abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 januari 2012 @ 00:16:37 #176
159709 Spamblik
Eet smakelijk...
pi_106381065
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 16:28 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

De verschillen zijn minder als ze overal versleten banden zouden nemen, of overal nieuwe. Heerlijk onbetrouwbare test weer... :')
Idd waardeloze test.. maar over het algemeen maken winterbanen ook op een natte baan je remweg langer.

Vandaar dat het eigenlijk raar zou zijn als het verplicht zou worden gesteld...
De inhoud van mijn blik is meer dan de motor van jouw auto!
  woensdag 4 januari 2012 @ 00:37:27 #177
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_106381946
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 21:31 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Ja bij winterse omstandigheden. Desondanks wel verstandig, ook al is de boete maar ¤40.
Maar als er wat gebeurt hang je.
  woensdag 4 januari 2012 @ 00:48:24 #178
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_106382284
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 16:39 schreef Bananenvlaflip het volgende:

[..]

Als je hiermee wilt aangeven dat winterbanden bij droog weer een langere remweg hebben dan zomerbanden, dan begrijp je de bron niet. Abgefahren betekent versleten, er worden versleten winterbanden vergeleken met nieuwe zomer- en vierseizoensbanden.

Natuurlijk is goed profiel van belang, dat gaf ik eerder al aan.
Ik zie het nu pas ja :o Rare test dan :?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  woensdag 4 januari 2012 @ 00:49:29 #179
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_106382311
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 00:16 schreef Spamblik het volgende:

[..]

Idd waardeloze test.. maar over het algemeen maken winterbanen ook op een natte baan je remweg langer.

Vandaar dat het eigenlijk raar zou zijn als het verplicht zou worden gesteld...
En natuurlijk afhankelijk van de temperatuur.
pi_106386734
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 00:37 schreef RichardHammond het volgende:

[..]

Maar als er wat gebeurt hang je.
Klopt maar laten we er maar niet van uitgaan :P
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  woensdag 4 januari 2012 @ 09:21:14 #181
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_106386738
ja winterbanden zijn op het moment wel erg hard NIET nodig.... mjah....
pi_106525248
Ik heb pas winterbanden onder mijn auto gedaan (kreeg ze erbij toen ik hem kocht) maar heb het gevoel dat ik nu juist veel minder grip heb in de regen?! Kan dit kloppen? Op internet lees ik tegenstrijdige dingen, winterbanden zouden op de ene site juist beter zijn in de regen terwijl op andere sites gezegd wordt dat winterbanden alleen beter presteren in sneeuw en ijs.
  FOK!fotograaf zaterdag 7 januari 2012 @ 15:24:11 #183
13368 NiGeLaToR
pi_106525468
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 15:16 schreef Otto_Kretschmer het volgende:
Ik heb pas winterbanden onder mijn auto gedaan (kreeg ze erbij toen ik hem kocht) maar heb het gevoel dat ik nu juist veel minder grip heb in de regen?! Kan dit kloppen? Op internet lees ik tegenstrijdige dingen, winterbanden zouden op de ene site juist beter zijn in de regen terwijl op andere sites gezegd wordt dat winterbanden alleen beter presteren in sneeuw en ijs.
Dit kun je ook al hebben als je van zomerbanden wisselt qua merk, het is net als met schoenen, je hebt klompen, laarzen, hardloopschoenen, bergschoenen, etc. Check in ieder geval de bandenspanning. Ik merk zelf dat als het 10'c of warmer wordt dat m'n winterbanden meer lawaai gaan maken en zompiger aanvoelen dan zomer banden. Met de regen van afgelopen weken merk ik dat er gewoon geen aquaplaning ontstaat, zelfs niet als ik door grote plassen rij. Dat is met de zomerbanden anders, die zijn er iets gevoeliger voor.
pi_106525591
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 16:17 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

20 boutjes los en vast draaien op zaterdagmiddag is niet zoveel moeite. Dat kan iedereen. Bespaart je toch weer een paar tientjes per keer.
Zo doe ik het ook, waarbij mijn vriendin verplicht 1 van de banden doet, is ze meteen voorbereid op n lekke band!
pi_106525621
jij bent slim. niet 2 maar 1 door je vriendin. want met 3 wielen kun je nog wel veilig tot stilstand komen met wat geluk. ^O^
  Moderator zaterdag 7 januari 2012 @ 17:08:52 #186
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_106630334
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 15:52 schreef Sjeen het volgende:

[..]

ja, veel minder last van het water op de weg...

Ik zou ze er dan ook maar in de lente, zomer en herst onder laten zetten, dan regent het doorgaans meer dan in de nederlandse winters :')
Een heer met stijl
pi_106630402
Overigens men heeft het wel steeds over de afgelopen 2 winters, denk eens aan die 8 winters daarvoor. Dat waren allemaal kwakkelwinters zoals nu. Ik ben niet per se tegen winterbanden, maar:

*Ik zou ze er niet als een kip zonder kop opzetten in oktober, aangezien Nl meestal kwakkelwinters heeft.

*Ik zou ze er ook niet opzetten als ik binnen de bebouwde kom bleef (harder dan 30 rijdt niemand daar in zulk weer en een aanrijding overleeft een voetganger daar zelfs).

*Ik zou ze er tevens ook niet opzetten als ik weinig kilometers maakte en zelf kon plannen wanneer ik op pad ging.

Dit is bij mij het geval en dit zijn voor mij de 3 hoofdredenen dat ik ze niet neem in ieder geval. Het zou anders worden als ik elke dag voor mijn werk het land door moest kruizen, en op onregelmatige tijden van mijn auto afhankelijk was. ;)
Een heer met stijl
pi_106630483
Zijn er ook herfstbanden?
pi_106630507
quote:
5s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 03:45 schreef sig000 het volgende:
Zijn er ook herfstbanden?
Niet dat ik weer. Wel 4-seasons banden.
Een heer met stijl
pi_106633514
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 03:28 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Overigens men heeft het wel steeds over de afgelopen 2 winters, denk eens aan die 8 winters daarvoor. Dat waren allemaal kwakkelwinters zoals nu. Ik ben niet per se tegen winterbanden, maar:

*Ik zou ze er niet als een kip zonder kop opzetten in oktober, aangezien Nl meestal kwakkelwinters heeft.

*Ik zou ze er ook niet opzetten als ik binnen de bebouwde kom bleef (harder dan 30 rijdt niemand daar in zulk weer en een aanrijding overleeft een voetganger daar zelfs).

*Ik zou ze er tevens ook niet opzetten als ik weinig kilometers maakte en zelf kon plannen wanneer ik op pad ging.

Dit is bij mij het geval en dit zijn voor mij de 3 hoofdredenen dat ik ze niet neem in ieder geval. Het zou anders worden als ik elke dag voor mijn werk het land door moest kruizen, en op onregelmatige tijden van mijn auto afhankelijk was. ;)
Alsof je binnen de bebouwde kom geen aanrijding kunt krijgen.
En alsof je met weinig kilometers geen ongeluk kunt krijgen.
pi_106679374
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 10:25 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Alsof je binnen de bebouwde kom geen aanrijding kunt krijgen.
En alsof je met weinig kilometers geen ongeluk kunt krijgen.
Leer lezen vriend, dat zeg ik nergens, ik zeg dat de gevolgen door de lage snelheid (30km/u of minder) relatief gezien meevallen. En hoe meer je rijdt hoe groter de kans op een ongeval, dat is gewoon simpele statistiek. :')
Een heer met stijl
pi_106717736
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 13:38 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

Leer lezen vriend, dat zeg ik nergens, ik zeg dat de gevolgen door de lage snelheid (30km/u of minder) relatief gezien meevallen. En hoe meer je rijdt hoe groter de kans op een ongeval, dat is gewoon simpele statistiek. :')
Ik lees en ik ben gelukkig je vriend niet.
Kortom, leer zelf lezen sukkel.
pi_106718140
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 11:55 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Je snapt het dus gewoon niet? Geen probleem hoor, domme mensen moeten er ook zijn.
  donderdag 12 januari 2012 @ 12:10:12 #195
53151 T42
Pinball Wizard
pi_106718216
gelukkig voor de winterband gebruikter ze zijn te gebruiken na het weekend ;)
pi_106718408
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 11:55 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Behalve jezelf te verlagen tot mij persoonlijk aanvallen (althans een mislukte poging daartoe) ga je verder niet in op de inhoud? Ook goed, dan blijft dus staan wat ik zeg. :D

En verder wat D0808 zegt :')
Een heer met stijl
pi_106719029
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 13:38 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Statistieken wijzen uit dat de meeste ongelukken binnen de bebouwde kom gebeuren. Je zou ze er net moeten opzetten dan... _O-

quote:
Vooral binnen de bebouwde kom wordt veel te hard gereden. Jaarlijks betrapt de politie zo'n 1 500 000 Nederlanders op te hard rijden op wegen waar een maximumsnelheid geldt van 30 of 50 km/uur. Ruim 55 procent van alle verkeersongelukken gebeurt binnen die bebouwde kom. Mede daardoor kwamen in 2005 102 Nederlandse kinderen en jongeren tot en met 19 jaar om het leven; ruim 4 000 kinderen belanden jaarlijks in het ziekenhuis.
http://www.cijfers.net/gassuh.html

Ga het niet hebben over statistieken... :')
pi_106719768
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 12:39 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Statistieken wijzen uit dat de meeste ongelukken binnen de bebouwde kom gebeuren. Je zou ze er net moeten opzetten dan... _O-

[..]

http://www.cijfers.net/gassuh.html

Ga het niet hebben over statistieken... :')
Zitten de meeste users hier nog op het VMBO ofzo? Ik zeg dat de kans op een ongeval toeneemt per gereden kilometer (binnen of buiten de bebouwde kom). Hiernaast zeg ik dat de meest ernstige ongevallen buiten de bebouwde kom plaatsvinden. Ik zal hier de statistieken even over zoeken. :')
Een heer met stijl
pi_106719885
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 13:01 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Zitten de meeste users hier nog op het VMBO ofzo? Ik zeg dat de kans op een ongeval toeneemt per gereden kilometer (binnen of buiten de bebouwde kom). Hiernaast zeg ik dat de meest ernstige ongevallen buiten de bebouwde kom plaatsvinden. Ik zal hier de statistieken even over zoeken. :')
Ik wil je alleen aantonen dat statistiek niets aantoont. Je hebt leugens, grote leugens en statistieken.

Daarnaast durf ik het nog wel in twijfel te trekken. Iemand die veel kilometers rijdt heeft statistisch gezien meer inzicht in iemand die weinig rijdt. En daardoor dus minder kans op een ongeluk.

Daarnaast hoef je het niet zelf schuld te zijn, maar kunnen de winterbanden net wel het verschil maken tussen op tijd stil te staan, en te laat. ;)
Mensen moeten eens stoppen met alleen naar zichzelf te kijken.
pi_106720220
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 13:05 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ik wil je alleen aantonen dat statistiek niets aantoont. Je hebt leugens, grote leugens en statistieken.
Dat kan wel zijn, maar als ik kan kiezen tussen, leugens, statistieken en hetgeen de eerste de beste betweter roept dan ga ik toch liever voor de statistieken, zeker wanneer ze van een betrouwbaar orgaan zoals het CBS of SWOV zijn.
quote:
Daarnaast durf ik het nog wel in twijfel te trekken. Iemand die veel kilometers rijdt heeft statistisch gezien meer inzicht in iemand die weinig rijdt. En daardoor dus minder kans op een ongeluk.
Dat wil nog niet zeggen dat de externe oorzaken verminderen als jijzelf meer inzicht hebt, met externe oorzaken bedoel ik slecht weer zoals gladheid, maar ook het weggedrag van onervaren weggebruikers. Hieraan sta je langer blootgesteld als je meer kilometers maakt, ik heb hier niet eens statistieken voor nodig, dit lijken me de basisbeginselen van de logica :')
quote:
Daarnaast hoef je het niet zelf schuld te zijn, maar kunnen de winterbanden net wel het verschil maken tussen op tijd stil te staan, en te laat. ;)
Het nut van winterbanden zal ik niet ontkennen, het nut van winterbanden nemen om 3 straten door de bebouwde kom te rijden is met een snelheid van 15-20 km/u in mijn ogen niet nodig. Hierbij zeg ik dat:
1) De ernst van een ongeval binnen de bebouwde kom minder is dan daarbuiten
2) De kans op een ongeval toeneemt als 5 kilometer rijdt in plaats van bijvoorbeeld 900 meter.

Onderbouwd door deze statistieken uitgevoerd door een wetenschappelijk verkeersorgaan: http://www.swov.nl/rappor(...)eersslachtoffers.pdf
Het is misschien ingewikkeld, maar ik hoop dat er nu eens niet selectief gelezen wordt :')

quote:
Mensen moeten eens stoppen met alleen naar zichzelf te kijken.
Dat geldt neem ik aan voor die mensen die denken 'ik heb wintebanden dus ben veilig' en daardoor juist aanrijdingen maken? :')
Een heer met stijl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')