De dansen voor de finale zijn bekend en ik ben excited! Hele goede keuzes en Pashee heeft héééle goede papieren. Erg jammer dat ik niet live kan kijken zaterdag

.
Chelsee & PashaKeuze van de judges: jive
Favoriete dans van henzelf: quickstep
Nieuwe dans: rumba (training zag er amazing uit

)
Showdance: disco/pop-achtig, heel energiek
Harry & AlionaKeuze van de judges: quickstep

(altijd goed, quickstep is sowieso mijn favoriet)
Favoriete dans van henzelf: Argentine tango

(mmm, okay, vond ik niet veel aan)
Nieuwe dans: American smooth (ook deze training was veelbelovend)
Showdance: atletisch, veel lifts en elementen van verschillende dansen
Jason & KristinaKeuze van de judges: tango (met dat Priscilla-stukje. Okay, acceptabel

)
Favoriete dans van henzelf: quickstep

(Bewitched-Halloween/week, mijn favoriete dans van hen)
Nieuwe dans: salsa (balen voor hem, hij had ook nog de waltz over maar dan zou hij geen enkele latin doen en dat kan natuurlijk niet)
Showdance: old school Hollywood glitter glamour met charleston-elementen. Gurn-a-go-go

maar dit past natuurlijk wel het beste bij hem)
BRING IT ON
Het Strictly Schema van dit weekend (LET OP: de finale is in zijn geheel op zaterdag!)Vrijdag 16 december, BBC 2, 19:00-20:00 u, Strictly Come Dancing It Takes TwoDe extra lange allerlaatste It Takes Two van dit jaar vanuit de Blackpool Tower Ballroom. Terugkijken met deelnemers van dit jaar en voorgaande jaren en vooruitblikken op de finale met o.a. Ian Waite en Karen Hardy.
Zaterdag 17 december, BBC 1, 20:00-21:10 u, Strictly Come Dancing Finale Part 1Harry & Aliona, Jason & Kristina en Chelsee & Pasha strijden om de Glitterball Trophy in de prestigieuze Blackpool Tower Ballroom.
Zaterdag 17 december, BBC 1, 22:05-23:15 u, Strictly Come Dancing Finale Part 2Een koppel valt af, waarna de strijd verdergaat en de overgebleven koppels hun showdance laten zien. Alle deelnemers van dit jaar betreden nog eenmaal de vloer voor een groepsdans. Met gastoptreden van Jessie J (ja, daar is ze weer). En tot slot natuurlijk de kroning van de winnaar van Strictly Come Dancing jaargang 9!