abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113887415
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 12:24 schreef nikk het volgende:

[..]

In welke gemeente mogen homo's niet trouwen?
Als je de subsidiariteit doortrekt...
pi_113887498
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 12:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Als je de subsidiariteit doortrekt...
Nee. Want dat is niet de kwestie. Het gaat er niet om of homo's wel of niet mogen trouwen. Het gaat om de babsen die lokaal zijn geregeld. Zolang niemand mij een voorbeeld kan geven van een homostel dat geweigerd is, zie ik niet in wat het probleem is. Sowieso vraag ik mij af of hoe je dit wilt afdwingen. Gewetenspolitie invoeren?
pi_113887554
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 12:28 schreef nikk het volgende:

[..]

Nee. Want dat is niet de kwestie. Het gaat er niet om of homo's wel of niet mogen trouwen. Het gaat om de babsen die lokaal zijn geregeld. Zolang niemand mij een voorbeeld kan geven van een homostel dat geweigerd is, zie ik niet in wat het probleem is. Sowieso vraag ik mij af of hoe je dit wilt afdwingen. Gewetenspolitie invoeren?
Afdwingen kan misschien niet maar is het teveel gevraagd om een babs te vragen om de wet te ondersteunen die zijn taak regelt?
  zaterdag 7 juli 2012 @ 15:56:37 #154
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_113893583
quote:
En toch vraag ik me dan af of je net zo mild zou zijn als het ging om ambtenaren de weigeren om zwarte mensen in de echt te verbinden. Ik zou furieus zijn als de overheid dát zou toestaan.
Ik denk dat ik dan inderdaad minder mild zou zijn, dat heeft allicht te maken met het feit dat het huwen van homostellen nog een nieuw fenomeen is. Ik was trouwens een zeer groot voorstander van die wetswijziging, ik kreeg sympathie voor D66 en ik was er als Nederlander trots op dat sommige staten in de USA dit overnamen, dat wij dit bewerkstelligd hadden. Ik ben zeer ver verwijderd van het meer extreme deel van de christelijke wereld maar ik kan me voorstellen dat die mensen hier moeite mee hebben terwijl ze best geschikt zijn als trouwambtenaar (dat wil niet zeggen dat ik ook maar enigszins sympathiseer met die opvatting!). Levert het wat op als die mensen niet meer dat werk mogen doen? Het belangrijkste in deze kwestie is natuurlijk dat homostellen op dezelfde manier kunnen trouwen in elke gemeente als heterostellen en dat diegeen die hun huwt dit met veel plezier doet.
Waar voor mij vooral de schoen knelt is het ontslaan van mensen op het moment dat het niet nodig is, al helemaal wanneer die gemeente zelf het contract heeft verlengd na de invoering van deze wet. Dan heeft de gemeente boter op haar hoofd.
Ik kan me voorstellen dat mijn meer gematigde houding naar sommigen hun smaak een te hoog pappen en nathouden gehalte heeft, een houding die ook bij mij vaak aversie oproept.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 7 juli 2012 @ 18:53:48 #155
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_113899448
Ik vind dat je goede punten hebt en ze zeker goed beargumenteert. Ik wou dat meer mensen dat deden op Fok O+

Ik blijf er wel bij dat de overheid gewoon een verkeerd signaal afgeeft als ze dit blijven toestaan echter.

Wat betreft dat contract verlengen, niet alle weigerambtenaren komen er rond voor uit, meen ik. En sommige gemeenten (Staphorst etc) zouden uberhaupt liever geen homostellen trouwen dus die maken er ook minder een probleem van als hun ambtenaren dat niet willen, volgens mij.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 7 juli 2012 @ 19:26:34 #156
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_113900375
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 07:45 schreef Reya het volgende:

[..]

Waar voert een ambtenaar hier de wet niet uit?
We hadden het toch over weigerambtenaren?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_113963944
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 00:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Nogmaals, waarom zo moeilijk doen voor niets?
Zolang het mogelijk is om de homokoppels te laten huwen door een collega die daar geen problemen mee heeft hoeft er niemand ontslagen te worden. Of dat dan wel of niet het contract wordt verlengd laat je afhangen van hoe iemand functioneerde bij de huwelijken die hij wel heeft voltrokken.
Het gaat niet om niets. Het gaat om mensen in overheidsdienst die weigeren om de wet uit te voeren. Sinds 1 april 2001 heeft Nederland een andere definitie van het burgerlijk huwelijk dan voor die datum. Het huwelijk is opengesteld voor partners van hetzelfde geslacht.

Mensen met gewetensbezwaren (gewoon een duur woord voor loepzuivere discriminatie) hebben ruim tien jaar de tijd gehad om aan de nieuwe situatie te wennen. Het moet nu maar eens afgelopen zijn met deze werkweigeraars. Aanpassen of op staande voet ontslaan graag.

Het is niet aan ambtenaren van de burgerlijke stand om te bepalen welke huwelijken zij wel of niet wensen te sluiten. Hun werk als ambtenaar hoort los te staan van hun persoonlijke levensovertuiging. De overheid is geen religieuze instelling, maar is neutraal. De overheid voert de wet uit; dus medewerkers namens de overheid doen dat ook. Onverkort.

Ik blijf het verbijsterend vinden hoe veel mensen allerhande bezwaren aanvoeren waarom weigerambtenaren toch mogen doorgaan met discriminatie. Laat ze ophoepelen naar hun kerk; daar kunnen ze zelf bepalen welke voorwaarden ze koppelen aan een (kerkelijk) huwelijk.
pi_113964143
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 15:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik ben zeer ver verwijderd van het meer extreme deel van de christelijke wereld maar ik kan me voorstellen dat die mensen hier moeite mee hebben terwijl ze best geschikt zijn als trouwambtenaar (dat wil niet zeggen dat ik ook maar enigszins sympathiseer met die opvatting!). Levert het wat op als die mensen niet meer dat werk mogen doen? Het belangrijkste in deze kwestie is natuurlijk dat homostellen op dezelfde manier kunnen trouwen in elke gemeente als heterostellen en dat diegeen die hun huwt dit met veel plezier doet.
Het probleem zit 'm in het woord opvatting. De ambtenaar die fan is van Ajax en weigert om een Feyenoord-supporter te trouwen. De ambtenaar die het niet zo op buitenlanders heeft en weigert om een allochtoon te trouwen. De rijke villabewoonster-ambtenaar die de pest heeft aan volk uit een woonwagenkamp, de christen die een hekel heeft aan niet-gelovigen, de atheïst die weigert om moslims te trouwen, enzovoort, enzovoort.

We hebben niks te maken met opvattingen. Opvattingen gooi je maar op een internetforum, die bediscussieer je maar in de kroeg, op een verjaarsdagsfeestje of in de kerk. De Ajax-fan doet zijn werk niet als Ajax-fan, de christen niet als christen, de atheïst niet als atheïst. Ze horen gewoon onverkort hun werk te doen als ambtenaar van de burgerlijke stand. Punt uit.

Iedereen die hier een "ja, maar" bij plaatst, legitimeert daarmee vormen van discriminatie, staat toe dat onze rechtsstaat wordt ondermijnd en dat voor de ene groep mensen andere regels gelden dan voor anderen. Ik verwerp dat krachtig.
  maandag 9 juli 2012 @ 13:44:55 #159
45206 Pietverdriet
pi_113965911
Wordt maar BABS en ga weigeren Christenen te trouwen, dat druist in tegen mij Atheïstische levensovertuiging
  maandag 9 juli 2012 @ 18:35:43 #160
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_113977863
Elfletterig, ik ben benieuwd hoeveel boter de overheid op haar hoofd heeft. Hoeveel van die weigerambtenaren zijn in dienst genomen nadat die wet was aangenomen?
Geen nieuw contract voor een weigerambtenaar? Prima, als het kan. Geen mensen aannemen die niet akkoord gaan met het huwen van homokoppels? Prima, als het kan. Mensen ontslaan wanneer je het op een dusdanige manier kan oplossen dat geen homokoppel er last van heeft gaat voor mij net wat te ver, hoe oneens ik het ook ben met hun opvatting. Zeker als de overheid die contracten heeft verlengd nadat dit wetsvoorstel werd aangenomen.
#NoDAPL
  maandag 9 juli 2012 @ 18:42:28 #161
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_113978179
@wonderer
quote:
Wat betreft dat contract verlengen, niet alle weigerambtenaren komen er rond voor uit, meen ik.
Daarom moet je hen ook een contract laten ondertekenen waarin ze verklaren ook homostellen te trouwen en dit op dezelfde manier te doen als het trouwen van heterostellen. Indien de overheid dat nalaat dan heeft de overheid flink wat boter op haar hoofd.
Het zou echter wel bij Nederland passen: veel te laat veel te zacht ingrijpen en dan wanneer het uit de hand is gelopen ovedreven zwaar ingrijpen. Zo zie ik het in ieder geval.

quote:
En sommige gemeenten (Staphorst etc) zouden uberhaupt liever geen homostellen trouwen dus die maken er ook minder een probleem van als hun ambtenaren dat niet willen, volgens mij.
Dat kan niet worden getolereerd, op zo'n moment moet een hoger overheidsorgaan ingrijpen en ervoor zorgen dat er genoeg ambtenaren in dienst zijn die wel homostellen willen huwen.
In Staphorst zullen ze trouwens weinig verzoeken krijgen voor homohuwelijken.
#NoDAPL
pi_115135324
Ik zie het probleem niet zo. Als ik het goed heb dan kan je homo of lesbies stel overal in Nderland trouwen. Is er in jouw toruwgemeente maar één ambtenaar, en deze zou uit geweten niet willen trouwen dan wordt er een andere ambtenaar gezocht.

De trouwdag hoort één van je gelukkigste dagen van je leven te zijn. Ik vraag me af hoe je deze dag gelukkig kan vieren als je weet of twijfelt dat de ambtenaar niet achter je besluit staat, maar zijn geweten aan de kant zet om zijn baan te behouden.
Of kan je gelukkig zijn in de wetenshap dat er een ambtenaar is ontslagen omdat hij weigert om een homo stel te trouwen en werkeloos thuis zit.

Als een trouwambtenaar gewoon goed zijn werk doet en het hele jaat door hetero stellen een fijne ceremonie geeft laat hem dit dan blijven doen en laat voor de paar homo en lesbies ceremonies in zijn gemeente een collega komen die hier helemaal achter staat.
  zondag 5 augustus 2012 @ 13:48:15 #163
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_115135403
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 13:45 schreef wdo74 het volgende:
Ik zie het probleem niet zo.
Als een trouwambtenaar gewoon goed zijn werk doet

Ik snap niet dat je het probleem niet ziet :D

Een trouwambtenaar die zelf beslist wie hij / zij wel of niet wil trouwen, doet zijn / haar werk niet 'gewoon goed'. Het heeft helemaal niet zoveel met homo / hetero te maken, maar met het uitvoeren van de wet.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  zondag 5 augustus 2012 @ 15:14:11 #164
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_115138770
quote:
Ik zie het probleem niet zo. Als ik het goed heb dan kan je homo of lesbies stel overal in Nderland trouwen. Is er in jouw toruwgemeente maar één ambtenaar, en deze zou uit geweten niet willen trouwen dan wordt er een andere ambtenaar gezocht.

De trouwdag hoort één van je gelukkigste dagen van je leven te zijn. Ik vraag me af hoe je deze dag gelukkig kan vieren als je weet of twijfelt dat de ambtenaar niet achter je besluit staat, maar zijn geweten aan de kant zet om zijn baan te behouden.
Of kan je gelukkig zijn in de wetenshap dat er een ambtenaar is ontslagen omdat hij weigert om een homo stel te trouwen en werkeloos thuis zit.

Als een trouwambtenaar gewoon goed zijn werk doet en het hele jaat door hetero stellen een fijne ceremonie geeft laat hem dit dan blijven doen en laat voor de paar homo en lesbies ceremonies in zijn gemeente een collega komen die hier helemaal achter staat.
Je weet dat trouwambtenaar zijn een bijbaantje is van een paar uur per week? Dat het net een stap hoger is dan vrijwilligerswerk?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_115139816
Een politieman moet ook gewoon de wet uitvoeren. Als er dan dit voorjaar een bericht in het nieuws is dat politiemensen geen bon willen uitschrijven bij onnodig toeteren omdat dit buiten proporties is hoor ik ook niemand de baricade opklimmen om te zeggen dat deze ambtenaren ontslagen moeten worden.

Als je als homo nou nergens zou kunnen trouwen in Naderland, dan was er naar mijn reden een mening om hierover een punt te maken. Nu lijkt het er voor mij meer op om de ambtenaren met gewetensbezwaren onnodig onder druk te zetten?
  zondag 5 augustus 2012 @ 15:43:04 #166
45206 Pietverdriet
pi_115140043
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 15:37 schreef wdo74 het volgende:
Een politieman moet ook gewoon de wet uitvoeren. Als er dan dit voorjaar een bericht in het nieuws is dat politiemensen geen bon willen uitschrijven bij onnodig toeteren omdat dit buiten proporties is hoor ik ook niemand de baricade opklimmen om te zeggen dat deze ambtenaren ontslagen moeten worden.

Als je als homo nou nergens zou kunnen trouwen in Naderland, dan was er naar mijn reden een mening om hierover een punt te maken. Nu lijkt het er voor mij meer op om de ambtenaren met gewetensbezwaren onnodig onder druk te zetten?
Agenten die weigeren hun bonnenquota te schrijven hadden echter echt wel een probleem op hun werk. En in de wet staat niets over een bonnenquota.
pi_115140419
Nee, ik heb het over een politieman die voor de rest goed zijn werk doet, alleen geen boete uit wil schrijven voor onnodig toeteren !

Ik begrijp nog steeds niet wat je er mee wint of wat je er beter van wordt om weigerambtenaren te laten ontslaan.
  zondag 5 augustus 2012 @ 16:23:22 #168
45206 Pietverdriet
pi_115141442
quote:
12s.gif Op zondag 5 augustus 2012 15:53 schreef wdo74 het volgende:
Nee, ik heb het over een politieman die voor de rest goed zijn werk doet, alleen geen boete uit wil schrijven voor onnodig toeteren !

Ik begrijp nog steeds niet wat je er mee wint of wat je er beter van wordt om weigerambtenaren te laten ontslaan.
Ambtenaren hebben de wet uit te voeren.
pi_115141518
quote:

Sterker nog, uitsluitend dankzij de christenen kunnen homo's nu met elkaar trouwen. Stank voor dank.
  zondag 5 augustus 2012 @ 16:44:55 #170
33954 ElisaB
pi_115142327
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 15:37 schreef wdo74 het volgende:
Ben je nou te dom om te zien dat je vergelijking mank gaat :?

quote:
Ik zou nog harder brullen als er ambtenaren waren die negers niet zouden willen trouwen :r
  zondag 5 augustus 2012 @ 16:45:44 #171
33954 ElisaB
pi_115142358
quote:
Ik wil simpelweg niet dat het een individuele ambtenaar wordt toegestaan om zelf te bepalen of hij / zij de wet wil uitvoeren.
pi_115144766
quote:

Ik had mijn mening al uitgebreid uitgelegd, het komt exact op hetzelfde neer met de aanvulling dat bij het verlengen van het contract of het aannemen van een nieuwe ambtenaar wat mij betreft standaard wordt gevraagd of dat hij er wel of niet moeite mee heeft om homostellen in de echt te verbinden. Vanzelfsprekend zou ik in het contract specifiek zetten dat hij geen gewetensbezwaren heeft enz.
#NoDAPL
pi_115147230
Ik vind het sowieso maar een beetje vreemd. Je gaat toch niet bij mcdonalds werken en dan vervolgens zeggen "ik wil geen vlees serveren". Dan wordt je gewoon ontslagen of moet je ander werk zoeken.

Iets wat ze ook zouden toepassen op deze niet-werkende mensen, maar het zal niet de eerste keer zijn dat ze dankzij hun geloof dergelijke racisme en onwil straffeloos kunnen doorzetten.
Conscience do cost.
  zondag 5 augustus 2012 @ 18:39:29 #174
322645 Voorschrift
See if I care
pi_115147395
Och laat ze lekker weigeren, hoef je ook niet met dergelijke mensen om tafel te zitten.

Kortzichtige kutchristenen, beter kwijt dan rijk.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zondag 5 augustus 2012 @ 19:07:14 #175
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_115148809
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 16:45 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ik wil simpelweg niet dat het een individuele ambtenaar wordt toegestaan om zelf te bepalen of hij / zij de wet wil uitvoeren.
Dat.
Atheism isn't a religion. It's a personal relationship with reality.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')