Daar heb je ergens wel gelijk in en zolang ik geen namen noem kunnen ze me ook niet veel maken.quote:Op zondag 13 november 2011 23:12 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik ben ook vaak bang dat mensen mij herkennen door wat ik hier vertel, maar ik probeer me er overheen te zetten.
Ik heb heel vaak de neiging om alle berichten te (laten) verwijderen, maar ik probeer die drang te weerstaan.
Als je het niet supergedetailleerd neerzet, denk ik niet dat mensen snel doorhebben wie je bent.
Wat vervelend: weten je klasgenoten ook wat er met je aan de hand is, of alleen docenten?quote:Op zondag 13 november 2011 23:30 schreef DolFijn94 het volgende:
[..]
Daar heb je ergens wel gelijk in en zolang ik geen namen noem kunnen ze me ook niet veel maken.
Het komt er dus op neer dat klasgenoten over me geklaagd hebben over hoe ik me gedraag, terwijl dit 90% van de tijd komt door paniek. Ik heb gevraagd wie heeft geklaagd en waarom ze er last van hebben omdat ik niet veel zeg op zo'n moment. Hier werd omheen gepraat. Ik belemmer dus de onderlinge verhoudingen in de klas, simpelweg doordat ik ben wie ik ben en dat is slechts tijdelijk.
Dus nu heb ik letterlijk alles en iedereen tegen me voor mijn gevoel. Simpelweg omdat mij een etiketje is opgeplakt waar school een onjuist/niet realistisch beeld bij heeft gevormd.
Op al mijn verklaringen en uitleg komt een "ja, maar" en continu wordt er negatief gekeken. Zeer vermoeiend, frustrerend en noem maar op, zeker omdat ik deze reactie totaal niet had verwacht.
Sorry dat ik niet heb bijgelezen maar lig in bed met m'n telefoon en wilde dit even kwijt. Morgen zal ik bijlezenTrouwens, nu ik lig zijn de krampen wat minder maar spanning in lijf is voelbaar helaas.
Dat. Nee heb je, ja kun je krijgen.quote:Op maandag 14 november 2011 10:17 schreef Nyota het volgende:
[..]
Door het gesprek aan te gaan zou er namelijk gekeken worden hoe een paniekaanval bv eventueel vermeden kan worden of kan er gekeken worden naar wat je wel kan doen en dat de daarbij op je kunnen rekenen.
Het aanbod van je psych voor een gesprek lijkt me daarom een zeer goed idee. Je verwacht dat het op niets zal uitlopen, maar niet geschoten is altijd mis toch? Niets heb je nu ook al.
Mijn klasgenoten weten wat ik heb. Ik heb ze hetzelfde verteld als de psycholoog mij heeft verteld en ze kwamen heel begrijpend over. Niet dus.quote:Op maandag 14 november 2011 10:17 schreef Nyota het volgende:
[..]
Wat vervelend: weten je klasgenoten ook wat er met je aan de hand is, of alleen docenten?
Ik kan me voorstellen dat je klasgenoten namelijk je gedrag soms niet zullen begrijpen en dan dus niet weten "wat ze met je aanmoeten". Dat is klote, maar wel enigszins te begrijpen. Het zou echter een stuk handiger zijn om daar met jou over in gesprek te gaan, ipv anoniem te gaan klagen.
Door het gesprek aan te gaan zou er namelijk gekeken worden hoe een paniekaanval bv eventueel vermeden
kan worden of kan er gekeken worden naar wat je wel kan doen en dat de daarbij op je kunnen rekenen.
Het aanbod van je psych voor een gesprek lijkt me daarom een zeer goed idee. Je verwacht dat het op niets zal uitlopen, maar niet geschoten is altijd mis toch? Niets heb je nu ook al.
Succes
Je kunt je eigen deel altijd nog zwart benadrukkenquote:Op maandag 14 november 2011 12:04 schreef DolFijn94 het volgende:
Hmmm er is iets mis gegaan met quoten, hopelijk kunnen jullie er nog wat van maken
Maargoed een gesprek is wel echt mijn laatste redmiddel en ik ga het ook zeker doen, ben alleen bang voor de eventuele reactie (als de psycholoog uit beeld is).
Nou tijdelijk stoppen brengt mij niet veel verder omdat ik dan eigenlijk mijn stoornis uit de weg ga. Daarnaast heb ik ook nog geen lessen gemist en de tentamens die ik heb gehaald zijn voldoende.quote:Op maandag 14 november 2011 12:06 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Je kunt je eigen deel altijd nog zwart benadrukken
Maar goed ik heb t wel gelezen, En ik wil je even succes wensen, En bedenk dat jij het belangrijkste bent, En een school die dreigt met verwijdering is schandalig, waarschijnlijk zorgt dit alleen maar voor meer paniek en angst!
Is het geen optie om er een paar maanden mee te stoppen en volgend schooljaar opnieuw te beginnen?
Wil je vertellen wat er gebeurd is?quote:Op maandag 14 november 2011 15:14 schreef Murmeli het volgende:
Bweeeeerrrgggghhhh!
Kut bedrijfsarts! Nu voel ik me weer net zo kut als vorige week. En bedankt! Lul...
Hij zat te zeiken of ik niet bang ben dat mijn werkgever van me af wil wegens mijn enorme ziekteverzuim. En ik moet over een week weer langskomen of het al beter gaat en of ik wel op de goede weg ben door thuis te blijven.quote:Op maandag 14 november 2011 16:12 schreef Nyota het volgende:
[..]
Wil je vertellen wat er gebeurd is?
Omdat ik me niet zo top voel, heb ik veel zin om iets te slopen, maar om jou nu lek te schieten gaat me wat ver.quote:Op maandag 14 november 2011 16:26 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Hij zat te zeiken of ik niet bang ben dat mijn werkgever van me af wil wegens mijn enorme ziekteverzuim. En ik moet over een week weer langskomen of het al beter gaat en of ik wel op de goede weg ben door thuis te blijven.
Ofwel: ga eens aan het werk luie donder. Althans zo kwam het over.
En hij heeft me klem, want als het volgende week slechter gaat, gaat ie natuurlijk zeggen dat thuis zitten blijkbaar ook niet werkt. En als het beter gaat, vindt ie vast ook dat ik wel aan het werk kan. Weliswaar iets anders dan wat ik deed, want dat dat niet lukt snapt hij wel. Maar dan nog..... grrrr!
Ik ben gewoon echt de kluts kwijt ervan en moedeloos en ik weet niet wat allemaal. Ben in ieder geval klaar met alles. Schiet mij maar lek.
Heey, goed dat je hier komt meepraten!quote:Op maandag 14 november 2011 19:39 schreef drucilla82 het volgende:
Mag ik me hier melden in dit topic? Zal mezelf een klein beetje voorstellen.
29 jr,
Ik ben onder behandeling voor angst en vermijdingsklachten.
En ben verder gruwelijk onzeker/ verlatingsangst/faalangst.
Er zijn wat nare dingen gebeurt in mijn leven. En afgelopen zondag is er weer iets gebeurd waardoor ik het nu allemaal even niet zitten. ( geen enge gedachten ofzo)
Maar wel zoiets van wanneer gebeuren er nu eens leuke dingen en niet alleen maar slechte dingen.
Ook de beroemde winterdip is aanwezig.
Door alles wat er nu afgelopen weken gebeurd is loopt school ook niet zo lekker. Kan me niet concentreren.
Kan niet slapen, kan niet eten. Ben al 8 kilo kwijt in 3 weken. Ril continu.
Dat is naar dat je therapeute net nu weg is. Heb je geen kenissen/vrienden die je eventueel (tijdelijk) het veilige gevoel terug kan geven? Dat je in ieder geval weer iets kan eten enzo, of begrijp ik het dan verkeerd? (heb er nog niet helemaal een beeld bij, sorryquote:Op maandag 14 november 2011 21:29 schreef drucilla82 het volgende:
Dat rillen en, niet kunnen eten is gekomen door de relatiebreuk 4 weken terug. Het ene veilige/ vertrouwde is weggevallen. We zijn nog wel vrienden. Ben nu vooral bang voor de toekomst.
Mijn angst is o.a. Verlatingsangst, bang voor veranderingen. Durf sinds zondagavond niet meer in donker over straat. Dit laatste was juist eerst opgelost.
Zie mijn therapeute pas in december weer. Ze heeft nu vakantie.
wow he! wat heb je dat onwijs goed gedaan gisteren bij je therapeute!!quote:Op maandag 14 november 2011 18:40 schreef Nyota het volgende:
Had vandaag sinds 3 weken weer een afspraak met m'n therapeute. Volgens m'n eigen voornemen ging ik er heen en gewoon zitten en voelen ipv continue met mezelf in gevecht te zijn. Me niet de hele tijd druk te maken, maar gewoon voelen en praten en dat ging me best goed af. Ik durfde haar ook beter gewoon eens aan te kijken en te benoemen hoe ik me voelde.
Het over m'n verdriet gehad wat ik nu de hele tijd voel en het gehad over een aantal herinneringen die meespelen in dit verdriet. Ze gaf aan me dat het zo zou kunnen dat we dit 'graven' en begrijpen waar het vandaan kom hoe ik me voel en het helen van hetgeen dat ik vroeger heb gemist, zo een jaar in beslag kan nemen. Whoopie, lucky me..
Het was wel weer confronterend en ik begin me steeds meer dingen van vroeger me te beseffen. En au, au, au, dat doet pijn en wil het liefst ineengedoken gaan zitten (ook toen ik bij haar zat).
Verder ook aangegeven dat ik nog steeds slecht slaap en ze stelde voor om toch eens een afspraak met de psychiater te maken. Ik gaf aan hier nog even over na te denken. Ik sta nog een beetje in dubio. Met name gewichtstoename, maar nog veeeeeeeel belangrijker, mijn oorsuizen, wil ik niet verergerd hebben als gevolg van medicatie. En wat ik lees heeft alleen fluoxetine niet de bijwerking van (verergeren van) oorsuizen. En of dat in mijn geval werkt...
En daarbij is m'n lijf (en de verhoudingen daarvan) iets dat me nog blij maakt over mezelf, dus daar ben ik toch ook een beetje zuinig op (en ja, ik weet het, yada yada yada)
Maar echt, als mijn oorsuizen nog verder zou verergeren, word ik echt helemaal knettergek, dat trek ik helemaal niet meer dan
Ik heb Valdoxan gekregen, dat is simpel gezegd een melatonine tablet, maar met een dosering die 250 keer sterker is dan die pilletjes die je zonder recept kan krijgen. Ik moet daarom ook af en toe bloed laten prikken, omdat ze het goed in de gaten moeten houden, maar laat je daardoor niet afschrikken, ik ben er zo van opgeknapt, ik had dit veel eerder moeten doen! Medicatie klinkt eng, maar ze gaan heus niet gelijk de zwaarste middelen voorschrijven, zeker niet als je aangeeft dat je bang bent voor de gevolgen en bijwerkingen.quote:Op dinsdag 15 november 2011 10:01 schreef Murmeli het volgende:
[..]
wbt de psychiater: met hem/haar praten hoeft niet te betekenen dat je meteen aan de AD wordt gezet. Het kan ook zijn dat ze je bijv voor een paar keer slaapmedicatie wil laten voorschrijven, of melatonine (hoge dosering) oid. Dat kan je psychologe allemaal niet en de psychiater wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |