abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104444053
Troel dat hebben ze hier idd ook. Nu is de peuteropvang voor osn nog niet aan de orde. Maar als ik weer zou gaan werken dan kan ik Leander in principe naar de psz brengen en dat dan van de belasting terug krijgen!!
Moet er nog even bijzeggen dat we dan goedkoper uit zijn dan nu. We betalen nu best veel voor de psz. 2 dagdelen betalen we zelf en 2 krijgen we van de gemeente. Die blijven ook omdat het om medische reden is.

[ Bericht 33% gewijzigd door MeNicole2 op 16-11-2011 18:16:18 ]
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_104445268
Oh, dat is hier idd ook. Thijs zijn psz blijft open en het wordt voor ons 17 euro per maand goedkoper.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_104447271
Wat vind jij zelf eigenlijk van die leidsters, McLaura? En heb je een idee hoe ze hem terechtwijzen?

Ik vind het heel naar om te lezen dat ze vooral over zijn gedrag klagen. Ik ken de situatie niet, maar dat lijkt me een slecht teken. Het zou zomaar kunnen dat zij het niet handig aanpakken. Als je van een kind een 'probleemkind' maakt dan is het misschien niet raar dat het kind zich daarnaar gaat gedragen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_104448337
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 19:23 schreef Claudia_x het volgende:
Wat vind jij zelf eigenlijk van die leidsters, McLaura? En heb je een idee hoe ze hem terechtwijzen?

Ik vind de ene 'mwah' (de klager) en de ander wel leuk. Die vertelt vooral wat er goed ging, en dat is wel fijn. Vandaag was er een traktatie en Thijs was toen de zijne op was, aan die van het kindje naast hem begonnen. Toen ze daar wat van zeiden, werd hij boos (huilen, op de grond liggen).

Ik ga maandag meedraaien.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_104448451
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 19:44 schreef McLaura het volgende:

[..]

Ik vind de ene 'mwah' (de klager) en de ander wel leuk. Die vertelt vooral wat er goed ging, en dat is wel fijn. Vandaag was er een traktatie en Thijs was toen de zijne op was, aan die van het kindje naast hem begonnen. Toen ze daar wat van zeiden, werd hij boos (huilen, op de grond liggen).

da's toch niet zulk vreemd gedrag voor een 2-jarige :?
heej, ik weet dat jij vaak op pad bent, ook met anderen. is hij daar dan opvallend onrustig ofzo?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 16 november 2011 @ 19:49:49 #256
147316 crew  DJMO
#trut
pi_104448611
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 09:37 schreef Troel het volgende:

[..]

Jochem liep ook achter toen hij net twee was. Volgens het volgsysteem van de psz ook behoorlijk ook. Hij is nu een maand ouder en maakt van tijd tot tijd vierwoordszinnen en benoemd nu ongeveer alles wat hij ziet. Als ze het nu in zouden vullen, zou er een heel ander beeld uitkomen. Kijk het dus inderdaad rustig even aan, het kan van de een op de andere dag anders zijn ;)
De taalprodctie test die bij Jan werd afgenomen werd _eigenlijk_ net een twee weken te vroeg gedaan. We waren klaar met de test, en hij sprak ineens in drie woordzinnen. (daarvoor alleen losse woorden en heel soms een twee woordzin). Vanavond bij het douchen wilde hij papa een kus geven. Oke, papa bukt, Jan geeft een kus, draait zich om naar mij en zegtL "Mama ook een kus" O+

En nu even verder bijlezen :)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_104448957
quote:

[..]

Ik ben benieuwd wat je ervan vindt als je meedraait!

Dit vind ik ook heel normaal gedrag voor een tweejarige. Maar goed, ze zouden het niet bij je melden als het bij regulier peutergedrag bleef. Ze zien meer peuters en zijn niet clueless.
pi_104449815
quote:

[..]

Dat zou Wolf ook doen! Volgens mij is dat volkomen normaal peutergedrag.
Wat rot zeg, dat ze steeds zo negatief over hem zijn. Goed en wellicht erg nuttig dat je maandag mee gaat kijken, ben erg benieuwd hoe dat zal gaan en of jou dingen opvallen daar wb het gedrag van Thijs, maar m.n hoe/wanneer de leidsters corrigeren zou ik erg nieuwsgierig naar zijn
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_104450501
Ik vind het zo typisch dat jullie meteen zo "slecht" over de leidsters denken.
Het is toch alleen maar goed als ze dingen melden die ze signaleren?
Tuurlijk is het naar om te horen, er is niet 1 ouder die dat fijn vindt.
Maar om meteen aan de deskundigheid van de leidsters te twijfelen omdat
ze vinden dat Thijs opvallend gedrag vertoont....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_104450924
Wat Karin zegt. natuurlijk is het niet altijd leuk om te horen, maar als ze niks zeggen is het ook niet goed toch?

En ja het is mischien "normaal" peutergedrag. Maar als Dana zo zou reageren op zoiets zou ik dat willen weten zodat ik haar kon gaan uitleggen dat die reactie niet goed is.
Op die leeftijd mogen ze namelijk best het verschil weten tussen wat van hun is en wat van anderen is en als ze dan een driftbui krijgen snappen ze dat dus niet
pi_104451106
Dat ze dat dan niet snappen, ben ik het niet mee eens. Senna begrijpt heel erg veel, maar het is ook de leeftijd om grenzen te testen. En ieder kind test dat dan weer anders. Een peuterdriftbui is daar een goed voorbeeld van.

Karin, natuurlijk ligt het niet per se aan de leidsters, maar ik zou denk ik ook neit zonder meer aannemen dat het dan maar helemaal aan mijn kind ligt.
Daarom vroeg ik ook hoe er terechtgewezen wordt. Ik weet hoe ik dat bij Senna moet doen, maar misschien loopt z ewel eens tegen een leidster of docent aan die dat anders doet en dan een hele andere reactie oproept.

Ik denk dat meekijken wel goed is!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_104451204
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 20:28 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Eensch.

Neemt niet weg dat het rot is als anderen vinden dat je kind niet helemaal functioneert zoals het moet natuurlijk. En Laura zelf lijkt het toch niet op voorhand al aan de leidsters te wijten?

Ik vind dat je er heel open instaat, Laura. Succes ermee!
pi_104451339
Ho, wacht even, het is geen driftbui die hij krijgt dan, maar gewoon even een huilbui.
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 19:46 schreef simmu het volgende:

[..]

da's toch niet zulk vreemd gedrag voor een 2-jarige :?
heej, ik weet dat jij vaak op pad bent, ook met anderen. is hij daar dan opvallend onrustig ofzo?
Nee, eigenlijk niet. Het is een vrolijk, gezellig, vriendelijk jochie. Wel een echte peuter ;)
pi_104451419
tuurlijk, als iemand zou zeggen dat er iets opvallends aan Lars zou zijn dan steigerde ik vast ook alle kanten op.

Meekijken kan natuurlijk altijd!

Heb ik destijds ook gedaan toen ik mijn twijfels had over of Meike het wel goed had op de psz. Die ochtend was er natuurlijk niks aan de hand, en de keren erna haalde ik haar weer op met krassen in haar gezicht.....het blijft een momentopname. Maar je kunt wel goed zien hoe de interactie met Thijs en de leidsters is. Hoewel het ook maar de vraag is of hij net zo is als anders als mama er bij is. Maar dat moet je afwachten....
pi_104451443
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2011 20:46 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Eensch.

Neemt niet weg dat het rot is als anderen vinden dat je kind niet helemaal functioneert zoals het moet natuurlijk. En Laura zelf lijkt het toch niet op voorhand al aan de leidsters te wijten?

Ik vind dat je er heel open instaat, Laura. Succes ermee!
Dankjewel. En ik wijt ook niks aan de leidsters, behalve dat ik het vervelend vind dat ze al één kant op praat (autisme) en dat vind ik gek. Niet omdat ik blind ben voor de tekortkomingen van mijn kind, maar omdat hij 0,0 aan autisme-spectrum gedrag vertoont als hij niet op school is.
pi_104451520
Precies. Ik vrees ook dat de situatie met mama in de buurt niet representatief is voor een reguliere dag op de opvang.

Eigenlijk zou je buiten beeld moeten kunnen blijven of zo.
pi_104451573
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 20:28 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Kom op, Karin, ik val er toch helemaal niet over dat ze 'dingen melden die ze signaleren'? Als je het zo formuleert zal er niemand zijn die het ermee oneens is. Sterker nog, elke ouder zou willen dat problemen gemeld werden!

Het ging puur om de manier waarop er over Thijs geklaagd werd, zoals we dat uit het verhaal van McLaura op konden maken. Ik voegde er bovendien aan toe dat ik het wel kan vinden klinken als 'normaal peutergedrag' maar dat leidsters daar niet zomaar over zouden vallen, aangezien ze peutergedrag wel gewend zijn.
pi_104451578
Sorry, mn laatste post was een reactie op Karin.
pi_104451759
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 20:50 schreef McLaura het volgende:

[..]

Dankjewel. En ik wijt ook niks aan de leidsters, behalve dat ik het vervelend vind dat ze al één kant op praat (autisme) en dat vind ik gek. Niet omdat ik blind ben voor de tekortkomingen van mijn kind, maar omdat hij 0,0 aan autisme-spectrum gedrag vertoont als hij niet op school is.
Dat zou ik ook wel heel kwalijk vinden, als ze het woord autisme in de mond nemen zonder daar iets van onderzoek voor te hebben gedaan. Daar zou ik dan wel weer pislink van worden.

Claudia, het lijkt wel of iedereen hier zoiets heeft van: jeumig die leidsters hebben er ook geen enkel verstand van... die weten ook wel dat een peuter driftbuien/huilbuien heeft. Ze zullen het niet aankaarten als het normaal gedrag is.
pi_104452156
Nou, weet je, ze neemt het woord niet in de mond, maar ze blijft hameren op het slecht contact maken/oogcontact afwijzen en ontlopen.

En dàt vind ik raar, van een gewone pedagogisch medewerker.
pi_104452182
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 20:57 schreef XXXKarinXXX het volgende:

Claudia, het lijkt wel of iedereen hier zoiets heeft van: jeumig die leidsters hebben er ook geen enkel verstand van... die weten ook wel dat een peuter driftbuien/huilbuien heeft. Ze zullen het niet aankaarten als het normaal gedrag is.
Ik vind dat een wat flauwe reactie, want volgens mij reageren de meesten hier in de trant van "wat rot dat je het gevoel hebt dat ze vooral zitten te klagen".

Het is helaas niet vanzelfsprekend dat op elke opvang de leidsters lief en toegewijd zijn. Ik ben lyrisch over onze opvang en kan me geen betere leidsters voor Ivan en Lena wensen, maar DML heeft haar Puck bijvoorbeeld net naar een andere opvang gebracht en is er toen pas achtergekomen dat hij helemaal geen "lastpak" is maar dat hun benadering vooral heel negatief was. Het komt helaas voor. Ik vind niet dat je er bij voorbaat uit moet gaan dat je kind issues heeft, vooral niet als je een "bad vibe" van de leidsters krijgt. Maar natuurlijk weet ik niet hoe de situatie in elkaar steekt.

Over lieve leidsters en fijne opvang gesproken: ik vind het erg jammer dat Ivan en Lena binnenkort naar een ander kinderdagverblijf zullen moeten. ;( Ze zijn hier zo op hun plek.
pi_104452378
even voor de duidelijkheid: ik denk helemaal niet "jemig, die leidsters hebben er helemaal geen verstand van". ik denk echter wel dat je niet te veel moet verwachten van blind alle peuterspeelzaalleidstersjuffen. dat zegt ik vanuit mijn eigen ervaring met uitleg over die ervaring. eerste wat ik deed was zeggen "draai dan een keertje mee, dan heb je er wellicht zicht op"

gut zeg, het is toch verdorie doodnormaal dat je in de situatie dat iemand klaagt over je kind dan oprecht de hele situatie eens eerst bekijkt voordat je een oordeel velt? dat doet laura toch? en niemand zegt toch gelijk dat die leidsters het dan wel verkeerd zullen zien? er kan wel zoveel aan de hand zijn. wie weet valt het niet lekker met een ander kindje. weten wij veel. het idee is dus om te kijken wat er an aan de hand is
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_104452456
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 21:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind dat een wat flauwe reactie, want volgens mij reageren de meesten hier in de trant van "wat rot dat je het gevoel hebt dat ze vooral zitten te klagen".

Precies, en dat is ook de reactie waar je op hoopt als je zo'n bericht post.

Karin, ik vind je reactie over hem van de psz halen en dat ik hem later ook niet van school kan halen, erg naar. Ik zie namelijk een enorm verschil tussen nog geen 2,5 en op de psz zitten op vrijwillige basis, en naar school gaan (leerplicht).

Ik ben gastouder en hij heeft hier genoeg te spelen en te doen, maar ik wilde hem op de psz hebben zodat hij ook met andere volwassenen leert omgaan. Dat wil zeggen : andere dan opa en oma's, en vriendinnen van mij.

En als het gepaard gaat met negatieve feedback over zijn gedrag qua oogcontact enzo, zie ik de lol er niet zo van in eigenlijk.
  woensdag 16 november 2011 @ 21:15:27 #274
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_104452654
McLaura ik vind het idee van meedraaien (al zal het dan natuurlijk gewoon goed gaan waarschijnlijk) ook wel een goed idee en wij hebben E. ook van de psz afgehaald en op schipperkindjesniveau op een andere psz gedaan.

Ze is een supervrolijke peuter en op de ene psz was de klik er met K. wel maar met E. totaal niet en die kroop helemaal in haar schulp en dat was niet gezond meer. Nu zit ze bij de psz die bij de basisschool zit en ze kan K. vanuit het lokaal ook zien en ze springt en doet en heeft nauwelijks tijd om te zwaaien als ze gaat. Dus switchen is misschien ook nog een optie.

Ergens is het goed dat ze de peuters in de gaten houden maar ik vind wel dat je niet meteen kan wijzen naar een autistische stoornis zonder gedegen onderzoek.

Sterkte ermee.
pi_104452686
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 21:09 schreef simmu het volgende:er kan wel zoveel aan de hand zijn. wie weet valt het niet lekker met een ander kindje. weten wij veel. het idee is dus om te kijken wat er an aan de hand is
Precies, dat is het. Er kan iets zijn, er kan niets zijn. Als ik schijt had aan de mening van de leidster van de psz, had ik het niet bij het cb verteld en had ik niet gekozen voor CB+. De arts op het cb stelde 3 opties voor me :
- over 3 maanden terugkomen en kijken hoe het dan met praten is
- zelf naar een logopediste gaan
- cb+
en ik heb zelf gekozen voor CB+. Zowel de kinderarts als de cb arts vonden niet dat hij oogcontact afwees enzo. Het kàn aan de juffen liggen, het kàn aan Thijs liggen, het kàn aan de benadering liggen, etc etc etc.

Vandaar dat hij 2 december een uur bekeken wordt door experts (logopediste, arts, orthopedagoog en fysiotherapeut). Ik ben er erg benieuwd naar!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')