http://www.telegraaf.nl/b(...)_intocht_Sint__.htmlquote:Politie pakt activisten op bij intocht Sint
DORDRECHT - De politie heeft zaterdag vier mensen aangehouden die tijdens de intocht van Sinterklaas in Dordrecht ongeoorloofd zouden hebben gedemonstreerd. Een woordvoerster van de politie wilde niets kwijt over de aard van het protest. Volgens bronnen op internet hadden zij de leus 'Zwartepiet is racisme' op hun T-shirt staan.
De politie had de twee mannen en de twee vrouwen zaterdagochtend al gewaarschuwd. Toen agenten ze later op de dag opnieuw tegenkwamen en zij „nog steeds een platform zochten voor hun mening”, is het viertal gearresteerd.
Afgezien van de vier aanhoudingen, verliep de intocht van Sinterklaas goed, meldde de politie.
Is gewoon geweigerd als Piet. Sukkel.quote:Op zaterdag 12 november 2011 19:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hier een screenshot van een activist.
En nota bene zo iemand moet Zwarte Piet van racisme beschuldigen. Hij is zelf bijna net zo zwart als roet!!
Sinterklaas staat boven de grondwet. Aanpakken is dus terecht.quote:Op zaterdag 12 november 2011 19:23 schreef Jahr00n het volgende:
het is nou eenmaal racisme en daar moet tegen opgetreden worden maarja dan word je hardhandig aangepakt
Je moet een leuk kinderfeest gewoon niet gaan verzieken met je eigen politieke agenda. Laat Sinterklaas gaan waar het over gaat; een leuk feest voor alle kinderen van Nederland. Niet een politiek-forum worden.quote:Op zaterdag 12 november 2011 19:26 schreef Wokkel het volgende:
Sinds wanneer is het verboden om met een mening op een T-shirt te lopen?
Of waren de heren activisten daarnaast ook nog luidruchtig en op zoek naar problemen?
Dat klopt. Dat dacht ik ook toen ik het artikel in eerste instantie plaatste.quote:Op zaterdag 12 november 2011 19:27 schreef Specularium het volgende:
Valt me mee dat er een neger op die foto staat.
Meestal zijn het van die blanken met gewetenswroeging.
Ze waren van tevoren gewaarschuwd... eerst lezen, dan reactie tikken OeJ.quote:Op zaterdag 12 november 2011 19:39 schreef OeJ het volgende:
En je dan niet ergeren aan de politie die zich weer eens verveelde en mensen met een t-shirt aan, die ze toevallig niet bevalt op gaat pakken.
Wat een stel droeftoeters.![]()
![]()
Ja, dus, dat had ik gelezen. Wat moet de politie zich daar mee bemoeien dan?!?!quote:Op zaterdag 12 november 2011 19:42 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Ze waren van tevoren gewaarschuwd... eerst lezen, dan reactie tikken OeJ.
Gewoon dat een eeuwenoud Nederlands kinderfeest niet als podium voor allerlei politieke boodschappen gebruikt gaat worden. Laat die kinderen toch gewoon fijn en onbekommerd van hun Sinterklaasfeest genieten. Die kinderen zien zwarte Pieten helemaal niet als negers. Ik heb zelf kleine kinderen en die hebben nog nooit een neger aangewezen en ´zwarte Piet´ geroepen. Voor hen is dat iets heel anders.quote:Op zaterdag 12 november 2011 19:44 schreef OeJ het volgende:
[..]
Ja, dus, dat had ik gelezen. Wat moet de politie zich daar mee bemoeien dan?!?!
Wat een ontzettend GELUL. Géén enkel kind bekommert zich erom, dat zij daar in dat t-shirt lopen.quote:Op zaterdag 12 november 2011 19:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Gewoon dat een eeuwenoud Nederlands kinderfeest niet als podium voor allerlei politieke boodschappen gebruikt gaat worden. Laat die kinderen toch gewoon fijn en onbekommerd van hun Sinterklaasfeest genieten. Die kinderen zien zwarte Pieten helemaal niet als negers. Ik heb zelf kleine kinderen en die hebben nog nooit een neger aangewezen en ´zwarte Piet´ geroepen. Voor hen is dat iets heel anders.
Dan bekommer ik mij er nog om. Goede actie van die agenten: meteen de knuppel op dit soort raddraaiers. En vergis je er niet in hoe alert en attent kinderen zijn. Die van zeven kunnen allang lezen.quote:Op zaterdag 12 november 2011 19:47 schreef OeJ het volgende:
[..]
Wat een ontzettend GELUL. Géén enkel kind bekommert zich daar om.
Die meervoudig gekleurde Pieten waren zelfs deel van de echte intocht in Nederland. Hoorde bij het verhaal, een lam excuus over iets met onder een regenboog doorvaren. Typisch een links proefballonnetje om te kijken of het geaccepteerd zou worden.quote:Op zaterdag 12 november 2011 19:59 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Relativeringsvermogen is niet je sterkste kant.
Verder kan ik TS alleen maar gelijk geven.
Paar jaar geleden hadden ze in de Bijlmer toch opeens rode/blauwe/groene Pieten? Je moest eens zien hoe de kinderen de stuipen op het lijf gejaagd werd, zo bang als ze er opeens voor waren, 'want dat waren geen echte Pieten'.
Elk kind is ervan overtuigd dat Pieten zwart zijn door de schoorstenen, laten we dat er gewoon inhouden, klaar, uit,
Die gekleurde pieten waren regenboogpieten, omdat ze onder de regenboog waren doorgevaren ofzo. Volgens mij was dat een initiatief ergens uit de Publieke Omroep. Die begonnen er op tv mee.quote:Op zaterdag 12 november 2011 19:59 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Relativeringsvermogen is niet je sterkste kant.
Verder kan ik TS alleen maar gelijk geven.
Paar jaar geleden hadden ze in de Bijlmer toch opeens rode/blauwe/groene Pieten? Je moest eens zien hoe de kinderen de stuipen op het lijf gejaagd werd, zo bang als ze er opeens voor waren, 'want dat waren geen echte Pieten'.
Elk kind is ervan overtuigd dat Pieten zwart zijn door de schoorstenen, laten we dat er gewoon inhouden, klaar, uit,
quote:Op zaterdag 12 november 2011 19:23 schreef Jahr00n het volgende:
het is nou eenmaal racisme en daar moet tegen opgetreden worden maarja dan word je hardhandig aangepakt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |