebben ontmoet: http://segelreporter.com/(...)ien-nach-suedafrika/
pi_104514029
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 14:57 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek

Lees maar eens de commentaren van mensen die Laura werkelijk hebben ontmoet: http://segelreporter.com/(...)ien-nach-suedafrika/
Ja fijn. Maar bekendheid stopt niet bij de mensen die haar hebben ontmoet en de zeilwereld.
pi_104514658
@spijkerbroek

Als het Laura te doen was geweest om algemene bekendheid dan had ze aan een castingshow deelgenomen of zich laten uitnodigen op een party van Berlusconi. Het is niet voor niets dat ze de hele "Yellow Press" op een afstand houd.
pi_104515011
Je haalt nu 2 dingen door elkaar.:
1. de van Rietschotentrofee, die uitgereikt wordt aan iemand die veel heeft betekend voor de zeilsport;
2. of Laura al dan geen bekendheid wil.
Je zei dat ze een grotere kans heeft om de van Rietschotentrofee volgend jaar te winnen, omdat ze dan meer bekendheid heeft in binnen- en buitenland wegens het afronden van haar reis.
Bekendheid is niet het enige criterium voor de trofee. Een belangrijker criterium is wat de verdienste is van de winnaar voor de zeilsport, dus door de ogen van de niet-zeilwereld. En Laura heeft nu niet bepaald een positieve indruk achtergelaten in de niet-zeilwereld.
pi_104515438
quote:
Nee... dat ik de pest gekregen heb aan Schröder heeft helemaal niets met Laura te doen! Het is gewoon zijn arrogantie en onsportiviteit van deze persoon die dan daaruit ook nog mee naar de media loopt. Zulke figuren zijn een schande voor de sportwereld in het algemeen en hier in het bijzonder de zeilwereld. Laten we even wel wezen..... ook tegen Verbraak had deze zielige figuur met zijn prestaties geen enkele kans.
Zoals ik al in de vorige aflevering heb geschreven was ik er ook tegen dat Laura die trofee zou krijgen. Ze heeft immers nog niet afgelevert.

Natuurlijk heeft het wel te maken met Laura. Jij kunt het gewoon niet uitstaan dat niet iedereen dat kind op een enorm voetstuk zet. Maar de prestatie van Laura kan niet in de schaduw van de prestaties van deze man staan en ik vind het nog steeds ongelooflijk dat ze zelfs maar is genomineerd! Een goed voorbeeld voor de jeugd? Laat me niet lachen zeg!
  vrijdag 18 november 2011 @ 15:45:53 #13
8369 speknek
Another day another slay
pi_104515703
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 15:40 schreef spuitje het volgende:
Jij kunt het gewoon niet uitstaan dat
:').
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 18 november 2011 @ 17:05:54 #14
340258 MrFoureyes
Through the looking glass
pi_104518695
Ik krijg toch steeds meer de indruk dat Svetan een alter-ego van Dick Dekker is.

Wel grappig dat vader Dekker alvast aanwezig was bij de uitreiking. Zou hij werkelijk verwacht hebben dat hij met een prijs naar huis zou gaan? Nou ja, hij heeft in ieder geval een bos bloemen. Of mocht hij die alleen even vasthouden om daarna te overhandigen aan de winnaar?
pi_104518796
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 17:05 schreef MrFoureyes het volgende:
Ik krijg toch steeds meer de indruk dat Svetan een alter-ego van Dick Dekker is.
svetan heeft gisteravond hier niet gepost.. kan maar zo ;)
pi_104518859
scheert ze eigenlijk d'r oksels in die boot?
  vrijdag 18 november 2011 @ 18:26:30 #17
340258 MrFoureyes
pi_104521296
Een Nieuw-Zeelandse fan meldt net in het gastenboek dat het kopen van een woning op een berg met uitzicht op zee in Nieuw Zeeland financieel heel goed te doen is. En heel Nieuw Zeeland staat achter haar. Ik zeg: DOEN!
pi_104522441
Deel van die post waar MrFourEyes had over had:
quote:
Let us know if we can do anything to help you settle in
"Nou, als u even wilt betalen? Dank u!"
pi_104523940
@spijkerbroek

..... het zijn geen Nederlanders die altijd met de hand op de knip zitten. Het zou zo maar kunnen zijn dat in zulke landen met een "settlers mentaliteit" iemand werkelijk meent wat hij zegd.
In dat zulk lander kiest men zijn eigen "goede doel" om aan te geven en stort geen geld op een anomyme girorekening van een of andere stichting.
pi_104524522
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 19:31 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek

..... het zijn geen Nederlanders die altijd met de hand op de knip zitten. Het zou zo maar kunnen zijn dat in zulke landen met een "settlers mentaliteit" iemand werkelijk meent wat hij zegd.
In dat zulk lander kiest men zijn eigen "goede doel" om aan te geven en stort geen geld op een anomyme girorekening van een of andere stichting.
Het gaat me er niet om of zij betalen of niet. Dat is hun keuze, en dat boeit me totaal niet.
Mijn insteek was dat Laura wellicht het handje op gaat houden. Lekker makkelijk.
pi_104524733
En dan kom je onderweg een walvis tegen :o
pi_104524853
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 19:43 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Het gaat me er niet om of zij betalen of niet. Dat is hun keuze, en dat boeit me totaal niet.
Mijn insteek was dat Laura wellicht het handje op gaat houden. Lekker makkelijk.
Ze zal waarschijnlijk niet eens anders kunnen. Maar of mensen echt een huis voor haar zullen kopen betwijfel ik ten zeerste!
pi_104524946
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 19:50 schreef spuitje het volgende:
Ze zal waarschijnlijk niet eens anders kunnen. Maar of mensen echt een huis voor haar zullen kopen betwijfel ik ten zeerste!
Ze heeft ervaring met het inzamelen van geld, dus een beetje hier, beetje daar. Misschien komt ze er wel. Zo doen bedelaars dat ook.
pi_104528611
Die hele Laura-Lucas-affaire is een twee honden en een been verhaal geworden.

Uit Laura's blog maak ik op dat ze nog voor dit weekend voorbij is alweer verder zeilt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 14:57 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek

Duidelijk, voor ons natuurlijk geen verrassing. Wij weten dat Laura een vrolijk, lief, spontaan en actief meisje is. Alleen die zure rechtse pers zit haar doorlopend te demoniseren.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_104533335
quote:

"top 3 positie op de internationale ranglijst voor zeilende naties. "
Ik dacht dat je zei dat voor Laura Nederland geen bekendheid meer had in de zeilwereld. Dat valt wel mee. Ik zie ook niet in wat haar bijdrage is, met haar zelfgemaakte regeltjes en haar pleziertocht van haven naar haven. Ja ze heeft een groter stuk gevaren omdat de marine HKH niet wilde begeleiden, anders had ze dat ook niet gedaan.
Grappig dat ze nu opeens wel naar Nieuw Zeeland gaat. Daar had ze eerder geen tijd voor. En daar deden ze toch ook al stom tegen haar?
  vrijdag 18 november 2011 @ 23:22:05 #26
340258 MrFoureyes
pi_104535787
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 19:31 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek

En dan? Iemand besluit een huis met uitzicht kado te geven aan zeilmeisje. En dan zit ze daar, als zestienjarige, alleen op een berg aan het andere eind van de wereld. Als ze uit haar raam kijkt, ziet ze haar boot.

Hoe gaat het dan verder, zo alleen op die berg?

Het lijkt een beetje een sprookje, zo''n prinses alleen in haar kasteel, turend vanuit de toren. Wanneer komt de prins?
pi_104539160
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 23:22 schreef MrFoureyes het volgende:
Wanneer komt de prins?
En wat als de prins niet komt?
  zaterdag 19 november 2011 @ 10:25:55 #28
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_104544291
quote:
Nee... dat ik de pest gekregen heb aan Schröder heeft helemaal niets met Laura te doen! Het is gewoon zijn arrogantie en onsportiviteit van deze persoon die dan daaruit ook nog mee naar de media loopt. Zulke figuren zijn een schande voor de sportwereld in het algemeen en hier in het bijzonder de zeilwereld.
En wie ben jij dan eigenlijk, Dick ? Wat heb jij op zeilgebied nou eigenlijk gepresteerd dat je kunt oordelen over Schroder?? :{w
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  zaterdag 19 november 2011 @ 10:28:24 #29
124676 RobertoCarlos
pi_104544329
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 17:05 schreef MrFoureyes het volgende:
Eindelijk iemand die mijn conclusie van 30 draadjes terug op zijn juiste waarde inschat.
  zaterdag 19 november 2011 @ 10:29:49 #30
124676 RobertoCarlos
pi_104544358
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 21:06 schreef BabeWatcher het volgende:
Duidelijk, voor ons natuurlijk geen verrassing. Wij weten dat Laura een vrolijk, lief, spontaan en actief meisje is.
Wat bedoel je met 'lief' en met 'actief'? In welke zin zie jij dat zo voor je?
pi_104544900
@RobertoCarlos

Ik heb zelf helemaal niets op sportief gebied gepresteert..... en dat beetje zeilen wat ik doe heeft geen enkel sportief karakter maar is gewoon ontspanning en vrijetijdsbesteding. Voor mij is het dagelijkse professionele gevecht voldoende sport maar ook daar gelden voor mij ook de regels dat ik altijd op de bal speel en nooit op de man.

Het gaat hier juist niet om de sportieve prestatie maar gewoon om de regels van menselijk en sociaal gedrag die in een competitie of bij een nominatie gewenst zijn. Het aanvallen van een mededinger op gronden van nationaliteit, ras, politieke, geloofs of levensinstelling alsmede leeftijd behoren tot dingen die absoluut niet in welke sport dan ook thuishoren.
Schröders gedrag is arrogant en in hoge mate onsportief. Bovendien een motie van wantrouwen tegen de mensen die de winnaars van deze trofee verkiezen.
  zaterdag 19 november 2011 @ 11:25:08 #32
354322 Tide
Dream explore and discover
pi_104545494
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 november 2011 10:28 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Eindelijk iemand die mijn conclusie van 30 draadjes terug op zijn juiste waarde inschat.
Ik denk dat jullie de plank totaal mis slaan. De vader van Laura heeft een totaal andere manier van schrijven. Ook worden er berichten geplaatst op tijden dat Dick niet in de buurt van een computer was... Lees de geplaatste berichten maar eens terug.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didnt do than by the ones you did do
  zaterdag 19 november 2011 @ 11:28:28 #33
124676 RobertoCarlos
pi_104545582
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 10:56 schreef svetan het volgende:
@RobertoCarlos

Ik heb zelf helemaal niets op sportief gebied gepresteert..... en dat beetje zeilen wat ik doe heeft geen enkel sportief karakter maar is gewoon ontspanning en vrijetijdsbesteding. Voor mij is het dagelijkse professionele gevecht voldoende sport maar ook daar gelden voor mij ook de regels dat ik altijd op de bal speel en nooit op de man.

Het gaat hier juist niet om de sportieve prestatie maar gewoon om de regels van menselijk en sociaal gedrag die in een competitie of bij een nominatie gewenst zijn. Het aanvallen van een mededinger op gronden van nationaliteit, ras, politieke, geloofs of levensinstelling alsmede leeftijd behoren tot dingen die absoluut niet in welke sport dan ook thuishoren.
Schröders gedrag is arrogant en in hoge mate onsportief. Bovendien een motie van wantrouwen tegen de mensen die de winnaars van deze trofee verkiezen.
Idd, de mensenrechten zijn zwaar geschonden, Abu Graib is er niets bij. En hij 'valt' niemand 'aan', hij geeft zijn mening, net zoals jij nu Schroder aanvalt. En net zoals LD zeer regelmatig de levensinstelling van de pers, het NL volk, etc. aanvalt.
Waarom let je alleen op de manier waarop Schroder dat zegt, en niet op de argumenten die hij gebruikt?
Sowieso heeft Schroder veel meer recht van spreken dan jij, hij weet toch wel iets beter hoe het werkt in de zeilwereld. En Schroder heeft tot nu toe ook wel veel meer bereikt als LD.
Je zou juist zijn opmerkingen kunnen oppakken als mogelijkheid om er iets van te leren.

Waarom zie je alles als een bedreiging in plaats van als een kans om iets te leren? :?
pi_104545692
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 11:25 schreef Tide het volgende:

[..]

Ik denk dat jullie de plank totaal mis slaan. De vader van Laura heeft een totaal andere manier van schrijven. Ook worden er berichten geplaatst op tijden dat Dick niet in de buurt van een computer was... Lees de geplaatste berichten maar eens terug.
Tegenwoordig hoef je niet meer in de buurt van een pc te zijn om te kunnen internetten. Maar nog afgezien daarvan geloof ik ook niet dat Svetan de vader van Laura is.
  zaterdag 19 november 2011 @ 11:40:19 #35
124676 RobertoCarlos
pi_104545853
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 11:33 schreef spuitje het volgende:

[..]

Tegenwoordig hoef je niet meer in de buurt van een pc te zijn om te kunnen internetten. Maar nog afgezien daarvan geloof ik ook niet dat Svetan de vader van Laura is.
Babs is vreemd gegaan??? :D
  zaterdag 19 november 2011 @ 11:42:31 #37
124676 RobertoCarlos
pi_104545928
quote:
Laffe drol, arrogant en onsportief hoor, de discussie vermijden :r
pi_104546063
beweert Svetan daar keihard dat hij altijd op de bal speelt en nooit op de man? :D
pi_104546102
quote:
@RobertoCarlos

De manier waarop jij over Lucas Schroder hebt geschreven is ronduit beledigend. Deze man heeft zijn mening over Laura gegeven en heeft dat in nette bewoordingen gedaan. Dat is zijn goed recht en het is ook wel duidelijk dat er mensen zijn, ook in het zeilwereldje, die zijn mening delen.
Schroder staat in de zeilwereld bekend als een zeer gerespecteerd iemand maar dat wil jij niet zien.
pi_104546150
In de Zuidafrikaanse kranten, die haar blijkbaar geintervieuwd hebben, staat duidelijk dat het eindpunt van de reis niet in europa maar op de cariben zal liggen. Laten we maar vermoeden St. Maarten.
pi_104546227
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 november 2011 11:42 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Laffe drol, arrogant en onsportief hoor, de discussie vermijden :r
Dat doet Svetan altijd.
pi_104546567

zaterdag 19 november 2011 @ 12:06:08 #43
124676 RobertoCarlos
pi_104546610
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 11:52 schreef spuitje het volgende:

[..]

Dat doet Svetan altijd.
quote:
Svetans gedrag is arrogant en in hoge mate onsportief. Bovendien een motie van wantrouwen tegen de mensen die in dit topic posten.
pi_104546654
quote:
@RobertoCarlos

Zelfs in dezelfde post _O-
  zaterdag 19 november 2011 @ 12:09:09 #45
124676 RobertoCarlos
pi_104546703
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 12:04 schreef spuitje het volgende:
(column van LD)
Ze springt wel erg makkelijk bij alles en iedereen in de auto....nu huppakee in de auto bij een willekeurige familie....
  zaterdag 19 november 2011 @ 12:10:31 #46
124676 RobertoCarlos
pi_104546745
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 12:07 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Inderdaad, ik zie het nu ook (pas)! Wat een lachertje die Svetan!_O- _O- _O- _O- _O- _O-
pi_104546772
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 november 2011 12:09 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Ze springt wel erg makkelijk bij alles en iedereen in de auto....nu huppakee in de auto bij een willekeurige familie....
Maar ze hebben twee kindjes en zagen er vast aardig uit, dus dan heb je niets te vrezen toch?
  zaterdag 19 november 2011 @ 12:13:27 #48
124676 RobertoCarlos
pi_104546851
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 12:11 schreef spuitje het volgende:

[..]

Maar ze hebben twee kindjes en zagen er vast aardig uit, dus dan heb je niets te vrezen toch?
Zou je denken en dat kan best zijn, maar nog steeds kent LD die mensen niet. Het gaat me ook een beetje om het gemak waarmee dat (steeds) gebeurt en ze het opschrijft. Het lijkt voor haar wel normaal, maar dat is het niet.
pi_104547002
en dan hebben we het nog niet eens over alle opmerkingen over Nederland, spruitjes en azijnpissers.
quote:

[..]

pi_104547536
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2011 12:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
en dan hebben we het nog niet eens over alle opmerkingen over Nederland, spruitjes en azijnpissers.

[..]

Opmerkingen die heel vaak ook niet eens blijken te kloppen. Echt hoor, ik begrijp die enorme haat van Svetan tegen Nederland absoluut niet.
  † In Memoriam † zaterdag 19 november 2011 @ 12:35:55 #51
137949 Disana
pi_104547623
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 11:50 schreef svetan het volgende:
In de Zuidafrikaanse kranten, die haar blijkbaar geintervieuwd hebben, staat duidelijk dat het eindpunt van de reis niet in europa maar op de cariben zal liggen. Laten we maar vermoeden St. Maarten.
Maar dagen geleden citeerde ik al het volgende:

“From the Caribbean I will make my way back to Whangarei in New Zealand where I hope to settle and maybe call home.”

http://www.ecr.co.za/kagi(...)or-arrives-in-Durban
pi_104547901
quote:
Laten we eerst maar eens afwachten tot ze haar rondje heeft gezeild gevaren. Het is inmiddels wel duidelijk dat Laura in een droom leeft. Maar er komt een dag dat ze wakker zal moeten worden. Nu nog zorgen sponsors en fans ervoor dat ze kan blijven dromen maar daar zal een einde aan komen. En het is nog maar de vraag of het boek en de documentaire veel op zullen leveren.
  zaterdag 19 november 2011 @ 12:45:49 #53
124676 RobertoCarlos
pi_104547978
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 12:35 schreef Disana het volgende:

[..]

Maar dagen geleden citeerde ik al het volgende:

“From the Caribbean I will make my way back to Whangarei in New Zealand where I hope to settle and maybe call home.”

Ach, Svetan is nou eenmaal niet geïnteresseerd in de opmerking van anderen :P
  † In Memoriam † zaterdag 19 november 2011 @ 12:46:50 #54
137949 Disana
pi_104548013
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 november 2011 12:45 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Ach, Svetan is nou eenmaal niet geïnteresseerd in de opmerking van anderen :P
Ik weet het, daarom reageer ik ook zelden op hem. Maar er lezen mensen mee die hem misschien wel geloven.
pi_104548015
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 12:43 schreef spuitje het volgende:
Laten we eerst maar eens afwachten tot ze haar rondje heeft gezeild gevaren. Het is inmiddels wel duidelijk dat Laura in een droom leeft. Maar er komt een dag dat ze wakker zal moeten worden. Nu nog zorgen sponsors en fans ervoor dat ze kan blijven dromen maar daar zal een einde aan komen. En het is nog maar de vraag of het boek en de documentaire veel op zullen leveren.
Vergeet de honderdduizenden euros/dollars niet die ze binnen zal harken met lezingen! ;)
  zaterdag 19 november 2011 @ 12:49:52 #56
124676 RobertoCarlos
pi_104548105
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 12:46 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik weet het, daarom reageer ik ook zelden op hem. Maar er lezen mensen mee die hem misschien wel geloven.
Inderdaad het beste is dat we allemaal gewoon negeren :Y :Y ^O^
  † In Memoriam † zaterdag 19 november 2011 @ 12:55:19 #57
137949 Disana
pi_104548273
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 november 2011 12:49 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Inderdaad het beste is dat we allemaal gewoon negeren :Y :Y ^O^
Het topic draait bijna helemaal rondom svetan de laatste tijd. En dat terwijl er met hem geen zinnig gesprek valt te voeren.
  zaterdag 19 november 2011 @ 13:25:13 #58
124676 RobertoCarlos
pi_104549083
Nou ja, dan geen gesprek toch? :s)

Wat is nou het plan voor LD verder nog? Blijft ze nou nog een tijd in Durban of gaat ze gelijk door naar Kaapstad, waar de feesten zijn? ;)
In Durban is namelijk helemaal niets te doen en het is bovendien niet zo'n veilige stad.
pi_104549166
Ze is al in Port Elizabeth waar ze een paar dagen wil wachten to het weer beter wordt, dacht ik ergens gelezen te hebben.
pi_104549622
@spijkerbroek

Ze is in Port Elizabeth en heeft daaral een intervieuw aan de pers gegeven: http://www.dieburger.com/(...)le-vir-Kaap-20111119

Pas dinsdag heeft ze gunstige wind om naar Kaapstad door te varen: http://www.weathersa.co.za/web/
pi_104549659
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 13:46 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek

Ze is in Port Elizabeth en heeft daaral een intervieuw aan de pers gegeven: http://www.dieburger.com/(...)le-vir-Kaap-20111119

Pas dinsdag heeft ze gunstige wind om naar Kaapstad door te varen: http://www.weathersa.co.za/web/
Meer @RobertoCarlos dus.
  † In Memoriam † zaterdag 19 november 2011 @ 13:51:46 #62
137949 Disana
pi_104549766
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 november 2011 13:25 schreef RobertoCarlos het volgende:
Nou ja, dan geen gesprek toch? :s)

Wat is nou het plan voor LD verder nog? Blijft ze nou nog een tijd in Durban of gaat ze gelijk door naar Kaapstad, waar de feesten zijn? ;)
In Durban is namelijk helemaal niets te doen en het is bovendien niet zo'n veilige stad.
Ik vind het altijd weer een bron van vermaak te constateren welke mensen ze nu weer heeft weten te strikken voor gratis eten en onderdak, en vooral feesten. Die mensen deugen wel, maar Dekker is gaan denken dat de wereld zo in elkaar steekt dat alles je toekomt als je een beetje vakantie op een bootje viert. En oké, eigenlijk is dat ook wel weer sneu.
pi_104549911
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 13:51 schreef Disana het volgende:
Ik vind het altijd weer een bron van vermaak te constateren welke mensen ze nu weer heeft weten te strikken voor gratis eten en onderdak, en vooral feesten. Die mensen deugen wel, maar Dekker is gaan denken dat de wereld zo in elkaar steekt dat alles je toekomt als je een beetje vakantie op een bootje viert. En oké, eigenlijk is dat ook wel weer sneu.
Tja, die mensen hebben een leuk verhaal te vertellen aan vrienden/familie: "Laura Dekker heeft in mijn huis geslapen/is met mij de bergen in geweest/is op mijn feest geweest." en Laura maakt daar handig gebruik van. Als een echte Nederlander: niets betalen, maar wel de leuke dingen eruit proberen te halen. En idd, dat is best sneu.
pi_104550057
hoeveel van die vrienden blijven er eigenlijk over?
pi_104550573
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 14:01 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
hoeveel van die vrienden blijven er eigenlijk over?
Ach, weinig denk ik. Zelf ontmoet je tijdens vakanties toch ook leuke mensen? Je eet samen een hapje, maakt een uitstapje en belooft elkaar contact te houden. Dat is het eerste jaar een kaartje met de kerst, misschien een bezoekje en dat was het dan wel.
pi_104550719
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 13:51 schreef Disana het volgende:

[..]

Niet alleen etentjes en feestjes en uitstapjes. Ook byvoorbeeld geld voor he repareren van zeilen weet ze binnen te slepen. Zij vertelt een verhaaltje over haar tocht op een jachtclub en er wordt een "spontane" collecte gehouden. Ze is best geslepen volgens mij. Maar of ze door heeft dat dat een keer stopt betwijfel ik.
pi_104550779
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 14:22 schreef spuitje het volgende:
Niet alleen etentjes en feestjes en uitstapjes. Ook byvoorbeeld geld voor he repareren van zeilen weet ze binnen te slepen. Zij vertelt een verhaaltje over haar tocht op een jachtclub en er wordt een "spontane" collecte gehouden. Ze is best geslepen volgens mij. Maar of ze door heeft dat dat een keer stopt betwijfel ik.
Ach, dan vindt ze wel iemand die ze daarvan de schuld kan geven, of kiest ze willekeurig iemand uit om de schuld aan te geven.
  zaterdag 19 november 2011 @ 17:48:27 #68
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_104557134
Misschien een beetje OT, maar is er wat meer nieuws van Henk of moeten we ons serieus zorgen gaan maken?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_104558774
quote:

[..]

Hoezeer kan Svetan zichzelf tegenspreken? :D

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 14:17 schreef spuitje het volgende:

[..]

Ach, weinig denk ik. Zelf ontmoet je tijdens vakanties toch ook leuke mensen? Je eet samen een hapje, maakt een uitstapje en belooft elkaar contact te houden. Dat is het eerste jaar een kaartje met de kerst, misschien een bezoekje en dat was het dan wel.
Opvallend is alleen dat iedereen die zich laat gebruiken of waar ze zakelijk mee te maken heeft, ineens 'vriend' of 'beste vriend(in)' wordt genoemd.
Terwijl ze er even later niet meer naar om lijkt te kijken. Dat verbaasde me al eerder. Verlangt ze niet naar huis? Naar haar vrienden, klasgenoten, ect.? Haar hond laat ze ook 2 jaar alleen.
Is dit meisje te narcistisch om duurzame banden aan te gaan?
  † In Memoriam † zaterdag 19 november 2011 @ 18:43:07 #70
137949 Disana
pi_104559019
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 17:48 schreef livelink het volgende:
Misschien een beetje OT, maar is er wat meer nieuws van Henk of moeten we ons serieus zorgen gaan maken?
Tja, zijn laatste verslag schreef hij alweer een tijdje geleden. Ik hoop ook dat alles goed is.

Hij schreef onder andere

Tijdens het contact op dinsdag met Laura bleek dat zij de motor had gestart toen bij haar de wind minder werd. Zij beschikt op de Guppy over voldoende brandstof om 1000 zeemijlen op de motor te varen. Met al mijn 20 liter jerrycans kom ik hooguit op 350 zeemijlen. Ik doe dan ook pas de motor aan als de windvaan of de elektronische stuurautomaat de boot niet meer besturen wegens zoveel gebrek aan wind dat er nauwelijks voortgang is. En op een toch van 2400 zeemijlen kan het zelfs zijn dat ik me laat dobberen en de wind afwacht.

http://www.wvdeamer.nl/links/reisverslagen.htm

Hij is dus niet alleen een stuk sportiever, hij is ook noodgedwongen een stuk langzamer.
pi_104559274
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 18:43 schreef Disana het volgende:

[..]

Tja, zijn laatste verslag schreef hij alweer een tijdje geleden. Ik hoop ook dat alles goed is.

Hij schreef onder andere

Tijdens het contact op dinsdag met Laura bleek dat zij de motor had gestart toen bij haar de wind minder werd. Zij beschikt op de Guppy over voldoende brandstof om 1000 zeemijlen op de motor te varen. Met al mijn 20 liter jerrycans kom ik hooguit op 350 zeemijlen. Ik doe dan ook pas de motor aan als de windvaan of de elektronische stuurautomaat de boot niet meer besturen wegens zoveel gebrek aan wind dat er nauwelijks voortgang is. En op een toch van 2400 zeemijlen kan het zelfs zijn dat ik me laat dobberen en de wind afwacht.

http://www.wvdeamer.nl/links/reisverslagen.htm

Hij is dus niet alleen een stuk sportiever, hij is ook noodgedwongen een stuk langzamer.
Hij kan ook zich ook veroorloven te treuzelen onderweg. Hij is immers niet met een recordpoging bezig.
  † In Memoriam † zaterdag 19 november 2011 @ 18:53:46 #72
137949 Disana
pi_104559356
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 18:50 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Hij kan ook zich ook veroorloven te treuzelen onderweg. Hij is immers niet met een recordpoging bezig.
Daarom mag hij ook op de motor varen - terwijl hij dat nou juist weer vrijwel niet doet.
  zaterdag 19 november 2011 @ 19:12:51 #73
124676 RobertoCarlos
pi_104559996
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 17:48 schreef livelink het volgende:
Helemaal niet OT! En idd, ik maak me nu toch ook een beetje zorgen.. Wanneer is Henk afgehaakt? Na Panama of na N-Zeeland?
  zaterdag 19 november 2011 @ 19:48:35 #74
340258 MrFoureyes
pi_104561352
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 11:25 schreef Tide het volgende:

[..]

Nou, een alter-ego zou nog steeds kunnen, althans in de betekenis van meervoudige persoonlijkheid. We hebben dan Dick Dekker, opleidingsniveau LBO, aandachtspunt in de Nederlandse taal de werkwoordspelling en de stijl.

Dan hebben we Svetan, van wie een manifestatie de Nederlandse taal perfect beheerst (zie posting 19 november 10.56 uur), terwijl de andere manifestatie zich presenteert met "Duitse" taalfouten. Die laatste manifestatie moet nog wat worden verbeterd: de getoonde fouten zijn niet consistent en ook niet typerend voor Duitstaligen.

Vermakelijk blijft het wel allemaal.
pi_104565342
quote:
Dan heeft Laura nog steeds aan de voorwaarden voldaan. Terug op haar vertrekpunt (St.-Maarten heeft zij eerder bezocht), alle lengtegraden en de evenaar doorkruist. Op St.-Maarten heeft Laura vrienden, hier in Nederland alleen maar jaloursche mensen die het zogenaamd goed met haar voorhebben.
pi_104565697
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 21:17 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Dan heeft Laura nog steeds aan de voorwaarden voldaan. Terug op haar vertrekpunt (St.-Maarten heeft zij eerder bezocht), alle lengtegraden en de evenaar doorkruist. Op St.-Maarten heeft Laura vrienden, hier in Nederland alleen maar jaloursche mensen die het zogenaamd goed met haar voorhebben.
Bovendien maakt ze zelf de voorwaarden en de regels. Ze vestigt een record dat geen record is. Dat kan ze, omdat ze het uiteindelijk voor zichzelf doet.
Totaal overgelijkbaar met wat anderen doen, omdat het onvergelijkbaar is.
pi_104565850
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 21:24 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Bovendien maakt ze zelf de voorwaarden en de regels. Ze vestigt een record dat geen record is. Dat kan ze, omdat ze het uiteindelijk voor zichzelf doet.
Totaal overgelijkbaar met wat anderen doen, omdat het onvergelijkbaar is.
Ik weet het: het is én geen non-stop én niet geheel gezeild, maar dan nog is het enorme prestatie voor een 15/16-jarige. De meeste meisjes van haar leeftijd spelen nog met poppen.
pi_104566040
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 21:28 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Ik weet het: het is én geen non-stop én niet geheel gezeild, maar dan nog is het enorme prestatie voor een 15/16-jarige. De meeste meisjes van haar leeftijd spelen nog met poppen.
Als de hele onderneming niet was omgeven met recalcitrant gedrag van zowel vader als dochter en valse voorstellingen van zaken, zou ik er zeker meer sympathie voor gehad hebben.
  zaterdag 19 november 2011 @ 22:21:42 #79
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_104568148
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 21:34 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Als de hele onderneming niet was omgeven met recalcitrant gedrag van zowel vader als dochter en valse voorstellingen van zaken, zou ik er zeker meer sympathie voor gehad hebben.
Ja dat is jammer, hoofdzaak-, bijzaak-verwarring.
pi_104569850
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 14:24 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ach, dan vindt ze wel iemand die ze daarvan de schuld kan geven, of kiest ze willekeurig iemand uit om de schuld aan te geven.
Dat zullen dan waarschijnlijk "de instanties" zijn. Want volgens papa lijdt Laura nog steeds onder wat die haar hebben aangedaan. Gemakshalve vergeet hij daarbij te vermelden dat het toch echt zijn eigen gedrag is geweest wat er voor heeft gezorgd dat instanties als jeugdzorg in actie kwamen.

En nog iets: waarom wilde papa Dekker niet dat de politie bekend maakte dat zijn oogappeltje werd vermist? Sterker nog: hij heeft geen aangifte gedaan, dat heeft haar moeder gedaan! Papa heeft de politie verzocht niets bekend te maken en was boos toen ze dat wel deden!
Maar he, als je kind word vermist wil je toch maar 1 ding? Dat de politie alles, maar dan ook echt alles en liever nog veel meer dan dat doet om je kind te vinden? Dan wil je oproepen in de pers, amber-alerts, aanplakbiljetten en noem maar op.
pi_104570480
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 23:01 schreef spuitje het volgende:
Dat zullen dan waarschijnlijk "de instanties" zijn.
Uiteraard doelde ik daarop :)
pi_104571680
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 23:01 schreef spuitje het volgende:

[..]

En nog iets: waarom wilde papa Dekker niet dat de politie bekend maakte dat zijn oogappeltje werd vermist?
Zie Mijn verhaal (Laura's boek) vanaf site 72.
pi_104573045
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 23:52 schreef Hammondorgel het volgende:
Leg even uit, wil je.
Niet iedereen heeft zin dat boek te kopen.
pi_104575566
Het blog van gisteren van de buren van Laura uit Durban die nu ook weer in Port Elizabeth zijn: http://momo-express.posterous.com/
pi_104576735
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 21:17 schreef BabeWatcher het volgende:

Op St.-Maarten heeft Laura vrienden, hier in Nederland alleen maar jaloursche mensen die het zogenaamd goed met haar voorhebben.
Heeft Laura geen vrienden in Nederland die niet jaloers zijn dan? c_/
pi_104577559
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 23:52 schreef Hammondorgel het volgende:

[..]

Dat boek staat hier niet in de boekenkast en zal er ook nooit komen te staan.
pi_104579207
Hmmm spuitje..... dus je schreeuwt hier ongeinformeerd over verschillende zaken?

Ik heb tenminste dat boek tijdens mijn vakantie in Croatia van een buur- zeiler geleend en op een avond "diagonaal" doorgelezen. :P
pi_104579434
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 11:35 schreef svetan het volgende:
Hmmm spuitje..... dus je schreeuwt hier ongeinformeerd over verschillende zaken?

Ik heb tenminste dat boek tijdens mijn vakantie in Croatia van een buur- zeiler geleend en op een avond "diagonaal" doorgelezen. :P
Nee, het stond in een interview met pa Dekker, het waren zijn eigen woorden. Alleen stond er niet bij waarom hij niet wilde dat bekend werd dat zijn dochter vermist werd.
pi_104579473
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 11:35 schreef svetan het volgende:

Dan kun jij ons dus vertellen waarom pa niet wilde dat de vermissing bekend werd.
pi_104579646
quote:
Door de buurboot werd ik gevraagd of ik zin had om mee te gaan naar het Addo Elephant National Park
En alweer..
  zondag 20 november 2011 @ 11:57:00 #91
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_104579986
Mensen bieden het Laura aan en zou knettergek zijn als ze het niet aan zou nemen natuurlijk.
Maar wat een geld zit er in die zeilwereld, zeg :o
Al dat soort uitstapjes kosten handen vol met geld. En ik hoop dat Laura zich wel blijft beseffen hoe bijzonder dit allemaal is wat ze mag meemaken en dat ze het niet als iets vanzelfsprekends gaat beschouwen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_104580486
@livelink

Ik hoop dat Laura dit als iets vanzelfsprekends gaat beschouwen en in de toekomst hetzelfde doet! Zelf probeer ik in de vakantie ook altijd de auto vol te krijgen met mensen die ter plekke geen eigen vervoer hebben als ik een uitstapje maak en ontmoet daardoor veel interessante figuren. Niet vergeten..... in die havens zijn allemaal active mensen die zoveel mogelijk willen zien tijdens hun reis.
pi_104580893
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 12:09 schreef svetan het volgende:
@livelink

Ik hoop dat Laura dit als iets vanzelfsprekends gaat beschouwen
Meeliften op het geld van anderen?

En wil je nog even uitleggen waarom pa niet wilde dat er bekendheid aan de vermissing van zijn dochter kwam?
pi_104581201
@spijkerbroek

Typisch Nederlander...... als eerste aan geld denken :(
Gelukkig ben ik van die kwaal in de afgelopen decennia genezen.

Waarom zou ik dat moeten uitleggen..... en waarom überhaupt moet dat uitgelegd worden? Zoeiets hoort hier niet thuis maar is een privézaak van de Dekkers.
pi_104581491
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 12:28 schreef svetan het volgende:
Waarom zou ik dat moeten uitleggen..... en waarom überhaupt moet dat uitgelegd worden? Zoeiets hoort hier niet thuis maar is een privézaak van de Dekkers.
Waarom? Omdat wij graag geinformeerd willen worden.
Als dat een privezaak is van de Dekkers, waarom staat het dan openlijk in een boek? Zo prive vinden zij dat kennelijk niet. Dus graag uitleg. Dank.
pi_104581760
@spijkerbroek

Doorzeiken op iets waarop je toch geen antwoord krijgt is ook typisch nederlands.
pi_104581788
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 12:44 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek

Doorzeiken op iets waarop je toch geen antwoord krijgt is ook typisch nederlands.
Vragen ontwijken waar je geen antwoord op weet is typisch kansloos.
Gelukkig speel je het niet op de man. </sarcasme>

Als je het ons uitlegt, kan het misverstanden uit de weg ruimen, maar dat wil je kennelijk niet?

[ Bericht 12% gewijzigd door spijkerbroek op 20-11-2011 12:52:49 ]
pi_104582539
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 12:28 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek

Typisch Nederlander...... als eerste aan geld denken :(
Gelukkig ben ik van die kwaal in de afgelopen decennia genezen.

Prive? Hoezo prive, het staat toch in dat boek, zelfs de paginanummer wordt door Hammondorgel vermeld!
Lijkt een beetje op reclame. "Koop het boek en u krijgt antwoord op al uw vragen!"
pi_104582828
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 11:57 schreef livelink het volgende:
Mensen bieden het Laura aan en zou knettergek zijn als ze het niet aan zou nemen natuurlijk.
Maar wat een geld zit er in die zeilwereld, zeg :o
Al dat soort uitstapjes kosten handen vol met geld. En ik hoop dat Laura zich wel blijft beseffen hoe bijzonder dit allemaal is wat ze mag meemaken en dat ze het niet als iets vanzelfsprekends gaat beschouwen.
Een meisje alleen op een boot is ook iets byzonders natuurlijk. En als mij een dergelijk uitstapje werd aangeboden zou ik het waarschijnlijk ook aannemen. Maar ik heb bij Laura al heel lang het gevoel dat het altijd halen maar nooit brengen is!
pi_104582932
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 12:44 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek

Denk eerder dat jij het antwoord niet weet. Wat is trouwens diagonaal lezen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')