abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104286769
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 15:30 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

door mijn stempeltje

ik probeer juist te zeggen dat ook al is de verwachting niet dat het gaat lukken je toch door moet gaan tot je iets vind dat lukt
Bij mij lukte dat niet. Wou je soms suggereren dat ik maar gewoon een 3e poging had moeten doen of zo?
Ik stond na m';n 2e studie al op instorten
pi_104286774
Effe heel simpel om het maar samen te vatten.
Iedereen die hier zit en opzoek is naar een meid/vent
Zit gewoon met problemen van zichzelf, ik ook hoor.

Nou nu nog de oplossing :)
Do what you love, love what you do!
pi_104286792
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 15:29 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Maar dat is het hem juist, het heeft nooit aan m'n instelling gelegen. Ik heb nooit gekozen voor depressie en vind dat het me niet te verwijten valt.

Integendeel, ik ben ondankt depressie tot 2 keer toe een studie begonnen, waarvan de 2e helemaal door mijzelf betaald werd. Geen stufi, geen geld van ouders, alles zelf.

Derhalve vind ik het dan ook volstrekt onterecht als mensen mij, op wat voor wijze dan ook, een labeltje durven opplakken dat het aan mijn instelling gelegen heeft!

Ik was toen nog niet gediagnostiseerd, dat verhaal begon pas enkele jaren na m'n laatste studie
Het ligt niet aan je instelling toen, maar in je instelling nu.

Hell, ik heb ook niet gekozen voor zoveel dingen die me overkomen zijn. en het heeft me lang gekost om te accepteren dat ik er geen invloed in had en dat ze me echt overkomen zijn. En soms heb ik nog steeds tegenargumenten waardoor ik mezelf toch weer schuld geef.

Maar fucking deal with it, het is je overkomen, nu moet je er het beste van maken. Niet blijven hangen in een slachtoffers rol.
pi_104286803
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 november 2011 15:31 schreef Myraela het volgende:

[..]

Wat mijn punt dat je teveel word behandeld naar een stempeltje ipv naar persoonlijk kunnen even bevestigd.
ben ik met je eens hoor

maar ik heb het gevoel bij een aantal mensen hier (of iig bij hun manier van posten) dat zij zich ook laten leiden door dat stempeltje

Dat heb ik nooit gedaan
ik wil juist bewijzen dat ik het wel kan
en die houding brengt je verder dan de houding van ja ik heb nou eenmaal blabla dus dat kan ook gewoon niet

je kunt bijna alles als je maar wil en probeert
en als je een bepaald ding niet kunt (ik kan vast niet alle banen) is er wel iets dat je wel kunt
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_104286818
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 november 2011 15:31 schreef Myraela het volgende:

[..]

Wat mijn punt dat je teveel word behandeld naar een stempeltje ipv naar persoonlijk kunnen even bevestigd.
Dat punt ben ik eigenlijk wel een beetje met eens , ik ben er beter uitgekomen door hoe mijn instelling was maar inderdaad soms kunnen ze ook iets te veel op je stempeltje richten .
pi_104286822
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 15:31 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Goede reden om geen stempeltje te willen, naar mijn mening.
Niet altijd waar, een stempel kan je veel dingen leren begrijpen. Maar je moet niet accepteren dat ze niet meer naar jou kijken en alleen nog naar je stempel.
pi_104286823
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 15:29 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Ja dat heb ik nu
omdat ik hard gewerkt heb
die zijn me ook niet in mijn schoot geworpen

je moet zorgen dat jij zelf degene bent waar je energie uit kunt halen en dat je doelen dingen zijn waar je energie uit kunt halen
Tja maar bijvoorbeeld de relatie (waar dit topic uiteinderlijk toch over gaat), daar heb jij succes bij gehad, maar dat geldt lang niet voor iedereen hier...

Ik weet zelf hoe veel zelfvertrouwen je kunt halen uit het feit dat je in een (gelukkige) relatie zit, en hoezeer dit gevoel kan kelderen als je bijvoorbeeld aan de kant wordt gezet.

En dan zou je kunnen zeggen dat je je zelfvertrouwen uit jezelf moet halen, maar dat werkt nu eenmaal niet zo grotendeels.
pi_104286840
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 15:31 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Bij mij lukte dat niet. Wou je soms suggereren dat ik maar gewoon een 3e poging had moeten doen of zo?
Ik stond na m';n 2e studie al op instorten
ja
niet meteen
eerst opbouwen, hulp zoeken en aannemen en dan poging 3
en 4 en 5
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_104286861
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 november 2011 15:33 schreef Myraela het volgende:

[..]

Niet altijd waar, een stempel kan je veel dingen leren begrijpen. Maar je moet niet accepteren dat ze niet meer naar jou kijken en alleen nog naar je stempel.
Heel goed gezegd!
En zelf ook niet alleen naar die stempel kijken
je bent eerst een individu en dan pas een individu met blijkbaar wat bagage
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_104286871
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 november 2011 15:33 schreef Myraela het volgende:

[..]

En ook dat ben ik met je eens , door zelf in te verdiepen wat Borderline was ben ik veel beter gaan begrijpen en kon ik er veel beter mee omgaan. Idem met Add juist daardoor kon ik veel beter er mee om leren gaan.
pi_104286876
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 november 2011 15:32 schreef Myraela het volgende:

[..]

Het ligt niet aan je instelling toen, maar in je instelling nu.

Hell, ik heb ook niet gekozen voor zoveel dingen die me overkomen zijn. en het heeft me lang gekost om te accepteren dat ik er geen invloed in had en dat ze me echt overkomen zijn. En soms heb ik nog steeds tegenargumenten waardoor ik mezelf toch weer schuld geef.

Maar fucking deal with it, het is je overkomen, nu moet je er het beste van maken. Niet blijven hangen in een slachtoffers rol.
Daar ben ik ook mee bezig.

Ik vertel jullie hoe het was, puur en eerlijk.
En fucking deal with it is precies wat ik doe.
Ik heb nieuwe mensen ontmoet, ik ben gestopt met roken, ik ben weer gaan sporten. En dat terwijl ik een jaartje terug alleen nog maar thuis zat, doelloos.
Ik ben alleen maar door gegaan.

Sterker nog, dat steeds maar door blijven en door blijven gaan is juist mijn valkuil :(
pi_104286884
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 15:33 schreef JiggyJ het volgende:

[..]

Tja maar bijvoorbeeld de relatie (waar dit topic uiteinderlijk toch over gaat), daar heb jij succes bij gehad, maar dat geldt lang niet voor iedereen hier...

Ik weet zelf hoe veel zelfvertrouwen je kunt halen uit het feit dat je in een (gelukkige) relatie zit, en hoezeer dit gevoel kan kelderen als je bijvoorbeeld aan de kant wordt gezet.

En dan zou je kunnen zeggen dat je je zelfvertrouwen uit jezelf moet halen, maar dat werkt nu eenmaal niet zo grotendeels.
Volgens mij zie jij het verkeerd om
een relatie gaat niet al je problemen oplossen
je moet je problemen eerst zelf aan pakken en dan pas komt de (gezonde) relatie

en dat is wat ik ook heb gedaan
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_104286902
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 15:34 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

ja
niet meteen
eerst opbouwen, hulp zoeken en aannemen en dan poging 3
en 4 en 5
Die hulp heb ik nu een jaar of 6 a 7 en, misschien dat het jouw ervaring ook is, hulpverlening gaat heeel sloooom.

In die tijd heb ik niet stilgezeten of zo :(
pi_104286906
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 15:31 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Het ligt er ook aan wat je hebt , goed dat het voor jou gelukt is maar dat hoeft dus niet voor iedereen te gelden.
Ik ben allang blij dat ik niet meer in de psychiatrie zit en geen begeleiding meer heb en verder vind ik het voor mij belangrijk mijn leven op orde te houden en dat hoeft niet altijd door werk of studie.
ik zeg toch ook niet dat het voor iedereen geld? maar je houding is een heel groot deel van de weg die je moet afleggen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_104286920
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 15:33 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

ben ik met je eens hoor

maar ik heb het gevoel bij een aantal mensen hier (of iig bij hun manier van posten) dat zij zich ook laten leiden door dat stempeltje

Dat heb ik nooit gedaan
ik wil juist bewijzen dat ik het wel kan
en die houding brengt je verder dan de houding van ja ik heb nou eenmaal blabla dus dat kan ook gewoon niet

je kunt bijna alles als je maar wil en probeert
en als je een bepaald ding niet kunt (ik kan vast niet alle banen) is er wel iets dat je wel kunt
Daar heb je wel gelijk in.

Mij werd afgeraden te studeren, mij werd verteld dat ik er nooit vanaf zou komen, dat ik me de rest van mijn leven zo zou voelen. Als je dat accepteert, dan zal het ook echt zo gaan.

Mijn school kwam meteen met oplossingen, met hulp en langere termijnen en lichtere normering, misschien had ik het dan de eerste keer wel gehaald als ik het geaccepteerd had, maar ik zal het nooit accepteren want ik wil niet anders behandeld worden. Als ik mijn opleiding haal, haal ik het zoals iedereen het haalt. Als ik een baan krijg, krijg ik het omdat ik goed werk.

Ik ben niet zwakker dan een ander, ik ben niet minder dan een ander, ik moet alleen misschien wat harder werken dan een ander, maar so be it.
pi_104286925
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 15:31 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Goede reden om geen stempeltje te willen, naar mijn mening.
Met een stempeltje krijg je behandeling. Ik zie mijn stempeltje vooral als een handvat om gerichte hulp te krijgen.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_104286929
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 15:35 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Daar ben ik ook mee bezig.

Ik vertel jullie hoe het was, puur en eerlijk.
En fucking deal with it is precies wat ik doe.
Ik heb nieuwe mensen ontmoet, ik ben gestopt met roken, ik ben weer gaan sporten. En dat terwijl ik een jaartje terug alleen nog maar thuis zat, doelloos.
Ik ben alleen maar door gegaan.

Sterker nog, dat steeds maar door blijven en door blijven gaan is juist mijn valkuil :(
Heel goed van je, echt waar
maar je doet alsof dit einddoelen waren of zo die je behaald hebt
dit zijn tussenstapjes die je hebt gemaakt
nu moet je doorpakken
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_104286936
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 15:35 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Volgens mij zie jij het verkeerd om
een relatie gaat niet al je problemen oplossen
je moet je problemen eerst zelf aan pakken en dan pas komt de (gezonde) relatie

en dat is wat ik ook heb gedaan
Ik ben het deels met Jig eens.
Maaar het gaat natuurlijk niet alle problemen oplossen maar een relatie kan wel een steuntje in de rug zijn.
pi_104286938
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 15:36 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Die hulp heb ik nu een jaar of 6 a 7 en, misschien dat het jouw ervaring ook is, hulpverlening gaat heeel sloooom.

In die tijd heb ik niet stilgezeten of zo :(
zo sloom nou ook weer niet hoor :')
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_104286947
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 15:38 schreef kree het volgende:

[..]

Ik ben het deels met Jig eens.
Maaar het gaat natuurlijk niet alle problemen oplossen maar een relatie kan wel een steuntje in de rug zijn.
maar die relatie ga je toch nooit volhouden als je een basketcase bent

een partner is geen hulpverlener of medicatie
het is een partner, that's all
geen heilige graal of zo
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_104286955
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 15:37 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Met een stempeltje krijg je behandeling. Ik zie mijn stempeltje vooral als een handvat om gerichte hulp te krijgen.
Zo denk ik ook dat je het moet zien
pi_104286966
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 15:37 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Maar ik ben nu tevreden met mijn leven, er is iemand die van me houdt en waaraan ik alles durf te vertellen, en voor de rest kan ik prima met mijn mindere momenten omgaan omdat er nu iets goeds tegenover staat. Ik heb nu helemaal geen hulp nodig.
pi_104286967
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 15:38 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

maar die relatie ga je toch nooit volhouden als je een basketcase bent
Ja hangt er vanaf hoe erg het is.
Ik zou echt wel een beetje steun waarderen en ik denk dat het me ook zou helpen.
pi_104286969
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 15:38 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

zo sloom nou ook weer niet hoor :')
6 a 7 jaar geleden begon het GGZ verhaaltje te rollen en kwam ik van de ene wachtlijst op de andere terecht. Mijn diagnose alleen al duurde enkele jaren ( :( ) voor ze die eindelijk hadden
pi_104286982
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 15:39 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

6 a 7 jaar geleden begon het GGZ verhaaltje te rollen en kwam ik van de ene wachtlijst op de andere terecht. Mijn diagnose alleen al duurde enkele jaren ( :( ) voor ze die eindelijk hadden
Vreselijk stressvol lijkt het me allemaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')