Daar wil ik wel een verdieping van hebben. Dat wordt een mooi loftquote:Op zaterdag 19 november 2011 14:42 schreef LXIV het volgende:
Ik denk juist dat hele basic woonruimte voor een laag bedrag een gat in de markt is. Zeker in Amsterdam ofzo. Gewoon een net nieuwbouw-appartement met één slaapkamer en een woonkamer annex keuken voor 200 euro p/m ofzo. Daar staan ze voor in de rij, die ben je zo kwijt.
tuurlijk en dan kun je lekker in Limburg of Zeeland gaan wonen voor een prikkie en later kunne je kinderen hem gebruiken voor te studerenquote:Op zaterdag 19 november 2011 14:42 schreef LXIV het volgende:
Ik denk juist dat hele basic woonruimte voor een laag bedrag een gat in de markt is. Zeker in Amsterdam ofzo. Gewoon een net nieuwbouw-appartement met één slaapkamer en een woonkamer annex keuken voor 200 euro p/m ofzo. Daar staan ze voor in de rij, die ben je zo kwijt.
15 m2 is wel héél klein. Maar ik denk dat 40 m2 in principe wel kan. Voor een heel laag bedrag.quote:Op zaterdag 19 november 2011 14:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
tuurlijk en dan kun je lekker in Limburg of Zeeland gaan wonen voor een prikkie en later kunne je kinderen hem gebruiken voor te studeren
15 m2 is zat voor een wastafel en bed, kast en koelkast en magnetron
Ik ben verre van een kenner op dit gebied maar krijg je dan niet dat de banken een deel van de waarde van die kantoren moeten gaan afschrijven?quote:Op zaterdag 19 november 2011 13:51 schreef farscapevr8 het volgende:
wat is dat rare idee van groenlinks om leegstaande kantoren om te bouwen tot woningen voor starters? dan gaat de startersmarkt toch nog veeeel meer op slot?
Er is altijd vraag naar betaalbare woonruimte, iedere keer als mensen klagen dat er geen vraag is dan bedoelen ze 'er is geen vraag naar onbetaalbare woonruimte'.quote:Op zaterdag 19 november 2011 14:42 schreef LXIV het volgende:
Nee hoor, dan brengen de kantoren veel meer op dan als de bestemming kantoorruimte was gebleven, maar ik ben het met je eens, het is wel zielig voor de banken, ik hoop dat ze nog wat geld krijgen van de overheid om wat leuke bonussen uit te delenquote:Op zaterdag 19 november 2011 15:24 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Ik ben verre van een kenner op dit gebied maar krijg je dan niet dat de banken een deel van de waarde van die kantoren moeten gaan afschrijven?
Verder natuurlijk een uitstekend plan van GL.
Zowel voor alleenstaande ouderen als starters was dit inderdaad de woning die gebouwd moest worden al een aantal jaar geleden, maar projectontwikkelaars en gemeenten wilde er niet aan omdat het te weinig opleverde. Overigens gaat het dan om woningruimtes van 40-50 vierkante meter. De adviezen lagen er wel.quote:Op zaterdag 19 november 2011 14:42 schreef LXIV het volgende:
Ontwikkelaars hebben teveel macht in deze, als die niet willen komt het er niet, klaar... Genoeg plannen geweest (en ook zelf gemaakt) om dit soort woningen te realiseren en op de markt te krijgen, deze worden stuk voor stuk afgeschoten door de ontwikkelaar, levert blijkbaar niets op.......quote:Op zaterdag 19 november 2011 20:25 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Zowel voor alleenstaande ouderen als starters was dit inderdaad de woning die gebouwd moesten worden al een aantal jaar geleden, maar projectontwikkelaars en gemeenten wilde er niet aan omdat het te weinig opleverde. Overigens gaat het dan om woningruimtes van 40-50 vierkante meter. De adviezen lagen er wel.
Kantoren zijn nou niet bepaald ingericht op wonen.quote:Op zaterdag 19 november 2011 13:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee dan krijg je toch meer woningen die betaalbaar zijn, dat is juist doorstroming
nu staat er ruimte leeg, ook corporaties kunnen deze ruimtes zo verhuren, in notime
Tienduizenden euro's HRA subsidie geven voor mensen die 2 huizen bezitten waarvan er 1 leegstaat helpt ook niet echt... Hier staan m'n buren en 3 huizen verder leeg met een bord erop. Wat mij betreft wordt die dubbele HRA direct vervangen door GEEN HRA voor mensen met 2 huizen. Wil je weer HRA? Zorg dan dat je er als de drommel eentje verkoopt. Wedden dat de markt daardoor wel op gang komt?!quote:Op zaterdag 19 november 2011 13:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ja, ze leeg laten staan terwijl er acute huizennood is, dat is helemaal niet raar.
Het inrichten van een kantoor tot een (eenvoudige) studenten- of jongerenwoning is echt een makkie. Elke kantoor heeft wel z'n eigen keukentje. Een paar elektrische pitjes en een mobiele douchecabine en je bent klaar. Weet ik uit eigen ervaring.quote:Op zondag 20 november 2011 09:21 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Kantoren zijn nou niet bepaald ingericht op wonen.
Je maakt een denkfout. Die kantoorpanden zijn al gebouwd. Er staan duizenden kantoren leeg, al jaren. Als je die gebruikt hoeven er dus helemaal geen woningen te worden bijgebouwd.quote:Veel beter zou natuurlijk zijn om (van mijn part volledig!) te stoppen met het toestaan van nieuwe kantoren zolang meer dan 10% leegstaat, en die middelen te gebruiken voor woningen.
Overheidsplan:
-Kantoren bouwen
-Kantoren ombouwen tot woningen
Mijn plan:
-Woningen bouwen
Wat klinkt logischer?!
Veel zijn er al gebouwd, veel worden er nog gebouwd wat natuurlijk belachelijk is.... Wat er nu bijvoorbeeld gebeurd (weer door ontwikkelaars). Ontwikkelaars krimpen in (lang leve de crisis, minder tuig op straatquote:Op zondag 20 november 2011 10:27 schreef asfyxiaatje123 het volgende:
Je maakt een denkfout. Die kantoorpanden zijn al gebouwd. Er staan duizenden kantoren leeg, al jaren. Als je die gebruikt hoeven er dus helemaal geen woningen te worden bijgebouwd.
Als j een kantoor hebt met van de schuifwanden dan is het helemaal makkelijk, die eruit.quote:Op zondag 20 november 2011 10:27 schreef asfyxiaatje123 het volgende:
[..]
Het inrichten van een kantoor tot een (eenvoudige) studenten- of jongerenwoning is echt een makkie. Elke kantoor heeft wel z'n eigen keukentje. Een paar elektrische pitjes en een mobiele douchecabine en je bent klaar. Weet ik uit eigen ervaring.
[..]
Je maakt een denkfout. Die kantoorpanden zijn al gebouwd. Er staan duizenden kantoren leeg, al jaren. Als je die gebruikt hoeven er dus helemaal geen woningen te worden bijgebouwd.
Auw, auw.quote:Blauwe Stad
Er zouden 1500 woningen komoen in Blauwestad, een woongebied in Oost-Groningen voor de hogere inkomens. Er werden een kunstmatig meer en nieuwe wegen neergelegd. Nog geen vijfde van de kavels is verkocht. Volgens de Provinciale Bestrijdingsdienst leven er meer muskusratten dan mensen.
Als er daar werk is willen er vast mensen wonen. Zelf zou ik liever daar wonen (met werk op redelijke afstand) dan in de Rampstad.quote:Op zondag 20 november 2011 12:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Quote uit de Intermediair van deze week (over krimpregio's op zoek naar hoogopgeleiden)
[..]
Auw, auw.
Geniaal idee om te gaan bouwen waar niemand wil wonen....
Verkrottingsbelastingquote:Op zondag 20 november 2011 10:38 schreef inXs het volgende:
Verder vind ik eigenlijk dat niet de gemeente moet zorgen voor woningen in de leegstaande panden, maar vind ik dat ze best mogen zeggen dat de eigenaars van panden die langer dan een jaar (of twee) leegstaan, de verplichting hebben om een deel om te bouwen tot studentenwoningen, anders gaat de belasting o.i.d. omhoog.
Dat betwijfel ik. Ik denk dat onderschat wordt wat de exploitatiekosten zijn van een pand wat in zulke kleine units wordt opgedeeld, en dat dus de huur wel eens hoger zou kunnen uitvallen dan gewenst is. Plus erg locatieafhankelijk. Als de huur niet veel lager is, zou het wel eens geen interesse kunnen wekken.quote:Bovendien kunnen de eigenaren van de panden hier natuurlijk gewoon geld aan verdienen, maar misschien niet meer de belachelijke m2 prijs hanteren als die in hun begroting staat...
Denk je dat daar werk is? De teneur van het artikel is namelijk van niet. En al helemaal geen 'aansprekend' werk met 'perspectief' voor jonge mensen. Artikel, he.quote:Op zondag 20 november 2011 12:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als er daar werk is willen er vast mensen wonen. Zelf zou ik liever daar wonen (met werk op redelijke afstand) dan in de Rampstad.
Er is daar geen werk en de kavels zijn te duur...quote:Op zondag 20 november 2011 13:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Denk je dat daar werk is? De teneur van het artikel is namelijk van niet.
Nee, er zal vast geen aansprekend werk zijn. Dat is het punt. Maar puur beschouwd als woonomgeving en value for money is er toch niks mis mee!quote:Op zondag 20 november 2011 13:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Denk je dat daar werk is? De teneur van het artikel is namelijk van niet. En al helemaal geen 'aansprekend' werk met 'perspectief' voor jonge mensen. Artikel, he.
Volgens mij hebben ze daar zelfs glasvezelquote:Op zondag 20 november 2011 13:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, er zal vast geen aansprekend werk zijn. Dat is het punt. Maar puur beschouwd als woonomgeving en value for money is er toch niks mis mee!
Dus die gemeente kan beter eerder zorgen dat aantrekkelijke bedrijven zich daar willen vestigen. Dan ontstaat de vraag naar woonruimte vanzelf.
Sowieso snap ik niet dat ieder bedrijf per se in de Randstad wil zitten, met al zijn problematiek. Doe je iets met programmeren, product, transport ofzo, kun je toch net zo goed in Groningen zitten voor weinig? Hebben ze daar al internet via een kabel? Dan is er toch geen probleem!
Waarom loopt het dan niet storm? Ja, dit is een rethorische vraagquote:Op zondag 20 november 2011 13:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, er zal vast geen aansprekend werk zijn. Dat is het punt. Maar puur beschouwd als woonomgeving en value for money is er toch niks mis mee!
Dus die gemeente kan beter eerder zorgen dat aantrekkelijke bedrijven zich daar willen vestigen. Dan ontstaat de vraag naar woonruimte vanzelf.
Sowieso snap ik niet dat ieder bedrijf per se in de Randstad wil zitten, met al zijn problematiek. Doe je iets met programmeren, product, transport ofzo, kun je toch net zo goed in Groningen zitten voor weinig? Hebben ze daar al internet via een kabel? Dan is er toch geen probleem!
22,75 m2 , 435 euro per maand, wachttijd > 14 mndquote:Op zondag 20 november 2011 13:00 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
In A'dam is kantoorruimte zo verbouwd, nabij het Benardplein (?), in de buurt van A'dam Amstel station. Volgens mij dit, bijzonder concept http://www.studentencasa400.nl/
Geen idee m.b.t. prijzen en/of ervarigen....
900 m2 voor 2ton.. Mmm, verder is er gewoon niets te beleven,behalve wonen aan een gemaakte plas water...quote:Op zondag 20 november 2011 13:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Waarom loopt het dan niet storm? Ja, dit is een rethorische vraag
Ik krijg regelmatig verzoeken van bedrijven die op zoek zijn naar personeel, ik deel ze dan meestal mede dat ze te ver weg liggen voor mij. Als bedrijven zich blijven focussen op een beperkte locatie in Nederland dan moeten ze ook niet gaan klagen dat ze geen vakkundig personeel kunnen krijgen. M.a.w. bedrijven zouden zich meer moeten spreiden over Nederland, dat is veel beter voor de algemene kwaliteit van leven.quote:Op zondag 20 november 2011 13:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Denk je dat daar werk is? De teneur van het artikel is namelijk van niet. En al helemaal geen 'aansprekend' werk met 'perspectief' voor jonge mensen. Artikel, he.
Ja, dit verhaal kwam 3 jaar geleden al op dit forum aan bod. Maar het werd toen nog weggelachen door de huizenbezitters en de bankenmannetjes alhier.quote:Op zondag 20 november 2011 12:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Quote uit de Intermediair van deze week (over krimpregio's op zoek naar hoogopgeleiden)
[..]
Auw, auw.
Geniaal idee om te gaan bouwen waar niemand wil wonen....
Achja, het kan ook anders. Ik zat als student ooit in een balzaal van 400m2 met een eigen keuken en 4 toiletten. Voor 160 euro per maand, incl GWL.quote:Op zondag 20 november 2011 13:24 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
22,75 m2 , 435 euro per maand, wachttijd > 14 mnd
Geen huurtoeslag mogelijk vanwege geen eigen keuken - dus geen zelfstandige woning
Bij de huur zitten wel een aantal faciliteiten in.
Wordt ge-exploiteerd door een stichting, dus dit zou kostendekkende huur moeten zijn.
Kennelijk is het exploiteren van een complex met dergeilijke kamers toch niet zo goedkoop?
De huren worden gesubsidieerd door de kamers in de zomermaanden als hotel te exploiteren.... hmmm.... ik zou wel eens een jaarverslag willen zien dan.
Grappig is dat bij de oprichters van de stichting, in 1957, een bekende naam voorkomt, ene heer F. Bolkenstein, niet te verwarren met uwer mod Bolkesteijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |