heeft iemand een spiegel voor deze meneer?quote:Op maandag 14 november 2011 18:36 schreef sthomass het volgende:
[..]
Zolang je er zelf maar geen problemen mee hebt.
Ja dat heb ik dus ook. Plus ga vrouwen lastig vallen en zo.quote:Op maandag 14 november 2011 11:52 schreef Spacevietnamees het volgende:
Moet mij makkelijk lukken als ik denk aan de problemen die ik veroorzaakt heb, ik ben normaal altijd echt serieus de rustigste maar na een avond drinken ben ik er gewoon op uit om te moorden.
quote:Op maandag 14 november 2011 18:02 schreef sthomass het volgende:
Ik ga denk ik misschien ook maar eens minder drinken. Ik had vorige week ook teveel sterke drank op, ik had de volgende dag veel buikpijn.. Vooral Goldstrike kan nogal zwaar vallen. Ik ga denk ik vanaf nu max. 25 shotjes per avond doen, meer is volgens mij niet zo goed voor iemand van 60 kg..
Tsja ik merk niet zo snel iets van de alcohol. Ik ben pas na minstens 10 alcoholische drankjes een klein beetje aangeschoten. Zal wel een beetje gewenning zijn denk ik.quote:
25 drankjes is in ieder geval niet minderen, misschien moet je niet gaan voor aangeschoten/dronken zijn maar gewoon genieten van een drankje?quote:Op maandag 14 november 2011 19:18 schreef sthomass het volgende:
[..]
Tsja ik merk niet zo snel iets van de alcohol. Ik ben pas na minstens 10 alcoholische drankjes een klein beetje aangeschoten. Zal wel een beetje gewenning zijn denk ik.
Heb je nou echt niet door dat je zo dom bezig bent?quote:Op maandag 14 november 2011 19:18 schreef sthomass het volgende:
[..]
Tsja ik merk niet zo snel iets van de alcohol. Ik ben pas na minstens 10 alcoholische drankjes een klein beetje aangeschoten. Zal wel een beetje gewenning zijn denk ik.
Alcoholmisbruikquote:Op maandag 14 november 2011 19:19 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
Heb je nou echt niet door dat je zo dom bezig bent?
Zal wel door je alcoholmisbruik komen.
Onder alcoholmisbruik valt ook bingedrinking, wat jij dus doet in het weekend als je 25 shotjes achter elkaar drinkt.quote:Op maandag 14 november 2011 19:24 schreef sthomass het volgende:
[..]
Alcoholmisbruik, ik ben op dit moment toch ook nuchter, net als de rest van de week, dan drink ik bijna niet. Ik drink alleen in het weekend en met m'n opleiding gaat het goed, dus waarvoor zou ik me er druk om maken.
Ah ja, dit heeft iedereen. Maar als je rond je 30+ dit nog hebt, zal ik oppassen.quote:Op maandag 14 november 2011 19:24 schreef sthomass het volgende:
[..]
Alcoholmisbruik, ik ben op dit moment toch ook nuchter, net als de rest van de week, dan drink ik bijna niet. Ik drink alleen in het weekend en met m'n opleiding gaat het goed, dus waarvoor zou ik me er druk om maken.
Bingedrinken doen de meeste jongeren wel, paar jaar in hun leven..quote:Op maandag 14 november 2011 19:26 schreef June. het volgende:
[..]
Onder alcoholmisbruik valt ook bingedrinking, wat jij dus doet in het weekend als je 25 shotjes achter elkaar drinkt.
I know, maar ik stel toch ook niet dat het gezond isquote:Op maandag 14 november 2011 19:29 schreef Godshand het volgende:
[..]
Bingedrinken doen de meeste jongeren wel, paar jaar in hun leven..
Studenten kunnen er ook wat van...
Maar na paar jaar moet dat toch flink minder worden..
Vorm? Dus niet helemaal?quote:Op maandag 14 november 2011 19:31 schreef June. het volgende:
[..]
I know, maar ik stel toch ook niet dat het gezond isHet is ook een vorm van alcoholmisbruik.
Over een paar jaar zal het niet eens meer mogen, aangezien je niet dronken mag zijn als je midden op zee werkt. Dan zal ik dus niet meer dan een paar alcoholische drankjes per dag mogen. Dus dan stopt het vanzelf.quote:Op maandag 14 november 2011 19:28 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ah ja, dit heeft iedereen. Maar als je rond je 30+ dit nog hebt, zal ik oppassen.
Ik wilde dus ook al een beetje gaan minderen. Ik deed denk ik 35 shotjes per avond, dat wil ik dus al afbouwen naar 20-25. Omdat ik anders een dag niet echt fit ben.quote:Op maandag 14 november 2011 19:26 schreef June. het volgende:
[..]
Onder alcoholmisbruik valt ook bingedrinking, wat jij dus doet in het weekend als je 25 shotjes achter elkaar drinkt.
Natuurlijk wel.quote:
Ik heb al maanden geen alcohol gedronken, geen vrienden hebben is dus toch enigszins positiefquote:Op zondag 13 november 2011 14:56 schreef larry_flynt het volgende:
Na een studententijd met veel alcohol lijkt het mij nu wel een goed idee om een tijd zonder alcohol te leven. Kijken of ik het sowieso nog kanDaarnaast wil ik wat afvallen.
Laatste tijd krijg ik steken in mij zij en ben ik wakker geworden in mijn bed zonder nog iets te weten van de dag ervoor en zonder bril...
Dit topic is voor mij bedoeld om mijn maand bij te houden en mij te laten aan moedigen
Tijd:
12-11 tot en met 12-12
Problemen?
- Ga volgend weekend naar Brussel...
- Eén avond in de week naar de kroeg waar mijn studentenvereniging bij elkaar komt
Zaterdag 12-11:
Geen problemen heel de dag bij mijn ouders gezetten. Wat zitten internetten.
Mensen die meedoen:
- Larry_Flynt
- mrspoeZ
- Spacevietnamees
- ForumGek
Ja ik heb vanaf mijn 15e tot een half jaar geleden echt met regelmaat drugs gebruikt ook.quote:
Nuchter ben ik wel gewoon normaal, iedereen omschrijft me ook gewoon als een relaxte gozer. Die knuppel is van een maat van mij, hij is ook agressief wanneer hij nuchter is maar die pakte ik dus af zodat hij er niemand mee zou verwonden, wat ik me herinner is dat ik 'm gewoon afpakte van die maat.quote:Op maandag 14 november 2011 18:11 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Ja hoorals je zomaar ineens ergens een knuppel en kapmessen (
) vandaan weet te toveren dan ben je nuchter waarschijnlijk ook al niet helemaal normaal.
Goed bezig man!quote:Op maandag 14 november 2011 19:33 schreef sthomass het volgende:
[..]
Ik wilde dus ook al een beetje gaan minderen. Ik deed denk ik 35 shotjes per avond, dat wil ik dus al afbouwen naar 20-25. Omdat ik anders een dag niet echt fit ben.
Ja, en dat is dus ook het 'mis'bruiken van alcohol. Het is gewoon niet gezond. Dat alcohol verweven zit in je sociale cultuur doet daar niks aan af.quote:Op dinsdag 15 november 2011 15:51 schreef blinkgirl het volgende:
Heb het hele topic gelezen en wil toch even iets zeggen tegen de mensen die zomaar de term 'alcoholist' naar mensen slingeren.
Ik denk dat veel mensen de studentencultuur heel erg onderschatten. Zelf zit ik nu in mijn derde jaar en vanaf dat ik naar Amsterdam verhuisd ben om te gaan studeren, drie jaar terug dus, ga ik wekelijks uit en drink daarnaast ook regelmatig. Mijn vrienden zitten (een enkeling daargelaten) niet bij een studentenvereniging, ik ook niet, dus het is niet zo dat we gedwongen worden naar borrels te gaan etc. We gaan zelf gewoon heel regelmatig uit. Allemaal drinken we dan vrij veel; een halve fles wodka, een fles wijn en een stuk of tien biertjes per persoon per avond is echt geen uitzondering. En als ik voor mezelf spreek; ik ben een meisje van 1,64m en 65kg, dus in theorie zou ik niet zoveel aan moeten kunnen. Ik drink het echter gemakkelijk weg en ben echt niet de enige.
Punt is; alcohol zit verweven in mijn sociale cultuur en omgeving. Bij een lekker diner hoort een goed glas wijn, bij een avondje uit hoort de fles Stolichnaya. Maar wij drinken allemaal omdat we het lekker vinden en het gezellig vinden. Alcohol bindt op een vreemde manier; je maakt samen gekke dingen mee (en houdt elkaars haar achterover bij het kotsen). En zolang het onze studieprestaties niet beïnvloedt en we geen lichamelijke klachten hebben, wat is er dan op tegen?
Dat je er goed tegen kan en het je studieprestaties niet beïnvloedt wil niet zeggen dat je dan geen alcoholist kunt zijn. Lichamelijke gevolgen merk je vaak niet meteen, daar krijg je pas last van als het eigenlijk al te laat is. Prima dat jij een gezelligheidsdrinker bent, maar het is gewoon dom om de lichamelijke gevolgen van jarenlang overmatig alcoholgebruik te onderschatten.quote:Op dinsdag 15 november 2011 15:51 schreef blinkgirl het volgende:
Heb het hele topic gelezen en wil toch even iets zeggen tegen de mensen die zomaar de term 'alcoholist' naar mensen slingeren.
Ik denk dat veel mensen de studentencultuur heel erg onderschatten. Zelf zit ik nu in mijn derde jaar en vanaf dat ik naar Amsterdam verhuisd ben om te gaan studeren, drie jaar terug dus, ga ik wekelijks uit en drink daarnaast ook regelmatig. Mijn vrienden zitten (een enkeling daargelaten) niet bij een studentenvereniging, ik ook niet, dus het is niet zo dat we gedwongen worden naar borrels te gaan etc. We gaan zelf gewoon heel regelmatig uit. Allemaal drinken we dan vrij veel; een halve fles wodka, een fles wijn en een stuk of tien biertjes per persoon per avond is echt geen uitzondering. En als ik voor mezelf spreek; ik ben een meisje van 1,64m en 65kg, dus in theorie zou ik niet zoveel aan moeten kunnen. Ik drink het echter gemakkelijk weg en ben echt niet de enige.
Punt is; alcohol zit verweven in mijn sociale cultuur en omgeving. Bij een lekker diner hoort een goed glas wijn, bij een avondje uit hoort de fles Stolichnaya. Maar wij drinken allemaal omdat we het lekker vinden en het gezellig vinden. Alcohol bindt op een vreemde manier; je maakt samen gekke dingen mee (en houdt elkaars haar achterover bij het kotsen). En zolang het onze studieprestaties niet beïnvloedt en we geen lichamelijke klachten hebben, wat is er dan op tegen?
Kenmerk van verslaving is dat je niet meer zonder kan. Als je een maand niet drinken als een prestatie ziet en al moet gaan twijfelen of je dat wel lukt, dan zit er iets niet goed hoor.quote:Op dinsdag 15 november 2011 15:51 schreef blinkgirl het volgende:
Als ik mezelf thuis opsluit kan ik prima een maand zonder alcohol. Maar aangezien ik 1 a 2 keer per week met vrienden ga eten en 1 a 2 keer per week op stap/naar feestjes ga zou het me niet lukken. In mijn studententijd dronk ik meer dagen en op die dagen meer alcohol en dat heb ik ook overleefd.quote:Op dinsdag 15 november 2011 17:32 schreef Northside het volgende:
[..]
Kenmerk van verslaving is dat je niet meer zonder kan. Als je een maand niet drinken als een prestatie ziet en al moet gaan twijfelen of je dat wel lukt, dan zit er iets niet goed hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |