En snel een beetje!quote:
quote:Op dinsdag 15 november 2011 22:04 schreef Michielos het volgende:
Ik zeg bewuste oplichter.
Zal dadelijk na voetbalwedstrijd filmpje zoeken waar hij bewust aan wijzers klok draait om een hit te krijgen
Ja hij belt vast de AIVD op.quote:Op maandag 21 november 2011 17:59 schreef starla het volgende:
Haha, natuurlijk ben ik nu geen believer...de kans dat hij wél informatie vooraf inwint is altijd nog vele malen groter dan dat hij echt met geesten kan communiceren. Duh!
En toch he, als ik jouw verslag lees staan er toch een paar dingen in waarvan ik denk, hoe kan hij dat nou wetenquote:Op maandag 21 november 2011 17:59 schreef starla het volgende:
Haha, natuurlijk ben ik nu geen believer...de kans dat hij wél informatie vooraf inwint is altijd nog vele malen groter dan dat hij echt met geesten kan communiceren. Duh!
Bij een goochelaar denk je ook: Hoe doet hij dat toch?.quote:Op maandag 21 november 2011 18:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En toch he, als ik jouw verslag lees staan er toch een paar dingen in waarvan ik denk, hoe kan hij dat nou weten
Yep dat komt omdat je de bronnen nog niet gelezen hebt die eerder gegeven warenquote:Op maandag 21 november 2011 18:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En toch he, als ik jouw verslag lees staan er toch een paar dingen in waarvan ik denk, hoe kan hij dat nou weten
Nee, ik weet dat het trucs zijn, maar ik vind goochelaars toch net even iets anders dan mensen als Derek Ogilvie . Zal wel nergens op slaan hoor, is gewoon mijn gevoel.quote:Op maandag 21 november 2011 18:21 schreef arucard het volgende:
[..]
Bij een goochelaar denk je ook: Hoe doet hij dat toch?.
Maar dat geloof je toch ook niet, mag ik hopen tenminste
Bij Derek Oglive zijn het ook trucs.quote:Op maandag 21 november 2011 18:25 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, ik weet dat het trucs zijn, maar ik vind goochelaars toch net even iets anders dan mensen als Derek Ogilvie . Zal wel nergens op slaan hoor, is gewoon mijn gevoel.
Ja, dat las ik hier, cold reading en warm reading enzo.quote:Op maandag 21 november 2011 18:27 schreef arucard het volgende:
[..]
Bij Derek Oglive zijn het ook trucs.
Je gaat de mist in omdat je gaat "geloven". Het gaat niet om "geloven". Ik wil geeneens "geloven". Ik wil iets wetenquote:Op maandag 21 november 2011 18:32 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik begin nu toch onderhand eerder Derek te geloven dan die onzin die hier wordt uitgekraamd.
Het enige verschil is ook de claim. Bij een goochelaar weet je dat het een truc is. Bij Derek niet, omdat hij iets claimt. Ik geloofde toen ik nog geen bal verstand van goochelen had, bij een truc die een goochelaar voor me deed ook echt dat hij statische electriciteit opwekte omdat dat zijn claim was. Je kent het ware mechanisme niet, dus geloof je de claim.quote:Op maandag 21 november 2011 18:27 schreef arucard het volgende:
[..]
Bij Derek Oglive zijn het ook trucs.
Het is toch veel aannemelijker dat het allemaal een truc is dan werkelijk geesten werk. Wringen in alle bochten van mogelijkheden om het anders te moeten verklaren. Tsjaquote:Op maandag 21 november 2011 18:32 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik begin nu toch onderhand eerder Derek te geloven dan die onzin die hier wordt uitgekraamd.
Het kan ook een combinatie zijn. Dat deze mensen toch een extra gave hebben en die gave combineren met een show.quote:Op maandag 21 november 2011 18:37 schreef Bastard het volgende:
[..]
Het is toch veel aannemelijker dat het allemaal een truc is dan werkelijk geesten werk. Wringen in alle bochten van mogelijkheden om het anders te moeten verklaren. Tsja
Die gave zal meer te maken hebben met hun charismatische karakter dan met iets bovennatuurlijks thoughquote:Op maandag 21 november 2011 18:39 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het kan ook een combinatie zijn. Dat deze mensen toch een extra gave hebben en die gave combineren met een show.
Daarom denk ik dat deze mensen toch iets 'extra's' hebben.quote:Op maandag 21 november 2011 19:19 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Die gave zal meer te maken hebben met hun charismatische karakter dan met iets bovennatuurlijks thoughCold reading is niet maar een "trucje", vergeet dat nooit. Het is een bloemlezing van handelingen, psychologie en doortraptheid en je zult ook enigzins wat talent moeten hebben om het goed uit te kunnen voeren. Iemand die bijvoorbeeld 3 kleuren stront schijt om met iemand te praten zal waarschijnlijk nooit een goede coldreader kunnen worden. Het is niet iets dat je zelf zo 1 2 3 kunt uitvoeren als je het geheim weet al schijnen veel mensen hier te denken dat het een simpel trucje is dat je zo eventjes kunt uitvoeren als je weet hoe t werkt
óókquote:Op maandag 21 november 2011 19:39 schreef SoraAoi het volgende:
Het talent van een vlotte babbel en overtuigingskracht
Ten eerste omdat dat verslag niet tot in detail is uitgewerkt en ten tweede omdat hij naast cold reading ook aan hot reading doet. Van Logates:quote:Op maandag 21 november 2011 18:20 schreef Lavenderr het volgende:
quote:Ik raad je aan net zoals bij de vorige analyse de aflevering te bekijken terwijl je dit artikel leest en steeds de uitzending te pauzeren bij de aangegeven tijden. Je kan op RTL uitzending gemist de aflevering terugvinden.
2:27 Je gaat je toch afvragen wie deze aflevering heeft geëdit want wat er hier wordt weggegeven kan zelfs bij de meest gelovige persoon toch voor de nodige achterdocht zorgen. In de vorige uitzending zagen we slechts de interviews van medewerkers van Ogilvie met publiek zonder dat we wisten welke vragen er gesteld werden. Nu krijgen we echter het volledige plaatje:
- bezoekers worden voor de show geïnterviewd
- bezoekers krijgen een nummer (zodat ze makkelijk te identificeren zijn in de zaal)
- bezoekers wordt gevraagd met welke reden ze gekomen zijn
- bezoekers wordt gevraagd met wie ze hopen dat Derek contact kan maken
Als je nog twijfelde of Derek met voorkennis werkte en dus gebruik kan maken van hotreading, dan neem ik aan dat het met deze beelden weggenomen is. Ongelooflijk dat we dit gewoon te zien krijgen; het geeft ook aan dat mensen zich makkelijk voor de kar van het medium laten spannen!
Dat is gewoon de ene scepticus tegen de ander.quote:Op maandag 21 november 2011 21:13 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Ten eerste omdat dat verslag niet tot in detail is uitgewerkt en ten tweede omdat hij naast cold reading ook aan hot reading doet. Van Logates:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |