Dan zit ik liever in Limburg of Noord-Brabant. Groningen is echt ver weg en het landschap is niet bepaald fantastisch.quote:Op zondag 20 november 2011 12:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als er daar werk is willen er vast mensen wonen. Zelf zou ik liever daar wonen (met werk op redelijke afstand) dan in de Rampstad.
Ik wil best in Groningen wonen hoor, als ik daar werk zou kunnen vinden dat me bevalt. Lekker goedkoop.quote:Op maandag 21 november 2011 00:12 schreef skrn het volgende:
[..]
Dan zit ik liever in Limburg of Noord-Brabant. Groningen is echt ver weg en het landschap is niet bepaald fantastisch.
Wat hebben mensen op FOK tegen de Randstad? Bedrijven zitten hier omdat er mensen wonen, en treinverbindingen, en dergelijke. Elk land kent wel zijn voornaamste regio. Het enige vervelende aan de Randstad is dat de mensen wat minder aardiger zijn dan in de rest van het land. En de natuur is minder maar ik hou toch niet zo van de natuur.quote:Op zondag 20 november 2011 13:13 schreef LXIV het volgende: Sowieso snap ik niet dat ieder bedrijf per se in de Randstad wil zitten, met al zijn problematiek. Doe je iets met programmeren, product, transport ofzo, kun je toch net zo goed in Groningen zitten voor weinig? Hebben ze daar al internet via een kabel? Dan is er toch geen probleem!
Omdat in de Randstad voldoende goed opgeleide werknemers zitten. En die zitten er juist weer omdat er de aansprekende banen zijn. En de banen zitten er weer omdat er voldoende werknemers te vinden zijn. Het is een zelfversterkend effect.quote:Op zondag 20 november 2011 13:13 schreef LXIV het volgende:
Sowieso snap ik niet dat ieder bedrijf per se in de Randstad wil zitten, met al zijn problematiek. Doe je iets met programmeren, product, transport ofzo, kun je toch net zo goed in Groningen zitten voor weinig? Hebben ze daar al internet via een kabel? Dan is er toch geen probleem!
Bingo: http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)1/2011-11-21-m11.htmquote:Op maandag 21 november 2011 09:27 schreef Hanoying het volgende:
Tijd voor de maandelijkse CBS cijfers vandaag volgens mij
De randstad? Smerige lucht, dure woningen, criminaliteit, druk...quote:Op maandag 21 november 2011 00:19 schreef skrn het volgende:
Wat hebben mensen op FOK tegen de Randstad? Bedrijven zitten hier omdat er mensen wonen, en treinverbindingen, en dergelijke. Elk land kent wel zijn voornaamste regio. Het enige vervelende aan de Randstad is dat de mensen wat minder aardiger zijn dan in de rest van het land.
Ik houd niet van de stad met haar 'voorzieningen'quote:En de natuur is minder maar ik hou toch niet zo van de natuur.
Meer voorzieningen? Tja... als je genoeg geld hebt om daar gebruik van te maken kan dit een voordeel zijn. Als je buiten de randstad woont kun je gewoon de auto pakken en naar de voorzieningen toe rijdenquote:Voordeel is dat er gewoon meer voorzieningen zijn. Of dat je naar je werk kan gaan met de trein.
Ik krijg altijd verzoeken van bedrijven uit de randstad die op zoek zijn naar gekwalificeerd personeel. In de randstad wonen te weinig hoog opgeleide mensen om aan de vraag te voldoen. Ik verwacht dat deze trend flink gaat toenemen. Waarom zou je als hoogopgeleide willen gaan wonen in de randstad? Dat betekend dat je je diep in de schulden moet steken voor een stapel stenen op een postzegel. Bedrijven zouden zich moeten verplaatsen naar de locatie waar je tegen een redelijke prijs mooi kan wonen, zo maak je jezelf een stuk aantrekkelijker voor gekwalificeerd personeel.quote:Op maandag 21 november 2011 06:56 schreef stavromulabeta het volgende:
Omdat in de Randstad voldoende goed opgeleide werknemers zitten. En die zitten er juist weer omdat er de aansprekende banen zijn. En de banen zitten er weer omdat er voldoende werknemers te vinden zijn. Het is een zelfversterkend effect.
Door de inflexibele huizenmarkt in Nederland zullen werknemers niet snel verhuizen, verhuizen vanuit de randstad naar de rest van Nederland is een stuk eenvoudiger dan andersom. Vandaar dat ik van mening ben dat het voor veel bedrijven aantrekkelijk zal zijn om hun vestiging te verhuizen naar dunner bevolkte gebieden. Doe gewoon het personeel dat je mee wilt nemen een goed aanbod, zij kunnen voor het bedrag dat ze voor hun rijtjescontainer in de randstad krijgen een tweekapper (of vrijstaand) kopen in een provincie dorpje. Als ik een gezinnetje had dan wist ik het welquote:Ik zie het ook aan een aantal collega's van mij. Die zijn ooit vanuit de Randstad terug naar Limburg verhuist omdat daar een werk in hun vakgebied was. Vervolgens kan het bedrijf in Limburg onvoldoende opgeleide werknemers vinden, zodat het die activiteiten weer naar de Randstad moest verhuizen. En de medewerkers die een poging gedaan hebben om weg uit de Randstad te komen waren weer terug bij af.
quote:Jongeren minder bereid een huis te kopen
Jongeren zijn de afgelopen maanden minder bereid om een huis te kopen.
De koopbereidheid van personen van middelbare leeftijd is vrij stabiel, maar wel lager dan voor de economische crisis van 2009.
Een op acht jongeren van plan een huis te kopen
In december 2010 gaf ongeveer een vijfde van de jongeren tot 35 jaar aan dat zij van plan waren om binnen twee jaar een huis te kopen. Dit is teruggelopen tot bijna één op de acht in oktober 2011.
De koopbereidheid van 35- tot 55-jarigen ligt al ruim een jaar rond de 9 procent. Dat is lager dan vóór de start van de economische crisis in oktober 2008 en ruim 1 procentpunt onder het langjarige gemiddelde. De koopbereidheid bij de 55-plussers ten slotte is over een lange periode vrij constant.
virtual reality cabines 2m bij 60cm = 1,2 m2quote:Op zaterdag 19 november 2011 14:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
15 m2 is wel héél klein. Maar ik denk dat 40 m2 in principe wel kan. Voor een heel laag bedrag.
(Want het huis van wijlen Antonie Kamerling en z'n weduwe Isa Hoes.quote:Op zondag 20 november 2011 23:27 schreef asfyxiaatje123 het volgende:
Wel een triest verhaal natuurlijk.
Je zou er niet dood gevonden willen wordenquote:Op maandag 21 november 2011 12:38 schreef asfyxiaatje123 het volgende:
[..]
(Want het huis van wijlen Antonie Kamerling en z'n weduwe Isa Hoes.)
Haha..... making the dream a reality, om het in de woorden van George Carlin uit te drukken: "because you have to be asleep to believe it".quote:David Cameron and Nick Clegg have announced the introduction of taxpayer-backed 95% mortgages as part of a package of measures to help "unstick" the housing market and make the "dream of home ownership" a reality for more people.
Nederland wordt nog een gidsland. Er zijn ook steeds meer landen die een vorm van HRA invoeren namelijkquote:Op maandag 21 november 2011 15:48 schreef ComplexConjugate het volgende:
The UK glijd ook verder af
Was het in de Hollandse polder een goed idee? Dan werkt het hier vast een zeker ook
[..]
Haha..... making the dream a reality, om het in de woorden van George Carlin uit te drukken: "because you have to be asleep to believe it".
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |