abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Vis een optie? vrijdag 18 november 2011 @ 11:21:44 #101
70532 loveli
N
pi_104506789
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 18:44 schreef LittleCthulhu het volgende:
Ik ben nu bezig met mijn scriptie en kan een breakup of verhuizing er niet bij hebben.
Goed argument. Not.

Verder: als jij alles blijft doen, is er geen noodzaak voor hem dat hij het anders doet. En je bent z'n vriendin, niet z'n moeder. Pick your battles. Vraag of 'ie 's ochtends wil douchen, jij houdt de keuken bij, hij stofzuigt het hele huis eens per maand, jij maakt je scriptie af. Van een vies aanrecht krijg je heus niet zo snel een infectie, dat is alleen maar een argument omdat je je aan het aanrecht stoort. Vraag jezelf af hoe belangrijk die punten nou eigenlijk zijn en stop met naggen.
crap in = crap out
  vrijdag 18 november 2011 @ 11:26:07 #102
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_104506909
Het is gewoon allemaal SOG gedrag.. dat schoonmaken en zeuren ±~
  vrijdag 18 november 2011 @ 12:56:14 #103
356451 Heinlein
Realiteit, I has it
pi_104509611
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 20:50 schreef LittleCthulhu het volgende:
Dat van die time out van de scriptie is een goed idee, we hebben niet echt wat leuks gedaan samen de afgelopen twee maanden.
Weet je wat ik mij afvraag? Hoeveel sex hebben jullie per week? Seriously? Ik zou het niet fair vinden als jij zo nerveus door die scriptie bent, dat je helemaal geen aandacht meer aan hem geeft op dit gebied.

En als je wilt dat hij 's-ochtends douchet, waarom ga je dan niet lekker samen douchen?
De waarheid is hard, maar dat maakt het niet minder waar
  vrijdag 18 november 2011 @ 12:57:46 #104
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_104509659
In mijn ervaring maakt het voor huishoudelijke klussen een enorm verschil of je een drukke agenda hebt met veel afspraken en deadlines, of niet.

Gek genoeg, hoe drukker ik het heb, hoe sneller alles gedaan wordt. Ik heb bijvoorbeeld ooit een aantal maanden 7 dagen per week gewerkt, en het is wonderlijk hoe je dan ook het stofzuigen en afwassen er nog bij kunt proppen 's avonds na het eten.

Heb ik daarentegen echter geen werk en geen drukte, dan kan ik een afwasje met gemak een week voor me uitschuiven. En de hele dag in mijn ochtendjas blijven darren, zonder onder de douche te stappoen. Eigenlijk gewoon alleen maar omdat het kan, omdat er geen natuurlijke druk is dat iets "nu" moet gebeuren.

Het klinkt alsof dat jullie, naast een natuurlijk verschil in prioriteiten, parten speelt. Jouw leven is vol, zijn leven is relatief leeg. Bij jou onstaat er paniek als er achterstallige klussen zijn, omdat je dat in gedachten er niet bij kan hebben in je drukke agenda. Voor hem speelt dat niet, hij heeft waarschijnlijk niet eens een agenda, en of hij de afwas nu wel of niet nu doet: overmorgen moet diezelfde afwas weer gebeuren. Voor hem geen probleem, even een bordje omspoelen als ie een boterham wil is geen enkel probleem daarbij. Voor jou is het een extra hindernis in een overvolle agenda, als je dat bordje moet omspoelen. En elke dag staart die afwas jou aan, en voel je het alsof ie die afwas op jou probeert af te schuiven. Zo zal hij dat niet voelen. Hooguit zal ie bij het naar bed gaan denken: shit, die afwas staat er nog. Maar dat is dan meer omdat ie weet dat jij hem erop aan zal spreken, dan omdat het voor hemzelf een probleem is.

En daar onstaat de moederrol voor jou, TS! In mijn ervaring trappen juist jonge mensen heel snel in die valkuil. Jij vervalt in de moederrol, hij vervalt in de rol die hij als puber was bij zijn moeder.

Dat komt van twee kanten, en op een of andere manier moeten jullie allebei eraan werken om nieuwe rollen te spelen. Lees: jezelf te zijn in een gelijkwaardige relatie. Hij heeft een probleem met actie en daden. Jij hebt een probleem met het verwachtingspatroon van je eigen normen en waarden dat je op hem uitleeft.

Jij hebt wel gelijk dat je simpele taken als de afwas van hem mag verwachten. Hij heeft gelijk dat ie zelf wel uitmaakt wanneer ie onder de douche gaat of lekker ongeschoren in zijn onderbroek rond wil hannesen. Maar jullie communiceren daar niet voldoende constructief over. Het gaat buitengewoon lastig worden om dat te veranderen zonder afstand te nemen van jullie relatie zelf. Na twee jaar samen zullen jullie rollen in de relatie aardig vast staan, terwijl jullie interactie op een heel fundamenteel niveau ongelukkig (niet-constructief) is.

Ik wens je heel veel succes. Het is wel degelijk op te lossen, maar ik denk dat jullie situatie voor heel veel wat oudere mensen herkenbaar is. In een volgende relatie denk ik dat jullie dat allebei bewuster en beter aan zullen pakken, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat je deze relatie op lange termijn nog zult gaan redden, omdat jullie bij het leggen van de fundamenten de valkuilen niet hebben gezien (doodnormaal), en zo kunnen twee goedwillende mensen toch in een hopeloos frustrerend patroon terechtkomen waar je nauwelijks meer van afkomt.

[ Bericht 0% gewijzigd door drijfhout op 18-11-2011 13:10:10 ]
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_104509947
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 12:57 schreef drijfhout het volgende:
*verhaal*
_O_
  vrijdag 18 november 2011 @ 17:49:00 #106
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_104520082
Dat gaat niet veradneren LittleCthulhu, ajb ga niet je vriend terroriseren door hem te willen veranderen. Dit is gewoon zoals hij is.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_104520602
waarom ben je uberhaupt dikker geworden? te weinig aandacht voor jezelf? wat je hem eigenlijk nu verwijt?

[ Bericht 52% gewijzigd door dawg op 18-11-2011 18:12:07 ]
  zaterdag 19 november 2011 @ 08:34:12 #108
356451 Heinlein
Realiteit, I has it
pi_104543311
TS staat er negatief in. Het wordt een soort vingerwijzen. "Ik ben niet tevreden, want HIJ...."

Jezelf tevreden maken door te zeggen dat die ander iets moet doen, volgens mij is dat een vruchteloos pad. Mensen zijn geen robots, je kunt ze niet commanderen, dus dat gaat frustratie opleveren.

Ik zou een andere oplossing verzinnen. Betaal samen een huishoudster. Ga samen lekker in bad, of onder de douche. Stop met dat krieuwen, daarmee drijf je uit elkaar. Volgens mij zit die vriend ook niet lekker in z'n vel op dit moment, maar hey -- dat gebeurt iedereen wel eens. Het is constructiever om je daar niet te veel over druk te maken.
De waarheid is hard, maar dat maakt het niet minder waar
pi_104543379
quote:
Ik ben nu bezig met mijn scriptie en kan een breakup of verhuizing er niet bij hebben.

Zeker niet omdat je dan wel moet lappen voor onderdak natuurlijk :')

Maak het nu maar uit ts, zijn jullie beiden beter af.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_104559180
quote:

Dat is wel een kruideniersmanier van redeneren zeg..

Gebruik hem nog maar even, dan en dump hem zodra het jou uitkomt.
pi_104559238
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 18:06 schreef dawg het volgende:
waarom ben je uberhaupt dikker geworden? te weinig aandacht voor jezelf? wat je hem eigenlijk nu verwijt?
Nee medicijnen waar je van aankomt.
  zaterdag 19 november 2011 @ 18:54:07 #112
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_104559370
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 18:49 schreef LittleCthulhu het volgende:

[..]

*twilightzone tune* she's baaaaack..
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_104559414
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 18:49 schreef LittleCthulhu het volgende:

[..]

Dat is gewoon een excuus voor '''Ik heb alles gevreten wat los en vast zit, maar ik zit aan de medicijnen, ik kan er niks aan doen!!11!'''

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 19 november 2011 @ 21:51:35 #115
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_104566742
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 21:34 schreef LittleCthulhu het volgende:
Lege bierflesjes gaan stinken, maar wat is het probleem met de krant?

Jullie hebben wel gelijk. Ik ben gespannen, over 2 weken is de deadline voor de eerste draft al.

Ik ga hierna een tweede master doen trouwens, dus werken duurt nog een jaar. Ik wil ook helemaal niet op mezelf. Dan vind ik vast weer andere dingen om me aan te storen:P
Ik denk dat dat jouw probleem is. Gezien de topics die jij keer op keer herhaalt met je 99 eerdere accounts en nu ook weer. Ik ben zelf niet perfekt. Maar jij bent ook een behoorlijk gestoord mens irl. En ws niet prettig in de omgang. Je bent ook niet zonder reden uitgekotst door een groot deel van je vrienden bijvoorbeeld. Dringt dat niet tot je door?
pi_104567809
Je kent me niet eens irl. :') Je hebt geen idee hoe ik mijn leven leef en wie mijn vrienden zijn.

Overigens snap ik niet waarom je de hele tijd mij probeert aan te vallen als je zelf totaal gefaald bent in het leven. :')

[ Bericht 81% gewijzigd door LittleCthulhu op 19-11-2011 22:19:52 ]
  zaterdag 19 november 2011 @ 22:28:31 #117
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_104568443
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 22:14 schreef LittleCthulhu het volgende:
Je kent me niet eens irl. :') Je hebt geen idee hoe ik mijn leven leef en wie mijn vrienden zijn.

Overigens snap ik niet waarom je de hele tijd mij probeert aan te vallen als je zelf totaal gefaald bent in het leven. :')
Jij begon. 99 eerdere kloontjes vol met je eigen problemen en aanvallen op mij zijn daar het bewijs van. Wat zielig voor je vriend trouwens. Dat je nogsteeds niet over je ex heen bent en hem daarmee lastig valt. Je bent een zeer labiel mens en dan ga je ook mij lastigvallen :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Schenkstroop op 19-11-2011 23:13:59 ]
pi_104568666
Ik ben al een flinke poos over mijn ex heen, maar gelukkig heb jij de tijd om al mijn topics uit het verleden na te gaan., Je moet toch wat als je geen vrienden, vriendin , baan of leven hebt.
pi_104568716
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 22:28 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Jij begon. 99 eerdere kloontjes vol met je eigen problemen en aanvallen op mij zijn daar het bewijs van. Wat zielig vor je vriend trouwens. Dat je nogsteeds niet over je ex heen bent en hem daarmee lastig valt. Je bent een zeer labiel mens en dan wil je ook mij lastigvallen :')
Het kan wel wat minder met hoe jij je opstelt Schenkstroop heb je problemen met een user stel dan even een modje op de hoogte in plaats van in een topic ruzie te lopen schoppen.
pi_104568720
Jij daarentegen hebt zat account op verschillende fora waar je elke maand weer hetzelfde zielige verhaaltje af steekt over je maagd zijn, je vrouwen haat en het feit dat je negers als inferieur ziet. Ik weet niet wat erger is.
pi_104568760
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 22:34 schreef LittleCthulhu het volgende:
Jij daarentegen hebt zat account op verschillende fora waar je elke maand weer hetzelfde zielige verhaaltje af steekt over je maagd zijn, je vrouwen haat en het feit dat je negers als inferieur ziet. Ik weet niet wat erger is.
Zucht :')
  zaterdag 19 november 2011 @ 22:48:19 #123
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_104569302
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 22:33 schreef LittleCthulhu het volgende:
Ik ben al een flinke poos over mijn ex heen, maar gelukkig heb jij de tijd om al mijn topics uit het verleden na te gaan., Je moet toch wat als je geen vrienden, vriendin , baan of leven hebt.
Je bent net zo' n grote zeikerd als mij daar is geen ontkomen aan. Als je wordt gebanned kom je gewon weer terug met een andere kloon en begin je over precies dezelfde onderwerpen. Oa. je ex waar je niet zo heel lang geleden nog over hebt zitten zeiken. Over je medicatie, je vrienden die jou niet meer zien zitten, En nu begin je ook al over je eigen vriend..
pi_104569471
Nou nou poe poe. Maar ik zit niet op mijn 31e in een pauperhokje weg te kwijnen.
  zaterdag 19 november 2011 @ 23:12:21 #125
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_104570245
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 22:52 schreef LittleCthulhu het volgende:
Nou nou poe poe. Maar ik zit niet op mijn 31e in een pauperhokje weg te kwijnen.
En jij wil straks als labiel schizofreen persoontje les gaan geven aan kinderen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')