abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 november 2011 @ 23:13:32 #1
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_104421002
Hier verder!

De 5 fasen van liefdesverdriet
Iedereen krijgt er wel een keer mee te maken. Misschien maar één keer, misschien wat vaker. De één verwerkt het anders dan de ander, maar we weten allemaal dat het niet leuk is: liefdesverdriet!

Ineens alleen
Samen zijn jullie erachter gekomen dat jullie niet zo'n fantastisch koppel zijn als jullie dachten. Als er een einde komt aan je relatie is dit erg vervelend. Degene met wie je altijd alles deelde is ineens weg. Je bent je beste maatje kwijt. Bij veel mensen resulteert dit besef in liefdesverdriet.

In eerste instantie zal je denken en voornamelijk hopen dat het allemaal wel goed komt. Jullie waren toch zon fantastisch koppel? De ontkenningsfase is de eerste fase die liefdeverdriet kent. Je bent er bijna helemaal zeker van dat jullie in de toekomst toch weer samen komen.

Uit je dak gaan

Na een tijdje ga je inzien dat jullie toch niet samen komen. Je komt dan in de fase waarin je erg boos kan worden. Bij mannen gaat dit ook vaak gepaard met veel agressie. In deze fase worden de meeste mensen ook erg losbollig, gaan veel stappen en sjansen met anderen. Voornamelijk om het zelfvertrouwen op te krikken.

Tot inkeer komen

Na dit gedrag kom je snel weer tot jezelf. Zoveel zelfvertrouwen geven die one night stands je echt niet, als je erachter komt dat het toch allemaal maar voor één nachtje is. Je gaat je eenzaam voelen. Je krijgt het gevoel alsof niemand je meer wil, je voelt je lelijk en alleen. Waarschijnlijk zal je zelfs gaan denken dat je voor altijd een hopeloze single blijft!

Achter de wolken schijnt de zon!

Gelukkig ga je langzamerhand realistisch worden. Dit is de vierde fase van je liefdesverdriet. Je gaat merken dat je leven echt niet alleen maar draait om de liefde. Je gaat je oude liefde loslaten en je eigen leven leven. Natuurlijk heb je het nog af en toe moeilijk, maar het komt allemaal wel goed. Veel vrouwen gaan in deze fase zichzelf helemaal opknappen. Ze nemen een nieuw verfje in hun haren, gaan flink shoppen met vriendinnen en besteden veel aandacht aan hun uiterlijk. Mannen gaan veel met vrienden ondernemen en leuke dingen doen.

Jezelf en de situatie accepteren

In de laatste fase ga je accepteren dat je liefde met je ex-lover echt helemaal over is. Je gaat inzien dat een leven als single helemaal niet zo slecht is. Het heeft natuurlijk ook zo zijn voordelen. Geen vieze haren in het doucheputje, geen gore sokken, lekker stappen en sjansen met mooie andere mensen, noem maar op!

Natuurlijk verwerkt iedereen op zijn eigen manier zijn liefdesverdriet. Soms doorloop je alle fasen en soms maar een paar en sla je er eentje over. In ieder geval weten we één ding zeker: Het komt allemaal goed!

"Relationships are like glass. Sometimes it’s better to leave them broken than try to hurt yourself putting it back together."
  dinsdag 15 november 2011 @ 23:14:08 #2
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_104421028
quote:
99s.gif Op dinsdag 15 november 2011 19:08 schreef MrManuel het volgende:
En nog geen 6 weken later heeft je ex een nieuw vriendje..
BAM..
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2011 19:54 schreef Octagon het volgende:

[..]

Been there, handled it... got the t-shirt ;)

Heb het zelfs meegemaakt dat het geen 6 dagen later was... het is moeilijk, maar aan dood gaan doe je niet ;)
Dan zou ik bij mijzelf denken: Zou dat niet al langer gespeeld hebben? Zo ja, zie het als een verlossing, want ze zoekt het op terwijl ze een relatie heeft. Die nieuwe vriend ruilt ze ook weer in als ze iemand tegenkomt die weer voor even spannend is, omdat het nieuw is.
pi_104425501
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 23:14 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

[..]

Dan zou ik bij mijzelf denken: Zou dat niet al langer gespeeld hebben? Zo ja, zie het als een verlossing, want ze zoekt het op terwijl ze een relatie heeft. Die nieuwe vriend ruilt ze ook weer in als ze iemand tegenkomt die weer voor even spannend is, omdat het nieuw is.
so true!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 16 november 2011 @ 16:39:12 #4
300347 MrManuel
pi_104440635
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 23:14 schreef Goddelijker het volgende:

Als het langer heeft gespeeld heeft ze keihard nog tegen me gelogen..
Nouja zal er nooit achter komen.. Kan het iig niet begrijpen zo kort na een relatie van bijna 3 jaar.. :{
[i]~ The impossible is easy![/i]
pi_104444408
Ik meld mezelf ook maar weer. Na 4 maanden heb ik er nog steeds erg veel verdriet van.
Ook probeer ik haar te ontlopen, en heb haar nu ook al 3 maanden niet meer gezien.

Verder gaat mijn leven door, maar heb veel moeite om alles weer op te pakken.
Dacht ik de afgelopen weken goed bezig te zijn geweest, maar vandaag is het verdriet in alle hevigheid weer losgebarsten..

Hoe moet ik haar loslaten? :(
pi_104446074
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 18:18 schreef guybrusche het volgende:
Ik meld mezelf ook maar weer. Na 4 maanden heb ik er nog steeds erg veel verdriet van.
Ook probeer ik haar te ontlopen, en heb haar nu ook al 3 maanden niet meer gezien.

Verder gaat mijn leven door, maar heb veel moeite om alles weer op te pakken.
Dacht ik de afgelopen weken goed bezig te zijn geweest, maar vandaag is het verdriet in alle hevigheid weer losgebarsten..

Hoe moet ik haar loslaten? :(
Hier je shit posten. We helpen je er wel doorheen ;)

Houd er maar rekening mee dat 4 maanden ook nog maar kort is om een echte ex te kunnen vergeten..
Als de wereld een groot vraagteken voor je is ?
Strek je eens uit !
pi_104448388
Precies wat WW zegt! Vier maanden is vrij kort om écht over een echte ex heen te zijn. Post het van je af, dan kun je het letterlijk een plek geven.

Hier gaat het vandaag even wat minder, na een hele lange periode waarin het gewoon heel erg goed ging. In deze week ging het vorig jaar uit, op woensdagavond werd de definitieve knoop doorgehakt. Een enorm kloterige periode begon, waar geen einde aan leek te komen. Inmiddels gaat het eigenlijk heel erg goed met me. Daar heeft dit topic (en een aantal mensen specifiek) me echt bij geholpen!
Op liefdesgebied kan het nog steeds wel íets beter, maar goed.
Ik kan dan wel vrijgezel zijn, ik heb er een heleboel voor teruggekregen. Nieuwe 'oude' vrienden, gezelligheid en ik ben een stuk minder naïef geworden wat betreft de liefde (hoop ik).
Vanavond sta ik het mezelf toe om me even iets minder te voelen, daarna pak ik lekker de draad weer op.
pi_104449727
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2011 18:58 schreef Wanderingwhy het volgende:

[..]

Hier je shit posten. We helpen je er wel doorheen ;)

Houd er maar rekening mee dat 4 maanden ook nog maar kort is om een echte ex te kunnen vergeten..
En hoest met jou tegenwoordig? Jij bent hier natuurlijk al 'n poosje, nu om advies te schenken? :)
pi_104465641
@trekeennummertje; gaat prima hier :) Hoe is het bij jou?

Was prettig vorig jaar om van me af te schrijven, ook al had ik geen standaard breakup. Daarnaast ook wel wat aan de adviezen gehad en er zelfs wat leuke contacten aan overgehouden! ;)

En dat advies schenken? Dat valt wel mee hoor. Iedereen is anders, heeft een andere situatie en zal het ook weer op zijn/haar manier beleven en ermee omgaan.
Wel leuk om mensen na een tijdje terug te zien en dan te lezen dat ze weer helemaal happy of ergo, zwaar in love zijn! :)
Strek je eens uit !
pi_104469995
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 09:21 schreef Wanderingwhy het volgende:
@trekeennummertje; gaat prima hier :) Hoe is het bij jou?

Was prettig vorig jaar om van me af te schrijven, ook al had ik geen standaard breakup. Daarnaast ook wel wat aan de adviezen gehad en er zelfs wat leuke contacten aan overgehouden! ;)

En dat advies schenken? Dat valt wel mee hoor. Iedereen is anders, heeft een andere situatie en zal het ook weer op zijn/haar manier beleven en ermee omgaan.
Wel leuk om mensen na een tijdje terug te zien en dan te lezen dat ze weer helemaal happy of ergo, zwaar in love zijn! :)
Ook een nieuwe liefde gevonden? Ja - ik lees het af en toe hier nog weleens dat er mensen zijn die hun leven meer dan op de rails hebben gekregen en/of gelukkig zijn geworden met iemand die wel 100% voor ze gaat. :)

Op zich prima met mij hoor, maar mijn ex is morgen jarig, dus zit erover na te denken haar te feliciteren , ofzo. Op het moment aan het twijfelen, omdat ik haar toch maar eens in de zoveel maanden spreek. :P
pi_104470624
Ik zag dit topic toevallig in myAT voorbij komen.

Een tijdje terug hier gepost over wat gedoe met mijn ex, vooral in zake ons kind (het nadeel van kinderen: je raakt nooit helemaal van je ex af). En het feit dat dat altijd van kwaad tot erger ging. De adviezen heb ik toen deels ter harte genomen. Immers je kan nooit echt van de een op de andere dag veranderen. Maar het heeft wel geholpen me wat opener op te stellen. En minder angst te hebben.

En in de tussentijd ook weer goed nieuws: een hele leuke Fokster is mijn leven ingerold.

Dus al is het nog zo kut nu (ik kwam uit een vechtscheiding, waar ook na de scheiding nog volop gemanipuleerd wordt), als je wil veranderen, in stappen van hoe klein dan ook, dan komt het altijd wel weer goed :D
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_104470954
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 12:27 schreef Ordos20 het volgende:

Dus al is het nog zo kut nu (ik kwam uit een vechtscheiding, waar ook na de scheiding nog volop gemanipuleerd wordt), als je wil veranderen, in stappen van hoe klein dan ook, dan komt het altijd wel weer goed :D
Begrijp me niet verkeerd, het is je (en anderen) echt gegund maar ik vind het altijd wel heel opvallend dat degene die een nieuwe relatie krijgen vaak achteraf gaan redeneren in de trant van "ja, maar ik heb veel zaken veranderd, en dit zat er aan te komen want je moet je gewoon openstellen etc etc etc". En de mensen die niet dat geluk vinden? Die doen er gewoon niet genoeg aan ofzo?

Frustratie-modus uit ;)
Hope is the first step on the road to dissapointment
pi_104471091
@trekeennummertje,
Waarom wil je haar feliciteren? Als ik het zo lees komt het niet over als normaal en ongedwongen. Dusse.....mooi moment om het nog wat meer los te laten ;)

(maar als je juist een contactmoment zoekt??? :D )
Strek je eens uit !
pi_104471527
Nog even een update;

Vorige week is mijn relatie verbroken door mn vriendin. Dit na 6 jaar relatie en 4 jaar samenwonen. Afgelopen weekend is mijn vriendin compleet omgeslagen en wou er weer voor gaan. Gezellige dingen gedaan samen en het was weer goed O+
Afgelopen maandag is ze er alsnog op teruggekomen en nu is het definitief over.
Inmiddels heb ik zoveel afgejankt dat ik geen tranen meer overheb en voel me bij vlagen eigenlijk best goed (terwijl ze op dit moment aan het inpakken is thuis). Wel schiet ik af en toe in de paniek en heb ik heel erg de drang om naar huis te gaan ook al weet ik dat daar niemand is en dat ik er niets te doen heb. Is dit herkenbaar voor iemand?

Had niet verwacht dat zoiets er zo erg in zou hakken :{
pi_104472088
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 12:38 schreef Bittere_Bal het volgende:

[..]

Begrijp me niet verkeerd, het is je (en anderen) echt gegund maar ik vind het altijd wel heel opvallend dat degene die een nieuwe relatie krijgen vaak achteraf gaan redeneren in de trant van "ja, maar ik heb veel zaken veranderd, en dit zat er aan te komen want je moet je gewoon openstellen etc etc etc". En de mensen die niet dat geluk vinden? Die doen er gewoon niet genoeg aan ofzo?

Frustratie-modus uit ;)
Au contraire: dat wil ik helemaal niet zeggen. Ik wil juist zeggen dat je de hoop nooit op moet geven. Wat voor mij werkte, werkt voor iemand anders totaal niet. En ik ga ook niet als een verhevene boven je staan om te zeggen dat je er niks/niet genoeg aan doet.

Ik gun het iedereen... nou ja, er blijven altijd uitzonderingsgevallen. Maar het punt is: hou gewoon hoop. Hoe hopeloos het ook mag lijken. En wordt niet gefrustreerd.

En ja ik bedoelde het goed.
pi_104472200
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 12:54 schreef Cocosmacroon het volgende:
Nog even een update;

Vorige week is mijn relatie verbroken door mn vriendin. Dit na 6 jaar relatie en 4 jaar samenwonen. Afgelopen weekend is mijn vriendin compleet omgeslagen en wou er weer voor gaan. Gezellige dingen gedaan samen en het was weer goed O+
Afgelopen maandag is ze er alsnog op teruggekomen en nu is het definitief over.
Inmiddels heb ik zoveel afgejankt dat ik geen tranen meer overheb en voel me bij vlagen eigenlijk best goed (terwijl ze op dit moment aan het inpakken is thuis). Wel schiet ik af en toe in de paniek en heb ik heel erg de drang om naar huis te gaan ook al weet ik dat daar niemand is en dat ik er niets te doen heb. Is dit herkenbaar voor iemand?

Had niet verwacht dat zoiets er zo erg in zou hakken :{
Eigenlijk is dat ook wel heel flauw: eerst afkappen, dan weer iets ondernemen, dan weer afkappen. Dat maakt de klap eigenlijk alleen nog maar harder.
pi_104472367
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 13:12 schreef Ordos20 het volgende:

[..]

Eigenlijk is dat ook wel heel flauw: eerst afkappen, dan weer iets ondernemen, dan weer afkappen. Dat maakt de klap eigenlijk alleen nog maar harder.
Ja dat klopt. Het ging haar na de eerste keer uitmaken een beetje te snel allemaal denk ik. Aan de ene kant probeer ik het te begrijpen, maar aan de andere kant is het wel fijn om er gewoon ff lekker boos over te zijn. Het is in ieder geval wel een matige aktie inderdaad :{
  donderdag 17 november 2011 @ 13:19:36 #18
189961 ex
aperture science
pi_104472459
Ik ben ook van ong. een jaartje geleden en woon momenteel opnieuw samen.. :') het komt dus inderdaad allemaal wel weer goed.

Tot dat ik hier weer kom posten vanwege me huidige relatie natuurlijk :D.
The cake is a lie!
pi_104472519
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 12:42 schreef Wanderingwhy het volgende:
@trekeennummertje,
Waarom wil je haar feliciteren? Als ik het zo lees komt het niet over als normaal en ongedwongen. Dusse.....mooi moment om het nog wat meer los te laten ;)

(maar als je juist een contactmoment zoekt??? :D )
Tja, kwam er gisteren achter dat ze binnenkort jarig is. Ik denk omdat ik haar enerzijds wel oprecht een fijne verjaardag wil wensen, maar anderzijds heb ik ook weer zoiets van: al die tijd heb je, je (ik dus) niks meer van haar aangetrokken of überhaupt mee gepoogd contact te ondernemen / houden en dan nu opeens weer wel iemand feliciteren, enkel en alleen vanwege iemands geboortedatum. :P

Maar dat terzijde, ik krijg het idee dat ik mezelf als iemand die nog niet over zijn ex heen is voorschotel op het moment, late het duidelijk zijn dat ik geen enkele liefdesgevoelens nog voor haar heb en me eigenlijk afvraag waarom ik haar vroeger niet gewoon als een normale vrouwelijke vriend zag.

[ Bericht 0% gewijzigd door trekeennummertje op 17-11-2011 13:29:42 ]
pi_104472760
Ik meld me ook maar hier. Mijn relatie is een maand geleden verbroken. Na 7 jr samenwonen.

Het hakt er best wel in. Ik heb wel geaccepteerd dat het uit is.
Maar heb meer moeite met de toekomst. Ben niet alleen maar voel me wel enorm alleen. Kijk nu ook erg op tegen de komende maanden met feestdagen/verjaardag etc..

Mijn ex heeft geen liefdesgevoelens meer voor mij. We willen wel als vrienden verder, maar hoe wat en waar moet de toekomst maar bepalen.
pi_104472878
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 13:27 schreef drucilla82 het volgende:
Ik meld me ook maar hier. Mijn relatie is een maand geleden verbroken. Na 7 jr samenwonen.

Het hakt er best wel in. Ik heb wel geaccepteerd dat het uit is.
Maar heb meer moeite met de toekomst. Ben niet alleen maar voel me wel enorm alleen. Kijk nu ook erg op tegen de komende maanden met feestdagen/verjaardag etc..

Mijn ex heeft geen liefdesgevoelens meer voor mij. We willen wel als vrienden verder, maar hoe wat en waar moet de toekomst maar bepalen.
ze te lezen zitten we in hetzelfde schuitje. Sterkte in ieder geval!
pi_104473778
quote:
14s.gif Op donderdag 17 november 2011 13:10 schreef Ordos20 het volgende:

[..]

Au contraire: dat wil ik helemaal niet zeggen. Ik wil juist zeggen dat je de hoop nooit op moet geven. Wat voor mij werkte, werkt voor iemand anders totaal niet. En ik ga ook niet als een verhevene boven je staan om te zeggen dat je er niks/niet genoeg aan doet.

Ik gun het iedereen... nou ja, er blijven altijd uitzonderingsgevallen. Maar het punt is: hou gewoon hoop. Hoe hopeloos het ook mag lijken. En wordt niet gefrustreerd.

En ja ik bedoelde het goed.
die frustratie is nu juist datgene wat bij mij is overgebleven. Geen enkele leuke herinnering aan haar, het enige wat is overgebleven is een soort afgunst en pure kwaadheid. Lijkt mij zoveel makkelijker om het af te sluiten en door te gaan als je verliefd word op een ander (en je hebt de mazzel dat het ook eens wederzijds is..) en dat is precies wat er bij haar is gebeurd. En het feit dat ik daar niks aan kan veranderen, het grotendeels absoluut niet zelf in de hand hebt en het haar echt niet gun dat zij wel gelukkig in de liefde is frustreert me gigantisch en maakt me nou niet een leuker persoon.
pi_104474227
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 13:54 schreef Bittere_Bal het volgende:

[..]

die frustratie is nu juist datgene wat bij mij is overgebleven. Geen enkele leuke herinnering aan haar, het enige wat is overgebleven is een soort afgunst en pure kwaadheid. Lijkt mij zoveel makkelijker om het af te sluiten en door te gaan als je verliefd word op een ander (en je hebt de mazzel dat het ook eens wederzijds is..) en dat is precies wat er bij haar is gebeurd. En het feit dat ik daar niks aan kan veranderen, het grotendeels absoluut niet zelf in de hand hebt en het haar echt niet gun dat zij wel gelukkig in de liefde is frustreert me gigantisch en maakt me nou niet een leuker persoon.
Tsja, ik was binnen een maand dat ik het huis uit was al vervangen (de scheiding was nog niet eens compleet). Maar ik proef dat je je nog gewoon druk maakt om wat ZIJ doet, hoe het met HAAR gaat, en wat een ander WEL geboden wordt wat jouw ontzegt wordt.

Weer verliefd worden met zo'n instelling kan verlichting bieden, maar is gedoemd om te falen. Want je gaat blijven vergelijken. Probeer het los te laten (de moeilijkste stap). Wanneer komt dat goed? geen idee. Er staat geen tijd voor. Maar zodra het WEL zo is, dan voel je dat ook meteen.
pi_104474251
@BB: ...lijkt dat je haar nog veel verwijt?
Strek je eens uit !
pi_104474838
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2011 14:08 schreef Wanderingwhy het volgende:
@BB: ...lijkt dat je haar nog veel verwijt?
ja en nee, emoties lopen nog steeds veel door elkaar heen. Ik heb ook een raar soort van rechtvaardigheidsgevoel, teveel een neiging om te denken in iets verdienen of niet. Vind het alleen een zo'n oneerlijk iets dat twee personen (mijn ex en haar nieuwe vriend) beide de hele boel aan elkaar hebben lopen liegen maar wel aan het langste eind hebben getrokken. In karma geloof ik niet en het idee dat die twee allang alles zijn vergeten en het feit dat ze meerdere mensen heel erg pijn hebben gedaan een kleine voetnoot in hun leven is geworden maakt me heel cynisch. Ik heb alleen mezelf ermee maar het gevoel dat als ik het volledig 'loslaat' -oftewel haar niks meer kwalijk neem- komt ze er mee weg, en dat wil ik niet...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')