abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108058889
Afgelopen maandag een eindgesprek bij een loopbaanadvies bureau gehad. De psych die ook de intake deed. Kwam met de vraag of ik er wel eens aangedacht had dat ik in de hoek van AD(H)D kon zoeken. Heb hem toen verteld dat ik binnenkort een traject daarvoor start en dat ik de verwijzing van de MD al binnen heb. En dat ik maandag as. een eerste gesprek heb. Ik moest dus a.s. maandag vrij vragen op mijn werk. Mijn leidinggevende vroeg of het ernstig was en dat hij zich zorge maakte. Toen heb ik hem maar verteld dat ik voor een AD(H)D test vrij moest hebben. Gelukkig vond hij het heel positief dat ik dit op pakte. Hij vertelde mij zelfs dat ik er geen verlofuren voor hoefde te schrijven omdat dit ook in bedrijfsbelang is dat ik hiermee bezig ben.

Dus soms loont het zelfs als je het aan je manager verteld!
pi_108059102
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 17:53 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Zo herkenbaar :{

Ben hier een hele tijd niet geweest :@

Ik las net dit stukje:

[..]

En ik voel me trots dat ik deze "gave" heb, is dat gezond? :@
Ik heb hetzelfde, voel me er soms bijna schuldig door. Als ik creatief moet zijn werk ik "clean" moet ik me focussen gebruik ik ritalin, beste van twee werelden toch? Voelt soms alleen een beetje als concurentievervalsing ^_^
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_108074877
Ik word helemaal gek van de Dexamfetamine...
Vergeet het regelmatig in te nemen en elke keer als ik me dat ineens realiseer word ik chagerijnig op degene die bedacht heeft om mensen die dingen vergeten de "opdracht" te geven te onthouden dat je 3 keer per dag een pilletje in moet nemen... :r

Alarm op m'n telefoon werkt niet, die heb ik niet altijd bij me (oeps, m'n telefoon vergeten!) en anders gaat het alarm altijd af als ik met iets bezig ben. nou even gauw afmaken en dan pilletje nemen, maar ja, 2 minuten later ben ik dat alweer vergeten... Dus weer te laat innemen of helemaal niet.

Ik vind 't ook verschrikkelijk belemmerend! De hele tijd moeten denken aan dat je dat spul moet meenemen en natuurlijk ook niet vergeten dat er dan water mee moet.

Dan heb ik ook nog 's dat sinds ik ze slik ik geen enkele soort pil meer makkelijk weg krijg (eerder nooit moeite mee) en ze achter m'n huig naar boven gaan en daar blijven steken... of langzaam naar beneden glijden... *kokhals* *kokhals*
Dus ik moet elk pilletje eerst tussen 2 lepels vermalen en het dan in een yoghurt of door m'n drinken doen...
Midden in de stad of op een andere publiekelijke locatie het in moeten nemen staat daardoor ook niet echt charmant. Ik zou net zo goed midden op straat het op kunnen snuiven, zelfde effect.

en dan werkt het eigenlijk ook niet eens echt. Het enige wat ik er van merk is dat ik overdag niet moe ben.. heerlijk!, maar om daar nou al die moeite voor te moeten doen?

En tot overmaat van ramp is m'n psych op vakantie en is m'n volgende afspraak pas halverwege maart :'(

Deed het net zo goed, opgeruimd huisje, hele dag door zin om bezig te zijn en nu begint het allemaal een beetje in verval te raken.. ik wil weer aan de concerta :{
You're dead to me!
I'm eating all your sandwiches,
Dead people don't need them...
pi_108119494
Mijn dexamfetamine zit in poedervorm in capsules. Misschien een idee?
pi_108121626
Weet iemand hoe lang het duurt voordat je aan ritalin gewend bent? het rare is: als ik mijn syptomen bekijk voldoe ik aan het ad(h)d type. Maarja elke keer dat ik ritalin inneem voelt het raar aan, ik word als het ware een stuk agressiever en een stuk drukker, terwijl het in mijn hoofd juist wel rustig wordt, heb geen last van dwanggedachtes, kan me aanzetten om dingen te doen, heb weer zin in het leven. Ik vind het zelf een beetje apart. Iemand ervaringen ermee?
  zaterdag 18 februari 2012 @ 18:07:42 #295
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_108122221
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 17:43 schreef de40reoverz het volgende:
Weet iemand hoe lang het duurt voordat je aan ritalin gewend bent? het rare is: als ik mijn syptomen bekijk voldoe ik aan het ad(h)d type. Maarja elke keer dat ik ritalin inneem voelt het raar aan, ik word als het ware een stuk agressiever en een stuk drukker, terwijl het in mijn hoofd juist wel rustig wordt, heb geen last van dwanggedachtes, kan me aanzetten om dingen te doen, heb weer zin in het leven. Ik vind het zelf een beetje apart. Iemand ervaringen ermee?
Ik zit nu twee weken aan de ritalin en ik ben er nu redelijk aan gewend. In het begin werd ik er alleen maar wazig van (wel heel rustig overigens). Weet nu trouwens ook uit eigen ervaring dat de waarschuwing voor de combinatie met alcohol er niet voor niets op staat... :')
pi_108123446
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 18:07 schreef Ludootje het volgende:

[..]
. Weet nu trouwens ook uit eigen ervaring dat de waarschuwing voor de combinatie met alcohol er niet voor niets op staat... :')
Hoe doe je het dan als je een keer wat wil gaan drinken met vrienden?
En hoe was je ervaring met de alcohol-ritalin combi?
pi_108124153
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 18:07 schreef Ludootje het volgende:

[..]

Weet nu trouwens ook uit eigen ervaring dat de waarschuwing voor de combinatie met alcohol er niet voor niets op staat... :')
Ik heb dit afgelopen woensdag voor het eerst geprobeerd, maar ik merkte er eigenlijk niet zo veel van.. Voor mijn gevoel ging het niet sneller dan normaal.
  zaterdag 18 februari 2012 @ 19:14:59 #298
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_108124372
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 18:49 schreef OnsvirjouSA het volgende:

[..]

Hoe doe je het dan als je een keer wat wil gaan drinken met vrienden?
En hoe was je ervaring met de alcohol-ritalin combi?
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 19:09 schreef SemperFii het volgende:

[..]

Ik heb dit afgelopen woensdag voor het eerst geprobeerd, maar ik merkte er eigenlijk niet zo veel van.. Voor mijn gevoel ging het niet sneller dan normaal.
Volgens mij spelen er meer factoren mee, maar sowieso op het moment dat de ritalin nog werkzaam is werd ik echt heel wazig... Alles ging langs me heen en ik had van die momenten dat je zeg maar even helemaal geen idee meer hebt waar je nou mee bezig was. En dat was na 2 fluitjes, anderhalf uur nadat de ritalin ingewerkt was.

Tegenwoordig drink ik mijn eerste biertje pas 3,5 tot 4 uur nadat ik de laatste ritalin heb ingenomen, en sindsdien geen last meer van gehad. :)
pi_108130123
Het lijkt me een goede motivatie om na een diagnose en dus een mogelijke start van medicatie te stoppen met alcoholische dranken. Maar goed das altijd makkelijker gezegd dan gedaan.

Voor mij zal de diagnose nog wel een week of 4 duren. Ik heb maandag eerst het intake gesprek. Dus nog tijd genoeg de voorraad die ik heb te verwerken. :-)
pi_108189013
Over een weekje ongeveer gaan ze bij mij poging doen tot het stellen van een diagnose (na meerdere gesprekken met de psych, over hoe ik was als kind enzo). Aan de ene kant hoop ik dat mijn chaos op het moment 'gewoon' het gevolg is van een onregelmatig leefritme en teveel hooi op mn vork, aan de andere kant zou een diagnose zo'n ongelooflijke opluchting zijn. We zullen zien :).
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_108204834
Vandaag de intake gehad een gesprek bij van 3 uur waarvan de eerste 1,5 uur zonder familie en de tweede gedeelte dus met. Volgende week de bespreking van de bevindingen. gelukkig zit er niet veel tijd tussen. Ik had gerekend op een diagnose traject van minstens een paar maand.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')