abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104286983
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 november 2011 15:37 schreef Myraela het volgende:

[..]

Daar heb je wel gelijk in.

Mij werd afgeraden te studeren, mij werd verteld dat ik er nooit vanaf zou komen, dat ik me de rest van mijn leven zo zou voelen. Als je dat accepteert, dan zal het ook echt zo gaan.

Mijn school kwam meteen met oplossingen, met hulp en langere termijnen en lichtere normering, misschien had ik het dan de eerste keer wel gehaald als ik het geaccepteerd had, maar ik zal het nooit accepteren want ik wil niet anders behandeld worden. Als ik mijn opleiding haal, haal ik het zoals iedereen het haalt. Als ik een baan krijg, krijg ik het omdat ik goed werk.

Ik ben niet zwakker dan een ander, ik ben niet minder dan een ander, ik moet alleen misschien wat harder werken dan een ander, maar so be it.
Ja precies!

En dat is kut ja dat je harder moet werken, en daar mag je best af en toe verdrietig over zijn
maar je mag er ook juist heel trots op zijn
en het gaat je veel verder brengen in het leven dan wanneer je dat alleen maar accepteert als een feit en een obstakel
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_104286997
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 15:38 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Zo denk ik ook dat je het moet zien
Mensen die mij kennen bijvoorbeeld mijn collega's merken dat ik de afgelopen 3 jaar veranderd ben. Sinds die diagnose 2,5 jaar geleden ben ik enorm veranderd. En dat komt doordat ik nu beter begrijp waarom ik bepaalde dingen niet kan. Nu moet ik die dingen nog leren anders aan te pakken
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_104287004
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 15:39 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Maar ik ben nu tevreden met mijn leven, er is iemand die van me houdt en waaraan ik alles durf te vertellen, en voor de rest kan ik prima met mijn mindere momenten omgaan omdat er nu iets goeds tegenover staat. Ik heb nu helemaal geen hulp nodig.
Bij jou heb ik heel sterk het gevoel dat je jezelf tevreden stelt met een 6je terwijl voor jou ook een 9 of een 10 mogelijk is
ik ken je verder niet, maar dat gevoel krijg ik
en omdat ik je heel sympathiek vind,, vind ik dat ook heel jammer
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_104287006
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 15:37 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Heel goed van je, echt waar
maar je doet alsof dit einddoelen waren of zo die je behaald hebt
dit zijn tussenstapjes die je hebt gemaakt
nu moet je doorpakken
Ja, maar meer zit er even niet in. Dit alles te doen en te blijven doen (vooral het stoppen met roken) valt me heel zwaar vanwege persoonlijke achtergrond die ik nu niet openbaar ga bespreken.
Nog meer zit er nu nog even niet in, eerst dit maar stabiel zien te krijgen
pi_104287012
quote:

[..]

Maar ik ben nu tevreden met mijn leven, er is iemand die van me houdt en waaraan ik alles durf te vertellen, en voor de rest kan ik prima met mijn mindere momenten omgaan omdat er nu iets goeds tegenover staat. Ik heb nu helemaal geen hulp nodig.
En wat als je liefde wegvalt? Je moet voor je eigen geluk niet van een ander afhankelijk zijn.
pi_104287028
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 15:39 schreef kree het volgende:

[..]

Ja hangt er vanaf hoe erg het is.
Ik zou echt wel een beetje steun waarderen en ik denk dat het me ook zou helpen.
Ja dat waardeert iedereen en het helpt iedereen
maar wat als het weg valt?

je moet toch echt leren om het zelf te kunnen in mijn ogen en niet af te laten hangen van een ander (die ook weer weg kan vallen)
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_104287031
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 15:40 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Ja precies!

En dat is kut ja dat je harder moet werken, en daar mag je best af en toe verdrietig over zijn
maar je mag er ook juist heel trots op zijn
en het gaat je veel verder brengen in het leven dan wanneer je dat alleen maar accepteert als een feit en een obstakel
Inderdaad. Als iets je dwars zit of ergert, dan moet je het of accepteren of er wat aan doen. Er de hele dag alleen maar over 'zeuren' helpt niets en daarmee frustreer je jezelf alleen maar.
pi_104287035
quote:

[..]

Je moet ook alleen hulp zoeken als je dat zelf wil. Als je door met andere te praten goed kan functioneren dan moet je ook zeker geen hulp zoeken. Er zitten ook nadelen aan dat gedoe
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_104287042
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 november 2011 15:41 schreef Myraela het volgende:

[..]

En wat als je liefde wegvalt? Je moet voor je eigen geluk niet van een ander afhankelijk zijn.
Zonder anderen in je leven heb je al helemaal geen doel meer, net als ik de afgelopen 18 jaar niets heb gehad om voor te leven. Voor mezelf hoeft het allemaal niet in elk geval.
pi_104287046
Mag ik trouwens even weten, jullie hebben een stempel zeggen jullie zelf maar wat is die stempel precies?

Ik weet niet hoe het verder met jullie is natuurlijk, maar ik heb me niet altijd zo gevoeld als het laatste anderhalf jaar. Voor ( en tijdens ) mijn relatie was ik gewoon zorgeloos, had ik zin in dingen en was ik eigenlijk gewoon een normale jongen van 20 jaar..

Maar ik heb een beetje een vreemde periode gehad de laatste 2 jaar. Ik ging reizen, en toen ik terugkwam was alles anders. Vrienden waren gaan studeren, woonden ver weg, etc. Ik kreeg toen mijn relatie het eerste jaar, waardoor het me eigenlijk nog niet zo opviel, sinds dat over ging ben ik toch wel redelijk in een gat gevallen..

En soms zitten er leukere perioden tussen met verjaardagen en feestjes, maar vaak is het toch maar spannend of ik iemand kan vinden die iets wil doen in het weekend...
pi_104287047
Ik vind het verhaal over dat labeltje en hoe sommigen dat ervaart hebben zo raar. Ik kreeg eerst de klachten en daarna het labeltje. Het labeltje pas jaren later, heb nog ruzie gehad en met 1 behandeling gestopt omdat ik het gevoel had na een jaar nog niet verder gekomen te zijn
pi_104287061
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 15:42 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Zonder anderen in je leven heb je al helemaal geen doel meer, net als ik de afgelopen 18 jaar niets heb gehad om voor te leven. Voor mezelf hoeft het allemaal niet in elk geval.
Oftewel, je bent nog helemaal nergens en dat je je nu even goed voelt zegt helemaal niets.
pi_104287072
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 15:39 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

6 a 7 jaar geleden begon het GGZ verhaaltje te rollen en kwam ik van de ene wachtlijst op de andere terecht. Mijn diagnose alleen al duurde enkele jaren ( :( ) voor ze die eindelijk hadden
dat moet je gewoon niet accepteren
hulpverlening is sloom ja
dat wil niet zeggen dat je op de bank moet wachten tot ze eens bellen
je hoeft ook niet alles te doen wat bijv het ggz zegt
je bent nog steeds kapitein van je eigen schip
en ik heb het gevoel dat hier nogal wat kapiteins zitten die denken djeez dat schip vaart maar ergens heen en het maakt niet uit wat ik doe dus ik ga hier maar in de kombuis zitten
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_104287074
quote:

[..]

Das een hele mooie. Die moet ik blijven onthouden
pi_104287100
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 15:41 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Ja dat waardeert iedereen en het helpt iedereen
maar wat als het weg valt?

je moet toch echt leren om het zelf te kunnen in mijn ogen en niet af te laten hangen van een ander (die ook weer weg kan vallen)
ja eens hoor.
Maarja een beetje iemand die met je meedenkt ofzo.
Natuurlijk het kan mis gaan en in iedergeval is het niet dat ik een meid zoek om mij te helpen daarmee.

Maar toch, het is gewoon een gemis als je alleen bent en er zelf voor staat.
Het gaat wel, maar denk dat het een steun is als je met beide erover kan denken in plaats vandat je maar aan je eentje doorkloot.
Do what you love, love what you do!
pi_104287101
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 november 2011 15:43 schreef Myraela het volgende:

[..]

Oftewel, je bent nog helemaal nergens en dat je je nu even goed voelt zegt helemaal niets.
Waar zou ik volgens jou naartoe moeten werken dan?
Mijn leven zou niets waard zijn zonder gezelschap van andere mensen hoor. Dan zie ik er het nut niet zo van in.
pi_104287114
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 15:42 schreef JiggyJ het volgende:
Mag ik trouwens even weten, jullie hebben een stempel zeggen jullie zelf maar wat is die stempel precies?

Ik weet niet hoe het verder met jullie is natuurlijk, maar ik heb me niet altijd zo gevoeld als het laatste anderhalf jaar. Voor ( en tijdens ) mijn relatie was ik gewoon zorgeloos, had ik zin in dingen en was ik eigenlijk gewoon een normale jongen van 20 jaar..

Maar ik heb een beetje een vreemde periode gehad de laatste 2 jaar. Ik ging reizen, en toen ik terugkwam was alles anders. Vrienden waren gaan studeren, woonden ver weg, etc. Ik kreeg toen mijn relatie het eerste jaar, waardoor het me eigenlijk nog niet zo opviel, sinds dat over ging ben ik toch wel redelijk in een gat gevallen..

En soms zitten er leukere perioden tussen met verjaardagen en feestjes, maar vaak is het toch maar spannend of ik iemand kan vinden die iets wil doen in het weekend...
met een stempel word bedoeld een bepaalde diagnose
bijvoorbeeld borderline, pddnos, sizofrenie etc
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_104287118
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 15:43 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

dat moet je gewoon niet accepteren
hulpverlening is sloom ja
dat wil niet zeggen dat je op de bank moet wachten tot ze eens bellen
je hoeft ook niet alles te doen wat bijv het ggz zegt
je bent nog steeds kapitein van je eigen schip
en ik heb het gevoel dat hier nogal wat kapiteins zitten die denken djeez dat schip vaart maar ergens heen en het maakt niet uit wat ik doe dus ik ga hier maar in de kombuis zitten
Maar zo ben ik helemaal niet!!
Ik heb nooit maar dan ook nooit begrepen hoe mensen met een depressie de hele dag in bed konden blijven liggen. Echt nooit en never.

Als ik goed depressief ben, ga ik juist steeds meer en meer doe, tot ik erbij neer val.
pi_104287132
quote:

[..]

Dat is natuurlijk waar, maar ik denk wel dat een relatie voor de ''feelgood'' kan zorgen dat je eerder geneigd bent dingen aan te pakken...

Ik weet nog wel hoe ik me voelde toen ik een relatie had, en het voelt toch wel mooi/bijzonder, je voelt jezelf toch wel speciaal als je weet dat er iemand is die een relatie met je wilt zeg maar..
pi_104287134
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 15:44 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Waar zou ik volgens jou naartoe moeten werken dan?
Mijn leven zou niets waard zijn zonder gezelschap van andere mensen hoor. Dan zie ik er het nut niet zo van in.
En dit heeft zeker ook weer te maken met je game verslaving van eerder?
pi_104287141
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 15:42 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ik vind het verhaal over dat labeltje en hoe sommigen dat ervaart hebben zo raar. Ik kreeg eerst de klachten en daarna het labeltje. Het labeltje pas jaren later, heb nog ruzie gehad en met 1 behandeling gestopt omdat ik het gevoel had na een jaar nog niet verder gekomen te zijn
niemand zegt toch dat ze eerst een diagnose kregen en daarna klachten? :')
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_104287157
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 15:45 schreef JiggyJ het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk waar, maar ik denk wel dat een relatie voor de ''feelgood'' kan zorgen dat je eerder geneigd bent dingen aan te pakken...

Ik weet nog wel hoe ik me voelde toen ik een relatie had, en het voelt toch wel mooi/bijzonder, je voelt jezelf toch wel speciaal als je weet dat er iemand is die een relatie met je wilt zeg maar..
Dit. Het is ook goed voor je gevoel van waarde, waardoor je meer initiatief durft te nemen op andere vlakken.
pi_104287160
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 15:44 schreef kree het volgende:

[..]

ja eens hoor.
Maarja een beetje iemand die met je meedenkt ofzo.
Natuurlijk het kan mis gaan en in iedergeval is het niet dat ik een meid zoek om mij te helpen daarmee.

Maar toch, het is gewoon een gemis als je alleen bent en er zelf voor staat.
Het gaat wel, maar denk dat het een steun is als je met beide erover kan denken in plaats vandat je maar aan je eentje doorkloot.
geen enkele meid gaat het leuk vinden om je therapeut te zijn hoor
en als ze dat oppikken in het begin zijn ze volgens mij snel weg
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_104287177
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 15:45 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Maar zo ben ik helemaal niet!!
Ik heb nooit maar dan ook nooit begrepen hoe mensen met een depressie de hele dag in bed konden blijven liggen. Echt nooit en never.

Als ik goed depressief ben, ga ik juist steeds meer en meer doe, tot ik erbij neer val.
Constructieve dingen?
want rondjes lopen is natuurlijk niet bepaald probleem oplossend
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_104287196
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 15:45 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

En dit heeft zeker ook weer te maken met je game verslaving van eerder?
Dat was gewoon een manier om mijn zinloze tijd vol te maken, en me ergens 'nuttig' te maken. Maar het werkte zo verslavend dat ik bijna niet meer kon stoppen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')