Ik had er zelf ook last van, toen ik even na 12:15 lijn 314 naar Hoorn pakte.quote:
ik vond het Arriva-terrein afgelopen weken al zo leeg ...quote:Op maandag 12 december 2011 20:22 schreef NoBody122 het volgende:
Het ex-Waterland-materieel van Arriva staat nu (grotendeels) in Leeuwarden.
nieuwe dienstregeling teh suck!quote:Op zondag 11 december 2011 14:20 schreef Hugo__Boss het volgende:
Qliner 327 Emmen - Hoogeveen verdwijnt ook vanaf begin januari, helaas. was handig geweest als backup voor naar mn werk toe. Een keer genomen, maar was een vrij lege bus gewoon in de spits.
Net zo snel als de Scania OmniLinks.quote:Op dinsdag 13 december 2011 00:03 schreef Bitlord het volgende:
Volgens een der chauffeurs niet. Er zijn trouwens maar 4 staanplaatsen. Echter, ik neem aan dat op de a10 waar deze bussen over rijden er in de spits toch niet veel harder wordt gereden dan 85 km/h, waarop deze wagens zijn begrensd.
ook als je in de spitsuren je reis aanvangt?quote:Op donderdag 1 december 2011 23:20 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ja, al een tijdje. En voor die afstand kun je idd beter ritkaartjes gebruiken. Als je dezelfde dag nog terug gaat, ben je ook klaar voor diezelfde ¤14,- (maar dan afgestempeld als dagkaart)
Nee. Althans, de dagkaart niet.quote:Op woensdag 14 december 2011 19:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ook als je in de spitsuren je reis aanvangt?
Dit was al een tijdje aanwezig in de regio Amstel-Meerlanden (o.a. Amstelveen en Uithoorn).quote:Op maandag 19 december 2011 21:26 schreef NoBody122 het volgende:
Connexxion zet volgende stap met busvending
Hoe verzinnen ze het
Het conflicteert inderdaad ook met de OV-huisregels, al zijn die op het gebied van eten/drinken vrij vaag..quote:Op maandag 19 december 2011 23:07 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dit was al een tijdje aanwezig in de regio Amstel-Meerlanden (o.a. Amstelveen en Uithoorn).
Het concept werkt contraproductief aangezien je wel snoep mag kopen, maar niet mag eten...
houd je ons op den hoogte?quote:Op dinsdag 20 december 2011 00:29 schreef GlenSpey het volgende:
Zo, over een paar weken begin ik aan mijn rijlessen voor het rijbewijs D. Ik was al zolang aan het kloten met sollicitaties die constant werden afgewezen dat ik het nu zelf maar ga bekostigen. Een duur grapje is het absoluut, maar het is het waard (althans, voor mij)
Dat laatste, daar gaat het omquote:Op dinsdag 20 december 2011 00:29 schreef GlenSpey het volgende:
Zo, over een paar weken begin ik aan mijn rijlessen voor het rijbewijs D. Ik was al zolang aan het kloten met sollicitaties die constant werden afgewezen dat ik het nu zelf maar ga bekostigen. Een duur grapje is het absoluut, maar het is het waard (althans, voor mij)
Hoezo vaag?quote:Op maandag 19 december 2011 23:18 schreef NoBody122 het volgende:
Het conflicteert inderdaad ook met de OV-huisregels, al zijn die op het gebied van eten/drinken vrij vaag..
Er wordt ruim mee omgegaan (door mij in ieder geval) en het eten van een broodje is wat anders dan het wegwerken van een McDonald's-menu..quote:Op dinsdag 20 december 2011 10:46 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Hoezo vaag?
Niet eten of drinken in de bus.
quote:Aanbesteding stadsvervoer Utrecht opnieuw
UTRECHT - GVU en Connexion blijven nog twee jaar het openbaar vervoer in de stad Utrecht verzorgen. Het Bestuur Regio Utrecht (BRU) gaat een nieuwe aanbestedingsprocedure opstarten onder grote druk vanuit de aangesloten gemeenten.
Het BRU besloot begin 2011 dat Qbuzz mocht gaan rijden in de regio Utrecht. Daartegen spande de huidige vervoerder Connexxion beroep aan. De rechter oordeelde dat bij de keuze voor Qbuzz fouten zijn gemaakt.
Het BRU wil nu met schone lei beginnen en dat betekent dat ieder bedrijf opnieuw mee kan dingen naar het vervoer in de regio rond de stad Utrecht. Eind 2013 zal de procedure afgerond moeten zijn.
Ook zal er opnieuw gekeken worden naar de eisen die aan het openbaar vervoer worden gesteld. Het BRU eiste in de vorige procedure onder meer het gebruik van hybride bussen, maar daar wordt vanaf gestapt.
In het BRU werken de gemeenten Bunnik, De Bilt, Houten, IJsselstein, Nieuwegein, Stichtse Vecht, Utrecht, Vianen en Zeist samen.
Bron: RTV Utrecht.
Leuk man, waar ga je de lessen volgen?quote:Op dinsdag 20 december 2011 00:29 schreef GlenSpey het volgende:
Zo, over een paar weken begin ik aan mijn rijlessen voor het rijbewijs D. Ik was al zolang aan het kloten met sollicitaties die constant werden afgewezen dat ik het nu zelf maar ga bekostigen. Een duur grapje is het absoluut, maar het is het waard (althans, voor mij)
Inderdaad, als ik bij mezelf kijk naar het verschil tussen de eerste en laatste lesuren, is dat echt een wereld van verschil.quote:Op dinsdag 20 december 2011 19:18 schreef NoBody122 het volgende:
Zoals bij zoveel dingen, is ervaring ook bij het besturen van een bus de key-factor.
Na een tijdje wordt het vanzelf een 2e natuur, mits je er aanleg voor hebt.
Bij Dam in Ede. Heb heel lang zitten kloten met sollicitaties, maar elke keer als er een schaarse vacature voor in mijn regio (Arnhem) was, dan werd ik na wekenlang wachten toch weer afgewezen. Uiteindelijk heb ik daardoor meerdere jaren werk gedaan wat me eigelijk niet ligt.quote:Op dinsdag 20 december 2011 18:56 schreef AeroxV8 het volgende:
[..]
Leuk man, waar ga je de lessen volgen?
Ik heb het hele traject net achter de rug.
Ik heb de gehele opleiding(theorie + praktijk) bij E&R opleidingen in Nieuwegein gevolgd.
Aangenomen via Randstad en die hebben alles voor mij betaald.
Het is volgens mij inderdaad best prijzig als je alles zelf moet bekostigen, zeker als je ook code95 erbij moet halen.
Tip voor je lessen, doe het lekker rustig aan, zo snel als die busprofs kun je in het begin echt niet.
Maar dat zullen ze je wel vertellen tijdens je lessen denk ik:P
Om producten voor je OV-chipkaart op te laden.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:18 schreef Ou-Tannu het volgende:
wat is dit nou weer voor een ding
[ afbeelding ]
Blijft het GVU dan nog 2 jaar met die ouwe meuk rijden?quote:
Heel slim.quote:Op dinsdag 20 december 2011 23:20 schreef AeroxV8 het volgende:
Inderdaad, als ik bij mezelf kijk naar het verschil tussen de eerste en laatste lesuren, is dat echt een wereld van verschil.
En dan nog verbaas ik me soms met welk gemak de ervaren collega's door bepaalde versmallingen en andere vage situaties heen knallen, daar doe ik het toch echt wat rustiger aan.
denk hetquote:Op donderdag 22 december 2011 11:05 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Blijft het GVU dan nog 2 jaar met die ouwe meuk rijden?
Het is wel weer een staaltje van pure domheid moet ik zeggen.
4000/4100 van het GVU komen uit april/mei 2000. Volgens mij zijn dat de oudsten.quote:Op donderdag 22 december 2011 11:59 schreef Bitlord het volgende:
Oude troep; de oudste zijn van oktober 1997. Naast een drietal teolleys in Arnhem is de op een na oudste lijnbus in Nederland uit 2001 ongeveer, als het niet nog later is..
Volgens mij zijn dat de reeksen 4086-4100 en 4102-4106.quote:Op donderdag 22 december 2011 17:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
4000/4100 van het GVU komen uit april/mei 2000. Volgens mij zijn dat de oudsten.
Inderdaad wat Ofyles al zegt. Een ophaalautomaat, waarbij je niet rechtstreeks kunt opladen met je PIN-pas.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:18 schreef Ou-Tannu het volgende:
wat is dit nou weer voor een ding
[ afbeelding ]
En toch denk ik dat ondanks de leeftijd het prima bussen zijn. Beter in ieder geval dan de eerste series ambassadors enzo.quote:Op donderdag 22 december 2011 17:50 schreef GlenSpey het volgende:
De drie trolley's uit de serie 5172 - 5182 (welke nummers het precies zijn weet ik niet) zijn inderdaad de alleroudsten; bouwjaar 1989. Dan rijdt er ook nog een 'prototype' gelede trolley (5201) rond die is gebouwd in 1993. Vervolgens hebben we ook nog de serie 5202 - 5209 die in '97 van de band rolden. Nummers 5210 en 5211 komen -als ik het goed heb- uit 1998.
Het stikt dus van de bejaarde hangbussen hier in Arnhem
Zou Qbuzz daar ook al bussen voor aangeschaft hebben of niet?quote:
nah die leasen het spulquote:Op vrijdag 23 december 2011 10:31 schreef classpc het volgende:
[..]
Zou Qbuzz daar ook al bussen voor aangeschaft hebben of niet?
bus nummer weet ik nietquote:Op donderdag 22 december 2011 22:40 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Inderdaad wat Ofyles al zegt. Een ophaalautomaat, waarbij je niet rechtstreeks kunt opladen met je PIN-pas.
Bij het GVU hebben ze alleen die dingen in de bussen. Bij Connexxion in Utrecht tref je ze in de gele Ambassadors aan. De groene Amba's zijn, voor zover ik daarin gezeten heb, voorzien van de grotere gele apparaten, die in Fryslân in alle bussen in principe standaard zijn.
In welke bus heb jij die eigenlijk gespot?
nee, ze hadden nog een jaar tot de start van de concessie en zolang er nog rechtszaken zijn is het beter om te wachten met de bouw van de bussen. Zie de GD-concessie. Daar had Kubus afspraken met Mercedes. Na de uitspraak van de rechter is daar dezelfde dag nog de eerste bus van de band gerold.quote:Op vrijdag 23 december 2011 10:31 schreef classpc het volgende:
[..]
Zou Qbuzz daar ook al bussen voor aangeschaft hebben of niet?
Op de Lorentzkade? Wat heeft die bus daar te zoeken...quote:Op vrijdag 23 december 2011 16:17 schreef Peterselieman het volgende:
xx had vandaag wat materieel over kennelijk. Trof vanmiddag Ramba 8346 aan op de Lorentzkade in Leeuwarden en zag dat de Qliner naar Alkmaar van 15:00 uur door een soortgenoot versterkt werd.
nja als je goede afspraken maakt?quote:Op vrijdag 23 december 2011 16:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, ze hadden nog een jaar tot de start van de concessie en zolang er nog rechtszaken zijn is het beter om te wachten met de bouw van de bussen. Zie de GD-concessie. Daar had Kubus afspraken met Mercedes. Na de uitspraak van de rechter is daar dezelfde dag nog de eerste bus van de band gerold.
Na het zien van dit soort filmpjes/berichten zit ik altijd te twijfelen of ik het hele vak buschauffeur wel moet najagen. Het werk zelf lijkt me geweldig, maar als je voor iedere halte moet gaan zitten hopen dat er geen agressieve lui instappen...quote:
Dat is in Roemenië zo, in het Verenigd Koninkrijk rijden bussen met afgesloten cabines rond.quote:Op vrijdag 23 december 2011 23:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
tja.. als t zo elke keer doorgaat.. dan zie ik het nog wel gebeuren dat de sjoof een eigen deur naar buiten krijgt.. en het een afgesloten hok gaat worden ( en er dus _GEEN_ kaartjes meer in de bus verkocht wordne :/ )
Jij bent toch ook chauffeur? In hoeverre kom je dit soort dingen nou dagelijks tegen? En dan bedoel ik natuurlijk niet alleen de extreme gevallen zoals in het filmpje, maar de in het algemeen 'vervelende' klanten.quote:Op zaterdag 24 december 2011 01:48 schreef NoBody122 het volgende:
Het aparte is dat veel mensen op de FP het nog goedpraten ook...
Die mentaliteit van tegenwoordig
Niet.quote:Op zaterdag 24 december 2011 09:57 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Jij bent toch ook chauffeur? In hoeverre kom je dit soort dingen nou dagelijks tegen? En dan bedoel ik natuurlijk niet alleen de extreme gevallen zoals in het filmpje, maar de in het algemeen 'vervelende' klanten.
Slaan mag naturlijk nooit maar de chauffeur heeft het wel aan zichzelf te danken vind ik.quote:Op vrijdag 23 december 2011 23:28 schreef GlenSpey het volgende:
Na het zien van dit soort filmpjes/berichten zit ik altijd te twijfelen of ik het hele vak buschauffeur wel moet najagen. Het werk zelf lijkt me geweldig, maar als je voor iedere halte moet gaan zitten hopen dat er geen agressieve lui instappen...
Ik vind het erg fout dat jij de agressie hier goed praat. De chauffeur heeft het helemaal niet aan zichzelf te danken, het kan nou eenmaal gebeuren dat je wisselgeld een keer op is omdat je vaker hebt moeten wisselen op een dag. En ik ben het er al helemaal niet mee eens dat je een passagier dan maar voor niks mee moet nemen omdat je geen wisselgeld meer hebt.quote:Op zaterdag 24 december 2011 11:03 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Slaan mag naturlijk nooit maar de chauffeur heeft het wel aan zichzelf te danken vind ik.
Neem de passagier dan voor niks mee denk ik dan als je geen wisselgeld hebt.
Vervolgens pakt de chauffeur de arm van de passagier beet en daarmee begint hij het lichamelijke contact.
Volgens mij begin ik met de woorden "Slaan mag naturlijk nooit" dus waarom jij dan zegt dat ik agressie goedpraat is mij een raadsel.quote:Op zaterdag 24 december 2011 12:50 schreef classpc het volgende:
Ik vind het erg fout dat jij de agressie hier goed praat. De chauffeur heeft het helemaal niet aan zichzelf te danken, het kan nou eenmaal gebeuren dat je wisselgeld een keer op is omdat je vaker hebt moeten wisselen op een dag. En ik ben het er al helemaal niet mee eens dat je een passagier dan maar voor niks mee moet nemen omdat je geen wisselgeld meer hebt.
Je kunt als passagier ook gewoon zorgen dat je gepast geld bij je hebt. Of er genoegen mee nemen dat je geen 10 cent terug krijgt, want daar ging het uiteindelijk om.
Hij kreeg 10 cent terug maar de chauffeur had geen wisselgeld.
En anders pak je toch gewoon de volgende bus?
Ik snap überhaupt niet waarom je iemand om 10 cent een mep geeft. Ik had dan gewoon gezegd "laat het wisselgeld dan maar zitten" en er genoegen mee genomen.
Die gast is duidelijk geestelijk niet in orde.
Ik vind het in eerste instantie de verantwoordelijkheid van de reiziger om er voor te zorgen dat hij een geldig vervoersbewijs heeft/kan aanschaffen. Het is misschien wel onhandig van de chauffeur om zijn 10 centjes op te maken, het is alleen maar een hulpmiddel. Het is in mijn ogen dus niet relevant of hij wisselgeld heeft of niet, de reiziger mag gewoon niet slaan.quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:14 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Volgens mij begin ik met de woorden "Slaan mag naturlijk nooit" dus waarom jij dan zegt dat ik agressie goedpraat is mij een raadsel.
En verder vind ik het erg vreemd dat jij wel vindt dat de passagier maar moet accepteren dat hij geen wisselgeld terug krijgt en de chauffeur niet.
De chauffeur moet gewoon zorgen dat hij wisselgeld bij zich heeft, punt.
Je zegt "maar de chauffeur heeft het wel aan zichzelf te danken vind ik". Daarmee praat praat je het dus wel degelijk goed.quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:14 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Volgens mij begin ik met de woorden "Slaan mag naturlijk nooit" dus waarom jij dan zegt dat ik agressie goedpraat is mij een raadsel.
En verder vind ik het erg vreemd dat jij wel vindt dat de passagier maar moet accepteren dat hij geen wisselgeld terug krijgt en de chauffeur niet.
De chauffeur moet gewoon zorgen dat hij wisselgeld bij zich heeft, punt.
wat een onzin man, alsof er iemand van wakker ligt als je iemand zo meeneemt. je kan het je als buschauffeur zo moeilijk maken als je zelf wil.quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:38 schreef classpc het volgende:
[..]
Je zegt "maar de chauffeur heeft het wel aan zichzelf te danken vind ik". Daarmee praat praat je het dus wel degelijk goed.
En een chauffeur heeft maar een beperkte hoeveelheid wisselgeld. Als hij al eerder die dag een paar keer heeft moeten wisselen dan kan het voorkomen dat het wisselgeld op een gegeven moment op raakt.
Dan heb je simpelweg de keuze: je gaat niet met de bus, of je neemt je verlies van 10 cent.
Dat de chauffeur je dan maar gratis moet laten meerijden is bullshit, heb jij ooit iets gratis gekregen omdat die gene geen wisselgeld had? Nee.
Dat jij stelt dat een buschauffeur ten alle tijde wisselgeld moet hebben is gewoon onredelijk, punt.
Ja, leuk bedacht, maar als jij volle bussen hebt en iedereen koopt losse kaartjes, dan ben je vanzelf een keer door je wisselgeld heen.quote:Op zondag 25 december 2011 12:28 schreef Je-zus het volgende:
Wat betreft de 10 centjes, het is de verantwoordelijkheid van de chauffeur dat hij voldoende wisselgeld heeft. Dat je dan precies zo'n figuur tegenkomt wanneer je net door je 10 centjes heen bent is domme pech en als je agressief wordt om 10 eurocent, dan ben je hoe dan ook uit op problemen.
Onzin.quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:38 schreef classpc het volgende:
Je zegt "maar de chauffeur heeft het wel aan zichzelf te danken vind ik". Daarmee praat praat je het dus wel degelijk goed.
En een chauffeur heeft maar een beperkte hoeveelheid wisselgeld. Als hij al eerder die dag een paar keer heeft moeten wisselen dan kan het voorkomen dat het wisselgeld op een gegeven moment op raakt.
Dan heb je simpelweg de keuze: je gaat niet met de bus, of je neemt je verlies van 10 cent.
Dat de chauffeur je dan maar gratis moet laten meerijden is bullshit, heb jij ooit iets gratis gekregen omdat die gene geen wisselgeld had? Nee.
Dat jij stelt dat een buschauffeur ten alle tijde wisselgeld moet hebben is gewoon onredelijk, punt.
quote:Op zaterdag 24 december 2011 16:37 schreef Gnittoo het volgende:
wat een onzin man, alsof er iemand van wakker ligt als je iemand zo meeneemt. je kan het je als buschauffeur zo moeilijk maken als je zelf wil.
Het is echter wel aan de chauffeur om dat te bepalen, niet aan de passagier.quote:Op zaterdag 24 december 2011 16:37 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
wat een onzin man, alsof er iemand van wakker ligt als je iemand zo meeneemt. je kan het je als buschauffeur zo moeilijk maken als je zelf wil.
Praktisch nooit, en die paar keren dat dat wel zo was (maar ook dat was niet met geweld ofzo), veroorzaakte ik dat zelfquote:Op zaterdag 24 december 2011 09:57 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Jij bent toch ook chauffeur? In hoeverre kom je dit soort dingen nou dagelijks tegen? En dan bedoel ik natuurlijk niet alleen de extreme gevallen zoals in het filmpje, maar de in het algemeen 'vervelende' klanten.
ik probeer altijd zo gepast mogelijk te betalen.. hoewel het mij soms niet uit komt ( eurotje overhouden voor de automatiek oid ) maar dan vraag ik het wel even als ze er toevallig een eurotje bij willen ( 6 euro kaartje met een 10tje kopen ) oidquote:Op zondag 25 december 2011 23:33 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Het is echter wel aan de chauffeur om dat te bepalen, niet aan de passagier.
Tekort aan wisselgeld kan heel goed voor komen, zeker na een dag vol papiergeldbetalingen (ondanks dat passagiers striktgenomen verantwoordelijk zijn voor het contant betalen, staat geloof ik ergens in de Wet Personenvervoer).
Juist jij als collega zou dat als geen ander moeten weten.
[edit]
Even gezocht; kan er niets over vinden in de WP2000.. Wél adviseren cq vragen de meeste vervoerders, waaronder Connexxion, om zoveel mogelijk gepast te betalen in de bus. Niet voor niets, uiteraard.
Kwestie van zelf geld bij vragen om op hele euro's uit te komen. Ik zit nooit zonder wisselgeld in mn bakjequote:Op zondag 25 december 2011 15:18 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ja, leuk bedacht, maar als jij volle bussen hebt en iedereen koopt losse kaartjes, dan ben je vanzelf een keer door je wisselgeld heen.
Idem. Imo moet je gewoon tot een fatsoenlijke oplossing komen en je niet gaan verschuilen achter regeltjes. Een passagier weigeren omdat je geen 10 cent hebt vind ik vrij kansloos.quote:Op maandag 26 december 2011 11:08 schreef Je-zus het volgende:
[..]
Kwestie van zelf geld bij vragen om op hele euro's uit te komen. Ik zit nooit zonder wisselgeld in mn bakje
Als passagier dan gelijk die chauffeur maar op zijn bek slaan vind ik nog kanslozer.quote:Op maandag 26 december 2011 13:18 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
Idem. Imo moet je gewoon tot een fatsoenlijke oplossing komen en je niet gaan verschuilen achter regeltjes. Een passagier weigeren omdat je geen 10 cent hebt vind ik vrij kansloos.
Uiteraard.quote:Op maandag 26 december 2011 13:37 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Als passagier dan gelijk die chauffeur maar op zijn bek slaan vind ik nog kanslozer.
Nou, zo hoeft het natuurlijk ook weer niet persé, maar:quote:Op maandag 26 december 2011 10:53 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ik probeer altijd zo gepast mogelijk te betalen.. hoewel het mij soms niet uit komt ( eurotje overhouden voor de automatiek oid ) maar dan vraag ik het wel even als ze er toevallig een eurotje bij willen ( 6 euro kaartje met een 10tje kopen ) oid
want dan hoeft de beste sjoof me geen muntgeld retour te doen
of als ik een enorme berg kleingeld heb, vraag ik ook wel eens na het instappen als die nog wat ruilen wil
ja hey wat moet ik met al dat kut klein geld..quote:Op maandag 26 december 2011 18:39 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Nou, zo hoeft het natuurlijk ook weer niet persé, maar:![]()
.
Tja, ze hebben nu materieel zat over, maar vraag me af of die oude integro's ook eindelijk eens vervangen worden.quote:Op vrijdag 30 december 2011 19:52 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva gaat 38 Wrights uit DAV vervangen door andere bussen. 28 Amba's die in Waterland hebben gereden, alsmede 10 Scania standaardbussen die ook tot die concessie behoorden zullen dit gaan doen.
De Citaro G die nu in DAV rijden worden vervangen door gelede Scania's.
Kom afentoe nog wel eens wat tegen op de A27 thv Gorinchem, meestal oude Integro's in de oude groene kleur en soms een gelede Citaro. Nadat ze alweer bijna een jaar uit groningen verdreven zijn kwam ik zelfs een citaro tegen met op de achter-ruit reclame voor het Groningse Eurokaartje...quote:Op vrijdag 30 december 2011 21:07 schreef Peterselieman het volgende:
Enkele verkassen naar lijn 315.
Daarnaast is TCR nog niet helemaal weg uit Waterland, want ze rijden nog enkele scholierenlijnen.
Ach ja, de stalling in Assen moest leeg. Verhuurd aan Mammoet geloof ik. In die stalling stonden nog wat Dennisbusjesquote:Op vrijdag 30 december 2011 22:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
Arriva heeft bij de sontweg nog genoeg ouwe troep staan
Sontweg... ik wist dat de me dat bekend voorkwam. Da's bij de Ikea!quote:Op vrijdag 30 december 2011 22:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
Arriva heeft bij de sontweg nog genoeg ouwe troep staan
Toch zou ik het knap vinden als een vervoerder ooit schoollijnen onder zijn eigen regie neemt.quote:Op vrijdag 30 december 2011 21:07 schreef Peterselieman het volgende:
Enkele verkassen naar lijn 315.
Daarnaast is TCR nog niet helemaal weg uit Waterland, want ze rijden nog enkele scholierenlijnen.
Vind ik een grote plus voor het DAV-gebied.quote:Op vrijdag 30 december 2011 19:52 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva gaat 38 Wrights uit DAV vervangen door andere bussen. 28 Amba's die in Waterland hebben gereden, alsmede 10 Scania standaardbussen die ook tot die concessie behoorden zullen dit gaan doen.
De Citaro G die nu in DAV rijden worden vervangen door gelede Scania's.
Ik woon zelf in Rotterdam maar ben student aan twee universiteiten tegelijkertijd. Ben echter al sinds ik 3 jaar oud ben van plan buschauffeur te worden... iets wat niet makkelijk te combineren is met de verwachting van iedereen dat je in een 'hogere' functie komt (zo wordt het omschrevenquote:Op dinsdag 6 december 2011 01:43 schreef NoBody122 het volgende:
Voor hen die in de buurt van Tilburg/Waalwijk wonen en graag buschauffeur willen worden: Link.
Ze zoeken studenten, maar aangezien het er uiteindelijk toch om draait dat er mensen voor hen werken, kom je waarschijnlijk ook als niet-student een aardig eind
Heb de facature net even bekeken, kan iemand mij uitleggen waarom je voor het vak van buschauffeur een HBO / Universitair denkniveau moet hebben???quote:Op zondag 1 januari 2012 10:55 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Ik woon zelf in Rotterdam maar ben student aan twee universiteiten tegelijkertijd. Ben echter al sinds ik 3 jaar oud ben van plan buschauffeur te worden... iets wat niet makkelijk te combineren is met de verwachting van iedereen dat je in een 'hogere' functie komt (zo wordt het omschreven).
Echter, wat is nou een hogere functie dan rijden op een bus?
Na het halen van mijn A, B en C gaan we dus nu op voor de D als deze sollicitatie goed gaat komen..
Als je het een beetje treft, kun je het ook combineren met een baan in jouw studierichting.. Busrijden is erg leuk, maar als je dat fulltime doet, gaat het op den duur toch vervelen.quote:Op zondag 1 januari 2012 10:55 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Ik woon zelf in Rotterdam maar ben student aan twee universiteiten tegelijkertijd. Ben echter al sinds ik 3 jaar oud ben van plan buschauffeur te worden... iets wat niet makkelijk te combineren is met de verwachting van iedereen dat je in een 'hogere' functie komt (zo wordt het omschreven).
Echter, wat is nou een hogere functie dan rijden op een bus?
Na het halen van mijn A, B en C gaan we dus nu op voor de D als deze sollicitatie goed gaat komen..
ah.. vandaar dat die nu in groningen staanquote:Op vrijdag 30 december 2011 22:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ach ja, de stalling in Assen moest leeg. Verhuurd aan Mammoet geloof ik. In die stalling stonden nog wat Dennisbusjes
Precies.. je kan ze vanaf het IKEA terein dus ook zien staanquote:Op zaterdag 31 december 2011 00:48 schreef classpc het volgende:
[..]
Sontweg... ik wist dat de me dat bekend voorkwam. Da's bij de Ikea!.
Cxx moet niet zo zeuren.quote:Op vrijdag 30 december 2011 21:50 schreef thumbnail het volgende:
Ik vraag me af wat er nou met dat BRU gebeid gaat gebeuren.
Als dat nou nog 2 jaar Connexxion blijft dan heeft het GVU volgens mij een probleem met die ouwe troep.
En ik hoorde dat de BRU niet blij was met de rekening die Connexxion indiende voor dat extra jaar dus wat zal het dan wel niet worden als daar nog een jaar en een nog vettere rekening bijkomt?
Ik denk dat Connexxion het minste zeurt zoals het nu gaat.quote:Op maandag 2 januari 2012 12:07 schreef Pallas-Athene het volgende:
Cxx moet niet zo zeuren.
De BRU had ze 6 ton gegeven voor onderhoud van de bussen, en die sluisden ze gelijk door naar Frankrijk, naar Transdev.
Door toedoen van de BRU moesten ze dat weer gelijk terugstorten.
Dus Cxx moet de hand in eigen boezem steken wat dit aangaat.
De pot verwijt de ketel.
Ook de BRU is niet vies van bepaalde dingen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |