Dit dus.quote:Op maandag 14 november 2011 15:16 schreef Rabiosa het volgende:
In de spiegel zie ik eraltijd veel mooier uit dan op foto's heel frusterenndd
Dit ja.quote:Op maandag 14 november 2011 15:17 schreef Cactus1 het volgende:
Volgens mij wordt je hoofd gespiegeld op een foto, dus dat kan wel kloppen dan. Mensen zien jou ook anders, dan dat jij jezelf in de spiegel ziet.
Ditquote:Op maandag 14 november 2011 15:17 schreef Cactus1 het volgende:
Volgens mij wordt je hoofd gespiegeld op een foto, dus dat kan wel kloppen dan. Mensen zien jou ook anders, dan dat jij jezelf in de spiegel ziet.
Kan niet, want dan heb je een foto in de spiegel en een foto en dan blijven het foto's en dan ziet het er nog steeds niet uit als puur in de spiegel...quote:
Klopt, bij tanden zie je dit ook goed. Is raarquote:Op maandag 14 november 2011 15:20 schreef AciD_Nightmare het volgende:
Als ik iemand anders bekijk via een spiegel heeft die persoon altijd een beetje een scheef hoofd
Vooral neuzen zien er in de spiegel altijd veel schever uit dan in de "werkelijkheid" vind ikquote:Op maandag 14 november 2011 15:20 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Klopt, bij tanden zie je dit ook goed. Is raar
Ja, ook nooit begrepen, zal wel iets met de kijkhoek te maken hebben.....quote:Op maandag 14 november 2011 15:20 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Klopt, bij tanden zie je dit ook goed. Is raar
Ja klinkt erg logisch.quote:Op maandag 14 november 2011 15:20 schreef palawan het volgende:
[..]
Dit
Je raakt gewend aan het beeld dat je in de spiegel ziet, en aangezien je niet symmetrisch bent, zie je er op een foto anders uit dan op de spiegel.
Vaak vind je jezelf ook niet goed op een foto staan, omdat je minder gewend bent aan je fotobeeld dan aan je spiegelbeeld
Stond een tijdje geleden in psychologie magazine.
Heeft iedereen hier last van? Hoe kan het dat je mensen bekijkt zoals zij zijn door jouw ogen en vrijwel nooit een scheef hoofd ziet. totdat je ze in de spiegel bekijkt. Is dat enkelt gewenning?quote:Op maandag 14 november 2011 15:20 schreef AciD_Nightmare het volgende:
Als ik iemand anders bekijk via een spiegel heeft die persoon altijd een beetje een scheef hoofd
Ik zie ook wel scheve hoofden buiten de spiegel omquote:Op maandag 14 november 2011 15:26 schreef Schenkstroop het volgende:
Heeft iedereen hier last van? Hoe kan het dat je mensen bekijkt zoals zij zijn door jouw ogen en vrijwel nooit een scheef hoofd ziet. totdat je ze in de spiegel bekijkt. Is dat enkelt gewenning?
Je kunt een SD kaartje in de spiegel doen en daarop bewaren...quote:Op maandag 14 november 2011 15:20 schreef Speedfight het volgende:
[..]
Kan niet, want dan heb je een foto in de spiegel en een foto en dan blijven het foto's en dan ziet het er nog steeds niet uit als puur in de spiegel...![]()
Wat een drama dit
quote:Op maandag 14 november 2011 15:17 schreef Cactus1 het volgende:
quote:Het artikel staat in Psychologie Magazine van November 2010 en is geschreven door Marloes Blom. Er staat:
Moeite met uw eigen beeltenis? Niet zo gek: we zien onszelf doorgaans in spiegelbeeldversie - en vinden onszelf daarom in die versie het knapst. Troost u: de mensen om u heen zien liever wél de fotoversie.
Same differencequote:Op maandag 14 november 2011 15:30 schreef 314 het volgende:
je wordt juist gespiegeld in de...... spiegel natuurlijk!
Dus volgens Marloes is het puur gewenning?quote:Op maandag 14 november 2011 15:30 schreef palawan het volgende:
gekopieerd van http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=139210
Gaat over hetzelfde onderwerp
[..]
tof he?quote:Op maandag 14 november 2011 15:31 schreef Dhaha het volgende:
ik vind mezelf er beter uitzien in piegelbeeld
Dus als je een foto van jezelf maakt en je vindt je gezicht er scheef uitzien. dan moet je omdraaien draaien en de foto nog een keer maken omdat de belichting anders op je gezicht valt?quote:
Helaas waar, dan zeg ik jezus wat een lelijke foto, en dan zeggen ze: zo zie je er gewoon uit hoorquote:Op maandag 14 november 2011 15:16 schreef Hiddendoe het volgende:
De camera liegt niet; jouw ogen zien echter alleen wat ze willen zien.
Gaat het alleen om scheefheid?quote:Op maandag 14 november 2011 15:46 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Dus als je een foto van jezelf maakt en je vindt je gezicht er scheef uitzien. dan moet je omdraaien draaien en de foto nog een keer maken omdat de belichting anders op je gezicht valt?
Pijnlijk inderdaad.quote:Op maandag 14 november 2011 15:48 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Helaas waar, dan zeg ik jezus wat een lelijke foto, en dan zeggen ze: zo zie je er gewoon uit hoor
Bijna vergeten, dat zou ik nog gaan doen. nu nog eentje kopen..quote:Op maandag 14 november 2011 20:18 schreef mrspoeZ het volgende:
En als je jezelf op je webcam bekijkt Schenkstroop?
Wat verwacht je als je foto's maakt met je 10 jaar oude mobielquote:Op maandag 14 november 2011 15:14 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik vind mijn gezicht er anders uitzien in de spiegel dan wanneer ik op een foto sta. Hebben jullie dat ook en hoeveel verschil zou het maken bij jou denk je?
Mijn mobiel heeft geen mogelijkheid tot fotos nemen. en hij is 5 jaar oud. ook goed?quote:Op maandag 14 november 2011 21:01 schreef kevin66166 het volgende:
[..]
Wat verwacht je als je foto's maakt met je 10 jaar oude mobiel
quote:de reden waarom anderen je niet lelijker vinden op een foto dan in het echt is omdat iedereen het meest kritisch over hun eigen uiterlijk is
Komt me bekend voor het positieve is dat als je er in de spiegel beter uit ziet dat je er dan ook in het echt beter uit ziet. Maar het licht ook heel erg aan de licht inval als jij bijvoorbeeld een flitser in je gezicht krijgt en je hebt een licht oneffen huid dan zie je dat direct.quote:Op maandag 14 november 2011 15:16 schreef Rabiosa het volgende:
Maar als het licht goed schijnt licht het het licht ook aan de intensiteit van het licht, soms licht er iets in de weg en lijkt het licht lichtelijk het beeld te vertekenen.quote:Op dinsdag 15 november 2011 00:10 schreef dinosteen het volgende:
[..]
Komt me bekend voor het positieve is dat als je er in de spiegel beter uit ziet dat je er dan ook in het echt beter uit ziet. Maar het licht ook heel erg aan de licht inval als jij bijvoorbeeld een flitser in je gezicht krijgt en je hebt een licht oneffen huid dan zie je dat direct.
Zeker waar maar toch over het algemeen geven de flitsers van de meeste compact camera's je een wit gezicht. En de meeste camera's van mobiele telefoons geven iemands huidskleur ook verre van goed weer met of zonder flitsquote:Op dinsdag 15 november 2011 00:13 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Maar als het licht goed schijnt licht het het licht ook aan de intensiteit van het licht, soms licht er iets in de weg en lijkt het licht lichtelijk het beeld te vertekenen.
das een goeie, je kijkt niet recht naar iemand of naar de spiegel. dus je ziet jezelf altijd ietsjes schuin.quote:Op maandag 14 november 2011 21:27 schreef -Strawberry- het volgende:
In de spiegel bekijk je jezelf altijd vanuit ooghoogte. Op een foto niet, je houdt de camera immers niet altijd op ooghoogte.
Absoluut. Maakt een wereld van verschil. De meest moderne lenzen halen het gewoon niet bij een menselijk oog. En dan heb je het nog over belichting enz.quote:Op maandag 14 november 2011 15:14 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik vind mijn gezicht er anders uitzien in de spiegel dan wanneer ik op een foto sta. Hebben jullie dat ook en hoeveel verschil zou het maken bij jou denk je?
Dit ja. Soms loop ik langs de spiegel en denk 'oh zie er wel leuk uit, ff foto maken' en dan zie ik er op die foto totaal anders uit (komt ook doordat ik camera vast moet houden en dat gaat makkelijker met rechts dus is een foto maken van de linkerkant van mn gezicht een stuk moeilijker, en ik loop altijd met mn linkerkant langs de spiegel- en doordat er ander licht is).quote:Op maandag 14 november 2011 15:16 schreef Rabiosa het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |