Hulde voor deze directeurquote:De onderwijsbonden zijn boos over de behandeling van de adjunct-schooldirecteur uit Nieuwegein die was meegenomen door de politie nadat hij een 13-jarige jongen woensdag uit de klas verwijderde. De Kamer wil dat leraren onruststokers beter kunnen aanpakken.
Schoolleider Rob Wesselingh (59) wordt door de leerling en zijn ouders beschuldigd van mishandeling. De ouders deden daarop aangifte. Naast de onderwijsbonden staat ook het Anna van Rijn College in Nieuwegein staat pal achter de adjunct-directeur.
Dat meldt het Algemeen Dagblad vandaag.
Volgens de schoolleiding was ingrijpen nodig om de veiligheid in de klas te herstellen. De 13-jarige scholier was al zeker tien keer vergeefs verteld dat hij de klas uit moest.
'Etterbak'
Medeleerlingen kwalificeren de vechtersbaas als een 'etterbak' die al meerdere keren voor onrust zorgde. Op het schoolplein willen ze niet praten, maar via Twitter en reacties op internet zeggen ze wel wat over het incident. 'Belachelijk' noemen ze de aangifte. 'Hij terroriseerde de klas al langer.'
Onderwijsbond CNV vindt het 'een nieuw dieptepunt' dat ouders aangifte deden en helemaal dat de politie de directeur meenam. 'Zó gaan we niet met onze leerkrachten om,' vindt Joany Krijt van CNV.
Weggemoffeld
Een Kamermeerderheid wil dat scholen goede afspraken maken over het gebruik van verantwoorde dwangmiddelen om onruststokers te verwijderen. Het probleem is namelijk groot: ongeveer de helft van de leraren is de afgelopen drie jaar uitgescholden door leerlingen en ook mishandeling komt voor. Maar docenten durven meestal geen actie te ondernemen, waardoor incidenten worden weggemoffeld.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)chooldirecteur.dhtml
Dit. Walgelijke tendens om al het gedrag van je kroost goed te praten.quote:Op vrijdag 11 november 2011 07:37 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Als mijn kinderen later de leraar uitschelden kunnen ze van mij nog een pak rammel na krijgen ook.
Echt, die mentaliteit tegenwoordig van ouders
Dan, over een paar jaar, mail je support@twitter.com en vraag je of ze je zoontjes/dochters account willen bannen.quote:Op vrijdag 11 november 2011 07:37 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Als mijn kinderen later de leraar uitschelden kunnen ze van mij nog een pak rammel na krijgen ook.
Dit!quote:Op vrijdag 11 november 2011 07:37 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Dan word je opgepakt want; kindermishandeling!quote:Op vrijdag 11 november 2011 07:37 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Als zijn medeleerlingen niet durven te praten over hem op het schoolplein dan denk ik niet dat hij het moeilijk zal krijgen.quote:Op vrijdag 11 november 2011 07:49 schreef ArnosL het volgende:
Belachelijk die ouders. Leraar staat wel sterk met de verhalen van andere leerlingen en die pestkop zal het hopelijk ook zwaar krijgen op school nu blijkt dat het eigenlijk een mietje is.
QFT.quote:Op vrijdag 11 november 2011 07:37 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Op de middelbare school had ik nog een leraar die je aan je kleren naar buiten sleepte als je niet zelf naar buiten ging. Dat was een jaar of 4 geleden. Hij deed het dan altijd wel op zo'n grappige manier dat sommigen express irritant gingen doenquote:Op vrijdag 11 november 2011 14:33 schreef maniack28 het volgende:
Been there, done that.
Vorig jaar nog les gegeven ap het Anna van Rijn. School voor kansarmen zeg maar (ook op de hogere niveau's hoor). Er zaten flink wat irritante kids in de klassen, ik heb meerdere keren 3/4 leerlingen eruit moeten sturen omdat ze echt en dan ook echt niks wilde doen. Stiekem dingen jatten, met tafels schuiven, propjes gooien, de hele reutemeteut. Ik had wel een begeleider van een Jan Doedel die de klas helemaal niet onder de duim had, dus ja.. daar kon het ook aan liggen.
Doch... slechte zaak dit. Als kinderen echt niet willen luisteren met je ze aan hun oor over de gang mogen slepen.
Tsja, dat kan je riskeren natuurlijk, alleen moet je wel beseffen, dat sommige van die kinderen grote broers of kwaaie vaders hebben, die vervolgens jou even een bezoekje komen brengen en een paar keer door de gang laten stuiteren. Ik kan me dat soort taferelen uit mijn eigen schooltijd nog levendig voor de geest halen. Ik heb leraren letterlijk zien rennen voor hun leven door de gangen.quote:Op vrijdag 11 november 2011 14:33 schreef maniack28 het volgende:
Been there, done that.
Vorig jaar nog les gegeven ap het Anna van Rijn. School voor kansarmen zeg maar (ook op de hogere niveau's hoor). Er zaten flink wat irritante kids in de klassen, ik heb meerdere keren 3/4 leerlingen eruit moeten sturen omdat ze echt en dan ook echt niks wilde doen. Stiekem dingen jatten, met tafels schuiven, propjes gooien, de hele reutemeteut. Ik had wel een begeleider van een Jan Doedel die de klas helemaal niet onder de duim had, dus ja.. daar kon het ook aan liggen.
Doch... slechte zaak dit. Als kinderen echt niet willen luisteren met je ze aan hun oor over de gang mogen slepen.
quote:Op vrijdag 11 november 2011 12:19 schreef Wokkel het volgende:
What´s next? Als je een kind de klas uit wilt sturen moet je eerst 3x vorderen en vervolgens de politie bellen om het kind te laten aanhouden wegens huisvredebreuk?
Ze zouden die ouders moeten aanhouden wegens het onvoldoende voldoen aan de opvoedingsplicht van hun kind.
Nee, want prioriteitenquote:Op vrijdag 11 november 2011 17:43 schreef Bastard het volgende:
Maar tijd maken voor een ondernemer die 15x bestolen is kan dan weer niet. Politie
Aangezien het over het Anna van Rijn College gaat denk ik eerder aan een Mo'tje.quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:05 schreef Nielsch het volgende:
De verkankerde mentaliteit van sommige ouders ook tegenwoordig.![]()
Ingrid: "Henk, bel de politsie, ze hebbe onse Wesley de klas uitgestuurt!"
Nou, ik mag toch hopen dat dit een tikkeltje overdreven is en dat dit geldt voor een klein aantal kinderen.quote:Op vrijdag 11 november 2011 18:24 schreef ErikT het volgende:
Dit is geen verrassing. Kinderen zijn de koningen en koninginnetjes van deze maatschappij. Helemaal volstoppen met iphones, blackberry's, xboxen en playstations. En energiedrank en chocolade. En als ze zich dan misdragen op school, de school voor de rechter slepen. Zo gaat het tegenwoordig. Welkom in Nederland 2011.
Klein aantal... het is een minderheid, 10 á 15 % schat ik. Maar dit soort verhalen is tegenwoordig schering en inslag op scholen, vergis je niet. En het wordt er niet beter op de laatste jaren. Als je ziet met wat voor capsones de brugklassers tegenwoordig al binnen komen... in de 4e klas kennen sommige leerlingen nog alleen maar de woordjes "ja maar" en "rechten". Dat komt van thuis.quote:Op vrijdag 11 november 2011 18:30 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou, ik mag toch hopen dat dit een tikkeltje overdreven is en dat dit geldt voor een klein aantal kinderen.
Ken in mijn omgeving genoeg ouders die hun kinderen wél goed opvoeden, en waar aandacht aan hen besteden belangrijker wordt gevonden dan afkopen met al die spullen die jij noemt.
Oh ja, ik geloof het zo.quote:Op vrijdag 11 november 2011 18:38 schreef ErikT het volgende:
[..]
Klein aantal... het is een minderheid, 10 á 15 % schat ik. Maar dit soort verhalen is tegenwoordig schering en inslag op scholen, vergis je niet. En het wordt er niet beter op de laatste jaren. Als je ziet met wat voor capsones de brugklassers tegenwoordig al binnen komen... in de 4e klas kennen sommige leerlingen nog alleen maar de woordjes "ja maar" en "rechten". Dat komt van thuis.
Dat zou goed kunnen ja. Ik kots wat dat betreft op onze politie. Verkankerde kutmarokkanen durven ze niet aan te pakken, dus gaan ze maar achter leraren aan.quote:Op vrijdag 11 november 2011 18:23 schreef Specularium het volgende:
[..]
Aangezien het over het Anna van Rijn College gaat denk ik eerder aan een Mo'tje.
Misschien was de docent wel een Marokkaanquote:Op vrijdag 11 november 2011 18:45 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat zou goed kunnen ja. Ik kots wat dat betreft op onze politie. Verkankerde kutmarokkanen durven ze niet aan te pakken, dus gaan ze maar achter leraren aan.
Dan kan; er zijn best aardige en nette Marokkenen. Maar de politie legt de asociale bontkraagjes op hun scootertjes geen strobreed in de weg...quote:Op vrijdag 11 november 2011 18:49 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Misschien was de docent wel een Marokkaan
Dan pakken ze die vader maar op en beschermen ze die leraar maar. Dit slaat nergens op.quote:Op vrijdag 11 november 2011 18:52 schreef Bastard het volgende:
Ik begreep net in het nieuws van een woordvoerder van de politie dat de man ook meegenomen is voor zijn eigen veiligheid.. dubbel![]()
Dus de vader komt boos naar school "ies niet normaal, ik ga jou pakken" en dan word de leraar meegenomen 'ook voor zijn eigen veiligheid' .
Dan kan de politie opeens wel tijd vrij maken..quote:Een adjunct-directeur van het Anna van Rijn-college in Nieuwegein is door de politie meegenomen naar het bureau om te worden verhoord over zijn bejegening van een 13-jarige leerling. Hij had die jongen de klas uitgestuurd. De man greep in bij een ruzie tussen twee vmbo-leerlingen. Toen de ene jongen de klas niet wilde verlaten zou de adjunct hem hardhandig hebben beetgepakt en op de gang hebben gezet.
De jongen zegt daar blauwe plekken en een kras op zijn rug aan over te hebben gehouden. De ouders vonden dat niet hun zoon maar de school fout zat en schakelde met succes de politie in.
De school staat achter de docent.
Je ziet van verre de Kamervragen al naderen...
Wanna bet?quote:Op vrijdag 11 november 2011 11:49 schreef 3-voud het volgende:
Dit is niet in Nederland gebeurd. Kom op, het is een grapje zeker.
quote:Op vrijdag 11 november 2011 18:45 schreef Madame_Paon het volgende:
Meegenomen door de politie om zoiets?
Waar moet het heen met deze samenleving.
Waarschijnlijk aangifte van mishandeling, dus dan moet de politie wel. Ze laten hem ook meteen weer gaan, maar dat is normaal bij mishandelingen.quote:Op vrijdag 11 november 2011 18:45 schreef Madame_Paon het volgende:
Meegenomen door de politie om zoiets?
Waar moet het heen met deze samenleving.
Heb je een linkje, wil het wel eens horenquote:Op vrijdag 11 november 2011 20:42 schreef DrMabuse het volgende:
Hoorde het uitgebreid op radio en zag het op TV journaal.
Wat een verdomd stupide vertoning.
Zo'n vader aan de telefoon , dat toontje van hem.
"Ja ja , onder de blauwe plekken en schrammen" zat z'n zoontje.
En dan maandag serieus gesprekken gaan hebben met hem , het zoontje en de school.
De minister spreekt haar zorg uit.
Nederland 2011.
Dat beloofd wat voor de toekomst.
De debilisering van dit land gaat vrolijk door.
"Meteen weer gaan"quote:Op vrijdag 11 november 2011 21:02 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Waarschijnlijk aangifte van mishandeling, dus dan moet de politie wel. Ze laten hem ook meteen weer gaan, maar dat is normaal bij mishandelingen.
[..]
Heb je een linkje, wil het wel eens horen
Volgens de politie was het ook voor de eigen veiligheid van de rector. Dus misschien waren die ouders niet alleen gekomen, maar nog met een hele zwik overige familie, om verhaal te halen. Dat hoor je wel vaker.quote:Op vrijdag 11 november 2011 18:16 schreef Ronaldsen het volgende:
Het meest bizarre vind ik dat er dus blijkbaar agenten zijn, die nog daadwerkelijk tot aanhouding over gaan ook.
Je kunt toch als agent ook wel nadenken?
Echt, ik vind het zo schandalig en het heeft iets primitiefs, dat soort dingen.quote:Op vrijdag 11 november 2011 21:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Volgens de politie was het ook voor de eigen veiligheid van de rector. Dus misschien waren die ouders niet alleen gekomen, maar nog met een hele zwik overige familie, om verhaal te halen. Dat hoor je wel vaker.
Dat zou al wat verklaren, maar dan weer niet waarom de school zo boos is dat hij meegenomen is. Ik heb wel een beetje het gevoel dat we niet het hele verhaal horen, volgens mij zou de politie bij zo'n aangifte normaal gewoon het verhaal van de adjunct-directeur opgenomen hebben, proces-verbaal opgemaakt en dan komt het wel voor de rechter. Misschien is de adjunct-directeur wel ontploft door het nieuws en daarom meegenomen naar het bureau.quote:Op vrijdag 11 november 2011 21:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Volgens de politie was het ook voor de eigen veiligheid van de rector. Dus misschien waren die ouders niet alleen gekomen, maar nog met een hele zwik overige familie, om verhaal te halen. Dat hoor je wel vaker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |