abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 donderdag 17 november 2011 @ 16:17:59 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_104478775
Volgens het Amerikaanse tabloid Globe zou bokslegende Mohammed Ali slechts nog zes maanden te leven hebben. Het magazine maakte dit op uit uitspraken van enkele vrienden van de 69-jarige Ali.

"Hij is erg aan het achteruitgaan en heeft nog minder dan zes maanden te leven", liet een bron aan het blad weten. "De voormalige kampioen is het gevecht tegen Parkinson aan het verliezen." Ali woonde afgelopen week de rouwdienst bij van de overleden Smokin Joe Frazier, waar hij zwak oogde en tevens veel beefde. Frazier, die op 67-jarige leeftijd overleed aan de gevolgen van leverkanker, was in 1971 de eerste bokser die Ali wist te verslaan.

Ali werd als Cassius Marcellus Clay geboren in Kentucky. Hij veranderde zijn naam nadat hij lid was geworden van de Nation of Islam, een religieuze organisatie. Gedurende zijn bokscarrière kreeg hij bijnamen als The Greatest en Louisville Lip. Door het sportblad Sport Illustrated werd Ali uitgeroepen tot Sportman van de Eeuw.

In zijn loopbaan als bokser wist Ali driemaal wereldkampioen in het zwaargewicht te worden en won hij op de Olympische Spelen van 1960 in Rome een gouden plak in het lichtzwaargewicht. Ali wordt beschouwd als de beste zwaargewicht bokser ooit.

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 17 november 2011 @ 16:20:26 #2
308842 BradleyQ
de kleine generaal
pi_104478843
;(
pi_104478933
:{ Hij zag er ook wel afgetakeld uit bij de begrafenis van Frazier. :{
pi_104479088
Volgens een tabloit. Dus met heel wat korrels zout.
Football. Glorious football. Dont care what it looks like.
  Trouwste user 2022 donderdag 17 november 2011 @ 16:30:14 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_104479162
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 16:27 schreef daftme het volgende:
Volgens een tabloit. Dus met heel wat korrels zout.
Kijk eens naar deze foto van afgelopen dinsdag bij de uitvaart van Joe Frazier.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_104479424
Als het zo is heeft het ook wel weer wat moois. Hoe cru het ook klinkt.

Zelfs tot de dood streden deze legendes met elkaar.
Football. Glorious football. Dont care what it looks like.
  Trouwste user 2022 donderdag 17 november 2011 @ 16:40:32 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_104479531
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 16:37 schreef daftme het volgende:
Als het zo is heeft het ook wel weer wat moois. Hoe cru het ook klinkt.

Zelfs tot de dood streden deze legendes met elkaar.
Het mooie is dat ze beiden zich verzoenden met het verleden en vrienden werden.

:P
  Trouwste user 2022 donderdag 17 november 2011 @ 16:45:35 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_104479709
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 16:23 schreef Leatherface het volgende:
:{ Hij zag er ook wel afgetakeld uit bij de begrafenis van Frazier. :{
Eén van mijn allereerste topics 10 jaar geleden.

Je hebt er nog in gepost Leatherface.

The " Greatest "

pi_104480247
Hoe je inzichten kunnen veranderen door de tijd heen.

Ik noemde daar in de waan van de dag Van Moorsel als 1. Uiteraard een grote sportvrouw met een verhaal die zeker tot de (Olympische) eregalerij der groten behoort, maar op mondiale schaal zijn er natuurlijk sporten die meer impact maken dan dames wielrennen.

En ik noemde daar Lasse Viren en Kristin Otto, nog niet volledig beseffend dat aan hun prestaties een dopinggeur kleefde (wat natuurlijk niet wegneemt dat het grote sporters waren). En ik noemde Liboton. Zeker een grootheid, maar in een kleine sport.
  Trouwste user 2022 donderdag 17 november 2011 @ 17:06:47 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_104480363
Grappig is dat inderdaad.

Meningen veranderen continue. Je bent alleen zwak als je ze niet durft te veranderen.

Er zijn al te veel consequensen in de politiek.

pi_104480474
Maar om terug te komen op Ali.

Hoe meer ik lees over Ali, Frazier, Foreman en andere iconen uit het boksen, hoe meer ik het jammer vind dat ik die tijden nooit heb meegemaakt. Het zijn mythische sporters waarvan ik me soms afvraag of de impact die zij maken nog ooit geëvenaard gaat worden.
pi_104480494
weer een grootheid minder ;(
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
  Trouwste user 2022 donderdag 17 november 2011 @ 17:19:06 #13
7889 tong80
Spleenheup
pi_104480825
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 17:09 schreef Leatherface het volgende:
Maar om terug te komen op Ali.

Hoe meer ik lees over Ali, Frazier, Foreman en andere iconen uit het boksen, hoe meer ik het jammer vind dat ik die tijden nooit heb meegemaakt. Het zijn mythische sporters waarvan ik me soms afvraag of de impact die zij maken nog ooit geëvenaard gaat worden.
Dat weet je nooit. Maar destijds had je maar één bond. De wereldkampioen was ook echt de beste. En over Ali op het hoogtepunt van zijn atletische vermogen zat ie in de cel wegens ontduiking van de dienstplicht. In 1960 won ie de Olympische titel hij verwachtte een heldenthuiskomst. Maar hij werd als zwarte geweigerd in een restaurant. Hij heeft toen zijn gouden medaille in een rivier gegooid. En begon zijn strijd voor gelijkberechtiging.

Maar dan 10 jaar later verloor ie voor het eerst na zijn come back.

Hij verloor daarna nog wel een paar keer maar op het eind omdat Don King hem als goudstaaf zag en niet keek naar de gezondheid van een bokser die ouder werd.

Berwick heeft ooit verklaard dat ie Ali niet KO sloeg uit respect voor hem.

pi_104481627
Tsja, tijdens dat gevecht met Trevor Berbick openbaarde de ziekte zich toch wel zo onderhand.

Eigenlijk had dat gevecht nooit plaats moeten vinden. The Thrilla had Ali's laatste moeten zijn.
pi_104482924
Ziet er erg uit op de begrafenis, ik zou zo niet kunnen leven dat je heledagen aan het trillen bent. Mijn grote idool, hopen dat die vredig mag sterven als het zo is.
If not now, then when.
  donderdag 17 november 2011 @ 21:52:50 #16
360632 PackerNation
Winning is a habit.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 2 december 2011 @ 19:30:37 #17
862 Arcee
Look closer
pi_105107751
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 16:45 schreef tong80 het volgende:
The " Greatest "

Eén van mijn allereerste topics 10 jaar geleden.

Je hebt er nog in gepost Leatherface.
Ik ook. :)

quote:
'Muhammad Ali heeft niet lang meer te leven'

van onze redactie
AMSTERDAM - De gezondheid van Muhammad Ali gaat steeds sneller achteruit. De bokslegende zou momenteel zijn laatste ronde tegen de ziekte Parkinson aan het vechten zijn.

Muhammad Ali (69) werd op 19 november met een ambulance afgevoerd nadat zijn vrouw Yolanda in paniek het alarmnummer belde met de mededeling dat haar echtgenoot bewusteloos was geraakt. Dat schrijft het Amerikaanse tijdschirft Star. Muhammad Ali, die in het echt Cassius Marcellus Clay heet, is inmiddels weer thuis, maar volgens het blad lag hij vorige week nog in een ziekenhuisbed.
Muhammad Ali's familie vreest dat hij nog maar een aantal maanden te leven heeft. "Het gaat niet goed met hem", vertelt een bron. Zijn dochter Laila liet in een eerder interview weten: "Hij heeft goede en slechte dagen. Parkinson is een zeer progressieve ziekte en dat moeten we accepteren."
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  Trouwste user 2022 zaterdag 3 december 2011 @ 08:58:41 #18
7889 tong80
Spleenheup
pi_105126450
Wat een triest einde voor een grote sportman. :{

pi_105129633
Snap niet dat dit topic zo leeg is.
If not now, then when.
  Trouwste user 2022 zaterdag 3 december 2011 @ 13:08:08 #20
7889 tong80
Spleenheup
pi_105130462
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2011 12:30 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Snap niet dat dit topic zo leeg is.
De grootste sportman ooit.

Als mens/humorist/sportman/legende

Mohammed Ali _O_

De hele wereld genoot van deze grootheid.

Is roem zo vergankelijk ?

pi_105133507
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 13:08 schreef tong80 het volgende:

[..]

Is roem zo vergankelijk ?

Dat valt denk ik mee, maar de meeste leden van dit forum hebben Ali nooit bewust meegemaakt. Ik eerlijk gezegd ook niet, maar ik ben zo'n sportliefhebber dat ik me met terugwerkende kracht in zijn glansrijke loopbaan heb verdiept.
pi_105138753
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 14:50 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Dat valt denk ik mee, maar de meeste leden van dit forum hebben Ali nooit bewust meegemaakt. Ik eerlijk gezegd ook niet, maar ik ben zo'n sportliefhebber dat ik me met terugwerkende kracht in zijn glansrijke loopbaan heb verdiept.
+1
Only the strong survive
  Moderator dinsdag 5 februari 2013 @ 09:08:24 #23
9859 crew  Karina
Woman
pi_122497273
We zijn inmiddels veel verder dan 6 maanden, maar nu gaat het toch echt heel slecht met hem:

Bokslegende Muhammad Ali ligt op sterven
Cassius Marcellus Clay, beter bekend als Muhammad Ali, ligt op sterven. Volgens zijn broer Rahman Ali haalt de Amerikaanse bokslegende de zomer niet.

“Mijn broer kan niet meer praten en herkent me niet meer”, liet Rahman optekenen in de Britse krant The Sun. “Hij is echt heel erg ziek.”

De 71-jarige Muhammad Ali heeft al sinds 1984 de ziekte van Parkinson. “Misschien heeft hij nog maanden te leven, misschien nog maar enkele dagen. We hopen alleen dat hij op een vredige manier sterft.”
Bron
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_122498105
quote:
99s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 09:08 schreef Karina het volgende:
We zijn inmiddels veel verder dan 6 maanden, maar nu gaat het toch echt heel slecht met hem:

Bokslegende Muhammad Ali ligt op sterven
Cassius Marcellus Clay, beter bekend als Muhammad Ali, ligt op sterven. Volgens zijn broer Rahman Ali haalt de Amerikaanse bokslegende de zomer niet.

“Mijn broer kan niet meer praten en herkent me niet meer”, liet Rahman optekenen in de Britse krant The Sun. “Hij is echt heel erg ziek.”

De 71-jarige Muhammad Ali heeft al sinds 1984 de ziekte van Parkinson. “Misschien heeft hij nog maanden te leven, misschien nog maar enkele dagen. We hopen alleen dat hij op een vredige manier sterft.”
Bron
Tja, dochter zegt dat het nog goed gaat.:

http://www.gva.be/sport/a(...)er-stervende-is.aspx
  Trouwste user 2022 dinsdag 5 februari 2013 @ 11:31:14 #25
7889 tong80
Spleenheup
pi_122501122
Grootste sportman ooit. Mijn grootste sportheld.

Word hier verdrietig van.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')