abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104612729
Hier is inmiddels ook al 6 ton vanaf:
http://www.jaap.nl/te-koo(...)1854501/fotos-video/

Wel een triest verhaal natuurlijk.
pi_104614817
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 12:59 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als er daar werk is willen er vast mensen wonen. Zelf zou ik liever daar wonen (met werk op redelijke afstand) dan in de Rampstad.
Dan zit ik liever in Limburg of Noord-Brabant. Groningen is echt ver weg en het landschap is niet bepaald fantastisch.
pi_104614937
quote:
7s.gif Op maandag 21 november 2011 00:12 schreef skrn het volgende:

[..]

Dan zit ik liever in Limburg of Noord-Brabant. Groningen is echt ver weg en het landschap is niet bepaald fantastisch.
Ik wil best in Groningen wonen hoor, als ik daar werk zou kunnen vinden dat me bevalt. Lekker goedkoop.
pi_104615082
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 13:13 schreef LXIV het volgende: Sowieso snap ik niet dat ieder bedrijf per se in de Randstad wil zitten, met al zijn problematiek. Doe je iets met programmeren, product, transport ofzo, kun je toch net zo goed in Groningen zitten voor weinig? Hebben ze daar al internet via een kabel? Dan is er toch geen probleem!
Wat hebben mensen op FOK tegen de Randstad? Bedrijven zitten hier omdat er mensen wonen, en treinverbindingen, en dergelijke. Elk land kent wel zijn voornaamste regio. Het enige vervelende aan de Randstad is dat de mensen wat minder aardiger zijn dan in de rest van het land. En de natuur is minder maar ik hou toch niet zo van de natuur.

Voordeel is dat er gewoon meer voorzieningen zijn. Of dat je naar je werk kan gaan met de trein.
pi_104618160
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 13:13 schreef LXIV het volgende:

Sowieso snap ik niet dat ieder bedrijf per se in de Randstad wil zitten, met al zijn problematiek. Doe je iets met programmeren, product, transport ofzo, kun je toch net zo goed in Groningen zitten voor weinig? Hebben ze daar al internet via een kabel? Dan is er toch geen probleem!
Omdat in de Randstad voldoende goed opgeleide werknemers zitten. En die zitten er juist weer omdat er de aansprekende banen zijn. En de banen zitten er weer omdat er voldoende werknemers te vinden zijn. Het is een zelfversterkend effect.

Ik zie het ook aan een aantal collega's van mij. Die zijn ooit vanuit de Randstad terug naar Limburg verhuist omdat daar een werk in hun vakgebied was. Vervolgens kan het bedrijf in Limburg onvoldoende opgeleide werknemers vinden, zodat het die activiteiten weer naar de Randstad moest verhuizen. En de medewerkers die een poging gedaan hebben om weg uit de Randstad te komen waren weer terug bij af.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  maandag 21 november 2011 @ 09:27:29 #56
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_104619604
Tijd voor de maandelijkse CBS cijfers vandaag volgens mij :)
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
  maandag 21 november 2011 @ 09:48:56 #57
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_104620059
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 09:27 schreef Hanoying het volgende:
Tijd voor de maandelijkse CBS cijfers vandaag volgens mij :)
Bingo: http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)1/2011-11-21-m11.htm

En opnieuw daling. Prijzen 2,8% lager dan een jaar geleden. Het aantal verkopen ligt 5% lager.
Twee-onder-een-kapwoningen daalden met 4,0 procent het meest in prijs, appartementen met 2,4 procent het minst.

Vreemd genoeg stegen de prijzen iets in Flevoland. Waarschijnlijk ligt het aantal verkopen daar inmiddels zo laag, dat je daar geen statistieke meer op kunt toepassen :-0

Gniffel: Ik hoor nooit meer van die Hosanna-cijfers van de NVM. :) :)
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
  maandag 21 november 2011 @ 09:52:13 #58
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_104620122
Overigens, rekenkundig: Omdat de gemiddelde prijsdaling veel dichter ligt tegen de prijsdaling van appartementen dan die van twee-onder-één-kapwoningen, vermoed ik dat met name de duurdere woningen nauwelijks worden verkocht. Afwachten dus, waarschijnlijk dalen die prijzen nog verder :)
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_104620180
quote:
2s.gif Op maandag 21 november 2011 00:19 schreef skrn het volgende:

Wat hebben mensen op FOK tegen de Randstad? Bedrijven zitten hier omdat er mensen wonen, en treinverbindingen, en dergelijke. Elk land kent wel zijn voornaamste regio. Het enige vervelende aan de Randstad is dat de mensen wat minder aardiger zijn dan in de rest van het land.
De randstad? Smerige lucht, dure woningen, criminaliteit, druk...

Het OV is er beter dan in de rest van NL maar zeg nu eerlijk? Het OV is nog steeds geen comfortabele manier van transport.

Ik ben niet van mening dat mensen uit de randstad minder aardig zijn dan in de rest van Nederland, hufters wonen overal maar in de randstad wonen meer mensen dus heb je er ook meer hufters. Hufterig gedrag werkt hufterig gedrag in de hand en daardoor lijkt het alsof er meer hufters wonen.

quote:
En de natuur is minder maar ik hou toch niet zo van de natuur.
Ik houd niet van de stad met haar 'voorzieningen' :)

quote:
Voordeel is dat er gewoon meer voorzieningen zijn. Of dat je naar je werk kan gaan met de trein.
Meer voorzieningen? Tja... als je genoeg geld hebt om daar gebruik van te maken kan dit een voordeel zijn. Als je buiten de randstad woont kun je gewoon de auto pakken en naar de voorzieningen toe rijden ;)
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_104620392
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 06:56 schreef stavromulabeta het volgende:

Omdat in de Randstad voldoende goed opgeleide werknemers zitten. En die zitten er juist weer omdat er de aansprekende banen zijn. En de banen zitten er weer omdat er voldoende werknemers te vinden zijn. Het is een zelfversterkend effect.
Ik krijg altijd verzoeken van bedrijven uit de randstad die op zoek zijn naar gekwalificeerd personeel. In de randstad wonen te weinig hoog opgeleide mensen om aan de vraag te voldoen. Ik verwacht dat deze trend flink gaat toenemen. Waarom zou je als hoogopgeleide willen gaan wonen in de randstad? Dat betekend dat je je diep in de schulden moet steken voor een stapel stenen op een postzegel. Bedrijven zouden zich moeten verplaatsen naar de locatie waar je tegen een redelijke prijs mooi kan wonen, zo maak je jezelf een stuk aantrekkelijker voor gekwalificeerd personeel.

quote:
Ik zie het ook aan een aantal collega's van mij. Die zijn ooit vanuit de Randstad terug naar Limburg verhuist omdat daar een werk in hun vakgebied was. Vervolgens kan het bedrijf in Limburg onvoldoende opgeleide werknemers vinden, zodat het die activiteiten weer naar de Randstad moest verhuizen. En de medewerkers die een poging gedaan hebben om weg uit de Randstad te komen waren weer terug bij af.
Door de inflexibele huizenmarkt in Nederland zullen werknemers niet snel verhuizen, verhuizen vanuit de randstad naar de rest van Nederland is een stuk eenvoudiger dan andersom. Vandaar dat ik van mening ben dat het voor veel bedrijven aantrekkelijk zal zijn om hun vestiging te verhuizen naar dunner bevolkte gebieden. Doe gewoon het personeel dat je mee wilt nemen een goed aanbod, zij kunnen voor het bedrag dat ze voor hun rijtjescontainer in de randstad krijgen een tweekapper (of vrijstaand) kopen in een provincie dorpje. Als ik een gezinnetje had dan wist ik het wel :)
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_104620442
De randstad is gewoon de place to be.

:P
  maandag 21 november 2011 @ 10:11:53 #62
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_104620560
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)011/2011-3508-wm.htm

:@
quote:
Jongeren minder bereid een huis te kopen
Jongeren zijn de afgelopen maanden minder bereid om een huis te kopen.
De koopbereidheid van personen van middelbare leeftijd is vrij stabiel, maar wel lager dan voor de economische crisis van 2009.

Een op acht jongeren van plan een huis te kopen
In december 2010 gaf ongeveer een vijfde van de jongeren tot 35 jaar aan dat zij van plan waren om binnen twee jaar een huis te kopen. Dit is teruggelopen tot bijna één op de acht in oktober 2011.

De koopbereidheid van 35- tot 55-jarigen ligt al ruim een jaar rond de 9 procent. Dat is lager dan vóór de start van de economische crisis in oktober 2008 en ruim 1 procentpunt onder het langjarige gemiddelde. De koopbereidheid bij de 55-plussers ten slotte is over een lange periode vrij constant.
  maandag 21 november 2011 @ 10:25:42 #63
194833 Hanoying
pi_104620856
Toch valt op dat de gemiddelde verkoopprijs van de markt als geheel al 2 jaar niet is gedaald maar dat de prijsindex wel verder weg zakt. De mensen geven dus nog steeds even veel uit aan een huis als in begin 2009 (wel iets minder dan in begin 2008) maar ze kopen er wel steeds meer huis voor.

prijsindex:
pi_104621116
Je plaatje doet het niet Hanny.
pi_104622106
quote:
11s.gif Op maandag 21 november 2011 10:38 schreef Scorpie het volgende:
Je plaatje doet het niet Hanny.
Hier wel, ros 'ns op F5?
  maandag 21 november 2011 @ 11:28:37 #66
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104622604
Over 20 jaar vertel je je ongelovige kleinkinderen dat opa de huizenbubbel nog heeft meegemaakt, voor de Great Depression II

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 21 november 2011 @ 11:30:08 #67
194833 Hanoying
pi_104622648
Bij mij doet hij het ook maar anders is hier de bron:
http://statline.cbs.nl/St(...)TB=G2,G3&CHARTTYPE=3

De prijsindex is sinds half 2010 weer aan het dalen en de daling is de laatste 6 maanden aan het verscherpen. Het is wachten op de eerste categorie die de "100" aantikt (terug op prijspeil 2005). De twee-onder-één kappers tikten hem deze maand bijna aan (100,5):

http://statline.cbs.nl/St(...)TB=G2,G3&CHARTTYPE=3

De grafiek uit de openingspost (gemiddelde verkoopprijs) is leuk maar veel minder relevant voor de woningmarkt dan de grafiek die de prijsindex laat zien. SeLang zou daar ook eens een leuke link voor moeten brouwen :)
pi_104623391
Zal de proxy hier wel zijn, ik lees/kijk het thuis wel even door.
pi_104624491
Je kan niet zomaar linken naar CBS-Statline grafieken omdat die dynamisch gegenereerd worden. Het plaatje is dus weer weg zodra je de site verlaat, dus je kunt het beter opslaan en uploaden naar Tinypic bijvoorbeeld. Naar Statline-tabellen kun je wel gewoon linken.
pi_104624773
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 14:54 schreef LXIV het volgende:

[..]

15 m2 is wel héél klein. Maar ik denk dat 40 m2 in principe wel kan. Voor een heel laag bedrag.
virtual reality cabines 2m bij 60cm = 1,2 m2
in een baan om de maan, zet het zonlicht om in mos soorten (heel compact bio-support-system)
via interweb gewoon nog contact met de familie op aarde etc.

moet toch te realiseren zijn voor ongeveer 10k per persoon?
medische hulp wordt wel wat ingewikkelder, alleen de meeste lichaams onderdelen heb je dan toch niet meer nodig, dus een soort van amputeer systeem in plaats zetten, of gewoon direct alleen een brein in een vaatje in een baan om de maan schieten dan is het nog kleiner 20cm x 20cm = 0,04 m2
pi_104624883
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 23:27 schreef asfyxiaatje123 het volgende:
Wel een triest verhaal natuurlijk.
(Want het huis van wijlen Antonie Kamerling en z'n weduwe Isa Hoes. ;))
pi_104625518
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 12:38 schreef asfyxiaatje123 het volgende:

[..]

(Want het huis van wijlen Antonie Kamerling en z'n weduwe Isa Hoes. ;))
Je zou er niet dood gevonden willen worden :7

Pfff.... net even gekeken... om depressief van te worden.
pi_104632113
The UK glijd ook verder af

Was het in de Hollandse polder een goed idee? Dan werkt het hier vast een zeker ook ;)

quote:
David Cameron and Nick Clegg have announced the introduction of taxpayer-backed 95% mortgages as part of a package of measures to help "unstick" the housing market and make the "dream of home ownership" a reality for more people.
Haha..... making the dream a reality, om het in de woorden van George Carlin uit te drukken: "because you have to be asleep to believe it".
pi_104632423
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 15:48 schreef ComplexConjugate het volgende:
The UK glijd ook verder af

Was het in de Hollandse polder een goed idee? Dan werkt het hier vast een zeker ook ;)

[..]

Haha..... making the dream a reality, om het in de woorden van George Carlin uit te drukken: "because you have to be asleep to believe it".
Nederland wordt nog een gidsland. Er zijn ook steeds meer landen die een vorm van HRA invoeren namelijk :)
  maandag 21 november 2011 @ 16:00:01 #75
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104632610
De gemiddelde "first time buyer" in de UK is 37 jaar oud
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')