Lekkere autocorrect is dat danquote:
Platoon doel je op?quote:Op vrijdag 11 november 2011 09:09 schreef Ryker het volgende:
Die heeft iets te veel vietnam fims gekeken... daar had je ook van die "verzamelaars"..
Maar die levenslang eis zal nog wel de stoel worden..sikko
Natuurlijk, net als de folteraars uit Abu Graib, de folteraars in Guantanamo Bay, de moordenaars van Blackwater, de schutter uit het wikileaks helicopterfilmpje etc., etc.... Het heeft natuurlijk helemaal niets te maken met het beleid van dehumanization.quote:
Ik denk eerder dat het komt doordat het VS leger tegenwoordig voor een groot gedeelte uit Tokkies bestaat. Goedkoop en dom kanonnenvlees.quote:Op vrijdag 11 november 2011 09:16 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Natuurlijk, net als de folteraars uit Abu Graib, de folteraars in Guantanamo Bay, de moordenaars van Blackwater, de schutter uit het wikileaks helicopterfilmpje etc., etc.... Het heeft natuurlijk helemaal niets te maken met het beleid van dehumanization.
Dat is een beetje eigen aan legers. Ik geef toe dat de handlangers van het militair industrieel complex die zich volksvertegenwoordiger noemen al 30 hebben gewerkt aan een domgehouden werkloze onderklasse van jongeren die weinig andere keus hebben dan in het leger gaan. Het heeft even voorbereiding gekost, maar dan heb je ook een personeelsbestand waarmee uiterst lucratieve oorlogen kunt voeren.quote:Op vrijdag 11 november 2011 09:18 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat het komt doordat het VS leger tegenwoordig voor een groot gedeelte uit Tokkies bestaat. Goedkoop en dom kanonnenvlees.
Ik denk eerder dat dit iets is van alle tijden! De politiek is dan wel politiek-correct geworden, soldaten zijn dat nog niet. Beetje oorlogspsychologie: als je de vijand als mensen ziet, kan je er niet op schieten. Het zijn dus geen mensen, maar targets. En bij een klein aantal soldaten slaat dat te ver door.quote:Op vrijdag 11 november 2011 09:18 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat het komt doordat het VS leger tegenwoordig voor een groot gedeelte uit Tokkies bestaat. Goedkoop en dom kanonnenvlees.
Wow een land met 300 miljoen mensen en een gigantisch leger waarbij 1 (of een paar) moordenaars zich door de selectie weten te wringen.quote:Op vrijdag 11 november 2011 09:18 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Wat een onzin reactie zeg.quote:Op vrijdag 11 november 2011 09:38 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Wow een land met 300 miljoen mensen en een gigantisch leger waarbij 1 (of een paar) moordenaars zich door de selectie weten te wringen.
DAT DIT KAN IN DE WERELD!!
Het verbaast mij dat hier niet veel en veel meer berichten van zijn.
Na negen jaar weer vrij? Lijkt me dat je dan een seriemoordenaar vrij gaat latenquote:Hij nam bovendien als jachttrofee vingers en tanden van de slachtoffers mee. "Net als het gewei van een hert dat je hebt geschoten", zei Gibbs in de rechtszaal.
Mij verbaast dit niks als je weet dat de gemiddelde soldaat daar geleerd krijgt om eerst te schieten en dan te praten en ook een zekere lol daarin krijgt aangeleerd. Ik vindt de veroordeling van alleen deze soldaat onterecht. Zonder dat je de discussie begint of je wel soldaten moet inzetten in gebieden met burgers. Met dat laatste is dit soort zaken in een geval als dit niet meer dan normaal. Met de bovenstaande training in gedachte. De hoge militairen en leger psychologen die hier achter zitten gaan vrijuit.quote:Op vrijdag 11 november 2011 09:38 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Wow een land met 300 miljoen mensen en een gigantisch leger waarbij 1 (of een paar) moordenaars zich door de selectie weten te wringen.
DAT DIT KAN IN DE WERELD!!
Het verbaast mij dat hier niet veel en veel meer berichten van zijn.
Dat zeg ik toch niet man.quote:Op vrijdag 11 november 2011 09:35 schreef error_404 het volgende:
[..]
Alsof Platoon de enige Vietnamfilm is waar dat in voorkomt
Het zou met niet verbazen als hij weer gewoon het leger in gaat.quote:Op vrijdag 11 november 2011 09:46 schreef paddy het volgende:
[..]
Na negen jaar weer vrij? Lijkt me dat je dan een seriemoordenaar vrij gaat laten
quote:Op vrijdag 11 november 2011 09:09 schreef Ryker het volgende:
Die heeft iets te veel oorlogsboeken vietnam fims gekeken... daar had je ook van die "verzamelaars"..
http://books.google.nl/bo(...)#v=onepage&q&f=false
Maar die levenslang eis zal nog wel de stoel worden..sikko
Als iemand zoiets met Amerikaanse burgers gedaan had, had hij zeker de doodstraf gekregen. Vooral wanneer het de leider was.quote:Ik wist niet dat je voor meervoudige moord in de VS al na 9 jaar op vrije voeten kon komen?
Zouden de rechters die Afghaanse burgers ook niet voor vol aangezien hebben?
Ik blijf me afvragen wat voor training heeft deze soldaat gekregen en wat weten de commandanten er van. En eervol is dan als de soldaat vrijuit gaat vervolgens en de commandant de kogel krijgt.quote:Op vrijdag 11 november 2011 10:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als iemand zoiets met Amerikaanse burgers gedaan had, had hij zeker de doodstraf gekregen. Vooral wanneer het de leider was.
Ik vind het ook een bizar lage straf, gezien de mogelijkheid tot vrijkomen op borgtocht. Juist omdat het een militair is zou zwaarder gestraft moeten worden. Executie door de kogel is een toepasselijke straf, alleen wellicht te eervol.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |