Dan hoop ik van harte dat hij geen kinderen heeft mogen ontvangen, om in zijn terminologie te blijven.quote:Op maandag 14 november 2011 20:34 schreef Gattaca het volgende:
Ik vond deze gast naarder:
http://www.refdag.nl/nieu(...)blijf_slaan_1_355928
[ afbeelding ]
[..]
Kinderen met een stok slaan, zijn ze helemaal gek geworden.
Dat was een rechter (!) volgens mij, geen dominee.quote:Op maandag 14 november 2011 21:14 schreef DDDDDaaf het volgende:
Ik heb er geen enkele moeite mee, wanneer ouders een corrigerende tik uitdelen aan een strontvervelend kind, maar volgens mij roepen de heren dominee met dit soort teksten gewoon op tot kindermishandeling. Al kermt het kind het uit van de pijn en zit het onder de striemen, gewoon door blijven meppen. Beter nog: slaan met een stok "tot er een hartsverandering optreedt", m.a.w. tot je het kind psychisch gebroken hebt...
Ik had het filmpje van de Amerikaanse dominee overigens nog nooit gezien, maar het zou mij niks verbazen wanneer 'ie met een enorme hard-on rondloopt tijdens zijn kastijd-sessie. Een kind met een leren riem slaan, weg lopen en dan toch nog even terugkomen om nog een aantal slagen extra uit te delen. Dat komt op mij eerlijk gezegd nogal pervers over...
Je hebt nog gelijk ook.quote:Op maandag 14 november 2011 21:27 schreef Gattaca het volgende:
[..]
Dat was een rechter (!) volgens mij, geen dominee.
Nee, ik sla ze niet inderdaad.quote:Op maandag 14 november 2011 20:38 schreef Gattaca het volgende:
[..]
Je gaat andermans kinderen toch niet slaan ...
+1quote:Op maandag 14 november 2011 21:14 schreef DDDDDaaf het volgende:
Ik heb er geen enkele moeite mee, wanneer ouders een corrigerende tik uitdelen aan een strontvervelend kind, maar volgens mij roepen de heren dominee met dit soort teksten gewoon op tot kindermishandeling. Al kermt het kind het uit van de pijn en zit het onder de striemen, gewoon door blijven meppen. Beter nog: slaan met een stok "tot er een hartsverandering optreedt", m.a.w. tot je het kind psychisch gebroken hebt...
Ik had het filmpje van de Amerikaanse dominee overigens nog nooit gezien, maar het zou mij niks verbazen wanneer 'ie met een enorme hard-on rondloopt tijdens zijn kastijd-sessie. Een kind met een leren riem slaan, weg lopen en dan toch nog even terugkomen om nog een aantal slagen extra uit te delen. Dat komt op mij eerlijk gezegd nogal pervers over...
Ik kende vroeger zo een extreem religieus gezin met 7 jongens waar de strengste school niet goed genoeg was, toen de jongens de leeftijd van 18 hadden waren ze weg , ze haten hun ouders.quote:
En dat kun je wel staven met cijfers, hé? Anders zou je reactie niets meer zijn dan getroll.quote:Op maandag 14 november 2011 23:03 schreef ouderejongere het volgende:
Echt weer typisch die zure linkse pers die er bovenop duikt. Woorden worden vrij geïnterpreteerd en volkomen uit hun context gerukt. Slaan moet de uiterste consequentie zijn als vrouw of kind niet wil luisteren, maar pas NA een corrigerend tikje
Bij mij in de kerk wordt bijna nooit geslagen, maar soms is het nodig. Dat is niet leuk voor de ouders om te doen, maar wel noodzakelijk.
We hebben allemaal gezien waar 25 jaar vrije opvoeding toe heeft geleid. Nog nooit was de jeugdcriminaliteit zo hoog als nu, allemaal de schuld van de ongelovigen.
Jeugdcriminelen komen vaak uit probleemgezinnen. Vaders die te veel drinken, moeders die hun frustraties afreageren op kinderen ... klinkt niet heel vrij.quote:Op maandag 14 november 2011 23:03 schreef ouderejongere het volgende:
Echt weer typisch die zure linkse pers die er bovenop duikt. Woorden worden vrij geïnterpreteerd en volkomen uit hun context gerukt. Slaan moet de uiterste consequentie zijn als vrouw of kind niet wil luisteren, maar pas NA een corrigerend tikje
Bij mij in de kerk wordt bijna nooit geslagen, maar soms is het nodig. Dat is niet leuk voor de ouders om te doen, maar wel noodzakelijk.
We hebben allemaal gezien waar 25 jaar vrije opvoeding toe heeft geleid. Nog nooit was de jeugdcriminaliteit zo hoog als nu, allemaal de schuld van de ongelovigen.
Die gedachte heb ik ook.quote:Op maandag 14 november 2011 23:19 schreef Gattaca het volgende:
[..]
Jeugdcriminelen komen vaak uit probleemgezinnen. Vaders die te veel drinken, moeders die hun frustraties afreageren op kinderen ... klinkt niet heel vrij.
Vrije opvoeding associeer ik eerder met elitaire gezinnen (Montessori-scholen, Iederwijs, etc)
Ik hoop echt dat jij een trol bent.quote:Op maandag 14 november 2011 23:03 schreef ouderejongere het volgende:
Ik zou ze, zoals eerder gezegd, wel een corrigerende tik geven. Ik zie dat niet als slaan. En ik kan me ook zeker niet vinden in de persberichten van zowel de dominee uit de OP als de dominee wiens afbeelding hierboven prijkt.quote:Op maandag 14 november 2011 22:22 schreef Gattaca het volgende:
[..]
ok dan heb ik het verkeerd gelezen.
You got to be kidding.quote:Op maandag 14 november 2011 23:03 schreef ouderejongere het volgende:
Echt weer typisch die zure linkse pers die er bovenop duikt. Woorden worden vrij geïnterpreteerd en volkomen uit hun context gerukt.
Oh ja. De vrouw wil niet naar Haar Meester, De Echtgenoot luisteren dus mag hij erop los meppen?quote:Slaan moet de uiterste consequentie zijn als vrouw of kind niet wil luisteren, maar pas NA een corrigerend tikje
Er is geen enkel onderzoek dat dat aantoont.quote:Bij mij in de kerk wordt bijna nooit geslagen, maar soms is het nodig. Dat is niet leuk voor de ouders om te doen, maar wel noodzakelijk.
Zolang je geen causaal verband kan aantonen tussen de opvoeding en de opkomst van de jeugdcriminaliteit is je opmerking waardeloos.quote:We hebben allemaal gezien waar 25 jaar vrije opvoeding toe heeft geleid. Nog nooit was de jeugdcriminaliteit zo hoog als nu, allemaal de schuld van de ongelovigen.
Komt dat niet ook doordat veel ouders helemaal niet of parttime naar hun kind omkijken? Hoeveel werkende moeders met moeilijk opvoedbare kinderen zijn er wel niet?quote:Op maandag 14 november 2011 23:03 schreef ouderejongere het volgende:
Toch niet weer die discussie hèquote:Op dinsdag 15 november 2011 07:39 schreef idefixo het volgende:
Komt dat niet ook doordat veel ouders helemaal niet of parttime naar hun kind omkijken? Hoeveel werkende moeders met moeilijk opvoedbare kinderen zijn er wel niet?
quote:Op maandag 14 november 2011 16:21 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Moeite met kijken kerel? Ik ben een meisje, 21 en heb nog geen kinderen. Ik heb nergens verkondigd dat ik een corrigerende tik goed vind, ik heb alleen een stronthekel aan mensen die als een dolle stier mensen gaan aanvallen omdat die een afwijkende mening hebben.
Oh, the ironyquote:Op maandag 14 november 2011 16:15 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Stoere jongen ben jij met je persoonlijk aanvallen.
Wat een dikke faal weer. Alsof veel ouders helemaal niet naar hun kind omkijken. Hoe kun je überhaupt zulke debiele uitspraken doen? Je moet toch wel echt heel dom zijn en ver van de waarheid af staan om zoiets te verzinnen.quote:Op dinsdag 15 november 2011 07:39 schreef idefixo het volgende:
[..]
Komt dat niet ook doordat veel ouders helemaal niet of parttime naar hun kind omkijken? Hoeveel werkende moeders met moeilijk opvoedbare kinderen zijn er wel niet?
Kinderen die in een creche worden gedumpt krijgen meestal te weinig aandacht net zoals kinderen die met hun broertjes en zusjes de straat op worden gestuurd.quote:Op dinsdag 15 november 2011 07:52 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Toch niet weer die discussie hè![]()
![]()
![]()
![]()
? Hier geldt hetzelfde: zolang niet is aangetoond dat er een causaal verband is tussen ouders die beiden werken en daaruit voortvloeiend crèche/opvang, en de negatieve invloed op de ontwikkeling, is dit argument net zo ongeldig als het 'ik sla mijn kind want als ik dat niet doe wordt het een crimineeltje'-argument.
Bron? Bewijs? Causale verbanden? Zomaar iets stellen kan elke kleuter wel.quote:Op dinsdag 15 november 2011 08:02 schreef idefixo het volgende:
[..]
Kinderen die in een creche worden gedumpt krijgen meestal te weinig aandacht net zoals kinderen die met hun broertjes en zusjes de straat op worden gestuurd.
Vroeger werden broertjes en zusjes inderdaad veel de straat opgestuurd. Als dat echt allemaal zo rampzalig is als jij beweert, mag het een wonder heten dat we vandaag de dag überhaupt nog enigszins kunnen functioneren in Nederland.quote:Op dinsdag 15 november 2011 08:02 schreef idefixo het volgende:
[..]
Kinderen die in een creche worden gedumpt krijgen meestal te weinig aandacht net zoals kinderen die met hun broertjes en zusjes de straat op worden gestuurd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |