Ik zou mijn wereld wel graag wat groter willen zien. Maar ach wat? Binnenkort moeten we gaan wonen waar de overheid het aan wijst, want: daar is werk en je bent slechts een product.quote:Op maandag 21 november 2011 22:07 schreef HiZ het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor onzin, dan blijf je toch gewoon in je stad waar je het wel prettig vindt ?
Je bent nooit te oud:quote:Op maandag 21 november 2011 22:04 schreef JellieVrolijk het volgende:
Ik zou ook graag hier weg willen, maar heb daar geen geld voor en ben te oud voor een uitputtend avontuur.
Maar ik vind dit geen prettig land om te wonen, mijn stadje wel hoor, maar verder ook niet.
Ja hij is mooi, maar ik zou graag ontwikkelingswerk willen gaan doen. Maar ik heb nu nog een kind in huis en wat huisdieren te slijten.quote:Op maandag 21 november 2011 22:37 schreef maartena het volgende:
[..]
Je bent nooit te oud:
http://www.dailymail.co.u(...)ml?ito=feeds-newsxml
Ik ken trouwens zelf ook migranten hier in California die enkele jaren geleden op een leeftijd in de 50 alsnog besloten dat ze wel ergens anders wilden wonen. Man zag een zakelijke mogelijkheid ergens, en hop, met vrouw en twee tieners in touw zijn ze hier komen wonen. 2+ jaar nu, en het gaat goed.
Te oud... ben je nooit. Geld.... tja, het kost wat om iets opnieuw op te bouwen natuurlijk, maar in principe ben ik met pak-em-beet 15.000 Euro vertrokken, met alle apparatuur, meubels, auto, etc verkocht omdat versturen te veel zou kosten. (En elektronica had een ander voltage)
Een paar jaartjes sparen, de auto verkopen, en je bent er zo.... en ik huurde dan in NL nog, als je een huis hebt en hypotheek betaald, is de kans veel groter dat je e.e.a. overhoud aan de verkoop.
De overheid zal nooit bepalen waar je moet gaan wonen. Dicht bij werk wonen is alleen voor je eigen gemak, maar van moeten is echt geen sprake. Er zijn mensen die in Duitsland heerlijk een boerderijtje kopen, en 30 minuten naar Arnhem, Nijmegen, Venlo, Maastricht of Enschede rijden om daar te werken. (En dat zijn allemaal redelijke steden, waar redelijk werk is te vinden). En dat kost in principe niet veel meer dan een gewone verhuizing binnen Nederland. Sterker nog, de huisprijzen zijn over het algemeen lager.quote:Op maandag 21 november 2011 22:28 schreef JellieVrolijk het volgende:
Ik zou mijn wereld wel graag wat groter willen zien. Maar ach wat? Binnenkort moeten we gaan wonen waar de overheid het aan wijst, want: daar is werk en je bent slechts een product.
En daarom wil ik weg.
Zolang je zelf voor werk kan zorgen heb je daar geen last van. Ik vind het niet vreemd dat de regering je kan vragen om op een andere plek dan je woonplek te gaan werken ipv een uitkering uit te betalen, want dat is waar het om gaat.quote:Op maandag 21 november 2011 22:28 schreef JellieVrolijk het volgende:
[..]
Ik zou mijn wereld wel graag wat groter willen zien. Maar ach wat? Binnenkort moeten we gaan wonen waar de overheid het aan wijst, want: daar is werk en je bent slechts een product.
En daarom wil ik weg.
Da's op dit moment in Nederland bij veel mensen een gevoelig punt hoor.quote:Op maandag 21 november 2011 22:37 schreef maartena het volgende:
en ik huurde dan in NL nog, als je een huis hebt en hypotheek betaald, is de kans veel groter dat je e.e.a. overhoud aan de verkoop.
In de VS niets anders hoor..... maar er zijn genoeg mensen die VOOR het jaar 2000 hebben gekocht, en nog steeds een flinke winst maken op een verkoop in de huidige markt.quote:Op maandag 21 november 2011 22:42 schreef Jane het volgende:
Da's op dit moment in Nederland bij veel mensen een gevoelig punt hoor.
Tja, werklozen. Als je echter gewoon een baan accepteert, of een baan hebt, dan hoef je ook niet te verhuizen natuurlijk.quote:Op maandag 21 november 2011 22:42 schreef JellieVrolijk het volgende:
http://www.pzc.nl/nieuws/(...)r-baan-verhuizen.ece
Prima toch?quote:Op maandag 21 november 2011 22:42 schreef JellieVrolijk het volgende:
http://www.pzc.nl/nieuws/(...)r-baan-verhuizen.ece
Doe toch niet zo raar, er zijn helemaal geen banen genoeg, Kamp wil gewoon dat alle werkelozen naar Limburg verhuizen om aardbeien te plukken of asperges te steken. Voor NIKS. Gelukkig hebben we hier een grondwet.quote:Op maandag 21 november 2011 22:46 schreef maartena het volgende:
[..]
Tja, werklozen. Als je echter gewoon een baan accepteert, of een baan hebt, dan hoef je ook niet te verhuizen natuurlijk.
Verder lijkt me dat ook een rare regeling..... hoe moet dat dan, ben je als huurder al 7 jaar ingeschreven, ben je eindelijk aan de beurt op de lange wachtlijsten van de woningbouwvereniging, maar krijg je weer NEE te horen, want een werkloze uit Groningen krijgt voorang omdat ie in Utrecht een baan kan krijgen?
Kamp kan van alles willen, maar dat zal er denk ik niet doorkomen.
Volgens mij zou het alleen gaan om langdurig werklozen. Zo groot is die groep denk ik niet..... de meeste werklozen zijn minder dan 1 jaar werkloos, en dan weer aan de bak. Het lijkt me ook niet dat als je 3 maanden werkeloos bent, dat ze dan al gaan eisen dat je je huis gaat verkopen, terwijl je met uitkering + spaargeld het allemaal prima kunt redden, en goed uitzicht op een baan binnen 3 maanden.quote:Op maandag 21 november 2011 22:46 schreef JellieVrolijk het volgende:
Ik vind niet dat je mensen kunt verplichten om naar elders te verhuizen, dat gaat mij veel te ver. En zeker in zo'n klein landje.
Als het hun ouders gelukt is hier emplooi te vinden moet dat andersom ook kunnen. Ik vond Turkije economisch erg dynamisch en doorpakken. Als er er om de zoveel jaar komt zie je het land gewoon stappen maken. Nederland staat gewoon stil.quote:Op maandag 21 november 2011 09:37 schreef HiZ het volgende:
[..]
Toch kun je wel stellen dat veel mensen die willen emigreren een totaal onrealistisch beeld hebben van 'andere' landen. Ik hoor in Nederland veel Turken die roepen dat ze best wel 'terug' willen naar Turkije omdat het daar zo goed gaat nu.
De realiteit is natuurlijk dat die Turken in Turkije nauwelijks aan de bak kunnen komen omdat ze geen contacten hebben, de taal vaak slecht spreken en de cultuur ook al niet echt begrijpen. Het wordt echt tragisch als ze dat niet doorhebben. Sommige van mijn vrienden in Istanbul spreken Engels met nederlandse Turken omdat ze anders gewoon niet begrijpen wat ze zeggen. En die nederlandse Turken begrijpen niet wat een afspraak betekent in Turkije; als je een afspraak hebt in Turkije is die waard wat je relatie met de persoon waarmee je de afspraak maakt waard is en dan speelt altijd nog mee dat iets beloven fatsoenlijker is dan zeggen dat je een verzoek niet gaat inwilligen.
O jij vindt het prima om anderen te leven? Ik niet, er is hier vrijheid van woonplek. Als daar geen werk is moet je toch echt bij de overheid en het bedrijfsleven zijn. Er passen namelijk simpelweg geen 16 miljoen mensen in de Randstad.quote:Op maandag 21 november 2011 22:51 schreef maartena het volgende:
[..]
Volgens mij zou het alleen gaan om langdurig werklozen. Zo groot is die groep denk ik niet..... de meeste werklozen zijn minder dan 1 jaar werkloos, en dan weer aan de bak. Het lijkt me ook niet dat als je 3 maanden werkeloos bent, dat ze dan al gaan eisen dat je je huis gaat verkopen, terwijl je met uitkering + spaargeld het allemaal prima kunt redden, en goed uitzicht op een baan binnen 3 maanden.
Voor langdurig werklozen heb ik daar ook niet zo'n enorm probleem mee eigenlijk. De kansen om lokaal de armen uit de mouwen te steken heb je denk ik dan al gehad.
En de regering moet volgens jou voor die vrijheid zorgen dmv uitkeringen? Iedereen wil vast wel in een paleis willen wonen, moet de regering daar ook voor zorgen omdat mensen die vrijheid moeten hebben?quote:Op maandag 21 november 2011 22:54 schreef JellieVrolijk het volgende:
[..]
O jij vindt het prima om anderen te leven? Ik niet, er is hier vrijheid van woonplek. Als daar geen werk is moet je toch echt bij de overheid en het bedrijfsleven zijn. Er passen namelijk simpelweg geen 16 miljoen mensen in de Randstad.
Juist in zo'n klein landje. Dan ben je namelijk niet zo ver van familie en andere sociale contacten.quote:Op maandag 21 november 2011 22:46 schreef JellieVrolijk het volgende:
Ik vind niet dat je mensen kunt verplichten om naar elders te verhuizen, dat gaat mij veel te ver. En zeker in zo'n klein landje.
Daarbij is regeren geen bordspel waar je de pionnen maar kan verschuiven naar believen.
Nee wat ik raar vind is dat links constant beschuldigd wordt van het verruimen van de grenzen voor allochtonen, terwijl rechts de grenzen steeds meer vernauwd voor iedere Nederlander.quote:Op maandag 21 november 2011 23:01 schreef Fogel het volgende:
[..]
En de regering moet volgens jou voor die vrijheid zorgen dmv uitkeringen? Iedereen wil vast wel in een paleis willen wonen, moet de regering daar ook voor zorgen omdat mensen die vrijheid moeten hebben?
Ik overdrijf een beetje, maar ik hoop dat het punt duidelijk is.
Zolang je werkt of op een andere manier voor jezelf kan zorgen vraagt niemand je om ergens anders heen te gaan. Leuk he?quote:Op maandag 21 november 2011 23:07 schreef JellieVrolijk het volgende:
[..]
Nee wat ik raar vind is dat links constant beschuldigd wordt van het verruimen van de grenzen voor allochtonen, terwijl rechts de grenzen steeds meer vernauwd voor iedere Nederlander.
Maar ik laat me niet vertellen waar ik moet gaan wonen, punt. Dan ben ik gewoon weg. Europa heeft namelijk ook open grenzen voor ons en dan kunnen die landen ons haten. Leuk he?
Niet? Ik vind Nederland vaak doods hoor.quote:Op maandag 21 november 2011 02:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Er is geen land in de wereld waar de mensen meer 'uitgaan'
Niet decennia maar niet het beste voorbeeld dat ik kon vinden.quote:Veel succes met het vinden van een Mensa, die zijn al decennia geleden afgeschaft.
Toch heeft Diego wel (deels) gelijk. Er mag in Nederland al vanaf 16 gedronken worden, en in de VS bijv. pas vanaf 21.... dat resulteert in een groep van 16-21 die in Nederland "gewoon naar de kroeg" gaan in het weekend, terwijl diezelfde groep het in de VS toch meestal moet hebben van feestjes bij mensen thuis, want ze kunnen in de kroeg geen druppel kopen (en worden ook gewoon niet toegelaten onder de 21 vaak).quote:Op maandag 21 november 2011 23:58 schreef skrn het volgende:
Niet? Ik vind Nederland vaak doods hoor.
Je had het net nog over Limburg, nu heb je het over de Randstad?quote:Op maandag 21 november 2011 22:54 schreef JellieVrolijk het volgende:
O jij vindt het prima om anderen te leven? Ik niet, er is hier vrijheid van woonplek. Als daar geen werk is moet je toch echt bij de overheid en het bedrijfsleven zijn. Er passen namelijk simpelweg geen 16 miljoen mensen in de Randstad.
Precies. Ja, Nederland is dicht bevolkt maar India ook. Engeland (zonder Wales/Schotland) is ook dichter bevolkt dan Nederland. In Latijns-Amerikaanse landen woont de meerderheid van de mensen ook in steden. Japan is minder dichtbevolkt dan Nederland maar daar heb je enorm veel bergen. Dus : er zijn zat plekken op de wereld waar je benauwder woont dan in Nederland.quote:Op maandag 21 november 2011 09:29 schreef LXIV het volgende: Al met al is het een keuze die gemaakt is, een keuze met voors en tegens en dus een waar maar persoonlijk moet bedenken of je het ermee eens of oneens bent.
Nederland heeft een oppervlakte van 41543 km2 waarop volgens de laatste telling 16847007 mensen leven. Dat maakt een gemiddelde bevolkingsdichtheid van 406 inwoners per vierkante kilometer.quote:Op dinsdag 22 november 2011 00:13 schreef skrn het volgende:
[..]
Engeland (zonder Wales/Schotland) is ook dichter bevolkt dan Nederland.
Inderdaad.... als LAND is de VS inderdaad minder dicht bevolkt, omdat er enorme gebieden zijn met ongerepte natuur. Maar de Greater Los Angeles Area heeft in principe een goede 18 miljoen mensen in een oppervlakte die vergelijkbaar is met Gelderland, Utrecht, en Zuid Holland bij elkaar, ofwel..... pakweg 30% van het Nederlandse oppervlak.quote:Op dinsdag 22 november 2011 00:13 schreef skrn het volgende:
Precies. Ja, Nederland is dicht bevolkt maar India ook. Engeland (zonder Wales/Schotland) is ook dichter bevolkt dan Nederland. In Latijns-Amerikaanse landen woont de meerderheid van de mensen ook in steden. Japan is minder dichtbevolkt dan Nederland maar daar heb je enorm veel bergen. Dus : er zijn zat plekken op de wereld waar je benauwder woont dan in Nederland.
We hebben wel een overheid die kunstmatig schaarste creeert. Dat klopt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |