abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104336393

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Baas: _O_ _O_

pi_104336419
BULY BULY-KIN!
★★★
  zondag 13 november 2011 @ 22:41:36 #3
302138 HuffTheTalbot
Checking the Basement for Bugs
pi_104336434
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 22:10 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee, de afgelopen 10 jaar zijn dramatisch geweest op elk gebied. Het beste voor Ajax is om alle figuren die er nu zitten in de top eruit te flikkeren, Cruijff de top te laten invullen en van daaruit verder werken.

Die zakenmensen etc die er nu zitten snappen er gewoon geen ene fuck van. geen fluwelen handschoenen, nokken met die kutsoap waar Hiddink het over heeft (en gelijk heeft). Een top neerzetten die weet hoe voetbal werkt op alle gebieden, en geen mensen die ongetwijfeld enorm veel verstand hebben van de normale zakenwereld.

Het liijkt me nu wel duidelijk dat die kennis volkomen waardeloos is in de voetbalwereld, de normale regels gelden gewoon niet.
Ajax ís de soap. En zonder fatsoenlijke resultaten zal het altijd een soap blijven in Amsterdam.

Resultaat in het voetbal(bedrijf) is zeer moeilijk te sturen en te voorspellen. Een speler met een bevlieging, een coach met een trucje, een directeur met goede connecties. Met een dramatisch slechte trainer kun je prima kampioen worden. Een slechte technische man koopt misschien per ongeluk de juiste speler en wordt daardoor het een held. Maak daar maar eens beleid op.

De "normale" regels gelden inderdaad niet in het voetbal. En toch weer wel. Dat maakt het allemaal zo ingewikkeld. Hoe de regels van Johan in elkaar steken is nog niet helemaal duidelijk, maar als Ajax onder zijn vleugels drie keer kampioen wordt, zul je niemand horen klagen.
Look behind you! It's your ass!
  zondag 13 november 2011 @ 22:44:34 #4
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_104336573
De soap komt omdat er teveel zakenmensen bij Ajax zitten die andere dingen dan het kampioenschap belangrijk vinden.

Het gaat om 1 ding, de voetbalresultaten, het geld komt dan vanzelf wel. Die mensen die met de commercie bezig zijn en de mascotte bepalen etc brengen wat grijpstuivers binnen en vinden dat een topprestatie.

Ajax als business heeft 1 target, prijzen pakken.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  zondag 13 november 2011 @ 22:52:04 #5
302138 HuffTheTalbot
pi_104336936
Nog even over vriendjes meenemen en buiten gooien: voetbalvriendjes goed, zakenvriendjes slecht?

En weet iemand hoe de bestuursstructuur van Ajax in elkaar zit of in elkaar zou moeten gaan zitten? Ik zie door al die commissies en directeuren de ArenA niet meer. :)

En waarom zit Keje Molenaar in elke commissie? :?
  zondag 13 november 2011 @ 23:05:35 #6
302138 HuffTheTalbot
pi_104337564

Ooijer kwam en Suarez ging...
  maandag 14 november 2011 @ 13:04:24 #7
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_104349108
Ten have zal eerdags wel een baksteen in zijn woonkamer aantreffen. Met daarop "JC14 gr gr"
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_104351525
Zelfs Hiddink past al voor die chaos in 020, ik vind het echt een geweldige strip worden! Hoop dat er een hele reeks van komt!
...
pi_104351588
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 14:18 schreef Ivotje het volgende:
Zelfs Hiddink past al voor die chaos in 020, ik vind het echt een geweldige strip worden! Hoop dat er een hele reeks van komt!
:) Hoop dat de reeks van PSV voort blijft duren.

Doei.
★★★
  maandag 14 november 2011 @ 17:19:27 #10
302138 HuffTheTalbot
pi_104358253
quote:
Van der Wiel: "Er werd me een dip aangepraat"

Gregory van der Wiel heeft één van de zwaarste periodes uit zijn carrière achter de rug. De Ajacied, die zichzelf niet zó slecht vond spelen, kon het hogere verwachtingspatroon ook wel begrijpen. "Maar er werd me een dip aangepraat."
Sinds het WK in Zuid-Afrika, waar Van der Wiel een sterke indruk maakte, hebben mensen hogere verwachtingen. "En als je dat verwachtingspatroon niet elke week kan waarmaken, raken mensen teleurgesteld in je", zegt hij in De Pers.

Verklaren kan Van der Wiel zijn mindere vorm niet. "Tja... Waarom zijn bananen krom? Het heeft te maken met allerlei factoren. Voetbal is een teamsport. Als ik een individuele sport beoefende, bijvoorbeeld tennis, dan kon ik het alléén maar bij mezelf verklaren. Maar ik heb ook te maken met alles wat er om me heen gebeurt."

De verdediger is als rechtsback meer afhankelijk van zijn teamgenoten. "Als ik net dat balletje niet kwijt kan dat ik normaal wel kwijt kan... Als je net even verkeerd wordt aangespeeld... Of niet op tijd. Dus een centrale verdediger die in balbezit wacht, wacht en wacht. Uiteindelijk geen oplossing vindt en dan denkt: oh, ik geef 'm maar aan Greg."

"Maar dan zit ik er mee, onder druk. Dan kom ik in de problemen. Daar heb ik het ook met mijn teamgenoten over gehad, zeker. Die kleine dingetjes kunnen een grote invloed hebben op je spel. Daar kijkt niet iedereen doorheen. Zeker niet. Dan is het heel simpel: Greg heeft balverlies geleden, dus Greg speelt slecht."

Van der Wiel wikt en weegt bij het kiezen van zijn woorden. "Ik wil niet zeggen dat mijn prestaties bij Ajax onder een vergrootglas lagen... Maar er werd me meer een dip aangepraat dan dat ik dat zelf zo voelde. Ik denk dat de echte voetbalkenners dat ook wel hebben gezien."

http://www.voetbalprimeur(...)_dip_aangepraat.html
  maandag 14 november 2011 @ 17:20:17 #11
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_104358296
Ja hoor Greg, op 10 meter dekken, je man laten lopen en er vervolgens niet achteraan sprinten maar je collega's het laten oplossen, dat hebben we allemaal verzonnen :').
Get woke, go broke!
  maandag 14 november 2011 @ 17:24:09 #12
302138 HuffTheTalbot
pi_104358486
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 17:20 schreef HeatWave het volgende:
Ja hoor Greg, op 10 meter dekken, je man laten lopen en er vervolgens niet achteraan sprinten maar je collega's het laten oplossen, dat hebben we allemaal verzonnen :').
Zelfkritiek is duidelijk niet zijn feestje. :)
  maandag 14 november 2011 @ 17:25:50 #13
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_104358554
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 17:24 schreef HuffTheTalbot het volgende:

[..]

Zelfkritiek is duidelijk niet zijn feestje. :)
Nee, maar dat was allang duidelijk. Maar daar hebben eigenlijk de meeste Ajacieden uit de jeugd last van, die krijgen vanaf de Fjes alleen maar te horen hoe goed ze zijn...
Get woke, go broke!
  maandag 14 november 2011 @ 17:31:10 #14
302138 HuffTheTalbot
pi_104358753
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 17:25 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee, maar dat was allang duidelijk. Maar daar hebben eigenlijk de meeste Ajacieden uit de jeugd last van, die krijgen vanaf de Fjes alleen maar te horen hoe goed ze zijn...
Zo jong mogelijk indelen bij 5e klassers en ze leren om schoppen en beuken te ontwijken. Verliezen van bouwvakkers en vrouwen - dáár word je hard van.

En Greg, van een verkeerd ingepasst balletje ga je niet opeens op 10 meter dekken.

Misschien zouden jonge spelers vanuit de club een soort Ome Harrie toebedeeld moeten krigen, die ze uit bed trapt en aan de afwas zet. De Playstation op Marktplaats verkoopt...

Weg met de jaknikkers! :N

[ Bericht 0% gewijzigd door HuffTheTalbot op 14-11-2011 18:27:58 ]
  maandag 14 november 2011 @ 17:44:11 #15
131800 Tarado
capô de fusca
pi_104359252
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 17:25 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Gaat voor hem niet echt op, hij is een keer weg gestuurd naar Haarlem en toen terug gekomen dus ik weet niet of het daaraan ligt, feit blijft wel dat hij nog lang geen dragende speler is, iets wat je wel zou verwachten van een veelvoudig international.
  maandag 14 november 2011 @ 17:50:59 #16
131800 Tarado
capô de fusca
pi_104359552
Verder denk ik dat dit:

quote:
Zodra bepaalde internationals er honderd procent voor gaan, ze echt heel goed zijn. Zodra ze negentig procent geven, dan leveren ze niet een beetje in, maar een heleboel. Vooral als je in technisch opzicht de basiskwaliteiten beoordeelt, dan komen bepaalde spelers ineens veel tekort
Johan Cruijff
niet alleen voor Het NL elftal opgaat maar bij Ajax is het net zo
pi_104360403
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 14:18 schreef Ivotje het volgende:
En ik hoop dat PSV failliet gaat
pi_104360761
quote:
7s.gif Op maandag 14 november 2011 18:10 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

En ik hoop dat PSV failliet gaat
Had allang moeten gebeuren.
  dinsdag 15 november 2011 @ 09:12:30 #19
131800 Tarado
capô de fusca
pi_104385456
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2011 18:19 schreef Document1 het volgende:

[..]

Had allang moeten gebeuren.
Schieten wij toch niets mee op, ik heb liever sterke concurrentie zodat wij ook echt goed moeten zijn om wat te winnen, het huidige niveau in de eredivisie is echt om te huilen zo slecht, wel spannend zeggen ze dan, maar ik zie liever goed voetbal.
  dinsdag 15 november 2011 @ 09:14:29 #20
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_104385498
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 09:12 schreef Tarado het volgende:

[..]

Schieten wij toch niets mee op, ik heb liever sterke concurrentie zodat wij ook echt goed moeten zijn om wat te winnen, het huidige niveau in de eredivisie is echt om te huilen zo slecht, wel spannend zeggen ze dan, maar ik zie liever goed voetbal.
Twente heeft mooi de plek van psv ingenomen wmb, zou er echt geen traan om laten, zielloze kutclub, altijd geweest, zal het altijd blijven.

Laat fnoord maar weer terugkomen in de top, desnoods AZ, dan houden we een leuke groep clubs over om het alsnog spannend te maken.
Get woke, go broke!
  dinsdag 15 november 2011 @ 13:17:36 #21
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_104391930
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 09:14 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Twente heeft mooi de plek van psv ingenomen wmb, zou er echt geen traan om laten, zielloze kutclub, altijd geweest, zal het altijd blijven.

Laat fnoord maar weer terugkomen in de top, desnoods AZ, dan houden we een leuke groep clubs over om het alsnog spannend te maken.
Liever PSV dan Feyenooit en AZ :') Vanavond weer een vergadering, zal Ten Have de eer aan zichzelf houden en opstappen? Of wil hij bakstenen door zijn voorruit :o?
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_104391961
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 09:14 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Twente heeft mooi de plek van psv ingenomen
:')
  dinsdag 15 november 2011 @ 13:20:12 #23
198365 Morendo
The Real Deal
pi_104391987
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 november 2011 13:17 schreef Smoofie het volgende:
zal Ten Have de eer aan zichzelf houden en opstappen?
Dan zou het echt een waardeloze lul zijn. Hij zit er nota bene net.
Die Lebenslust bringt dich um.
  dinsdag 15 november 2011 @ 13:26:36 #24
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_104392155
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 13:20 schreef Morendo het volgende:

[..]

Dan zou het echt een waardeloze lul zijn. Hij zit er nota bene net.
maakt het makkelijker om op te stappen :'). Hij verpest het nu voor de hele club met zijn 3 andere paupers.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_104393330
Hoop papegaaien gedrag omtrent Ten Have en de rest van de RvC. Niemand weet wat er intern allemaal speelt, al is het duidelijk dat het een teringzooitje is. Maar om nou constant af te geven op Ten Have, terwijl je eigenlijk niet eens weet waar je het over hebt. :')
pi_104397364
quote:
Het slechte nieuws voor De Boer is dat verdediger André Ooijer het trainingsveld dinsdag voortijdig heeft moeten verlaten. Volgens De Telegraaf zag de routinier zich genoodzaakt om de oefensessie te staken, omdat hij last kreeg van een hamstring. Of Ooijer zaterdag inzetbaar is tijdens de wedstrijd tegen NAC kon nog niet worden aangegeven.

Daarentegen mag de oefenmeester van de Amsterdamse ploeg erop hopen dat hij komend weekend weer een beroep kan doen op het geblesseerde tweetal Theo Janssen (hamstring) en Derk Boerrigter (rug). Zij werkten dinsdag een individueel programma af en hopen spoedig weer aan te sluiten bij de groepstraining. Siem de Jong, Kolbeinn Sigthórsson en Nicolai Boilesen zijn voorlopig nog wel uitgeschakeld.
  dinsdag 15 november 2011 @ 15:57:46 #27
302138 HuffTheTalbot
pi_104397513
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 14:06 schreef 16meter het volgende:
Hoop papegaaien gedrag omtrent Ten Have en de rest van de RvC. Niemand weet wat er intern allemaal speelt, al is het duidelijk dat het een teringzooitje is. Maar om nou constant af te geven op Ten Have, terwijl je eigenlijk niet eens weet waar je het over hebt. :')
Precies. Zonder Johan D. had de helft niet eens geweten wie ten Have was. Maar als Johan zegt "Bad!", dan slikken sommigen dat zonder na te denken.
  dinsdag 15 november 2011 @ 16:00:36 #28
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_104397631
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 14:06 schreef 16meter het volgende:
Ik beweer ook niet alles te weten, ik weet gewoon dat het al 10 jaar een puinhoop is bij Ajax en ze gewoon allemaal moeten oprotten :7.
Get woke, go broke!
  dinsdag 15 november 2011 @ 16:03:47 #29
302138 HuffTheTalbot
pi_104397755
quote:
Mathijsen: "Ik had veel aan Frank de Boer"

Joris Mathijsen speelt dinsdagavond zijn 78ste interland voor het Nederlands elftal. De centrale verdediger is een vaste klant in de defensie van bondscoach Bert van Marwijk die naar het idee van de Málaga-speler goed staat.
"Elke trainer leert je iets", zegt Mathijsen in gesprek met Voetbal International. "Heel specifiek had ik toch wel veel aan Frank de Boer, die natuurlijk ook op mijn positie speelde, en met mij de details besprak. Dat ging iets meer de diepte in. Bijvoorbeeld over hoe je als centrale verdediger staat ten opzichte van de twee defensieve middenvelders in bepaalde situaties."

Mathijsen, die Co Adriaanse en Marco van Basten nooit zal vergeten omdat zij hem lieten debuteren, weet dat de defensie een cruciale rol speelt in wedstrijden. "Ploegen die het defensief voor elkaar hebben, bereiken het meeste', stelt de verdediger. 'Je kan nog zulke geweldige aanvallers in je elftal hebben, en nog zulke geweldige voetballers. Als niet het hele team meedoet, wanneer je de bal niet hebt, kun je weinig winnen."

In het verleden stond dat niet altijd goed, tegenwoordig lijkt dat wel het geval bij Oranje. "Dat is ook de grote winst bij Oranje. Dat iedereen bij balverlies en balbezit tegenstander meedoet. Dat kan nog beter. Bij Barcelona is het bijna perfectie. Daar streven wij ook naar. Bij balverlies zo spoedig mogelijk druk zetten, maar dan ook echt met elf man, waardoor je de bal weer snel terug hebt. Dat maakt het voor de mensen achterin ook makkelijker."

Mathijsen wil alle credits overigens niet alleen aan de huidige bondscoach geven. "Daar was Marco van Basten ook al mee bezig. Sinds 2004 zit ik erbij, en toen wilden we dat ook al. Maar het kost tijd om dat erin te slijpen. Blijkbaar hadden we de toernooi-ervaringen van 2006 en 2008 nodig. Dat resulteerde in een finaleplaats in 2010. Het is een proces van jaren geweest, niet van één of twee jaar."
  dinsdag 15 november 2011 @ 16:05:07 #30
302138 HuffTheTalbot
pi_104397802
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 16:00 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik beweer ook niet alles te weten, ik weet gewoon dat het al 10 jaar een puinhoop is bij Ajax en ze gewoon allemaal moeten oprotten :7.
Op één voorwaarde: dat jij de positie van de raad van commissarissen overneemt en de club reorganiseert.
  dinsdag 15 november 2011 @ 16:09:54 #31
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_104397993
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 16:05 schreef HuffTheTalbot het volgende:

[..]

Op één voorwaarde: dat jij de positie van de raad van commissarissen overneemt en de club reorganiseert.
Weet je, veel slechter zou ik het niet kunnen doen, als je ziet wat voor resources, kennis etc er iets voor Ajax zou doen, het is bijna een gave om het zo te verkloten als de afgelopen 10 jaar.

Klote aankopen, slechte verkopen, verkeerde mensen in de top etc etc....

Nee, ik zou het best redelijk doen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Get woke, go broke!
  dinsdag 15 november 2011 @ 16:49:46 #32
131800 Tarado
capô de fusca
pi_104399540
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 16:00 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nog wel langer ook, daarom vind ik ook dat ze Cuijff gewoon meer armslag moeten geven om de boel op te ruimen, verder stel van Duivenbode aan als interim directeur, laat die man 2 of 3 jaar orde op zaken stellen en stel over 1 jaar oftewel v/d Sar of Overmars aan als zijn opvolger die hij dan 1 of indien nodig 2 jaar kan inwerken.
pi_104433841
quote:
Verdachte Ajax-supporter op opsporingslijst
Nederland • Geschreven door Novum op 16-11-2011 @ 10:43

De Amsterdamse politie heeft een Ajax-supporter op de nationale opsporingslijst gezet omdat hij wordt gezocht in een moordzaak. De 28-jarige Rick Halman wordt verdacht van een dodelijke schietpartij eind oktober op de kruising van de Ruysdaelkade en de Albert Cuypstraat. Daarbij kwam een 24-jarige Amsterdammer om het leven.

Het slachtoffer werd rond 04.30 uur geraakt en door drie mannen met een auto naar een ziekenhuis gebracht, waar hij vrijwel direct overleed. De drie mannen werden aangehouden, maar later weer vrijgelaten.

In het onderzoek kwam Halman als verdachte in beeld. Het is nog niet gelukt zijn verblijfplaats te achterhalen. Hij behoort volgens de politie tot de harde kern van Ajax-supporters en zou onberekenbaar kunnen zijn. "Het is ons er alles aan gelegen hem zo snel mogelijk aan te houden", zegt de leider van het politieonderzoek woensdag. "Men moet niet proberen de verdachte zelf aan te houden, maar direct de politie bellen."

De politie geeft alleen in uitzonderlijke gevallen de naam en foto van een verdachte vrij. Daarvoor is toestemming van het college van procureurs-generaal en het Landelijk Platform Opsporingsberichtgeving nodig. Deze methode wordt vooral gebruikt voor verdachten van moord of doodslag. Ook moet de politie eerst op alle mogelijke manieren hebben geprobeerd de verdachte op te sporen.
Iemand die hem kent? :')
hardcoholic
  woensdag 16 november 2011 @ 13:40:42 #34
131800 Tarado
capô de fusca
pi_104433928
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 13:38 schreef Ferdii het volgende:

[..]

Iemand die hem kent? :')
Gelukkig niet, maar gaat de Politie nu bij iedere gezochte vermeende crimineel vermelden welke club deze support :?
pi_104437282
Rosales. Wat heb ik een zwak voor die man. Is nog een aardige kerel ook.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
pi_104437614
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 13:40 schreef Tarado het volgende:

[..]

Gelukkig niet, maar gaat de Politie nu bij iedere gezochte vermeende crimineel vermelden welke club deze support :?
Dit, de mensen die hem kennen weten toch wel voor wie hij is :P
pi_104444998
Zometeen in het Sportjournaal groot nieuws over Ajax. Kijken dus.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_104445119
Ik hoorde het ook half langskomen, hoelaat en welke zender?
  woensdag 16 november 2011 @ 18:37:52 #40
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_104445135
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 18:34 schreef Pedroso het volgende:
Zometeen in het Sportjournaal groot nieuws over Ajax. Kijken dus.
Mooie poging om meer kijkers te trekken. :X
pi_104445161
Als het met toch met Hiddink te maken heeft ga ik helemaal wappie! :')
pi_104445266
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 18:37 schreef Stevenzenl het volgende:
Ik hoorde het ook half langskomen, hoelaat en welke zender?
18:45, Nederland 1.

Nieuws is niks bijzonders.
★★★
  woensdag 16 november 2011 @ 18:41:32 #43
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_104445316
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 18:38 schreef Stevenzenl het volgende:
Als het met toch met Hiddink te maken heeft ga ik helemaal wappie! :')
Ten Have trekt de stekker uit Ajax...

Ten Have: "Het is beter voor alle partijen dat we Ajax laten inslapen."
pi_104445317
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 18:40 schreef ajacied4lf het volgende:

[..]

18:45, Nederland 1.

Nieuws is niks bijzonders.
Groot nieuws hoor ik net, alle geruchten op twitter zeggen: Cruijff weg, van Gaal TD. :o
pi_104445332
Messi naar Ajax.
Noot noot.
pi_104445343
Heeft het iets met http://www.afcasupporters(...)and-van-sensatiepers te maken? :s
pi_104445353
Van Gaal, Blind in directie Ajax.
Noot noot.
pi_104445367
Noot noot.
pi_104445368
quote:
Gaat over het bestuur natuurlijk.
pi_104445372
Van Gaal hahahaha.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties