abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 november 2011 @ 22:12:38 #1
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_104334852
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Niet meer actief op Fok!
  zondag 13 november 2011 @ 22:12:58 #2
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_104334865
En ik ben vergeten wat ik allemaal moet doen bij het openen van een nieuw topic :').
Niet meer actief op Fok!
pi_104334949
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 22:06 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

:D heb een vriendin die het ook doet, 3 keer per week een maand volhouden en je hebt succes.
Half uurtje per dag doet ze het voor de tv.
Ik probeer het elke avond te doen dat ik thuis ben. Maar dat was bijvoorbeeld afgelopen week nul keer, dus echt regelmatig doe ik het niet. Maar het is zooo leuk en ik word er zooo vrolijk van O+
pi_104335154
Klinkt goed Amsel!
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_104335243
Ik lees net dat stevia op de Europese markt mag. Eindelijk! Morgen meer info proberen te vinden, zit nu op m'n foon.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  zondag 13 november 2011 @ 22:31:04 #6
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_104335865
Wat is stevia?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 13 november 2011 @ 22:31:54 #7
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_104335907
Weekmenu, ja ach, we doen op dinsdag en vrijdag boodschappen, dus wij doen ook wel sort of een weekmenu :').
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_104336583
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 22:19 schreef Syrena het volgende:
Ik lees net dat stevia op de Europese markt mag. Eindelijk! Morgen meer info proberen te vinden, zit nu op m'n foon.
huh.. ik heb het al tijden in huis. Gekocht bij de "dieet webshop"
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_104336704
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 22:31 schreef Tinkepink het volgende:
Wat is stevia?
"gezonde" zoetstof.
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_104338394
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2011 22:44 schreef progje het volgende:

[..]

huh.. ik heb het al tijden in huis. Gekocht bij de "dieet webshop"
Stevia is toch alsnog minder volumineus dan gewone suiker?
En werkt het niet laxerend of winderig zoals andere zoetstoffen?
  Vis een optie? maandag 14 november 2011 @ 00:14:04 #11
70532 loveli
N
pi_104339567
Weet niet of het in NL ook zo is, maar in Duitsland valt (viel?) het onder mondverzorgingsmiddelen ofzo en was het al langer te koop.
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 14 november 2011 @ 00:15:57 #12
70532 loveli
N
pi_104339624
Heb er even geen bronvermelding van.. Hoorde pas dat slecht humeur vlak voor het eten niet komt door een laa bloedsuiker, maar door een laag serotoninegehalte. Voedsel => beloning => serotonine. Binnenkort even de bron opzoeken.
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 14 november 2011 @ 00:34:53 #13
70532 loveli
N
pi_104340135
Offtopic: vannacht slaap ik weer in m'n eigen bed onder m'n eigen deken en hoef ik geen *insert wat uit kleine kinderen of honden kan komen* meer op te ruimen.
crap in = crap out
pi_104341717
Laat gaan slapen werkt vast niet genezingsbevorderend? :+
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_104342030
Mij te koud ( = mogelijk glad) om te hardlopen, dus ik heb touwtjegesprongen en wat opgetrokken aan de rekstok.

Jagar, ik neem een lading (in stukjes gesneden) groente/fruit mee naar het werk.
Rantsoen voor vandaag: 1/2 komkommer, 1/2 paprika, 10 snoeptomaatjes, 2 wortels, 4 appels, 2 mandarijnen. Kost me 's avonds 5 minuten. Geeft me wat te knabbelen overdag en wat het avondeten ook wordt; genoeg groente/fruit heb ik wel binnen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_104342068
Zoveel neem ik niet mee, maar wel een bak tomaatjes, witlof of een paprika voor bij de lunch.
Beter dan de kantinesalades!
pi_104342369
Mogge.
Net de eerste eieren achter de kiezen :9
Heb tomaten en bleekselderij bij me om te knagen en 2 speltzdboterhammen.
Verder zwerft hier nog wel wat en heb ik nog een restje tomatensoep.

Rustig op kantoor dus ik ga snel aan het werk :W
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_104342392
Vandaag gaat niet veel worden qua lijstje. Hele nacht al aan het overgeven. Lig nu in bed met mijn favoriete rode emmer :P
  maandag 14 november 2011 @ 07:47:22 #19
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_104342413
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 00:15 schreef loveli het volgende:
Heb er even geen bronvermelding van.. Hoorde pas dat slecht humeur vlak voor het eten niet komt door een laa bloedsuiker, maar door een laag serotoninegehalte. Voedsel => beloning => serotonine. Binnenkort even de bron opzoeken.
Koolhydraten hebben invloed op je serotineniveau. Daarom werkt low carb ook niet bij mij en moet ik bij het ontbijt koolhydraten eten.
pi_104342681
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 07:44 schreef Cocotrimonium het volgende:
Vandaag gaat niet veel worden qua lijstje. Hele nacht al aan het overgeven. Lig nu in bed met mijn favoriete rode emmer :P
he bah, beterschap!

Zo, weer op het kantoor. Vandaag heb ik geen tijd om te eten, dus dat is makkelijk. :+

Nee, lunch moet lukken maar ik zit van 9 tot 1 in een meeting, en dan van 2 tot 4 lesgeven..Daarna maar eens kijken hoe het gaat.

Planning:
o: yoghurt met banaan en meusli
L: restje stoofpot met speltbrood
T: ik heb 2 mandarijnen bij me
D: wat de duutser bedenkt
T: iets lekkers.
pi_104342745
Blijft grappig eten tijdens een meeting, van boze tot verlangende blikken :P
  maandag 14 november 2011 @ 08:24:14 #22
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_104342760
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 08:22 schreef Ml-etje het volgende:
Had je gisteren een meet?
pi_104342788
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 08:13 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

he bah, beterschap!

Zo, weer op het kantoor. Vandaag heb ik geen tijd om te eten, dus dat is makkelijk. :+

Nee, lunch moet lukken maar ik zit van 9 tot 1 in een meeting, en dan van 2 tot 4 lesgeven..Daarna maar eens kijken hoe het gaat.

Planning:
o: yoghurt met banaan en meusli
L: restje stoofpot met speltbrood
T: ik heb 2 mandarijnen bij me
D: wat de duutser bedenkt
T: iets lekkers.
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 08:22 schreef Ml-etje het volgende:
  maandag 14 november 2011 @ 08:31:33 #24
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_104342828
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 08:27 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

[..]

Oh :') Te snel gelezen.
pi_104342839
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 08:31 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Oh :') Te snel gelezen.
:D vermoedde al zoiets.
pi_104342878
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2011 07:47 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Koolhydraten hebben invloed op je serotineniveau. Daarom werkt low carb ook niet bij mij en moet ik bij het ontbijt koolhydraten eten.
Ik denk dat je serotonine bedoelt ;)
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_104342930
mogguh!

ik merk dat ik dat moeilijk vind, eten tijdens een vergadering. We hebben hier meetings met een mannetje of 20 en meestal eet ik broodjes mee met de rest. maar liever eet ik mijn eigen eten of een salade.

vaak gaan we 's avonds ook uit eten en dan kies ik ook niet altijd het meest slankverantwoorde menu :@

Ik wil daar in de toekomst beter mee om leren gaan, ga aangeven bij de secretaresse dat ze een salade voor me bestelt bij meetings en met uit eten gaan beter opletten wat ik bestel. /damagecontrol

ben ik de enige die dit soort situaties moeilijk vindt?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_104342952
Nee. Meestal kan ik in mijn eentje thuis wel verleidingen weerstaan, maar op het werk vind ik het moeilijk om traktaties af te slaan.
pi_104342979
Soms kan ik de verleiding niet weerstaan, die broodjes zien er vaak lekkerder uit dan mijn salade of boterham.
Maar vaak bestel ik gewoon wat dat wel passend is.
En anders haal ik mijn eigen eten gewoon, vind het wel lastig wanneer ik onderweg ben.
Dan wordt het lastiger alles koel te houden.
pi_104343026
quote:
Ah Coco :* beterschap.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_104343068
quote:
Beterschap!
  Vis een optie? maandag 14 november 2011 @ 08:57:10 #32
70532 loveli
N
pi_104343154
Ivm gist kan ik slecht tegen brood, maar als er gezamenlijk gegeten wordt is er altijd de "ach voor deze ene keer kan het wel en iets anders vragen is moeilijk doen"-factor.

Coco, al afschied genomen van de emmer?
crap in = crap out
pi_104343208
mjaah, als ik zo ga redeneren dan ben ik binnen no time een bolletje :P

afgelopen week 2 dagen beurs, komende week rustig, week erna 3 dagen beurs/meetings, week erna sinterklaaslunch. En dan heb ik het nog niet over etentjes in het weekend/feestjes etc.

soms baal ik er echt van dat ik zo makkelijk aankom en zo moeilijk afval. was het maar andersom :')
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  maandag 14 november 2011 @ 09:03:23 #34
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_104343232
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 08:57 schreef loveli het volgende:
Ivm gist kan ik slecht tegen brood, maar als er gezamenlijk gegeten wordt is er altijd de "ach voor deze ene keer kan het wel en iets anders vragen is moeilijk doen"-factor.

Coco, al afschied genomen van de emmer?
Dit. Uit eten vind ik geen probleem. Soep, vis, vlees en salades staan altijd wel op de kaart en anders treedt bovenstaande regel in werking.
Onderweg is wel lastig, want iets anders in de auto eten dan brood of fruit is lastig en ik heb niet altijd de tijd om iets gezonds te halen onderweg.
pi_104343264
beterschap Coco!
  Vis een optie? maandag 14 november 2011 @ 09:06:18 #36
70532 loveli
N
pi_104343282
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 09:02 schreef _aurum_ het volgende:
mjaah, als ik zo ga redeneren dan ben ik binnen no time een bolletje :P

afgelopen week 2 dagen beurs, komende week rustig, week erna 3 dagen beurs/meetings, week erna sinterklaaslunch. En dan heb ik het nog niet over etentjes in het weekend/feestjes etc.

soms baal ik er echt van dat ik zo makkelijk aankom en zo moeilijk afval. was het maar andersom :')
Frequentie van mijn meetings was gelukkig lager, anders had je me na een tijdje kunnen wegdragen. Gezondheidstechnisch at ik ook maar 1 broodje ipv 2 of 3, waar ik behoefte aan had.
crap in = crap out
pi_104343487
quote:
Oi. Iets verkeerds gegeten gister? Of een griepje? Beterschap in ieder geval!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_104343536
Wij hebben zelden meetings met eten en dat vind ik helemaal niet erg. Die ene keer dat er een lunch geregeld wordt, eet ik wel gewoon mee (hoewel ik niet zo'n fan ben van kleffe bolletjes, maar goed). Ik eet dan trouwens ook niet zoveel, al was het maar omdat bij mij eten en luisteren niet goed samengaan (door kauwen veel herrie in hoofd, heeft invloed op mijn gehoor).

Ik kan me voorstellen dat het niet fijn is als je meerdere keren per week geen invloed op je lunch / avondeten hebt....
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 14 november 2011 @ 09:22:10 #39
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_104343566
Ik vind dat ook lastig. Broodjes met de lunch enzo. Iets anders bestellen is geen optie eigenlijk. Deze week een etentje, diverse lunches, 30 nov uit eten, 1 dec uit eten en 6, 7 en 8 congres, dus dan hotelontbijt en wederom uit eten. Zucht :')
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_104343644
Blijf het vreemd vinden, als je niet tegen gist kan dan is iets anders eten wel een optie en als je gewoon die lunch niet wil eten is het geen optie?

Of ben ik nou zo makkelijk dat ik het gewoon af sla?
pi_104343672
Oh en ik bestel gewoon een maaltijdsalade als ik uit eten ga of troon de gasten mee naar een visrestaurant :9
Las Palmas is altijd heel vervelend geweest@ vorige job O+
  Vis een optie? maandag 14 november 2011 @ 09:30:29 #42
70532 loveli
N
pi_104343714
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 09:26 schreef Ml-etje het volgende:
Blijf het vreemd vinden, als je niet tegen gist kan dan is iets anders eten wel een optie en als je gewoon die lunch niet wil eten is het geen optie?

Of ben ik nou zo makkelijk dat ik het gewoon af sla?
Van een keer krijg ik niks, voel me er juist wat beter op (ivm vitamine B). Eet ik een week brood (, pizza of dingen met gistextract), dan kun je me wegdragen. Het werkt niet als een allergie dat het na 1 dosis meteen misgaat.
crap in = crap out
pi_104343794
Mogguh!

:')
Aangezien huiselijk geweld op afspraak wel heel vreemd is, moet ik maar concluderen dat Aurum naar een beurs gaat, niet beurs gemept wordt :D

Kan bij meetings de broodjes vaak wel laten liggen, zijn vaak van die harde bolletjes die zo irritant langs je gehemelte schrapen bij het eten dat je rest v/d dag last hebt. :{
Jat soms wel stiekem een plakje salami er tussen weg :@

Vervelend Coco :{ Gelukkig is de rode emmer bij je :)

Nog 30min en dan garnalen/pepertjes salade bikken! :9
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_104343803
Haai !

Beetje druk hier maar het gaat goed, al 2,5 mnd onder mijn doel van 75 kg !
Vanmorgen 72,5 kg.

Lijstje voor vandaag:

O: 450 gr kwark met honing en noten
T : mandarijnen
L : 4 crackers met zelfgemaakte eiersalade en 1/2 komkommer + iets van karnemelk
T : vergadering dus ik denk fruit
D: verrassing van de kids (ben laat thuis dus makkelijk maar ik denk witlofsalade met appel, kipreepjes, tomaat, paprika en walnoten)
S: les 6 van evy
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_104343871
Netjes Muks ^O^
Zou na je hardlopen nog wel wat eten trouwens.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_104343964
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2011 09:22 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik vind dat ook lastig. Broodjes met de lunch enzo. Iets anders bestellen is geen optie eigenlijk. Deze week een etentje, diverse lunches, 30 nov uit eten, 1 dec uit eten en 6, 7 en 8 congres, dus dan hotelontbijt en wederom uit eten. Zucht :')
Luxe problemen. B-)

Maar is de truc niet om gewoon proberen iets gezonds te bestellen in een restaurant? En de frietjes grotendeels te negeren? En alcohol zoveel mogelijk te skippen? En geen toetje te nemen maar een kop thee of koffie?

En in geval van een georganiseerde lunch, het broodje te kiezen met het magere beleg? Desnoods eet je 2 halve broodjes en gooi je de bovenkant van de broodjes weg?
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_104344005
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 09:38 schreef V1z0R het volgende:
Netjes Muks ^O^
Zou na je hardlopen nog wel wat eten trouwens.
oh ja dan eet ik nog een bakje optimelvla :D
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  Vis een optie? maandag 14 november 2011 @ 09:46:13 #48
70532 loveli
N
pi_104344030
In een restaurant kun je meestal wel wat goede keuzes maken. Meestal vraag ik rijst ipv friet of extra groente.

Henk, hoe is het met de winterjas?
crap in = crap out
  Licht Ontvlambaar maandag 14 november 2011 @ 09:49:12 #49
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_104344096
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 22:31 schreef Tinkepink het volgende:
Wat is stevia?
vies... nee serieus, ik heb het geprobeerd (kan er via via aankomen). De zoetjes maken dat de koffie naar drop smaakt. Dan liever koffie zonder suiker... Ik vind het een hele vervelende nasmaak hebben.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Vis een optie? maandag 14 november 2011 @ 09:55:03 #50
70532 loveli
N
pi_104344216
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 09:49 schreef Sjeen het volgende:

[..]

vies... nee serieus, ik heb het geprobeerd (kan er via via aankomen). De zoetjes maken dat de koffie naar drop smaakt. Dan liever koffie zonder suiker... Ik vind het een hele vervelende nasmaak hebben.
Dat klinkt zo fout!
crap in = crap out
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')