abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 december 2011 @ 14:14:34 #102
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_105492047

ebs heeft arriva overgenomen :')
  maandag 12 december 2011 @ 18:00:47 #103
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_105501099
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 14:14 schreef Gnittoo het volgende:

ebs heeft arriva overgenomen :')
Ik had er zelf ook last van, toen ik even na 12:15 lijn 314 naar Hoorn pakte.

Voor de rest geen problemen ervaren, de materieelinzet was perfect. Draadloos Internet volgt volgende maand.
  Spellchecker maandag 12 december 2011 @ 20:22:34 #104
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_105507205
Het ex-Waterland-materieel van Arriva staat nu (grotendeels) in Leeuwarden.
Tevens -purist.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 12 december 2011 @ 20:24:00 #105
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_105507300
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 20:22 schreef NoBody122 het volgende:
Het ex-Waterland-materieel van Arriva staat nu (grotendeels) in Leeuwarden.
ik vond het Arriva-terrein afgelopen weken al zo leeg ...

Stond zaterdagochtend zelfs geen enkele bus van xx meer voor de garage
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_105510195
quote:
19s.gif Op zondag 11 december 2011 14:20 schreef Hugo__Boss het volgende:
Qliner 327 Emmen - Hoogeveen verdwijnt ook vanaf begin januari, helaas. was handig geweest als backup voor naar mn werk toe. Een keer genomen, maar was een vrij lege bus gewoon in de spits.
nieuwe dienstregeling teh suck!
  maandag 12 december 2011 @ 21:25:04 #107
288202 wesleycool
meer beunen dan scholing.
pi_105511146
jongens, ik ben heel lang van het forum af geweest maar nu ben ik weer terug! we hebben bij sabeh tours er weer een busje bij. een Volvo 9700! echt een heel mooi buske.
''een dag niet gebeund, is een dag niet geleefd''.
''De wereld is één groot gekkenhuis, en dit is het hoofdkantoor''.
pi_105511726
Vandaag naar Amsterdam en Het Schouw geweest om de nieuwe bussen van EBS op de lijndienst te fotograferen. Vrijwel alle materieelseries op straat en van binnen (interieur) in iets meer dan 100 foto's:
EBS 1000-serie (gelede R-net Scania Omnilinks)
http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=998
EBS 3000-serie (R-net Scania Higer A30)
http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=999
EBS 4000-serie (R-net Scania Omnilink)
http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=991
EBS 5000-serie (Scania Omnilink)
http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=983
EBS 8000-serie (Mercedes-Benz Sprinter City)
http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=1001



In totaal staan er al 150 EBS-bussen op Busfoto.nl
  Spellchecker maandag 12 december 2011 @ 23:16:53 #109
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_105518182
Hebben die 3000's een T-100 goedkeuring? Zie tenminste wel riemen zitten bij de passagiersplaatsen..
Tevens -purist.
pi_105520271
Volgens een der chauffeurs niet. Er zijn trouwens maar 4 staanplaatsen. Echter, ik neem aan dat op de a10 waar deze bussen over rijden er in de spits toch niet veel harder wordt gereden dan 85 km/h, waarop deze wagens zijn begrensd.
  Spellchecker dinsdag 13 december 2011 @ 15:48:39 #111
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_105537973
Dan zal het wel gewoon een standaardoptie zijn bij Scania, ofzo :P
Tevens -purist.
  woensdag 14 december 2011 @ 17:14:11 #112
288202 wesleycool
meer beunen dan scholing.
pi_105581959
laatst nog in een Iveco Irisbus Crossway gereden. die bussen rijden voor geen meter! elektrisch gereld gaspedaal(dus zonder gaskabel) en een knop als die aanstaat (zelfs als je deuren dicht zijn) dat de bus niet wegkomt (zelfs geen toeren maakt). En dat elektrisch geregeld gaspedaal is helemaal niets als je op een heuvel omhoog moet!
''een dag niet gebeund, is een dag niet geleefd''.
''De wereld is één groot gekkenhuis, en dit is het hoofdkantoor''.
  woensdag 14 december 2011 @ 17:51:41 #113
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_105583242
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 00:03 schreef Bitlord het volgende:
Volgens een der chauffeurs niet. Er zijn trouwens maar 4 staanplaatsen. Echter, ik neem aan dat op de a10 waar deze bussen over rijden er in de spits toch niet veel harder wordt gereden dan 85 km/h, waarop deze wagens zijn begrensd.
Net zo snel als de Scania OmniLinks.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 december 2011 @ 19:17:03 #114
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_105586262
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 23:20 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Ja, al een tijdje. En voor die afstand kun je idd beter ritkaartjes gebruiken. Als je dezelfde dag nog terug gaat, ben je ook klaar voor diezelfde ¤14,- (maar dan afgestempeld als dagkaart) :P
ook als je in de spitsuren je reis aanvangt?
Altijd onderweg naar het avontuur
  Spellchecker woensdag 14 december 2011 @ 23:41:15 #115
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_105600762
quote:
14s.gif Op woensdag 14 december 2011 19:17 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ook als je in de spitsuren je reis aanvangt?
Nee. Althans, de dagkaart niet.
Tevens -purist.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 december 2011 @ 21:31:20 #116
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_105633000
jammer :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Spellchecker maandag 19 december 2011 @ 21:26:52 #117
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_105791161
Tevens -purist.
  maandag 19 december 2011 @ 23:07:51 #118
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_105798107
quote:
Dit was al een tijdje aanwezig in de regio Amstel-Meerlanden (o.a. Amstelveen en Uithoorn).

Het concept werkt contraproductief aangezien je wel snoep mag kopen, maar niet mag eten... _O-
  Spellchecker maandag 19 december 2011 @ 23:18:24 #119
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_105798693
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 23:07 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Dit was al een tijdje aanwezig in de regio Amstel-Meerlanden (o.a. Amstelveen en Uithoorn).

Het concept werkt contraproductief aangezien je wel snoep mag kopen, maar niet mag eten... _O-
Het conflicteert inderdaad ook met de OV-huisregels, al zijn die op het gebied van eten/drinken vrij vaag..
Tevens -purist.
pi_105802138
Zo, over een paar weken begin ik aan mijn rijlessen voor het rijbewijs D. Ik was al zolang aan het kloten met sollicitaties die constant werden afgewezen dat ik het nu zelf maar ga bekostigen. Een duur grapje is het absoluut, maar het is het waard (althans, voor mij :) )
pi_105802181
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 december 2011 00:29 schreef GlenSpey het volgende:
Zo, over een paar weken begin ik aan mijn rijlessen voor het rijbewijs D. Ik was al zolang aan het kloten met sollicitaties die constant werden afgewezen dat ik het nu zelf maar ga bekostigen. Een duur grapje is het absoluut, maar het is het waard (althans, voor mij :) )
houd je ons op den hoogte?
  Spellchecker dinsdag 20 december 2011 @ 00:30:52 #122
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_105802188
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 december 2011 00:29 schreef GlenSpey het volgende:
Zo, over een paar weken begin ik aan mijn rijlessen voor het rijbewijs D. Ik was al zolang aan het kloten met sollicitaties die constant werden afgewezen dat ik het nu zelf maar ga bekostigen. Een duur grapje is het absoluut, maar het is het waard (althans, voor mij :) )
Dat laatste, daar gaat het om ^O^

Waar ga je lessen?
Tevens -purist.
pi_105811465
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 23:18 schreef NoBody122 het volgende:

Het conflicteert inderdaad ook met de OV-huisregels, al zijn die op het gebied van eten/drinken vrij vaag..
Hoezo vaag?
Niet eten of drinken in de bus.
  dinsdag 20 december 2011 @ 13:42:27 #124
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_105817435
ik hap ook wel eens een broodje weg achter het stuur :@
  Spellchecker dinsdag 20 december 2011 @ 18:00:56 #125
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_105828133
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 10:46 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Hoezo vaag?
Niet eten of drinken in de bus.
Er wordt ruim mee omgegaan (door mij in ieder geval) en het eten van een broodje is wat anders dan het wegwerken van een McDonald's-menu..

In ander nieuws:
quote:
Aanbesteding stadsvervoer Utrecht opnieuw

UTRECHT - GVU en Connexion blijven nog twee jaar het openbaar vervoer in de stad Utrecht verzorgen. Het Bestuur Regio Utrecht (BRU) gaat een nieuwe aanbestedingsprocedure opstarten onder grote druk vanuit de aangesloten gemeenten.

Het BRU besloot begin 2011 dat Qbuzz mocht gaan rijden in de regio Utrecht. Daartegen spande de huidige vervoerder Connexxion beroep aan. De rechter oordeelde dat bij de keuze voor Qbuzz fouten zijn gemaakt.

Het BRU wil nu met schone lei beginnen en dat betekent dat ieder bedrijf opnieuw mee kan dingen naar het vervoer in de regio rond de stad Utrecht. Eind 2013 zal de procedure afgerond moeten zijn.

Ook zal er opnieuw gekeken worden naar de eisen die aan het openbaar vervoer worden gesteld. Het BRU eiste in de vorige procedure onder meer het gebruik van hybride bussen, maar daar wordt vanaf gestapt.

In het BRU werken de gemeenten Bunnik, De Bilt, Houten, IJsselstein, Nieuwegein, Stichtse Vecht, Utrecht, Vianen en Zeist samen.

Bron: RTV Utrecht.
Tevens -purist.
pi_105830572
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 december 2011 00:29 schreef GlenSpey het volgende:
Zo, over een paar weken begin ik aan mijn rijlessen voor het rijbewijs D. Ik was al zolang aan het kloten met sollicitaties die constant werden afgewezen dat ik het nu zelf maar ga bekostigen. Een duur grapje is het absoluut, maar het is het waard (althans, voor mij :) )
Leuk man, waar ga je de lessen volgen?
Ik heb het hele traject net achter de rug.
Ik heb de gehele opleiding(theorie + praktijk) bij E&R opleidingen in Nieuwegein gevolgd.
Aangenomen via Randstad en die hebben alles voor mij betaald.
Het is volgens mij inderdaad best prijzig als je alles zelf moet bekostigen, zeker als je ook code95 erbij moet halen.

Tip voor je lessen, doe het lekker rustig aan, zo snel als die busprofs kun je in het begin echt niet.
Maar dat zullen ze je wel vertellen tijdens je lessen denk ik:P
  Spellchecker dinsdag 20 december 2011 @ 19:18:30 #127
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_105831520
Zoals bij zoveel dingen, is ervaring ook bij het besturen van een bus de key-factor.

Na een tijdje wordt het vanzelf een 2e natuur, mits je er aanleg voor hebt.
Tevens -purist.
pi_105844630
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 19:18 schreef NoBody122 het volgende:
Zoals bij zoveel dingen, is ervaring ook bij het besturen van een bus de key-factor.

Na een tijdje wordt het vanzelf een 2e natuur, mits je er aanleg voor hebt.
Inderdaad, als ik bij mezelf kijk naar het verschil tussen de eerste en laatste lesuren, is dat echt een wereld van verschil.
En dan nog verbaas ik me soms met welk gemak de ervaren collega's door bepaalde versmallingen en andere vage situaties heen knallen, daar doe ik het toch echt wat rustiger aan.
Ik ben trouwens nog steeds niet begonnen, hoogstwaarschijk begin januari instromen bij EBS in Waterland.
pi_105892367
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 18:56 schreef AeroxV8 het volgende:

[..]

Leuk man, waar ga je de lessen volgen?
Ik heb het hele traject net achter de rug.
Ik heb de gehele opleiding(theorie + praktijk) bij E&R opleidingen in Nieuwegein gevolgd.
Aangenomen via Randstad en die hebben alles voor mij betaald.
Het is volgens mij inderdaad best prijzig als je alles zelf moet bekostigen, zeker als je ook code95 erbij moet halen.

Tip voor je lessen, doe het lekker rustig aan, zo snel als die busprofs kun je in het begin echt niet.
Maar dat zullen ze je wel vertellen tijdens je lessen denk ik:P
Bij Dam in Ede. Heb heel lang zitten kloten met sollicitaties, maar elke keer als er een schaarse vacature voor in mijn regio (Arnhem) was, dan werd ik na wekenlang wachten toch weer afgewezen. Uiteindelijk heb ik daardoor meerdere jaren werk gedaan wat me eigelijk niet ligt.
Daarom ga ik het bedrag voor de opleiding zelf maar ophoesten, als ik geluk heb kost het me 3000 euro, maar het kan zomaar uitschieten naar 4000, natuurlijk afhankelijk van hoelang ik over de opleiding doe. Met het hebben van in ieder geval het rijbewijs en de code 95 denk ik dat ik ook een flink stuk meer kans maak bij de vervoersbedrijven :)

Over anderhalve week is in ieder geval mijn intest en aan de hand daarvan wordt bepaald hoe lang ik over de opleiding ga doen :)
pi_105894260
wat is dit nou weer voor een ding :?

  woensdag 21 december 2011 @ 23:38:05 #131
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_105895773
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 23:18 schreef Ou-Tannu het volgende:
wat is dit nou weer voor een ding :?

[ afbeelding ]
Om producten voor je OV-chipkaart op te laden.
pi_105909379
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 18:00 schreef NoBody122 het volgende:

In ander nieuws:

Blijft het GVU dan nog 2 jaar met die ouwe meuk rijden?

Het is wel weer een staaltje van pure domheid moet ik zeggen.
pi_105909417
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 23:20 schreef AeroxV8 het volgende:

Inderdaad, als ik bij mezelf kijk naar het verschil tussen de eerste en laatste lesuren, is dat echt een wereld van verschil.
En dan nog verbaas ik me soms met welk gemak de ervaren collega's door bepaalde versmallingen en andere vage situaties heen knallen, daar doe ik het toch echt wat rustiger aan.

Heel slim.
Laat je niet opjagen zou ik zeggen.
pi_105909626
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 11:05 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Blijft het GVU dan nog 2 jaar met die ouwe meuk rijden?

Het is wel weer een staaltje van pure domheid moet ik zeggen.
denk het :? der zal vanzelf het nodige meer in de onderhouds afdeling bivakeren dan op de baan ;-)
pi_105911187
Oude troep; de oudste zijn van oktober 1997. Naast een drietal teolleys in Arnhem is de op een na oudste lijnbus in Nederland uit 2001 ongeveer, als het niet nog later is..
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 december 2011 @ 17:33:49 #136
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_105923729
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 11:59 schreef Bitlord het volgende:
Oude troep; de oudste zijn van oktober 1997. Naast een drietal teolleys in Arnhem is de op een na oudste lijnbus in Nederland uit 2001 ongeveer, als het niet nog later is..
4000/4100 van het GVU komen uit april/mei 2000. Volgens mij zijn dat de oudsten.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_105924264
De drie trolley's uit de serie 5172 - 5182 (welke nummers het precies zijn weet ik niet) zijn inderdaad de alleroudsten; bouwjaar 1989. Dan rijdt er ook nog een 'prototype' gelede trolley (5201) rond die is gebouwd in 1993. Vervolgens hebben we ook nog de serie 5202 - 5209 die in '97 van de band rolden. Nummers 5210 en 5211 komen -als ik het goed heb- uit 1998.

Het stikt dus van de bejaarde hangbussen hier in Arnhem 8-)
  donderdag 22 december 2011 @ 22:06:13 #138
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_105937851
quote:
14s.gif Op donderdag 22 december 2011 17:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

4000/4100 van het GVU komen uit april/mei 2000. Volgens mij zijn dat de oudsten.
Volgens mij zijn dat de reeksen 4086-4100 en 4102-4106.

De 4060-4085 werd tegelijkertijd met de AG300 (4576-4590, 1997) geleverd.
  Spellchecker donderdag 22 december 2011 @ 22:40:12 #139
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_105940036
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 23:18 schreef Ou-Tannu het volgende:
wat is dit nou weer voor een ding :?

[ afbeelding ]
Inderdaad wat Ofyles al zegt. Een ophaalautomaat, waarbij je niet rechtstreeks kunt opladen met je PIN-pas.

Bij het GVU hebben ze alleen die dingen in de bussen. Bij Connexxion in Utrecht tref je ze in de gele Ambassadors aan. De groene Amba's zijn, voor zover ik daarin gezeten heb, voorzien van de grotere gele apparaten, die in Fryslân in alle bussen in principe standaard zijn.

In welke bus heb jij die eigenlijk gespot?

[ Bericht 0% gewijzigd door NoBody122 op 22-12-2011 23:11:58 ]
Tevens -purist.
pi_105940840
Enkele uit de serie 4576-4590 komen uit 1997; de rest en de 4060-4084 uit 1998. De 4085-4100, 4102-4106 uit 2000. De (4)101 heeft nooit bestaan in die serie.

Dat was namelijk een demobus uit 1990 die nog tot ergens in 2006/2007 door Utrecht als methadonbus heeft rondgereden
http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-4935
pi_105951476
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 17:50 schreef GlenSpey het volgende:
De drie trolley's uit de serie 5172 - 5182 (welke nummers het precies zijn weet ik niet) zijn inderdaad de alleroudsten; bouwjaar 1989. Dan rijdt er ook nog een 'prototype' gelede trolley (5201) rond die is gebouwd in 1993. Vervolgens hebben we ook nog de serie 5202 - 5209 die in '97 van de band rolden. Nummers 5210 en 5211 komen -als ik het goed heb- uit 1998.

Het stikt dus van de bejaarde hangbussen hier in Arnhem 8-)
En toch denk ik dat ondanks de leeftijd het prima bussen zijn. Beter in ieder geval dan de eerste series ambassadors enzo.
  vrijdag 23 december 2011 @ 10:31:41 #142
78498 classpc
I don't like change
pi_105954515
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 18:00 schreef NoBody122 het volgende:

In ander nieuws:

[..]

Zou Qbuzz daar ook al bussen voor aangeschaft hebben of niet?
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_105957339
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 10:31 schreef classpc het volgende:

[..]

Zou Qbuzz daar ook al bussen voor aangeschaft hebben of niet?
nah die leasen het spul :)


quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:40 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Inderdaad wat Ofyles al zegt. Een ophaalautomaat, waarbij je niet rechtstreeks kunt opladen met je PIN-pas.

Bij het GVU hebben ze alleen die dingen in de bussen. Bij Connexxion in Utrecht tref je ze in de gele Ambassadors aan. De groene Amba's zijn, voor zover ik daarin gezeten heb, voorzien van de grotere gele apparaten, die in Fryslân in alle bussen in principe standaard zijn.

In welke bus heb jij die eigenlijk gespot?
bus nummer weet ik niet :'(
maar goed tufte op lijn 99 heerenveen - harlingen
dus ik neem aan dattie wel in fryslan rond hoort te tuffen ( zolang die nog tuft met zn brakke motor ;) )
pi_105957363
dubbeltje op zn kantje
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 23 december 2011 @ 16:15:54 #145
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_105966502
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 10:31 schreef classpc het volgende:

[..]

Zou Qbuzz daar ook al bussen voor aangeschaft hebben of niet?
nee, ze hadden nog een jaar tot de start van de concessie en zolang er nog rechtszaken zijn is het beter om te wachten met de bouw van de bussen. Zie de GD-concessie. Daar had Kubus afspraken met Mercedes. Na de uitspraak van de rechter is daar dezelfde dag nog de eerste bus van de band gerold.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 23 december 2011 @ 16:17:39 #146
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_105966566
xx had vandaag wat materieel over kennelijk. Trof vanmiddag Ramba 8346 aan op de Lorentzkade in Leeuwarden en zag dat de Qliner naar Alkmaar van 15:00 uur door een soortgenoot versterkt werd.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Spellchecker vrijdag 23 december 2011 @ 16:26:57 #147
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_105966918
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 december 2011 16:17 schreef Peterselieman het volgende:
xx had vandaag wat materieel over kennelijk. Trof vanmiddag Ramba 8346 aan op de Lorentzkade in Leeuwarden en zag dat de Qliner naar Alkmaar van 15:00 uur door een soortgenoot versterkt werd.
Op de Lorentzkade? Wat heeft die bus daar te zoeken...
Tevens -purist.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 23 december 2011 @ 16:28:10 #148
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_105966950
Geen idee. Stond in de buurt van de Mercedesgarage.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_105979379
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 december 2011 16:15 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

nee, ze hadden nog een jaar tot de start van de concessie en zolang er nog rechtszaken zijn is het beter om te wachten met de bouw van de bussen. Zie de GD-concessie. Daar had Kubus afspraken met Mercedes. Na de uitspraak van de rechter is daar dezelfde dag nog de eerste bus van de band gerold.
nja als je goede afspraken maakt?

en netjes aan je leverancier vraagt als die inderdaad nog snel genoeg kan leveren op een korte termijn.

leverancier zit er ook niet op te wachten als er een aantal bussen gebouwt zijn en dan de order toch niet door kan gaan :')
pi_105985644
quote:
Na het zien van dit soort filmpjes/berichten zit ik altijd te twijfelen of ik het hele vak buschauffeur wel moet najagen. Het werk zelf lijkt me geweldig, maar als je voor iedere halte moet gaan zitten hopen dat er geen agressieve lui instappen... :N
pi_105985743
tja.. als t zo elke keer doorgaat.. dan zie ik het nog wel gebeuren dat de sjoof een eigen deur naar buiten krijgt.. en het een afgesloten hok gaat worden ( en er dus _GEEN_ kaartjes meer in de bus verkocht wordne :/ )
  Spellchecker zaterdag 24 december 2011 @ 01:48:58 #153
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_105990952
Het aparte is dat veel mensen op de FP het nog goedpraten ook...

Die mentaliteit van tegenwoordig :N
Tevens -purist.
  zaterdag 24 december 2011 @ 07:35:22 #154
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_105993446
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 23:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
tja.. als t zo elke keer doorgaat.. dan zie ik het nog wel gebeuren dat de sjoof een eigen deur naar buiten krijgt.. en het een afgesloten hok gaat worden ( en er dus _GEEN_ kaartjes meer in de bus verkocht wordne :/ )
Dat is in Roemenië zo, in het Verenigd Koninkrijk rijden bussen met afgesloten cabines rond.
pi_105994212
quote:
15s.gif Op zaterdag 24 december 2011 01:48 schreef NoBody122 het volgende:
Het aparte is dat veel mensen op de FP het nog goedpraten ook...

Die mentaliteit van tegenwoordig :N
Jij bent toch ook chauffeur? In hoeverre kom je dit soort dingen nou dagelijks tegen? En dan bedoel ik natuurlijk niet alleen de extreme gevallen zoals in het filmpje, maar de in het algemeen 'vervelende' klanten.
pi_105994243
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 09:57 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Jij bent toch ook chauffeur? In hoeverre kom je dit soort dingen nou dagelijks tegen? En dan bedoel ik natuurlijk niet alleen de extreme gevallen zoals in het filmpje, maar de in het algemeen 'vervelende' klanten.
Niet.
Zelden is er bij mij iemand echt komen 'zeuren' , problemen heb ik nog nooit gehad.
Excessen zoals dat filmpje kom je overal tegen
Please consider the environment before printing this post
pi_105995197
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 23:28 schreef GlenSpey het volgende:

Na het zien van dit soort filmpjes/berichten zit ik altijd te twijfelen of ik het hele vak buschauffeur wel moet najagen. Het werk zelf lijkt me geweldig, maar als je voor iedere halte moet gaan zitten hopen dat er geen agressieve lui instappen... :N
Slaan mag naturlijk nooit maar de chauffeur heeft het wel aan zichzelf te danken vind ik.
Neem de passagier dan voor niks mee denk ik dan als je geen wisselgeld hebt.

Vervolgens pakt de chauffeur de arm van de passagier beet en daarmee begint hij het lichamelijke contact.
  zaterdag 24 december 2011 @ 12:50:21 #158
78498 classpc
I don't like change
pi_105997576
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 11:03 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Slaan mag naturlijk nooit maar de chauffeur heeft het wel aan zichzelf te danken vind ik.
Neem de passagier dan voor niks mee denk ik dan als je geen wisselgeld hebt.

Vervolgens pakt de chauffeur de arm van de passagier beet en daarmee begint hij het lichamelijke contact.
Ik vind het erg fout dat jij de agressie hier goed praat. De chauffeur heeft het helemaal niet aan zichzelf te danken, het kan nou eenmaal gebeuren dat je wisselgeld een keer op is omdat je vaker hebt moeten wisselen op een dag. En ik ben het er al helemaal niet mee eens dat je een passagier dan maar voor niks mee moet nemen omdat je geen wisselgeld meer hebt.

Je kunt als passagier ook gewoon zorgen dat je gepast geld bij je hebt. Of er genoegen mee nemen dat je geen 10 cent terug krijgt, want daar ging het uiteindelijk om.
Hij kreeg 10 cent terug maar de chauffeur had geen wisselgeld.
En anders pak je toch gewoon de volgende bus?

Ik snap überhaupt niet waarom je iemand om 10 cent een mep geeft. Ik had dan gewoon gezegd "laat het wisselgeld dan maar zitten" en er genoegen mee genomen.
Die gast is duidelijk geestelijk niet in orde.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_105998330
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 12:50 schreef classpc het volgende:

Ik vind het erg fout dat jij de agressie hier goed praat. De chauffeur heeft het helemaal niet aan zichzelf te danken, het kan nou eenmaal gebeuren dat je wisselgeld een keer op is omdat je vaker hebt moeten wisselen op een dag. En ik ben het er al helemaal niet mee eens dat je een passagier dan maar voor niks mee moet nemen omdat je geen wisselgeld meer hebt.

Je kunt als passagier ook gewoon zorgen dat je gepast geld bij je hebt. Of er genoegen mee nemen dat je geen 10 cent terug krijgt, want daar ging het uiteindelijk om.
Hij kreeg 10 cent terug maar de chauffeur had geen wisselgeld.
En anders pak je toch gewoon de volgende bus?

Ik snap überhaupt niet waarom je iemand om 10 cent een mep geeft. Ik had dan gewoon gezegd "laat het wisselgeld dan maar zitten" en er genoegen mee genomen.
Die gast is duidelijk geestelijk niet in orde.
Volgens mij begin ik met de woorden "Slaan mag naturlijk nooit" dus waarom jij dan zegt dat ik agressie goedpraat is mij een raadsel.

En verder vind ik het erg vreemd dat jij wel vindt dat de passagier maar moet accepteren dat hij geen wisselgeld terug krijgt en de chauffeur niet.
De chauffeur moet gewoon zorgen dat hij wisselgeld bij zich heeft, punt.
pi_105998737
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 13:14 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Volgens mij begin ik met de woorden "Slaan mag naturlijk nooit" dus waarom jij dan zegt dat ik agressie goedpraat is mij een raadsel.

En verder vind ik het erg vreemd dat jij wel vindt dat de passagier maar moet accepteren dat hij geen wisselgeld terug krijgt en de chauffeur niet.
De chauffeur moet gewoon zorgen dat hij wisselgeld bij zich heeft, punt.
Ik vind het in eerste instantie de verantwoordelijkheid van de reiziger om er voor te zorgen dat hij een geldig vervoersbewijs heeft/kan aanschaffen. Het is misschien wel onhandig van de chauffeur om zijn 10 centjes op te maken, het is alleen maar een hulpmiddel. Het is in mijn ogen dus niet relevant of hij wisselgeld heeft of niet, de reiziger mag gewoon niet slaan.

Eigenlijk zou ik willen dat er niet meer te betalen is met geld in de bus, dit levert alleen maar extra risico's op voor de chauffeurs.
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
  zaterdag 24 december 2011 @ 13:38:37 #161
78498 classpc
I don't like change
pi_105998960
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 13:14 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Volgens mij begin ik met de woorden "Slaan mag naturlijk nooit" dus waarom jij dan zegt dat ik agressie goedpraat is mij een raadsel.

En verder vind ik het erg vreemd dat jij wel vindt dat de passagier maar moet accepteren dat hij geen wisselgeld terug krijgt en de chauffeur niet.
De chauffeur moet gewoon zorgen dat hij wisselgeld bij zich heeft, punt.
Je zegt "maar de chauffeur heeft het wel aan zichzelf te danken vind ik". Daarmee praat praat je het dus wel degelijk goed.

En een chauffeur heeft maar een beperkte hoeveelheid wisselgeld. Als hij al eerder die dag een paar keer heeft moeten wisselen dan kan het voorkomen dat het wisselgeld op een gegeven moment op raakt.

Dan heb je simpelweg de keuze: je gaat niet met de bus, of je neemt je verlies van 10 cent.
Dat de chauffeur je dan maar gratis moet laten meerijden is bullshit, heb jij ooit iets gratis gekregen omdat die gene geen wisselgeld had? Nee.

Dat jij stelt dat een buschauffeur ten alle tijde wisselgeld moet hebben is gewoon onredelijk, punt.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_106000593
had je maar een OV shitkaart moeten hebben :+

dan betaal je EXACT voor de gereden afstand :+ (dat dat in sommige gevallen 2x zo duur is als met een kaartje kopen is bijzaak)
  zaterdag 24 december 2011 @ 16:37:06 #163
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_106004862
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 13:38 schreef classpc het volgende:

[..]

Je zegt "maar de chauffeur heeft het wel aan zichzelf te danken vind ik". Daarmee praat praat je het dus wel degelijk goed.

En een chauffeur heeft maar een beperkte hoeveelheid wisselgeld. Als hij al eerder die dag een paar keer heeft moeten wisselen dan kan het voorkomen dat het wisselgeld op een gegeven moment op raakt.

Dan heb je simpelweg de keuze: je gaat niet met de bus, of je neemt je verlies van 10 cent.
Dat de chauffeur je dan maar gratis moet laten meerijden is bullshit, heb jij ooit iets gratis gekregen omdat die gene geen wisselgeld had? Nee.

Dat jij stelt dat een buschauffeur ten alle tijde wisselgeld moet hebben is gewoon onredelijk, punt.
wat een onzin man, alsof er iemand van wakker ligt als je iemand zo meeneemt. je kan het je als buschauffeur zo moeilijk maken als je zelf wil.
pi_106008753
laten we meteen ALLE losse kaartjes afschaffen.. en alleen met die FAAL ov shitkaart gaan reizen in het gehele openbaar vervoer!

dan koop ik me zelf direct een auto!
  zondag 25 december 2011 @ 12:28:41 #165
302083 Je-zus
Jeweettoch
pi_106028716
Wat betreft de 10 centjes, het is de verantwoordelijkheid van de chauffeur dat hij voldoende wisselgeld heeft. Dat je dan precies zo'n figuur tegenkomt wanneer je net door je 10 centjes heen bent is domme pech en als je agressief wordt om 10 eurocent, dan ben je hoe dan ook uit op problemen.
Please consider the environment before printing this post
  zondag 25 december 2011 @ 15:18:06 #166
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_106032198
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 12:28 schreef Je-zus het volgende:
Wat betreft de 10 centjes, het is de verantwoordelijkheid van de chauffeur dat hij voldoende wisselgeld heeft. Dat je dan precies zo'n figuur tegenkomt wanneer je net door je 10 centjes heen bent is domme pech en als je agressief wordt om 10 eurocent, dan ben je hoe dan ook uit op problemen.
Ja, leuk bedacht, maar als jij volle bussen hebt en iedereen koopt losse kaartjes, dan ben je vanzelf een keer door je wisselgeld heen.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_106032330
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 13:38 schreef classpc het volgende:

Je zegt "maar de chauffeur heeft het wel aan zichzelf te danken vind ik". Daarmee praat praat je het dus wel degelijk goed.

En een chauffeur heeft maar een beperkte hoeveelheid wisselgeld. Als hij al eerder die dag een paar keer heeft moeten wisselen dan kan het voorkomen dat het wisselgeld op een gegeven moment op raakt.

Dan heb je simpelweg de keuze: je gaat niet met de bus, of je neemt je verlies van 10 cent.
Dat de chauffeur je dan maar gratis moet laten meerijden is bullshit, heb jij ooit iets gratis gekregen omdat die gene geen wisselgeld had? Nee.

Dat jij stelt dat een buschauffeur ten alle tijde wisselgeld moet hebben is gewoon onredelijk, punt.
Onzin.
pi_106032351
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 16:37 schreef Gnittoo het volgende:

wat een onzin man, alsof er iemand van wakker ligt als je iemand zo meeneemt. je kan het je als buschauffeur zo moeilijk maken als je zelf wil.
:Y ^O^
  Spellchecker zondag 25 december 2011 @ 23:33:57 #169
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_106043071
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 16:37 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

wat een onzin man, alsof er iemand van wakker ligt als je iemand zo meeneemt. je kan het je als buschauffeur zo moeilijk maken als je zelf wil.
Het is echter wel aan de chauffeur om dat te bepalen, niet aan de passagier.

Tekort aan wisselgeld kan heel goed voor komen, zeker na een dag vol papiergeldbetalingen (ondanks dat passagiers striktgenomen verantwoordelijk zijn voor het contant betalen, staat geloof ik ergens in de Wet Personenvervoer).

Juist jij als collega zou dat als geen ander moeten weten.

[edit]
Even gezocht; kan er niets over vinden in de WP2000.. Wél adviseren cq vragen de meeste vervoerders, waaronder Connexxion, om zoveel mogelijk gepast te betalen in de bus. Niet voor niets, uiteraard.

[ Bericht 7% gewijzigd door NoBody122 op 26-12-2011 03:30:36 ]
Tevens -purist.
  Spellchecker maandag 26 december 2011 @ 03:17:43 #170
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_106049678
Nu ik weer thuis ben, wat meer tijd heb en niet op mijn GSM zit, ook nog even een reactie op GlenSpey.
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 09:57 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Jij bent toch ook chauffeur? In hoeverre kom je dit soort dingen nou dagelijks tegen? En dan bedoel ik natuurlijk niet alleen de extreme gevallen zoals in het filmpje, maar de in het algemeen 'vervelende' klanten.
Praktisch nooit, en die paar keren dat dat wel zo was (maar ook dat was niet met geweld ofzo), veroorzaakte ik dat zelf :')

In Fryslân zijn de mensen over het algemeen (nog) fatsoenlijk. Dat geldt overigens, voor zover mijn ervaringen aldaar als passagier, ook voor Utrecht e.o.. Je moet sowieso altijd oppassen, dat je je beeld van iets niet teveel door de media laat beïnvloeden, want daarin worden over het algemeen alleen de vervelende dingen belicht; de goede dingen alleen in extreem bijzondere gevallen. In alle vakgebieden komt wel eens iets vervelends voor.

Het kan ook geen kwaad om, als je aspiraties hebt in het buschauffeurswezen, gewoon eens een praatje aan te knopen met één of meerdere buschauffeurs van jouw beoogde omgeving. Dán krijg je een goed beeld ;)
Tevens -purist.
pi_106051723
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 23:33 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Het is echter wel aan de chauffeur om dat te bepalen, niet aan de passagier.

Tekort aan wisselgeld kan heel goed voor komen, zeker na een dag vol papiergeldbetalingen (ondanks dat passagiers striktgenomen verantwoordelijk zijn voor het contant betalen, staat geloof ik ergens in de Wet Personenvervoer).

Juist jij als collega zou dat als geen ander moeten weten.

[edit]
Even gezocht; kan er niets over vinden in de WP2000.. Wél adviseren cq vragen de meeste vervoerders, waaronder Connexxion, om zoveel mogelijk gepast te betalen in de bus. Niet voor niets, uiteraard.
ik probeer altijd zo gepast mogelijk te betalen.. hoewel het mij soms niet uit komt ( eurotje overhouden voor de automatiek oid ) maar dan vraag ik het wel even als ze er toevallig een eurotje bij willen ( 6 euro kaartje met een 10tje kopen ) oid
want dan hoeft de beste sjoof me geen muntgeld retour te doen

of als ik een enorme berg kleingeld heb, vraag ik ook wel eens na het instappen als die nog wat ruilen wil :)
pi_106051947
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 15:18 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Ja, leuk bedacht, maar als jij volle bussen hebt en iedereen koopt losse kaartjes, dan ben je vanzelf een keer door je wisselgeld heen.
Kwestie van zelf geld bij vragen om op hele euro's uit te komen. Ik zit nooit zonder wisselgeld in mn bakje
Please consider the environment before printing this post
  maandag 26 december 2011 @ 13:18:35 #173
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_106055081
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 11:08 schreef Je-zus het volgende:

[..]

Kwestie van zelf geld bij vragen om op hele euro's uit te komen. Ik zit nooit zonder wisselgeld in mn bakje
Idem. Imo moet je gewoon tot een fatsoenlijke oplossing komen en je niet gaan verschuilen achter regeltjes. Een passagier weigeren omdat je geen 10 cent hebt vind ik vrij kansloos.
  maandag 26 december 2011 @ 13:37:15 #174
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_106055634
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2011 13:18 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

Idem. Imo moet je gewoon tot een fatsoenlijke oplossing komen en je niet gaan verschuilen achter regeltjes. Een passagier weigeren omdat je geen 10 cent hebt vind ik vrij kansloos.
Als passagier dan gelijk die chauffeur maar op zijn bek slaan vind ik nog kanslozer.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  maandag 26 december 2011 @ 15:27:40 #175
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_106058546
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 13:37 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Als passagier dan gelijk die chauffeur maar op zijn bek slaan vind ik nog kanslozer.
Uiteraard.
  Spellchecker maandag 26 december 2011 @ 18:39:20 #176
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_106062996
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 10:53 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ik probeer altijd zo gepast mogelijk te betalen.. hoewel het mij soms niet uit komt ( eurotje overhouden voor de automatiek oid ) maar dan vraag ik het wel even als ze er toevallig een eurotje bij willen ( 6 euro kaartje met een 10tje kopen ) oid
want dan hoeft de beste sjoof me geen muntgeld retour te doen

of als ik een enorme berg kleingeld heb, vraag ik ook wel eens na het instappen als die nog wat ruilen wil :)
Nou, zo hoeft het natuurlijk ook weer niet persé, maar: _O_ ^O^.
Tevens -purist.
  vrijdag 30 december 2011 @ 18:10:15 #177
288202 wesleycool
meer beunen dan scholing.
pi_106212378
iemand hier ook een hoop gezeik met de OV Chipcard in Veolia bussen? (zoals ik?)
ik heb deze eigenlijk niet per-se nodig, want in ben zelf chauffeur en ken bijna alle Veolia chauffeurs. en die laten mij(zo onder collega chauffeurs) voor niets mee rijden.

[ Bericht 52% gewijzigd door wesleycool op 30-12-2011 18:16:30 ]
''een dag niet gebeund, is een dag niet geleefd''.
''De wereld is één groot gekkenhuis, en dit is het hoofdkantoor''.
pi_106216409
Maandag mijn eerste rijles op de bus :) ben heel benieuwd. Hoop alleen dat we er met de betaling uitkomen, want het gehele bedrag voor alle lessen en examens in een keer heb ik natuurlijk niet zomaar liggen... maar volgens mij is dat wel een beetje waar ze op doelen :')
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 30 december 2011 @ 19:52:36 #179
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_106216520
Arriva gaat 38 Wrights uit DAV vervangen door andere bussen. 28 Amba's die in Waterland hebben gereden, alsmede 10 Scania standaardbussen die ook tot die concessie behoorden zullen dit gaan doen.

De Citaro G die nu in DAV rijden worden vervangen door gelede Scania's.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_106218571
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 18:39 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Nou, zo hoeft het natuurlijk ook weer niet persé, maar: _O_ ^O^.
ja hey wat moet ik met al dat kut klein geld.. :+ en zij kunnen t vaak wel gebruiken :D
  vrijdag 30 december 2011 @ 21:02:07 #181
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_106219503
quote:
ben benieuwd wat connexxion nou gaat doen, heb nog niets gehoord.
pi_106219563
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 december 2011 19:52 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva gaat 38 Wrights uit DAV vervangen door andere bussen. 28 Amba's die in Waterland hebben gereden, alsmede 10 Scania standaardbussen die ook tot die concessie behoorden zullen dit gaan doen.

De Citaro G die nu in DAV rijden worden vervangen door gelede Scania's.
Tja, ze hebben nu materieel zat over, maar vraag me af of die oude integro's ook eindelijk eens vervangen worden.

Maar weet iemand ook wat er met die oude meuk van TCR gebeurt is? Afgevoerd, overgespoten in hun eigen kleuren of opslag?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 30 december 2011 @ 21:07:28 #183
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_106219711
Enkele verkassen naar lijn 315.

Daarnaast is TCR nog niet helemaal weg uit Waterland, want ze rijden nog enkele scholierenlijnen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_106219888
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 december 2011 21:07 schreef Peterselieman het volgende:
Enkele verkassen naar lijn 315.

Daarnaast is TCR nog niet helemaal weg uit Waterland, want ze rijden nog enkele scholierenlijnen.
Kom afentoe nog wel eens wat tegen op de A27 thv Gorinchem, meestal oude Integro's in de oude groene kleur en soms een gelede Citaro. Nadat ze alweer bijna een jaar uit groningen verdreven zijn kwam ik zelfs een citaro tegen met op de achter-ruit reclame voor het Groningse Eurokaartje...
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 30 december 2011 @ 21:15:48 #185
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_106220046
mja, het kan best zijn dat Arriva ze volgend jaar zal gaan vervangen. Dan zijn die bussen een jaar of negen oud en zouden ze er wel eens uit kunnen gaan.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_106221593
Ik vraag me af wat er nou met dat BRU gebeid gaat gebeuren.
Als dat nou nog 2 jaar Connexxion blijft dan heeft het GVU volgens mij een probleem met die ouwe troep.
En ik hoorde dat de BRU niet blij was met de rekening die Connexxion indiende voor dat extra jaar dus wat zal het dan wel niet worden als daar nog een jaar en een nog vettere rekening bijkomt?
pi_106222022
Het BRU heeft een probleem ja, CXX/GVU niet hoor. Die zijn lachende derde. En terecht. Gepruts bij BRU.
pi_106224820
Arriva heeft bij de sontweg nog genoeg ouwe troep staan >:)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 30 december 2011 @ 22:57:51 #189
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_106225012
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 22:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
Arriva heeft bij de sontweg nog genoeg ouwe troep staan >:)
Ach ja, de stalling in Assen moest leeg. Verhuurd aan Mammoet geloof ik. In die stalling stonden nog wat Dennisbusjes :')
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 31 december 2011 @ 00:48:38 #190
78498 classpc
I don't like change
pi_106230899
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 22:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
Arriva heeft bij de sontweg nog genoeg ouwe troep staan >:)
Sontweg... ik wist dat de me dat bekend voorkwam. Da's bij de Ikea! :D .
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  zaterdag 31 december 2011 @ 04:03:20 #191
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_106235252
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 december 2011 21:07 schreef Peterselieman het volgende:
Enkele verkassen naar lijn 315.

Daarnaast is TCR nog niet helemaal weg uit Waterland, want ze rijden nog enkele scholierenlijnen.
Toch zou ik het knap vinden als een vervoerder ooit schoollijnen onder zijn eigen regie neemt.
  zaterdag 31 december 2011 @ 04:04:47 #192
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_106235273
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 december 2011 19:52 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva gaat 38 Wrights uit DAV vervangen door andere bussen. 28 Amba's die in Waterland hebben gereden, alsmede 10 Scania standaardbussen die ook tot die concessie behoorden zullen dit gaan doen.

De Citaro G die nu in DAV rijden worden vervangen door gelede Scania's.
Vind ik een grote plus voor het DAV-gebied.
  zaterdag 31 december 2011 @ 20:21:17 #193
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_106261626
@nobody122 ^O^ ^O^
  Spellchecker zondag 1 januari 2012 @ 04:46:52 #194
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_106271439
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 december 2011 20:21 schreef Gnittoo het volgende:
@nobody122 ^O^ ^O^
:s)
Tevens -purist.
pi_106272491
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 01:43 schreef NoBody122 het volgende:
Voor hen die in de buurt van Tilburg/Waalwijk wonen en graag buschauffeur willen worden: Link.

Ze zoeken studenten, maar aangezien het er uiteindelijk toch om draait dat er mensen voor hen werken, kom je waarschijnlijk ook als niet-student een aardig eind ;)
Ik woon zelf in Rotterdam maar ben student aan twee universiteiten tegelijkertijd. Ben echter al sinds ik 3 jaar oud ben van plan buschauffeur te worden... iets wat niet makkelijk te combineren is met de verwachting van iedereen dat je in een 'hogere' functie komt (zo wordt het omschreven ;().

Echter, wat is nou een hogere functie dan rijden op een bus? _O_

Na het halen van mijn A, B en C gaan we dus nu op voor de D als deze sollicitatie goed gaat komen. _O_.
pi_106273093
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 10:55 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Ik woon zelf in Rotterdam maar ben student aan twee universiteiten tegelijkertijd. Ben echter al sinds ik 3 jaar oud ben van plan buschauffeur te worden... iets wat niet makkelijk te combineren is met de verwachting van iedereen dat je in een 'hogere' functie komt (zo wordt het omschreven ;().

Echter, wat is nou een hogere functie dan rijden op een bus? _O_

Na het halen van mijn A, B en C gaan we dus nu op voor de D als deze sollicitatie goed gaat komen. _O_.
Heb de facature net even bekeken, kan iemand mij uitleggen waarom je voor het vak van buschauffeur een HBO / Universitair denkniveau moet hebben??? 8)7
  zondag 1 januari 2012 @ 12:40:01 #197
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_106273812
omdat die toko niet voor niks recruit a student heet.
  Spellchecker zondag 1 januari 2012 @ 18:53:13 #198
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_106282849
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 10:55 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Ik woon zelf in Rotterdam maar ben student aan twee universiteiten tegelijkertijd. Ben echter al sinds ik 3 jaar oud ben van plan buschauffeur te worden... iets wat niet makkelijk te combineren is met de verwachting van iedereen dat je in een 'hogere' functie komt (zo wordt het omschreven ;().

Echter, wat is nou een hogere functie dan rijden op een bus? _O_

Na het halen van mijn A, B en C gaan we dus nu op voor de D als deze sollicitatie goed gaat komen. _O_.
Als je het een beetje treft, kun je het ook combineren met een baan in jouw studierichting.. Busrijden is erg leuk, maar als je dat fulltime doet, gaat het op den duur toch vervelen.

Houd ons op de hoogte ^O^
Tevens -purist.
pi_106283894
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 december 2011 22:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ach ja, de stalling in Assen moest leeg. Verhuurd aan Mammoet geloof ik. In die stalling stonden nog wat Dennisbusjes :')
ah.. vandaar dat die nu in groningen staan :+

quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 00:48 schreef classpc het volgende:

[..]

Sontweg... ik wist dat de me dat bekend voorkwam. Da's bij de Ikea! :D .
Precies.. je kan ze vanaf het IKEA terein dus ook zien staan :+

( en ja ik was bij de ikea geweest.. en toen zag ik ze... ;) )
pi_106305950
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 21:50 schreef thumbnail het volgende:
Ik vraag me af wat er nou met dat BRU gebeid gaat gebeuren.
Als dat nou nog 2 jaar Connexxion blijft dan heeft het GVU volgens mij een probleem met die ouwe troep.
En ik hoorde dat de BRU niet blij was met de rekening die Connexxion indiende voor dat extra jaar dus wat zal het dan wel niet worden als daar nog een jaar en een nog vettere rekening bijkomt?
Cxx moet niet zo zeuren.
De BRU had ze 6 ton gegeven voor onderhoud van de bussen, en die sluisden ze gelijk door naar Frankrijk, naar Transdev.
Door toedoen van de BRU moesten ze dat weer gelijk terugstorten.
Dus Cxx moet de hand in eigen boezem steken wat dit aangaat.
De pot verwijt de ketel.
Ook de BRU is niet vies van bepaalde dingen...
pi_106306045
quote:
2s.gif Op maandag 2 januari 2012 12:07 schreef Pallas-Athene het volgende:

Cxx moet niet zo zeuren.
De BRU had ze 6 ton gegeven voor onderhoud van de bussen, en die sluisden ze gelijk door naar Frankrijk, naar Transdev.
Door toedoen van de BRU moesten ze dat weer gelijk terugstorten.
Dus Cxx moet de hand in eigen boezem steken wat dit aangaat.
De pot verwijt de ketel.
Ook de BRU is niet vies van bepaalde dingen...
Ik denk dat Connexxion het minste zeurt zoals het nu gaat.
pi_106324803
Vandaag mijn eerste rijles op de bus gehad.
Wat is dat wennen zeg, dat je zo laat pas moet in gaan sturen bij rotondes en bochten. Het is zo onnatuurlijk.... het lijkt bijna alsof je helemaal tegen de rand aan moet rijden voor je es een keer mag gaan sturen. Maar het was wel gaaf :D

[ Bericht 1% gewijzigd door GlenSpey op 02-01-2012 20:28:07 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')