http://www.telegraaf.nl/b(...)_intocht_Sint__.htmlquote:Politie pakt activisten op bij intocht Sint
DORDRECHT - De politie heeft zaterdag vier mensen aangehouden die tijdens de intocht van Sinterklaas in Dordrecht ongeoorloofd zouden hebben gedemonstreerd. Een woordvoerster van de politie wilde niets kwijt over de aard van het protest. Volgens bronnen op internet hadden zij de leus 'Zwartepiet is racisme' op hun T-shirt staan.
De politie had de twee mannen en de twee vrouwen zaterdagochtend al gewaarschuwd. Toen agenten ze later op de dag opnieuw tegenkwamen en zij „nog steeds een platform zochten voor hun mening”, is het viertal gearresteerd.
Afgezien van de vier aanhoudingen, verliep de intocht van Sinterklaas goed, meldde de politie.
Is gewoon geweigerd als Piet. Sukkel.quote:Op zaterdag 12 november 2011 19:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hier een screenshot van een activist.
En nota bene zo iemand moet Zwarte Piet van racisme beschuldigen. Hij is zelf bijna net zo zwart als roet!!
Sinterklaas staat boven de grondwet. Aanpakken is dus terecht.quote:Op zaterdag 12 november 2011 19:23 schreef Jahr00n het volgende:
het is nou eenmaal racisme en daar moet tegen opgetreden worden maarja dan word je hardhandig aangepakt
Je moet een leuk kinderfeest gewoon niet gaan verzieken met je eigen politieke agenda. Laat Sinterklaas gaan waar het over gaat; een leuk feest voor alle kinderen van Nederland. Niet een politiek-forum worden.quote:Op zaterdag 12 november 2011 19:26 schreef Wokkel het volgende:
Sinds wanneer is het verboden om met een mening op een T-shirt te lopen?
Of waren de heren activisten daarnaast ook nog luidruchtig en op zoek naar problemen?
Dat klopt. Dat dacht ik ook toen ik het artikel in eerste instantie plaatste.quote:Op zaterdag 12 november 2011 19:27 schreef Specularium het volgende:
Valt me mee dat er een neger op die foto staat.
Meestal zijn het van die blanken met gewetenswroeging.
Ze waren van tevoren gewaarschuwd... eerst lezen, dan reactie tikken OeJ.quote:Op zaterdag 12 november 2011 19:39 schreef OeJ het volgende:
En je dan niet ergeren aan de politie die zich weer eens verveelde en mensen met een t-shirt aan, die ze toevallig niet bevalt op gaat pakken.
Wat een stel droeftoeters.![]()
![]()
Ja, dus, dat had ik gelezen. Wat moet de politie zich daar mee bemoeien dan?!?!quote:Op zaterdag 12 november 2011 19:42 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Ze waren van tevoren gewaarschuwd... eerst lezen, dan reactie tikken OeJ.
Gewoon dat een eeuwenoud Nederlands kinderfeest niet als podium voor allerlei politieke boodschappen gebruikt gaat worden. Laat die kinderen toch gewoon fijn en onbekommerd van hun Sinterklaasfeest genieten. Die kinderen zien zwarte Pieten helemaal niet als negers. Ik heb zelf kleine kinderen en die hebben nog nooit een neger aangewezen en ´zwarte Piet´ geroepen. Voor hen is dat iets heel anders.quote:Op zaterdag 12 november 2011 19:44 schreef OeJ het volgende:
[..]
Ja, dus, dat had ik gelezen. Wat moet de politie zich daar mee bemoeien dan?!?!
Wat een ontzettend GELUL. Géén enkel kind bekommert zich erom, dat zij daar in dat t-shirt lopen.quote:Op zaterdag 12 november 2011 19:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Gewoon dat een eeuwenoud Nederlands kinderfeest niet als podium voor allerlei politieke boodschappen gebruikt gaat worden. Laat die kinderen toch gewoon fijn en onbekommerd van hun Sinterklaasfeest genieten. Die kinderen zien zwarte Pieten helemaal niet als negers. Ik heb zelf kleine kinderen en die hebben nog nooit een neger aangewezen en ´zwarte Piet´ geroepen. Voor hen is dat iets heel anders.
Dan bekommer ik mij er nog om. Goede actie van die agenten: meteen de knuppel op dit soort raddraaiers. En vergis je er niet in hoe alert en attent kinderen zijn. Die van zeven kunnen allang lezen.quote:Op zaterdag 12 november 2011 19:47 schreef OeJ het volgende:
[..]
Wat een ontzettend GELUL. Géén enkel kind bekommert zich daar om.
Die meervoudig gekleurde Pieten waren zelfs deel van de echte intocht in Nederland. Hoorde bij het verhaal, een lam excuus over iets met onder een regenboog doorvaren. Typisch een links proefballonnetje om te kijken of het geaccepteerd zou worden.quote:Op zaterdag 12 november 2011 19:59 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Relativeringsvermogen is niet je sterkste kant.
Verder kan ik TS alleen maar gelijk geven.
Paar jaar geleden hadden ze in de Bijlmer toch opeens rode/blauwe/groene Pieten? Je moest eens zien hoe de kinderen de stuipen op het lijf gejaagd werd, zo bang als ze er opeens voor waren, 'want dat waren geen echte Pieten'.
Elk kind is ervan overtuigd dat Pieten zwart zijn door de schoorstenen, laten we dat er gewoon inhouden, klaar, uit,
Die gekleurde pieten waren regenboogpieten, omdat ze onder de regenboog waren doorgevaren ofzo. Volgens mij was dat een initiatief ergens uit de Publieke Omroep. Die begonnen er op tv mee.quote:Op zaterdag 12 november 2011 19:59 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Relativeringsvermogen is niet je sterkste kant.
Verder kan ik TS alleen maar gelijk geven.
Paar jaar geleden hadden ze in de Bijlmer toch opeens rode/blauwe/groene Pieten? Je moest eens zien hoe de kinderen de stuipen op het lijf gejaagd werd, zo bang als ze er opeens voor waren, 'want dat waren geen echte Pieten'.
Elk kind is ervan overtuigd dat Pieten zwart zijn door de schoorstenen, laten we dat er gewoon inhouden, klaar, uit,
quote:Op zaterdag 12 november 2011 19:23 schreef Jahr00n het volgende:
het is nou eenmaal racisme en daar moet tegen opgetreden worden maarja dan word je hardhandig aangepakt
De reden dat er een heleboel pieten zijn is dat Canadese soldaten na de tweede Wereldoorlog hier werden gevraagd het Sinterklaasfeest te ondersteunen. Die wilden allemaal wel Piet zijn, en daarom zijn er vanaf toen zoveel Pieten!quote:Op zaterdag 12 november 2011 20:28 schreef Lily1987 het volgende:
Even de geschiedenis erbij pakken. Eerst kwam Sinterklaas alleen. Vervolgens werd hij vergezeld door de Duivel. Dat werd vervolgens een Moor (een Spaanse Islamiet) en die werd naarmate de tijd vorderde steeds donkerder. Toen de 'Zwarte Piet' steeds vriendelijker werd, bedacht men dat een heleboel pieten wel erg leuk zou zijn en zo komen we uit op de huidige Sinterklaas met zijn zwarte pieten.
Ik begrijp dus niet waarom mensen het Sinterklaasverhaal interpreteren als een slavenverhaal. Zeker aangezien Sinterklaas pas in de vorige eeuw meerdere 'pieten' heeft gekregen.
Vroeger wilde ik niets liever dan zwarte Piet worden!quote:Op zaterdag 12 november 2011 20:20 schreef VanishedEntity het volgende:
[..]![]()
Alsof de kindertjes ook ècht geloven dat de grote boze Sint de zwarte pieten tot zn slaafjes heeft geknecht![]()
Eeuhm dat klopt niet... Sinterklaas komt vanuit een nog veel oudere traditie/godsdienst. Wodan met zijn twee raven.quote:Op zaterdag 12 november 2011 20:28 schreef Lily1987 het volgende:
Even de geschiedenis erbij pakken. Eerst kwam Sinterklaas alleen. Vervolgens werd hij vergezeld door de Duivel. Dat werd vervolgens een Moor (een Spaanse Islamiet) en die werd naarmate de tijd vorderde steeds donkerder. Toen de 'Zwarte Piet' steeds vriendelijker werd, bedacht men dat een heleboel pieten wel erg leuk zou zijn en zo komen we uit op de huidige Sinterklaas met zijn zwarte pieten.
Ik begrijp dus niet waarom mensen het Sinterklaasverhaal interpreteren als een slavenverhaal. Zeker aangezien Sinterklaas pas in de vorige eeuw meerdere 'pieten' heeft gekregen.
quote:Op zaterdag 12 november 2011 20:34 schreef 22 het volgende:
Ik word er zo moe van deze discussie ieder jaar weer te lezen.
Het is een kinderfeest en dat moet het blijven.
Er zijn vast belangrijker dingen om je druk over te maken dan de kleur van Piet.
En dan kneiterhard gooien met dat strooigoedquote:Op zaterdag 12 november 2011 20:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Vroeger wilde ik niets liever dan zwarte Piet worden!
Uiteindelijk is het me feitelijk ook nog gelukt om Zwarte Piet te worden. Maar dan slechts parttime.quote:Op zaterdag 12 november 2011 20:38 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
En dan kneiterhard gooien met dat strooigoed
Ik vind het vooral jammer dat de media deze discussie ieder jaar weer een podium geeft.quote:Op zaterdag 12 november 2011 20:37 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]![]()
Dat dus. Maar zie dat er maar eens in te rammen bij die simpele zielen.
Ohh ja, jij hield het snoepgoed voor jezelf?quote:Op zaterdag 12 november 2011 20:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Uiteindelijk is het me feitelijk ook nog gelukt om Zwarte Piet te worden. Maar dan slechts parttime.
Komt door een misplaatst miswaardigheids-complex welke ze door iets anders hebben opgelopen.quote:Op zaterdag 12 november 2011 20:41 schreef 22 het volgende:
[..]
Ik vind het vooral jammer dat de media deze discussie ieder jaar weer een podium geeft.
Het zal me niets verbazen als Prem met de ingewikkelde achternaam ook weer van zolder wordt gehaald om op televisie zijn afgrijzen van het Sinterklaasfeest kenbaar te maken.
En dat terwijl de meeste 'zwarte' mensen in Nederland zich niet druk maken om zwarte pieten. Heb er zelf eentje naast me zitten die zich rot irriteert aan alle discussie rond zwarte pieten, negerzoenen en alle andere dingen die volgens veelal 'blanke' mensen racistisch zijn.quote:Op zaterdag 12 november 2011 20:28 schreef ErwinRommel het volgende:
Mensen die zich hier druk over maken hebben écht géén leven
Idd. De meesten doen gewoon mee. Het zijn die azijnpissers van blanken, lid van AFA waarschijnlijk ook nog, die dit proberen te indoctrineren bij de mens.quote:Op zaterdag 12 november 2011 20:45 schreef Lily1987 het volgende:
[..]
En dat terwijl de meeste 'zwarte' mensen in Nederland zich niet druk maken om zwarte pieten. Heb er zelf eentje naast me zitten die zich rot irriteert aan alle discussie rond zwarte pieten, negerzoenen en alle andere dingen die volgens veelal 'blanke' mensen racistisch zijn.
Hè kun je niet beter mensen die 'tegen de muur!' enzo typen editten?quote:Op zaterdag 12 november 2011 20:50 schreef timmmmm het volgende:
Ontopic aub. Laat andere topics maar lekker in andere topics.
Nee, hij maakte een punt door er een non-argument bij te halen. Dat betekent meer dat hij (en jij) het niet begrijpt.quote:Op zaterdag 12 november 2011 20:51 schreef OeJ het volgende:
De_Nuance wilde een punt maken, die moderators niet begrijpen...ligt meer aan hen.
Ik heb niets over WW2 gezegd ..quote:Op zaterdag 12 november 2011 20:53 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Nee, hij maakte een punt door er een non-argument bij te halen. Dat betekent meer dat hij (en jij) het niet begrijpt.
Mensen die WW2 erbij halen falen hard.
Vraag me dan echt af wat zijn "punt" was. Ik zie zijn punt niet.quote:Op zaterdag 12 november 2011 20:51 schreef OeJ het volgende:
De_Nuance wilde een punt maken, die moderators niet begrijpen...ligt meer aan hen.
quote:Op zaterdag 12 november 2011 20:53 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Nee, hij maakte een punt door er een non-argument bij te halen. Dat betekent meer dat hij (en jij) het niet begrijpt.
Mensen die WW2 erbij halen falen hard.
Extreem-rechts dan.quote:Op zaterdag 12 november 2011 20:55 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Ik heb niets over WW2 gezegd ..
Nekschot geven!!quote:Op zaterdag 12 november 2011 20:51 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Hè kun je niet beter mensen die 'tegen de muur!' enzo typen editten?
Lijkt me iets schokkender dan waar ik op wees.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |