1.83 en ik ben meerdere malen bij dat asiel geweest en dat hek is vrij hoog. Als ik moet reiken om een hondje over dat hek te pleuren zit er nog een behoorlijke ruimte tussen.quote:Op dinsdag 15 november 2011 16:40 schreef Casos het volgende:
[..]
Nou, ik weet niet hoe lang jij bent, maar ik vind het reuze meevallen met die ruimte, ik denk dat de hond zelf nog wel van zo'n hoogte zou springen als je hem een vette worst voorhoudt. Dat beest is ook niet gegooid, gezien de foto's, maar, zoals ik eerder al zei, neergezet.
*proest*quote:Op dinsdag 15 november 2011 16:41 schreef Casos het volgende:
[..]
En wat voor hond heb jij? Vast een waar dit sowieso al een zwak punt van is.
Dat is toch totaal niet relevant, het is een bericht uit eigen land, niet uit één of ander achterlijke bananenrepubliek waar de mensen nog niet zoveel beschaving hebben dat ze normaal met dieren om kunnen gaan.quote:Op dinsdag 15 november 2011 16:04 schreef drijfhout het volgende:
Jeezus, over de hele wereld worden huisdiertjes verzopen of koppie kleiner gemaakt, of in een rivier of ravijn gegooid.
Er zijn geen honden met problemen met de heupen en poten wil je zeggen?quote:Op dinsdag 15 november 2011 16:43 schreef Qwea het volgende:
[..]
*proest*
Ik heb mijn enkelbanden vorig jaar gescheurd, was vast zoeen zwak punt van me. Ynske heeft die van haar gescheurd, was vast ook een zwak punt. Iemand anders heeft kanker, aah joh, vast een zwak punt!
genoeg. Ik snap alleen niet wat HD en Artrose met de kniebanden te maken heeftquote:Op dinsdag 15 november 2011 16:43 schreef Casos het volgende:
[..]
Er zijn geen honden met problemen met de heupen en poten wil je zeggen?
Ik zou zeggen een meter aan de foto's te zienquote:Op dinsdag 15 november 2011 16:43 schreef Casos het volgende:
Heb je de foto's in de OP wel gezien? Dat is misschien een meter, hoogstens anderhalf.
Ik ben verontwaardigd dat dit de realiteit is en dat er zoveel users zijn die het vrij normaal vinden. Vrij stuitend.quote:Op dinsdag 15 november 2011 16:40 schreef Northside het volgende:
En dan kan je wel heel principieel en verontwaardigd doen (en daar heb je dan gelijk in), maar dat is de realiteit.
Jij hebt vast een goed idee hoe de asielen dat moeten gaan betalen ?quote:Op dinsdag 15 november 2011 16:40 schreef Northside het volgende:
[..]
Die puppy of kitten halen ze toch wel, en als ze hem te groot/lastig vinden gaat hij ook weer weg. Goedschiks of kwaadschiks. Dan kan je maar beter zorgen dat de drempel bij het asiel zo laag mogelijk is, anders wordt het kwaadschiks.
En dan kan je wel heel principieel en verontwaardigd doen (en daar heb je dan gelijk in), maar dat is de realiteit.
Dat je vreselijk overdrijft.quote:Op dinsdag 15 november 2011 16:44 schreef Qwea het volgende:
[..]
genoeg. Ik snap alleen niet wat HD en Artrose met de kniebanden te maken heeft
Dat is ook een oplossing, maar ik weet niet of dat te handhaven is. Dan zou je al vanuit de overheid tot verplichte sterilisatie/castratie moeten overgaan om de aanwas onder controle te krijgen. Zolang er veel nieuwe puppy's en kittens komen zullen mensen er toch vanaf moeten.quote:Op dinsdag 15 november 2011 16:34 schreef miss_dynastie het volgende:
Dan neem ik aan dat je het 'aan dieren komen' ingewikkelder wenst te maken? Niet meer gratis een schattig pupje van Marktplaats, maar 1000 euro dokken bij een goede fokker?
Voor wat betreft de hoogte geef ik je bij nader inzien gelijk. Laten we zeggen 1.5 meter, op een oneffenondergrond. Best dat dat beest wat breekt.quote:Op dinsdag 15 november 2011 16:44 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik zou zeggen een meter aan de foto's te zien
http://www.geenstijl.nl/a(...)en1321305436577.html
Niet dat ik de actie niet verwerpelijk vind, maar om meteen te stellen dat die hond wel wat kan breken is drama maken waar het niet noodzakelijk is. Een hond kan echt wel wat meer hebben als een mens.
de discussie dwaalt wel erg ver af. binnen de context van de huidige discussie wil ik er nog wel 1 opperen; eigenlijk zou je alle huisdieren moeten verbieden, en dierentuinen al helemaal.quote:Op dinsdag 15 november 2011 16:45 schreef Northside het volgende:
[..]
Dat is ook een oplossing, maar ik weet niet of dat te handhaven is. Dan zou je al vanuit de overheid tot verplichte sterilisatie/castratie moeten overgaan om de aanwas onder controle te krijgen. Zolang er veel nieuwe puppy's en kittens komen zullen mensen er toch vanaf moeten.
En ja, ook hier kan je weer principieel en verontwaardigd zeggen dat mensen dat zelf moeten regelen voor hun huisdieren, maar dat kost geld, dus doen mensen het niet.
Serieus, het is wel duidelijk dat je geen idee hebt waar je over lult, anders was je wel met een beter antwoord gekomenquote:
Ja, want mensen die wel goed voor hun dieren zijn mogen ook geen dieren.quote:Op dinsdag 15 november 2011 16:46 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
de discussie dwaalt wel erg ver af. binnen de context van de huidige discussie wil ik er nog wel 1 opperen; eigenlijk zou je alle huisdieren moeten verbieden, en dierentuinen al helemaal.
Nee, je overdrijft gewoon vreselijk met dingen als poten breken en ook (niet jij, maar meer algemeen) met over het hek gooien.quote:Op dinsdag 15 november 2011 16:46 schreef Qwea het volgende:
[..]
Serieus, het is wel duidelijk dat je geen idee hebt waar je over lult, anders was je wel met een beter antwoord gekomen
Vanaf volgend jaar is er een chipplicht, ik hoop echt van harte dat dat ook wat bijdraagt aan het niet meer klakkeloos dumpen van dieren. Maar ik vind het nog steeds stuitend dat het nodig is.quote:Op dinsdag 15 november 2011 16:45 schreef Northside het volgende:
[..]
Dat is ook een oplossing, maar ik weet niet of dat te handhaven is. Dan zou je al vanuit de overheid tot verplichte sterilisatie/castratie moeten overgaan om de aanwas onder controle te krijgen. Zolang er veel nieuwe puppy's en kittens komen zullen mensen er toch vanaf moeten.
En ja, ook hier kan je weer principieel en verontwaardigd zeggen dat mensen dat zelf moeten regelen voor hun huisdieren, maar dat kost geld, dus doen mensen het niet.
Nogmaals : Je hebt geen idee waarover je praat, zoveel is duidelijk.quote:Op dinsdag 15 november 2011 16:47 schreef Casos het volgende:
[..]
Nee, je overdrijft gewoon vreselijk met dingen als poten breken en ook (niet jij, maar meer algemeen) met over het hek gooien.
Mijn poes viel uit het raamkozijn (hooguit 40 cm) en scheurde haar kniebandenquote:Op dinsdag 15 november 2011 16:47 schreef Casos het volgende:
[..]
Nee, je overdrijft gewoon vreselijk met dingen als poten breken en ook (niet jij, maar meer algemeen) met over het hek gooien.
Want dat moet maar gewoon kunnen?quote:Op dinsdag 15 november 2011 16:47 schreef Casos het volgende:
[..]
Een chip kun je ook op een andere naam/adres zettenquote:Op dinsdag 15 november 2011 16:48 schreef senesta het volgende:
[..]
Vanaf volgend jaar is er een chipplicht, ik hoop echt van harte dat dat ook wat bijdraagt aan het niet meer klakkeloos dumpen van dieren. Maar ik vind het nog steeds stuitend dat het nodig is.
Dat het afstaan van een dier geld kost is iets wat je weet, als je een dier neemt kan het ook ziek worden en dan kost het ook geld.
mijn kat is van 4 hoog gevallen en had niets.quote:Op dinsdag 15 november 2011 16:48 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Mijn poes viel uit het raamkozijn (hooguit 40 cm) en scheurde haar kniebanden
Ow, daar ging het helemala niet over....
Goed plan. Hoe ga je dat voor elkaar krijgen?quote:Op dinsdag 15 november 2011 16:40 schreef senesta het volgende:
Nou dat vind ik niet. Ik vind niet dat het goedkoper/gratis en makkelijker moet worden om een dier te dumpen.
Veel mensen denken al veel te makkelijk over het nemen van een dier. Ik vind het een symptoom van een veel ernstiger probleem. Laat mensen maar weer eens fatsoenlijker met een dier omgaan en doordachter te werk gaan voor ze een dier nemen.
Kan jij vinden. De praktijk wijst uit dat het niet zo werkt, getuige de verhalen over vastgebonden/verdronken/weggegooide beesten.quote:Dat er een bijdrage gevraagd word om te zorgen dat het dier dat jij kwijt wil een nieuw gouden mandje vind vind ik echt niet meer dan normaal.
Joh, doe ff normaal... gewoon een zwak punt van die kat.quote:Op dinsdag 15 november 2011 16:48 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Mijn poes viel uit het raamkozijn (hooguit 40 cm) en scheurde haar kniebanden
Ow, daar ging het helemala niet over....
of ongelukkig terecht komen.quote:Op dinsdag 15 november 2011 16:49 schreef Qwea het volgende:
[..]
Joh, doe ff normaal... gewoon een zwak punt van die kat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |