Als je de subsidiariteit doortrekt...quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:24 schreef nikk het volgende:
[..]
In welke gemeente mogen homo's niet trouwen?
Nee. Want dat is niet de kwestie. Het gaat er niet om of homo's wel of niet mogen trouwen. Het gaat om de babsen die lokaal zijn geregeld. Zolang niemand mij een voorbeeld kan geven van een homostel dat geweigerd is, zie ik niet in wat het probleem is. Sowieso vraag ik mij af of hoe je dit wilt afdwingen. Gewetenspolitie invoeren?quote:
Afdwingen kan misschien niet maar is het teveel gevraagd om een babs te vragen om de wet te ondersteunen die zijn taak regelt?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:28 schreef nikk het volgende:
[..]
Nee. Want dat is niet de kwestie. Het gaat er niet om of homo's wel of niet mogen trouwen. Het gaat om de babsen die lokaal zijn geregeld. Zolang niemand mij een voorbeeld kan geven van een homostel dat geweigerd is, zie ik niet in wat het probleem is. Sowieso vraag ik mij af of hoe je dit wilt afdwingen. Gewetenspolitie invoeren?
Ik denk dat ik dan inderdaad minder mild zou zijn, dat heeft allicht te maken met het feit dat het huwen van homostellen nog een nieuw fenomeen is. Ik was trouwens een zeer groot voorstander van die wetswijziging, ik kreeg sympathie voor D66 en ik was er als Nederlander trots op dat sommige staten in de USA dit overnamen, dat wij dit bewerkstelligd hadden. Ik ben zeer ver verwijderd van het meer extreme deel van de christelijke wereld maar ik kan me voorstellen dat die mensen hier moeite mee hebben terwijl ze best geschikt zijn als trouwambtenaar (dat wil niet zeggen dat ik ook maar enigszins sympathiseer met die opvatting!). Levert het wat op als die mensen niet meer dat werk mogen doen? Het belangrijkste in deze kwestie is natuurlijk dat homostellen op dezelfde manier kunnen trouwen in elke gemeente als heterostellen en dat diegeen die hun huwt dit met veel plezier doet.quote:En toch vraag ik me dan af of je net zo mild zou zijn als het ging om ambtenaren de weigeren om zwarte mensen in de echt te verbinden. Ik zou furieus zijn als de overheid dát zou toestaan.
We hadden het toch over weigerambtenaren?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 07:45 schreef Reya het volgende:
[..]
Waar voert een ambtenaar hier de wet niet uit?
Het gaat niet om niets. Het gaat om mensen in overheidsdienst die weigeren om de wet uit te voeren. Sinds 1 april 2001 heeft Nederland een andere definitie van het burgerlijk huwelijk dan voor die datum. Het huwelijk is opengesteld voor partners van hetzelfde geslacht.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 00:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Nogmaals, waarom zo moeilijk doen voor niets?
Zolang het mogelijk is om de homokoppels te laten huwen door een collega die daar geen problemen mee heeft hoeft er niemand ontslagen te worden. Of dat dan wel of niet het contract wordt verlengd laat je afhangen van hoe iemand functioneerde bij de huwelijken die hij wel heeft voltrokken.
Het probleem zit 'm in het woord opvatting. De ambtenaar die fan is van Ajax en weigert om een Feyenoord-supporter te trouwen. De ambtenaar die het niet zo op buitenlanders heeft en weigert om een allochtoon te trouwen. De rijke villabewoonster-ambtenaar die de pest heeft aan volk uit een woonwagenkamp, de christen die een hekel heeft aan niet-gelovigen, de atheïst die weigert om moslims te trouwen, enzovoort, enzovoort.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 15:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik ben zeer ver verwijderd van het meer extreme deel van de christelijke wereld maar ik kan me voorstellen dat die mensen hier moeite mee hebben terwijl ze best geschikt zijn als trouwambtenaar (dat wil niet zeggen dat ik ook maar enigszins sympathiseer met die opvatting!). Levert het wat op als die mensen niet meer dat werk mogen doen? Het belangrijkste in deze kwestie is natuurlijk dat homostellen op dezelfde manier kunnen trouwen in elke gemeente als heterostellen en dat diegeen die hun huwt dit met veel plezier doet.
Daarom moet je hen ook een contract laten ondertekenen waarin ze verklaren ook homostellen te trouwen en dit op dezelfde manier te doen als het trouwen van heterostellen. Indien de overheid dat nalaat dan heeft de overheid flink wat boter op haar hoofd.quote:Wat betreft dat contract verlengen, niet alle weigerambtenaren komen er rond voor uit, meen ik.
Dat kan niet worden getolereerd, op zo'n moment moet een hoger overheidsorgaan ingrijpen en ervoor zorgen dat er genoeg ambtenaren in dienst zijn die wel homostellen willen huwen.quote:En sommige gemeenten (Staphorst etc) zouden uberhaupt liever geen homostellen trouwen dus die maken er ook minder een probleem van als hun ambtenaren dat niet willen, volgens mij.
Ik snap niet dat je het probleem niet zietquote:Op zondag 5 augustus 2012 13:45 schreef wdo74 het volgende:
Ik zie het probleem niet zo.
Als een trouwambtenaar gewoon goed zijn werk doet
Je weet dat trouwambtenaar zijn een bijbaantje is van een paar uur per week? Dat het net een stap hoger is dan vrijwilligerswerk?quote:Op zondag 5 augustus 2012 13:45 schreef wdo74 het volgende:
Ik zie het probleem niet zo. Als ik het goed heb dan kan je homo of lesbies stel overal in Nderland trouwen. Is er in jouw toruwgemeente maar één ambtenaar, en deze zou uit geweten niet willen trouwen dan wordt er een andere ambtenaar gezocht.
De trouwdag hoort één van je gelukkigste dagen van je leven te zijn. Ik vraag me af hoe je deze dag gelukkig kan vieren als je weet of twijfelt dat de ambtenaar niet achter je besluit staat, maar zijn geweten aan de kant zet om zijn baan te behouden.
Of kan je gelukkig zijn in de wetenshap dat er een ambtenaar is ontslagen omdat hij weigert om een homo stel te trouwen en werkeloos thuis zit.
Als een trouwambtenaar gewoon goed zijn werk doet en het hele jaat door hetero stellen een fijne ceremonie geeft laat hem dit dan blijven doen en laat voor de paar homo en lesbies ceremonies in zijn gemeente een collega komen die hier helemaal achter staat.
Agenten die weigeren hun bonnenquota te schrijven hadden echter echt wel een probleem op hun werk. En in de wet staat niets over een bonnenquota.quote:Op zondag 5 augustus 2012 15:37 schreef wdo74 het volgende:
Een politieman moet ook gewoon de wet uitvoeren. Als er dan dit voorjaar een bericht in het nieuws is dat politiemensen geen bon willen uitschrijven bij onnodig toeteren omdat dit buiten proporties is hoor ik ook niemand de baricade opklimmen om te zeggen dat deze ambtenaren ontslagen moeten worden.
Als je als homo nou nergens zou kunnen trouwen in Naderland, dan was er naar mijn reden een mening om hierover een punt te maken. Nu lijkt het er voor mij meer op om de ambtenaren met gewetensbezwaren onnodig onder druk te zetten?
Ambtenaren hebben de wet uit te voeren.quote:Op zondag 5 augustus 2012 15:53 schreef wdo74 het volgende:
Nee, ik heb het over een politieman die voor de rest goed zijn werk doet, alleen geen boete uit wil schrijven voor onnodig toeteren !
Ik begrijp nog steeds niet wat je er mee wint of wat je er beter van wordt om weigerambtenaren te laten ontslaan.
Sterker nog, uitsluitend dankzij de christenen kunnen homo's nu met elkaar trouwen. Stank voor dank.quote:Op zondag 5 augustus 2012 15:53 schreef wdo74 het volgende:
Nee, ik heb het over een politieman die voor de rest goed zijn werk doet, alleen geen boete uit wil schrijven voor onnodig toeteren !
Ik begrijp nog steeds niet wat je er mee wint of wat je er beter van wordt om weigerambtenaren te laten ontslaan.
Ben je nou te dom om te zien dat je vergelijking mank gaatquote:Op zondag 5 augustus 2012 15:37 schreef wdo74 het volgende:
Een politieman moet ook gewoon de wet uitvoeren. Als er dan dit voorjaar een bericht in het nieuws is dat politiemensen geen bon willen uitschrijven bij onnodig toeteren omdat dit buiten proporties is hoor ik ook niemand de baricade opklimmen om te zeggen dat deze ambtenaren ontslagen moeten worden.
Ik zou nog harder brullen als er ambtenaren waren die negers niet zouden willen trouwenquote:Als je als homo nou nergens zou kunnen trouwen in Naderland, dan was er naar mijn reden een mening om hierover een punt te maken. Nu lijkt het er voor mij meer op om de ambtenaren met gewetensbezwaren onnodig onder druk te zetten?
Ik wil simpelweg niet dat het een individuele ambtenaar wordt toegestaan om zelf te bepalen of hij / zij de wet wil uitvoeren.quote:Op zondag 5 augustus 2012 15:53 schreef wdo74 het volgende:
Ik had mijn mening al uitgebreid uitgelegd, het komt exact op hetzelfde neer met de aanvulling dat bij het verlengen van het contract of het aannemen van een nieuwe ambtenaar wat mij betreft standaard wordt gevraagd of dat hij er wel of niet moeite mee heeft om homostellen in de echt te verbinden. Vanzelfsprekend zou ik in het contract specifiek zetten dat hij geen gewetensbezwaren heeft enz.quote:Op zondag 5 augustus 2012 13:45 schreef wdo74 het volgende:
Ik zie het probleem niet zo. Als ik het goed heb dan kan je homo of lesbies stel overal in Nderland trouwen. Is er in jouw toruwgemeente maar één ambtenaar, en deze zou uit geweten niet willen trouwen dan wordt er een andere ambtenaar gezocht.
De trouwdag hoort één van je gelukkigste dagen van je leven te zijn. Ik vraag me af hoe je deze dag gelukkig kan vieren als je weet of twijfelt dat de ambtenaar niet achter je besluit staat, maar zijn geweten aan de kant zet om zijn baan te behouden.
Of kan je gelukkig zijn in de wetenshap dat er een ambtenaar is ontslagen omdat hij weigert om een homo stel te trouwen en werkeloos thuis zit.
Als een trouwambtenaar gewoon goed zijn werk doet en het hele jaat door hetero stellen een fijne ceremonie geeft laat hem dit dan blijven doen en laat voor de paar homo en lesbies ceremonies in zijn gemeente een collega komen die hier helemaal achter staat.
Dat.quote:Op zondag 5 augustus 2012 16:45 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik wil simpelweg niet dat het een individuele ambtenaar wordt toegestaan om zelf te bepalen of hij / zij de wet wil uitvoeren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |