abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104443822
Ik ben al een paar keer bij een show van Derek Ogilvie geweest en hij zegt
echt dingen die hij niet KAN weten....

Dus iedereen hier kan wel zeggen dat het nep is, maar ik raadt je aan
om eens een liveshow van hem te gaan zien!
  woensdag 16 november 2011 @ 18:04:04 #152
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_104443918
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 18:01 schreef StevenTerpstra het volgende:
Ik ben al een paar keer bij een show van Derek Ogilvie geweest en hij zegt
echt dingen die hij niet KAN weten....

Dus iedereen hier kan wel zeggen dat het nep is, maar ik raadt je aan
om eens een liveshow van hem te gaan zien!
Tig keer gedaan. alles makkelijk verklaarbaar. Als je de geheimen van de trucs weet that is :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_104443946
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 18:04 schreef Michielos het volgende:

[..]

Tig keer gedaan. alles makkelijk verklaarbaar. Als je de geheimen van de trucs weet that is :)
Heb je geen zin om hem een keer uit te dagen dan? Ik krijg de indruk dat jij echt een fantastische coldreader bent namelijk :)
  woensdag 16 november 2011 @ 18:08:43 #154
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_104444079
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 18:04 schreef lezzer het volgende:

[..]

Heb je geen zin om hem een keer uit te dagen dan? Ik krijg de indruk dat jij echt een fantastische coldreader bent namelijk :)
Nee geen zin in. En ik vind hem ook beter dan mij ;)
  woensdag 16 november 2011 @ 18:10:39 #155
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_104444147
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 17:32 schreef vogeltjesdans het volgende:
Inderdaad. De kaarten geven je wel een bepaald inzicht in de vraag die je hebt gesteld.
Maar dat kan ook zonder kaarten, door gewoon na te denken. Die kaarten op zich zijn niet meer dan grappig om te zien en je kunt er een leuk verhaaltje bij vertellen.

quote:
Wat is dan je probleem? Waarom laat je andere mensen niet in hun waarde? Geef je ook af op Polo rijders omdat je Volkswagen misschien een rot merk vindt?
Ten eerste zie ik hier voornamelijk de believers persoonlijke aanvallen doen plus ontzettende offtopic reacties plaatsen. Het onderwerp van dit topic is namelijk niet of het paranormale bestaat (we zitten hier niet in TRU), maar of iets 100% oplichting is en/of dat die zogenaamde paragnosten zelf wel in hun eigen onzin geloven.

quote:
Je hele topic staat bol van je insinuaties en indirecte aanvallen op alles wat zogezegd paranormaal is, dus ga nou niet de vermoorde onschuld spelen :')

(verwachte reactie: Huh? Waar speel ik dat?)
Nee, jij had het erover dat ik stel dat Derek Ogilvie nooit een hit heeft tijdens zijn readings:

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 17:06 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ach weet je wat het is, ik geloof best dat die kerel wat kan. Alleen kan je nooit een 100% score garanderen. Het is daarom jammer dat het format van het TV-programma in deze vorm gegoten is en het lijkt alsof hij altijd gelijk heeft. Tuurlijk heeft hij niet altijd gelijk. Maar dat wil niet zeggen dat hij daarom ook altijd ongelijk heeft, zoals in dit topic door JP wordt gesteld.
maar daar ben ik het absoluut niet mee eens. Ik vind hem juist een goede reader, ik verbind er alleen niks paranormaals aan.

quote:
Dat plaatst je afkeer jegens TRU en sommige personen in een zuiver daglicht, en schetst de context waarom je blijkbaar telkens zo afgeeft op alles wat paranormaal heet.

Met mij is er overigens helemaal niets, andersom zet ik serieuze vraagtekens bij hoe jij zo geworden bent. Dat jij daar niet meer mag posten ligt toch echt aan jezelf, dus ga nou niet het verongelijkte slachtoffer spelen :{
Ik speel niet het slachtoffer, ik vraag me alleen af waar die drang van jou vandaan komt om dat zo vaak te moeten vertellen (terwijl je nota bene een moderator bent), terwijl mij door de forumadmins verteld is dat ik daar niet over mag praten op het forum.

quote:
Knap dat jij weet wat Bastard ziet, gelooft en wat er is. Jezelf niet zo als meetlat voor de rest van de wereld zien en mensen met een andere overtuiging in hun waarde laten zou je wellicht wat rust geven. Want eerlijk, daar schiet je geen donder mee op. Je kunt die tijd beter gebruiken dat je druk maken over wat andere mensen interesseert.
Nee, het ging erom dat Bastard het onderwerp van het topic niet snapt en voor mij wil invullen/aanvullen wat de bedoeling is van dit topic. Net zoals ook jij dit topic niet snapt.

quote:
Waarbij heel veel facetten in die 'verhaaltjes' wel kloppen. Bij heel veel personen waar de legging voor is gedaan. Dat heeft niets met paranormaal te maken, wel met verschaffen van inzicht door onder andere heldere verbanden te leggen.
Forer-effect/Barnum-effect

quote:
Ik heb overigens helemaal niets tegen jou, ik ken je niet eens. Ik kan me voorstellen dat je zelfs een heel aardige meid bent, ik vind alleen je gedrag niet passen :) Natuurlijk mag je je mening hebben maar hoe je die voor het voetlicht brengt slaat regelmatig de plank mis.
Jij slaat de plank mis, je snapt namelijk duidelijk het onderwerp van dit topic niet. :)
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
pi_104444461
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 18:04 schreef Michielos het volgende:

[..]

Hoe kun je het een 'truc' noemen als hij tegen een vrouw zegt dat haar broer Gerard
binnenkort gaat trouwen????? (Dus ook met die naam er in 1x bij!!!)
pi_104444494
Ja, Michielos, hoe kan dat denk jij?
  woensdag 16 november 2011 @ 18:21:25 #158
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_104444507
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 18:20 schreef StevenTerpstra het volgende:

[..]

Hoe kun je het een 'truc' noemen als hij tegen een vrouw zegt dat haar broer Gerard
binnenkort gaat trouwen????? (Dus ook met die naam er in 1x bij!!!)
Hoe kun je van mij verwachten dat ik iets op het moment ga verklaren als ik er niet bij was, wetende dat mensen totaal niet accuraat kunnen onthouden en de trucs geeneens kennen?
  woensdag 16 november 2011 @ 18:22:10 #159
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_104444538
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 18:21 schreef lezzer het volgende:
Ja, Michielos, hoe kan dat denk jij?
Geef me het fragment en ik zeg het. Laat me erbij zijn en ik zeg het. Mensen kunnen trucs niet accuraat beschrijven en zeggen enkel hoe ze het ervaren hebben. Dat is de essentie van een goede truc.
pi_104444558
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 18:22 schreef Michielos het volgende:

[..]

Geef me het fragment en ik zeg het. Laat me erbij zijn en ik zeg het. Mensen kunnen trucs niet accuraat beschrijven en zeggen enkel hoe ze het ervaren hebben. Dat is de essentie van een goede truc.
Oh, ik dacht dat jij alles met coldreading en die trucs en zo kon verklaren -O-
  woensdag 16 november 2011 @ 18:24:06 #161
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_104444615
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 18:22 schreef lezzer het volgende:

[..]

Oh, ik dacht dat jij alles met coldreading en die trucs en zo kon verklaren -O-
Ben je nu serieus een mongool of doe je alsof je achterlijk bent? Zeg het maar hoor.

"Insert fantastisch verhaal nummer X" VERKLAAR DAT MAAR.. en dan verwachten van iemand die er geeneens bij was dat hij even een verklaring geeft. wat ik ook zeg.. het is toch niet goed (het is immers altijd anders ervaren/onthouden dan het daadwerkelijk was) :)
pi_104444658
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 18:21 schreef Michielos het volgende:

[..]

Hoe kun je van mij verwachten dat ik iets op het moment ga verklaren als ik er niet bij was, wetende dat mensen totaal niet accuraat kunnen onthouden en de trucs geeneens kennen?
Nou zo 'accuraat onthouden' is dat niet hoor. Hij zei tegen die vrouw "Your brother
Gerard (sprak het een beetje raar uit :) ) is gonna marry within a few weeks ?"

Je had de compleet-verbaasde reactie van die mevrouw moeten zien!!

Je maakt mij niet wijs dat dat een truc is hoor :)
  woensdag 16 november 2011 @ 18:26:52 #163
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_104444708
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 18:25 schreef StevenTerpstra het volgende:

[..]

Nou zo 'accuraat onthouden' is dat niet hoor. Hij zei tegen die vrouw "Your brother
Gerard (sprak het een beetje raar uit :) ) is gonna marry within a few weeks ?"

Je had de compleet-verbaasde reactie van die mevrouw moeten zien!!

Je maakt mij niet wijs dat dat een truc is hoor :)
"Je maakt mij niet wijs dat.."

alarmbellen rinkelen wanneer ik zoiets hoor.. Je wil gewoon de andere kant niet zien m.a.w.
Elke discussie houd mijns inziens dan ook op. Blijf jij lekker geloven wat je wil, dan ga ik verder met mensen waarmee rede en discussie wel mogelijk is. Toedels :)
pi_104444760
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 18:26 schreef Michielos het volgende:

[..]

Elke discussie houd mijns inziens dan ook op. Blijf jij lekker geloven wat je wil, dan ga ik verder met mensen waarmee rede en discussie wel mogelijk is. Toedels :)
Waarom zo negatief reageren? Ik vertel je gewoon wat ik met mijn eigen ogen heb gezien,
ik was er zelf bij en ik ben redelijk intelligent genoeg om te weten wat ik zag.

Ander voorbeeld: bij een meneer zei hij dat hij gevallen was op zijn linkerknie en dat de
'scarfs en breuces' nog te zien waren. Die man deed zijn broek omhoog en je zag duidelijk
een litteken en verkleuring aan zijn been nog zitten.

Truc??? Vertel mij hoe dan......
  woensdag 16 november 2011 @ 18:30:04 #165
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_104444807
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 18:28 schreef StevenTerpstra het volgende:

[..]

Waarom zo negatief reageren? Ik vertel je gewoon wat ik met mijn eigen ogen heb gezien,
ik was er zelf bij en ik ben redelijk intelligent genoeg om te weten wat ik zag.
Intelligentie heeft echt geen ene ruk te maken met opgelicht kunnen worden of niet

quote:
Ander voorbeeld: bij een meneer zei hij dat hij gevallen was op zijn linkerknie en dat de
'scarfs en breuces' nog te zien waren. Die man deed zijn broek omhoog en je zag duidelijk
een litteken en verkleuring aan zijn been nog zitten.

Truc??? Vertel mij hoe dan......
Oudste cold reading line/techniek uit het boekje. Staat in o.a. King of the cold readers, Red hot cold reading, Full fact book of cold reading en nog duizend andere voorbeelden. Je had geen erger voorbeeld kunnen noemen overigens :') :D
Maar goed.. het zal wel een geest zijn geweest. Je weet het immers toch beter.
Zoals ik al zei: dat jij de trucs niet doorhebt, wil niet zeggen dat er geen truc is. het wil ook niet zeggen dat je dom bent ofzo. Er zijn redenen waarom trucs de tand des tijds doorstaan.
pi_104444809
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 18:24 schreef Michielos het volgende:

[..]

Ben je nu serieus een mongool of doe je alsof je achterlijk bent? Zeg het maar hoor.
:D
pi_104444868
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 18:30 schreef Michielos het volgende:

[..]

Intelligentie heeft echt geen ene ruk te maken met opgelicht kunnen worden of niet

[..]

Oudste cold reading line/techniek uit het boekje. Staat in o.a. King of the cold readers, Red hot cold reading, Full fact book of cold reading.
Maar goed.. het zal wel een geest zijn geweest. Je weet het immers toch beter :)
Hoe kan hij dat nou 'coldreaden'? Hij pikt uit een zaal vol mensen iemand met
een DUIDELIJK litteken. Je zag ook duidelijk dat het iets was wat onlangs gebeurd moest
wezen. Leg mij eens uit dan alsjeblieft hoe hij dat kan 'coldreaden' ?
  woensdag 16 november 2011 @ 18:32:48 #168
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_104444902
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 18:31 schreef StevenTerpstra het volgende:

[..]

een DUIDELIJK litteken. Je zag ook duidelijk dat het iets was wat onlangs gebeurd moest
Ik heb je drie boektitels gegeven. bestel ze. voor mijn part download je ze. lees ze en kom dan nog eens terug. Beter nog. oefen het zelf. Je zult versteld staan er van (verwacht alleen niet dat je het in 1 uurtje kunt).
pi_104444959
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 18:32 schreef Michielos het volgende:

[..]

Ik heb je drie boektitels gegeven. bestel ze. voor mijn part download je ze. lees ze en kom dan nog eens terug. Beter nog. oefen het zelf. Je zult versteld staan er van (verwacht alleen niet dat je het in 1 uurtje kunt).
Je ontwijkt mijn vragen waarop jij zelf uitlegt waarom dit een truc zou zijn.
Je hebt geen goochelboeken nodig als je een keer (of vaker zoals in mijn geval) naar
een echte show geweest bent
pi_104444966
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 18:31 schreef StevenTerpstra het volgende:

[..]

Bronnen zijn gegeven.. als je het echt zo graag wilt weten koop je die boeken. Je kan niet van iemand verwachtne die tijd en moeite in zijn hobby steekt dat ie eventjes gaat uitleggen hoe iets werkt :) Dat is je eigen ruiten ingooien in het ergste geval en broodroof van vele andere coldreaders in een iets minder erg geval.
pi_104444973
quote:
7s.gif Op woensdag 16 november 2011 18:10 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

Maar dat kan ook zonder kaarten, door gewoon na te denken. Die kaarten op zich zijn niet meer dan grappig om te zien en je kunt er een leuk verhaaltje bij vertellen.
Eens, alleen heeft dat niets te maken met de tarot kaarten of de waarde daarvan op zich.

Het is ook niet zo dat de ene auto beter is dan de andere, het ligt maar net aan je voorkeur.

quote:
Ten eerste zie ik hier voornamelijk de believers persoonlijke aanvallen doen plus ontzettende offtopic reacties plaatsen. Het onderwerp van dit topic is namelijk niet of het paranormale bestaat (we zitten hier niet in TRU), maar of iets 100% oplichting is en/of dat die zogenaamde paragnosten zelf wel in hun eigen onzin geloven.
Waarbij je wel moet toegeven dat je het er ook een klein beetje zelf naar maakt he? Jouw reacties zijn ook niet bepaald zonder peper, om het zo maar eens te zeggen.

quote:
Nee, jij had het erover dat ik stel dat Derek Ogilvie nooit een hit heeft tijdens zijn readings:

maar daar ben ik het absoluut niet mee eens. Ik vind hem juist een goede reader, ik verbind er alleen niks paranormaals aan.
Het gekke is alleen dat hij soms zoiets specifieks heeft dat je dat van ze lang zal ze leve niet als cold reader kunt weten.

quote:
Ik speel niet het slachtoffer, ik vraag me alleen af waar die drang van jou vandaan komt om dat zo vaak te moeten vertellen (terwijl je nota bene een moderator bent), terwijl mij door de forumadmins verteld is dat ik daar niet over mag praten op het forum.
Wat ik zei betrof dan ook inhoudelijke contextplaatsing. Door posts en reacties in een juist daglicht te zetten raakt de achtergrond ze veel beter genuanceerd. Als je hier constant afgeeft op TRU en voormalige mods daarvan omdat je door je eigen postgedrag daar nu de consequenties van moet dragen, moet je niet proberen om langs de achterdeur van GC indirect over een TRU onderwerp te spuien.

quote:
Nee, het ging erom dat Bastard het onderwerp van het topic niet snapt en voor mij wil invullen/aanvullen wat de bedoeling is van dit topic. Net zoals ook jij dit topic niet snapt.

Jij slaat de plank mis, je snapt namelijk duidelijk het onderwerp van dit topic niet. :)
Ik denk dat we het allemaal heel goed snappen. Ik leg alleen de nadruk sommige dingen die bij Derek Ogilvie echt niet zomaar aan cold reading of toeval te wijten zijn.

Verder herhaal ik nogmaals wat ik eerder heb gezegd, dat ik helemaal niets tegen jou heb maar alleen je manier van posten over the edge vind gaan :) Word een klein stukje aardiger, laat los die soms nare manier van posten en ik betaal je zo een pilsje c_/
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  woensdag 16 november 2011 @ 18:34:55 #172
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_104444994
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 18:33 schreef StevenTerpstra het volgende:

[..]

Je hebt geen goochelboeken nodig als je een keer (of vaker zoals in mijn geval) naar
Google Trivia Stat. Ik ga je niet alles op een plaat geven.
En het laatste getuigd enkel van volslagen achterlijkheid mijns inziens, maar goed
  woensdag 16 november 2011 @ 18:34:59 #173
8372 Bastard
Persona non grata
pi_104444999
Ik krijg altijd zo het idee dat sommige mensen echt behoefte hebben aan houvast. Alles wat ze weten, natuurkunde, wiskunde, het is allemaal te gebruiken om zaken te verklaren, de hele wereld is te verklaren.
En als het niet te verklaren is, een medium die van spirits boodschappen doorkrijgt bijvoorbeeld, dan moet het wel een truc wezen. Immers zijn er trucjes bekend die een medium prima kunnen doen nabootsen.
Zonder houvast moeten er ideeen en gedachten aangepast worden, losgelaten worden, en dat is voor veel mensen moeilijk.
The truth was in here.
pi_104445004
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 18:33 schreef StevenTerpstra het volgende:

[..]

Dat litteken trucje vraagt ie echt ELKE show... misschien is het niet zo bijzonder als je denkt?:P
pi_104445018
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 18:34 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Dat is je eigen ruiten ingooien in het ergste geval en broodroof van vele andere coldreaders in een iets minder erg geval.
Oh ja gooi het maar over die boeg :) "Het is een truc en goochelaars vertellen hun trucs nooit"
:) :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')