Dat zijn allemaal verschillende dierenquote:Op vrijdag 25 november 2011 00:15 schreef ß het volgende:
Zo zijn er nog wel meer dieren waar in het Engels 2 woorden voor zijn:
Ape/monkey
Hound/dog
turtle/turtoise
En waarschijnlijk nog wel meer.
OMG OP EEN PAKJE DROMEDARIS STAAT MANNEKE PIS IN DIE CAMEL WTFZOMG!!!!quote:Op vrijdag 25 november 2011 00:37 schreef padlarf het volgende:
Maar wij kunnen onderscheid maken tussen kameel en dromedaris
fixedquote:Op vrijdag 25 november 2011 01:29 schreef vosss het volgende:
[..]
OMG OP EEN PAKJE DROMEDARIS CAMEL STAAT MANNEKE PIS IN DIE CAMEL WTFZOMG!!!!
quote:Op zaterdag 26 november 2011 11:15 schreef Fip het volgende:
Dat 'handheld' (als in, een gameboy o.i.d.) Engels is voor 'in de hand vastgehouden' en dus niet, op z'n Nederlands, een 'held' op zakformaat.
Een tortoise is een landschildpad. Een turtle is een waterschildpad.quote:Op vrijdag 25 november 2011 00:15 schreef ß het volgende:
Zo zijn er nog wel meer dieren waar in het Engels 2 woorden voor zijn:
Ape/monkey
Hound/dog
turtle/turtoise
En waarschijnlijk nog wel meer.
Turtle/Tortoise zijn verschillende families van schildpad voor biologen, heeft niets met water of land te maken, maar ik het taalgebruik is het zo ingeburgerd.quote:Op zaterdag 26 november 2011 11:18 schreef picodealion het volgende:
[..]
Een tortoise is een landschildpad. Een turtle is een waterschildpad.
En volgens mij is ook niet elke 'dog' meteen een 'hound'.
quote:Op zaterdag 26 november 2011 11:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Turtle/Tortoise zijn verschillende families van schildpad voor biologen, heeft niets met water of land te maken, maar ik het taalgebruik is het zo ingeburgerd.
Een hound is een bepaald soort Jachthond die helpt bij het achtervolgen van wild, zo heb je ook Gun dogs, die wijzen waar het wild zit, en retrievers die het geschoten wild ophalen.
Zo is de Teckel, of dachshund een hond specifiek voor de dassenjacht, en een Bulldog voor het vechten met een stier.
Je weet het verschil tussen een raaf en een bus vim?quote:Op zaterdag 26 november 2011 11:32 schreef CindieY het volgende:
Schuurmiddel. Dat was vroeger voor mij een middel dat je in de schuur gebruikt.
Een pointer is ook een klassieke wild aanwijshond, en een cocker spaniel is voor het jagen op Snippen ( woodcock)quote:Op zaterdag 26 november 2011 11:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]je komt nu wel met een heleboel dingen die ik niet wist
Snap ik eindelijk de golden retriever
Dankzij die serie op MTV?quote:Op zaterdag 26 november 2011 12:03 schreef SomePerson het volgende:
Dat het niet "akward" is maar "awkward"
Denk dat zijn vriendin Ahwk! Warts! Riep toen ze hem moest pijpen..quote:
die hadden dus gewoon pechquote:Op zaterdag 26 november 2011 14:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat " pech " van teer of beter, pek komt, in het Duits pech, je maakte een stok met pek om raven en andere vogels te vangen, dat waren dan Pechraben of pechvogels.
quote:Op zaterdag 26 november 2011 14:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat " pech " van teer of beter, pek komt, in het Duits pech, je maakte een stok met pek om raven en andere vogels te vangen, dat waren dan Pechraben of pechvogels.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |