abonnement Unibet Coolblue
pi_104338617


Er was eens een nieuwe serie die iedere zondag op ABC te zien was onder de naam Once upon a time. ABC beschrijft het als een 'modern, spannend en donker sprookje', dat maar liefst tweemaal zoveel kijkers trekt als de andere nieuwe sprookjesachtige serie Grimm. Een eigen topic op FOK! bleef dan ook niet lang uit...

De scenaristen, Edward Kitsis en Adam Horowitz - bekend van Lost - hebben Sneeuwwitje als fundament uitgekozen, maar knipogen voortdurend naar andere sprookjes. Vernuftig verweven zij een relatie tussen een rijke sprookjeswereld met onze eigen grauwe wereld:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De trailer: Enkele foto's:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De hoofdrolspelers:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Externe links:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_104348955
Wel een grappige serie
pi_104373017
quote:
14s.gif Op maandag 14 november 2011 12:58 schreef RedAlert het volgende:
Wel een grappige serie
Volgens de magische spiegel is het slechts een kwestie van tijd voor het aanslaat bij het grotere publiek. *O*
pi_104376788
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 21:30 schreef Bilge het volgende:

[..]

Volgens de magische spiegel is het slechts een kwestie van tijd voor het aanslaat bij het grotere publiek. *O*
Ik ga nu deeltje 4 kijken :7
pi_104390718
Ik was sceptisch voordat het begon, maar ik vind het eigenlijk tot nu toe heel erg leuk :D
Jennifer Morrison en Lana Parrila zijn echt steengoed ^O^
pi_104404047
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 12:30 schreef octopussy het volgende:
Ik was sceptisch voordat het begon, maar ik vind het eigenlijk tot nu toe heel erg leuk :D
Jennifer Morrison en Lana Parrila zijn echt steengoed ^O^
De meeste acteurs spreken mij ook aan (met als uitschieter Robert Carlyle) maar dat kleine jochie vind ik wel strontvervelend. No more happy endings zou ik in zijn geval niet zo heel erg vinden.
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 22:19 schreef RedAlert het volgende:

[..]

Ik ga nu deeltje 4 kijken :7
^O^ Omdat mijn Engels niet denderend is en ik geen details wil missen wacht ik nog ff op de ondertiteling.
  zaterdag 19 november 2011 @ 17:46:02 #7
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_104557021
Ginnifer Goodwin met kort haar is zo lieeeeeeeeeeef. Die oortjes. En veel kontshots van Jennifer Morrison. En de koningin is ook seksie.

Nu even een ander soort review.

Carlyle acteurt zoals altijd top. De rest van de cast ook, al is het jongetje wel typisch zo'n kind die je verwacht in films en series. Ben benieuwd naar meer scenes met Giancarlo Esposito. Hij was echt ongelooflijk in Breaking Bad.
When all else fails, you always have delusion.
pi_104663952
Ik geef de serie een kans, maar ik denk, na de trailer gezien te hebben, dat ik hem te makkelijk ga vinden.
Extremistisch gematigd.
pi_104697858
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 03:52 schreef P8 het volgende:
Ik geef de serie een kans, maar ik denk, na de trailer gezien te hebben, dat ik hem te makkelijk ga vinden.
Ik zit nu ook te twijfelen of ik dit wel ga volgen...in de toekomst.
pi_104704446
Misschien ben ik er te bevooroordeeld ingestapt, maar ik vind het nu al een vervelende serie. Oninteressante dialogen, erg veel potentieloze karakters, en te gepolijst. Ik krijg er een beetje een soapgevoel bij. En ik hou niet van soaps.
Jammer, want het verhaal heeft wel degelijk potentie imho.
Extremistisch gematigd.
pi_104709942
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 00:18 schreef P8 het volgende:
Misschien ben ik er te bevooroordeeld ingestapt, maar ik vind het nu al een vervelende serie. Oninteressante dialogen, erg veel potentieloze karakters, en te gepolijst. Ik krijg er een beetje een soapgevoel bij. En ik hou niet van soaps.
Jammer, want het verhaal heeft wel degelijk potentie imho.
Hoeveel afleveringen heb je gezien?
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_104712760
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 10:09 schreef Tha_Bartman het volgende:

[..]

Hoeveel afleveringen heb je gezien?
Alleen de eerste, hoezo?
Extremistisch gematigd.
pi_104894960
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 11:47 schreef P8 het volgende:

[..]

Alleen de eerste, hoezo?
De 1e aflevering was een pilot, wat ook wel bleek uit de zwakke special effects, de chaotische omschakeling tussen beide werelden en weinig diepgang. Die pilot viel toch in goede aarde bij publiek en ABC, waardoor volgende afleveringen een groter budget hebben en meer rust en diepgang uitstralen.

Vandaag is het de beurt aan aflevering 5, That Still Small Voice.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_104902147
Leuke serie ^O^
  donderdag 1 december 2011 @ 10:39:08 #15
54310 Keano
PSV / Celtic
pi_105043743
Rumpelstiltskin steelt echt de show. Wat een baas!

In Trainspotting was het ook al zo'n held.
"These four walls saw the rise and fall and your midnight getaway"
  donderdag 1 december 2011 @ 11:54:01 #16
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_105046175
En in Stargate: Universe
When all else fails, you always have delusion.
  maandag 5 december 2011 @ 13:12:21 #17
88233 Steve
Still the best.
pi_105205614
Ik vind het beste een aardige serie, kijkt leuk weg.
En sprookjes. O+.
"Atb is lief, groetjes Peri."
  dinsdag 6 december 2011 @ 19:31:42 #18
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_105265217
Ik vond het opzich wel interessant dat Carlyle glimlachtte toen prinsdude zei dat hij zich weer dingen kon herinneren.
When all else fails, you always have delusion.
pi_105266667
Tijdens een griep alle afleveringen gemarathond. Leuke serie! Acteurs zijn goed, op de dat irritante kind na dan :P. Dialogen zijn soms wat cheesy en te langdradig, mag wel iets meer pit in. De sprookjesgedeeltes vind ik veruit het leukst, daarbij passen die dialogen ook goed en ik vind het interessant om te zien welke wendingen ze aan de bekende sprookjes hebben gegeven.

Blijf de serie voorlopig wel volgen, als m'n tijdschema het toelaat :)
  dinsdag 6 december 2011 @ 20:18:27 #20
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_105267885
En trouwens: fucking Anthony Hopkins. :o :o :o :o
When all else fails, you always have delusion.
  dinsdag 6 december 2011 @ 20:29:38 #21
88233 Steve
Still the best.
pi_105268434
Huh?
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_105269517
Dat was niet Anthony Hopkins maar Alan Dale ;)
  dinsdag 6 december 2011 @ 20:54:38 #23
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_105269673
Jemig, ze lijken wel erg. Ik checkte ook de IMDB profielpagina van Anthony Hopkins en bij related news stond een bericht over Once Upon a Time. Dat hielp niet mee :') Edit, ik zie nu dus dat hij Widmore speelde in Lost. :) Daar herken ik hem eigenlijk van denk ik. Nooit een film met Anthony Hopkins gezien :')
When all else fails, you always have delusion.
pi_105329864
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 19:31 schreef Mirel het volgende:
Ik vond het opzich wel interessant dat Carlyle glimlachtte toen prinsdude zei dat hij zich weer dingen kon herinneren.
Volgens mij was dat omdat het een set-up was van de heks. Die 'vrouw' van prins charming had al eens eerder gerefereerd naar die molen, dus dit zou een mooie trigger zijn om zich weer zijn 'oude leventje' met haar te herinneren. Al is dat oude leventje denk ik nooit gebeurd en heeft de heks dit zo bekokstooft met die vrouw (misschien ook weer een dealtje gemaakt met repelsteeltje).
De heks stuurde hem natuurlijk expres langs de pawnbrokershop.

Ik ben normaal gesproken trouwens niet zo moeilijk over CGI enzo, maar deze aflevering heb ik me ontzettend geërgerd aan de vreselijk neppe sets en decors. Je zag duidelijk de afscheiding van de studiovloer en het groene scherm.
  donderdag 8 december 2011 @ 11:59:40 #25
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_105332478
Ja. Wat wel opvallend is is dat ze sommige extreme scherptediepte hebben. Wel mooi opzich
When all else fails, you always have delusion.
pi_105333735
MacGutcheon whiksy :D
pi_105475153
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 12:37 schreef Symer het volgende:
MacGutcheon whiksy :D
Ja, in een aflevering waarin ook Charles Widmore zijn opwachting maakt. Kan geen toeval zijn ;)

Ik vind de serie overigens best wat raakvlakken hebben met Lost. Elke aflevering een ander karakter dat wordt uitgediept bijvoorbeeld. Wat dat betreft zichtbaar dat dit een serie van de schrijvers van Lost is.
  zondag 11 december 2011 @ 22:53:28 #28
88233 Steve
Still the best.
pi_105475594
Er zijn heel veel referenties naar Lost in de serie. Ook bepaalde tijden van de klok enzo.
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_105501605
Hm vraag me af of met deze aflevering het los gaat.

Maarre ik dacht dat in deze wereld magie niet meer zou werken. Dus met dat hart is dan wel raar.
pi_105502459
Grrr, dacht dat ze eindelijk iemand hadden die erin gelooft, gaat ie dood :P

quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 10:19 schreef octopussy het volgende:

[..]

Ik ben normaal gesproken trouwens niet zo moeilijk over CGI enzo, maar deze aflevering heb ik me ontzettend geërgerd aan de vreselijk neppe sets en decors. Je zag duidelijk de afscheiding van de studiovloer en het groene scherm.
Klopt, CGI is niet van echt hoge kwaliteit, die vloer in dat kasteel vorige week was ook crap. Niet eens reflectie van de personen die erop liepen, wel van de omgeving.

Ik denk bij deze serie elke keer maar gewoon dat het niets af doet aan het verhaal.
pi_105504162
Ik was eerst negatief over de serie, maar nu vind ik hem echt super! Ze gaan heel origineel met die sprookjeswereld om. Het zijn geen stereotype sprookjesfiguren meer en dat bevalt me wel!
Unbowed, Unbent, Unbroken.
pi_105509637
Leuke serie, hij komt nu echt op gang.
  maandag 12 december 2011 @ 23:26:44 #33
88233 Steve
Still the best.
pi_105518702
Jammer dat Graham dood is (tenminste, zo lijkt het). Hij was namelijk niet verkeerd om naar te kijken. :@. :'). Plus dat ik hem als karakter wel leuk vond.
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_105686387
quote:
14s.gif Op maandag 12 december 2011 23:26 schreef Steve het volgende:
Jammer dat Graham dood is (tenminste, zo lijkt het). Hij was namelijk niet verkeerd om naar te kijken. :@. :'). Plus dat ik hem als karakter wel leuk vond.
Ik vond het vreemd dat de burgemeester, netzoals de slechte koningin uit de sprookjeswereld, Grahams hart uit een la trok en stukkneep. Zoiets verwacht je niet in de gewone wereld, en de scheidslijn tussen normale wereld en sprookjeswereld vervaagt zo ook. De burgemeester had misschien beter een of ander bezwarend contract of bewijsmiddel voor een verschrikkelijk misdrijf waar de doodstraf op staat, of een ongeldige verblijfsvergunning ofzo te voorschijn kunnen halen. Maar misschien is die grafkamer net de scheidslijn tussen beide werelden, en zullen op een dag alle inwoners van Storybrook door die kamer weer terugkeren naar de sprookjeswereld.

De burgemeester en MR. Gold kennen hun verleden als sprookjesfiguur. De overige figuren uit de normale wereld herinneren niet meer dat ze sprookjesfiguren waren, tenzij ze contact hebben met de reddende engel Emma Swan. Graham herinnerde zich dankzij Emma weer wie hij was, waardoor de vloek van de koningin langzaam afbrokkelde. Werd hij vermoord omdat hij niet langer het sexspeeltje van de burgemeester wilde zijn, of omdat hij zijn ware ik ontdekte en de vloek begon uit te werken? Die vraag is belangrijk omdat de burgemeester dan ook haar eigen (geadopteerde) zoon Henry zou kunnen willen doden.
pi_105689340
Volgens mij vermoorde ze hem uit wrok en afgunst.

Als ze zich zorgen maakte over de vloek had ze Emma ook wel kunnen vermoorden, lijkt me.
  Admin zaterdag 17 december 2011 @ 14:06:49 #36
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_105691778
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 10:21 schreef Bilge het volgende:

De burgemeester en MR. Gold kennen hun verleden als sprookjesfiguur.
Weet je zeker dat Mr. Gold het ook weet? Hij lijkt dezelfde aard te hebben als Repelsteeltje, maar weet hij ook wie hij zelf is?
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_105845369
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 14:06 schreef Breuls het volgende:

[..]

Weet je zeker dat Mr. Gold het ook weet? Hij lijkt dezelfde aard te hebben als Repelsteeltje, maar weet hij ook wie hij zelf is?
Het is eigenlijk meer een vermoeden.

In de eerste aflevering kreeg Repelsteeltje in de gevangenis bezoek van de prins en sneeuwwitje, met de vraag hoe de vloek van de koningin gebroken kon worden. Repelsteeltje wilde het antwoord alleen geven in ruil voor de naam van hun toekomstige kind, Emma. (de vloek kon trouwens gebroken worden door hun ongeboren kind in een of andere boom-capsule te stoppen, waarna die baby op haar 28e terugkomt en de strijd tussen het goed en het kwaad losbarst). In de echte wereld geeft Emma haar naam op bij de check-in van een hotel, waarop Mr. Gold verschijnt, en zegt alsof hij een bekende tegenkomt: "Emma! What a lovely name." en enigszins bedenkelijk: "Enjoy your stay, Emma".

Uit deze dialoog kun je nog concluderen dat Mr. Gold door het contact met Emma vaagjes zijn verleden herinnert, maar voor de rest gebrainwashed is. Maar aan het einde van de tweede aflevering kreeg ik sterk het vermoeden dat Mr. Gold zijn verleden kent. In een lang gesprek tussen de burgemeester en Mr. Gold beklaagt de burgemeester zich over Emma Swan, waarop Mr. Gold aanbiedt om te helpen, voor een prijs. Daarop antwoordt de burgemeester dat ze geen deals meer met hem sluit. Mr. Gold vraagt: welke deal doel je op? (In de sprookjeswereld hadden zij ook een deal gesloten, namelijk dat Repelsteeltje zou vertellen hoe de koningin de vloek werkend krijgt in ruil voor een comfortabel leven voor Repelsteeltje in de gewone wereld, waar de koningin/ burgemeester al zijn wensen moet inwilligen.) Even wordt er gezinspeeld op de deal uit de sprookjeswereld, maar dan blijken ze in de gewone wereld ook een deal gesloten te hebben: de burgemeester verkreeg haar geadopteerde zoon Henry namelijk via Mr. Gold. Daarop vraagt Mr. Gold enigszins bijtend: waarom koos je eigenlijk voor de naam Henry?( Dat is namelijk de naam van de vader van de koningin, die zij, ondanks dat ze van hem hield, de hart heeft uitgerukt om de vloek werkend te krijgen.) De burgemeester beantwoordt de vraag over de naam niet, en stelt een eveneens bijtende wedervraag: heb je express Henry gekozen zodat (zijn biologische moeder) Emma naar Storybrook zou komen? Mr. Gold houdt zich van de domme, maar kan een grijns niet onderdrukken. Daarop vraagt de burgemeester door over Emma, en Mr. gold zegt: "ik denk dat jij precies weet wie zij is". Als de burgemeester door blijft zeuren, verzoekt Mr. gold dat ze hem met rust laat. De burgemeester moet dit verzoek uiteraard honoreren gezien de eerdere deal in de sprookjeswereld.

Nu is het technisch gezien weer mogelijk dat de naam Henry ook in de normale wereld een speciale betekenis heeft voor de burgemeester, en dat Mr. Gold ook in de normale wereld een valide reden heeft om juist Henry als adoptiekind uit te kiezen, maar ik denk dat dat iets te ver zou doorvoeren, en de beide personen simpelweg doelen op hun ervaringen uit de sprookjeswereld. Hoewel de scriptschrijvers bewust onzekerheid over dit onderwerp opwekken, denk ik dat ze hier zo ver in een richting zijn doorgeschoten, dat een alternatieve route nog wel mogelijk is maar wel ondoenlijk moeilijk zal worden. Het zou ook te ingewikkeld worden voor de gewone kijker.

De volgende aflevering is pas op 8 januari. Zou Repelsteeltje op de een of andere manier te verleiden zijn om die datum naar voren te trekken? :@
pi_105857357
Jeetje wat een analyse :P ik vind Emma gewoon leuk! :D
  Admin woensdag 21 december 2011 @ 10:00:48 #39
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_105857428
Interessante analyse wel, ja. Wat ik eruit haal is dat men het bewust in het midden houdt: wie weet wat Repelsteeltje weet? Het zal onderdeel zijn van het mysterie.

Vergeet niet dat de showrunners bij Lost vandaan komen en proberen deze serie een vergelijkbare mysterieuze laag mee te geven. :)

(Incl. de Lost-easter eggs in de serie.)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  maandag 9 januari 2012 @ 20:29:22 #40
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_106615384
Ik ben zo blij dat Carlyle in deze serie zit. En props voor de schrijvers dat ze een simpel idee meer en meer uitdiepen met backstory en intriges.
When all else fails, you always have delusion.
pi_106616597
Wel jammer dat er deze aflevering niets gebeurde qua ontdekking of Harry's verhaal nou waar is of niet.
  Admin maandag 16 januari 2012 @ 23:04:22 #42
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_106893969
Hans en Grietje!

Leuk om te zien. En Emma Caulfield, kleine rol maar altijd leuk.

En het nummerbord van de motor was 23. *O*
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  maandag 23 januari 2012 @ 19:25:32 #43
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_107148552
Vraagje, in de nieuwe ep (10) zie je in de intro Ruby in de sprookjeswereld. Tot nu toe hebben we haar niet gezien. Aan de biker te zien klopt de chronologie dus wel.
When all else fails, you always have delusion.
  maandag 23 januari 2012 @ 19:32:51 #44
88233 Steve
Still the best.
pi_107148843
Wat is je vraag dan?
"Atb is lief, groetjes Peri."
  maandag 23 januari 2012 @ 20:14:10 #45
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_107150996
Woeps.

Nee ik dacht, was de ep wel de goeie qua volgorde. Maar de dingen in de intro blijken bij de ep te horen, netzoals dat bij BSG ook altijd het geval was.
When all else fails, you always have delusion.
pi_107155764
Ik vond deze aflevering niet de meest interessante tot dusver. Sowieso ligt de nadruk vooral op de onderlinge relatie tussen sneeuwwitje en prins charming, en dat is nou net het onderdeel wat mij het minste boeit.
  maandag 23 januari 2012 @ 21:43:35 #47
16874 creno
born this way
pi_107156605
Wat een geweldige laatste scene van aflevering 10.

Ik ben verslaafd geraakt aan deze serie.
<a href="http://www.pantsman.nl" rel="nofollow" target="_blank">www.pantsman.nl</a>
fanserie voor en door fans van WIDM
  dinsdag 24 januari 2012 @ 01:37:40 #48
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_107166457
Soms vind ik de stukken uit de sprookjeswereld net iets te lang duren. Voor mij is het juist interessanter om te zien hoe ze erachter gaan komen.
吴 曼 迪
pi_107172333
quote:
17s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 01:37 schreef megamandy het volgende:
Soms vind ik de stukken uit de sprookjeswereld net iets te lang duren. Voor mij is het juist interessanter om te zien hoe ze erachter gaan komen.
Dat vind ik ook, zie die sprookjes stukjes steeds maar als opvulling, om de serie langer te maken.
pi_107172994
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 21:43 schreef creno het volgende:
Wat een geweldige laatste scene van aflevering 10.

Ik ben verslaafd geraakt aan deze serie.
Ik vond laatste scene juist lame en voospelbaar :P
  Admin dinsdag 24 januari 2012 @ 11:53:47 #51
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_107173642
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 20:14 schreef Mirel het volgende:
Woeps.

Nee ik dacht, was de ep wel de goeie qua volgorde. Maar de dingen in de intro blijken bij de ep te horen, netzoals dat bij BSG ook altijd het geval was.
Ja, dat viel me ook op.

Overigens zag ik in eerste instantie niet dat Ruby dezelfde was als Red Riding Hood. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 12:48:46 #52
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_107175523
Ruby is dus haar reallife naam. Ik zat telkens te googlen naar het sprookjesverhaal over een Ruby, kon niks vinden :')
When all else fails, you always have delusion.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 12:51:04 #53
88233 Steve
Still the best.
pi_107175587
Ruby (robijn) is een rode steen --> roodkapje. :P. Veel (misschien wel alle) namen verwijzen ook naar het sprookjespersonage.
"Atb is lief, groetjes Peri."
  dinsdag 24 januari 2012 @ 12:58:10 #54
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_107175824
Ik vind het leuk dat de serie veel Jennifer kontshots heeft. En kortharige Ginnifer is lief.
When all else fails, you always have delusion.
pi_107183342
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 12:58 schreef Mirel het volgende:
Ik vind het leuk dat de serie veel Jennifer kontshots heeft. En kortharige Ginnifer is lief.
En de serie zelf? _O-
  dinsdag 24 januari 2012 @ 16:54:57 #56
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_107184196
Die is ook tof. Maar het is erg opvallend hoevaak we Jennifer's kont in strakke broeken zien :P
When all else fails, you always have delusion.
pi_107184415
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 16:54 schreef Mirel het volgende:
Die is ook tof. Maar het is erg opvallend hoevaak we Jennifer's kont in strakke broeken zien :P
Mij hoor je niet klagen.
pi_107189090
De scenaristen wijken steeds vaker af van hun oorspronkelijke uitgangspunten: sprookjeswereld en werkelijke wereld lopen niet altijd synchroon, sprookjes worden naar hartelust veranderd, personen die in de ene wereld de goeierik zijn spelen de slechterik in de andere wereld, de werkelijke wereld bevat enkele sprookjesachtige elementen, etc. Jammer vind ik dat.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 19:37:15 #59
202546 Baszh
The Dude abides
pi_107190228
Ik dacht dat dat juist de bedoeling was. Die vloek had Emma niet geraakt en omdat zij nu in Storybrook is begint het te kraken.
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
  dinsdag 24 januari 2012 @ 20:02:19 #60
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_107191422
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 19:11 schreef Bilge het volgende:
De scenaristen wijken steeds vaker af van hun oorspronkelijke uitgangspunten: sprookjeswereld en werkelijke wereld lopen niet altijd synchroon, sprookjes worden naar hartelust veranderd, personen die in de ene wereld de goeierik zijn spelen de slechterik in de andere wereld, de werkelijke wereld bevat enkele sprookjesachtige elementen, etc. Jammer vind ik dat.
wie zijn er dan goeierik <> slechterik?
  Admin dinsdag 24 januari 2012 @ 20:09:55 #61
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_107191844
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 19:11 schreef Bilge het volgende:
De scenaristen wijken steeds vaker af van hun oorspronkelijke uitgangspunten:
En die zijn?

Aangezien we nog maar tien afleveringen hebben gehad neem ik aan dat we gewoon nog zitten te kijken naar wat oorspronkelijk met deze serie bedoeld is. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 20:25:02 #62
16874 creno
born this way
pi_107192636
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 12:51 schreef Steve het volgende:
Ruby (robijn) is een rode steen --> roodkapje. :P. Veel (misschien wel alle) namen verwijzen ook naar het sprookjespersonage.
http://ouatv1.blogspot.com/2011/12/trivia-character-names.html

Op deze site wat uitleg.
&lt;a href="http://www.pantsman.nl" rel="nofollow" target="_blank"&gt;www.pantsman.nl&lt;/a&gt;
fanserie voor en door fans van WIDM
pi_107201771
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 19:37 schreef Baszh het volgende:
Ik dacht dat dat juist de bedoeling was. Die vloek had Emma niet geraakt en omdat zij nu in Storybrook is begint het te kraken.
Zo kun je een deel van de inconsequenties verklaren, maar niet alle. In de achtste aflevering vergaart Repelsteeltje de macht van 'the dark one', op advies van the dark one, door middel van brandstichting. In de gewone wereld is juist Emma Swan uit op machtsuitbreiding, en is Repelsteeltje haar adviseur en tevens de brandstichter. Dat Emma Swan geen brand sticht, en niet de held wil uithangen is perfect verklaarbaar met jouw logica, maar dat Repelsteeltje en Emma Swan elkaars equivalenten zijn blijft mij bevreemden.

De aflevering daarop is zelfs nog inconsequenter. In de sprookjeswereld stuurt de koningin de twee kinderen naar het snoephuis van de heks om een giftige appel te stelen, wat je helemaal niet terugziet in de echte wereld. De heks uit van het snoephuis wil de kinderen opeten, terwijl de winkeleigenaar heel beschaafd en coulant is. De tiende aflevering moet ik nog zien, maar de sinds nieuwjaar ingezette route belooft weinig goeds.

quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 20:02 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

wie zijn er dan goeierik <> slechterik?
Aflevering acht: Repelsteeltje vs Emma Swan, aflevering negen: heks vs winkeleigenaar.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 23:11:29 #64
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_107201861
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 23:09 schreef Bilge het volgende:

[..]

Zo kun je een deel van de inconsequenties verklaren, maar niet alle. In de achtste aflevering vergaart Repelsteeltje de macht van 'the dark one', op advies van the dark one, door middel van brandstichting. In de gewone wereld is juist Emma Swan uit op machtsuitbreiding, en is Repelsteeltje haar adviseur en tevens de brandstichter. Dat Emma Swan geen brand sticht, en niet de held wil uithangen is perfect verklaarbaar met jouw logica, maar dat Repelsteeltje en Emma Swan elkaars equivalenten zijn blijft mij bevreemden.

De aflevering daarop is zelfs nog inconsequenter. In de sprookjeswereld stuurt de koningin de twee kinderen naar het snoephuis van de heks om een giftige appel te stelen, wat je helemaal niet terugziet in de echte wereld. De heks uit van het snoephuis wil de kinderen opeten, terwijl de winkeleigenaar heel beschaafd en coulant is. De tiende aflevering moet ik nog zien, maar de sinds nieuwjaar ingezette route belooft weinig goeds.
He? Repelsteeltje is in de gewone wereld toch ook zeer zeker uit op machtuitbreiding? Geld is macht immers. En contracten en afspraken maakt hij in beide werelden.
pi_107201963
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 23:11 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

He? Repelsteeltje is in de gewone wereld toch ook zeer zeker uit op machtuitbreiding? Geld is macht immers.
Het is mij ontgaan dat hij geld verkreeg, kan je die scene beschrijven?
  dinsdag 24 januari 2012 @ 23:14:43 #66
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_107202025
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 23:13 schreef Bilge het volgende:

[..]

Het is mij ontgaan dat hij geld verkreeg, kan je die scene beschrijven?
In de eerste aflevering volgens mij blijkt dat hij bijvoorbeeld het pand van de inn bezit, daar komt hij volgens mij zijn huur innen. Plus hij heet Gold natuurlijk.
pi_107202730
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 23:14 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

In de eerste aflevering volgens mij blijkt dat hij bijvoorbeeld het pand van de inn bezit, daar komt hij volgens mij zijn huur innen.
Ok, ik dacht dat je het over afl. 8 had.

Ik herinner me dat aan het einde van de achtste aflevering Mr. Gold vertelt dat hij Emma geholpen heeft om sheriff te worden omdat zij bij hem in het krijt staat. Als zij eenmaal sheriff is, kan hij haar als verlengstuk gebruiken. Deze scene was een poging van de scenaristen om die balans tussen beide werelden intact te houden, maar zij wisten zich geen raad met de adviserende rol van 'the dark one', het overlijden van the dark one, en de wanhopigheid van Repelsteeltje enerzijds, en anderzijds de adviserende rol van Mr. Gold, dat niemand sterft, en juist Emma Swan wanhopig is.

Ik blijf erbij dat de eerste 6 afleveringen veel beter klopten, in aflevering zeven slopen sprookjesachtige taferelen de normale wereld binnen, en vanaf acht ontbreekt de synchronisatie.
  woensdag 25 januari 2012 @ 00:41:11 #68
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_107204651
Ach, in het begin was het sowieso niet synchoon, want daar zagen we het eind van de sprookjeswereld. Alles wat je nu ziet is in het verleden, enkele handelingen zijn misschien synchroon, maar het is niet iets waar ik van uit ga.

quote:
aflevering negen: heks vs winkeleigenaar.
Waarom vs? En de winkeleigenaar lijkt me totaal niet belangrijk.
When all else fails, you always have delusion.
  woensdag 25 januari 2012 @ 00:48:52 #69
202546 Baszh
The Dude abides
pi_107204829
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 00:41 schreef Mirel het volgende:
Ach, in het begin was het sowieso niet synchoon, want daar zagen we het eind van de sprookjeswereld. Alles wat je nu ziet is in het verleden, enkele handelingen zijn misschien synchroon, maar het is niet iets waar ik van uit ga.

[..]

Waarom vs? En de winkeleigenaar lijkt me totaal niet belangrijk.
Ik neem aan omdat hij hen de winkel niet uitliet. Heks wilde ze opeten, eigenaar aangeven. Verder niet erg belangrijk idd
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
pi_107207856
Die winkeleigenaar heeft er toch niks mee te maken? Het gaat er juist om dat de burgermeester die kinderen van hun vader af wil houden. Maar er moet natuurlijk wel een rede zijn om hansel en gretel in het verhaal te krijgen. En dat dat het stelen van (het) snoep(huis) is.

Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren met de nieuweling in de stad. Ik heb wel een idee, maar las dat nog niet iedereen aflevering 10 gezien heeft, dus beetje lullig om dat er al neer te zetten dan...
Terrifying Kittysaurus: "Limitations are the shackles we bind to ourselves"
pi_107209177
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 08:34 schreef dyonvbaal het volgende:
Die winkeleigenaar heeft er toch niks mee te maken? Het gaat er juist om dat de burgermeester die kinderen van hun vader af wil houden. Maar er moet natuurlijk wel een rede zijn om hansel en gretel in het verhaal te krijgen. En dat dat het stelen van (het) snoep(huis) is.

Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren met de nieuweling in de stad. Ik heb wel een idee, maar las dat nog niet iedereen aflevering 10 gezien heeft, dus beetje lullig om dat er al neer te zetten dan...
Daar zijn spoilertags voor uitgevonden hè ;)
pi_107209970
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 12:51 schreef Steve het volgende:
Ruby (robijn) is een rode steen --> roodkapje. :P. Veel (misschien wel alle) namen verwijzen ook naar het sprookjespersonage.
Em-ma, is z'n ma :D
pi_107211210
Het tempo mag er wel weer inkomen. Aflevering 7 beloofde zoveel goeds!
Unbowed, Unbent, Unbroken.
  woensdag 25 januari 2012 @ 12:50:21 #74
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_107214482
Wat was aflevering 7 precies?
吴 曼 迪
pi_107215013
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 08:34 schreef dyonvbaal het volgende:
Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren met de nieuweling in de stad. Ik heb wel een idee, maar las dat nog niet iedereen aflevering 10 gezien heeft, dus beetje lullig om dat er al neer te zetten dan...
Het lijkt me dat hij de schrijver van Henry's boek is. Denk niet dat hij dan meteen een Grimm is zoals ik elders lees, maar wie dan wel weet ik niet.
pi_107215542
Volgens mij met die tunnel/grot, dat ze bijna iets ontdekten van de sprookjeswereld. Dat moet nu toch wel een keer zeker worden.

In ieder geval dat 1 of 2 mensen het weten.
  woensdag 25 januari 2012 @ 13:53:18 #77
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_107216517
quote:
5s.gif Op woensdag 25 januari 2012 13:08 schreef Symer het volgende:

[..]

Het lijkt me dat hij de schrijver van Henry's boek is. Denk niet dat hij dan meteen een Grimm is zoals ik elders lees, maar wie dan wel weet ik niet.
Dat denk ik ook.
pi_107225382
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:50 schreef megamandy het volgende:
Wat was aflevering 7 precies?
Over de jager.
Unbowed, Unbent, Unbroken.
  woensdag 25 januari 2012 @ 18:46:30 #79
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_107226799
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 18:10 schreef BeyondTheGreen het volgende:

[..]

Over de jager.
Oja met die thombe ook toch? Dan weet ik het weer :Y
吴 曼 迪
pi_107307164
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 17:01 schreef truedestiny het volgende:

[..]

Mij hoor je niet klagen.
Je bent niet de enige inderdaad. Al ben ik ook wel gecharmeerd van Lana Parrilla.

Op de 1 of andere manier associeer ik Mary Margaret (Ginnifer) met Amelie/Audrey Toutou wat betreft schattig gehalte.

Tot dusver aardige serie die lekker wegkijkt alleen dat kind is ietwat irritant.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 14:40:46 #81
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_107441230
Het lijkt me niet toeval dat bij het eind de blik van Gus Fring te zien was. Koud gezicht met één wenkbrauw lichtjes omhoog. :9
When all else fails, you always have delusion.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 16:30:25 #82
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_107444988
Ben benieuwd wat er nu moet het boek gaat gebeuren.
吴 曼 迪
pi_107458589
Ik vind die Ginnifer Goodwin soms wel een beetje TE schattig gekleed, altijd in die truttige blousjes en zo'n vestje eroverheen :P en ben ik de enige die Lana Parilla echt zo'n typje MILF vind uit een porno film? :')
pi_107560563
Zo even de laatste 4 afleveringen kijken O+
pi_107936487
De karakters weten het nu dus ook van hunzelf.
pi_107936544
Hah die chick van Lost is wel irritant nu met haar Australische accent, past niet bij de serie.
  maandag 13 februari 2012 @ 17:44:53 #87
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_107936807
quote:
15s.gif Op maandag 13 februari 2012 17:35 schreef truedestiny het volgende:
De karakters weten het nu dus ook van hunzelf.
De queen en rumpelstilskin leken het altijd al te weten toch.

Ow, en heeft iedereen de 'One flew over the cuckoo's nest'-verwijzing gezien? :D
pi_107943503
Wat een fijne aflevering O+
pi_107947801
Na tig keer Beast en Belle te hebben gehoord, bedacht ik pas 5 minuten voor het einde... oh... Belle & The Beast :')

Trouwens had Rumple toch ook iets van een regeling dat de Queen moest luisteren als hij Please zei ofzo? Waarom gebruikt hij dat niet.
  maandag 13 februari 2012 @ 21:53:36 #90
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_107948778
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 21:36 schreef JDx het volgende:
Na tig keer Beast en Belle te hebben gehoord, bedacht ik pas 5 minuten voor het einde... oh... Belle & The Beast :')

Trouwens had Rumple toch ook iets van een regeling dat de Queen moest luisteren als hij Please zei ofzo? Waarom gebruikt hij dat niet.
en dat theekopje dan? en gaston?
pi_107949379
quote:
11s.gif Op maandag 13 februari 2012 21:53 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

en dat theekopje dan? en gaston?
Dat ken ik verder niet, ken dat hele sprookje niet, heeft dat er ook mee te maken?
pi_107949690
Belle from down under and the beast.
  maandag 13 februari 2012 @ 22:43:37 #93
16874 creno
born this way
pi_107951525
Wie was die blonde griet die ten huwelijk werd gevraagd (allison ofzo), heb ik die al eerder moeten zien ?
&lt;a href="http://www.pantsman.nl" rel="nofollow" target="_blank"&gt;www.pantsman.nl&lt;/a&gt;
fanserie voor en door fans van WIDM
  maandag 13 februari 2012 @ 22:47:55 #94
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_107951745
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 22:04 schreef JDx het volgende:

[..]

Dat ken ik verder niet, ken dat hele sprookje niet, heeft dat er ook mee te maken?
is allemaal uit de Disney-film.
pi_107952667
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 22:43 schreef creno het volgende:
Wie was die blonde griet die ten huwelijk werd gevraagd (allison ofzo), heb ik die al eerder moeten zien ?
Yup, volgens mij als Assepoester :)
pi_107953412
quote:
99s.gif Op maandag 13 februari 2012 17:44 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

De queen en rumpelstilskin leken het altijd al te weten toch.

Ow, en heeft iedereen de 'One flew over the cuckoo's nest'-verwijzing gezien? :D
Nee, ik zag wel op dat busje met bloemen "Game Of Thorns" staan.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 16:48:18 #97
202546 Baszh
The Dude abides
pi_107973348
quote:
99s.gif Op maandag 13 februari 2012 17:44 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

De queen en rumpelstilskin leken het altijd al te weten toch.

Ow, en heeft iedereen de 'One flew over the cuckoo's nest'-verwijzing gezien? :D
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
  dinsdag 14 februari 2012 @ 16:48:55 #98
202546 Baszh
The Dude abides
pi_107973378
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 21:36 schreef JDx het volgende:
Na tig keer Beast en Belle te hebben gehoord, bedacht ik pas 5 minuten voor het einde... oh... Belle & The Beast :')

Trouwens had Rumple toch ook iets van een regeling dat de Queen moest luisteren als hij Please zei ofzo? Waarom gebruikt hij dat niet.
Misschien zei hij daarom dat hij de macht had ?
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
  dinsdag 14 februari 2012 @ 16:50:10 #99
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_107973433
quote:
7s.gif Op maandag 13 februari 2012 23:22 schreef Symer het volgende:

[..]

Nee, ik zag wel op dat busje met bloemen "Game Of Thorns" staan.
Ja ik ook. _O-



En nurse ratched dus, ook one flew over the cuckoo's nest, net als de indiaan dus.





[ Bericht 8% gewijzigd door egeltje1985 op 14-02-2012 16:59:26 ]
  dinsdag 14 februari 2012 @ 16:59:22 #100
202546 Baszh
The Dude abides
pi_107973806
Yep :P
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
pi_107977968
quote:
15s.gif Op maandag 13 februari 2012 17:35 schreef truedestiny het volgende:
De karakters weten het nu dus ook van hunzelf.
Als je beetje op had gelet tijdens kijken weet je dat dat aleen met Repelsteeltje het geval is.
pi_107978032
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 18:54 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Als je beetje op had gelet tijdens kijken weet je dat dat aleen met Repelsteeltje het geval is.
Haha als jij een beetje had opgelet dan weet je dat mevrouw de burgemeester het ook weet.
pi_107982852
edit: verkeerde topic :'(

[ Bericht 35% gewijzigd door truedestiny op 14-02-2012 20:52:35 ]
  woensdag 29 februari 2012 @ 23:31:28 #104
16874 creno
born this way
pi_108569929
Damn, geen aflevering ivm de oscars..
&lt;a href="http://www.pantsman.nl" rel="nofollow" target="_blank"&gt;www.pantsman.nl&lt;/a&gt;
fanserie voor en door fans van WIDM
  maandag 12 maart 2012 @ 15:17:15 #105
88233 Steve
Still the best.
pi_109012393
Leuke twist dat Roodkapje de wolf was. :Y.
"Atb is lief, groetjes Peri."
  maandag 12 maart 2012 @ 15:23:37 #106
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_109012660
quote:
14s.gif Op maandag 12 maart 2012 15:17 schreef Steve het volgende:
Leuke twist dat Roodkapje de wolf was. :Y.
:Y

Nice aflevering. En lekker gruwelijk ook, ben blij dat deze serie dat niet schuwt.
pi_109401441
Ok wie snapt het verhaal nog een beetje? Ik geloof dat ik de weg een beetje kwijt ben. Sinds die motorrijder storybrook binnenreed kreeg ik al vraagtekens, die elke aflevering groter en groter worden. De grote lijn in het verhaal is wel duidelijk, maar ik wil meer. :(
  donderdag 22 maart 2012 @ 20:26:25 #108
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_109401576
Robert Carlyle is een geweldige acteur.
When all else fails, you always have delusion.
pi_109402033
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 20:26 schreef Mirel het volgende:
Robert Carlyle is een geweldige acteur.
echt he _O_
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_109402638
Ik heb het ook een beetje gehad met de serie, ze blijven elke keer maar in gaan op die oude sprookjes, ik zie liever dat er dingen worden ontdekt in de echte wereld.
  zaterdag 24 maart 2012 @ 08:52:53 #111
63388 tass
There Can Be Only One!
pi_109455179
Ik vind de combo tussen de sprookjes en leven in Storyb(r)ook juist geweldig!
En Carlyle is zeker geweldig, helemaal als Repelsteeltje! Als Gold is zijn karakter wat minder uitbundig, maar daarom juist zo mysterieus. Zijn motieven zijn zo onduidelijk. Wil hij de boel nou terugdraaien naar de sprookjes of juist niet? Echt geweldig _O_
pi_109548515
Die nieuwe aflevering is geweldig, een uitblinker! Mad Hatter _O_
Unbowed, Unbent, Unbroken.
  maandag 26 maart 2012 @ 21:58:17 #113
88233 Steve
Still the best.
pi_109548689
Mad Hatter werd echt geweldig gespeeld. Mooie verhaallijn had hij ook.

Wonderland zag er wel echt vreselijk uit. :{.
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_109548783
quote:
14s.gif Op maandag 26 maart 2012 21:58 schreef Steve het volgende:
Mad Hatter werd echt geweldig gespeeld. Mooie verhaallijn had hij ook.

Wonderland zag er wel echt vreselijk uit. :{.
Viel nog wel mee..is natuurlijk weinig budget voor, dus dan maar lelijk en kitscherig..opzich niet zo veel mis mee voor een serie.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  maandag 26 maart 2012 @ 22:27:09 #115
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_109550382
Mad Hatter leek een beetje op deze acteur.
http://www.imdb.com/name/nm0365501/
When all else fails, you always have delusion.
  maandag 26 maart 2012 @ 22:30:45 #116
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_109550618
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 22:00 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Viel nog wel mee..is natuurlijk weinig budget voor, dus dan maar lelijk en kitscherig..opzich niet zo veel mis mee voor een serie.
Ja ik vond het ook wel prima. Lekker overdreven gras enzo, felle kleuren. Beter niet te realistisch proberen te zijn wat mij betreft, de sprookjeswereld is natuurlijk sowieso onrealistisch dus dat alles daar er wat nep uitziet maakt me niet zo uit. :)
  maandag 26 maart 2012 @ 23:52:25 #117
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_109553863
Ze combineerden al zoveel sprookjes in de sprookjeswereld die we tot nu toe zagen. Maar die van Alice en Wonderland is nu ook een aparte wereld/dimensie?

Opvallend.
When all else fails, you always have delusion.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 00:10:05 #118
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_109554508
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 23:52 schreef Mirel het volgende:
Ze combineerden al zoveel sprookjes in de sprookjeswereld die we tot nu toe zagen. Maar die van Alice en Wonderland is nu ook een aparte wereld/dimensie?

Opvallend.

Vind je? Ik zou het vreemder hebben gevonden als wonderland echt in de sprookjeswereld had gelegen.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 00:15:51 #119
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_109554668
Hoezo? Alle sprookjes spelen zich af in hun eigen fictieve wereld. In Once Upon A Time zitten ze allemaal in één wereld. En dan is het Alice in Wonderland sprookje daar losstaand van.
When all else fails, you always have delusion.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 00:20:28 #120
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_109554793
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 00:15 schreef Mirel het volgende:
Hoezo? Alle sprookjes spelen zich af in hun eigen fictieve wereld. In Once Upon A Time zitten ze allemaal in één wereld. En dan is het Alice in Wonderland sprookje daar losstaand van.
Misschien omdat bij Alice in wonderland in het oorspronkelijke verhaal zo duidelijk uitgelegd wordt hoe men in die wereld komt, vanuit een andere wereld, in tegenstelling tot sprookjes waarbij de wereld er gewoon is.
pi_109555549
Fantastische aflevering _O_
pi_109783515
Prima aflevering inderdaad :)
Eindelijk weer wat belangrijke ontwikkelingen met betrekking tot het hoofdverhaal. Dat Prins Charming-Sneeuwwitje geneuzel heb ik eigenlijk wel gezien onderhand.
  maandag 2 april 2012 @ 18:15:32 #123
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_109813136
Hmm. Het verhaal in onze wereld kabbelt voort maar de sprookjeswereld is zoals altijd goed aan het uitdiepen. Al vond ik de transformatie van goed naar slecht van Regina wel heel snel gaan. Beetje slecht geacteerd ook.

En kleine Snow White dan.. het meisje die haar speelt is veel te expressief. Ik denk dat dat hetgene is wat ik er zo raar aan vond. Het kind is gewoon een beetje eng en raar op die manier. Vond iemand anders dat ook?
When all else fails, you always have delusion.
pi_109821686
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 18:15 schreef Mirel het volgende:
Hmm. Het verhaal in onze wereld kabbelt voort maar de sprookjeswereld is zoals altijd goed aan het uitdiepen. Al vond ik de transformatie van goed naar slecht van Regina wel heel snel gaan. Beetje slecht geacteerd ook.

En kleine Snow White dan.. het meisje die haar speelt is veel te expressief. Ik denk dat dat hetgene is wat ik er zo raar aan vond. Het kind is gewoon een beetje eng en raar op die manier. Vond iemand anders dat ook?
Ben ik 't wel mee eens ja.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
pi_109823012
haha idd, ik dacht dat die kleine Snow een of andere psycho freak was :D
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_109835399
Maar viel me wel op dat kleine Snow veel weg had van volwassen Snow. Wat dat betreft goed gecast. Alleen kwam het wel wat freaky over ja.

Nog 4 afleveringen neem ik aan? Ik ben benieuwd hoe ze het gaan doen... hoe kan je de seizoensverhaallijn afsluiten zonder meteen bestaansrecht van de serie weg te nemen? Misschien is het ook beter om het bij 1 seizoen te houden, maar dan had er al meer ontrafelt moeten zijn zo ten tijde van aflevering 18 alweer.

Vrees beetje voor een gehaast seizoenseinde en een oninteressant seizoen 2.
  Admin dinsdag 3 april 2012 @ 08:19:20 #127
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_109837422
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 00:15 schreef Mirel het volgende:
Hoezo? Alle sprookjes spelen zich af in hun eigen fictieve wereld. In Once Upon A Time zitten ze allemaal in één wereld. En dan is het Alice in Wonderland sprookje daar losstaand van.
Ze gingen 'through the looking glass'. Da's toch wel een leuke toevoeging en voldoende reden om het een beetje los te laten zijn. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_109848908
Prachtige serie, mooi ook dat wij na de laatste aflevering eindelijk inzicht hebben in het waarom van de haat richting Snow van de Queen! :)
Lana Parrilla (Queen) is ook een prachtige vrouw :9 nu heb ik ook wel weer zin om die oude sprookjes weer eens te gaan lezen :)
pi_109950096
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 19:25 schreef Mirel het volgende:
Vraagje, in de nieuwe ep (10) zie je in de intro Ruby in de sprookjeswereld. Tot nu toe hebben we haar niet gezien. Aan de biker te zien klopt de chronologie dus wel.
Haha dat had ik precies hetzelfde, had zoiets van heb ik een ep gemist ofzo :P

Ben inmiddels ook bij, erg leuke serie..

Het is voor mij alleen af en toe onduidelijk of de Mayor/Queen het nu wel of niet weet. Mr. Gold weet het sowieso heb ik het idee. Maar de Mayor vind het ook niet raar dat gold haar Majesty noemt.. Maar als ze het weet waarom laat ze Emma dan niet vermoorden?

En Henry denkt dat ze het niet weet.. Vage shit..
Wel mooi dat je met ep 18 zag dat ook Regina ooit lief was O+
pi_109957679
Misschien kan ze Emma niet vermoorden, houdt iets haar tegen. Ze weet van de sprookjeswereld af. Ze herkende het glas van Snow's glazen kist en ze heeft Sheriff Graham vermoord door zijn hart fijn te knijpen.
Unbowed, Unbent, Unbroken.
pi_109958071
Ah, niet de link gelegd met het glas van de kist :P ik dacht misschien is het een stuk spiegel ofzo.

Sowieso wat er hier ook werd gezegd over de effecten enzo, valt mij echt totaal niet op :P
  donderdag 5 april 2012 @ 23:55:11 #132
372203 LaPeach
Peaches & Cream
pi_109965712
Erg leuke serie *O* al moet ik zeggen dat ik in het begin wel moeite had de verhaallijn een beetje te begrijpen :@
There is nothing permanent except change.
pi_109996719
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 19:02 schreef Yashaaaaa het volgende:

[..]

Haha dat had ik precies hetzelfde, had zoiets van heb ik een ep gemist ofzo :P

Ben inmiddels ook bij, erg leuke serie..

Het is voor mij alleen af en toe onduidelijk of de Mayor/Queen het nu wel of niet weet. Mr. Gold weet het sowieso heb ik het idee. Maar de Mayor vind het ook niet raar dat gold haar Majesty noemt.. Maar als ze het weet waarom laat ze Emma dan niet vermoorden?

En Henry denkt dat ze het niet weet.. Vage shit..
Wel mooi dat je met ep 18 zag dat ook Regina ooit lief was O+
Heb je een beetje opgelet? :P Mayor/Queen heeft die vloek noujuist opgelegd, natuurlijk weet zij het. Mr Gold weet het inderdaad ook.
Ze weet niet dat Emma de dochter is van Prince Charming en Snow, dus weinig reden om haar dan te vermoorden lijkt me zo.
Henry is ervan overtuigd dat zn moeke (mayor) de evil queen is, en er zich dus ook van bewust is.
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
pi_110279022
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 20:25 schreef MissSpooky het volgende:

[..]

Heb je een beetje opgelet? :P Mayor/Queen heeft die vloek noujuist opgelegd, natuurlijk weet zij het. Mr Gold weet het inderdaad ook.
Ze weet niet dat Emma de dochter is van Prince Charming en Snow, dus weinig reden om haar dan te vermoorden lijkt me zo.
Henry is ervan overtuigd dat zn moeke (mayor) de evil queen is, en er zich dus ook van bewust is.
Tuurlijk heb ik wel opgelet, maar dan nog vind ik het soms raar. Want als ze het echt weet vind ik dat ze er best cooltjes mee om gaat. En moet ze ook wel weten dat het kind Emma heet.
pi_110527828
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 15:16 schreef Yashaaaaa het volgende:

[..]

Tuurlijk heb ik wel opgelet, maar dan nog vind ik het soms raar. Want als ze het echt weet vind ik dat ze er best cooltjes mee om gaat. En moet ze ook wel weten dat het kind Emma heet.
Dat weet ze niet, in de eerste of tweede aflevering werd duidelijk dat Emma geboren werd op het moment dat de curse de sprookjeswereld overnam, daardoor dénk ik dat het nog geen naam had. Ook is ze in een kast gelegd die gemaakt was van magisch hout die de baby zou kunnen redden, en daardoor is zij terecht gekomen buiten Storybrook denk ik. De queen weet dus niet van het bestaan van de baby, misschien is ze er gemakshalve vanuit gegaan dat de baby dood is gegaan of gewoon niet mee is gekomen naar Storybrook.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_110527841
Klopt het dat er al 2 weken geen nieuwe afleveringen zijn gekomen?
pi_110527984
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 13:00 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Dat weet ze niet, in de eerste of tweede aflevering werd duidelijk dat Emma geboren werd op het moment dat de curse de sprookjeswereld overnam, daardoor dénk ik dat het nog geen naam had. Ook is ze in een kast gelegd die gemaakt was van magisch hout die de baby zou kunnen redden, en daardoor is zij terecht gekomen buiten Storybrook denk ik. De queen weet dus niet van het bestaan van de baby, misschien is ze er gemakshalve vanuit gegaan dat de baby dood is gegaan of gewoon niet mee is gekomen naar Storybrook.
Ja, mijn vriend heeft het nu ook ontdekt dus ik heb de eerste 4 afleveringen weer meegekeken. Als je kijkt met de gedachte van weet ze het nu wel of niet lijkt het er wel wat meer op dat ze het weet. Ook bedacht ik me dat ze de naam van de baby nooit heeft gehoord. Wel wist ze van de baby want ze vroeg nog van: where is the baby. Rumplestilskin heeft haar verteld dat de baby het zal kunnen breken, maar hij zal dan wel niet de naam van de baby verteld hebben, want die wist hij wel :)

maar toch vind ik dan nog steeds dat ze koeltjes met het boek omgaat :P Pas later wil ze dat boek echt weghebben.
pi_110528238
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 13:04 schreef Yashaaaaa het volgende:

[..]

Ja, mijn vriend heeft het nu ook ontdekt dus ik heb de eerste 4 afleveringen weer meegekeken. Als je kijkt met de gedachte van weet ze het nu wel of niet lijkt het er wel wat meer op dat ze het weet. Ook bedacht ik me dat ze de naam van de baby nooit heeft gehoord. Wel wist ze van de baby want ze vroeg nog van: where is the baby. Rumplestilskin heeft haar verteld dat de baby het zal kunnen breken, maar hij zal dan wel niet de naam van de baby verteld hebben, want die wist hij wel :)

maar toch vind ik dan nog steeds dat ze koeltjes met het boek omgaat :P Pas later wil ze dat boek echt weghebben.
Ze weet het. Dat is zeker met de laatste aflevering duidelijk, waarom ze zo graag wraak wil nemen op Snow.

Ze wist misschien van de baby, maar niet van de uitspraak van repelsteeltje, die zei dat ze op 28e hleeftijd terug zou keren.

Ze weet niet dat in het boek staat hoe zij vernield kan worden. Ze weet misschien wel dat alle verhalen van alle personages erin staan, maar niet dat de toekomst erin staat. Henry weet dit wel, daarom heeft hij dit stuk eruit gescheurd en volgens mij vernietigd, maar dat vernietigen weet ik niet 100% zeker. Hij heeft dat stuk ook aan Emma laten lezen zodat zij wist wat zij zou moeten gaan doen, en toen heeft hij het eruit gehaald, geloof ik.
pi_110528547
Hij heeft het eruit gehaald, aan emma gegeven en emma heeft het verbrand bij japie krekel :P
pi_110546196
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 13:00 schreef RenRen- het volgende:
Klopt het dat er al 2 weken geen nieuwe afleveringen zijn gekomen?
Ja, komende maandag weer, eerste van de laatste 4.
pi_110565096
Zin in!
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
pi_110626993
Hehe mijn vriend is nu aflevering 5 aan het kijken, over Japie Krekel.. En daar is kleine Gepetto, en als kind spreekt ie vloeiend engels en later als oude man ineens italiaans/engels :')
pi_110685317
Ik had een "ik zei het toch!" momentje, tot de laatste 10 minuten van de aflevering verschenen ;(
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  maandag 23 april 2012 @ 19:09:00 #144
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_110685839
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 18:57 schreef Cerbie het volgende:
Ik had een "ik zei het toch!" momentje, tot de laatste 10 minuten van de aflevering verschenen ;(
Ik ook... Gemeen zeg! Wel goede twist. :)
pi_110692322
Wat ik apart blijf vinden is dat ze zogenaamd in onze wereld leven nu, zonder magic. Maar dat de queen aantal afleveringen terug wel die Sheriff vermoorde door z'n hart dat ze in een doosje heeft tot stof te verknijpen.

Vond ik ook wel wat minder toen, dat ze dat kon. Had liever gewoon de 100% scheiding gehad van hier geen magic e.d. en andere wereld wel.
pi_110879961
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 20:59 schreef VacaLoca het volgende:
Wat ik apart blijf vinden is dat ze zogenaamd in onze wereld leven nu, zonder magic. Maar dat de queen aantal afleveringen terug wel die Sheriff vermoorde door z'n hart dat ze in een doosje heeft tot stof te verknijpen.

Vond ik ook wel wat minder toen, dat ze dat kon. Had liever gewoon de 100% scheiding gehad van hier geen magic e.d. en andere wereld wel.
Ik heb het idee dat er nog een aantal magische plekken zijn. Zo dus de tombe en nog een aantal plekken waar de magie tot stand wordt gehouden.
  vrijdag 27 april 2012 @ 23:16:37 #147
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_110883755
Er was ook nog die mijn waar iets diep binnen zat te schijnen.
When all else fails, you always have delusion.
pi_110884599
Net de sneakpeeks voor de volgende episode zitten kijken. Hebbe :9

http://www.spoilersguide.com/once-upon-a-time/
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_110905629
Leuke serie, even heel wat anders. ^O^
En Jennifer Morrison O+
pi_110906343
Wat is August nu precies? Niet de zoon dus, maar..? Gewoon iemand die de macht wil?
pi_110906396
quote:
11s.gif Op zaterdag 28 april 2012 19:39 schreef shiNinG_staR het volgende:
Wat is August nu precies? Niet de zoon dus, maar..?
Dat is de grote vraag.

Ik ben benieuwd wanneer we Emilie de Ravin weer terug gaan zien. Die zit daar ook nog ergens opgesloten.
pi_110906401
quote:
11s.gif Op zaterdag 28 april 2012 19:39 schreef shiNinG_staR het volgende:
Wat is August nu precies? Niet de zoon dus, maar..? Gewoon iemand die de macht wil?
Hij is de schrijver van het boek van Henry. Voor de rest is het nog een beetje gissen volgens mij.
pi_110906435
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 19:41 schreef Cpt.Awesome het volgende:

[..]

Hij is de schrijver van het boek van Henry. Voor de rest is het nog een beetje gissen volgens mij.
Oke, dacht even dat ik iets gemist had ;). Misschie één van de gebroeders Grimm? ;)
pi_110906517
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 april 2012 19:42 schreef shiNinG_staR het volgende:

[..]

Oke, dacht even dat ik iets gemist had ;). Misschie één van de gebroeders Grimm? ;)
Dan zit ie in de verkeerde show :P

Hij probeerde in ieder geval Rumpelstiltskin te bezweren, dus hij zal wel tot de goede kant behoren en de oude wereld willen herstellen ofzo. Neem aan dat we daar voor het einde van het seizoen wel meer over weten.
pi_110910626
De stranger is:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Unbowed, Unbent, Unbroken.
pi_110913422
Aantrekkelijk om naar die spoiler te kijken, maar dat ga ik dus mooi niet doen :)
  zaterdag 28 april 2012 @ 23:40:33 #157
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_110915255
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 21:23 schreef BeyondTheGreen het volgende:
De stranger is:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
When all else fails, you always have delusion.
pi_110921834
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 23:40 schreef Mirel het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Unbowed, Unbent, Unbroken.
  zondag 29 april 2012 @ 10:48:11 #159
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_110922772
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 09:40 schreef BeyondTheGreen het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
When all else fails, you always have delusion.
  zondag 29 april 2012 @ 19:27:46 #160
16874 creno
born this way
pi_110940033
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
&lt;a href="http://www.pantsman.nl" rel="nofollow" target="_blank"&gt;www.pantsman.nl&lt;/a&gt;
fanserie voor en door fans van WIDM
pi_110966532
Goede episode, alleen die laatste 2 minuten.. Lijkt me niet verstandig.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_110966886
spannende aflevering, eindelijk komt er een beetje schot in de zaak, maar de ontvoering is idd niet handig
pi_110967875
Wanneer is de volgende aflevering? O+
pi_110968707
7 mei
  donderdag 3 mei 2012 @ 12:49:23 #165
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_111080506
Ik heb de eerste 6 afleveringen nu gezien en ik ben echt positief verrast met de kwaliteit van de serie! Goed gespeeld ook ; en je wilt toch weten hoe het allemaal zit.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_111230181
De aflevering van deze week was verreweg de beste van de serie tot dusver. Ben benieuwd naar de resterende twee afleveringen :)

Iemand trouwens goed gekeken naar het vliegtuig dat op een gegeven moment voorbij kwam vliegen?
  zondag 6 mei 2012 @ 23:27:50 #167
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_111231259
Stond zeker Oceanic 815 op ofzo?
When all else fails, you always have delusion.
pi_111235262
815 nog net niet, maar het was inderdaad Oceanic ;)
pi_111242399
De eerste twee eps staan klaar om asap te bekijken. Ben erg benieuwd.
pi_111242570
Die aflv over Pinokkio is nu mijn favoriet. :)
Unbowed, Unbent, Unbroken.
  donderdag 10 mei 2012 @ 01:00:24 #171
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_111363175
Was de 21e ook de laatste? Fijn want dan moeten we zeker weer lang gaan wachten :') ;(
吴 曼 迪
  donderdag 10 mei 2012 @ 01:04:24 #172
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_111363273
quote:
17s.gif Op donderdag 10 mei 2012 01:00 schreef megamandy het volgende:
Was de 21e ook de laatste? Fijn want dan moeten we zeker weer lang gaan wachten :') ;(
De volgende is gewoon komende zondag al hoor. :)
  donderdag 10 mei 2012 @ 01:10:17 #173
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_111363437
quote:
99s.gif Op donderdag 10 mei 2012 01:04 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

De volgende is gewoon komende zondag al hoor. :)
Ok :) ik heb het niet meer bijgehouden :P vind het altijd verschrikkelijk met al die pauzes ertussen.
Heb gister en vandaag vanaf aflevering 16 moeten bijkijken en vond het wel iets voor een netwerk om zo het seizoen te laten eindigen :')
吴 曼 迪
  Admin donderdag 10 mei 2012 @ 01:11:46 #174
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_111363481
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 23:27 schreef Mirel het volgende:
Stond zeker Oceanic 815 op ofzo?
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 01:24 schreef Nickske1912 het volgende:
815 nog net niet, maar het was inderdaad Oceanic ;)
Vluchtnummers staan ook niet echt op het toestel, dus wie weet. ;)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  donderdag 10 mei 2012 @ 08:12:30 #175
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_111366003
Ik heb die dingen nooit van dichtbij gezien, weet ik het :(
When all else fails, you always have delusion.
pi_111366687
Ik vond het vrij moeilijk om door aflevering 1 heen te gaan; is de rest van de serie in dezelfde stijl of het wordt het een en ander al snel wat duidelijker?
  donderdag 10 mei 2012 @ 10:29:13 #177
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_111368716
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 09:03 schreef Vierkante_Ogen het volgende:
Ik vond het vrij moeilijk om door aflevering 1 heen te gaan; is de rest van de serie in dezelfde stijl of het wordt het een en ander al snel wat duidelijker?
Heb aflevering 1 ook gekeken, inderdaad een zware aflevering door al het tijdschuiven maar het heeft mijn interesse wel gewekt. Vanavond eens aflevering 2 kijken :Y
pi_111368984
Op http://www.spoilersguide.com/once-upon-a-time/ kun je trouwens de nieuwste promo zien voor de volgende epsiode (begint meteen met spelen!)
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  donderdag 10 mei 2012 @ 11:19:09 #179
372203 LaPeach
Peaches & Cream
pi_111370352
quote:
17s.gif Op donderdag 10 mei 2012 10:29 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Heb aflevering 1 ook gekeken, inderdaad een zware aflevering door al het tijdschuiven maar het heeft mijn interesse wel gewekt. Vanavond eens aflevering 2 kijken :Y
Ik moest ook heel erg wennen aan de eerste aflevering.. maar vind de serie echt geweldig :Y *O*
Jammer dat de laatste aflevering er al aan zit te komen :{
There is nothing permanent except change.
  donderdag 10 mei 2012 @ 11:35:45 #180
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_111370978
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 11:19 schreef LaPeach het volgende:

[..]

Ik moest ook heel erg wennen aan de eerste aflevering.. maar vind de serie echt geweldig :Y *O*
Jammer dat de laatste aflevering er al aan zit te komen :{
Is dat echt laatste-laatste aflevering of gewoon seizoensstop?
  donderdag 10 mei 2012 @ 11:41:41 #181
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_111371183
quote:
17s.gif Op donderdag 10 mei 2012 11:35 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Is dat echt laatste-laatste aflevering of gewoon seizoensstop?
Wordt zo goed als zeker renewed, goede kijkcijfers.
  donderdag 10 mei 2012 @ 11:42:41 #182
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_111371219
quote:
99s.gif Op donderdag 10 mei 2012 11:41 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Wordt zo goed als zeker renewed, goede kijkcijfers.
Ah mooi :)
pi_111376693
quote:
99s.gif Op donderdag 10 mei 2012 11:41 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Wordt zo goed als zeker renewed, goede kijkcijfers.
Oh mooi, dit vroeg ik me al af, omdat ik op een forum las dat iemand zei dat iedereen live moest kijken voor de kijkcijfers, ik dacht dat het misschien niet zo goed liep.
  donderdag 10 mei 2012 @ 14:33:17 #184
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_111377289
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:16 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Oh mooi, dit vroeg ik me al af, omdat ik op een forum las dat iemand zei dat iedereen live moest kijken voor de kijkcijfers, ik dacht dat het misschien niet zo goed liep.
Meest recente aflevering:

Episode 01-21: Sunday, 05/06/12
3.0 in the demo (0% episode-to-episode change) with 8.95 million; first in the timeslot.
Season average: 3.27 in the demo with 9.93 million.
Demo average rank: #3 of 22 scripted TV shows on the network (Fall 2011 – Spring 2012).
pi_111379128
Grootste probleem wat ik met deze serie heb is dat het seizoen bijna is afgelopen en uiteindelijk nog niks echt gebeurd is...
Het begin is wat lastig doorheen komen en de 3D animaties soms echt tenenkrommend maar goed wel een okay serie benieuwd wat ze met seizoen 2 kunnen gaan doen.
  donderdag 10 mei 2012 @ 20:48:40 #186
16874 creno
born this way
pi_111393385
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 15:23 schreef maniace het volgende:
Grootste probleem wat ik met deze serie heb is dat het seizoen bijna is afgelopen en uiteindelijk nog niks echt gebeurd is...
Het begin is wat lastig doorheen komen en de 3D animaties soms echt tenenkrommend maar goed wel een okay serie benieuwd wat ze met seizoen 2 kunnen gaan doen.
Dat is toch juist knap, dat je toch wilt weten wat er gaat gebeuren en er weinig gebeurd. (daaruit blijkt wel dat de makers van Lost erbij betrokken zijn)
&lt;a href="http://www.pantsman.nl" rel="nofollow" target="_blank"&gt;www.pantsman.nl&lt;/a&gt;
fanserie voor en door fans van WIDM
pi_111524708
eindelijk gebeurt er eens van alles!

nu weet ik niet of ik seizoen 2 ga volgen met alle teruggekeerde magie
  maandag 14 mei 2012 @ 14:12:15 #188
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_111532035
*O* Super aflevering! Jammer dat het een seizoensslot is!

Wanneer komt seizoen 2? Ergens eind dit jaar zeker?
  maandag 14 mei 2012 @ 16:03:54 #189
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_111536062
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 14:12 schreef Bienelientjee het volgende:
*O* Super aflevering! Jammer dat het een seizoensslot is!

Wanneer komt seizoen 2? Ergens eind dit jaar zeker?
September ja :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_111538462
September al? Die lui van ABC hebben door dat het aanslaat goed bezig die lui. Vanavond de laatste kijken.
pi_111539488
Aflevering was nice! :D En nu wachten :(
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
pi_111545222
Mooi O+
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  maandag 14 mei 2012 @ 19:52:45 #193
16874 creno
born this way
pi_111546780
Wat blijft het een fijne serie, goed seizoenseinde, beetje jammer dat we moeten wachten tot september...
&lt;a href="http://www.pantsman.nl" rel="nofollow" target="_blank"&gt;www.pantsman.nl&lt;/a&gt;
fanserie voor en door fans van WIDM
  Admin maandag 14 mei 2012 @ 22:41:44 #194
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_111557940
Sohee, big game changer die finale. :D

Leuk, ben benieuwd wat dit alles betekent voor het volgende seizoen. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_111558021
Alvast de eerste spoilers :P
http://www.spoilersguide.com/once-upon-a-time-season-2/
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  maandag 14 mei 2012 @ 22:48:30 #196
88233 Steve
Still the best.
pi_111558297
The Huntsman was weer even terug! :9~.
"Atb is lief, groetjes Peri."
  maandag 14 mei 2012 @ 23:29:49 #197
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_111560845
Ik wil een bad ass wizard met lange baard zien die z'n mannetje staat tegenover de powers van repelsteeltje of de koningin
When all else fails, you always have delusion.
pi_111561323
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet dat geen van de sprookjes related is. Maar zij? Dat vind ik echt... Slecht... Ik had allang door dat ze bekende sprookjes en het liefste Disney erbij pakken. Zij past ook echt totaal niet in de wereld van de rest van de sprookjes.
  maandag 14 mei 2012 @ 23:51:16 #199
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_111562048
SPOILER: gifjes
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_111562180
quote:
Spoiler? Maybe? :@
  maandag 14 mei 2012 @ 23:54:48 #201
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_111562255
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 23:53 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Spoiler? Maybe? :@
Asjeblief. Is je verbinding sloom? :P
pi_111562348
quote:
99s.gif Op maandag 14 mei 2012 23:54 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Asjeblief. Is je verbinding sloom? :P
Hoezo? Omdat ik hem nog niet gekeken heb? :D Ik had een drukke dag. Dus ga zo kijken, want kan toch niet slapen :') Maar toch, ik zat zo heel geboeid te kijken en kwam er toen achter dat ik dat nog niet gezien had :D
pi_111562362
Endedankjewel O+
  dinsdag 15 mei 2012 @ 00:00:08 #204
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_111562566
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 23:56 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Hoezo? Omdat ik hem nog niet gekeken heb? :D Ik had een drukke dag. Dus ga zo kijken, want kan toch niet slapen :') Maar toch, ik zat zo heel geboeid te kijken en kwam er toen achter dat ik dat nog niet gezien had :D
Ow, ik dacht dat de gifjes te veel waren, om te laden. :P
pi_111562674
quote:
99s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 00:00 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Ow, ik dacht dat de gifjes te veel waren, om te laden. :P
Nee, beetje spoiler-y :P
  dinsdag 15 mei 2012 @ 00:03:08 #206
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_111562723
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 00:02 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Nee, beetje spoiler-y :P
Sja, het is al uitgezonden he. O-)
  dinsdag 15 mei 2012 @ 01:45:50 #207
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_111565961
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 22:43 schreef Cerbie het volgende:
Alvast de eerste spoilers :P
http://www.spoilersguide.com/once-upon-a-time-season-2/
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit vraag ik mij inderdaad ook al een aantal afleveringen af :o
吴 曼 迪
  Admin dinsdag 15 mei 2012 @ 07:20:58 #208
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_111567295
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 23:38 schreef RenRen- het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet dat geen van de sprookjes related is. Maar zij? Dat vind ik echt... Slecht... Ik had allang door dat ze bekende sprookjes en het liefste Disney erbij pakken. Zij past ook echt totaal niet in de wereld van de rest van de sprookjes.
Wonderland past ook niet in het Grimm/Disney hoekje. De serie zelf gebruikt ook eerder de term 'storybook characters' dan 'fairytale characters'. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_111572193
Ik weet niet wat het is met deze serie. Het acteerwerk van een aantal karakters is onder de maat (Regina vooral, in mindere mate Emma en Henri), het verhaal is soms veel te voorspelbaar (Dreamy/Grumpy) of te snel of te traag (Emma die 21 afleveringen totaal niet gelooft en ineens een believer is) en het CGI-werk is vaak tenenkrommend (achtergronden in de kastelen bijvoorbeeld).

Maar het is zó leuk. Het verhaal van roodkapje vond ik een leuke wending hebben en het is leuk om te zien en te raden welke sprookjesfiguren bij welke Storybrook-inwoners horen. Ik krijg steeds meer zin om de klassieke Disney's te kijken en het einde van Seizoen 1 geeft een hele mooi inleiding op Seizoen 2. Zin in.
pi_111572631
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 01:45 schreef megamandy het volgende:

[..]

Dit vraag ik mij inderdaad ook al een aantal afleveringen af :o
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:+
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  Admin dinsdag 15 mei 2012 @ 11:31:54 #211
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_111572722
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 11:17 schreef Young_David het volgende:
CGI-werk is vaak tenenkrommend (achtergronden in de kastelen bijvoorbeeld).
Het CGI-werk is wel okay (zoals die draak), maar de chromakey-toestanden zijn veel te obvious. Ik hoop dan ook dat de serie een beetje meer budget krijgt zodat ze dat kunnen verbeteren in het nieuwe seizoen. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_111572892
Blue-screen bedoel ik ook voornamelijk ja. Je ziet gewoon dat ze in een studio staan. Die draak viel inderdaad wel mee ja.
  Admin dinsdag 15 mei 2012 @ 11:37:28 #213
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_111572956
Ja, bluescreen of greenscreen. Ik weet nooit wat het is, dus ik zeg dan maar gewoon chromakey. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_111574920
Achja, dat soort dingen moet je gewoon negeren en genieten van de serie. :D
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
  Admin dinsdag 15 mei 2012 @ 13:43:19 #215
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_111577673
Het zorgt ervoor dat je je realiseert dat het fictie is. Dus ik vind het, zeker in de context van genieten, wel relevant. Het valt immers op, en dat doe je niet expres. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_111577739
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 07:20 schreef Breuls het volgende:

[..]

Wonderland past ook niet in het Grimm/Disney hoekje. De serie zelf gebruikt ook eerder de term 'storybook characters' dan 'fairytale characters'. :)
Belle ook niet, maar ik zou niet weten hoe ze Mulan op een fatsoenlijke manier erin kunnen verwerken, andere tijd, andere plek, alles is zo anders... Maar niet zo anders dat het een andere dimensie kan zijn
pi_111664265
Hmm loop nog een paar afleveringen achter, maar bedenk me ineens zou die biker de zoon van Repelsteeltje zijn :P Misschien staat het hier al ergens maar ik ga nog geen spoilers lezen en wilde mijn gedachtespinsel even kwijt :P

Ow en ik had deze gedachtespinsel voor de hele ep over de zoon van repelsteeltje bleek te gaan :P


Edit: Jeej ik had gelijk *O*
Edit 2: Ik had ongelijk -O- Pff en ik vond mezelf zo slim omdat ik ineens een ingeving had voor ik de ep ging kijken. :')

[ Bericht 16% gewijzigd door Yashaaaaa op 17-05-2012 15:20:44 ]
pi_111677781
Toffe wending *O*

Mooi hoe ze alles aan elkaar knoopte vanaf ep 20 :Y
Ook weet ik nog steeds niet of ik Mr. Gold nu wel of niet moet vertrouwen, maar stiekem ben ik wel fan!
Ook heb ik sympathie voor Regina, vooral sinds die aflevering dat haar geliefde werd gedood door haar moeder :)
pi_111677870
Mr. Gold _O_
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_111712864
Wow die laatste aflevering _O_
pi_111719014
Goede finale, heb genoten!
Unbowed, Unbent, Unbroken.
pi_111725580
Prima finale inderdaad. Verrassende twist op het einde, ik dacht oprecht dat Mr. Gold het toverdrankje ging gebruiken om weer herenigd te worden met zijn zoon. Schijnbaar is de drang naar macht nog steeds te sterk.

Overigens had ik ook wel graag Pinokkio met zijn vader herenigd zien worden en in mindere mate The Mad Hatter met zijn dochter.
pi_111751789
Oeh spannend, benieuwd wat dit voor gevolg gaat geven! Vond het best zielig voor Regina eigenlijk.

Maar stiekem snap ik niet echt alles. Pinokkio bijvoorbeeld, wordt hij nu weer 'levend'? En begrijp ik het goed als alle sprookjesfiguren in de gedaante zijn gestapt van hun hedendaagse alter ego's? En als de magie terugkomt, betekent dat de sprookjeswereld dan eigenlijk is veranderd in de hedendaagse wereld?
pi_111751897
quote:
11s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 20:01 schreef shiNinG_staR het volgende:
Oeh spannend, benieuwd wat dit voor gevolg gaat geven! Vond het best zielig voor Regina eigenlijk.

Maar stiekem snap ik niet echt alles. Pinokkio bijvoorbeeld, wordt hij nu weer 'levend'? En begrijp ik het goed als alle sprookjesfiguren in de gedaante zijn gestapt van hun hedendaagse alter ego's? En als de magie terugkomt, betekent dat de sprookjeswereld dan eigenlijk is veranderd in de hedendaagse wereld?
Alle sprookjesfiguren hebben nu de herinneringen van beide werelden inderdaad, zo weet Snow White wel dat ze Mary Margaret was. Volgens mij is er nog steeds geen magie, omdat dat niet mogelijk is in deze wereld.
pi_111751972
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 20:03 schreef Cpt.Awesome het volgende:

[..]

Alle sprookjesfiguren hebben nu de herinneringen van beide werelden inderdaad, zo weet Snow White wel dat ze Mary Margaret was. Volgens mij is er nog steeds geen magie, omdat dat niet mogelijk is in deze wereld.
Ah, oke, de sprookjeswereld bestaat dus nog gewoon?
En de magie is toch die paarse wolk die Repelsteeltje heeft losgelaten?
  zaterdag 19 mei 2012 @ 20:07:22 #226
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_111752083
Ja, dat wordt hoogstwaarschijnlijk wel iets van magie dat hij terugbrengt. Tenminste, dat mag ik hopen. Repelsteeltje wilt weer macht, dat kan vrijwel alleen met magie? En die queen lachte waarschijnlijk ook niet voor niets zo gemelijk! :D
pi_111752100
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 20:04 schreef shiNinG_staR het volgende:

[..]

Ah, oke, de sprookjeswereld bestaat dus nog gewoon?
En de magie is toch die paarse wolk die Repelsteeltje heeft losgelaten?
Denk wel dat die nog bestaat ja. Maar het verhaal zal zich denk ik gewoon blijven afspelen in Maine (al weet je het met oud Lost EP's Kitsis en Horowitz nooit natuurlijk).
Oh ja sorry, klopt helemaal! Rumpelstiltskin heeft inderdaad magie gebracht door die wolk!
pi_111773591
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 23:14 schreef Nickske1912 het volgende:
Prima finale inderdaad. Verrassende twist op het einde, ik dacht oprecht dat Mr. Gold het toverdrankje ging gebruiken om weer herenigd te worden met zijn zoon. Schijnbaar is de drang naar macht nog steeds te sterk.

Overigens had ik ook wel graag Pinokkio met zijn vader herenigd zien worden en in mindere mate The Mad Hatter met zijn dochter.
Dat gaat nu toch ook gebeuren? Gepetto heeft nu zijn geheugen ook terug. :Y

Edit, Oh nee, Pinokkio is nu weer van hout. Doh :')
pi_111909457
De seizoensfinale was zo rijk en mooi dat het een standalone film had kunnen zijn. _O_

Er is een mooie basis gelegd voor het volgende seizoen, ben benieuwd hoe ze het uitwerken. De scheiding tussen 2 werelden en personages zal nu wel verdwijnen.
pi_112905540
quote:
We’ll be seeing a lot more of Ruby in the magic-themed second season of Once Upon A Time. Meghan Ory, who recurred as Ruby aka Red Riding Hood on the freshman season of the breakout ABC drama, has been upped to series regular for the upcoming second season. I hear the promotion was put in motion at the beginning of 2012 when Ory started fielding strong interest for pilots. It was triggered recently, following Once‘s second season renewal by ABC. Canadian-born Ory, Gersh and manager Russ Mortensen, ended up appearing in 17 of the 22 episodes of Once‘s first season.
http://www.deadline.com/2(...)t&utm_medium=twitter
  Admin donderdag 14 juni 2012 @ 23:11:48 #231
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_112910132
Meer van Ory is geen straf. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_113130955
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 23:11 schreef Breuls het volgende:
Meer van Ory is geen straf. :)
Meer van Emilie de Ravin zéker niet O+

quote:
We couldn’t have conjured up better Once Upon a Time news if you furnished us with a magical well and a flask of Windex and/or love potion: Emilie de Ravin has been upgraded to series regular status for Season 2.
http://tvline.com/2012/06(...)es-regular-season-2/
  Boks-Chick zaterdag 7 juli 2012 @ 20:57:12 #233
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_113903521
net ingehaakt, sinds donderdag, en inmiddels al aangeland bij ep.8 Ik vind het onwijs tof!
leuk hoe de verhaallijnen tussen de echte wereld en de sprookjeswereld qua gebeurtenissen overeenkomen c.q. met elkaar te maken (b)lijken te hebben. Heerlijke nieuwe serie _O_
lolwut
  zaterdag 7 juli 2012 @ 20:58:05 #234
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_113903548
quote:
19s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 20:57 schreef BrandX het volgende:
net ingehaakt, sinds donderdag, en inmiddels al aangeland bij ep.8 Ik vind het onwijs tof!
leuk hoe de verhaallijnen tussen de echte wereld en de sprookjeswereld qua gebeurtenissen overeenkomen c.q. met elkaar te maken (b)lijken te hebben. Heerlijke nieuwe serie _O_
Welkom. :)
  Boks-Chick zaterdag 7 juli 2012 @ 20:59:04 #235
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_113903579
Hey Egel :D
Thanks.
lolwut
  zaterdag 7 juli 2012 @ 21:00:39 #236
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_113903626
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 23:55 schreef Bilge het volgende:
De seizoensfinale was zo rijk en mooi dat het een standalone film had kunnen zijn. _O_

Er is een mooie basis gelegd voor het volgende seizoen, ben benieuwd hoe ze het uitwerken. De scheiding tussen 2 werelden en personages zal nu wel verdwijnen.
Net de laatste ep gezien, heel goed, maar de laatste 30 seconden waren echt een afknapper. En omdat ik niet zo'n sukkel ben als Bilge, de rest van mijn verhaal in een spoilertag
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
!!! Go 49-ers !!!
  zaterdag 7 juli 2012 @ 21:00:52 #237
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_113903636
Overigens, ik heb de serie proberen aan te raden aan vrienden, maar op een één of andere manier klinkt het verhaal gek ofzo. Ik heb nog niemand aan het kijken gekregen.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 21:02:00 #238
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_113903671
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 21:00 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Net de laatste ep gezien, heel goed, maar de laatste 30 seconden waren echt een afknapper. En omdat ik niet zo'n sukkel ben als Bilge, de rest van mijn verhaal in een spoilertag
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoezo sukkel? Mis ik iets? :P
pi_116888436
Nog twee weken en seizoen 2 barst los! *O*

Heb de serie vorige week opgepikt eigenlijk puur als vergelijkingsmateriaal met Grimm. Pilot gezien, en door, en door en binnen een week alle 22 afleveringen gehad :') En ondertussen tot de ontdekking gekomen dat schrijvers van Lost er achter zitten. Ik had het kunnen weten, sommige cliffhangers en twists gaven me hetzelfde "GVD, ik MOET nu de volgende aflevering ook meteen kijken!" gevoel als met Lost. Hopelijk heeft deze serie wel een meer bevredigend einde ;) En Robert Carlyle verdient een Emmy voor zijn ge-wel-di-ge rol.

Een paar gedachtes over seizoen 1 en 2, voor de veiligheid achter een
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Seizoen 2, ik heb d'r zin an!

[ Bericht 0% gewijzigd door robdriessen op 17-09-2012 14:02:51 ]
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
pi_116888730
quote:
6s.gif Op maandag 17 september 2012 13:52 schreef robdriessen het volgende:
Nog twee weken en seizoen 2 barst los! *O*

Heb de serie vorige week opgepikt eigenlijk puur als vergelijkingsmateriaal met Grimm. Pilot gezien, en door, en door en binnen een week alle 22 afleveringen gehad :') En ondertussen tot de ontdekking gekomen dat schrijvers van Lost er achter zitten. Ik had het kunnen weten, sommige cliffhangers en twists gaven me hetzelfde "GVD, ik MOET nu de volgende aflevering ook meteen kijken!" gevoel als met Lost. Hopelijk heeft deze serie wel een meer bevredigend einde ;) En Robert Carlyle verdient een Emmy voor zijn ge-wel-di-ge rol.

Een paar gedachtes over seizoen 1 en 2, voor de veiligheid achter een
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Seizoen 2, ik heb d'r zin an!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb er ook zin an! ;) Het is geen serie waar ik héél erg naar uitkijk, maar bij elke aflevering vermaak ik me altijd wel enorm.
pi_117468249
Nieuwe seizoen is er.

En als
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 89% gewijzigd door Beach op 01-10-2012 16:30:54 ]
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_117469264
Het is GEEN spoiler als het al uitgezonden is.. :(

Ik vond de zoen van gold en belle echt creepy :D
pi_117469464
quote:
2s.gif Op maandag 1 oktober 2012 16:47 schreef Pvoesss het volgende:
Het is GEEN spoiler als het al uitgezonden is.. :(

Ik vond de zoen van gold en belle echt creepy :D
Voor de mensen die nog moeten kijken eh.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_117469521
ja en zo kunenn we eeuwen doorgaan met dingen onder spoilers plaatsen.
Als het uitgezonden is dan is het gewoon geen spoiler.. :X
Want zo mis je het hele idee van het topic namelijk er over praten.
Ik lees zelden spoilers en ik kan vantevoren niet zien wat er in staat.. :W
  maandag 1 oktober 2012 @ 16:58:30 #245
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_117469696
Toffe aflevering op zich, verwachtte niet dat Mulan e.d. gelijktijdig liep met storybrooke. Wel vond ik het gedeelte met de wraith/nazgul/dementor wat flauw ofzo. Interesseerde me weinig en ik verwachtte toch niet dat Regina het niet zou overleven. Leek meer enkel een verhaalsnufje om Snow en Emma in de sprookjeswereld te krijgen.
pi_117473529
"I'll be back in five minutes"

Horloges in de sprookjeswereld? :o

Leuke eerste ep ^O^

[ Bericht 27% gewijzigd door STING op 01-10-2012 18:55:10 ]
  maandag 1 oktober 2012 @ 19:15:41 #247
130755 Kinga
versier hier
pi_117475102
Ah er is een topic van OUAT! *O*

Ik vond de 1e aflevering toch wel vet hoor :D En mag die acteur wat Mr. Gold speelt aub een Emmy winnen volgend jaar? Ik vraag me trouwens af of August nu weer leeft eigenlijk... En wel cool dat er nog ff nadruk op werd gelegd dat de karakters in Storybrooke ook niet weten wie Dr. Whale is, spanneeeeend :D

Ik vind al die verschillende accenten helemaal niet storend trouwens. Ik heb dat juist liever, dat de acteurs hun eigen accent behouden. (Princess Aurora uitgezonderd dan) Stoor me eerder aan slechte uitgevoerde Amerikaanse of Engelse accenten. Lekker door elkaar alles! Boeien!

Hier nog theorieën wie de kerel aan het begin was...?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_117475439
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 19:15 schreef Kinga het volgende:
Ah er is een topic van OUAT! *O*

Ik vond de 1e aflevering toch wel vet hoor :D En mag die acteur wat Mr. Gold speelt aub een Emmy winnen volgend jaar? Ik vraag me trouwens af of August nu weer leeft eigenlijk... En wel cool dat er nog ff nadruk op werd gelegd dat de karakters in Storybrooke ook niet weten wie Dr. Whale is, spanneeeeend :D

Ik vind al die verschillende accenten helemaal niet storend trouwens. Ik heb dat juist liever, dat de acteurs hun eigen accent behouden. (Princess Aurora uitgezonderd dan) Stoor me eerder aan slechte uitgevoerde Amerikaanse of Engelse accenten. Lekker door elkaar alles! Boeien!

Hier nog theorieën wie de kerel aan het begin was...?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik dacht zelf de zoon van mr Gold.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  maandag 1 oktober 2012 @ 19:23:12 #249
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_117475514
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 19:15 schreef Kinga het volgende:
Ah er is een topic van OUAT! *O*

Ik vond de 1e aflevering toch wel vet hoor :D En mag die acteur wat Mr. Gold speelt aub een Emmy winnen volgend jaar? Ik vraag me trouwens af of August nu weer leeft eigenlijk... En wel cool dat er nog ff nadruk op werd gelegd dat de karakters in Storybrooke ook niet weten wie Dr. Whale is, spanneeeeend :D

Ik vind al die verschillende accenten helemaal niet storend trouwens. Ik heb dat juist liever, dat de acteurs hun eigen accent behouden. (Princess Aurora uitgezonderd dan) Stoor me eerder aan slechte uitgevoerde Amerikaanse of Engelse accenten. Lekker door elkaar alles! Boeien!

Hier nog theorieën wie de kerel aan het begin was...?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En met de accenten heb ik ook geen probleem. Liefst een beetje neutraal, maar liever een eigen accent dan een geforceerd accent. Dat Australische van Belle, waar de meesten toch over vallen, vind ik prima hoor.
  maandag 1 oktober 2012 @ 20:38:55 #250
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_117479932
Robert Carlyle had een prachtrol als Begbie in Trainspotting en hij was een van de weinige goede punten aan het fiasco wat Stargate Universe heet.
When all else fails, you always have delusion.
pi_117486708
Die zoen tussen Belle en Gold was toch echt nasty :{

Verder yay! Weer begonnen :)
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 10:06:05 #252
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_117496401
Mr. Gold is voor OUAT wat Tyrion is voor Game of Thrones: de bad guy die je toch nooit helemaal kan haten, en stiekem de beste oneliners heeft ;) Maar ja: geef Robert Carlyle een Emmy!

Maar hoe nu verder? Ik zou het gaaf vinden als MM eens even flink de mouwen opstroopt en als good old Fairy Tale Land Snow White kont gaat schoppen. En het dilemma waar Regina zich nu in bevindt is ook interessant: ze heeft eindelijk haar zin, ze weet weer hoe ze magie kan aanroepen en nu dwingt Henry haar te kiezen voor haar donkere ambitie of de liefde voor hem. Ik kijk weer uit naar de volgende aflevering, alhoewel Mulan voor mijn gevoel niet in het hele Fairy Tale Land plaatje past. Dan had ik liever Sheherezade of Goldilocks of zo gezien.
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
pi_117496521
Hoezo past mulan er volgens jou niet?
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 10:37:57 #254
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_117497166
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 10:11 schreef Pvoesss het volgende:
Hoezo past mulan er volgens jou niet?
Misschien omdat tot nu toe het gros van de karakters toch uit Europese sprookjes komt. Ik had hetzelfde gevoel met de genie van de lamp. Maar ach, trek je vooral niet te veel van mij aan ;)
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
pi_117500697
Misschien een generatie verschil. Voor mij valt Mulan ook buiten de categorie fairytale karakters. Wellicht komt dat omdat de Disney tekenfilm 'na mijn tijd' is.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 13:05:55 #256
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_117501195
OUAT put sowieso uit veel verschillende verhalen. Alice in Wonderland is ook niet van Grimm natuurlijk.
pi_117501384
Ja ik snap het wel gedeeltelijk, maar zo is mr gold ook het beest.. en zijn rol is repelsteeltje :D
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 13:16:59 #258
88233 Steve
Still the best.
pi_117501487
Ik vind het op zich wel leuk dat ze ook oude Chinese legendes en Duizend-en-één-nacht bijvoorbeeld gebruiken. Maar die zijn inderdaad wel een beetje 'misplaatst' in het sprookjesbos, omdat die verhalen zich in een heel andere cultuur afspelen. Dat zag je ook bij Alice in Wonderland, daar moesten ze een wereld in de sprookjeswereld scheppen.

Ik vond Mulan wel leuk. :Y.
"Atb is lief, groetjes Peri."
  donderdag 4 oktober 2012 @ 11:27:16 #259
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_117581679
Die man die we aan het begin van aflevering 1 in de grote stad zien?.....

Het is bevestigd. Zijn naam is ....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eerste publiciteitsfoto van hem is ondertussen online.
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
  donderdag 4 oktober 2012 @ 11:37:49 #260
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_117581955
quote:
6s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:27 schreef robdriessen het volgende:
Die man die we aan het begin van aflevering 1 in de grote stad zien?.....

Het is bevestigd. Zijn naam is ....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eerste publiciteitsfoto van hem is ondertussen online.
Was dat niet ook die gast uit True Blood? Herken hem ergens van. Even opzoeken.

edit: ja dus, Michael Raymond-James staat op IMDB nog steeds benoemd als Mysterious Man.
吴 曼 迪
pi_117582279
quote:
17s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:37 schreef megamandy het volgende:

[..]

Was dat niet ook die gast uit True Blood? Herken hem ergens van. Even opzoeken.

edit: ja dus, Michael Raymond-James staat op IMDB nog steeds benoemd als Mysterious Man.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 11:50:47 #262
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_117582370
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:48 schreef WeirdlyWired het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
吴 曼 迪
pi_117582520
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 12:40:20 #264
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_117583927
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:55 schreef WeirdlyWired het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:N



= Michael Raymond James - Mysterious man :P
吴 曼 迪
pi_117584383
quote:
17s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:40 schreef megamandy het volgende:

[..]

:N

[ afbeelding ]

= Michael Raymond James - Mysterious man :P
[ afbeelding ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 12:59:25 #266
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_117584517
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:55 schreef WeirdlyWired het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
吴 曼 迪
  donderdag 4 oktober 2012 @ 13:19:02 #267
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_117585130
Shit, jullie hebben gelijk en ik haal mensen door de war.

quote:
"We caught a quick glimpse of his face in ABC’s season preview following last Sunday’s premiere,
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
  donderdag 4 oktober 2012 @ 13:40:02 #268
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_117585888
Aah dat verklaard :D En ik kijk geen previews dus daarom herkende ik hem niet :P
吴 曼 迪
pi_117586720
Ik denk dat het Baelfire is of Peter pan!
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 00:53:37 #270
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_117649682
*O* We zijn er weer! *O*

Wel meteen een aflevering met aardig wat vaart erin. Hoop dat die vaart erin blijft en dat we niet te snel weer afzwakken naar wat simpelere afleveringen, met hier en daar een spannende ertussen!

Was inderdaad wel te verwachten dat Regina niet door die "dementor" gepakt zou worden. (Moest wel meteen aan Harry Potter denken, dus weet niet of ze dat nou wel zo goed hebben gedaan. Leek wel erg letterlijk gekopieerd!)

Mjah, Mulan, niet echt sprookjesbos figuur. Misschien dat daarom haar deel van het "land" niet onder de vloek is gekomen? Alleen de sprookjesbos figuren? (Of is dat gewoon raar denken?! :D ) Toch vraag ik me af waarom dat deeltje land dan is blijven bestaan! Nieuwe vraag!

Krijg trouwens bij die zoen scene van Belle en Gold ook echt een Belle en het Beest idee! :@ _O-
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 01:12:33 #271
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_117742148
Straks de tweede aflevering kijken O+ Ben erg benieuwd *O*
pi_117743829
Ik vond 'm goed! Nu al zin in volgende week O+
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 00:21:09 #274
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_117759706
Oeh ik had wel verwacht dat die moeder zou opduiken, maar dan in onze wereld en niet in de sprookjeswereld. Ben benieuwd :D

Vond het ook leuk/goed dat Mr. Gold niet wist dat hij met het oversteken bij de grens zijn geheugen als Repelsteeltje zou verliezen.
吴 曼 迪
pi_117760170
Voor wie het hebben gekeken: die eindscene met die moeder deed wel heel erg veel denken aan zo'n zelfde scene in V.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 11:30:18 #276
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_117767431
Het mooie van deze serie is dat niemand 100% goed of slecht is. Er zit een hoop grijs gebied in. Met natuurlijk Mr. Gold en Regina als de meest complexe karakters. Zou het waar kunnen zijn dat die laatste een echte poging gaat doen om haar leven te beteren? Door het niet verbranden van het spreukenboek houdt ze in ieder geval een (ongetwijfeld evil) plan B achter de hand.
Viel het trouwens andere mensen ook op dat het lijkt alsof er nu een nieuw slecht persoon opduikt precies op het moment dat één van de slechtste personages een goede daad verricht? Alsof de schrijvers Cora alvast naar voren schuiven als de nieuwe evil queen.....
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 16:43:22 #277
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_117779245
De serie heeft een lekker sterk begin! Heb er zin in! *O*

@rob: Ze moeten toch een slecht personage behouden! :D Dat houdt het toch wel spannend. Ben ook wel benieuwd wanneer Regina haar moeder weer te zien zal krijgen. Of ze haar ook nog te zien zal krijgen.

Arme Pinokio en zijn vader, hij kan hem niet vinden! ;(

En ben benieuwd of de dwergen fairy dust gaan vinden1 :P
  maandag 15 oktober 2012 @ 22:24:47 #278
88233 Steve
Still the best.
pi_118019827
Mulan. O+.

Sterke aflevering weer! Emma en Snow in de vernietigde sprookjeswereld vind ik erg tof vooral.
"Atb is lief, groetjes Peri."
  maandag 15 oktober 2012 @ 23:15:19 #279
16874 creno
born this way
pi_118023051
Mulan, Lancelot... ik weet niet, ik krijg bij deze twee niet echt een "sprookjesgevoel". De Mad-hatter kon ik nog wel waarderen, maar het lijkt nu wel of ze er figuren uit allerlei verhalen bij gaan halen.

What's next, Harry Potter ? Kuifje ?

Ik vind het een hele leuke serie, dus het mag, maar ik heb liever de gewone sprookjesfiguren.
&lt;a href="http://www.pantsman.nl" rel="nofollow" target="_blank"&gt;www.pantsman.nl&lt;/a&gt;
fanserie voor en door fans van WIDM
  maandag 15 oktober 2012 @ 23:22:22 #280
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_118023387
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 23:15 schreef creno het volgende:
Mulan, Lancelot... ik weet niet, ik krijg bij deze twee niet echt een "sprookjesgevoel". De Mad-hatter kon ik nog wel waarderen, maar het lijkt nu wel of ze er figuren uit allerlei verhalen bij gaan halen.

What's next, Harry Potter ? Kuifje ?

Ik vind het een hele leuke serie, dus het mag, maar ik heb liever de gewone sprookjesfiguren.
wat vind je de gewone dan? Alleen Grimm? Ook Andersen? 1001 nacht?
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 10:12:49 #281
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_118029601
GVD, ik haat cliffhangers. Die laatste drie seconden van de laatste aflevering.... Ik schreeuwde bijna "OH HELL NO!" naar de TV _O-
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
pi_118040302
quote:
6s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 10:12 schreef robdriessen het volgende:
GVD, ik haat cliffhangers. Die laatste drie seconden van de laatste aflevering.... Ik schreeuwde bijna "OH HELL NO!" naar de TV _O-
Ik zie acteur nog steeds als Mr. Meade uit Ugly Betty _O-
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 15:40:48 #283
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_118040659
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 15:31 schreef shiNinG_staR het volgende:

[..]

Ik zie acteur nog steeds als Mr. Meade uit Ugly Betty _O-
Ik als Charles Widmore uit Lost :D
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
pi_118047156
Begin me trouwens te ergeren aan Emma, matig actrice en haar zogenaamde 'grapjes' steeds.
Henry en Charming zijn ook vrij irritant. Vond Lancelot wel cool, jammer dat hij weer dood moest.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 20:15:12 #285
16874 creno
born this way
pi_118052087
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2012 23:22 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

wat vind je de gewone dan? Alleen Grimm? Ook Andersen? 1001 nacht?
Grimm en Anderson, dat zijn wat mij betreft bedenkers van de sprookjeswereld.
1001 nacht is weer een andere wereld, net als (Alice in) wonderland.
&lt;a href="http://www.pantsman.nl" rel="nofollow" target="_blank"&gt;www.pantsman.nl&lt;/a&gt;
fanserie voor en door fans van WIDM
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 20:18:08 #286
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_118052282
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 20:15 schreef creno het volgende:

[..]

Grimm en Anderson, dat zijn wat mij betreft bedenkers van de sprookjeswereld.
1001 nacht is weer een andere wereld, net als (Alice in) wonderland.
Ben ik wel met je eens hoor, bij sprookjes denk ik daar ook aan. Maar misschien is dat ook omdat die verhalen Europees zijn en wij ook. Misschien zien Amerikanen alle fabelachtige verhalen hetzelfde, van Grimm tot Disney.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 20:36:58 #287
88233 Steve
Still the best.
pi_118053463
Promo voor de volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_118055541
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 18:19 schreef shiNinG_staR het volgende:
Begin me trouwens te ergeren aan Emma, matig actrice en haar zogenaamde 'grapjes' steeds.
Henry en Charming zijn ook vrij irritant. Vond Lancelot wel cool, jammer dat hij weer dood moest.
Ik vond haar in House al irritant, en lelijk met dr zuurpruim
  woensdag 17 oktober 2012 @ 03:09:15 #289
88233 Steve
Still the best.
pi_118069200
Ik mis de sheriff/huntsman, die was leuk. :9.
"Atb is lief, groetjes Peri."
  maandag 22 oktober 2012 @ 16:50:45 #290
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_118287706
Zometeen maar eens even gaan zitten voor The Crocodile *O*
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
pi_118292848
Captain Hook :9
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
pi_118292933
quote:
11s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 03:09 schreef Steve het volgende:
Ik mis de sheriff/huntsman, die was leuk. :9.
Idd ;(
  maandag 22 oktober 2012 @ 19:04:01 #293
88233 Steve
Still the best.
pi_118293246
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 20:15 schreef creno het volgende:
Grimm en Anderson, dat zijn wat mij betreft bedenkers van de sprookjeswereld.
1001 nacht is weer een andere wereld, net als (Alice in) wonderland.
De sprookjeswereld is enorm groot, met veel verschillende gebieden. Net zoals je hier de westerse wereld, maar ook de Arabische wereld en de Aziatische wereld kent leeft in het sprookjesbos ook alles een beetje naast elkaar. Zo zie ik het een beetje.
"Atb is lief, groetjes Peri."
  maandag 22 oktober 2012 @ 22:00:35 #294
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_118303421
Weet je wat me nu pas opvalt! :D Als de titelsong (die gelukkig maar enkele seconden duurt hier) verschijnt. Zie je tussen die bomen een soort hint over wat er komen gaat. Ik zag net ineens duidelijk een boot in de nieuwste aflevering. En ik checkte het bij de aflevering over Lancelot, en daar zie je iets heel anders! Was me echt nooit eerder opgevallen! _O- :D

Ergens wel zielig om te zien hoe Mr. Gold zo geworden is. Maakt hem toch ietsje sympathieker dan hij vaak voorkomt! Ietsje dan....!

Captain Hook (HOT!)! Mr. Smee (met rode hoed en al!)! Neverland! :D

LoL @ de terugkoppeling. Hij noemt Mr. Gold in fantasy land Crocodile.....Aan het eind: Skin myself a Crocodile! Captain Hook, Crocodile! :') :D

Ergens vind ik het wel jammer dat deze aflevering weer volledig Mr. Gold was.

Oh, en ik wil ook zo'n muffin die Henry in de mijnen krijgt van Redhood! :9~ Omnom!
  maandag 22 oktober 2012 @ 22:45:18 #295
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_118306451
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 22:00 schreef Bienelientjee het volgende:
Weet je wat me nu pas opvalt! :D Als de titelsong (die gelukkig maar enkele seconden duurt hier) verschijnt. Zie je tussen die bomen een soort hint over wat er komen gaat. Ik zag net ineens duidelijk een boot in de nieuwste aflevering. En ik checkte het bij de aflevering over Lancelot, en daar zie je iets heel anders! Was me echt nooit eerder opgevallen! _O- :D

Ergens wel zielig om te zien hoe Mr. Gold zo geworden is. Maakt hem toch ietsje sympathieker dan hij vaak voorkomt! Ietsje dan....!

Captain Hook (HOT!)! Mr. Smee (met rode hoed en al!)! Neverland! :D

LoL @ de terugkoppeling. Hij noemt Mr. Gold in fantasy land Crocodile.....Aan het eind: Skin myself a Crocodile! Captain Hook, Crocodile! :') :D

Ergens vind ik het wel jammer dat deze aflevering weer volledig Mr. Gold was.

Oh, en ik wil ook zo'n muffin die Henry in de mijnen krijgt van Redhood! :9~ Omnom!
Nee? Ik kijk daar echt altijd naar! :)

En Mr. Gold zei ook nog 'tick tock tick tock' tijdens een gevecht met hook. :D

  dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:13:43 #296
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_118319032
En ineens vraag ik me af of Tinkerbell ook nog een opwachting gaat maken....
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:15:22 #297
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_118319078
quote:
6s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 10:13 schreef robdriessen het volgende:
En ineens vraag ik me af of Tinkerbell ook nog een opwachting gaat maken....
Als hook al zo sexy was moet tinkerbell wel helemaal porno met vleugels zijn. :9
pi_118335932
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 22:00 schreef Bienelientjee het volgende:
Weet je wat me nu pas opvalt! :D Als de titelsong (die gelukkig maar enkele seconden duurt hier) verschijnt. Zie je tussen die bomen een soort hint over wat er komen gaat. Ik zag net ineens duidelijk een boot in de nieuwste aflevering. En ik checkte het bij de aflevering over Lancelot, en daar zie je iets heel anders! Was me echt nooit eerder opgevallen! _O- :D

Nu je het zegt! Heb het even teruggekeken (niet dat ik je niet geloof hoor, maar was benieuwd geworden) en inderdaad :D. Ga ik voortaan op letten, cool.

Vond dit een erg leuke/spannende aflevering. Vind Rimple een interessant karakter, leuker dan Sneeuwwitje en Emma, heerlijk om ze even een aflevering niet te zien. En Captain Hook.. hubba hubba :9.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 23:32:02 #299
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_118442289
Zo leuk gedaan, ook met de krokodilconnectie O+
吴 曼 迪
  maandag 29 oktober 2012 @ 15:29:16 #300
88233 Steve
Still the best.
pi_118579445
Frankenstein. :o.
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_118579564
Ja dat had ik echt niet verwacht _O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')