abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104480080

Handige Feyenoord websites:
Officiele Feyenoord-website
Officiele FSV-website
Lunatic News
FR12
Feyenoord Netwerk
FR Fans
Feyenoord Training
Plattegrond van de Kuip

Hier vind je de OP.

[ Bericht 94% gewijzigd door Happel op 17-11-2011 16:59:28 ]
pi_104480139
De link staat onder aan de complete OP. ;)
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_104480175

Volgend seizoen dus. Anders is het wel om af te bouwen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_104480305
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 16:51 schreef Gert het volgende:
Ik citeer gewoon uit het jaarverslag. En volgens mij staat daar duidelijk dat er een winst wordt gemaakt, en dat daarnaast op de transers zal worden verdiend dankzij Fer en Wijnaldum.

"Daarnaast" betekent dus dat dit los staat van de kleine winst die volgens het bestuur toch al gemaakt zal gaan worden. En dat is ook te zien in de grafiek: het blauwe blokje zijn de transfers, en het zwarte streepje is het bedrijfsresultaat voor transfers.
Ja, er wordt een winst gemaakt maar het is éxpres vreemd omschreven, dat merk je aan het hele stukje.

quote:
"In het seizoen 2011/2012 zullen de genomen maatregelen leiden tot het behalen van een positief bedrijfsresultaat voor transfers en na rentelasten. Daarnaast zal onder andere door de transfers van L. Fer en G. Wijnaldum een positief resultaat op transfers worden gerealiseerd."
De genomen maatregelen leiden tot het behalen van een positief bedrijfsresultaat. Oke, geloofwaardig (soort van dan?).

Wat echter voor geen meter klopt is het feit dat de transfer van Wijnaldum en Fer ´maar´ 4 miljoen winst op zou leveren! Dan zou je dus van 11 miljoen inkomsten er uiteindelijk 4 overhouden? Dat klopt voor geen flikker, no way, al had je 100 talentpools.

Het wordt dan nog mooier als je er dieper op in gaat lezen: er staat in bovenstaand stukje letterlijk "Vóór transfers in het jaar 2011 / 2012".

Die "Daarnaast" IMPLICEERT dat het bedrag van Wijnaldum / Fer "pure winst" is. Ik lees het echter als:

"We hebben de begroting maar weer eens gedicht met een gedeelte transfergelden die we verdient hebben met Fer / Wijnaldum. Hierom is het zwarte streepje ook zo achterlijk klein.

DAARNAAST zal onder andere door de transfers van L. Fer en G. Wijnaldum een positief resultaat op transfers worden gerealiseerd.

Wat de domme supporters niet doorhebben, is dat deze winst veel hoger was geweest als we de begroting er niet mee dichtten. Maar we schrijven het speciaal zo op, dat het lijkt alsof dat helemaal niet het geval is!"

Leer mij de lijken uit de kast bij Feyenoord kennen.

Nergens in het jaarverslag vind je immers terug dat de gehele transfersom van Fer / Wijnaldum DIRECT 'pure winst' is, zonder kosten ermee te moeten dekken. IK, als trotse bedrijfseigenaar, zou na jaren 'kankerbeleid' een dergelijke grandioze prestatie met lettergrootte 200 op de voorpagina van mijn verslag gezet hebben.

Het zaakje stinkt, I tell ya.
pi_104480340
quote:
14s.gif Op donderdag 17 november 2011 16:59 schreef Happel het volgende:
De link staat onder aan de complete OP. ;)
Lol dat was dom. Trouwens: het nummertje in de titel moet ook 1'tje hoger :@.

Wat denk jij Happel: zijn de gelden van Fer / Wijnaldum gebruikt om een begrotingstekort te dichten in de nieuwe begroting, of houden we ECHT maar 4 miljoen over aan de negertjes van de 11 miljoen die we ervoor kregen 'volgens de media'? :?
pi_104480393
quote:
7s.gif Op donderdag 17 november 2011 17:00 schreef Caland het volgende:

Wat doet die neus (hihi, letterlijk) Barend daar?

_O_
Kuijt
_O_

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 17-11-2011 17:08:51 ]
pi_104480562
quote:
7s.gif Op donderdag 17 november 2011 17:00 schreef Caland het volgende:

Ik dacht vorige week nog dat ik dat wel zie gebeuren.

Wat zou hij verdienen bij Liverpool? En in hoeverre is hij echt buiten de gratie aan het raken of is er sprake van een 'roulatiesysteem'?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_104480600
Roulatiesysteem.

En ik geloof er niet zo in. 2013/2014 op z'n vroegst, en dan is het al te laat imo. Salaris? Geen idee, denk rond de 2-3 miljoen per jaar :?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_104480639
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 17:06 schreef Helpmefok het volgende:
Wat denk jij Happel: zijn de gelden van Fer / Wijnaldum gebruikt om een begrotingstekort te dichten in de nieuwe begroting, of houden we ECHT maar 4 miljoen over aan de negertjes van de 11 miljoen die we ervoor kregen 'volgens de media'? :?
Ik mag hopen het eerste, maar dat tweede zou me ook niet eens verbazen.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_104480986
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 17:13 schreef Caland het volgende:
Roulatiesysteem.

En ik geloof er niet zo in. 2013/2014 op z'n vroegst, en dan is het al te laat imo. Salaris? Geen idee, denk rond de 2-3 miljoen per jaar :?
Ik zie Kuijt serieus wel met een miljoen per jaar genoegen nemen. Call me crazy maar die man heeft echt serieuze clubliefde. Hij is al-tijd op de hoogte over de situatie bij Feijenoord.
pi_104481001
quote:
14s.gif Op donderdag 17 november 2011 17:14 schreef Happel het volgende:

[..]

Ik mag hopen het eerste, maar dat tweede zou me ook niet eens verbazen.
Als dat tweede waar is kun je Feijenoord beter meteen opdoeken....
pi_104481028
Van die 11 miljoen zal ongeveer 25% naar de poules gaan = 75% * 11.000.000 = 8.250.000

Vervolgens wordt er in het jaar 2011/2012 uiteraard weer afgeschreven op de transferwaarde van je spelers dit jaar 4.7 miljoen volgend jaar zal dat iets minder zijn waarschijnlijk rond de 4.000.000

8.250.000 - 4.000.000 = 4.250.000.

Ik geloof niet dat dit iets te maken heeft met we gaan de supporters in de maling nemen. Het heeft eerder mee te maken dat de administratie van bedrijven ter grootte van Feijenoord iets te ingewikkeld is voor leken (o.a. ik) om hem helemaal te doorgronden. Er zijn niet voor niks accountants die bakken met geld verdienen.
pi_104481129
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 17:13 schreef Caland het volgende:
Roulatiesysteem.

Hij heeft een contract tot 2013. Ik denk dat hij daarna naar Feyenoord terugkomt. Tenzij hij in de loop van dit jaar echt buiten de gratie raakt voor de basis en hij verwacht in 2012-2013 echt weinig te spelen. Gezien zijn staat van dienst, loyaliteit en populariteit zou het me in die situatie niet verbazen als hij dan transfervrij weg mag en ik geloof serieus dat hij liever voor een miljoen per jaar de held van Zuid is dan voor 3 miljoen op de bank te zitten. Volgens mij meldt die jongen zich als hij twee weken niet speelt op zijn vrije dag bij de amateurs om de hoek met de vraag of hij alsjeblieft een potje mee mag doen.
pi_104481140
JEZUS, Kuijt verdient ZEVEN MILJOEN EURO PER JAAR bij Liverpool.

pi_104481172
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 17:04 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Ja, er wordt een winst gemaakt maar het is éxpres vreemd omschreven, dat merk je aan het hele stukje.

[..]

De genomen maatregelen leiden tot het behalen van een positief bedrijfsresultaat. Oke, geloofwaardig (soort van dan?).

Wat echter voor geen meter klopt is het feit dat de transfer van Wijnaldum en Fer ´maar´ 4 miljoen winst op zou leveren! Dan zou je dus van 11 miljoen inkomsten er uiteindelijk 4 overhouden? Dat klopt voor geen flikker, no way, al had je 100 talentpools.

Het wordt dan nog mooier als je er dieper op in gaat lezen: er staat in bovenstaand stukje letterlijk "Vóór transfers in het jaar 2011 / 2012".

Die "Daarnaast" IMPLICEERT dat het bedrag van Wijnaldum / Fer "pure winst" is. Ik lees het echter als:

"We hebben de begroting maar weer eens gedicht met een gedeelte transfergelden die we verdient hebben met Fer / Wijnaldum. Hierom is het zwarte streepje ook zo achterlijk klein.

DAARNAAST zal onder andere door de transfers van L. Fer en G. Wijnaldum een positief resultaat op transfers worden gerealiseerd.

Wat de domme supporters niet doorhebben, is dat deze winst veel hoger was geweest als we de begroting er niet mee dichtten. Maar we schrijven het speciaal zo op, dat het lijkt alsof dat helemaal niet het geval is!"

Leer mij de lijken uit de kast bij Feyenoord kennen.

Nergens in het jaarverslag vind je immers terug dat de gehele transfersom van Fer / Wijnaldum DIRECT 'pure winst' is, zonder kosten ermee te moeten dekken. IK, als trotse bedrijfseigenaar, zou na jaren 'kankerbeleid' een dergelijke grandioze prestatie met lettergrootte 200 op de voorpagina van mijn verslag gezet hebben.

Het zaakje stinkt, I tell ya.
Klopt wel. 4 miljoen komt voort uit de opbrengsten minus de afschrijvingen. Sowieso krijgt Feyenoord geen 11 miljoen, want daar gaan de commissies nog af.
If you love supersof & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
If you love Ezell & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
pi_104481227
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 17:27 schreef Muto het volgende:

[..]

Klopt wel. 4 miljoen komt voort uit de opbrengsten minus de afschrijvingen. Sowieso krijgt Feyenoord geen 11 miljoen, want daar gaan de commissies nog af.
-O-. Het onbehagelijke gevoel kruipt bij me op dat het serieus gewoon nooit meer goed gaat komen.
Ik dacht dat we echt ondertussen wel bijna uit de schulden waren met de Blokland miljoenen (die je jaaaaaaaaaaaarenlang kan afbetalen :{), de transfers en wat al niet meer.

't komt nooit meer goed lijkt 't wel...
pi_104481266
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 17:23 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Ik zie Kuijt serieus wel met een miljoen per jaar genoegen nemen. Call me crazy maar die man heeft echt serieuze clubliefde. Hij is al-tijd op de hoogte over de situatie bij Feijenoord.
:Y

Sowieso betaalt Liverpool geen Man City-salarissen waardoor hij dan 60-70% moet inleveren, maar over een paar jaar wel genoeg om te kwijlen bij het internetbankieren. Daarnaast, waar moet hij anders veel meer verdienen dan een miljoen vanaf 2013? En hij is heus niet zo gek om vanaf zijn vertrek bij ons meteen te roepen dat hij ooit zo graag terugwil en dat jarenlang vol te houden terwijl hij dondersgoed weet wat dat financiëel betekent.
pi_104481365
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 17:30 schreef heiden6 het volgende:

[..]

:Y

Sowieso betaalt Liverpool geen Man City-salarissen waardoor hij dan 60-70% moet inleveren
Kuijt verdient 7 Miljoen euro per jaar.
Het klopt dus wat je zegt: hij moet meer dan 85% inleveren :D _O-

quote:
maar over een paar jaar wel genoeg om te kwijlen bij het internetbankieren. Daarnaast, waar moet hij anders veel meer verdienen dan een miljoen vanaf 2013?
Zijn genoeg clubs die dat soort spelers nog wel willen. Qatar, Oekraine? Ik bedoel, als ze Co Adriaanse ook aannemen.... (oooooooh komop Ritmo reageer erop :P)
quote:
En hij is heus niet zo gek om vanaf zijn vertrek bij ons meteen te roepen dat hij ooit zo graag terugwil en dat jarenlang vol te houden terwijl hij dondersgoed weet wat dat financiëel betekent.
Hij gaf in vorig filmpje ook aan dat hij zelfs over de financiele situatie op de hoogte is. ;).
pi_104481402
Kuijt maakt veel kindjes, dus hij krijgt wel veel kinderbijslag hier!
If you love supersof & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
If you love Ezell & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
pi_104481421
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 17:32 schreef Helpmefok het volgende:
Hij gaf in vorig filmpje ook aan dat hij zelfs over de financiele situatie op de hoogte is. ;).
Volgens mij zit hij zelfs in een soort commissie mbt het nieuwe stadion.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_104481441
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 17:34 schreef Caland het volgende:

[..]

Volgens mij zit hij zelfs in een soort commissie mbt het nieuwe stadion.
Klopt. ik was al op zoek naar het artikel wat erbij hoort...
pi_104481847
quote:
Tevreden na falen…

Gisteren werden dan eindelijk de jaarcijfers van Feyenoord Rotterdam N.V. gepubliceerd. Volgens Feyenoord is het allemaal fantastisch. Volgens ons is het allemaal, laten we zeggen… niet zo fantastisch. Ondanks dat we echt enorm blij zijn met de transferinkomsten van Wijnaldum en Fer, naar wij denken cruciaal in de financiele gezondwording, vinden we ook dat de club eerlijk moet zijn.

Eerlijk over de financien. Eerlijk over het bedrag dat de VvF hebben opgehaald, enzovoort. Om te beginnen denken wij dan dat je het bij de presentatie van de jaarcijfers vooral moet hebben over de resultaten van het afgelopen boekjaar, immers gaat het hele document daarover. Het is dan niet de bedoeling voornamelijk blij te gaan doen over een verwachte winst in het lopende boekjaar. Dat is weliswaar te hopen en zou zeer goed nieuws zijn maar voor de afgelopen jaarcijfers totaal irrelevant. Bovendien is het de vraag hoe geloofwaardig meneer Gudde nog is.

Aangezien Feyenoord denkt dat alle supporters dom zijn en dat eerlijk communiceren helemaal niet belangrijk is doen wij het maar voor u. Niet dat we denken dat u er zelf niet uitgekomen zou zijn maar een samenvatting is altijd handig. Niet iedereen heeft de tijd om uitgebreid de cijfers te bestuderen zullen we maar zeggen. Je zal net zien dat je vanavond met je privé jet weg moet naar een woestijn voor een potje golf met een van je zakenpartners.

Gelukkig maar dat sommige supporters van de voormalig volksclub ook nog gewoon moeten werken. Niet hard werken natuurlijk, want dan zit je toch echt bij de verkeerde club. Nee gewoon een suf kantoorbaantje waar je zwaar overbetaald wordt en alle tijd hebt om in alle rust wat te schrijven over de jaarcijfers. Want zo zijn wij tegenwoordig toch Pim? Minimaal dan. Behalve als er met hen gesproken wordt. Want dan zijn we allemaal weer dom. En als we er niet bij zijn we allemaal opeens weer tuig. Van het ergste soort.

Maargoed. To the point. We hebben geen zin in ellenlange verhalen en uitleggen tot in detail. We focussen ons op de hoofdlijnen en proberen om het zo objectief mogelijk te houden (niet dat dat ons gaat lukken want wij doen het voor de club en niet voor onszelf…) verwijzen we u verder door naar wat linkjes van de media. Niet dat die weten waar ze over praten maar als het gecombineerd wordt met quotes van werknemers van de club, zoals de minister van propaganda, geloven we ze well. Althans. Geloven we dat men die uitspraken heeft gedaan. Anders hadden ze bij de club tenslotte allang naar de raad van journalistiek gegaan. Want dan is het allemaal niet eerlijk. Hoor en wederhoor is het credo!

Gelukkig zijn ze intern ook altijd goed op de hoogte van elkaars belangverstrengelingen en eigen belangetjes. Mooiste voorbeeld: Gudde die in de media aangeeft dat Mark – Talentpool – Koevermans helemaal niet in de Talentpools zit. En er later, ongetwijfeld na een verhelderend gesprek tussen de twee, plots niets meer over kwijt wilde. Zou u ook eens moeten doen als u hem tegenkomt. Vraag hem er nog eens naar. Kan je lachen! Elke keer weer: “Euhm, tja… Euhm.. Daar wil ik niet meer op ingaan.”

Lukt voor zover weer aardig met die objectiviteit.

Gezien de recente transferopbrengsten is de kans groot dat aankomend seizoen overall zwarte cijfers geschreven worden. Van essentieel belang bij het behoud van de licentie. Goed nieuws dus. Echter is het operationeel resultaat (das dus exclusief transferopbrengsten en afschrijvingen) net zo belangrijk. En als we in dat prachtige plaatje van ze zien hoe dun dat zwarte balkje is maken wij ons echt enorme zorgen. Tot nu toen is men er namelijk nog nooit in geslaagd te voldoen aan de verwachtingen. En aan de dikte van dat balkje te zien is elke tegenslag dodelijk. Gelukkig gaat het slechts om de continuiteit van de club en behoud van de licentie. Dus waar maken die supporters zich nou toch zo druk om?

Vertrouw gewoon hun, en alles komt goed!

We proberen het verder kort te houden. Zoals tenslotte beloofd. In totaal hebben we over het afgelopen boekjaar 6,3 miljoen euro verlies geleden. En Eric Gudde is tevreden! Eigenlijk hadden we het hele artikel daarmee in twee zinnen kunnen samenvatten. Voor velen is die combinatie van tevredenheid en een miljoenenverlies immers al meer dan genoeg om helemaal gek te worden (en terecht!). Voor hen die wat meer uitleg willen gaan we door. Wij nemen onze achterban namelijk wel serieus.

Meest kwalijke van het totaalverlies is het negatieve operationele resultaat van 1,6 miljoen euro. Volgens Feyenoord ruimschoots binnen het plan van aanpak. Nog in juni van dit jaar zou het verlies volgens de eigen propagandakrant slechts “een paar ton” bedragen. Of de krant doelt op het bedrag van 1,6 miljoen of 1,1 miljoen is ons om het even. Beiden vallen namelijk niet onder de noemer een paar ton. Waarschijnlijk weet het AD het antwoord zelf niet eens. Maar wat maakt het ook uit. Feyenoord vraagt en het AD draait. Zoals het de hedendaagse commerciele riooljournalistiek betaamt.

Het AD meldt ook dat het allemaal in overeenstemming is met het plan van aanpak zoals ingediend bij de KNVB. Blijkbaar heeft de bond ook geen belang bij een sterk Feyenoord. Want wij krijgen sterk het idee dat wat er ook gebeurt… het is altijd keurig volgens het plan van aanpak. Zoals men dat uiteraard, dat staat er meestal ook bij, al eerder open eerlijk en transparant gecommuniceerd heeft. Want wat er allemaal op die radicale supporterssites staat moet u vooral niet geloven.

In een andere publicatie van NUsport, nota bene van amper een maand geleden, wordt ook gesproken over een verwacht verlies. Dit keer gespecificeerd. Operationeel verlies van enkele tonnen. Gelukkig is dat uiteindelijk ’slechts’ de eerder genoemde 1,6 miljoen geworden. Dat Feyenoord, volgens datzelfde bericht, van de KNVB maximaal een krappe 8 ton verlies mochten lijden is ongetwijfeld gelogen.

U merkt we worden wat cynisch. We weten ons met onze emoties ook niet altijd goed raad. We zien aan de ene kant de enorme potentie van de club en aan de andere kant de Feyenoordonwaardige plek in het binnen en buitenlandse voetbal. Een rol in de marge voor een club als de onze. Dat steekt. En als dan de club nog jaren gevaar blijft lopen, en aan die rol in de marge dus voorlopig niets veranderd… Staat het huilen ons nader dan het lachen.

Waar we dan weer gewoon echt keihard om moeten lachen is de berichtgeving omtrent het bedrag dat de inVesteerders van Feyenoord al opgehaald hebben. Volgens diezelfde publicatie in NUsport had Pimmetje Plakband de 30 miljoen al bij elkaar. Uit de jaarcijfers blijkt dat er ’slechts’ 20 miljoen, tussen aanhalingstekens, is opgehaald. 11,6 miljoen uit omzettingen van leningen en 8,4 miljoen nieuw geld. Op een van de laatste paginas van het verslag lezen we dat er begin november nog 2 miljoen is bijgekomen.

De huidige tussenstand is dus 22 miljoen en niet 30 miljoen. Wat wij dan weer hilarisch vinden is dat het voor Eric Gudde allemaal niets uit maakt. Dat niemand hem meer geloofd vind hij helemaal niet zo belangrijk. Immers haalt hij, in het kader van de propaganda voor lijfsbehoud en eigen belang, gewoon weer dezelfde truuk uit. Zo maakte hij vandaag bekend dat de inVesteerders in totaal 27 miljoen bij elkaar hebben…

Tuurlijk Eric.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_104482256
quote:
0s.gif Op )donderdag 17 november 2011 17:23 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Betwijfel het. Vind hem die clubliefde overal tonen :')
pi_104482271
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 17:27 schreef Muto het volgende:

[..]

Dit dus.

Afgelopen boekjaar bedroeg het totale verlies 6 miljoen. Het resultaat op afschrijvingen en transfers bedroeg 4,7 miloen. Dus als we 11 vangen voor Fer en Wijnaldum kom je idd rond de 4 miljoen positief uit..
#12 is not for sale!
pi_104482412
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 17:58 schreef Keltie het volgende:

[..]

Betwijfel het. Vind hem die clubliefde overal tonen :')
Klopt, maar over Feyenoord is ie wel altijd het meest specifiek. Nu ook weer.
Maar hoe zit dat nou met z'n contract? Als dat afloopt mag ie komende zomer komen. Anders mag ie over 3 jaar lekker bij Utrecht of in Katwijk z'n carierre af gaan sluiten. Een speler van (tegen die tijd) 34 die het vooral moest hebben van z'n conditie en kracht, kunnen we niet meer gebruiken. Zeker niet tegen die tijd, als we toch weer in de top spelen.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')