Waar is de nuance gebleven? Misschien is deze jongeman wel een gevolg van zijn militaire opleiding die het doden van de vijand verheerlijkt?quote:Op vrijdag 11 november 2011 09:02 schreef De_Nuance het volgende:
Wat een zieke geest
Terechte straf, al had een spuitje ook zeker gekund.
Oh, ik denk inderdaad dat deze knaap een product van zn omgeving. Bovendien vermoed ik dat oorlog een niet al te positieve invloed heeft op de geestelijke toestand van zo'n knul.quote:Op vrijdag 11 november 2011 13:10 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Waar is de nuance gebleven? Misschien is deze jongeman wel een gevolg van zijn militaire opleiding die het doden van de vijand verheerlijkt?
Tijdens de Vietnam oorlog zag je ook dit soort excessen. Dit soort guerrilla oorlogen is gewoon niets voor een reguliere soldaat.quote:Op vrijdag 11 november 2011 09:18 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat het komt doordat het VS leger tegenwoordig voor een groot gedeelte uit Tokkies bestaat. Goedkoop en dom kanonnenvlees.
persoonlijk denk ik dat het ook komt door het type oorlog en de psychologische spanningen die er bij komen kijken. In een ouderwetse oorlog had je twee kampen, een front en een achterhoede. Je wist dus precies wanneer je ging vechten en wanneer je ging rusten. Dat is in een guerrilla oorlog natuurlijk geheel anders omdat je elk moment van de dag iets kan verwachten en er geen sprake is van een front en een achterhoede. Wie kun je eigenlijk wel vertrouwen behalve de mensen die je kent? Verder zal de legerleiding wel hameren op het nut van het zoveel mogelijk doden van guerrillastrijders.quote:Op vrijdag 11 november 2011 13:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oh, ik denk inderdaad dat deze knaap een product van zn omgeving. Bovendien vermoed ik dat oorlog een niet al te positieve invloed heeft op de geestelijke toestand van zo'n knul.
Wat een onzin. Die soldaat (of sergeant) is op de eerste plaats nog zelf verantwoordelijk voor zijn daden. Als zijn commandant er vanaf wist is hij natuurlijk medeplichtig, maar dat betwijfel ik.quote:Ik blijf me afvragen wat voor training heeft deze soldaat gekregen en wat weten de commandanten er van. En eervol is dan als de soldaat vrijuit gaat vervolgens en de commandant de kogel krijgt.
Je snapt niet waarom ze zich terugtrekken.quote:Op vrijdag 11 november 2011 09:18 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat het komt doordat het VS leger tegenwoordig voor een groot gedeelte uit Tokkies bestaat. Goedkoop en dom kanonnenvlees.
Iets over met twee maten meten... die gast had levenslang moeten krijgen.quote:Een jury legde hem daarvoor een levenslange celstraf op met een mogelijkheid om na 9 jaar op borgtocht vrij te komen.
Het is niet anders nee. Maar de straffen hadden wel anders gekund.quote:Op vrijdag 11 november 2011 12:12 schreef bijdehand het volgende:
Volgens mij heeft elk leger zulke mensen. Het is niet anders.
Hoezo 'is dat niet anders'?quote:Op zaterdag 12 november 2011 00:06 schreef Nuchterheid het volgende:
[..]
Het is niet anders nee. Maar de straffen hadden wel anders gekund.
Nee, het komt door zijn eigen zielige zelf die thuis waarschijnlijk niets te vertellen heeft. En ik denk dat hij in zijn jeugd ook wel eens gepest zou kunnen zijn, tenminste zo ziet hij er wel uit. Maar met een pistool in zijn handen voelde dat jochie zich natuurlijk helemaal het mannetje.quote:Op vrijdag 11 november 2011 13:10 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Waar is de nuance gebleven? Misschien is deze jongeman wel een gevolg van zijn militaire opleiding die het doden van de vijand verheerlijkt?
Dat er oorlogsmisdaden worden gepleegd over en weer is inderdaad gewoon niet anders. Maar die straffen die in deze zaak zijn uitgedeeld zijn natuurlijk lachwekkend.quote:
Wat een pussy'squote:Op zaterdag 12 november 2011 00:18 schreef Anno2012 het volgende:
Topje van de ijsberg.
En dan vinden ze het gek dat er aanslagen worden gepleegd?
quote:Op vrijdag 11 november 2011 23:54 schreef stroopdoosch het volgende:
Burgers in Afghanistan.Iedereen is daar (verkapt) Taliban.
Punt zijnde?quote:Op zaterdag 12 november 2011 09:12 schreef RemcoDelft het volgende:
Als we dan toch met filmpjes gaan gooien, zijn er meer kanten:
die haat op amerika was er al veel eerder.quote:Op zaterdag 12 november 2011 13:31 schreef hamburgersmetkorting het volgende:
Dat mensen zich nog verbazen dat er haat is tegen amerika? Stel je voor dat de vermoorde mensen je vader/broer/moeder/zus was, dan lijkt een zelfmoord terorrist worden en je ''vijand' doden niet eens zo een gek idee.
Idd, de mensen daar hebben standaard altijd al een haat aan Amerika gehad, gewoon zonder reden, ze zochten een zondebok om hun agressie op kwijt te kunnen en dus kozen ze zomaar willekeurig Amerika uit om te gaan haten. Zo zit het inderdaad.quote:Op zaterdag 12 november 2011 14:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
die haat op amerika was er al veel eerder.
quote:Op zaterdag 12 november 2011 00:18 schreef Anno2012 het volgende:
Topje van de ijsberg.
En dan vinden ze het gek dat er aanslagen worden gepleegd?
Helemaal erg.quote:Op zaterdag 12 november 2011 14:26 schreef Ludd het volgende:
[..]
Of wat hier van te denken. Gewoon burgers afknallen vanuit een helikopter alsof ze een schietspelletjes op de playstation aan het spelen zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |