Ben nu weer bij mijn ouders om al mijn spullen op te halen. De laatste paar dagen heb ik bij een vriendin kunnen overnachten. Bij haar thuis is er momenteel geen internet omdat haar familie met een verhuizing bezig is. Voel me niet op mijn gemak om ze op dit moment lastig te vallen. Maar haar ouders willen mij ook hiermee helpen. Ik mag daar overnachten totdat ik iets voor mezelf gevonden heb. Erg aardig van ze. Ik ben ze erg dankbaar.
Ik zit nu dus op mijn kamer. Heb al mijn koffers ingepakt. De boekenkast laat ik hier nog wel even staan. Deze kom ik volgende week ophalen. Mijn broer heeft mijn hele kamer ondersteboven gehaald. Het ziet er nu verschrikkelijk uit. Beëindigingsbrief naar Ziggo heb ik al verstuurd. Internet, telefonie en tv zal dus binnenkort bij mijn ouders afgekapt worden. En ik ga ze niets erover vertellen.
Mijn plan is om toch een jaar te stoppen met studeren en hard aan het werk te gaan om een eigen leven op te bouwen. Ik ben nu al bijna zeven jaar met neurologie/neurochirurgie bezig en kan het op deze manier niet betalen. Mijn leningen zitten al in de max. Een jaar fulltime werken om een eigen woning te kunnen betalen en te sparen voor de opleiding lijkt mij nu het meest verstandige om te doen...
Wat me overigens wel opgevallen is, en neem dit niet te persoonlijk op, is dat hoe intelligenter een persoon is, des te hoger zijn empathie en teloratiegrens zijn. Beide ouders van mijn vriendin zijn arts, werken hard en zijn bijna nooit thuis. Maar toch namen ze de tijd om mijn verhaal aan te horen en proberen ze en willen ze mij helpen. Duidelijk het tegenovergestelde van mijn familie
Alle leerlingen bij mij op school hebben ook nooit moeite gehad met mijn geaardheid. Mijn familie, buiten mijn zusje om die psychologie studeert en mij steunt, wil niets met mij te maken hebben. Alsof ik in een keer niets voorstel. Erg frustrerend. En de vriendenkring van mijn broer bestaat ook allemaal uit schooiers die niets met hun leven doen maar toch zich geroepen voelen om joden en homo's te haten en te pesten, zonder enige gegronde reden. Ze bidden wel vijf keer per dag!!!! Mensen met niet reële haat zijn het. Met zulke mensen wil ik het liefst niets te maken hebben op persoonlijk gebied. Weg ermee.
Op een jonge leeftijd heb ik geweten dat ik homo ben. Ik heb het ook nooit willen veranderen. Heb mezelf altijd geaccepteerd en het heeft mijn zelfactualisatie nooit verstoord. Wel heb ik uit angst van mijn familie nooit iets met een jongen gedaan, buiten het zoenen om. Heb altijd relatie met meisjes gehad. Hetero, bi of homo? Nooit de heisa daarover begrepen. Er zijn belangrijkere zaken om zich over zorgen te maken.
Ik wil trouwens iedereen bedanken voor de mooie posts en handige tips en links. De websites heb ik ondertussen allemaal opgeslagen op mijn mobiel, want je weet het nooit...
En de mensen die mijn vaders/broers kant kiezen wens ik nog veel succes toe in deze maatschappij...
...and you shall see.