Senna, slimmerd!quote:Op zondag 13 november 2011 08:29 schreef miss_sly het volgende:
Wij maken het niet al te spannend. Sterker nog, ik moest vanmorgen al meteen kiezen tussen een leugentje en de waarheid, want Senna vroeg meteen: "Heb jij dat gekocht voor mij, mama?"
Daar heb ik maar gewoon ja op gezegd, en gezegd dat dat is omdat het Sinterklaastijd is. En zeggen dat ze lief moet zijn omdat ze anders niets krijgt, gaan we echt niet doen!
Lol, dat gaat hier de hele dag zo en met álles wat ik doe.. ik doe tegenwoordig maar niks meer zelf..quote:Op zondag 13 november 2011 16:41 schreef Ssserpente het volgende:
Het toppunt van koppigheid is toch wel de wc-brilverkleiner die je moeder op de bril heeft gelegd met het commentaar 'NEE, LENTE DOEN!' eerst weer terug náást de wc leggen zodat je m er vervolgens zelf weer op kunt leggen.
Ze weigert trouwens om nog op het potje te gaan sinds ze per ongeluk op gepoept heeft. En op de wc gaat ze alleen voor de lol zitten...
Zo herkenbaar, dat weere terugleggen om helemaal zelf te doen. Oscar begint daar nu ook mee, eerst dacht ik even grrrrr, maar toen herinnerde ik me dat Sasha dat ook exact zo deed en dat we met meeveren veel verder komen dan met zelf ook koppig zijn.quote:Op zondag 13 november 2011 16:41 schreef Ssserpente het volgende:
Het toppunt van koppigheid is toch wel de wc-brilverkleiner die je moeder op de bril heeft gelegd met het commentaar 'NEE, LENTE DOEN!' eerst weer terug náást de wc leggen zodat je m er vervolgens zelf weer op kunt leggen.
Ze weigert trouwens om nog op het potje te gaan sinds ze per ongeluk op gepoept heeft. En op de wc gaat ze alleen voor de lol zitten...
Heeel herkenbaarquote:Op zondag 13 november 2011 16:41 schreef Ssserpente het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar denk je dan bjivoorbeeld aan?quote:Op dinsdag 15 november 2011 11:11 schreef miss_sly het volgende:
Twinkly, het is inderdaad net een kleuter die we in huis hebben. Het zijn echte volzinnen, ze kan ook verhalen vertellen die echt kloppen en ze heeft een geheugenongelofelijk is dat. Erg gezellig ook, hoor! Soms vraag ik me wel af of we haar misschien met dingen meer moeten stimuleren of anders met haar moeten spelen. Best lastig.
Dat doet Niels ook, dan staat of zit hij heel geconcentreerd te luisteren en als je dan later met hem de liedjes zingt kent hij de tekst. Misschien vindt Senna het ook gewoon leuk?quote:Op dinsdag 15 november 2011 13:59 schreef miss_sly het volgende:
Soms denk ik ook dat ze zich verveelt. Gisteren bijvoorbeeld lag ze gewoon op de bank maar naar de kinderliedjes te luisteren. Verder niets, gewoon luisteren. En dan is ze niet moe ofzo, maar ze doet verder ook niets.
Ze kent echt alle liedjesquote:Op dinsdag 15 november 2011 14:02 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Dat doet Niels ook, dan staat of zit hij heel geconcentreerd te luisteren en als je dan later met hem de liedjes zingt kent hij de tekst. Misschien vindt Senna het ook gewoon leuk?
Senna heeft het altijd wel gehad, zeker bij mij. Ik zie wel dat er inmiddels wat vooruitgang in zit en ze wat beter zelf kan spelen, maar nog niet zoals ik hier van andere kindjes lees of zie in mijn omgeving.quote:Op dinsdag 15 november 2011 14:03 schreef Claudia_x het volgende:
Zou het zo kunnen zijn dat je over een week of twee weken ineens constateert dat het weer beter is geworden, miss? Ivan heeft dit namelijk ook wel maar dan in fases. En het komt eigenlijk altijd vanzelf weer goed.
In The happiest toddler on the block wordt "feeding the meter" als methode genoemd om je kind genoeg aandacht te geven overdag maar ook te stimuleren tot zelfstandig spelen. Het gaat erom om heel bewust op meerdere momenten op de dag even met je kind bezig te zijn (spelen, liedjes zingen, op de dag terugblikken, whatever) en dat te doen voordat je kind er zelf om vraagt. En tussendoor ga je dingen voor jezelf doen en ga je niet in op verzoeken om te spelen (op een vriendelijke, begripvolle manier).
Nee, mepdingen heeft ze niet. Een stokpaard om mee te rennen, heeft ze niet nodigquote:Op dinsdag 15 november 2011 14:07 schreef simmu het volgende:
miss, heeft ze eigenlijk wel stevige mepdingen? je weetz wel, een echte flinke stevige houten hamertje tik, een stokpaard om mee te rennen, dat soort dingen
Ja, dat is dat 1-2-3 Playmobil. Alhoewel wij mijn nichtje ook wel eens een setje gewone Playmobil gegeven hebben toen ze 2,5 was, toen hebben we gewoon de kleine losse onderdeeltjes eruit gelaten.quote:Op dinsdag 15 november 2011 14:15 schreef miss_sly het volgende:
Naar dergelijk speelgoed zijn we nu aan het kijken inderdaad, Twinkly. Dat van Playmobile vind ik ook wel een leuke optie, inderdaad. Nog nooit naar playmobile gekeken, maar dat is er dus ook voor jongere kinderen met minder hele kleine deeltjes? Zal ik eens gaan bekijken!
ow, Senna doet dat ook niet eigenlijk, maar er komen ook wel eens kindjes spelen die dat wel doenquote:Op dinsdag 15 november 2011 14:21 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Ja, dat is dat 1-2-3 Playmobil. Alhoewel wij mijn nichtje ook wel eens een setje gewone Playmobil gegeven hebben toen ze 2,5 was, toen hebben we gewoon de kleine losse onderdeeltjes eruit gelaten.
(Maar Niels steekt eigenlijk niets meer in zijn mond, ik geef hem dan ook best wel kleine dingetjes, zoals de poppetjes die je bij de supermarkt krijgt. Misschien dat hij ooit nog wel eens op het idee komt om hele kleine dingetjes in zijn neus of oor te stoppen, maar dat doen kleuters ook)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |