Bron: NRCquote:Klacht bij VN tegen Nederlandse staat over Wilders
Drie Marokkaanse Nederlanders hebben vandaag een klacht over Nederland ingediend bij het Mensenrechtencomité van de Verenigde Naties. Volgens hun advocaat, Ties Prakken, is de staat te kort geschoten in het beschermen van haar burgers tegen haat zaaien door Geert Wilders.
‘Staat dient te beschermen tegen haat zaaien’
De drie klagers, onder wie oud-politicus Mohamed Rabbae, hadden zich ook als benadeelde partij gevoegd in het strafproces tegen Wilders dat in juni in vrijspraak eindigde. Direct hierna kondigde Prakken al aan zich namens haar cliënten te zullen wenden tot de VN.
Er is bewust niet gekozen voor de Europese Hof voor de Rechten van de Mens in Straatsburg. Dit omdat het Internationaal verdrag inzake burgerrechten en politieke rechten (IVBPR) van de VN volgens Prakken “expliciet” stelt dat een staat zijn burgers dient te beschermen tegen haat zaaien.
Niet bindend, wel gezaghebbend
Voor een klachtenprocedure bij het Mensrechtencomité van de VN is vereist dat alle rechtsmiddelen in het land waar het om gaat, uitgeput zijn. Volgens Prakken is dat in deze zaak het geval. “Omdat het OM en Wilders niet in beroep zijn gegaan, is de uitspraak definitief.”
Een klachtenprocedure bij het VN-comité kan jaren in beslag nemen en uitspraken zijn niet bindend, maar wel gezaghebbend. In 2009 kreeg de Nederlandse staat te horen dat de diens euthanasiewetgeving patiënten te weinig bescherming bood. Geert Wilders hoeft zelf geen rol te spelen in de klachtenprocedure.
Hoezo dan? Uitspraak is niet bindend, staat er in het artikel, dus iedereen kan het glimlachend naast zich neerleggen.quote:Op donderdag 17 november 2011 12:08 schreef imanidiot het volgende:
Ze snappen niet dat als hij veroordeeld wordt dat ze de situatie alleen maar uit de hand kan lopen.
Dit dus. Is daar ook een instantie voor? Of is er alleen een instantie voor zielige en sneue mensen die zich gediscrimineerd voelenquote:Op donderdag 17 november 2011 12:16 schreef HeatWave het volgende:
Mag ik ook een klacht indienen TEGEN de relmarokkanen die delen van mijn stad onleefbaar maken?
Nee. Beschermde soort.quote:Op donderdag 17 november 2011 12:16 schreef HeatWave het volgende:
Mag ik ook een klacht indienen TEGEN de relmarokkanen die delen van mijn stad onleefbaar maken?
Het verschil tussen relmarokkanen en Wilders is het feit dat Wilders een politieke functie heeft en daardoor een grotere invloed heeft op de samenleving.quote:Op donderdag 17 november 2011 12:16 schreef HeatWave het volgende:
Leg dat ff uit aan de mensen die er dagelijks last van hebben, hoe weinig invloed die gasten hebben...quote:Op donderdag 17 november 2011 12:21 schreef hydroven het volgende:
[..]
Het verschil tussen relmarokkanen en Wilders is het feit dat Wilders een politieke functie heeft en daardoor een grotere invloed heeft op de samenleving.
quote:Op donderdag 17 november 2011 12:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Leg dat ff uit aan de mensen die er dagelijks last van hebben, hoe weinig invloed die gasten hebben...
Ik beweer niet dat er onrust is en dat er negatieve invloed is vanwege sommige hangjongeren enz....quote:Op donderdag 17 november 2011 12:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Leg dat ff uit aan de mensen die er dagelijks last van hebben, hoe weinig invloed die gasten hebben...
quote:Op donderdag 17 november 2011 12:32 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Met welke dingen zaait wilders precies haat?
quote:"Ik geloof niet dat culturen gelijkwaardig zijn. Onze cultuur is veel beter dan de achterlijke islamitische cultuur."
Geert Wilders, Fox News channel, 25 januari 2008
En dan zwijg ik nog over de kopvoddentaks.quote:"De profeet Mohammed is een enge duivel die we in Nederland niet moeten aanbidden. Niet uit haat, maar uit trots en zelfbehoud van onze Nederlandse identiteit en onze westerse waarden, verdedig ik een immigratiestop uit islamitische landen."
Geert Wilders, Het Nieuwsblad (Vlaams), 9 februari 2008
Dat is geen haatzaaien.quote:Op donderdag 17 november 2011 12:38 schreef hydroven het volgende:
[..]
[..]
[..]
En dan zwijg ik nog over de kopvoddentaks.
Ach ja, de teksten uit de Koran over mensen die niet in Allah geloven zet je er uiteraard ff net niet bij... jammerquote:Op donderdag 17 november 2011 12:38 schreef hydroven het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dan dien je daar je eigen klacht over in. Ik sta er echt versteld van hoe verschrikkelijk mensen kunnen janken om iemand die maar wat zegt, of iets wat in een boek staatquote:Op donderdag 17 november 2011 12:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ach ja, de teksten uit de Koran over mensen die niet in Allah geloven zet je er uiteraard ff net niet bij... jammer.
Ga jij even reageren op een topic standaard janken noemen omdat het jouw eigen mening niet is, zo kom je er wel...quote:Op donderdag 17 november 2011 12:42 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dan dien je daar je eigen klacht over in. Ik sta er echt versteld van hoe verschrikkelijk mensen kunnen janken om iemand die maar wat zegt, of iets wat in een boek staat
Wut? Daar ben je al verbolgen over?quote:Op donderdag 17 november 2011 12:38 schreef hydroven het volgende:
[..]
[..]
[..]
? leg uitquote:
quote:"De demografische samenstelling van de bevolking is het grootste probleem van Nederland. Ik heb het over wat er naar Nederland komt en wat zich hier voortplant. Als je naar de cijfers kijkt en de ontwikkeling daarin… Moslims zullen van de grote steden naar het platteland trekken."
Geert Wilders Interview in de Volkskrant, 7 oktober 2006
quote:"We moeten de tsunami van de islamisering stoppen." En: "Van die tsunami van een ons wezensvreemde cultuur die hier steeds dominanter wordt. Daar moet een halt aan worden toegeroepen."
Geert Wilders Interview in de Volkskrant, 7 oktober 2006
Als dat laatste voorbeeld niet haatzaaiend is, dan weet ik het ook niet.quote:"Maar ik wil niet dat er meer moslims in Nederland komen, ik wil liever dat het er minder worden. Dus wil ik de grenzen voor migranten uit moslimlanden dichtgooien. Bovendien wil ik moslims aanmoedigen om Nederland vrijwillig te verlaten. De demografische ontwikkeling moet zo worden, dat de kans klein is dat er weer twee in het kabinet komen. Er is nu teveel islam in Nederland."
Geert Wilders, NRC Handelsblad, 24 februari 2007
Vraagje, heb jij de Koran al volledig uitgelezen?quote:Op donderdag 17 november 2011 12:44 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Wut? Daar ben je al verbolgen over?
Ga niet de Koran lezen. Ik herhaal: ga niet de Koran lezen.
quote:Op donderdag 17 november 2011 12:45 schreef hydroven het volgende:
[..]
? leg uit
Nog een paar voorbeelden.
[..]
[..]
[..]
Als dat laatste voorbeeld niet haatzaaiend is, dan weet ik het ook niet.
quote:Koran ongelovigen beschrijft als „rotbeesten, apen en varkens.”. „Zo moet iedereen die gelooft dat Christus de Zoon van God is, worden gedood.
Waarom zou dat niet mogen? En wat heeft dat eigenlijk met deze kwestie te maken?quote:Op donderdag 17 november 2011 12:16 schreef HeatWave het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |