abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104897594
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2011 21:29 schreef xminator het volgende:

[..]

ninja edit :p

Ik raad iedereen aan om filmpjes van: Ahmet Serif Izgoren te kijken via youtube. Verandert je visie op de wereld.
:6 Ik zag je ninja-edit jongeman. Oh, okay. Even kijken. Ik heb weer een nieuwe visie nodig :s. Ik hop van de ene visie naar de andere.
  zondag 27 november 2011 @ 21:31:56 #252
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_104897629
quote:
10s.gif Op zondag 27 november 2011 21:28 schreef Julis het volgende:

[..]

Ik heb dat plaatje al gezien. Dat was de 'grap' van mijn post :6.
Excuseer. Scherp wel, te scherp voor mij om op zondagavond doorheen te prikken.
This isn't even my final form.
pi_104897750
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 21:31 schreef Levolution het volgende:

[..]

Excuseer. Scherp wel, te scherp voor mij om op zondagavond doorheen te prikken.
Welnee, je hoeft je daarvoor niet te excuseren.
pi_104898341
quote:
Wat een lelijke man :D
En dan ook nog eens niet voor die kids zorgen :{

In Turkije ondenkbaar lijkt mij, op deze schaal 8-)
pi_104898817
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 21:31 schreef Julis het volgende:

[..]

:6 Ik zag je ninja-edit jongeman. Oh, okay. Even kijken. Ik heb weer een nieuwe visie nodig :s. Ik hop van de ene visie naar de andere.
Dat argument van de moslim had ik niet verwacht :P. "Waarom ga je niet op bedevaart terwijl dat je droom is?" - "Als ik op bedevaart ga, dan blijft er daarna geen droom meer over voor mij. Daar ben ik bang voor." Het is 'moeilijk' om doelen te vinden in het leven ja. Ik weet zelf ook niet wat ik wil in het leven. Bleeh :(.

[ Bericht 0% gewijzigd door Julis op 27-11-2011 22:12:29 ]
pi_104899119
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 21:48 schreef Julis het volgende:

[..]

Die argument van de moslim had ik niet verwacht :P. "Waarom ga je niet op bedevaart terwijl dat je droom is?" - "Als ik op bedevaart ga, dan blijft er daarna geen droom meer over voor mij. Daar ben ik bang voor." Het is 'moeilijk' om doelen te vinden in het leven ja. Ik weet zelf ook niet wat ik wil in het leven. Bleeh :(.
" Als je niet weet waar je heen wilt, dan maakt het niet uit welke weg je neemt."

leuke anekdotes erin. Gewoon de hele kelebek serie kijken part 1 tm end.
  zondag 27 november 2011 @ 22:03:00 #257
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_104899641
Besef dat doelen juist de boosdoeners zijn in het leven:

Als je ze niet behaalt, voel je je een mislukkeling.

Als je ze wel behaalt, zullen ze tegenvallen en heb je je hele leven naar een anticlimax toegewerkt. Bovendien blijft er daarna een gevoel van leegte achter.

Bovendien zorgen doelen voor tunnelvisies. Je blijft dogmatisch naar je doel toe werken, waardoor je betere aspecten van het leven over het hoofd ziet.

Materiaal:

quote:
“When I was 5 years old, my mother always told me that happiness was the key to life. When I went to school, they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down ‘happy’. They told me I didn’t understand the assignment, and I told them they didn’t understand life.”

Laat je leven niet leiden door concrete doelen. Heb ambities, maar zorg dat deze zodanig vaag zijn dat ze flexibel zijn. Streef bijvoorbeeld naar geluk; dat is iets wat op verschillende manieren kan, zodat je niet gebonden bent aan één pad.

En, wear sunscreen.
pi_104900010
Dat zal per persoon wel verschillen. Vage doelen hebben werkt voor mij niet.
pi_104900063
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 22:03 schreef Levolution het volgende:

Als je ze wel behaalt, zullen ze tegenvallen en heb je je hele leven naar een anticlimax toegewerkt. Bovendien blijft er daarna een gevoel van leegte achter.

Bovendien zorgen doelen voor tunnelvisies. Je blijft dogmatisch naar je doel toe werken, waardoor je betere aspecten van het leven over het hoofd ziet.

Materiaal:

[..]

Laat je leven niet leiden door concrete doelen. Heb ambities, maar zorg dat deze zodanig vaag zijn dat ze flexibel zijn. Streef bijvoorbeeld naar geluk; dat is iets wat op verschillende manieren kan, zodat je niet gebonden bent aan één pad.

En, wear sunscreen.
Dat filmpje, hehe. "It was a hoax!" Nadat hij klaar was met studeren en zijn carrière begon.

Ook fijn dat je van kinds af aan wijs wordt gemaakt dat je iets moet worden, ja ;(.
pi_104900143
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 21:48 schreef Julis het volgende:

[..]

Die argument van de moslim had ik niet verwacht :P. "Waarom ga je niet op bedevaart terwijl dat je droom is?" - "Als ik op bedevaart ga, dan blijft er daarna geen droom meer over voor mij. Daar ben ik bang voor." Het is 'moeilijk' om doelen te vinden in het leven ja. Ik weet zelf ook niet wat ik wil in het leven. Bleeh :(.
Is het niet 'dat argument'? :P
pi_104900196
Alleen soms is het makkelijker gezegd dan gedaan... Ik wil ook wel lekker studeren en er allemaal dingen naast doen, maar wordt fokking opgejaagd door de langstudeerregeling.

( terwijl ik nog geen enkel jaar mis en geheel nominaal bezig ben nog )
pi_104900209
quote:
10s.gif Op zondag 27 november 2011 22:11 schreef Ayca het volgende:

[..]

Is het niet 'dat argument'? :P
Klopt. My bad. Dank je :9.
pi_104900355
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 22:03 schreef Levolution het volgende:

Materiaal:

[..]

En, wear sunscreen.
Mooie post. ^O^
Baz Luhrman _O_ trouwens ^O^
pi_104900435
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 22:11 schreef xminator het volgende:
Alleen soms is het makkelijker gezegd dan gedaan... Ik wil ook wel lekker studeren en er allemaal dingen naast doen, maar wordt fokking opgejaagd door de langstudeerregeling.

Hmpf. De maatschappij is zo ingericht dat je bijna niets anders kunt doen dan wat er van je wordt verwacht :P, lijkt het.
  zondag 27 november 2011 @ 22:16:57 #265
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_104900580
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 22:11 schreef xminator het volgende:

Niks voelt beter dan een tentamen niet halen en er volledig schijt aan hebben. Omdat je weet dat je die tijd benut hebt voor je eigen welzijn. Al heb je niets anders gedaan dan voor je uit staren. Je hoofd was leeg. Wat maakt het uit als je wat langer studeert, als je achteraf terug kan kijken en kan zeggen: "ik heb tenminste liggen luieren toen ik daar behoefte aan had"? Dat is vrijheid: zelf bepalen wat je doet en daar achteraf geen spijt van hebben.

Maar helaas, de langstudeerdersboete gooit inderdaad roet in het eten.

Ik vraag me af of je aan die boete ontkomt als je halverwege de studie in België door gaat studeren ofzo.
pi_104901860
Een tentamen niet halen en er volledig schijt aan hebben is voor mij eerder het gevoel van opgegeven hebben dan 'weten dat je die tijd benut hebt voor je eigen welzijn'. :')

Met luieren. :') Begrijp me niet verkeerd, luieren ben ik ook heel goed in :') maar je bereikt er niets mee.
pi_104902383
Levo, waarom heb je zoveel moeite met deze maatschappij?
pi_104902412
quote:
10s.gif Op zondag 27 november 2011 22:33 schreef Ayca het volgende:
Een tentamen niet halen en er volledig schijt aan hebben is voor mij eerder het gevoel van opgegeven hebben dan 'weten dat je die tijd benut hebt voor je eigen welzijn'. :')

Met luieren. :') Begrijp me niet verkeerd, luieren ben ik ook heel goed in :') maar je bereikt er niets mee.
Ayca jij moet nog opgroeien en het harde leven meemaken :D.

Dan zult gij ons ieder begrijpen.
  zondag 27 november 2011 @ 22:44:57 #269
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_104902602
quote:
10s.gif Op zondag 27 november 2011 22:33 schreef Ayca het volgende:

Natuurlijk zijn er tentamens die je echt moet halen. Maar als ik me op elk tentamen zou storten zou ik het niet uithouden. Je zal later, als je je diploma hebt en een baantje hebt, toch wel even terugdenken aan wat je erin hebt gestopt. Misschien zul je wel tevreden zijn. Maar het zal altijd minder zijn dan je had verwacht. En dan zul je denken: "heb ik hier zo hard voor gewerkt?".
'Iets bereiken' is een illusie.

quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 22:41 schreef zarGon het volgende:
Levo, waarom heb je zoveel moeite met deze maatschappij?
Omdat mijn roots in de bergen van Bolu liggen. Ik hunker naar het bergleven.
pi_104902681
Fml nog een hele hoop bladzijdes te gaan+ ik moet nog mijn baard scheren+ douchen+ morgenochtend om 06.15 opstaan.

Moge Allah mij bijstaan.
pi_104903298
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 22:46 schreef xminator het volgende:
Fml nog een hele hoop bladzijdes te gaan+ ik moet nog mijn baard scheren+ douchen+ morgenochtend om 06.15 opstaan.

Moge Allah mij bijstaan.
Neee, niet je baard scheren.

En succes!
pi_104903393
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2011 22:42 schreef xminator het volgende:

[..]

Ayca jij moet nog opgroeien en het harde leven meemaken :D.

Dan zult gij ons ieder begrijpen.
Zou kunnen. :P

Succes morgen!
pi_104903611
Zal wel moeten heb een terroristenbaardje nu en ga morgen naar KPMG. Met zo een baard laat ik geen goede indruk achter :')

Thanks, zal het nodig hebben voor een tentamensessie van 4 uur lang.. :/
pi_104903617
Ik zit in een sleur.

Ah.

Iedereen begrijpt wat je bedoelt. Hell, je kijkt terug in je leven. Naar hoe makkelijk het was. Minder tot geen verantwoordelijkheden en min of meer de vrijheid om je tijd helemaal zelf in te vullen. Je ontkomt niet aan groeien, ouder worden zonder de verwachtingen van de maatschappij op je schouders te krijgen. Het is leuk om 5 minuten even helemaal weg te dromen. Maar de realiteit is net even anders. Geld en connecties, als je die twee zaken hebt, kun je uit die realiteit ontsnappen. Anders zul je hoe dan ook moeten werken, soms met zin en soms met tegenzin. Het leven was als kind heerlijk, omdat je ouders zich voor je opofferden. Zonder offers kom je er niet, zonder werken ook niet.

Er zit een bergdorp verscholen in ieders hart. Waarom ga je niet terug naar je dorp in Turkije?
pi_104903755
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 22:44 schreef Levolution het volgende:

[..]

Omdat mijn roots in de bergen van Bolu liggen. Ik hunker naar het bergleven.
Mijn roots óók.

Waarom doe je het niet? Hoelang moet je nog studeren?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')