Als het buiten de redelijke norm valt ja. Dit is dus zo een voorbeeld waar het begrip subjectief niet voor opgaat.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 12:21 schreef Dven het volgende:
Abnormaal is een bijzonder subjectief begrip
Gast, het is gewoon het klimaat waar de mensen daar aan gewend zijn. Lange en ijskoude winters, korte bloedhete zomers. Volledig binnen hun redelijke norm. Wat alweer een gigantisch subjectief begrip isquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 14:47 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Als het buiten de redelijke norm valt ja. Dit is dus zo een voorbeeld waar het begrip subjectief niet voor opgaat.
Idd ja, Siberie heeft dan ook geen enkele invloed van wat voor zee dan ook. Ook vanuit het oosten wordt daar de zee-invloed tegen gehouden door het gebergte daar. In het noorden is wel zee, maar die is totaal dichtgevroren.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:37 schreef dick_laurent het volgende:
Even totaal random, maar ik vind het wel bizar dat als je kijkt naar de syberische stad Irkutsk die gewoon praktisch exact op de zelfde breedtegraad ligt als mijn woonplaats (Utrecht) 52°16'N en dat het daar nu al gewoon overdag vriest en snachts richting de -10 gaat.
Als Utrecht, en dus Nederland niet aan die warme golfstroom lag hadden wij dus ook gewoon precies dat klimaat. Moet er persoonlijk niet aan denkenVandaag was 't lekker 21 graden
http://janvissersweer.nlquote:IJs- en ijskoud in Siberië: lokaal -57º. Ook in Noord- en Oost-Europa volop winterweer nu. Bij ons de komende tijd veel neerslag en dan met name tijdens het weekeinde. Vorst heeft voorlopig weinig te betekenen.
Het is eindelijk ‘Siberisch’ aan het winteren in Siberië! Tijdens de afgelopen nacht werden op bijna 10 meetpunten minima tot beneden -55º geregistreerd. De laagste diepvrieswaarden waren -56,7º in Ojmjakon en -56,9º in Ekyuchchyu. In Noord- en Oost-Europa is de kou, dankzij het kleverige hogedrukgebied, eveneens aan het toenemen. Warschau rapporteerde -15,3, Helsinki -18,7 en Moskou -20,7º. In Lapland vroor het plaatselijk weer meer dan 35 graden. Kort na middernacht wees de thermometer in het Zweedse Naimakka -37,9º aan.
Laat die echte winter maar lekker wegblijven. 2 dagen sneeuw is mooi, langer wordt irritant.quote:Op zondag 28 september 2014 21:30 schreef Nemephis het volgende:
Zostraks nog buiten zitten eten, zulk lekker weer was het vandaag. Apart om dan die foto te zien.
Hopelijk krijgen we hier ook weer 'es een echte winter
Ik ben blij dat er vorig jaar niet zoveel sneeuw lag, toen ik met de auto door rusland heen reedt rond deze tijd.quote:
Zal nu wel niet meer mogelijk zijn daarquote:Op maandag 8 december 2014 12:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik ben blij dat er vorig jaar niet zoveel sneeuw lag, toen ik met de auto door rusland heen reedt rond deze tijd.
De wegen zijn relatief gezien voor rusland erg goed hoe verder je richting het oosten vanaf moskou rijdt richting mongolie valt het echt reuze mee met de gaten en puttholes in de wegen. Juist het stuk van polen/estland naar moskou is erg slecht. Al die wegen daar liggen op een hoog talud tussen de 1 en 2 meter waardoor er sowieso niet veel sneeuw op blijft liggen als het een beetje waait wanneer de sneeuw valt. De nadelen van een talud zijn wel dat als het glad is, je gaat glijden en je dus een stuk naar beneden gaat je je auto daarmee flink kan slopen als deze omrolt.quote:Op dinsdag 9 december 2014 08:26 schreef aloa het volgende:
[..]
Zal nu wel niet meer mogelijk zijn daar![]()
De wegen zijn daar sowieso al niet geweldig volgens mij!
Zal ook wel minder druk zijn? Floortje heb ik toen wel zien rijden daar (3 op reis) en heel slecht leek het toen idd niet. Mongolië is dan zeker een stuk minder?quote:Op dinsdag 9 december 2014 12:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De wegen zijn relatief gezien voor rusland erg goed hoe verder je richting het oosten vanaf moskou rijdt richting mongolie valt het echt reuze mee met de gaten en puttholes in de wegen. Juist het stuk van polen/estland naar moskou is erg slecht. Al die wegen daar liggen op een hoog talud tussen de 1 en 2 meter waardoor er sowieso niet veel sneeuw op blijft liggen als het een beetje waait wanneer de sneeuw valt. De nadelen van een talud zijn wel dat als het glad is, je gaat glijden en je dus een stuk naar beneden gaat je je auto daarmee flink kan slopen als deze omrolt.
Rusland waren wel asfalt wegen, mongolie van west naar oost steeds meer asfalt, maar nog niet geheel af, dus ook flink wat dirt roads.quote:Op dinsdag 9 december 2014 13:47 schreef aloa het volgende:
[..]
Zal ook wel minder druk zijn? Floortje heb ik toen wel zien rijden daar (3 op reis) en heel slecht leek het toen idd niet. Mongolië is dan zeker een stuk minder?
Zijn dat asfaltwegen? Die vriezen hier bij een strenge winter altijd kapot, wat ook te maken heeft met het strooien etc.
Floortje was er volgens mij net voor de winter echt begon. Ze heeft wel sneeuw gehad, wat nog niet veel voorstelde.quote:Op dinsdag 9 december 2014 16:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Rusland waren wel asfalt wegen, mongolie van west naar oost steeds meer asfalt, maar nog niet geheel af, dus ook flink wat dirt roads.
Floortje was er volgens mij niet in de winter, wij wel, waarbij ik blij was dat we maar 1 dag echt last van de sneeuw hebben gehad in rusland. zie deze link en de beschrijving van het aantal ongelukken wat we op 1 dag gezien hebben. Waarbij we achteraf hoorden dat anderen nog meer ongelukken en lijken gezien hadden. :
https://amsing2013.wordpr(...)12-tyumen-naar-omsk/
Dat vond ik ook al opvallend. Zal wel met de windrichting te maken hebben.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:57 schreef koosfransoos het volgende:
Ik vind die -8 opvallend. Is dat meer ernaast groot genoeg om met aanllandige wind de temperatuur zo'n stuk omhoog te gooien?
En ik had het vannacht al koud.quote:Op vrijdag 6 november 2015 10:51 schreef Dven het volgende:
Meetstation Habardino in Jakoetsie gaf een -40.7 afgelopen nacht.
Gewoon een fles vodka dicht tegen je lijf aan dragen. Alles komt goedquote:
En gaat ook niet gebeuren.quote:Op dinsdag 10 november 2015 07:50 schreef Dven het volgende:
Mensen die in NL graag -45 zien zijn niet goed snik. Dat gaat toch nooit goedkome man?
Jaaaa maaarrrrrrr ijstijd, dit, dat.....quote:Op dinsdag 10 november 2015 08:48 schreef aloa het volgende:
[..]
En gaat ook niet gebeuren.![]()
-20 wordt hier al amper gehaald.
Een paar dagen onder de -40 in de nacht en overdag rond de -35 in Nederland en heel veel cv's leggen het loodje, met alle gevolgen van dien.
Ik snap dat het niet gaat gebeuren. En dst is voor NL maar goed ook. Ik snap enkel de wens van bepaalde mensen niet. Dat is even absurd als zeggen dat je in Nederland wel eens +50 mee wil maken.quote:Op dinsdag 10 november 2015 08:48 schreef aloa het volgende:
[..]
En gaat ook niet gebeuren.![]()
-20 wordt hier al amper gehaald.
Een paar dagen onder de -40 in de nacht en overdag rond de -35 in Nederland en heel veel cv's leggen het loodje, met alle gevolgen van dien.
Dat moet je niet willen idd.quote:Op dinsdag 10 november 2015 09:09 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik snap dat het niet gaat gebeuren. En dst is voor NL maar goed ook. Ik snap enkel de wens van bepaalde mensen niet. Dat is even absurd als zeggen dat je in Nederland wel eens +50 mee wil maken.
Maar wel nog steeds dagtemperaturen boven 0quote:Op maandag 19 september 2016 20:32 schreef aloa het volgende:
De dag en nachttemperatuur van het koudste plekje van het noordelijk halfrond. Eind van de week strenge vorst voor Oymyakon.
[ afbeelding ]
nog welquote:Op dinsdag 20 september 2016 15:18 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar wel nog steeds dagtemperaturen boven 0
Dit is wel normaal voor de tweede helft van september. Gemiddelde is 2 graden (zie kaartje in de OP).quote:Op dinsdag 20 september 2016 17:27 schreef dick_laurent het volgende:
Is dat btw normaal? Ik weet nmlk niet wat de gemiddelden zijn in Siberiski.... maar is het normaal dat het in de 3e decade van September al overdag vriest daar op sommige plekken?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |