abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 november 2011 @ 22:47:51 #276
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_104457427
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 22:46 schreef Michielos het volgende:

[..]

Motivatie?
Eens goed in de spiegel kijken en eens achter de oortjes krabben waarom deze materie jou toch zo onweerstaanbaar trekt. Kijk eens naar je posthistorie ;) Je bent er niet weg te slaan gewoon.

En dan zeggen dat je er geen affiniteit mee hebt. Man ga krassen! :D
  woensdag 16 november 2011 @ 22:48:17 #277
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_104457449
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 22:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik ben zelf helderziend, ik zie altijd wie er uit zijn nek kletst of flessen trekt.
Jij ook geboeid he? ;)
  woensdag 16 november 2011 @ 22:48:27 #278
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_104457456
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 22:47 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Eens goed in de spiegel kijken en eens achter de oortjes krabben waarom deze materie jou toch zo onweerstaanbaar trekt. Kijk eens naar je posthistorie ;) Je bent er niet weg te slaan gewoon.

Ik heb er affiniteit mee, maar om andere redenen dan jij denkt.. of voelt... of whatever the fuck.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_104457466
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 22:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik ben zelf helderziend, ik zie altijd wie er uit zijn nek kletst of flessen trekt.
Als het allemaal makkelijke trucs zouden zijn die iedereen kan leren waarom zijn er
dan zo weinig paragnosten en zieners die succes hebben?
  woensdag 16 november 2011 @ 22:49:33 #280
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_104457508
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 22:48 schreef StevenTerpstra het volgende:

[..]

Als het allemaal makkelijke trucs zouden zijn die iedereen kan leren waarom zijn er
dan zo weinig paragnosten en zieners die succes hebben?
Zelfde reden dat er niet veel goochelaars met succers zijn, en veel mensen vinden het moreel niet verantwoord.
O)))
  woensdag 16 november 2011 @ 22:49:46 #281
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_104457524
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 22:47 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Niets zo leuk als te weten hoe shows als die van Derek werken, wat ie doet, hoe de trucks werken en hoe makkelijk mensen te belazeren zijn.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 16 november 2011 @ 22:50:08 #282
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_104457545
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 22:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Niets zo leuk als te weten hoe shows als die van Derek werken, wat ie doet, hoe de trucks werken en hoe makkelijk mensen te belazeren zijn.
Inderdaad, Derren Brown kan ik daarom erg waarderen.
O)))
pi_104457590
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 22:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Niets zo leuk als te weten hoe shows als die van Derek werken
Waarom legt niemand me hier dan uit hoe 'de truc' werkt dat Derek iemands broer's naam
weet en weet dat hij binnenkort gaat trouwen?
pi_104457600
Dus ... mensen komen en zeuren om het feit dat de wetenschap alles wilt verklaren.
(Terwijl deze mensen een nog grotere drang schijnen te hebben om iets een stempel te geven.. immers wat niet verklaard kan worden zijn geesten of is een gave. klaar, verklaring)

En dan dit juweeltje:

quote:
jd gelijk gaan schelden en mensen voor 'dom' uitmaken omdat ze dingen
hebbengezien die 'die anderen' niet meer kunnen verklaren
Yeah, mensen die er 24/7 mee bezig zijn, studies naar verrichten, hoogbegaafd zijn die kunnen het niet verklaren maar mensen die naar de liveshow geweest zijn kunnen dat wel. Namelijk het is immers paranormaal. Zie daar de verklaring. Beetje kortzichtig vind je niet? Er zijn immers nog 2349828349249 mogelijkheden waaronder coldreading (die het meest aannemelijk is, mits je weet hoe het werkt valt dat niet te ontkennen). Vertel me eens; hoe weet jij zo zeker dat het enkel een gave kan zijn en niet een van de andere duizenden opties..

verwacht antwoord:

ja dat weet ik want ik was bij de liveshow

:')
  woensdag 16 november 2011 @ 22:52:18 #285
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_104457640
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 22:49 schreef arucard het volgende:

[..]

Zelfde reden dat er niet veel goochelaars met succers zijn, en veel mensen vinden het moreel niet verantwoord.
+ omdat het niet makkelijk is en er in zo ene vak het gewoon makkelijker is te falen dan om te slagen.
  woensdag 16 november 2011 @ 22:52:50 #286
45206 Pietverdriet
pi_104457662
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 22:50 schreef arucard het volgende:

[..]

Inderdaad, Derren Brown kan ik daarom erg waarderen.
Heb je Niccolò Machiavelli al eens gelezen? Die analyseert geweldig hoe politiek gebruik maakt van hoe mensen in de luren zijn te leggen.
pi_104457670
Coldreading een makkelijk trucje noemen...

Dan snap je het echt niet :')
pi_104457697
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 22:51 schreef SoraAoi het volgende:
Dus ... mensen komen en zeuren om het feit dat de wetenschap alles wilt verklaren.
(Terwijl deze mensen een nog grotere drang schijnen te hebben om iets een stempel te geven.. immers wat niet verklaard kan worden zijn geesten of is een gave. klaar, verklaring)

En dan dit juweeltje:

[..]
Er zijn immers nog 2349828349249 mogelijkheden waaronder coldreading (die het meest aannemelijk is, mits je weet hoe het werkt valt dat niet te ontkennen). Vertel me eens; hoe weet jij zo zeker dat het enkel een gave kan zijn

Nou ik WAS dus bij (meerdere) liveshows en NIEMAND kan met een goocheltruc
iemands broer's naam weten en al HELEMAAL niet dat iemand binnenkort gaat trouwen.

Zelfde geld voor de man die dat 'verse' litteken had: zoiets kun je niet gokken/goochelen/raden!
  woensdag 16 november 2011 @ 22:54:05 #289
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_104457724
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 22:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb je Niccolò Machiavelli al eens gelezen? Die analyseert geweldig hoe politiek gebruik maakt van hoe mensen in de luren zijn te leggen.
Zal het eens opzoeken, nooit gelezen maar ken de naam wel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O)))
pi_104457730
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 22:53 schreef StevenTerpstra het volgende:

[..]

Nou ik WAS dus bij (meerdere) liveshows en NIEMAND kan met een goocheltruc
iemands broer's naam weten en al HELEMAAL niet dat iemand binnenkort gaat trouwen.

Zelfde geld voor de man die dat 'verse' litteken had: zoiets kun je niet gokken/goochelen/raden!
Je snapt het niet :) Waarom denk je dat hij missers had. Begin daar eens over na te denken, lees eventueel de gegeven bronnen en kom dan nog eens terug. Je zult verbaast staan :)

Als je de bronnen leest zul je PRECIES dezelfde zinnen lezen als die wat Ogilvie elke show gebruikt. Een boek uit 1900. Waarom zou dat zo zijn? :)
pi_104457770
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 22:54 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Je snapt het niet :) Waarom denk je dat hij missers had. Begin daar eens over na te denken, lees eventueel de gegeven bronnen en kom dan nog eens terug. Je zult verbaast staan :)
Van de 100 uitspraken die Derek deed in een show waren er een stuk of 5 waarvan je zou
kunnen denken 'nou dat klopt niet helemaal geloof ik' !!!!!!!
  woensdag 16 november 2011 @ 22:55:07 #292
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_104457775
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 22:54 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Hij gaat er sowieso al vanuit dat het geen truc kan zijn.. terwijl hij -3838 verstand heeft van trucage..
Dat zegt genoeg over zijn openminded instelling.. :')
pi_104457779
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 22:55 schreef StevenTerpstra het volgende:

[..]

Van de 100 uitspraken die Derek deed in een show waren er een stuk of 5 waarvan je zou
kunnen denken 'nou dat klopt niet helemaal geloof ik' !!!!!!!
Het begin is er. Ga door en kom terug wanneer je het snapt :) Het gaat niet makkelijk worden maar je kan het!
  woensdag 16 november 2011 @ 22:55:54 #294
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_104457800
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 21:36 schreef vogeltjesdans het volgende:
In jouw ogen misschien. Anderen zien je uitspraken en de toon ervan misschien wel als cynisch en sarcastisch :)
In jouw ogen misschien. Anderen zien mijn uitspraken als realistisch. :)

quote:
Kom, kom, kom lieverd :) Je weet heel goed hoe je in TRU in de club van 4 de boel ondersteboven hebt gezet. Via een omweg probeer je dat weer in een ander forum :)
Nogmaals, dit is geen TRU-topic. Het discussiepunt is:

Oplichter of believer?

en niet:

Oplichter of paragnost?

quote:
Cool, alleen is het paranormale wel onderwerp van gesprek omdat dat de essentie is van Derek Ogilvie. Langs die weg haalt hij zijn informatie. Volgens jou dan niet, maar paranormaliteit is wel de ingang en de essentie waarmee hij werkt.
Nu heb je bijna het onderwerp van dit topic begrepen, goed zo! Het gaat er inderdaad om of hij zelf gelooft dat hij paranormale krachten heeft of dat hij 100% een bewuste oplichter is.

quote:
Wat jij niet snappen noemt, noem ik in de juiste context plaatsen. Je kunt niet ontkennen dat je dit topic niet hebt geopend met de insteek om Derek Ogilvie en in het kielzog daarvan paranormaliteit in het algemeen een flinke sneer te geven. Je posts staan bol van de vooringenomenheid jegens dat.
Nee, het onderwerp van dit topic is: Derek Ogilvie (en anderen), bewuste oplichter of iemand die in zijn eigen onzin gelooft?

Nogmaals, dit is geen TRU-topic met een TRU-insteek waarbij men uitgaat van het bestaan van het paranormale.
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
pi_104457845
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 22:55 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Het begin is er. Ga door en kom terug wanneer je het snapt :)
Het is gewoon heel simpel te snappen: Derek 'praat' met overledenen die PRECIES weten wat
er met een dierbare in de zaal aan de hand is, en zoals hij zelf ook zegt: soms zijn er
overledenen die niet de waarheid vertellen of die een 'levende' in de maling willen nemen.
  woensdag 16 november 2011 @ 22:57:39 #296
45206 Pietverdriet
pi_104457885
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 22:54 schreef arucard het volgende:

[..]

Zal het eens opzoeken, nooit gelezen maar ken de naam wel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het boek van hem heet "de Heerser" of " de prins" hij heeft er meer geschreven maar dit is zijn bekendste werk, het is in 1532 voor het eerst verschenen, en het is opvallend hoe actueel het nog is.
pi_104457958
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 22:56 schreef StevenTerpstra het volgende:

[..]

Het is gewoon heel simpel te snappen: Derek 'praat' met overledenen die PRECIES weten wat
er met een dierbare in de zaal aan de hand is, en zoals hij zelf ook zegt: soms zijn er
overledenen die niet de waarheid vertellen of die een 'levende' in de maling willen nemen.
Jammer. Nu blijf je weer hangen op de oude plaat. Dat is idd makkelijker dan moeite doen om iets te begrijpen :)
  woensdag 16 november 2011 @ 22:59:24 #298
45206 Pietverdriet
pi_104457959
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 22:56 schreef StevenTerpstra het volgende:

[..]

Wil jij niet een leuke brug kopen, ik kan je de brooklyn bridge voor weinig leveren.
pi_104458006
En dan nog wat: Derek praat ook met baby's. Als jullie zijn shows kijken op tv zitten daar
ouders die radeloos zijn omdat ze niet met hun kind of baby overweg kunnen. Die hebben
alles al geprobeerd, psychologen, therapeuten, NIETS helpt!

Als Derek daar dan een weekje is geweest zijn die kinderen weer 'rustig' en 'normaal'

Verklaar dat dan eens? Kinderen die soms niet eens kunnen praten!! Hoe kun je dat
dan verklaren met 'cold reading' en 'trucs' ???????????????????
pi_104458042
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:00 schreef StevenTerpstra het volgende:
En dan nog wat: Derek praat ook met baby's. Als jullie zijn shows kijken op tv zitten daar
ouders die radeloos zijn omdat ze niet met hun kind of baby overweg kunnen. Die hebben
alles al geprobeerd, psychologen, therapeuten, NIETS helpt!

Als Derek daar dan een weekje is geweest zijn die kinderen weer 'rustig' en 'normaal'

Verklaar dat dan eens? Kinderen die soms niet eens kunnen praten!! Hoe kun je dat
dan verklaren met 'cold reading' en 'trucs' ???????????????????
Ja hou maar op. Je bent nu te obvious als troll :) Mooi gespeeld dat wel :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')