Ik kan me ook voorstellen dat het leuk is om een bevalling mee te maken en de kittens vanaf dag 1 mee te maken. Uiteraard is dat ontzettend leuk om mee te maken. Echter als ik het graag mee zou willen maken, zou ik ervoor kiezen om een zwangere opvangpoes in huis te nemen. Deze poezen komen meestal van de straat en zijn dus al zwanger gemaakt, nu zoeken ze alleen nog een plekje waar ze mogen bevallen. De kittens zouden er in dit geval toch al komen dus je krijgt niet onnodig veel kittens en je maakt de bevalling mee.quote:Op zondag 15 mei 2011 00:08 schreef tslh het volgende:
Sorry, ik vind dit echt een stelling die nergens over gaat. Ik heb zelf 2 katten die gesteriliseerd zijn maar ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die het leuk vinden als hun eigen katten een nestje krijgen.
Eigen katten, eigen nestje. Ik heb nu 2 ragdolls en hiervoor twee perzen gehad: dit zijn binnenkatten en voor mij een specifieke keuze. Ik begrijp je stelling over te veel kittens, maar er zijn nu eenmaal mensen (zoals ik) die een eigen keuze willen hebben en niet een 'willekeurig' nestje/kitten. Voor mij katten die niet naar buiten mogen, maar eigenlijk meer huis- dan buitenkatten zijn, waardoor het voor hen ook minder erg is om in een appartement te zitten. Verder: wie weet is voor mij het meemaken van de bevalling wel helemaal niet het belangrijkste, maar wil ik gewoon kittens van mijn eigen katten.quote:Op zondag 15 mei 2011 00:55 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ik kan me ook voorstellen dat het leuk is om een bevalling mee te maken en de kittens vanaf dag 1 mee te maken. Uiteraard is dat ontzettend leuk om mee te maken. Echter als ik het graag mee zou willen maken, zou ik ervoor kiezen om een zwangere opvangpoes in huis te nemen. Deze poezen komen meestal van de straat en zijn dus al zwanger gemaakt, nu zoeken ze alleen nog een plekje waar ze mogen bevallen. De kittens zouden er in dit geval toch al komen dus je krijgt niet onnodig veel kittens en je maakt de bevalling mee.
dat kan ik me ook prima voorstellen, echter heeft de TS gewoon keihard gelijk.quote:Op zondag 15 mei 2011 00:08 schreef tslh het volgende:
Sorry, ik vind dit echt een stelling die nergens over gaat. Ik heb zelf 2 katten die gesteriliseerd zijn maar ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die het leuk vinden als hun eigen katten een nestje krijgen.
dat is nou juist het probleem in deze... het IK wil kittens van mijn kat. who cares dat de asiels overstromen met kittens, als jij maar je nestje krijgt. waar de overige kittens heengaan boeien!!!!!! als ik maar een nieuwe kitten hebquote:Op zondag 15 mei 2011 01:43 schreef tslh het volgende:
[..]
Eigen katten, eigen nestje. Ik heb nu 2 ragdolls en hiervoor twee perzen gehad: dit zijn binnenkatten en voor mij een specifieke keuze. Ik begrijp je stelling over te veel kittens, maar er zijn nu eenmaal mensen (zoals ik) die een eigen keuze willen hebben en niet een 'willekeurig' nestje/kitten. Voor mij katten die niet naar buiten mogen, maar eigenlijk meer huis- dan buitenkatten zijn, waardoor het voor hen ook minder erg is om in een appartement te zitten. Verder: wie weet is voor mij het meemaken van de bevalling wel helemaal niet het belangrijkste, maar wil ik gewoon kittens van mijn eigen katten.
Een betere keuze, als je te veel kittens wilt voorkomen, is steriliseren/castreren van katten gratis maken.
Met de laatste zin ben ik het helemaal eens.quote:Op zondag 15 mei 2011 07:54 schreef _Multiply86_ het volgende:
Als je echt raskatten hebt, alles gecheckt qua gezondheid enz..heb ik er geen problemen mee.
Maar als je je simpele huis, tuin en keuken kat voor de lol zwanger laat worden, vind ik het niet kunnen. Gewoon laten helpen die beesten als je ze ook zo nodig buiten wil laten lopen.
Maar dan is de vraag in hoeverre je 'je broeders hoeder' bent en de steken die anderen laten vallen verplicht bent op te lossen. Ja, de asiels zitten vol, maar moet daarom iemand die graag een nestje wil en keurig zorgt voor nieuwe baasjes dat laten, omdat een ander zich onbehoorlijk heeft gedragen? Ik vind van niet, eigenlijk....quote:Op zondag 15 mei 2011 11:28 schreef Oognip het volgende:
Als mensen hun raskatten kittens laten krijgen dan snap ik het nog wel, mits gecheckt op ziektes voor zover dat kan. Echter ben ik wel tegen huis-, tuin- en keukenkasten die onnodig nestjes krijgen. De asiels zitten overvol met de htknestjes.
Het gaat er ook niet om dat kittens verkeerd zijn, maar de manier waarop je aan die kittens komt. Door een eigen poes te laten dekken, te kopen bij een fokker, ze uit een asiel te halen of van de boerderij. En let's face it, ook nadat ze 8 weken zijn, zijn ze nog een hele poos superschattig. Eerlijk gezegd vind ik er de de eerste drie weken sowieso niet veel aanquote:Op zondag 15 mei 2011 20:48 schreef erodome het volgende:
Tja, kittens zijn gewoon superleuk.
Ik heb het geluk gehad vroeger fleskittens groot te hebben gebracht en moeders met jongen een tijdelijk onkomen heb mogen bieden.
Daarnaast 1 wildvangkitten overgenomen die zijn hele leven is gebleven en nu dan de kat die als kitten als thuisloze in mijn schoot is geworpen.
Het IS leuk en een dier van jongs afaan hebben is naast leuk ook best handig.
Maar ik heb meer volwassen katten in huis genomen en zal dat in de toekomst ook zeker doen, ook dat heeft zijn eigen charme.
Maar ik kan heel goed begrijpen dat mensen een kitten willen, ze zijn zo schattig, stout, maar zo schattig dat je dat niet eens erg vind
Het nemen van huisdieren doe je toch sowieso uit eigenbelang? Zelfs het op sterven na dode zwervertje dat wij in huis hebben genomen, is in feite uit eigenbelang; ik kon het niet over mijn hart verkrijgen haar aan haar lot over te laten.quote:Op zondag 15 mei 2011 18:23 schreef liefkleinmeisje het volgende:
Het nemen van een nestje omdat het schattig is, is puur eigenbelang. Als je aan het belang van je kat (en alle katten in het asiel) zou denken zou je geen nestje nemen...
Omdat ik geen asielkitten wilde. Ik wilde een specifiek ras en ik wilde graag weten waar het vandaan komt en dat het vrij is van bepaalde ziektes. Niet zo gek, toch?quote:Waarom geen asielkitten als je al een kitten wil? Genoeg kittens in het asiel die daar worden gedumpt door mensen die niet de moeite nemen om hun kat te laten steriliseren.
Dat gaat ervanuit dat mensen automatisch voor een volwassen asielkat gaan indien er geen kittens zouden zijn. Ik zou daar niet vanuit gaan. In mijn geval gaat het in ieder geval niet op.quote:En niet alleen de gedumpte kittens zijn er de dupe van, door het overschot aan kittens vinden de volwassen asielkatten helemaal geen baasje meer.
Omdat het geweldig is je beestje van jongs af aan mee te maken. Je het beestje vanalles kan leren nog. Ik zou het niet hebben willen missen en ik vind het erg jammer dat ik mijn zwervertje niet van jongs af aan heb meegemaakt, ik ervaar dat echt als een gemis.quote:Ik snap sowieso niet zo goed waarom mensen perse een kitten willen, want die is binnen de kortste keren ook volwassen...
Tuurlijk, een huisdier neem je omdat je het zelf leuk vindt, maar het nemen van een nestje is niet goed voor je kat, het in huis halen van een zwerver is wel goed.. Die zwerver is er toch al, dus daar moet sowieso voor gezorgd worden. Ik zou zelf nooit een nestje kunnen nemen bij de gedachte dat er nog genoeg zwervers rondlopen waar ook voor gezorgd moet worden.quote:Op zondag 15 mei 2011 23:29 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Het nemen van huisdieren doe je toch sowieso uit eigenbelang? Zelfs het op sterven na dode zwervertje dat wij in huis hebben genomen, is in feite uit eigenbelang; ik kon het niet over mijn hart verkrijgen haar aan haar lot over te laten.
[..]
Omdat ik geen asielkitten wilde. Ik wilde een specifiek ras en ik wilde graag weten waar het vandaan komt en dat het vrij is van bepaalde ziektes. Niet zo gek, toch?
[..]
Dat gaat ervanuit dat mensen automatisch voor een volwassen asielkat gaan indien er geen kittens zouden zijn. Ik zou daar niet vanuit gaan. In mijn geval gaat het in ieder geval niet op.
[..]
Omdat het geweldig is je beestje van jongs af aan mee te maken. Je het beestje vanalles kan leren nog. Ik zou het niet hebben willen missen en ik vind het erg jammer dat ik mijn zwervertje niet van jongs af aan heb meegemaakt, ik ervaar dat echt als een gemis.
Ik heb nota bene van de dierenarts te horen gekregen dat een nestje geen enkel bezwaar is, dus ik zie niet in wat er niet goed is aan het nemen van een nestje voor mijn kat. Ik heb zelf de keuze gemaakt om het niet te doen, maar dit is niet uit gewetensbezwaren.quote:Op maandag 16 mei 2011 07:32 schreef liefkleinmeisje het volgende:
Tuurlijk, een huisdier neem je omdat je het zelf leuk vindt, maar het nemen van een nestje is niet goed voor je kat, het in huis halen van een zwerver is wel goed.. Die zwerver is er toch al, dus daar moet sowieso voor gezorgd worden. Ik zou zelf nooit een nestje kunnen nemen bij de gedachte dat er nog genoeg zwervers rondlopen waar ook voor gezorgd moet worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |