Nais, dan kunnen al die landen over pak hem beet 120 jaar de HRA weer afschaffen en zo NL volgenquote:Op maandag 21 november 2011 15:55 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Nederland wordt nog een gidsland. Er zijn ook steeds meer landen die een vorm van HRA invoeren namelijk
NL kan natuurlijk ook gidsen naar een diepe ravijnquote:Op maandag 21 november 2011 16:01 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Nais, dan kunnen al die landen over pak hem beet 120 jaar de HRA weer afschaffen en zo NL volgen
Ik hoop dat het een rolstoelvriendelijke straat is danquote:Op maandag 21 november 2011 16:04 schreef SeLang het volgende:
Ik vind het trouwens wel best dat gestimuleer in de UK. Als uiteindelijk de £ totaal in elkaar lazert, de rente astronomisch hoog wordt, de koopkracht van het plebs is gedecimeerd en huizen dus gerekend in euros bijna niets meer kosten en als klap op de vuurpijl de overheid subsidies gaat aanbieden aan first time buyers om de huizenmarkt te "stimuleren", dan is de tijd aangebroken voor deze first time buyer om een straat te kopen in een goede buurt
Zou ook verklaren waarom Sydney's kustpanden populaire 'buitenverblijfjes' voor Russen zijnquote:Op maandag 21 november 2011 16:08 schreef SeLang het volgende:
Ik hoor trouwens dat de huizenmarkt in Londen booming is momenteel. Allemaal vluchtgeld van rijke Grieken enzo. Een Zwitserse bankrekening is niet meer veilig want ze zijn bezig om daar beslag op te leggen, maar als je het in onroerend goed steekt buiten Griekenland, wie kan je dan iets maken?
Maar Australië is momenteel aan het instorten. De huizenbubble daar zit grotendeels vast aan de grondstoffenbubble (= China bubble). Het is alleen nog wachten op knappen van de huizenbubble in Canada. Daar verbleekt de Amerikaanse bubble bij.quote:Op maandag 21 november 2011 16:11 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Zou ook verklaren waarom Sydney's kustpanden populaire 'buitenverblijfjes' voor Russen zijn
(a 4,000,000$+ per stuk)
Dan moet je dan tegen de Aussies zeggen, want die hebben dat nog niet door dan.quote:Op maandag 21 november 2011 16:13 schreef SeLang het volgende:
[..]
Maar Australië is momenteel aan het instorten. De huizenbubble daar zit grotendeels vast aan de grondstoffenbubble (= China bubble). Het is alleen nog wachten op knappen van de huizenbubble in Canada. Daar verbleekt de Amerikaanse bubble bij.
De huizenmarkt in London is eerder booming vanwege de relaxte belasting op kapitaal in dit belastingparadijs. Die paar Grieken zal wel los lopen, het zijn eerdere de massa's Arabieren, Aziaten en Russen die graag een Westerse basis hebben. Je betaalt immers geen capital gains, je krijgt na een paar jaar een Brits paspoort en je kindereen gaan naar de goeie scholen.quote:Op maandag 21 november 2011 16:08 schreef SeLang het volgende:
Ik hoor trouwens dat de huizenmarkt in Londen booming is momenteel. Allemaal vluchtgeld van rijke Grieken enzo. Een Zwitserse bankrekening is niet meer veilig want ze zijn bezig om daar beslag op te leggen, maar als je het in onroerend goed steekt buiten Griekenland, wie kan je dan iets maken?
Ik lees andere verhalen, maar wellicht is het ook regionaal . En instorten is inderdaad nog een groot woord, maar het begint nu te dalen vanaf astronomische niveaus.quote:Op maandag 21 november 2011 16:15 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Dan moet je dan tegen de Aussies zeggen, want die hebben dat nog niet door dan.
Althans niet in Sydney's eastern suburbs.
Nee Canada. Absurde situaties daar.quote:Canada?Bedoel je China?
De Tories hebben anders wel ervoor gezorgd dat allochtonen na 7 jaar ook belasting moeten gaan betalen. Vroeger kon je je non domiciled status oneindig lang houden. Daarom heb ik zelf ook op de linksen gestemd (zonder dat ik stemrecht heb, maar ja het is de UK dus dan kan datquote:Op maandag 21 november 2011 16:17 schreef Bajskorv het volgende:
Dat wordt alleen maar erger met die nieuwe regelingen van Cameron. Volgens mij kan je nu voor een paar miljoen een Brits paspoort "kopen". Helemaal ideaal...
Ow ja, op sommige plekken kun je huizen huren voor $1/week. Zodat er weer wat vers bloed in de gemeenschap komt. Maar Australie is natuurlijk wel zo groot als van Amsterdam tot Kazahstan.quote:Op maandag 21 november 2011 16:19 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik lees andere verhalen, maar wellicht is het ook regionaal . En instorten is inderdaad nog een groot woord, maar het begint nu te dalen vanaf astronomische niveaus.
News to me. Een vriend van me leeft daar (is ge-emigeerd), ik had nou niet echt de indruk dat het hoteldebotel was daar, althans niet als ik zie wat hij daar aftikte voor een woning, en ook niet uit zijn verhalen (circa 300km van Toronto verwijderd).quote:Nee Canada. Absurde situaties daar.
Ach, voor £30,000 per jaar ben je weer non-dom. Dat is voor een hoop mensen een stuk goedkoper dan capital gains betalen...quote:Op maandag 21 november 2011 16:23 schreef SeLang het volgende:
[..]
De Tories hebben anders wel ervoor gezorgd dat allochtonen na 7 jaar ook belasting moeten gaan betalen. Vroeger kon je je non domiciled status oneindig lang houden. Daarom heb ik zelf ook op de linksen gestemd (zonder dat ik stemrecht heb, maar ja het is de UK dus dan kan dat)
Waar dan?quote:Op maandag 21 november 2011 16:19 schreef SeLang het volgende:
[..]
Nee Canada. Absurde situaties daar.
Ter indicatie wat plaatjes van GlobalPropertyGuide.com :quote:Op maandag 21 november 2011 16:13 schreef SeLang het volgende:
[..]
Maar Australië is momenteel aan het instorten. De huizenbubble daar zit grotendeels vast aan de grondstoffenbubble (= China bubble). Het is alleen nog wachten op knappen van de huizenbubble in Canada. Daar verbleekt de Amerikaanse bubble bij.
Linkje? Ik herinner me een eerdere post waar jij (o.a. mij) 10 euro bood als startkapitaal voor emigratie. Da's dan toch 3 maanden huurquote:Op maandag 21 november 2011 16:23 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ow ja, op sommige plekken kun je huizen huren voor $1/week. Zodat er weer wat vers bloed in de gemeenschap komt.
Toch klinkt dit wel aantrekkelijk, een "ouderwets" dorpje om je kinderen rustig te laten opgroeien.quote:"We are offering that unique country, small community spirit," she said. "Everybody knows you and says hello to you down the street -- it's that welcoming community."
Ik wilde dus zojuist dit moeizaam gezochte linkje posten: http://au.news.yahoo.com/(...)mall-town-home-dealsquote:Op maandag 21 november 2011 17:33 schreef RemcoDelft het volgende:
Linkje? Ik herinner me een eerdere post waar jij (o.a. mij) 10 euro bood als startkapitaal voor emigratie. Da's dan toch 3 maanden huur
*Edit*: om m'n eigen vraag te beantwoorden: http://www.rentafarmhouse.com.au/1-a-week-rent.html
Je kan je aanmelden om een mailtje te krijgen zodra er eentje beschikbaar komt... 't Is dus niet alsof de 1 dollar per week "huizen" voor het oprapen liggen. Daarbij moet je ze waarschijnlijk eerst zelf renoveren.
http://www.telegraph.co.u(...)nt-for-1-a-week.html :
[..]
Toch klinkt dit wel aantrekkelijk, een "ouderwets" dorpje om je kinderen rustig te laten opgroeien.
Zolang Canada een thuis blijft bieden aan rijke Chinezen blijft de gemiddelde prijs van een woning in bv het westen van Vancouver wel hoog me dunkt, 42% van de rijke Chinezen wil naar het buitenland volgens berichten.quote:Op maandag 21 november 2011 16:13 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik ben het zowaar met je eens... in Nederland betaald men als het op huizen aankomt graag "alles-voor-niks".quote:Op maandag 21 november 2011 17:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik weet niet of je daar als echte alles-voor-niks-Nederlander daar kan aarden hoorMate
43 zelfs, hoor ik net in de vooraankondiging van het BBC1 nieuws.quote:Op maandag 21 november 2011 16:00 schreef SeLang het volgende:
De gemiddelde "first time buyer" in de UK is 37 jaar oud
[offtopic]Cruijff is duidelijk teveel in het nieuws...quote:Op maandag 21 november 2011 17:33 schreef RemcoDelft het volgende:
dat de fluctuaties enorm fluctueren.
Geweldig plan van de overheid om daarvoor garanties af te gaan geven, de kinderen zullen heel dankbaar zijn#quote:Op maandag 21 november 2011 19:00 schreef Jane het volgende:
[..]
43 zelfs, hoor ik net in de vooraankondiging van het BBC1 nieuws.
Zit nu te wachten op de reportage.quote:Op maandag 21 november 2011 19:05 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Geweldig plan van de overheid om daarvoor garanties af te gaan geven, de kinderen zullen heel dankbaar zijn#
Nou ja, 100,000 woningen jaarlijks op 1.4 million 'vragers' is nogal dramatisch (1 op 14). Even los van waar gebouwd wordt, en waar gevraagd wordt, want dat is nog dramtischer vermoed ik.....quote:Op maandag 21 november 2011 19:09 schreef Jane het volgende:
4,5 miljoen mensen staan in de UK op de wachtlijst voor social housing. 1,4 miljoen wil kopen, maar kan niet.
Vorig jaar zijn er maar 100.000 huizen gebouwd. Dat moeten er meer worden, zegt David Cameron.
'Affordable housing' is ook daar het probleem.
De nieuwe plannen voor hulp voor first time buyers heeft er mee te maken dat die een minder grote deposit hoeven neer te leggen. Vraag me af of dat nou de oplossing is....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |