Wat een lieve post, doet me echt goed op deze manier even steun te krijgen. Het voelt allemaal zo eng en ben echt zo verschrikkelijk bang. Maar als ik me ooit beter en vooral ook stabieler wil gaan voelen, moet ik toch echt hier doorheen. Maar het doet zo'n pijn en voel me echt een klein meisje dat het liefst 2 armen om haar heen wil en verder gewoon helemaal niks.quote:Op dinsdag 15 november 2011 10:01 schreef Murmeli het volgende:
[..]
wow he! wat heb je dat onwijs goed gedaan gisteren bij je therapeute!!![]()
![]()
goed dat ze aangeeft dat het graven even kan duren. Dan ben je daarop voorbereid. Maar je zult ook zien dat je, nu je je ervoor durft open te stellen, het ook fijner zult gaan vinden. Het is soms pijnlijk en verdrietig, maar het geeft ook opluchting, althans, zo is dat bij mij.
wbt de psychiater: met hem/haar praten hoeft niet te betekenen dat je meteen aan de AD wordt gezet. Het kan ook zijn dat ze je bijv voor een paar keer slaapmedicatie wil laten voorschrijven, of melatonine (hoge dosering) oid. Dat kan je psychologe allemaal niet en de psychiater wel.
Verder, ik heb nu al 3 soorten AD geslikt, nooit oorsuizen. En kreeg er maar van eentje meer honger (lexapro). De overige hebben die bijwerking niet bij mij (citalopram en wellbutrin).
volgens mij zijn seroxat en mirtazapine/remeron medicijnen waar je nog wel eens kan kunt aankomen, maar er zijn zoveel andere soorten....
mochten ze je voorstellen om iets te gaan slikken, spreek dan al je twijfels, angsten, tegenargumenten hierover uit. Echt alles, nergens van denken dat het stom of raar is ofzo![]()
Ik heb voor ik aan de meds ging 2 hele lange gesprekken gehad met de psychiater en na het 2e gesprek stelde hij wel voor om AD te geven en vroeg hij er nog bij of ik er nog een tijdje over na wilde denken. Dus, als je het gesprek al aangaat, betekent dat niet automatisch dat het moet.
Kut is dat, dat nadenken: wie heeft dat uitgevonden vraag je je wel eens af? Zorg je verder wel goed voor jezelf? Kan je jezelf wel een beetje troosten wat dat betreft? En zijn er dingen die je kan doen waar je nog van kan genieten (wandeling in die heerlijke herfstzon, kopje thee, boek of iets?)quote:Op dinsdag 15 november 2011 12:57 schreef drucilla82 het volgende:
Nu gaat het even heel slecht. Sta even lichtelijk op instorten. Was alle dingen uit mijn leven aan het overdenken. En bam daar kwam die klap.![]()
![]()
![]()
Voel me erg in de steek gelaten, niet gewaardeerd, niet gerespecteerd. Weet dat het niet zo is, maar zo voelt het nu wel even.
Weet ook niet meer wie ik kan vertrouwen.
Heftig lijkt me dat, als een van je ouders dit heeft. Had je voor die tijd met je vader ook al geen band met hem?quote:Op dinsdag 15 november 2011 17:00 schreef StampertjeX het volgende:
Mag je ook meeposten in dit topic als je een naaste hebt met een depressie ? Mijn vader heeft sinds 2008/2009 een zware depressie. Hij is eind 2010 opgenomen geweest in een crisisopvang, het gaat nu wel iets beter maar echt stap voor stap. Hij is wel weer aan het werk sinds een paar maanden maar in januari loopt waarschijnlijk zijn contract af er is dus weer opnieuw stress. Ik heb ook totaal geen band met mijn vader helaas, voor mij is hij gewoon een man die bij ons in huis woont
Ik vind het wel een leuke postquote:Op dinsdag 15 november 2011 13:50 schreef summer2bird het volgende:
Kutkutkut.
Ik zit hier al verdomme 5 weken en heb net gehoord dat ik niet met ontslag mag.
Ik ben zo kwaad he.
Die fucking arts had het me beloofd.
Ik ben zo verdrietig en ik kan de verpleegsters niet vinden. Kut.
Ik ben het zo zat hier. Alle pacienten hier zijn 60+. Ze zitten of te doen alsof ik een fucking huisdier ben en aaien me continu of denken dat ik een verpleegster ben en gebruiken me als een soort klaagpaal.
En mijn lenzen doen ook al gek. Een viel er uit en die kan ik kan 'm nietvinden
En creatief, de afleiding van de dag viel uit en niemand had dat me verteld waardoor ik voor een dichte deur stond.
Ik wil naar huis. Ik wil naar school. Ik wil weer naar feestjes en verjaardagen.
Het leukste is nog wel dat ze niet eens een diagnose hebben over me.
In alle 11 jaren dat ik al bij een psychiater loop is er nog nooit een diagnose gesteld.
Die psychiater had alleen gezegt dat ik 3 jaar achterloop en dat ik ernstig depressief ben.
Dus volgende week moet ik weer naar een andere psychiater die denkt dat ik asperger of pdd nos ofzoiets heb.
Jeej.
Bah.
Vergeef me voor die kwade post, maar het moest er even uit. Voel me alweer wat opgeluchter.
Hoe is het met jullie?
Ik sluit me hierbij aan. je bent wat mij betreft welkom. als je vragen wilt stellen oid: leef je uit.quote:Op dinsdag 15 november 2011 17:56 schreef Nyota het volgende:
[..]
Heftig lijkt me dat, als een van je ouders dit heeft. Had je voor die tijd met je vader ook al geen band met hem?
En je bent hier altijd welkom, hoewel het misschien voor jou tussen 'mensen zoals je vader' juist misschien niet makkelijk is? Of misschien ook juist wel, als je kan zien dat er nog meer 'mensen zoals je vader' zijn en die zich uiteindelijk beter beginnen te voelen... ooit ;{
Je mag mij altijd pm-en hoor meid!quote:Op dinsdag 15 november 2011 18:59 schreef DolFijn94 het volgende:
Ugh.
Vandaag maakte ik gewoon een algemene opmerking op school (dat ik iets raar gepland vond) en dat doe ik wel vaker (als soort feedback voor school, doen er wel meer in de klas). Maar net zoals altijd bij deze les, gegeven door mijn mentor, werd ik weer goed voor schut gezet voor een volle klas. Ik maakte een simpele opmerking en toen was ik weer te kritisch en onvolwassen blablabla maar kom op het HBO is nieuw voor mij dus je kunt niet verwachten van mij dat ik alles meteen weet en ik zie de reactie op de opmerkingen van mijn klasgenoten en die worden dan weer wel gezien als zeer nuttig en iets dat de school mee kan nemen, terwijl mijn opmerking vergelijkbaar was?!
Ik heb echt het gevoel dat ik gek wordt. Alsof ik gehersenspoeld wordt. Ik ga bijna echt geloven dat mijn opmerking niet kan en dat ik in het vervolg mijn mond moet houden. Ik ga echt geloven dat ik een irritant kind ben en een slechte leerling.![]()
En het ergste is nog, zulke voorvallen worden afgeschoven op mijn angststoornis (heeft er niks mee te maken)! Oftewel het wordt weer tegen me gebruikt om zo maar manieren te vinden om mij van de opleiding te schoppen. Serieus op zulke momenten zou ik willen dat ik normaal was, andere hebben dit gezeik nooit. Al zeggen ze tegen de mentor dat de lessen slecht zijn dan is de reactie "Goed dat je het aangeeft!", als ik iets algemeens zeg is het meteen "En zo werkt het hier niet, wordt volwassen, je bent te kritisch enz. enz."
Had ik maar nooit gezegd dat ik een angststoornis had, sindsdien is deze onzin gestart![]()
Ik heb ook vaak het idee dat er nu al is besloten dat ik weg moet aan het einde van het jaar, terwijl het juist goed gaat op school (o absentie-uren en tot nu toe alle tentamens gehaald, toch steeds weer dreigen met verwijdering).
Helaas kan de psycholoog pas weer in December, dus dat wordt nog even "overleven"![]()
--> Zal later even bijlezen, maar iedere keer als ik weer uit school kom ben ik een wrak en moet ik gewoon even mijn frustratie posten. Zoals al gezegd wordt ik helemaal gek!! Als mijn buurman deze opmerking had gemaakt was het waarschijnlijk wél een goede opmerking geweest. Wat is er mis met mij, wat doe ik verkeerd?
--> Diegene die de preciese opmerking willen weten kunnen wel een dm krijgen (omdat ik niet "ontdekt" wil worden. Dan zul je doorhebben waarom ik zo van streek ben...
Dankjewel! Zal het meteen even doen, brengt wat rustquote:Op dinsdag 15 november 2011 20:22 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Je mag mij altijd pm-en hoor meid!
quote:Op dinsdag 15 november 2011 20:41 schreef Sylvana het volgende:
Zal even laten weten dat ik nog leef. Ben vandaag vermist geweest. Was in het bos, maar weet nergens meer vanaf. Fiets weg, had helemaal niks mee, weet niets meer, erg vreemd allemaal.
Maar ben gevonden en nu bij schoonouders. Morgen gaat Peter maar weer mee naar Dimence en dan maar kijken wat ze nu van plan zijn met me...
Dat idee dat je geen stap verder komt heb ik ook heel erg!quote:Op dinsdag 15 november 2011 20:45 schreef patrickpsv het volgende:
Even een update maar. Ik ben eigenlijk voor mijn gevoel nog geen stap verder. Ik blijf een beetje op hetzelfde punt hangen, zeker sociaal gezien. Nog geen enkel nieuwe contact ofzo erbij, wel in de sportschool met bepaalde mensen praten, maar daar blijft het bij.
Ik denk dat ik nog steeds te graag alleen thuiszit, de veilige optie. Iets ondernemen gaat vrij moeilijk. Als ik thuiszit het ik moeite met naar buiten gaan en als ik weer terug thuiskom gaat het goede gevoel in 1 klap weer naar beneden, omdat ik dan weet dat is nog steeds niemand is. Als ik het huis uit ben voel ik me vaak wel beter, maar dat is dus meteen weer weg als ik thuiskom. Dan heb ik weer meteen het gevoel van eenzaamheid en leegte, waardoor ik weer wegval, terwijl ik me prima vermaak alleen thuis.
Eerlijk gezegd weet ik nog niet hoe ik het ga aanpakken verder, de sportschool en mijn bijbaantje hebben me gelukkig structuur gegeven, want ik in de maanden daarvoor totaal niet had.
De onzekerheid over mijn uiterlijk is wel minder geworden, ook onder andere door de sportschool, maar ook door een verbeterde verzorging. Acne verminderd en af en toe zonnebank en daarnaast wat nieuwe verzorgingsproducten doen al veel. Maar op het gebied van uitstraling is er nog steeds veel te winnen, misschien ook wel omdat ik veel te veel tijd heb om overal over na te denken, dat is ook het eerste waar ik de dag mee begin, nadenken.
Ook zoiets is als ik bijvoorbeeld met een jongen praat die gewoon een leuk leven heeft, dat ik dan meteen jaloers ben op de dingen die hij wel heeft en ik niet, dat ik meteen ga dingen dat ik de enige ben die het niet geeft en mezelf dus meteen minder waard voel, denk aan dingen als: relaties, vrienden, sociaal leven, seks etc. Maar Ik zou eigenlijk beter blij kunnen zijn met een leuk gesprek, dan meteen in het negatieve te denken.
Gelukkig krijg ik nog om de week wat nuttige teksten van mijn psycholoog te horen, waardoor ik op bepaalde gebieden wel vooruit kom, maar naar buiten toe is er te weinig vooruitgang, wat toch inhoud dat de innerlijke groei nog niet goed is.
Ook hetgeen wat ik in het andere topic ( hoe voel je je nu?) posten, waar ik best boos op mezelf was, dat een paar mensen me uitnodigde voor een avondje stappen, maar dat ik weer bang was voor hetgeen wat kon gebeuren en het gevoel het dat ik minder was dan hun, waardoor ik zei dat ik er nog niet klaar voor was, want het zijn bekenden van mij die wel een beetje van mijn problemen afweten.
Ondanks dat de tijd vrij snel gaat is het plezier in het leven ver te zoeken, verplichten waar ik heen moet zit ik dagen van tevoren al mee in mijn maag. En ondanks dat ik dingen probeer te doen om het leuker voor mezelf te maken, dan nog blijft het structurele negatieve, waaronder dat ik geen contacten heb, maar eigenlijk heb ik het gevoel dat er daarvoor nog een achterliggende reden is, ik weet alleen niet wat. Ik heb voor mezelf nog wel het gevoel dat het op te lossen is, maar het moet niet lang meer duren.
Hmm... Wel goed dat het dus niet daaraan lag, maar wel des te vreemder dat dat gebeurt.quote:Op dinsdag 15 november 2011 20:47 schreef Sylvana het volgende:
@Murmeli Nee Peter heeft net thuis gekeken, maar heb maar 1 pammetje ingenomen, dus niet zoals donderdag een overdosis ofzo.
Inderdaad: PSVquote:Op dinsdag 15 november 2011 20:58 schreef DolFijn94 het volgende:
[..]
Dat idee dat je geen stap verder komt heb ik ook heel erg!
Als ik kon kiezen dan zat ik ook het liefst thuis, want inderdaad: lekker veilig! (zeker met pleinvrees)
Wel fijn om te lezen dat er in ieder geval wat structuur is nu! Maar het feit dat je contacten hebt op de sportschool en bij het bijbaantje en dat mensen je uitnodigen om te gaan stappen laten eigenlijk wel zien dat mensen jou wel zien zitten!!! Misschien kun je daar op focussen zodat het blije gevoel thuis blijft (ik weet het, makkelijker gezegd dan gedaan)
Maar waar komt bij jou dan toch het gevoel vandaan dat je geen contacten hebt? Want als ik eerder in je post lees zijn er wel mensen die een praatje met je maken!
En oowja: PSV
Brrrrr. Heb je dat al eerder gehad of is het de 1e keer? Zou even met de psychiater overleggen.quote:Op dinsdag 15 november 2011 20:41 schreef Sylvana het volgende:
Zal even laten weten dat ik nog leef. Ben vandaag vermist geweest. Was in het bos, maar weet nergens meer vanaf. Fiets weg, had helemaal niks mee, weet niets meer, erg vreemd allemaal.
Maar ben gevonden en nu bij schoonouders. Morgen gaat Peter maar weer mee naar Dimence en dan maar kijken wat ze nu van plan zijn met me...
Het was de eerste keer. Alleen vorige week toen ik overdosis had genomen heb ik de hele dag geslapen en was ik ook stukjes kwijt. Maar voor het eerst dat ik in z'n toestand wegga en niks meer weet. Terwijl ik nu dus geen pillen heb gehad. Peter gaat zo bellen over hoe nu verder. Weet nog steeds niks over wat ik gisteren allemaal heb gedaan.quote:Op woensdag 16 november 2011 08:41 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Brrrrr. Heb je dat al eerder gehad of is het de 1e keer? Zou even met de psychiater overleggen.
Oxazepam slik ik niet regelmatig, maar alleen als het nodig is. Risperdal (antipsychoticum) slik ik nu een week of 3. Bedacht net dat mijn moeder een aantal jaren geleden een psychose heeft gehad. Dus misschien dat ik dat ook in een lichtere vorm heb gehad. Of dat het komt omdat ik die oxazepam net na mijn AD heb geslikt ofzo.quote:Op woensdag 16 november 2011 09:04 schreef Ewelina het volgende:
Hoe lang slik je die kalmeringsmiddelen nu? Kan het daar niet van komen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |